Akryylimaalauksen aloittaminen

Anonyymi

Morjesta pöytään.

Sain tossa idean että voisin taas herätellä vanhoja piirrustustaitoja, muksuna tuli välillä aika perskeleen hyviäkin aku ankan naamoja piirreltyä.

Mummo taas otti mua kesäisin mukaan maalausstudioon jossa sain räplätä öljyvärejä samalla kun mummo maalas maisemaa :D

No nyt sitten tästä innostuneena löysin puuilosta tommosen pöytätelineen, sivellinsettejä siellä on parilla eurolla vaikka kuinka, vitosen laitan niihin ja nuo alustat on varmaan myös sopivia alottelijalle, pienemmät liikkuu 1-3€ luokassa. Niitä kanssa kokeilen pari kappaletta ainakin.

Mutta entäs nuo värit sitten? Mielellään tilaisin jotain muitakin tykötarpeita samasta kaupasta ettei tuu kamalat postikulut, niin miten paljon ja millasia maaleja kannattais ostaa? Akryylimaaleja suunnittelen kun kotona maalaan.

Ja mitä näitä lastoja on että saa veivailtua ja vaikka vedettyä maalaukseen vedenpintaefektiä.

Nuo perusvärit ajattelin, eli punainen keltainen sininen musta ja valkoinen.
Ehkä vihreä myös kun sitä varmaan kuluu sikäli mikäli maisemaa innostun maalaamaan.

Vai tulisiko halvemmaksi jättää vihreä ja ruskea pois ja ostaa vähän enemmän päävärejä?

Mitäs suosittelette?

2

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse en oikein suosittelisi akryylivärejä jos meinaat pensselillä maalata. Kuivuvat aivan liian nopeasti. Lastalla tai käyttämälläni tekniikalla (salaisuus ;-) ) toimii kyllä.

Itse olen ostanut värejä isoissa puolen litran purkeissa. Mutta tarpeet ovat erilaisia. Itse maalaan akryyleillä isoja tauluja ja niisä en käytä pensseleitä lainkaan.

• Anonyymi

Mulla on tosi paljon aikaa kun olen maalannut alryyliväreilläkään mutta kai se tavallaan halvemmaksi tulee kun sellaisista suht isoista pysty muovipöniköistä kaadat(olikohan jotain 200 ml vai isompiakin)ja muistat pistää sen korkin kiinni..kun haihtuvat ne värit säilytysastiasta suht nopeaan?tosin vesiliukoista että vettä sitten lisäämään ennenku kuivuvat...muistaakseni ovat periaatteessa myrkyllisemmät kuin öljyvärit vaikka öljyvärillä maalaaminen on huomattavasti vielä haisevampaa hommaa mutta tuuletus kannattaa olla siis akryyliväreillä maalatessakin..?.Jos paljon maalaa ni sitten kannattaa olla jotain murrettua sävyäkin esim valmiina..Aika siis musta tuntuu juttuja tuossakin on että joku pika aapinen ainakin kannattaa lukaista läpi niin ehkä tuntee itsensä sillain varmemmaksi sitten kun maalailee?.Ei ne nyt niin nopeasti aina kuivu jos pinta,määrä on siis paksu mutta ohut kerros esim yleensä muistaakseni aika nopeasti voi kuivuakin..Että ei tuota niin opi kuin tekemällä vaan että nautinnon hetkiä vaan maalaamiseen..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe