Korona ja raskauden yrittäminen

Anonyymi

Olen yrittänyt löytää keskustelua aiheesta onnistumatta siinä, joten aloitan nyt oman. Toivottavasti saadaan keskustelua aikaiseksi!

Meillä on miehen kanssa ollut suunnitelmissa jättää ehkäisy pois niin että en enää jatka pillereitä nykyisen liuskan jälkeen.

Nyt kuitenkin korona-tilanne on hyvin auki ja se mietityttää. Emme haluaisi enää odottaa, mutta onko liian riskialtista juuri nyt tosissaan yrittää? Tiedän että raskaana ollessa ei erityisesti ole riskiryhmää, mutta toisaalta koronan vaikutuksista kehittyvään lapseen ei vielä tiedetä. Toisaalta tilanne voi kestää vielä pitkään.

Onko muilla korona vaikuttanut jotenkin perhesuunnitteluun?

10

1283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse lopetin ehkäisyn vuoden alussa ja vaikka ei tästä tilanteesta silloin osannut edes kuvitella, niin tuskinpa se olisi ainakaan omalla kohdallani mitään muuttanut.
      Alkuun eka kuukausi oli tiputteluvuotoa viikoittain ennen varsinaisia kunnon kuukautisia.

      Nyt on parit normi kuukautiset olleet ja kierto vakiintunut.
      Kalenterista olen laskeskellut päiviä ja vähän seuraillut valkovuotojani ja koettanut ajoittaa sänkypuuhia miehen kanssa niille. Vielä meillä ei ole tärpännyt.

      Meillä on ennestään 5 v. esikoinen jolle nyt siis sisarusta toivotaan.
      Kovasti paljon hiljaisemmalta tämä palsta nykyisin vaikuttaa, kuin mitä oli silloin, kun meidän esikoista odotin.
      Jospa meitä löytyisi nyt taas kuitenkin muitakin ja saataisiin lisää naisia keskusteluun ja tähän ketjuun.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi! Tosiaan samaan olemme miehen kanssa päätyneet, että emme anna poikkeutilanteen vaikuttaa päätökseemme kun kuitenkin on niin tärkeä asia molemmille.

        Voi olla että itselläkin menee tässä hetki että kierto tasaantuu, olen kuitenkin huimat lähes 20 vuotta syönyt pillereitä! Kohta vasta pääsen ensimmäistä kertaa testailemaan ovista eli jännät paikat tiedossa :)

        Tsemppiä teille sinne yritykseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Tosiaan samaan olemme miehen kanssa päätyneet, että emme anna poikkeutilanteen vaikuttaa päätökseemme kun kuitenkin on niin tärkeä asia molemmille.

        Voi olla että itselläkin menee tässä hetki että kierto tasaantuu, olen kuitenkin huimat lähes 20 vuotta syönyt pillereitä! Kohta vasta pääsen ensimmäistä kertaa testailemaan ovista eli jännät paikat tiedossa :)

        Tsemppiä teille sinne yritykseen!

        Hei meillä on tulossa lapsi 25v puoliso raskaana 3kk nyt toiselle miehelle mut ei se tärkeietä kuka alulle laittaa isäpuoli tärkeä lapselle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Tosiaan samaan olemme miehen kanssa päätyneet, että emme anna poikkeutilanteen vaikuttaa päätökseemme kun kuitenkin on niin tärkeä asia molemmille.

        Voi olla että itselläkin menee tässä hetki että kierto tasaantuu, olen kuitenkin huimat lähes 20 vuotta syönyt pillereitä! Kohta vasta pääsen ensimmäistä kertaa testailemaan ovista eli jännät paikat tiedossa :)

        Tsemppiä teille sinne yritykseen!

        Hei ja kiitos tsemppauksesta!
        Tosin meillä ei ole vaan vieläkään tärpännyt vaikka viime kierrossakin ajoitus sattui laskujeni ja ovulaatio oireitteni mukaan juuri kohdilleen.
        Kohta kait pitäisi minunkin alkaa testailla ja varmistamaan ovikseni, vaikka toisaalta pelkään, että se tekee touhusta miehelleni hänet tuntien jotenkin pakonomaista ja suorituspaineista.

        Hyvää on kuitenkin se, että kiertoni on nyt vakiintunut ja kuukautiset alkaneet joka kerta puolen päivän tarkkuudella ja tietenkin aina töissä, kuinkas muuten:)

        Joko kiertosi on huiman pilleriputken jälkeen vakiintunut ja olette päässeet tositoimiin yrittämään? Toivottavasti meillä molemmilla tärppäisi jo pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei ja kiitos tsemppauksesta!
        Tosin meillä ei ole vaan vieläkään tärpännyt vaikka viime kierrossakin ajoitus sattui laskujeni ja ovulaatio oireitteni mukaan juuri kohdilleen.
        Kohta kait pitäisi minunkin alkaa testailla ja varmistamaan ovikseni, vaikka toisaalta pelkään, että se tekee touhusta miehelleni hänet tuntien jotenkin pakonomaista ja suorituspaineista.

        Hyvää on kuitenkin se, että kiertoni on nyt vakiintunut ja kuukautiset alkaneet joka kerta puolen päivän tarkkuudella ja tietenkin aina töissä, kuinkas muuten:)

        Joko kiertosi on huiman pilleriputken jälkeen vakiintunut ja olette päässeet tositoimiin yrittämään? Toivottavasti meillä molemmilla tärppäisi jo pian.

        Eipä täällä paljon kuumeilijoita tunnu käyvän. Mutta kiva jos vielä olet kuulolla! :) miten teillä nyt menee?

        Itse täällä tuskailen "hukassa" olevien menkkojen kanssa. Nyt on tosiaan pillerien jättämisen jälkeen vielä ensimmäinen kierto menossa eli kp 39 eikä mitään tapahdu suuntaan tai toiseen. En uskonut koskaan sanovani näin mutta ilahtuisin kuukautisista nyt tosissani :D
        Malttamattomana haaveilin ettei kauan tarvitsisi odottaa kierron tasaantumista mutta nyt ei ainakaan alku näytä lupaavalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä täällä paljon kuumeilijoita tunnu käyvän. Mutta kiva jos vielä olet kuulolla! :) miten teillä nyt menee?

        Itse täällä tuskailen "hukassa" olevien menkkojen kanssa. Nyt on tosiaan pillerien jättämisen jälkeen vielä ensimmäinen kierto menossa eli kp 39 eikä mitään tapahdu suuntaan tai toiseen. En uskonut koskaan sanovani näin mutta ilahtuisin kuukautisista nyt tosissani :D
        Malttamattomana haaveilin ettei kauan tarvitsisi odottaa kierron tasaantumista mutta nyt ei ainakaan alku näytä lupaavalta.

        Joo kuulolla ollaan ja anteeksi kun en ole aiemmin huomannut palstavierailuasi.
        Miten sun menkkojen kanssa, joko ne on löytyneet? Jos ei, niin oletko harkinnut gynellä käyntiä?

        Eipä mullakaan ole vielä tärpännyt vaikka kierto on mielestäni ollut ihan normaali ja olen ainakin kuukautisista päiviä laskemalla ja niiden mukaan oikeaan kierron kohtaan tunnistamistani oireista mielestäni tiennyt milloin ovuloin, Lopusta mies on puolestaan pitänyt huolen siitä, että siimahäntiä on ollut tarjolla odottamassa:)
        Raastavaa tämä epävarmuus ja odottelu, mutta kohta pääsen taas testailemaan - tai sitte yöllä herään taas siihen, kun vuoto alkaa ja edessä taas sama epävarmuuden ja jännäilyn putki edessä.
        Tsemppiä meille:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kuulolla ollaan ja anteeksi kun en ole aiemmin huomannut palstavierailuasi.
        Miten sun menkkojen kanssa, joko ne on löytyneet? Jos ei, niin oletko harkinnut gynellä käyntiä?

        Eipä mullakaan ole vielä tärpännyt vaikka kierto on mielestäni ollut ihan normaali ja olen ainakin kuukautisista päiviä laskemalla ja niiden mukaan oikeaan kierron kohtaan tunnistamistani oireista mielestäni tiennyt milloin ovuloin, Lopusta mies on puolestaan pitänyt huolen siitä, että siimahäntiä on ollut tarjolla odottamassa:)
        Raastavaa tämä epävarmuus ja odottelu, mutta kohta pääsen taas testailemaan - tai sitte yöllä herään taas siihen, kun vuoto alkaa ja edessä taas sama epävarmuuden ja jännäilyn putki edessä.
        Tsemppiä meille:)

        Vielä odottelen niitä menkkoja eli nyt on mennyt jo pian kaksi kuukautta ilman. Ajattelin katsoa nyt vielä tämän juhannuksen yli ja täytyy sitten varmaan ensi viikolla varata gyneaikaa jos mitään ei tapahdu.

        Katselin telkkarista keväällä sitä lapsi tuntemattoman kanssa -sarjaa ja kyllä siitäkin huomasi, että aikalailla täytyy kyllä tähtien olla kohdillaan että osuu kun yhdellä osallistujalla tärppäsi ensimmäisellä yrittämällä ja osalla ei sitten millään. Minulla on äiti puhunut että hän on aina raskautunut melkein pelkästä katseesta mutta sitten taas vanhemmalla siskollani oli paljonkin ongelmia ja kävivät jopa hoidoissa vaikka sitten tärppäsikin lopulta luomusti. Tottakai kaiken tämän piinailun keskellä miettii sitäkin että kumminpäin itsellä käy.

        Minkä ikäisiä te muuten olette? :) Me olemme molemmat 33.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä odottelen niitä menkkoja eli nyt on mennyt jo pian kaksi kuukautta ilman. Ajattelin katsoa nyt vielä tämän juhannuksen yli ja täytyy sitten varmaan ensi viikolla varata gyneaikaa jos mitään ei tapahdu.

        Katselin telkkarista keväällä sitä lapsi tuntemattoman kanssa -sarjaa ja kyllä siitäkin huomasi, että aikalailla täytyy kyllä tähtien olla kohdillaan että osuu kun yhdellä osallistujalla tärppäsi ensimmäisellä yrittämällä ja osalla ei sitten millään. Minulla on äiti puhunut että hän on aina raskautunut melkein pelkästä katseesta mutta sitten taas vanhemmalla siskollani oli paljonkin ongelmia ja kävivät jopa hoidoissa vaikka sitten tärppäsikin lopulta luomusti. Tottakai kaiken tämän piinailun keskellä miettii sitäkin että kumminpäin itsellä käy.

        Minkä ikäisiä te muuten olette? :) Me olemme molemmat 33.

        Oletko jotenkin muuttanut ruokailutottumuksia, laihduttanut, tai lisännyt kuntoilua tai liikuntaa, vai mikä niitä sinun menkkoja nyt pidättelee?
        Kannatta varmaan käydä gynellä jos niitä ei ala kohta kuulua.
        Muutoinkin menkkojen odottelussa on aina jotain piinaavaa saati silloin jos haaveissa on vauva.

        Ei minullakaan vielä tärpännyt. Menkat alkoivat viikonloppuna ja nyt ne oli jopa pari päivää etuajassa.
        Yritin lohduttaa itseäni sillä, että nyt vuoto kerkeää sopivasti päättyä jo ennen juhannus aattoa ja mökkireissua, eikä ainakaan tarvitse siellä alkeellisissa peseytymisoloissa ja perus puuceessä tuskailla tampooneitten ja siteiden kanssa. Muutoinkin on mökillä mukavampi saunoa ja uida ilman menkkoja.

        Meidän ikää kun kysyit, niin minä täytän tässä kuussa 35 vuotta ja mies on reilun vuoden vanhempi, eli täyttänyt 36 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jotenkin muuttanut ruokailutottumuksia, laihduttanut, tai lisännyt kuntoilua tai liikuntaa, vai mikä niitä sinun menkkoja nyt pidättelee?
        Kannatta varmaan käydä gynellä jos niitä ei ala kohta kuulua.
        Muutoinkin menkkojen odottelussa on aina jotain piinaavaa saati silloin jos haaveissa on vauva.

        Ei minullakaan vielä tärpännyt. Menkat alkoivat viikonloppuna ja nyt ne oli jopa pari päivää etuajassa.
        Yritin lohduttaa itseäni sillä, että nyt vuoto kerkeää sopivasti päättyä jo ennen juhannus aattoa ja mökkireissua, eikä ainakaan tarvitse siellä alkeellisissa peseytymisoloissa ja perus puuceessä tuskailla tampooneitten ja siteiden kanssa. Muutoinkin on mökillä mukavampi saunoa ja uida ilman menkkoja.

        Meidän ikää kun kysyit, niin minä täytän tässä kuussa 35 vuotta ja mies on reilun vuoden vanhempi, eli täyttänyt 36 vuotta.

        Pahoittelut, etten ole käynyt vastaamassa, olen ollut vähän alamaissa tämän tuskastuttavan tilanteen kanssa. Soittelin silloin Juhannuksen jälkeen neuvolaterveydenhoitajalle, joka sanoi että voi mennä jopa neljä kuukautta että menkat palaavat pillereiden jäljiltä. Gyneä ei vielä varattu kun mitään erityistä syytä ei keksitty poissaololle. Ei tosiaan ole painossa tai muuten elämäntavoissa ollut muutoksia, mitä nyt hieman olen yrittänyt syödä terveellisemmin juurikin tämän vauvaprojektin takia. Työstressiä on ollut koko kevään ja alkukesän, joten sillä voi olla vaikutusta.

        Nyt kuitenkin alkoi viikko valoisammissa merkeissä, sillä viikonloppuna ne menkat sitten alkoivat! :) Taas saa alkaa jännittää että saisiko nyt sitä ovulaatiota kiinni tikuilla. Jään kesälomalle viikon päästä, joten toivottavasti stressikin hieman ehtisi laskea ovikseen mennessä kun ei pyöri työasiat mielessä koko ajan.


    • Anonyymi

      raskaus on ihan ok mutta nyt on pidettävä etäisyyttä ainakin 2 metriä joten
      ei seksiä vielä moneen kuukauteen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe