Hän uskoi meille sovituksen sanan!

2Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olemmeko kerrankin samaa mieltä vellut?

      • Anonyymi

        Kysele puolijuutalaiselta Kempeleestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysele puolijuutalaiselta Kempeleestä.

        Juutalaisuus ei ole rotu. Suomessa on monia ihmisiä joilla on olkut esim kreikkalaiskatolisia esivanhempia. Kukaan ei oleta että se usko periytyminen veren perintönä.

        Jos Kempeleen valejuutalaisella olisi ollut juutalainen äiti, hän olisi perinyt juutalaisuuden äidiltään.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Juutalaisuus ei ole rotu. Suomessa on monia ihmisiä joilla on olkut esim kreikkalaiskatolisia esivanhempia. Kukaan ei oleta että se usko periytyminen veren perintönä.

        Jos Kempeleen valejuutalaisella olisi ollut juutalainen äiti, hän olisi perinyt juutalaisuuden äidiltään.

        Sen verran tiedän, koska tiedän, ketä parjaatte, että Hänen äitinsä on Puolan juutalaisa, tyttönimeltää Salomi, Isä taas Isaskarilaisia, eli kannttaa pakana pitää pienempää ääntä, tuntemattaa omaa sukuaan, edes sataa vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran tiedän, koska tiedän, ketä parjaatte, että Hänen äitinsä on Puolan juutalaisa, tyttönimeltää Salomi, Isä taas Isaskarilaisia, eli kannttaa pakana pitää pienempää ääntä, tuntemattaa omaa sukuaan, edes sataa vuotta.

        Kirjoitusvirheesi paljastaa sinun kempelaiseksi ja kiivautesi. Vastuu kuulijalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitusvirheesi paljastaa sinun kempelaiseksi ja kiivautesi. Vastuu kuulijalla?

        On jännää, ettet tunne edes Jeesusta, mutta meediona tunnustat kirjoittajat, ja uskon että haukut väärää puuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jännää, ettet tunne edes Jeesusta, mutta meediona tunnustat kirjoittajat, ja uskon että haukut väärää puuta.

        Mikä meedio sinä Jussi sitten olet? Juutalaisethan eivät tunne Jeesusta.


    • Sovituksen sana on että saa uskoa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

      • Ei ainakaan Raamatun mukaan.


      • Anonyymi

        Kumma fraasi? Saa uskoa synnit anteeksi. Eli suomeksi, minä uskon saavani synnit anteeksi?
        Mutta - mitä sitten? Saitko synnit anteeksi ja miten? Kuka ne antoi anteeksi vai oletko uskomassa että nyt minulla ei ole syntejä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumma fraasi? Saa uskoa synnit anteeksi. Eli suomeksi, minä uskon saavani synnit anteeksi?
        Mutta - mitä sitten? Saitko synnit anteeksi ja miten? Kuka ne antoi anteeksi vai oletko uskomassa että nyt minulla ei ole syntejä?

        Fraasin takana on itse sielunvihollinen, jolla hän eksyttää jos mahdollista, valitutkin.
        Vain ne jotka ovat ottaneet Herralta vastaan rakkauden totuuteen ymmärtävät sen fraasin valheellisuuden.


      • Anonyymi

        Ei taida olla, vaan se, että synnit on sovitettu Golgatalla.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei ainakaan Raamatun mukaan.

        Kyllä se on Raamatun kokonaisnäkemys, niin on opettaneet kirkotkin alunperin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on Raamatun kokonaisnäkemys, niin on opettaneet kirkotkin alunperin.

        Kirkot ovat aina olleet eksyttäjiä. Ne ovat muokanneet oppinsa ihmiskäsityksillä ja opeilla. Kuka todella uskoo että evl- kirkolla on opissaan totuus? Tapakristitty.
        Kirkoissa hoettavat hengellisesti tyhjät fraasit ovat tuudittaneet massat hyvänolontunteeseen ja luullaan että kirkko on pelastaja. Se näkyy tälläkin palstalla, aina vaan kirkko kirkko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on Raamatun kokonaisnäkemys, niin on opettaneet kirkotkin alunperin.

        Mikä kirkko opettaa, Roomaa lukuunottamatta, että toinen ihminen antaa toiselle synnit anteeksi, Jeesusken yli?

        Olisi hyvä, kun näytät, missä se Raamatussa toteutuu?

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kirkko opettaa, Roomaa lukuunottamatta, että toinen ihminen antaa toiselle synnit anteeksi, Jeesusken yli?

        Olisi hyvä, kun näytät, missä se Raamatussa toteutuu?

        r

        2.Kor.2:
        10 Kenelle te annatte anteeksi, hänelle annan minäkin, ja kun olen antanut anteeksi -- jos nyt jotakin anteeksi annettavaa on -- olen tehnyt sen teidän takianne Kristuksen edessä,
        11 jottei Saatana pääsisi meistä voitolle. Hänen juonensa me kyllä tiedämme. [Luuk. 22:31


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.Kor.2:
        10 Kenelle te annatte anteeksi, hänelle annan minäkin, ja kun olen antanut anteeksi -- jos nyt jotakin anteeksi annettavaa on -- olen tehnyt sen teidän takianne Kristuksen edessä,
        11 jottei Saatana pääsisi meistä voitolle. Hänen juonensa me kyllä tiedämme. [Luuk. 22:31

        Tuossa Raamatunkohdassa Paavali antaa anteeksi häntä kohtaan rikkoneiille välittäjien kautta. Sillä ei ole mitään tekemistä lunastuksen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.Kor.2:
        10 Kenelle te annatte anteeksi, hänelle annan minäkin, ja kun olen antanut anteeksi -- jos nyt jotakin anteeksi annettavaa on -- olen tehnyt sen teidän takianne Kristuksen edessä,
        11 jottei Saatana pääsisi meistä voitolle. Hänen juonensa me kyllä tiedämme. [Luuk. 22:31

        Mutta KUKA antoi ja KENELLE? Se on kysmys.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta KUKA antoi ja KENELLE? Se on kysmys.

        r

        Oletko untuvikko? Tutki Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta KUKA antoi ja KENELLE? Se on kysmys.

        r

        Jeesus antoi seuraajilleen vallan antaa syntejä anteeksi, niin ovat kirkotkin käsittäneet.

        Teillä vapaissa suunnissa on valtava harha, teette itse uskon ratkaisun. Se on lopunajan eksytys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antoi seuraajilleen vallan antaa syntejä anteeksi, niin ovat kirkotkin käsittäneet.

        Teillä vapaissa suunnissa on valtava harha, teette itse uskon ratkaisun. Se on lopunajan eksytys.

        Katsopa miten sinun käy jos et anna anteeksi ja lausut toiselle kadotustuomion.

        KR 1933/-38
        Luuk. 6:37 Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 6:12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;

        Matt. 6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;

        Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

        1Kor. 4:5 Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on Raamatun kokonaisnäkemys, niin on opettaneet kirkotkin alunperin.

        Te lestadiolaiset ette ymmärrä millään että kaikki maailman synnit on sovitettu Golgatalla Jeesuksen verellä ja kuolemalla.

        Sitä sovitusta ei kukaan vl-saarnamies tai muutkaan beelsebuubit ottaa pois ihmisiltä, ei kertakaikkiaan millään.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Te lestadiolaiset ette ymmärrä millään että kaikki maailman synnit on sovitettu Golgatalla Jeesuksen verellä ja kuolemalla.

        Sitä sovitusta ei kukaan vl-saarnamies tai muutkaan beelsebuubit ottaa pois ihmisiltä, ei kertakaikkiaan millään.

        Olisiko näin, että täällä ajassa ihminen saa elää miten hyvänsä, riettauksissa ja pahassa syntielämässä ja silti on taivaan portit avoinna, siitä vain sisään, vaikka olisi tappanut ja "hillunut" elämässään mielin määrin !?!?
        Raamattu opettaa, että synnit pitää saarnata ja uskoa anteeksi täällä ajassa, niin Jeesus jätti saarnaviran omille opetuslapsilleen......


    • Anonyymi

      Vapaitten suuntien ns. pastoreille tolpalle että Kempeleeseen, valaisee Luther.
      36. Mitä nyt lopuksi tulee tuohon syntien anteeksiantamisen voimaan, niin tiesivät fariseukset hyvin kyllä, että se oli Jumalan työ, joka ainoastaan Jumalalle kuului; sentähden he pitivät Kristusta Jumalan pilkkaajana, joka, vaikka oli ihminen, tahtoi syntiä antaa anteeksi. Nyt löytyy kaksi tapaa, joilla syntiä annetaan anteeksi: ensimmäinen on se, kun synti ajetaan pois sydämmestä ja siihen vuodatetaan armoa, tämän tekee yksin Jumala: toinen on se, kun julistetaan syntein anteeksiantamus; tämän tekee myös toinen ihminen toiselle. Mutta Kristus tekee tässä molemmat osat. Hän antaa Hengen sisällisesti sydämmeen; ulkonaisesti julistaa Hän sen sanalla. Tämä jälkimmäinen on nyt anteeksiantaminen sanalla, se on julistaminen ja julkinen saarna siitä anteeksiantamisesta, joka sisällisesti on tapahtunut.

      37. Tämä voima on jokaisella ihmisellä, joka on kristitty ja kastettu; sillä tällä he ylistävät Kristusta. Ja heillä on tuo sana: antaa synnit anteeksi suussa, niin että he, milloin vaan tahtovat ja niin usein kuin tarvis vaatii, voivat ja saavat sanoa: Katso, ihminen, Jumala tarjoo sinulle armonsa, antaa anteeksi kaikki syntisi, ole hyvässä turvassa, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi; usko ainoastaan se, niin on se varma - tahi mitä sanoja muutoin tahdotaan käyttää. Tämä ääni ei ole vaikeneva kristittyjen joukossa aina viimeiseen päivään asti: Sinulle annetaan syntisi anteeksi, ole iloinen ja hyvässä turvassa. Semmoista puhetta kristityllä aina on suussa. Siis on kristityllä tällä tavoin syntien anteeksi antamisen valta. Sentähden, kun sanon sinulle: Sinun syntis ovat anteeksi annetut, niin pidä se niin varmana, kuin jos Jumala itse olisi sen sinulle sanonut. Sillä kuka muutoin uskaltaisi tehdä tätä ell`ei Kristus itse olisi tullut alas, pannut sen minun suuhuni ja sanonut, että meidän piti antaa synnit anteeksi toinen toisellensa? Niinkuin Hän Joh. (20:22-23) sanoo: Ottakaat Pyhä Henki; joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

      Ja toisessa paikassa Matt. 18:19 - 20 sanoo Hän: Missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä, jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

      Nämät sanat tekevät sen ja tunkeutuvat aina sydämmeen.

      38. Jos nyt ei löytyisi yhtään ihmistä, joka voisi syntiä antaa anteeksi, vaan olisi ainoastaan lakeja ja töitä, o, miten surkea silloin olisi murheellisen omantunnon laita! Mutta nyt, kun Jumala antaa kullekin suun täyteen, niin että toinen voi sanoa toiselle: Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi, missä tahansa oletkin, niin kultainen vuosi on käsillä. Siinä me saamme uhata syntiä, koska minä voin hädässä ja synnin tuskassa olevalle veljelleni sanoa: ole iloinen ja hyvässä turvassa, veljeni, sinun syntisi ovat anteeksi annetut; vaikka kyllä en voi antaa sinulle Pyhää Henkeä ja uskoa, niin voin kuitenkin julistaa sinulle sen; jos uskot sitä, niin sinulla on se. Ne, joille Hän lahjoittaa sen, ylistävät ja kiittävät Jumalata, niin kuin he myös tekevät tässä evankeliumissamme. Tämä on nyt se, että Jumala on antanut ihmisille vallan antaa syntiä anteeksi; ja se on Kristuksen valtakunnan enentämistä, kun me näin virvoitamme ja vahvistamme omaatuntoa. Tämän teemme me sanan kautta. Suokoon Jumala, että me myös käsittäisimme sen siksi.

      • Jos Luther olisi elänyt vielä 1946, hänet olisi hirtetty ensimmäisenä Nürnbergin oikeudenkäynnissä rikollisuudesta ihmisyyttä ja juutalaisia vastaan.

        Luther oli roomalaiskatolinen juoppo munkki ja hänen opetuksensa oli täyttä roomalaiskatolista hapatusta ja eksytystä.


      • Jos Luther olisi elänyt vielä 1946, hänet olisi hirtetty ensimmäisenä Nürnbergin oikeudenkäynnissä rikollisuudesta ihmisyyttä ja juutalaisia vastaan.

        Luther oli roomalaiskatolinen juoppo munkki ja hänen opetuksensa oli täyttä roomalaiskatolista hapatusta ja eksytystä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jos Luther olisi elänyt vielä 1946, hänet olisi hirtetty ensimmäisenä Nürnbergin oikeudenkäynnissä rikollisuudesta ihmisyyttä ja juutalaisia vastaan.

        Luther oli roomalaiskatolinen juoppo munkki ja hänen opetuksensa oli täyttä roomalaiskatolista hapatusta ja eksytystä.

        Taisi kommentti pahoittaa harhaoppisen. Et kyennyt tuomaan esiin kuin henkilön kielteisiä ominaisuuksia. Mikähän sinä luulet olevasi Raamatun tuntemisen osalta Lutheriin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi kommentti pahoittaa harhaoppisen. Et kyennyt tuomaan esiin kuin henkilön kielteisiä ominaisuuksia. Mikähän sinä luulet olevasi Raamatun tuntemisen osalta Lutheriin verrattuna.

        Miten koet tämän; Gen 121 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja KIROAN NE JOTKA SINUT KIROAVAT, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Kun Hän kirosi juutalaiset; - Menkää ja polttakaa heidän synagogansa, ja tappakaa heidät.
        Siksi Jumala kirosi Hänet, ja tappoi muutama päivän päästä.

        Yhdessä asiassa Hän myös onnistui, oli Hitlerin oppi isä, ja mm Kristalliyön Hitler ja Himler järjestivät tuon antisemitistin syntymäpäivänä Marraskuun 10 pv.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten koet tämän; Gen 121 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja KIROAN NE JOTKA SINUT KIROAVAT, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Kun Hän kirosi juutalaiset; - Menkää ja polttakaa heidän synagogansa, ja tappakaa heidät.
        Siksi Jumala kirosi Hänet, ja tappoi muutama päivän päästä.

        Yhdessä asiassa Hän myös onnistui, oli Hitlerin oppi isä, ja mm Kristalliyön Hitler ja Himler järjestivät tuon antisemitistin syntymäpäivänä Marraskuun 10 pv.

        r

        Tuo Jumalan kirous koskien Lutheria on vain sinun sairas tulkintasi. Jumala muuten on pitkämielinen kurittomien juutalaisten suhteen, jotka tapattivat Jeesuksen. Tosin näin oli tarkoitettu.
        Apt.2:
        22 "Israelilaiset, kuulkaa mitä teille sanon! Jeesus Nasaretilainen oli Jumalan teitä varten valitsema mies. Sen Jumala osoitti niillä voimateoilla, merkeillä ja ihmeillä, joita Jeesus hänen lähettämänään teki teidän keskuudessanne, niin kuin tiedätte. [Ap. t. 10:38]
        23 Tämän Jeesuksen te surmasitte. Te panitte lakia tuntemattomat pakanat naulitsemaan hänet ristiin, kun hänet oli annettu teidän käsiinne niin kuin Jumala oli suunnitellut ja ennalta nähnyt


    • Anonyymi

      Omaan alkulestaatialaiset sukujuuret ja olen niistä ylpeä. Lars Levi ei ollut mikään hörhö "televisionrikkoja ". Hän oli nöyrä luonnontutkija, kasvitieteilijä. Saarnansa olivat spektaakkelimaisia, niin kuin Iespietin, Antinpietin, Raattamaan vastaavatkin. Niin olivat myöhemmin oman aikani rukkuukset, niistä ei dramatiikkaa puuttunut. Kaikki kunnia heille, he eivät politikoineet. Heidän Jumalalleen kelpasivat kaikki!

      • Anonyymi

        Olet liikuttavan oikeassa. Lestadius oli vankka JUmalan mies Jeesuskessa, eikä jaellut kenellekkään syntejä anteeksi, vaan kirkasti Jeesusta.
        Mutta kuten usien, toinen polvi, joista Raattamaa oli pahni, Heikki Saaren tapainen, alkoi syöksykierre pakanallisuuteen.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet liikuttavan oikeassa. Lestadius oli vankka JUmalan mies Jeesuskessa, eikä jaellut kenellekkään syntejä anteeksi, vaan kirkasti Jeesusta.
        Mutta kuten usien, toinen polvi, joista Raattamaa oli pahni, Heikki Saaren tapainen, alkoi syöksykierre pakanallisuuteen.

        r

        LLL vartioi ihmisten moraalia. Ei hyväksynyt juopottelua, ei huoraamista eikä mitään muutakaan pahoja tekoja. Messias hän ei ollut ja opillisesti etäällä Raamatusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      55
      5391
    2. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      48
      2232
    3. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      60
      2216
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1049
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1004
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      870
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      833
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      753
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      751
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      27
      736
    Aihe