Kerrotaankohan hoivakodista

Anonyymi

Kerrotaankohan vanhuskodista jos omainen sairastuu. Käyn tuttavaa tapaamassa, niin että minä en soittoa odota mutta omainen kyllä kertoisi minulle heti.
Olisihan hyvä tietää onko tuttava siellä hyvässä vai huonossa hapessa. Eilen soittaessani oli puhelimessa samalla tasolla kuin ennenkin, ei ymmärrä koronasta. Kysyin toisesta kivasta asukista, johon olen tutustunut muttei ymmärtänyt kysymääni. Luulisi ettei jaksaisi vastata puhelimeen jos koronaa sairastaisi.
Hoitopaikkoja joissa korona riehuu, ei tietääkseni ole missään paljastettu.

39

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuten huomattu. Ei ole kerrottu. Ennen kuin nyt, kun vanhuksia on alkanut kuolemaan jo ennestään surullisen kuuluisissa hoivakodeissa.

• Anonyymi

Vanhuksia kuolee ihan missä ja koska vain. Kuuluu ihan normaaliin elämänmenoon.

• Meidän hoivakodistame ainakin tulee heti soitto jos voinnissa jotain erityistä, Ja kun pidän päivittäin yhteyttä, näen ja vähintään kuulen käyttäytymisestä onko jokin pielessä.

• Anonyymi

Kyllä olet valinnut sitten hyvän paikan äidillesi, tapu tapu miten erinomainen oletkaan.

Ootko käynyt jo katsomassa omaa arkkuasi?

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä olet valinnut sitten hyvän paikan äidillesi, tapu tapu miten erinomainen oletkaan.

Ootko käynyt jo katsomassa omaa arkkuasi?

No minä en tätä erinomaiuutta ole ollut järjestämässä, saan nauttia vain tuloksista ;).
        Ketuttaako kun on jollain jotain postiiivista ja hyvää tänäkin aikana. Haluatko rypeä negativismissa suu väärinpäin?Moittia ja haukkua, siitäkö saat tyydytystä?

Ei minulla ole vielä arkkua. Eiköhän minullekin sitten aikanaa arkku löydy ja hekin jotka minut kohtuudella hautaavat. En ainakaan usko että jäisin maan päälle kekkuloimaan. Mites sinulla?

• Anonyymi

Nykytilanteen vallitessa vaivaistaloista ilmoitetaan lähiomaisille ainoastaan vain sen krematorion osoite, mistä voivat käydä halutessaan hakemassa tuhkauurnan.

• Juu, tuo voi olla mahdollista. Ainakin niissä tapauksissa joissa vanhukseen ei ole kukaan vuosikausiin pitänyt minkäänlaista yhteyttä.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Juu, tuo voi olla mahdollista. Ainakin niissä tapauksissa joissa vanhukseen ei ole kukaan vuosikausiin pitänyt minkäänlaista yhteyttä.

siilivain, nokkelasti nakattu vinoiluyrittäjälle.
        Soittelen rakkaalle ystävälle edelleenkin, ei eilen osannut vastata omaan puhelimeensa, mutta hoitokodin toimistosta hänelle vietiin puhelin. Siinä hoitokodissa on hyvä henkilökunta, kielitaito takkuaa ja sen myötä vähän töiden hallintakin, mutta asenne on paikallaan. Uskon, kun kerroit, että omaiselle soitetaan, jos tautia paikassa on. Ei omainenkaan tiennyt, oltiin eilen puh.yhteydessä.

• Anonyymi kirjoitti:

siilivain, nokkelasti nakattu vinoiluyrittäjälle.
        Soittelen rakkaalle ystävälle edelleenkin, ei eilen osannut vastata omaan puhelimeensa, mutta hoitokodin toimistosta hänelle vietiin puhelin. Siinä hoitokodissa on hyvä henkilökunta, kielitaito takkuaa ja sen myötä vähän töiden hallintakin, mutta asenne on paikallaan. Uskon, kun kerroit, että omaiselle soitetaan, jos tautia paikassa on. Ei omainenkaan tiennyt, oltiin eilen puh.yhteydessä.

Hoivakotejan on varmasti erilaisia. Omaisilla on kuitenkin oikeus saada tietää hoivakodin kuulumisista ja etenkin omaisille pitäisi lähteä sähköpostia tai vaikka puhelu heille jotka eivät sähköpostia käytä jos hoivilla on koronaa.

• Anonyymi

Miksi tällaiset tyypit tuppautuvat tänne mölisemään, kun mitään tietoa mistään ei ole olemassakaan. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Hoivakotejan on varmasti erilaisia. Omaisilla on kuitenkin oikeus saada tietää hoivakodin kuulumisista ja etenkin omaisille pitäisi lähteä sähköpostia tai vaikka puhelu heille jotka eivät sähköpostia käytä jos hoivilla on koronaa.

Mitä omaiset vanhainkotien koronnaaritiedoilla tekevät? Mitä se hyödyttää?

Voivat alkaa valmistautua tulevaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ano
        Omaiseni on Ympärivuorokautisessa tehostetussa palvelukodissa.
        Käyn viikottain viemässä palvelukotiin hedelmiä ja sokerittomia juomisia.
        Tänään olen lähdössä.
        Omahoitaja hakee ne ulko-ovelta, kun soitan hänelle.
        Hän kertoo omaiseni voinnin.
        Ei ole ollut ongelmia.
        Toivotan hoitajille jaksamista.
        He tekevät raskasta työtä.

Soitan sitten omaiseni puhelimeen ja hän vastaa ihan itse.
        Hommasin hänelle prepaid-liittymän vanhanaikaiseen simpukka-Nokiaan.
        Se on hänelle tuttu puhelin.

Kertoo, että aika käy vähän pitkäksi kun ei pääse ulos.
        Sanoo, että ei ole kurkkukipuja eikä kuumetta.
        Ei ole koskaan tupakoinut.
        Seuraa tiiviisti telkkaria.

Katsoin paikallislehden kuolinilmoituksia.
        Kaksi talon asukasta oli ristillä, mutta he sairastivat monta vuotta ja olivat täysin vuoteenomina.

Niinkuin edellinen kirjoittaja kysyy, niin en minäkään tee koronatiedolla mitään.
        Minkä sille mahtaa jos se tarttuu.

• Anonyymi kirjoitti:

No minua ainakin kiinnostaisi tietää juuri minun omaiseni tilanne. onko juuri minun äidilläni todettu korona ja sitä myöten mikä on kunto.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Jos hoivakodissa olevalla omaisella todetaan korona tai mikä muu tauti tahansa, niin siiä ilmoitetaan sinulle hetimiten. Muuten soittelu ei kuulu hoitajien toimenkuvaan. Mutta jokainen voi ihan ilman aikojaan kysellä vointia ja kuulumisia. - Nm. Soita mieluummin iltapäivällä

• Anonyymi kirjoitti:

Jos hoivakodissa olevalla omaisella todetaan korona tai mikä muu tauti tahansa, niin siiä ilmoitetaan sinulle hetimiten. Muuten soittelu ei kuulu hoitajien toimenkuvaan. Mutta jokainen voi ihan ilman aikojaan kysellä vointia ja kuulumisia. - Nm. Soita mieluummin iltapäivällä

Meidän hoivakodista hoitajat soittavat tai auttavat äitiäni soittamaan lähes joka päivä jollekin meistä tytöistä joten joissain paikoin kyllä kuuluu.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Omaiseni on Ympärivuorokautisessa tehostetussa palvelukodissa.
        Käyn viikottain viemässä palvelukotiin hedelmiä ja sokerittomia juomisia.
        Tänään olen lähdössä.
        Omahoitaja hakee ne ulko-ovelta, kun soitan hänelle.
        Hän kertoo omaiseni voinnin.
        Ei ole ollut ongelmia.
        Toivotan hoitajille jaksamista.
        He tekevät raskasta työtä.

Soitan sitten omaiseni puhelimeen ja hän vastaa ihan itse.
        Hommasin hänelle prepaid-liittymän vanhanaikaiseen simpukka-Nokiaan.
        Se on hänelle tuttu puhelin.

Kertoo, että aika käy vähän pitkäksi kun ei pääse ulos.
        Sanoo, että ei ole kurkkukipuja eikä kuumetta.
        Ei ole koskaan tupakoinut.
        Seuraa tiiviisti telkkaria.

Katsoin paikallislehden kuolinilmoituksia.
        Kaksi talon asukasta oli ristillä, mutta he sairastivat monta vuotta ja olivat täysin vuoteenomina.

Niinkuin edellinen kirjoittaja kysyy, niin en minäkään tee koronatiedolla mitään.
        Minkä sille mahtaa jos se tarttuu.

"Hän kertoo omaiseni voinnin.
        Ei ole ollut ongelmia."

Toisin sanoen hän v a l e h t e l e e omaisesi voinnin kun itse et pääse katsomaan. Ihmeen sokeaa suomen kansa.

• Anonyymi

Helsingissä on useissa laitoksissa koronaa ja muualla Suomessa on todettu.
      Savossa on kolme kuollut koronaan laitoshoidossa. Espoossa samoin.
      Viranomaisten ei pitäisi salata missä hoitokodeissa.
      Muittenkin omaisten kuuluisi saada tietää kuin tartunnan saaneitten.

• Savon tapauksen tiedän. Sieltä oli käytetty hoidokkia yliopistollisessa sairaalassa, ja sillä reissulla oli tullut tartunta.
        Jos on muistisairaita, ongelmat on sen jälkeen suuria. Hoidokkeja ei voi lukita huoneisiin, kun lääkärin määräyksellä, ja muistisairaalle kehoitus pysyä omassa huoneessa, on sama kun tuuleen huutaisi.
        Jos hoidokki on koko ajan lukittuna huoneeseensa, niin ongelmia on silloinkin.
        Se oli oikea päätös että hoitokodit suljettiin ulkopuolisilts ensimmäiseksi, niitä vaan on niin paljon että mahdoton välttää, ettei korona johonkin pääse.

• Kyllä sieltä varmaan omaisille ilmoitetaan, jos hoidettavan kunto alkaa heiketä.
      Näin korona-aikaan ei varmaan päästetä katsomaan,.
      Kyllä ne hoivakodit yrittää viimeiseen asti välttää viustartuntoja, se vaan on helpommin sanottu kun tehty.
      Siitä on pian parikymmentä vuotta, kun äiti oli paikallisen TK,n vuodeosastolla loppuaikanaan.
      Sinne tuli noro-virus, yhdistettynä joonkin flunssaan. Siihen tuli äidin loppu, tais puolikymmentä mennä samaan tautiin.
      Ei siitä kailotettu uutisissa, ei kyllä ollut tarviskaan.
      Äidin iän ja kunnon huomioonottaen, voi jälkeenpäin sanoa, että hyvä, kun pääsi pois. Surullinen asia aikanaan

• Jo vointi menee huonoksi tai vaikka siirrytään saattohoitoon pääsee katsomaan. Siitä sovitaan vaan paikan johtajan kanssa.

• Anonyymi

Omaiselle kerrotaan ja ilmoitetaan. Tuttavalle ei. - Nm. Sääntöjuttu

• Paitsi jos omaista (kiinnostunutta) ei ole ja tämä ystävä on tosiasiallinen omainen ja hänet asiakirjoihin myös merkitty.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Paitsi jos omaista (kiinnostunutta) ei ole ja tämä ystävä on tosiasiallinen omainen ja hänet asiakirjoihin myös merkitty.

Nii-in, mutta sehän onkin ihan eri juttu, jos nimi on ylös ja esille präntätty. - Nm. Lähimmäinen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nii-in, mutta sehän onkin ihan eri juttu, jos nimi on ylös ja esille präntätty. - Nm. Lähimmäinen

On se monelle raskasta kun ei tiedä omaisestaan mitään. Äitini on hoitolaitoksessa ja hän vain nukkuu. Ei puhu sen kummempia.

Isä Villen blogissa: ortodoksina tänään on kirjoitus ajastamme.

• Anonyymi kirjoitti:

On se monelle raskasta kun ei tiedä omaisestaan mitään. Äitini on hoitolaitoksessa ja hän vain nukkuu. Ei puhu sen kummempia.

Isä Villen blogissa: ortodoksina tänään on kirjoitus ajastamme.

Oletkos soittanut hoitokotiin hoitajille ja kysynyt hoitajilta voinnista? Kyllä tietoa saa mutta pitää olla itse aktiivinen.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Oletkos soittanut hoitokotiin hoitajille ja kysynyt hoitajilta voinnista? Kyllä tietoa saa mutta pitää olla itse aktiivinen.

Juuri sitä en halua, alkaa tivailemaan. Uskon että niitä kyselijöitä riittää. Juttelen mieluummin soittaessani ihan tavallista ja pyydän asukkia puhelimeen. Hoitokodin papereihin on merkitty että minulle saa antaa tietoja vaikka en sukulainen olekaan. Mutta ketjun muutamista kirjoituksista olen päätellyt että varmaan ilmoittavat ainakin lähimmälle omaiselle, edunvalvojalle, joka sitten heti kertoo minulle. Eli toivottavasti ilmoitusta ei tule ja asukki selviää tauditta. Aloittaja

• Anonyymi kirjoitti:

Juuri sitä en halua, alkaa tivailemaan. Uskon että niitä kyselijöitä riittää. Juttelen mieluummin soittaessani ihan tavallista ja pyydän asukkia puhelimeen. Hoitokodin papereihin on merkitty että minulle saa antaa tietoja vaikka en sukulainen olekaan. Mutta ketjun muutamista kirjoituksista olen päätellyt että varmaan ilmoittavat ainakin lähimmälle omaiselle, edunvalvojalle, joka sitten heti kertoo minulle. Eli toivottavasti ilmoitusta ei tule ja asukki selviää tauditta. Aloittaja

Tivailemaan :D. Just.
        Ehkä niillä hoitajilla ei ole aikaa höpötellä "niitä näitä". Turha sitten valittaa että on raskasta kun ei tiedä omaisesta mitään.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Tivailemaan :D. Just.
        Ehkä niillä hoitajilla ei ole aikaa höpötellä "niitä näitä". Turha sitten valittaa että on raskasta kun ei tiedä omaisesta mitään.

Kun hoitolaitoksia joskus moititaan niin tässä kehu. Tänään tuli omaiselle, edunvalvojalle info, tässä hoitokodissa ei ole koronaa asukeissa eikä hoitajissa, testattu on. Alkavat laittaa kerran viikossa infon. Aloittaja

• Anonyymi kirjoitti:

Kun hoitolaitoksia joskus moititaan niin tässä kehu. Tänään tuli omaiselle, edunvalvojalle info, tässä hoitokodissa ei ole koronaa asukeissa eikä hoitajissa, testattu on. Alkavat laittaa kerran viikossa infon. Aloittaja

Tuo on kiva. Meillekin tulee johtajalta kerran viikossa sähköpostia kuulumisista, siis koko talon, ei vain meidän äiteen. Meitä on kolme sisrusta ja me kaikki olemme sähköpostilistalla joten se tulee kaikille meille kolmelle.

• Anonyymi

Puolet Kiuruveden hoivakodin asukkaista on tartunnan. Menehtyneitten määrä tulee kasvamaan, muuallakin. Suru puserorra, mutta ei voi mitään. Tämä hirveä epidemia saisi loppua. Nyt tulee jo päivässä useita uhreja ja tämä on kuulemma vasta alkua.

• Paha tauti, pahempi kuin tavallinen keuhkokuume johon myös kuolee ikäihmisiä. Hoivien asukit eivä taida enää kuulua teholla hoidettaviin?

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Paha tauti, pahempi kuin tavallinen keuhkokuume johon myös kuolee ikäihmisiä. Hoivien asukit eivä taida enää kuulua teholla hoidettaviin?

On hoivakotien potilaista ehkä joitakin sairaaloihin lähetetty, ehkä niitä joilla olisi ollut toivoa, olin ymmärtäväni jostain jutusta,
        sairaalat ei (kernaasti) ota vastaan kuolemassa olevia.

Jossain jutussa sairaalan hoitaja totesi, ettei tänne (sairaalaan)
        saa lähettää kuolevia, täällä hoidetaan sairaita terveeksi.
        Kuolevat saavat kuolla kotiin tai hoitopaikkaan.

Epäselväksi jäi, pystyykö hoitajant ia kotihoitajan ammattitaidolla arvioimaan
        kenellä on mahdollisuus jäädä henkiin.

On myös vanhuksia, jotka tarvitsisivat saattohoitoa, apua koviin kipuihin.
        Yksityisissä hoivakodeissa on aniharvoin siihen asiantuntemusta.

Eräskin yksityisen hoivakodin hoitaja oli kovissa tuskissa olevalle vanhukselle
        anonut ja rukoillut morfiinia, mutta lääkäri oli kieltäytynyt morfiinia antamasta.

Kyseisessä yksityisessä hoivakodissa vain kerran viikossa soittoaika lääkäille.
        Perjantaisin 15 minuuttia. Muulloin ei saanut soittaa lääkärille.
        Jos soitti siitä tuli ylimääräinen veloitus hoivakodille.

Lääkäri ei puhelimessa antanut morfiinilupaa tai reseptiä,
        vaikka ei ollut koskaan nähnyt potilasta.

Hoitaja kertoi istuneensa kolme vuorokautta ankarista kivuistaan kärsivän potilaan äärellä kädestä pitäen ja itkien.

Voitto on ilmeisesti tärkein asia yksityisissä hoivakodeissa.
        Armoa ei anneta edes kuolevalle.

Lääkäri, joka on palkattu hoivakotiin, käy hoitajien mukaan
        kerran pyörähtämässä hoivakodissa.
        Ei käy jokaiseen potilaaseen tutustumassa edes yhtä minuuttia.
        Ei siis käytännössä tiedä potilaista mitään.

Tällaisia kertomuksia oli pilvin pimein luettavissa silloin lehdissä,
        kun kaltoinkohtelujupakka oli kuumimmillaan ja pahimmillaan,
        kun omaiset alkoivat ottaa yhteyttä lehdistöön
        ja olivat tehneet Valviralle valituksia omaisensa kohtelusta yksityisissä hoivakodeissa.
        Valituksia oli sadoittain.

• Anonyymi kirjoitti:

On hoivakotien potilaista ehkä joitakin sairaaloihin lähetetty, ehkä niitä joilla olisi ollut toivoa, olin ymmärtäväni jostain jutusta,
        sairaalat ei (kernaasti) ota vastaan kuolemassa olevia.

Jossain jutussa sairaalan hoitaja totesi, ettei tänne (sairaalaan)
        saa lähettää kuolevia, täällä hoidetaan sairaita terveeksi.
        Kuolevat saavat kuolla kotiin tai hoitopaikkaan.

Epäselväksi jäi, pystyykö hoitajant ia kotihoitajan ammattitaidolla arvioimaan
        kenellä on mahdollisuus jäädä henkiin.

On myös vanhuksia, jotka tarvitsisivat saattohoitoa, apua koviin kipuihin.
        Yksityisissä hoivakodeissa on aniharvoin siihen asiantuntemusta.

Eräskin yksityisen hoivakodin hoitaja oli kovissa tuskissa olevalle vanhukselle
        anonut ja rukoillut morfiinia, mutta lääkäri oli kieltäytynyt morfiinia antamasta.

Kyseisessä yksityisessä hoivakodissa vain kerran viikossa soittoaika lääkäille.
        Perjantaisin 15 minuuttia. Muulloin ei saanut soittaa lääkärille.
        Jos soitti siitä tuli ylimääräinen veloitus hoivakodille.

Lääkäri ei puhelimessa antanut morfiinilupaa tai reseptiä,
        vaikka ei ollut koskaan nähnyt potilasta.

Hoitaja kertoi istuneensa kolme vuorokautta ankarista kivuistaan kärsivän potilaan äärellä kädestä pitäen ja itkien.

Voitto on ilmeisesti tärkein asia yksityisissä hoivakodeissa.
        Armoa ei anneta edes kuolevalle.

Lääkäri, joka on palkattu hoivakotiin, käy hoitajien mukaan
        kerran pyörähtämässä hoivakodissa.
        Ei käy jokaiseen potilaaseen tutustumassa edes yhtä minuuttia.
        Ei siis käytännössä tiedä potilaista mitään.

Tällaisia kertomuksia oli pilvin pimein luettavissa silloin lehdissä,
        kun kaltoinkohtelujupakka oli kuumimmillaan ja pahimmillaan,
        kun omaiset alkoivat ottaa yhteyttä lehdistöön
        ja olivat tehneet Valviralle valituksia omaisensa kohtelusta yksityisissä hoivakodeissa.
        Valituksia oli sadoittain.

Kun minun äitini pääsi tehostettuun palveluasumiseen hänellä oli noin kolme viikkoa muuttamisen jälkeen terveystarkastus johon osallistui lääkäri, talon sairaanhoitaja ja omainen. Siinä käytiin läpi äidin terveystilanne ja keskuteltiin myös siitä, mitä tehdään jos tulee tilanne että esimerkiksi sydän pysähtyy. Yhdessä tuumin siinä sitten tehtiin elvyttämättäjättämispäätös. Myös siitä sovittiin että jos tulee infektio, se voidaan kotisairaalan toimesta hoitaa hoivakotiin, ei tarvitse siirtoa sairaalaan. Siirto sairaalaan vain jos on hapen tarve, happihoitoa ei tuolla ole.

Sairaanhoitaja ei ole se joka päättää kuka potilas on kuoleva tai kuka terve. Sen päätöksen tekee aina lääkäri. Ja hoitolinjaukset pitäisi aina olla vanhuksen tiedoissa mietittynä jo ennen kuin sitten tilanne tulee päälle.

"Hoitaja kertoi istuneensa kolme vuorokautta ankarista kivuistaan kärsivän potilaan äärellä kädestä pitäen ja itkien".

Siis oliko tämä istuja työntekijä vai omainen? Lääkäri ei ole mikään jumalasta seuraava. Jos asiat ei hoidu yhden kanssa asianmukaisesti, hoitaja voi siirtyä seuraavaan. Siis kerrosta ylöspäin.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Kun minun äitini pääsi tehostettuun palveluasumiseen hänellä oli noin kolme viikkoa muuttamisen jälkeen terveystarkastus johon osallistui lääkäri, talon sairaanhoitaja ja omainen. Siinä käytiin läpi äidin terveystilanne ja keskuteltiin myös siitä, mitä tehdään jos tulee tilanne että esimerkiksi sydän pysähtyy. Yhdessä tuumin siinä sitten tehtiin elvyttämättäjättämispäätös. Myös siitä sovittiin että jos tulee infektio, se voidaan kotisairaalan toimesta hoitaa hoivakotiin, ei tarvitse siirtoa sairaalaan. Siirto sairaalaan vain jos on hapen tarve, happihoitoa ei tuolla ole.

Sairaanhoitaja ei ole se joka päättää kuka potilas on kuoleva tai kuka terve. Sen päätöksen tekee aina lääkäri. Ja hoitolinjaukset pitäisi aina olla vanhuksen tiedoissa mietittynä jo ennen kuin sitten tilanne tulee päälle.

"Hoitaja kertoi istuneensa kolme vuorokautta ankarista kivuistaan kärsivän potilaan äärellä kädestä pitäen ja itkien".

Siis oliko tämä istuja työntekijä vai omainen? Lääkäri ei ole mikään jumalasta seuraava. Jos asiat ei hoidu yhden kanssa asianmukaisesti, hoitaja voi siirtyä seuraavaan. Siis kerrosta ylöspäin.

Yksityishoivakotien hoitaja ei pysty siirtymään seuraavaan.
        Ei ole mitään seuraavaa.

Viime vuoden eli 2019 keväästä taaksepäin oli media pullollaan
        "espereitten" , "attendojen", "mehiläisten" ym. yksityisten hoivakotien
        toiminnasta, mikä ei päivänvaloa useimmissa tapauksissa kestänyt.

Monia ei silloin kiinnostanut seurata.
        Monet ei seuraa kuin "Seiskaa".
        Monet silti kirjoittelee mieluummin täällä ohjeita ja "totuuksia".
        vaikka ei mistään tiedä mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

Yksityishoivakotien hoitaja ei pysty siirtymään seuraavaan.
        Ei ole mitään seuraavaa.

Viime vuoden eli 2019 keväästä taaksepäin oli media pullollaan
        "espereitten" , "attendojen", "mehiläisten" ym. yksityisten hoivakotien
        toiminnasta, mikä ei päivänvaloa useimmissa tapauksissa kestänyt.

Monia ei silloin kiinnostanut seurata.
        Monet ei seuraa kuin "Seiskaa".
        Monet silti kirjoittelee mieluummin täällä ohjeita ja "totuuksia".
        vaikka ei mistään tiedä mitään.

Yksityisten hoivakotien lääkärillä on aina pomo, jolle voi ilmoittaa asiattomasta saattohoidosta tai kivun hoidosta. En jäisi itkemään vanhuksen sängyn viereen vaan toimisin. Siis jos olisin hoitaja. Vanhuksen etu menee aina edelle.

• siilivain kirjoitti:

Yksityisten hoivakotien lääkärillä on aina pomo, jolle voi ilmoittaa asiattomasta saattohoidosta tai kivun hoidosta. En jäisi itkemään vanhuksen sängyn viereen vaan toimisin. Siis jos olisin hoitaja. Vanhuksen etu menee aina edelle.

Ja ainakin omainen voi toimia.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Hoitaja olisi ihan varmasti tehnyt niin, jos olisi ollut mahdollista.
        Se oli kovaa peliä "espereissä". Kuten varmaan seurasit parin vuoden ajan kun asia oli julkisuudessa lähes päivittäin.

• Anonyymi

Tottakai kerrotaan. Kiuruvesikin kertoi heti kun 8 oli kuollut. Mitä turhaa kertoa aiemmin kun sen voi tehdä yhdellä kertaa kun on tarpeeksi kuolleita.
      Olisivat voineet odottaa, että tulee 10 tai jopa 12 täyteen.
      Eiköhän se tartuttaja ollut joku Alpeilla tai Italiassa käynyt hoitaja, joku henkilökunnasta joka tapauksessa. Miten joku tahdoton toisten varassa elänyt, liikkumarajotteinen uusi asukas on voinut saada tartunnan?

• Anonyymi

Ei sitä ole yritettykään kieltää, etteikö tartunta ole hoivakodin ulkopuolelta tullut.
        Useita hoitajia on koronassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      61
      1179
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      891
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      327
      659
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      651
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      626
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      618
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    8. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      600
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      75