Bichon frise

Anonyymi

Moi! Olen 13 vuotias tyttö ja jo monia vuosia haaveillut omasta koirasta. Äiti on koirille allerginen, mutta uskon, että Bichon olisi parhain vaihtoehto. Hän on kuitenkin tehnyt selväksi ettei koiraa ole tulossa sillä se ja sen ylläpito maksaa paljon ja hän pelkää, että jos joutuu lääkäriin mennä jonkun sairauden takia, se maksaa maltaita. Hän on yksinhuoltaja ja käy töissä. Asutaan kotona kahestaan, että ei ole suurta perhettä muutenkaan ruokittavana. Tarvisin vastauksia näihin kysymyksiin:

-Mistä koira kannattaa ostaa?
-Kuinka paljon lääkärikäynnit maksaa suunnilleen jos koira vaikka sairastuu tai loukkaantuu?
-Kuinka paljon penturokotukset/rokotukset maksaa vaikka ensimmäisen vuoden aikana?
-Millä voisin itse kerätä rahaa jotta voisin auttaa?

Ps: Olen valmis hankkimaan koiran ja olemaan koko sen elämän vastuussa siitä sekä varmistaaa että se voi hyvin :). AINIIN!!! MITÄ KÄY, JOS KOIRA SAIRASTUU EIKÄ OLE RAHAA LÄÄKÄRIKÄYNTEIHIN? Täytyykö siihen olla erikseen varattu paljon rahaa?


Kiitos jos vastasit! :)

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensinnäkin jos äitisi on koiraa vastaan, voi olla hyvä idea jättää haaveilu sikseen. Ei hän tee sitä ilkeyttään. Toiseksi ei kannata valita rotua allergioiden perusteella, koska bichon voi esimerkiksi silti aiheuttaa allergioita. Bichonin turkki on myö erittäin vaativa ja vaatii huomattavasti aikaa ja panostusta. Jos raha tilanne on hankala, vaikuttaa se tilanteeseen entisestään. Koiran ruuat, turkinhoito välineet, ell kulut, koira itsessään maksavat aika paljon. Pieni koira ei toki syö paljoa mutta jos laadukasta ruokaa halutaan tarjota on se jo aika hyvän hintaista. Koira maksaa yleensä 800-2000e. Pennulle pitää myös aluksi hommata lelu, pedit, ruuat, pannat yms. Kun pentu tulee taloon ei sitä voi ensimmäisen viikon aikana jättää mielellään hetkeksikään yksin. äitisi siis joutuisi olemaan pois töistä. Pennun koulutus sisäsiistiksi myös valvottaa yöllä, sillä sitä pitää viedä tosi usein pihalle.
      Mutta vastaan silti kysymyksiisi.
      1. Koira kannattaa ehdottomasti ostaa vastuulliselta kasvattajalta, jonka koirilla on testattu vaadittavat terveyteen liittyvät asiat, ja joka auttaa koiran valitsemisessa, hoitamisessa yms.
      2. Lääkärikäyntien hinta riippuu paljon asiasta sekä ell asemasta. Se maksaa yleensä vähintään 100e - jopA 2000 e.
      3. ensimmäisen vuoden aikana pentutarkit ja rokotukset maksavat taas paikasta riippuen noin 200e.

      Toivottavasti tästä oli apua :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1443
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1113
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      954
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      141
      939
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      165
      880
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      832
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      814
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe