Itselataava Toyota

Anonyymi

Voisiko joku selittää, mitä "itselataava" tarkoittaa, kun sitä Toyota niin paljon mainostaa?, onko se itselataava, jos sähkön tuottamiseen käytetään polttomoottoria, vai onko polttomoottoria lataukseen käyttävä ajoneuvo agrekaattikäyttöinen, vähän niinkuin mökilläkin, jossa sähköjä ei valtakunnaverkosta ole, on sähkön tuottajana usein agrekaatti, eli Toyotan pitäisi mainostaa "agrekaattikäyttöisiä" autoja, itselataavaa ei vielä ole olemassa.

77

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitäiskö sinun mennä nukkumaan? Pyydä äitiä lukemaan joku iltasatu.

    • Anonyymi

      Itselataava on moinostermi jolla kaupataan bensa-autoa tyhmille ja tietämättömille. Norja kielsi Toyotan itselataavan mainostamisen valheena ja näin pitäisi tehdä muuallakin. Eli tojossa on akut joita ei voi erikseen ladata ja se lataus tehdään bensaa polttamalla. Itselataava kuulostaa ekologiselta tekniikasta tietämättömien ja yksinkertaisten päässä. Tojo on noin 10 vuotta jäljessä kilpailijoita höpö hypridillään.

    • Anonyymi

      Lataa myös jarruttaessa aivan kun formulat.

      • Anonyymi

        Tai hieman lähempää sähköautot.


    • Anonyymi

      Tojolla on myös ladattava Mirai muttei tuoda suomeen.

    • Anonyymi

      Se tarkoittaa, että autossa on akku, jonka latauksesta auto itse pitää huolta ja hybridi tarkoittaa, että autossa on kaksi erityyppistä moottoria ja kaksi erityyppistä energiavarastoa.

      Jotkut tyhmemmät ihmiset vaan saavat hepulin aivan tavallisen markkinointitermin käytöstä.

      • Anonyymi

        Norjalaiset ovat vaan paljon tyhmempiä kuin suomen tojo terot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjalaiset ovat vaan paljon tyhmempiä kuin suomen tojo terot

        Ne on tojottaja øloffeja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjalaiset ovat vaan paljon tyhmempiä kuin suomen tojo terot

        Ei vaan yhtä tyhmiä kuin skoda- ja klonksuhönöt keskimäärin.


    • Anonyymi

      Itselataavuus on Toyotan mainostajien keksimä epätermi jolla hämätään yksinkertaisia ihmisiä. Toyota on termillä pyrkinyt tekemään puutteesta hyveen. Toyotan hybridin puute on, että siihen ei voi ladata energiaa muualta kuin bensa-aseman pumpusta.
      Oikeaan ladattavan hybridin akkuihin sen sijaan voi ladata sähköä verkosta jolla voi ajaa pienet ajot (20-100km) polttomoottorin käynnistymättä. Lisäksi ladattavat hybridit toimivat samoin kuin Toyotan "itselataavat", eli ottavat talteen jarrutusenergiaa ja lataavat akkua polttomoottorilla ajon aikana. Viimemainitun voi kytkeä poiskin. Ladattava hybridi tekee siis sen saman minkä "itselataava" ja enemmän.
      Useimmat voivat ajaa ladattavalla hybridillä kauppareissunsa ja työmatkansa ilman polttomoottorin.
      Norjassa kilpailuviranomainen on kieltänyt käyttämästä harhaanjohtavaa termiä "itselataava" Toyotan mainonnassa. Termi on todella harhaanjohtava ja sellaiseksi tarkoitettukin.

      • Anonyymi

        Johtaa tyhmän harhaan - viisaampi pitää vain mainosmiesten kehittämänä terminä jolla erotetaan ladattavat ei-ladattavista. Norjassa ajatellaan, että pitää toimia tyhmimpien ehdoilla. Ladattavissa ja ei ladattavissa on muutakin eroa, kuin ulkoinen ladattavuus - nimittäin akun koko! On aivan eri asia laittaa autoon 0,7-1,6 kWh akku kuin kymmenen kertaa isompi ja kalliimpi ladattavan hybridin akku.


    • Anonyymi

      Puudeli on kuitenkin se, että energiaa ei synny tyhjästä. Eikä hyötysuhde ole koskaan sataa prosenttia. Liike-energiasta talteen saava sähkö on aika vähäistä. Risteysajossa pientä, maantiellä ei ollenkaan.

    • Anonyymi

      Tollolootan ostaja on itse latauksen tarpeessa.

    • Anonyymi

      Toyotan ratkaisu tehdä kaksi voimalinjaa ilman latausmahdollisuutta on se tyhmin mahdollinen.
      Pikkaisen parempi konsepti on tehdä kaksi voimalinjaa johon voi ladata sähköä kattamaan ensimmäiset 40-80 kilometriä.
      Loogisesti paras on se kun voi jättää polttiskoneen kokonaan pois ja ajaa pelkästään sähköllä.

      • Anonyymi

        Viimeisestä lauseesta olen kanssasi samaa mieltä. Sähköauto on paras ratkaisu kaupunkilaisen ajotarpeisiin.
        Ladattava hybridi on mielestäni epäilyttävä. Ainakin se on saanut ikävän veronkierron leiman näiden panssarivaunun näköisten polttoainetta hotkivien luksus-Volvojen yms. vuoksi, jotka säästävät bensaa vain paperilla verojen minimoimiseksi.


      • Anonyymi

        Toyotan ratkaisu onkin tehdä hybridi YHDELLÄ voimalinjalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisestä lauseesta olen kanssasi samaa mieltä. Sähköauto on paras ratkaisu kaupunkilaisen ajotarpeisiin.
        Ladattava hybridi on mielestäni epäilyttävä. Ainakin se on saanut ikävän veronkierron leiman näiden panssarivaunun näköisten polttoainetta hotkivien luksus-Volvojen yms. vuoksi, jotka säästävät bensaa vain paperilla verojen minimoimiseksi.

        Volvon plugggarit on meillä eniten myytyjä luokassaan ja Volvon keräämän datan mukaan joka saadaan autoista huollon yhteydessä kerätty, kertoo, että niillä ajetaan 42% sähköllä, eli ei ne ihan pahoja ole. Aina tietysti löytyy seassa työsuhdeautoilijoita joilla firma maksaa bensat eivätkä siksi viitsi latailla autojaa. Tuo tosin kertoo vain sen, että lataamalla pääsee helposti yli 50'% sähköllä ajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan ratkaisu onkin tehdä hybridi YHDELLÄ voimalinjalla.

        Kuten F1.


    • Anonyymi

      Montako dynamoa on per pyörä jaksaako mäessä vai uuppuuko sinne alle

      • Anonyymi

        Kysy hoitsulta!


    • Anonyymi

      ei tarvi sitä saatan töpseliä seinään lyödä kokoaikaa

      ajamisen vaivattomuus

      • Anonyymi

        Paljon vaivattomampaa on ajella bensa-autolla kun ei tartte kuljetella akkupakettia mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon vaivattomampaa on ajella bensa-autolla kun ei tartte kuljetella akkupakettia mukana.

        No, mitä vaivaa sitä akkupaketin kannossa on, siellä se kiinteänä auton alapohjassa on, ei sitä kotiin kanneta välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon vaivattomampaa on ajella bensa-autolla kun ei tartte kuljetella akkupakettia mukana.

        Tojo on ollut kaukaa viisas ja rakentanut vähäpäästöisen hybridimalliston, jolloin ei joudu maksamaan EU:n päästösakkoja vuonna 2020. Tähän ei vikawaagenit pysty. Itkekää miten tahdotte, mutta fakta on se, että vain Tojo on ajan hermolla ja tekee juuri sitä mitä tarvitaan.

        Kun muille kuin itselataaville on markkinat ja kysyntä, niitä Tojo tekee sitten kun siihen on tarve.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mitä vaivaa sitä akkupaketin kannossa on, siellä se kiinteänä auton alapohjassa on, ei sitä kotiin kanneta välillä.

        No hei. Akku varmaankin painaa jotain. Auto olisi kevyempi ilman sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo on ollut kaukaa viisas ja rakentanut vähäpäästöisen hybridimalliston, jolloin ei joudu maksamaan EU:n päästösakkoja vuonna 2020. Tähän ei vikawaagenit pysty. Itkekää miten tahdotte, mutta fakta on se, että vain Tojo on ajan hermolla ja tekee juuri sitä mitä tarvitaan.

        Kun muille kuin itselataaville on markkinat ja kysyntä, niitä Tojo tekee sitten kun siihen on tarve.

        Ihmettelen suuresti, kuinka auto on saanut päästömittaukset läpi, kun se kuluttaa maantieajossa saman verran kuin vastaavan kokoinen bensamoottorilla varustettu auto. Valmistaja on harhauttanut pahasti viranomaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti, kuinka auto on saanut päästömittaukset läpi, kun se kuluttaa maantieajossa saman verran kuin vastaavan kokoinen bensamoottorilla varustettu auto. Valmistaja on harhauttanut pahasti viranomaisia.

        Vikavakinisti tietää tasan tarkkaan ja ihan kantapään kautta, mitä petos ja huijaus merkitsee kun yrittää kusettaa viranomaiset ja asiakkaat . Kova paikka!


      • Anonyymi

        Mutta kun Toyotistille on säästäminen elämän tärkein asia, niin sillä töpselillä voi oikeasti säästää.
        Mitä Omapoka tähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikavakinisti tietää tasan tarkkaan ja ihan kantapään kautta, mitä petos ja huijaus merkitsee kun yrittää kusettaa viranomaiset ja asiakkaat . Kova paikka!

        Auts. Taisi sattua - tojopojulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auts. Taisi sattua - tojopojulle.

        Tuskin sattui, koska eivät ymmärrä asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti, kuinka auto on saanut päästömittaukset läpi, kun se kuluttaa maantieajossa saman verran kuin vastaavan kokoinen bensamoottorilla varustettu auto. Valmistaja on harhauttanut pahasti viranomaisia.

        Koskee varsinkin Volvon plugareita, oikea superkusetus.


    • Anonyymi

      höpö höpö juttuja. menkää nukkumaan.

    • Anonyymi

      "Voisiko joku selittää, mitä "itselataava" tarkoittaa,"

      Tutustu Suomen ensirekisteröintitilastoihin, pyydä vaikka äiti lukemaan niin jos sitten uppoaisi tieto jo kovempaankin kalloon.

    • Anonyymi

      Oikea nimitys on Täyshybridi. Siinä on kaikki valmiina eikä sitä tarvii myöhemmin latailla verkosta. Auton akku on aina ladattuna, ajat sitten 100 tai 1000 km. Täysautomaattinen.

      • Anonyymi

        Jos ajelet hissukseen ja bensaa säästellen, niin akku menee aika tyhjiin ja millä voimalla se sitten kulkee, ai kai millään muulla kun bensalla ja bensalla Toyotat kulkee suurimman osan ja kulutus pyörii 4,5.75 litran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajelet hissukseen ja bensaa säästellen, niin akku menee aika tyhjiin ja millä voimalla se sitten kulkee, ai kai millään muulla kun bensalla ja bensalla Toyotat kulkee suurimman osan ja kulutus pyörii 4,5.75 litran.

        Ei se akku mene tyhjiin kun se on automaatti. Se hoitaa kaiken automatic. Myös akun lataukset.

        Sää vaan ajelet.


    • Anonyymi

      Pluggari on tällä hetkellä paras järjestelmä. Voi ajaa sähköllä, bensalla tai yhdistelmälle. Ei olla riippuvaisia latauspaikoista ja myös pitkä matka onniustuu ilman pitkiä taukoja ja suunnittelua.

      • Anonyymi

        jaa niinku skoota joka kulutti reilut 8 litraa satasella ku akku loppuu. pieni tankki niin saa tankkailla parin sadan kilometrin välein.hahhaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jaa niinku skoota joka kulutti reilut 8 litraa satasella ku akku loppuu. pieni tankki niin saa tankkailla parin sadan kilometrin välein.hahhaa

        Sinä se vaan edelleen saat äärimmäistä nautintoa hölynpölyn kirjoittamisesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se vaan edelleen saat äärimmäistä nautintoa hölynpölyn kirjoittamisesta!

        joo ja joku piuhojen kiskomisesta ympäri ämpäri autoa eikä sittekää säästä mitäään,hahahaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo ja joku piuhojen kiskomisesta ympäri ämpäri autoa eikä sittekää säästä mitäään,hahahaa

        Uudella Octavian pistokehybridillä ajelee pelkällä sähköllä ensimmäiset 60 km. WLTP-päästömittauksen mukainen CO2-päästöjä kertyy noin noin 30 grammaa kilometriä kohden. hahahahaha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudella Octavian pistokehybridillä ajelee pelkällä sähköllä ensimmäiset 60 km. WLTP-päästömittauksen mukainen CO2-päästöjä kertyy noin noin 30 grammaa kilometriä kohden. hahahahaha.

        Toyota Hybridillä ajelee ilman piuhajumppaa saumattomasti sähköllä ja vähällä bensiinillä tuhat kilometriä. Hahhahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Hybridillä ajelee ilman piuhajumppaa saumattomasti sähköllä ja vähällä bensiinillä tuhat kilometriä. Hahhahaa.

        Sillä tosiaan voi päästä 1000km kunhan pitää vauhdin alle 75km/h.
        Tuolla liikenteessä tuntuu et jokainen Tero kokeilee tuohon päästä ja saavat tukittua Suomen vähäisen liikennemäärän.


    • Anonyymi

      Ei tarvitse kaapelia. Ladattavassa hybridissä joudut laittamaan kaapelin autoon ja toisen pään pistokkeen joka ajon jälkeen.

      Toyotan hybridi paljon käynnöllisempi, helpompaa elämistä ja huoletonta

      • Anonyymi

        Onhan se käytännöllinen mutta ei oikeastaan säästä yhtään mitään. Kallis hankkia ja 1.8 kiihtyy kuin vanha transitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se käytännöllinen mutta ei oikeastaan säästä yhtään mitään. Kallis hankkia ja 1.8 kiihtyy kuin vanha transitti.

        Ei säästä niin. Maantieajossa kulutus on sama kuin tavallisella bensamoottorilla. Tojofanaatikot pettävät itseään ja valmistaja pettää tojofanaatikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei säästä niin. Maantieajossa kulutus on sama kuin tavallisella bensamoottorilla. Tojofanaatikot pettävät itseään ja valmistaja pettää tojofanaatikkoja.

        Tiedä sitten pitäisikö sinulle vaivautua vastaamaan, mutta tehdään nyt niin.

        Atkinsonin kierrolla varustettu moottori kuluttaa maantieajossa vähemmän kuin perinteisellä huuhteluajoituksella tehty samankokoinen moottori.
        Ero on maantiellä reilun litran luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedä sitten pitäisikö sinulle vaivautua vastaamaan, mutta tehdään nyt niin.

        Atkinsonin kierrolla varustettu moottori kuluttaa maantieajossa vähemmän kuin perinteisellä huuhteluajoituksella tehty samankokoinen moottori.
        Ero on maantiellä reilun litran luokkaa.

        Älä puhu pashaa, olen kyllä ajanut sillä atkissonilla maantieajoa, ei säästä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedä sitten pitäisikö sinulle vaivautua vastaamaan, mutta tehdään nyt niin.

        Atkinsonin kierrolla varustettu moottori kuluttaa maantieajossa vähemmän kuin perinteisellä huuhteluajoituksella tehty samankokoinen moottori.
        Ero on maantiellä reilun litran luokkaa.

        Ei millään mene tojopojulle perille se täällä moneen kertaan ollut kirjoitus, jossa Mazda 2 litran turbomoottorilla kulutti vain pari kahvikupillista enemmän maantieajossa kuin mukahybridi.


    • Anonyymi

      Eihän nämä vapaan kasvatuksen hedelmät ja herran lahjat ymmärrä alkuunkaan Toyotan Hybridin nerokkuutta. Pöljimmät vannovat pienhiukkasdieseleitten nimiin ja muutamat hehkuttavat fossiilipikkuturpoja. Kaasuautot edustavat 0,01% autokannasta, eli ajetaan alas. Täyssähköautot ovat suurkaupunkilaisten (stati) kikottimia joilla ei muualla Suomessa pärjää ollenkaan.
      Pluggivehkeet ovat sähköjohtoihin rakastuneitten friikkien vehkeitä, rajattu toimintasäde sähköllä ja suursyömäri bensan suhteen patterin vedellessä viimeisiään parinkymmenen kilometrin pihistelyajon jälkeen. Tankatakin pitää muutaman kerran viikossa, lirutella pikkutankkiin dieettiannos.
      Naurettavaa puuhaa, onneksi on Toyotan Hybrid olemassa tolkun immeisille.

      • Anonyymi

        Nuo Toyotan halpishimmelit on kaikkein naurettavin viritys. Onnetonta "tehdä" sähkö pieneen akkuun bensan voimalla ja myydä sitä "itselataavana". Vähän sama kun mukana olisi aggregaatti joka papattaa takapaksissa.
        Nuo mainitsemasi syöpöt pluggarit ovat isoa ja tehokkaita autoja, eli ihan eri segmentin autoja kuin Toyotan tuhnut kinnerit. Kuka tahansa osaa rakentaa todella pienellä kulkevan auton, mutta vain harva sellaisen haluaa ja ihmiset haluavat suorituskykyä, mukavuutta ja hyviä ominaisuuksia. Vain suomalaiselle kelpaa Toyotan kehnot ominaisuudet ja epämukavuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo Toyotan halpishimmelit on kaikkein naurettavin viritys. Onnetonta "tehdä" sähkö pieneen akkuun bensan voimalla ja myydä sitä "itselataavana". Vähän sama kun mukana olisi aggregaatti joka papattaa takapaksissa.
        Nuo mainitsemasi syöpöt pluggarit ovat isoa ja tehokkaita autoja, eli ihan eri segmentin autoja kuin Toyotan tuhnut kinnerit. Kuka tahansa osaa rakentaa todella pienellä kulkevan auton, mutta vain harva sellaisen haluaa ja ihmiset haluavat suorituskykyä, mukavuutta ja hyviä ominaisuuksia. Vain suomalaiselle kelpaa Toyotan kehnot ominaisuudet ja epämukavuus.

        "Kuka tahansa osaa rakentaa todella pienellä kulkevan auton".

        Miki sitten Volkswagen ei tee tälläsiä autoja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuka tahansa osaa rakentaa todella pienellä kulkevan auton".

        Miki sitten Volkswagen ei tee tälläsiä autoja ?

        Tekeehän.
        Esimerkiksi wolksvaagenin pikkuturpo tsii yks pilkku neljä syö vain kahdeksan litraa satasella jos ei jakoketju kovin rallata.
        Pitää vain muistaa lisätä öljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuka tahansa osaa rakentaa todella pienellä kulkevan auton".

        Miki sitten Volkswagen ei tee tälläsiä autoja ?

        Ehkäpä siksi että volkkarin asiakkaat haluavat auton moottorilta muitakin ominaisuuksia kuin pelkästään mahdollisimman pientä kulutusta.


    • Anonyymi

      Mahtaako sähköllä säästäminen mennä kauan et on hankittu takaisin sähköliitännät
      sun muut kiinteistö maksut pelkkä kunnon liitäntä maksaa 70000eur 800voltin pistoke

      • Anonyymi

        Mää vaihdan sähkiksen siinä vaiheessa polttikseen takas, kun sillä pääsee lentämään.


    • Anonyymi

      Tuo itsetyydytys on suoraa huijausta ja asiakkaan harhautusta ja halveksuntaa.
      Ja Toyota ruostuukin vielä järjettömällä tahdilla, eikä Toyota tee mitään korvatakseen asiaa.

      • Anonyymi

        Pitäisi täällä Suomessakin kieltää tojon mainososaston valehteliminen niinkuin Norjassa tehtiin.


    • Anonyymi

      "Miksei sitten tee"

      VW on tehnyt alle litralla /100km kulkevan auton jo 10 vuotta sitten.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car

      Vähän järkevämmässä hintaluokassa tällä hetkellä VW tarjoaa kaasuautoja jotka ovat hankintahinnaltaan edullisempia kuin tojottimet ja polttoainekuluiltaan useita kymmeniä prosentteja edullisempia kuin latauskelvottomat tojot.
      VW:n lataushybridit samoin pieksevät latauskelvottomat tojot, Puhumattakaan sähköautoista.
      VW:llä on siis markkinoilla kolme tojottimia parempaa konseptia ja vanha kunnon TSI:kin pieksi juuri Priusin Vesijärven Ecorunissa.
      Tojosedät ovat juuttuneet menneisyyteen ja eivät ymmärrä että taloudellisuuskilpailussa bensa-autojen sarja on se peräkanmmarin poikien kaljaliiga jonka mestaruus jaetaan Essonbaarin junttiporukan uskomusten perusteella. Todellinen ammattisarjan mestaruudesta kisataan aivan muilla teknologioilla.

    • Anonyymi

      Toyotan hybridi tekniikka on verraton. Toyota lataa itse akkunsa ilman johtojumppaa.
      Toyota kulkee uskomattoman pienellä kulutuksella ja on tarvittaessa ripeä.
      Maailmalle tahi Suomeen ei tässä vaiheessa ole tarjolla parempaa tekniikkaa mitä Toyotan hybridi tarjoaa.

      Sekös monia hiertää ja ruikututtaa.

      • Anonyymi

        Turhaan vedät papukaijatoistoa kuukaudesta toiseen. Niin kauan kun sulla ei ole muuta kuin yksi sama tojon mainosmiesten sun päähälymä ajatus ilman mitään konkretiaa niin olet pelkkä tojon mainosmiesten papukaija.


      • Anonyymi

        No ainakaan se eniten myyty Corolla ei ole ripeyttä nähnytkään. Testien mukaan pakettiautotkin liikkuvat samaan tahtiin kuin 1.8 Hybrid, ja tehokkain 2.0 häviää 30 hevosvoimaa pienempitehoiselle perusmallin kilpailijalleen.


    • Anonyymi

      Itselataava 1.8l moottorilla säästää bensakuluissa n.40% verrattuna 1l perinteiseen moottoriin verraten. Ja uusi Yaris säästää vieläkin enemmän eli n. 50%.

      • Anonyymi

        Svidu mikä urpo, ei tod säästä


    • Moikka
      Tarkoittaa tietysti, että lataat sen itse. Ei puoliso, serkku, tai exä. Toivottavasti ymmärsit. Itse lataan 98:a

      • Anonyymi

        Niet ponjatna !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niet ponjatna !

        Corolla Hybrid da, avto brillijant, big akkumulator, harasoo, njet bentsiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niet ponjatna !

        Vokkelon sähköjohto kotteroilla ei tee mitään. Itellä sellainen koekäytössä ja jo toisena päivänä mittaristossa alkoi palaa moottorin varoitusvalo. Hakivat sätöksen pois trailerilla ja en kysellyt sen enempää Passatin perään, ei todellakaan kiinnosta vikapesät. Nyt ajan uudella Camryllä ja kyllä on auto Passattiin nähden, hiljaisempi, parempi ajaa, paremman näköinen, laatuvaikutelma parempi ja EI OLE JONNINJOUTAVIA VIKOJA, NIINKUIN SAKSALAISISSA. VETÄKÄÄ TÄSTÄ HERNEET NENÄÄN IHAN VAPAASTI VW: n OMAPOJAT, MUTTA NÄIN NE ASIAT VAIN OVAT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vokkelon sähköjohto kotteroilla ei tee mitään. Itellä sellainen koekäytössä ja jo toisena päivänä mittaristossa alkoi palaa moottorin varoitusvalo. Hakivat sätöksen pois trailerilla ja en kysellyt sen enempää Passatin perään, ei todellakaan kiinnosta vikapesät. Nyt ajan uudella Camryllä ja kyllä on auto Passattiin nähden, hiljaisempi, parempi ajaa, paremman näköinen, laatuvaikutelma parempi ja EI OLE JONNINJOUTAVIA VIKOJA, NIINKUIN SAKSALAISISSA. VETÄKÄÄ TÄSTÄ HERNEET NENÄÄN IHAN VAPAASTI VW: n OMAPOJAT, MUTTA NÄIN NE ASIAT VAIN OVAT.

        Jos tuo on sinun kokemuksesi niin sitten on. Kaksi päivää ja trailerillla pois. Miksi minä vokkelifanina siitä vetäisin herneen nenään? Se on sinun kokemuksesi ja asiat ovat niinkuin mies sanoo. En minäkään pitäisi tuollaista autoa, olkoon merkki mikä hyvänsä.
        Itselläni on takana 25 vuotta vokkelolla ja korjauskulut ovat olleet 230 euroa. Toisaalta olen säästänyt paljon rahaa kun VW on halvempi huoltaa kuin tojo.
        Meillä jokaisella on erilaiset kokemukset.


    • Anonyymi

      Lataus-hybridit on loistava keksintö. Oikein sormet syyhyää että koska pääsee taas täyttämään akkuja. Bensatankin täyttöön menee muutama sata kilometriä, mutta onneksi akkuja pääsee täyttämään jo 50 km ajon jälkeen. Onneksi on nämä ladattavat ja saa itse päättää paljonko lataa.

      Itselataavat sopii vain laiskoille jotka eivät ole kiinnostuneet lataamisesta ja eivät halua etsiä latauspaikkoja 50 km välein.

      • Anonyymi

        Tajuat kai että kirjoitat täyttä soopaa? Miksi joku pysähtyisi lataamaan kun lataushybridistä tyhjenee akku?
        Sun kirjoituksissa ei ole mitään tolkkua. Kai ymmärrät sen itsekin? Kaikki muut näkevät sun juttujen sekavuuden.


    • Anonyymi

      Itselataava tarkoittaa sellaista autoa, jota kansa ostaa eniten, huomattavasti enemmän kuin Skootaa tai Volkkaria tai mitään muutakaan patteriautoa Suomessa.

      • Anonyymi

        Ikiliikkuja toijota, lataa akujaan jos jarruttaa mahdollisimman paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikiliikkuja toijota, lataa akujaan jos jarruttaa mahdollisimman paljon.

        Ensimmäinen lause oli oikein, loput pitää paikkaansa osittain. Hybridi lataa akkuja myös "moottorijarrutuksessa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikiliikkuja toijota, lataa akujaan jos jarruttaa mahdollisimman paljon.

        Ensimmäinen lause oli oikein, loput pitää paikkaansa osittain. Hybridi lataa akkuja myös "moottorijarrutuksessa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen lause oli oikein, loput pitää paikkaansa osittain. Hybridi lataa akkuja myös "moottorijarrutuksessa".

        Matka-ajossa ei tarvitse paljoa jarruun koskea. Kaupunkiajossakin ennakoimalla pystyy välttämään jarruttamista melko paljon.

        Tojon latauskelvottomat ovat huonompia kuin sähköautot, kaasuautot, biodiesel ja lataushybridit. Matka-ajossa jopa normi TSI Leon pieksi Priusin Ecorun ajossa.
        Kyllä tojo on nyt pudonnut kelkasta ja paremmasta ei ole tietoa. Tokiossa tyrittiin pahasti kun sähköautojen kehitys aloitettiin vuosikausia muiden jälkeen.


    • Anonyymi

      Norjassa on pysyvä maahantuonti kielto Vessanpönttö tohjolla

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe