Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Julkkikset, koulukiusaaminen, yksinäisyys....

Anonyymi

Nyt seuraa vähän tajunnanvirtaa... pahoittelut...

Olen aina ollut yksinäinen, siis oikeesti aina, jo lapsesta lähtien. Koulukiusaaminen vei kaikki itsetunnon rippeet. Aikuisenakaan en ole onnistunut löytämään ystäviä tai puolisoa, en opinnoista, töistä, tai harrastuksista, saati baareista tai tapahtumista, joissa niissäkin olen käynyt aina aika-ajoin.

Nyt kun olen koronan takia lomautettuna, olen katsellut paljon Youtube-videoita. Sellaisia tubettajia (nykypäivän julkkiksia), joiden nimen olen kuullut, mutten koskaan ole heidän videoitaan katsonut. Silmilleni pomppasi outo ilmiö; tosi monella on tarve todistella, miten koulukiusattuja he ovat olleet! Olen samaan kiinnittänyt huomiota ennenkin, mm. muusikoiden ja näyttelijöiden haastatteluissa, mutta nyt nämä tubettajat nostavat oikein erityisesti esiin sen, miten kovin kiusattuja he ovat olleet.

En toki halua vähätellä kenenkään kokemuksia, mutta jotenkin vaan ihmetyttää... Miksi nämä kaikki kauniit, rohkeat, tosi itsevarmat menestyjät haluavat toitottaa sitä, miten kaltoin heitä on menneisyydessä kohdeltu? Tulee ihan mieleen, että he haluavat todistella olevansa muita parempia, koska ovat kokeneet niin kovia, mutta nousseet siitä menestykseen kuin feeniks-lintu tuhkasta! Jotenkin en jaksa uskoa, että näitä kauniita ja menestyneitä olisi nyt niin kovin julmasti kiusattu. Ehkä joku on joskus vähän mollannut ulkonäköä tai pukeutumista, ja siitä on kovasti loukkaannuttu. Mutta käännetty se voitoksi, kuten nämä tubettajat tykkäävät mainostaa!

Itseäni on kiusattu esikoulusta alkaen, suorastaan pahoinpidelty sekä henkisesti että fyysisesti vuosikausia. Ala-asteella, yläasteella, ammattikoulussa, jonkin verran myös työelämässä (tosin siellä se ei enää ollut fyysistä). Olen niin pahasti henkisesti nujerrettu, että en todellakaan voisi kuvitella esitteleväni itseäni ja elämääni jossain videolla, toivoen tuhansia seuraajia tilaamaan kanavaani.

No, en tiedä miksi kirjoitin tämän.... ihmetyttää vaan tuo "trendi", että kaikenmaailman "julkkikset" haluavat profiloitua koulukiusattuina. Semmosta tänään, yksinäisen pohdintoja.

15

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä en ymmärrä turhanpäiväisiä julkkiksia. Jos taidettakin tekee niin ei kyl hirveesti haluu olla julkisuudessa, somessa, jne. Nimenomaan huonojen kokemusten takia.

    • Anonyymi

      Toinen näkemys asiaan miksi ovat esillä ja kertovat menneisyydestään on se. että ehkä haluavat omilla kokemuksillaan osoittaa että vaikeistakin asioista voi selvitä.
      Ainakin tavallaan mun ajatus on tällainen.

      Toisaalta en ymmärrä ylipäänsä miksi joidenkin täytyy hakeutua julkisuuteen, mikä siihen ajaa ja miksi. Kun miettii että jos on ollut lapsena kovinkin vaikeaa niin itse ainakin ajattelisin sitä miten kestäisin ne mahdolliset julkisuuden paineet. Ei sielläkään aina pelkästään kehuja tule.

      Mielestäni se on kuitenkin jokaisen oma asia miten elämäänsä elää, minulla ei ole oikeutta mennä arvostelemaan ketään eikä ole edes halua arvostella.
      Jokainen tyylillään...

      • Anonyymi

        Kylllä siis kiusattuja ovat huono-osaiset mutta myös esimerkiksi kauniit, älykkäät ja lahjakkaat ja luovat voimakkaat persoonat.
        Mun mielestä molempien kiusaaminen on yhtä väärin ja vakavaa. Ei kiusaaminen ole kaunottarellle yhtään vähemmän rankka kokemus kuinvähemm'n kauniillle. Kauneutensa takia kiusatuksitulo on vähintään yhtä hirveää kuin rumuutensa, arvelen

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylllä siis kiusattuja ovat huono-osaiset mutta myös esimerkiksi kauniit, älykkäät ja lahjakkaat ja luovat voimakkaat persoonat.
        Mun mielestä molempien kiusaaminen on yhtä väärin ja vakavaa. Ei kiusaaminen ole kaunottarellle yhtään vähemmän rankka kokemus kuinvähemm'n kauniillle. Kauneutensa takia kiusatuksitulo on vähintään yhtä hirveää kuin rumuutensa, arvelen

        "poiuytrfdfgh"

        Nuorena minua kiusattiin kun oltiin kateelllisia koska olin tanssija ja tanssin kauniita tansseja, keski-iässä sitten minua kiusattiin halvaus ja aivovammaoireiden ja siitä seuranneen oudon olemuksen ja vaikean liikkumisen vuoksi.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorena minua kiusattiin kun oltiin kateelllisia koska olin tanssija ja tanssin kauniita tansseja, keski-iässä sitten minua kiusattiin halvaus ja aivovammaoireiden ja siitä seuranneen oudon olemuksen ja vaikean liikkumisen vuoksi.

        "poiuytfghj"

        Ymmärrän molemmanlaisia kiusattuja tasaveroisesti. Kumpikin on yhtä väärin. On väärin tuhota toisen kaunista elämää, vaikka itsellä ei olisi sellaista. On yhtä väärin kiusata sellaista, jollla ei ole yhtä hyvää ellämää kuin itselllä-

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän molemmanlaisia kiusattuja tasaveroisesti. Kumpikin on yhtä väärin. On väärin tuhota toisen kaunista elämää, vaikka itsellä ei olisi sellaista. On yhtä väärin kiusata sellaista, jollla ei ole yhtä hyvää ellämää kuin itselllä-

        "poiuytfghj"

        Mä voisin kuvitella että jotkut julkkikset voisivat korostaa kuinka kiusattuja ovat ollleet, koska todennäköisesti ihmiset lluulevat heidän saaneen sen helpolla ilman kärsimyksiä mikä ei pidä paikkansa. Opin tuon itse ballettia tanssimalla- Kun nuorena tanssin balettia ihmiset reagoi ikäänkuin "Noh kun sun elämä on noin keveää ja hellpoa toisin kuin meidän muiden.
        Mutta siis joo pienenä balettiopettajani opetti kuinka hyvä tanssija hymyilee ilmekään rävähtämättä vaikka tossut läpiveressä. No sain halvausoireita nellikymppisenä lääkeainereaktiosta enkä enää tanssi, piti opetela uudelleen kävelemään-.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä voisin kuvitella että jotkut julkkikset voisivat korostaa kuinka kiusattuja ovat ollleet, koska todennäköisesti ihmiset lluulevat heidän saaneen sen helpolla ilman kärsimyksiä mikä ei pidä paikkansa. Opin tuon itse ballettia tanssimalla- Kun nuorena tanssin balettia ihmiset reagoi ikäänkuin "Noh kun sun elämä on noin keveää ja hellpoa toisin kuin meidän muiden.
        Mutta siis joo pienenä balettiopettajani opetti kuinka hyvä tanssija hymyilee ilmekään rävähtämättä vaikka tossut läpiveressä. No sain halvausoireita nellikymppisenä lääkeainereaktiosta enkä enää tanssi, piti opetela uudelleen kävelemään-.

        "poiuytfdfghj"

        Tuokin on tärkeä näkökulma. Liian usein ihmiset luulevat että jotkut pääsevät esim. tavoitteisiinsa turhan helpolla.
        Ylöspäin on usein aika kivinen tie, ja siellä huipulla on ajoittain tosi yksinäistä.


    • Anonyymi

      Kiusaaminen ei ole missään tapauksessa oikeutettua. Kuitenkin varmaan suurin osa ihmisistä on kiusaamista kokenut elämänsä varrella tavalla tai toisella.

      Kiusaamiseenkin on niin monia syitä ja aiheita, on kateutta, mustasukkaisuutta, ylemmyyden tuntoa toista kohtaan, halveksuntaa, kaikkea mahdollista.

      Kiusaajan pitäisi itsensä miettiä aina että miksi hän kiusaa, yleensä silloin ei ole omat asiat ihan hyvin.

    • Anonyymi

      nää kaikenmaailman julkkutyrkyt ällöttää tavan kansalaista. Heillä ei ole mitään käsitystä reaalimaailmasta. Jos ei olla hinttii tai lesboo et oo mitään. Toivottavasti corona opettaa näille turhimuksille edes hieman elämän realiteetteja. Jospa viimeinkin tajuttaisiin mistä leipä oikeasti tulee..........?

      • Anonyymi

        Mutta milainen olisi maailma ilman minkäänlaista taidetta ?
        Kankaissakaan ei oisi kuvioita, eikä missään soisi musiikki ? Astiatkin aina muotoiltu samaan muotoon, eikä keijukaisia olisi edes lastenkirjoissa jne. ? Onko taide niin turhaa kuin äkkisetään voi ajatella ? Kenties mielenterveydelle aika tärkeää. Kaikki vaan samaa yhtä ja samaa harmaata ymp'rilllä, niinkö oisi hyvä ?

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta milainen olisi maailma ilman minkäänlaista taidetta ?
        Kankaissakaan ei oisi kuvioita, eikä missään soisi musiikki ? Astiatkin aina muotoiltu samaan muotoon, eikä keijukaisia olisi edes lastenkirjoissa jne. ? Onko taide niin turhaa kuin äkkisetään voi ajatella ? Kenties mielenterveydelle aika tärkeää. Kaikki vaan samaa yhtä ja samaa harmaata ymp'rilllä, niinkö oisi hyvä ?

        "poiuytfdfghj"

        Taidetta pitää olla. ja joskus tuntuu että taiteilijoilla se julkisuus on välttämätön paha. Myydäkseen ja pitääkseen mielenkiintoa yllä. Kate Bush on hyvä laulaja ja erakko. Ja niin edelleen.


    • Anonyymi

      No on todella hyvä että he tuovat asian esille. Julkikset kun saavat laumoittain ihmisiä katsomaan niin mikäs sen parempi. On aika puhua kiusaamisesta ja ylipäätään ikävistä kokemuksista suoraan. Mm Duudsonit on tehneet tosi hyvää työtä tuodakseen asian esille ja auttaessaan myös Duudsonit tuli taloon videoillaan kiusattuja selviämään.

      • Anonyymi

        Joo mutta Duudsonit nimenomaan auttavat niitä kiusattuja, eivät yritä selittää miten kiusattuja he itse ovat ja saada sillä tavalla sympatiapisteitä.


    • Anonyymi

      Mä olen ihmetellyt samaa. Toinen ilmiö on se, että tietyt somevaikuttajat/-mainostajat toitottavat vähän väliä julkisuudessa, että heillä on somekiusaajia. Heidän pitäisi esim. ex-misseinä tajuta, että he ovat itse valinneet pysyä julkisuudessa ja aina silloin tulee kehujen lisäksi myös kärkkäitä arvostelijoita. Arvostelu tai satunnainen loukkaaminen on aivan eri asia kuin esim. vuosia jatkuva paha henkinen väkivalta samojen ihmisten osalta.

      Somemainostyyppien myötä kiusaaminen on sanana kärsinyt ja nykyään sekin on jo kiusaamista, jos joku tyyppi ei ole samaa mieltä sometyypin kanssa ja sanoo sen kärkkäästi. Sitten kys. somevaikuttaja valittaa, kun häntä kiusataan. Tähän pitäisi puuttua. Se vie täysin pohjan vuosia kestäneeltä henkiseltä väkivallalta, josta moni on joutunut kärsimään vieläpä livenä eikä missään somessa.

    • Anonyymi

      Voi mitä uhriasennetta: minä olen kyllä varmasti ollut kiusatumpi ja joutunut kärsimään enemmän. Tiedätkö mikä on ero noilla kiusatuilla, jotka ovat selvinneet ja luoneet oman elämän ja sinulla?
      Minä kerron: noilla ex-kiusatuilla on ollut enemmän järkeä ja älykkyyttä kuin sinulla. He eivät ole jääneet nettiin valittamaan, vaan ovat tehneet itselleen hyviä valintoja ja pästäneet irti uhrina olemisesta ja valinneet elämän ja menestymisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe