Kuolleisuus onkin kääntynyt päinvastoin laskuun korona kriisissä

Anonyymi

Kokonaiskuolleisuus kääntyikin koronan vuoksi kovaan laskuun USA:ssa

USA:n kokonaiskuolleisuuteen koronaviruksella on sen sijaan ollut päinvastainen vaikutus, karanteenitoimet ovat säästäneet henkiä.

Tulokset ovat vielä hyvin alustavia, mutta Yhdysvaltain tautikeskuksen CDC:n (Centers for Disease Control and Prevention) viikoittaisten kuolintilastojen mukaan koronaepidemian aikana kokonaiskuolleisuus on selvästi laskenut.

325

27490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinnostavaa. Onko sulla heittää linkkiä?

      Luin aiemmin jostain, että karanteeniolot ovat ainakin Aasiassa vaikuttaneet siihen, että ihmisiä kuolee jopa paikoitellen vähemmän kuin normaalisti liikenneturmien vuoksi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysinkin linkin. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/99206b86-e319-4e18-b454-7f7ad7d32cec

        "Kaikkien ikäryhmien osalta kuolemantapauksia sattui noin 10 000 vähemmän kuin viitenä aikaisempana vuonna samalla viikolla. Prosenteissa pudotus on noin 20.

        Vielä huomattavasti enemmän kuolemat ovat vähentyneet nuoremmissa ikäluokissa."

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysinkin linkin. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/99206b86-e319-4e18-b454-7f7ad7d32cec

        "Kaikkien ikäryhmien osalta kuolemantapauksia sattui noin 10 000 vähemmän kuin viitenä aikaisempana vuonna samalla viikolla. Prosenteissa pudotus on noin 20.

        Vielä huomattavasti enemmän kuolemat ovat vähentyneet nuoremmissa ikäluokissa."

        Iltalehden faktat on vain lehden myynnin edistämiseen. Vailla totuuspohjaa. Valtioiden virallisiin lukuihin todella suuret heitot. Iltalehti kertoo sosiaalisen median lukuja vailla totuus pohjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Itsekästä. Ruotsalaiset on jo paniikissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Ruotsissakin vasemmisto vallassa, vaikka erilainen vasemmisto kuin täällä ja Tanskassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Korona kriisi on Suomessa hoidettu kommareiden johdolla surkeasti. Jussi johtoon ja hallitus nurin. Sisun miehet rajoille vahtiin ja Taviosta puolustusministeri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona kriisi on Suomessa hoidettu kommareiden johdolla surkeasti. Jussi johtoon ja hallitus nurin. Sisun miehet rajoille vahtiin ja Taviosta puolustusministeri.

        Kävisi ehkä samalla tavalla kuin Italiassa: yli 10 000 kuollutta. Minä en ainakaan halua sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona kriisi on Suomessa hoidettu kommareiden johdolla surkeasti. Jussi johtoon ja hallitus nurin. Sisun miehet rajoille vahtiin ja Taviosta puolustusministeri.

        Tampio puolustusministerinä olisi kiva näky, löytyyköhän edes tarpeeksi isoa koppalakkia.
        Sisun miehet eivät löydä edes rajalla, eksyvät matkalla. Jussi ei johda edes omaa puoluettaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Taidat olla pohjanmaalta. Vaikutat ainakin yhtä tyhmältä kuin tuntemani pohjanmaalaiset.
        Jostakin syystä italialaiset tuttavani eivät pidä koronakriisiä vihervasemmiston vouhotuksena. Rajoituksista huolimatta porukkaa kuolee kovaa tahtia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iltalehden faktat on vain lehden myynnin edistämiseen. Vailla totuuspohjaa. Valtioiden virallisiin lukuihin todella suuret heitot. Iltalehti kertoo sosiaalisen median lukuja vailla totuus pohjaa.

        En menisi minäkään Iltalehden lukuihin uskomaan. Siellä halutaan vain lisää klikkauksia sensaatiojutuille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        HÖLMÖ !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Jaa että vihervasemmiston hömpötystä. Kun sairastut, niin muista sitten sairastavasi äärioikeistolaista koronaa, heh!
        Konservatiivi Boris Johnson vähätteli tautia, nyt hän on teho-osastolla. Tauti ei katso puoluekantaa!


      • Anonyymi

        Onko vihervassari niin uusavuton ettei itse osaa hakea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekästä. Ruotsalaiset on jo paniikissa.

        En ole huomannut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Ei mitään rajoituksia se olishyvä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HÖLMÖ !

        Odotamme että pääset ihannoimaasi Ruotsiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HÖLMÖ !

        Odotamme että pääset ihannoimaasi Ruotsiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotamme että pääset ihannoimaasi Ruotsiin.

        Niin. On kuitenkin oppinut auttavasti kirjoittamaan. Näemme mitä aatoksia päässä liikkuu. Ne tahtovat esiin pällisteltäviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole huomannut

        Kyllä ne on Tukholmassa jo paniikissa. - Kannattaa seurata kotimaisia ja ulkomaisia tiedotusvälineitä, niin saat todellisen kuvan taudista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole huomannut

        Katso lukuja Ruotsista, niin voit ihan itse päätellä mistä on kyse. Kannattaa myös seurata kotimaisia ja ulkomaisia tiedotusvälineitä, niin saat totuudenmukaisen kuvan koronasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona kriisi on Suomessa hoidettu kommareiden johdolla surkeasti. Jussi johtoon ja hallitus nurin. Sisun miehet rajoille vahtiin ja Taviosta puolustusministeri.

        Jussi oli sairaslomalla kriittiset ajat. Sepä olisi ollut tehokasta. Persuissa taas ei kukaan muu osaa mitään. Facebook-raivoamisella ei pandemioita selvitellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona kriisi on Suomessa hoidettu kommareiden johdolla surkeasti. Jussi johtoon ja hallitus nurin. Sisun miehet rajoille vahtiin ja Taviosta puolustusministeri.

        Ei korona- pandemiaa saada kuriin pelkkia rajoja vahtimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekästä. Ruotsalaiset on jo paniikissa.

        Ei olla. Puolet suvusta asuu siellä ja paljon paremmin menee kuin meill. Mökkikuvia lähettivät eilen. On kevät paljon pidemmällä kuin täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävisi ehkä samalla tavalla kuin Italiassa: yli 10 000 kuollutta. Minä en ainakaan halua sellaista.

        Italian hallitus ei ole tappanut yhtään ihmistä koronaan. Siellä kuolee joka päivä 1600 ihmistä. Koska vanhukset hoidetaan pääasiassa kotona ja muutenkin heihin pidetään monikymmenkertaisti enemmän yhteyttä kuin täällä, on kuolemia niin paljon. Ruotsissa kuoli viime vuonna 505 ihmistä kausi-influenssaan, vaikka 55% oli rokotettu sitä vastaan. Muuten ruumiita olisi yli tuhat. Saman verran on kuollut koronaan, vaikka se on paljon vaarallisempi tauti sairaille ja vanhuksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla pohjanmaalta. Vaikutat ainakin yhtä tyhmältä kuin tuntemani pohjanmaalaiset.
        Jostakin syystä italialaiset tuttavani eivät pidä koronakriisiä vihervasemmiston vouhotuksena. Rajoituksista huolimatta porukkaa kuolee kovaa tahtia

        Vihervasemisto on jo itsessään pahmempi sairaus kuin syöpä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampio puolustusministerinä olisi kiva näky, löytyyköhän edes tarpeeksi isoa koppalakkia.
        Sisun miehet eivät löydä edes rajalla, eksyvät matkalla. Jussi ei johda edes omaa puoluettaan.

        Jep, Ruotsissahan on mennyt hienosti jo pitkään, ja tänne pitää saada sama meininki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, Ruotsissahan on mennyt hienosti jo pitkään, ja tänne pitää saada sama meininki.

        Ja kun se ei ole Suomessa tähän asti vielä täydellisesti onnistunut, niin pitäisiköhän sinun muuttaa sinne Ruotsiin missä kaikki tavoittelemasi on jo valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Sitten varmaan annat kunnon surunvalittelut niille perheille jotka takia menettävät lapsen, vanhemman, isovanhemman, ystävän tms?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Vastaan aina olipa asia mikä hyvänsä. Toivottavasti menet yksityiselle ja maksat itse Perus-kulusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona kriisi on Suomessa hoidettu kommareiden johdolla surkeasti. Jussi johtoon ja hallitus nurin. Sisun miehet rajoille vahtiin ja Taviosta puolustusministeri.

        Oksettaa nämä väkivallan lumoavat karkurit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona kriisi on Suomessa hoidettu kommareiden johdolla surkeasti. Jussi johtoon ja hallitus nurin. Sisun miehet rajoille vahtiin ja Taviosta puolustusministeri.

        Juuri näin. Tietenkin jo tänne luvattomasti tulleet matuaiset ulos täältä jokaykss.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysinkin linkin. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/99206b86-e319-4e18-b454-7f7ad7d32cec

        "Kaikkien ikäryhmien osalta kuolemantapauksia sattui noin 10 000 vähemmän kuin viitenä aikaisempana vuonna samalla viikolla. Prosenteissa pudotus on noin 20.

        Vielä huomattavasti enemmän kuolemat ovat vähentyneet nuoremmissa ikäluokissa."

        Vaikuttaakohan se siihen, että istuvat kotosalla, jolloin onnettomuuksia tulee vähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Juuri sinunlaisten taliaivojen takia tämä homma sitten pitkittyy ja pitkittyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iltalehden faktat on vain lehden myynnin edistämiseen. Vailla totuuspohjaa. Valtioiden virallisiin lukuihin todella suuret heitot. Iltalehti kertoo sosiaalisen median lukuja vailla totuus pohjaa.

        Pyydän anteeksi.

        Päätoimittajamme pakottaa meidät lietsomaan väärää tietoa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla pohjanmaalta. Vaikutat ainakin yhtä tyhmältä kuin tuntemani pohjanmaalaiset.
        Jostakin syystä italialaiset tuttavani eivät pidä koronakriisiä vihervasemmiston vouhotuksena. Rajoituksista huolimatta porukkaa kuolee kovaa tahtia

        kiinnostavia juttuja https://www.youtube.com/watch?v=4pMV3rEThPg s


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Joku lääkäri sanoi että kirjoita sitten hoitotahto ,ettei sinua hoideta,kun huitelet siellä täällä vastuuttomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla pohjanmaalta. Vaikutat ainakin yhtä tyhmältä kuin tuntemani pohjanmaalaiset.
        Jostakin syystä italialaiset tuttavani eivät pidä koronakriisiä vihervasemmiston vouhotuksena. Rajoituksista huolimatta porukkaa kuolee kovaa tahtia

        Minä olen Etelä-Pohjanmaalainen ja otan Koronan vakavissani. Meribiologia ym. Tiedepohjaiset harrastukseni auttavat ymmärtämään näitä viruspohjaisia tauteja. Jos olisin tyhmä kuin Nokian kumisaapas niin en takuulla olisi ilmiöstä huolissani. Tieto lisää tuskaa. Ei siis pidä olettaa, että kaikki pohjanmaalaiset olisivat lukutaidottomia ja sisariensa kanssa naimisiin menneitä älykääpiöitä, koska heitä on tasaisesti kaikkialla, eikä uusavuttomat hesalaiset ole yhtään sen parempia, edes älyllisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne on Tukholmassa jo paniikissa. - Kannattaa seurata kotimaisia ja ulkomaisia tiedotusvälineitä, niin saat todellisen kuvan taudista.

        Koronaviruksetkin voidaan poistaa ruumiista hyvin helposti otsoniterapialla. Voidaan soveltaa ulkoista sisäistä tai suonensisäistä terapian muotoa. Parhainta olisi soveltaa kaikkia kolmea. Otsoni on 3-atominen happi ja täysin turvallinen asianmukaisesti käytettynä. Hengitettynä se on haitallista, mutta vain liian suurina annoksina.

        Entisaikaan keuhkotautiparantolat rakennettiin mäntykankaille, koska sellaisilla paikoilla on usein ilmassa pieniä määriä otsonia. Sitä vapautuu havunneulojen kärjistä varsinkin ukonilmojen aikaan. Kotikäyttöönkin on pieniä laitteita, joilla saadaan sisäilmaa parannettua, ilman että tarvitsee poistua tiloista. Jos haluaa esim. 20g/h tuotoksia järeämmillä laitteilla, tiloista pitää pysyä poissa, ja huolehtia käytön jälkeen kunnon tuuletuksesta.

        Huomautan vielä, että kaasunaamari päällä tietysti voi aivan turvallisesti oleskella hyvinkin otsonipitoisissa tiloissa. Aktiivihiilisuodin neutraloi otsonin tavalliseksi hapeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Niin oppositiossa vaadittiin kovempia kieltoja nyt kun ne on syytetään taas vihervadureita hyvästä tuloksesta. On harhaa että kuolleet on somaleja, vain suomalaiset maahanmuuttajat on riskiryhmässä ja ruotsalaiset itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Eikös se ollut nim.om. oppositio joka halusivat kaikki karantääniin ja ulkonaliikkumis kielto siihen päälle. Ts oikeisto?
        Kerro terveisiä alahaholle tästä mielipiteestäsi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona kriisi on Suomessa hoidettu kommareiden johdolla surkeasti. Jussi johtoon ja hallitus nurin. Sisun miehet rajoille vahtiin ja Taviosta puolustusministeri.

        Jussi johtoon?, kuka ihmeen jussi on hallituksessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että vihervasemmiston hömpötystä. Kun sairastut, niin muista sitten sairastavasi äärioikeistolaista koronaa, heh!
        Konservatiivi Boris Johnson vähätteli tautia, nyt hän on teho-osastolla. Tauti ei katso puoluekantaa!

        Mistä tiedät että Boris olisi teho-osastolla?
        Feikkiuutisistako saat tietosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei korona- pandemiaa saada kuriin pelkkia rajoja vahtimalla.

        Muutkin asiat saatiin kuntoon kun rajat suljettiin. Sekin on tärkeää.
        Olisipa Uudemmaan raja kiinni koko kesän niin täällä saisi rauhassa kulkea järvellä ilman että mökkiläiset heristelevät nyrkkejään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen Etelä-Pohjanmaalainen ja otan Koronan vakavissani. Meribiologia ym. Tiedepohjaiset harrastukseni auttavat ymmärtämään näitä viruspohjaisia tauteja. Jos olisin tyhmä kuin Nokian kumisaapas niin en takuulla olisi ilmiöstä huolissani. Tieto lisää tuskaa. Ei siis pidä olettaa, että kaikki pohjanmaalaiset olisivat lukutaidottomia ja sisariensa kanssa naimisiin menneitä älykääpiöitä, koska heitä on tasaisesti kaikkialla, eikä uusavuttomat hesalaiset ole yhtään sen parempia, edes älyllisesti.

        Nyt kaikilla, jotka tajuavat tartuntojen estämisen logiikan
        ja hahmottavat hyvin laajempiakin kokonaisuuksia
        ja yksilön asemaa kokonaisuuksissa
        on epäkiitollinen työ puhua, selittää ja auttaa asiasta välinpitämättömiä, ymmärtämättömiä ihmisiä, jotka eivät hahmota hyvin kokonaisuuksia eivätkä itsekkyydessään myöskään ole ottaneet vastaan kehotuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen Etelä-Pohjanmaalainen ja otan Koronan vakavissani. Meribiologia ym. Tiedepohjaiset harrastukseni auttavat ymmärtämään näitä viruspohjaisia tauteja. Jos olisin tyhmä kuin Nokian kumisaapas niin en takuulla olisi ilmiöstä huolissani. Tieto lisää tuskaa. Ei siis pidä olettaa, että kaikki pohjanmaalaiset olisivat lukutaidottomia ja sisariensa kanssa naimisiin menneitä älykääpiöitä, koska heitä on tasaisesti kaikkialla, eikä uusavuttomat hesalaiset ole yhtään sen parempia, edes älyllisesti.

        Nyt kaikilla, jotka tajuavat tartuntojen estämisen logiikan
        ja hahmottavat hyvin laajempiakin kokonaisuuksia
        ja yksilön asemaa kokonaisuuksissa
        on epäkiitollinen työ puhua, selittää ja auttaa asiasta välinpitämättömiä, ymmärtämättömiä ihmisiä, jotka eivät hahmota hyvin kokonaisuuksia eivätkä itsekkyydessään myöskään ole ottaneet vastaan kehotuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Italian hallitus ei ole tappanut yhtään ihmistä koronaan. Siellä kuolee joka päivä 1600 ihmistä. Koska vanhukset hoidetaan pääasiassa kotona ja muutenkin heihin pidetään monikymmenkertaisti enemmän yhteyttä kuin täällä, on kuolemia niin paljon. Ruotsissa kuoli viime vuonna 505 ihmistä kausi-influenssaan, vaikka 55% oli rokotettu sitä vastaan. Muuten ruumiita olisi yli tuhat. Saman verran on kuollut koronaan, vaikka se on paljon vaarallisempi tauti sairaille ja vanhuksille.

        Nyt on vasta alku. Ruotsissa tulee kuolemaan vielä paljon ihmisiä ennenkuin 60% kansasta on taudin sairastanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Voi pyhä yksinkertaisuus...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekästä. Ruotsalaiset on jo paniikissa.

        olet tuuliajolla

        Ruotsi tulee olemaan yksi maailman parhaiten koronaan reagoinneista valtiosta.
        Korona ei tule näkymään kuolleisuustilaistoissa; Ruotsissa kuolee 90000 vuodessa, 246 päivässä,

        Suurin osa kuolleista olisi mennyt ensimmäiseen vastaan tulevaan pöpöön joka tapauksessa. Nyt se pöpö sattuu olemaan korona ja Marin, muu hallitus sekä THL ja muut viranomaiset panikoivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekästä. Ruotsalaiset on jo paniikissa.

        no ei todellakaan ole. Sen sijaan Sanna Marin ja Suomen hallitus on.
        Ruotsi on toiminut viisaasti, SSuomi ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HÖLMÖ !

        No ei todellakaan
        9.4. aamulla oli 40 kuolllutta, 30 ikä tiedettiin ja mediani on 84. Suomessa kuolee yli 130 päivässä ja minkä ihmeen takia suljemme koko maan jos pari vanhusta on vaarassa? Tiedän, että tämä kuulostaa julmalta, mutta elämä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, Ruotsissahan on mennyt hienosti jo pitkään, ja tänne pitää saada sama meininki.

        Todellakin. Ruotsi on ylivoimaiset pohjoismaiden dynaamisin talous ja Ruotsista on tullut paljon yksisarvisia, eli yli miljardin dollarin arvostukseen yltäneitä yrityksiä. Eli Ruotsilla menee hyvin ja tulee menemään


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Ruotsalaiset on aina ollut hullua kansaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona kriisi on Suomessa hoidettu kommareiden johdolla surkeasti. Jussi johtoon ja hallitus nurin. Sisun miehet rajoille vahtiin ja Taviosta puolustusministeri.

        Eikun rajat auki ja tänne kuppaset älypuhelimet ja saastuneet maskit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Muuta Ruotsiin ja hakeudu siellä hourulaan, minne kuulut joka tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampio puolustusministerinä olisi kiva näky, löytyyköhän edes tarpeeksi isoa koppalakkia.
        Sisun miehet eivät löydä edes rajalla, eksyvät matkalla. Jussi ei johda edes omaa puoluettaan.

        JUSSI VAPPUNAAMARI ...SIRKUKSEEN KLOUNIKSI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävisi ehkä samalla tavalla kuin Italiassa: yli 10 000 kuollutta. Minä en ainakaan halua sellaista.

        Et taida ymmärtää. Koronaviruksen saanut ei parane ikinä ja virus aktivoituu säännöllisesti uudelleen. Tämä johtaa siihen, että ihmiskunnasta 100 % tulee saamaan sen ja kaikki riittävän pitkään elävät tulevat kuolemaan siihen. Joka kerta, kun virus aktivoituu uudelleen, se aiheuttaa vaurioita. Kun olet nyt vaikka 25 -vuotias ja sairastuit vain lievästi, mutta kun virus aktivoituu yhä uudelleen , tuskinpa kestät sitä enää 65-vuotiaana kymmenien aktivoitumisten jälkeen. Tänään ilmoitettiin taas 91 Etelä-Korealaisesta ns. parantuneesta, jotka ovat taas positiivisia. Eli aivan sama minkä taktiikan mikäkin valtio ottaa. Kuolemisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten varmaan annat kunnon surunvalittelut niille perheille jotka takia menettävät lapsen, vanhemman, isovanhemman, ystävän tms?

        Nyt: Korona-virukseen kuolleita: Suomi 50 Ruotsi 500
        Huomenna: Itsemurhia: Suomi 500 Ruotsi 50
        Suomeen jäi brottokansantuotetta syövät, vaippoihin nääntyvät vanhukset, Ruotsiin jäi bruttokansantuotetta tekevät, elämää elävät nuoret ihmiset


      • Anonyymi

        No kyllä pian kuolleisuus nousee. Nyt siellä on jo eniten tartuntoja maailmassa, ja kuolleita toistakymmentä tuhatta.
        Tokihan katuväkivalta laskee kuten Suomessakin, kun istutaan kotona karanteenissa.
        Mutta miten jatkossa? Siellä hamstrataan nyt aseita. Kaipa niitä joskus myös käytetään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Samaa mieltä, mutta mistä löytyy se James Bond, joka jäljittää sen "pahan sedän tai tädin", joka havittelee maailman herruutta. Jos ja kun tämä virus saadaan talttumaan, hän laittaa uuden viruksen!!!!!!! Onko Al-Holin leirillä koronaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävisi ehkä samalla tavalla kuin Italiassa: yli 10 000 kuollutta. Minä en ainakaan halua sellaista.

        Mitäs vikaa siinä on. Koko ajan on valiteltu "liian suuria ikäluokkia".
        Nythän ne viimeinkin vähenee, ellei joku jarruttaisi ja yrittäisi tuhota maan taloutta.
        Parempihan se on, kun luonto tappaa kuin, että sen tekee toinen ihminen.
        Vaikka taitaa tässä olla joku suunnitelma, kun vanhusten hoitajiltakin evätään kasvomaskit. Joita kyettäisiin valmistamaan kotimaisella tuotannolla yhdessä päivässä jopa liikaakin.
        Hoetaan vaan maskin huonoutta, mutta vältellään sanomasta, että huono maskikin on parempi, kuin ei mitään maskia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampio puolustusministerinä olisi kiva näky, löytyyköhän edes tarpeeksi isoa koppalakkia.
        Sisun miehet eivät löydä edes rajalla, eksyvät matkalla. Jussi ei johda edes omaa puoluettaan.

        Jussilla on ihan tarpeeksi tehtävää. Ja järkeä Perussuomalaisista löytyy muiltakin kuin Jussilta.
        Vanhusten hoitajat eivät lähestyisi vanhuksia ilman maskeja, jos Perussuomalaiset saisivat hoitaa asiat. Mutta meillähän on vaan se yksi asia jota hoetaan. Me tuskin haluttaisiin tappaa vanhuksemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En menisi minäkään Iltalehden lukuihin uskomaan. Siellä halutaan vain lisää klikkauksia sensaatiojutuille.

        Iltalehtien otsikot kertovat enemmän kuin sisältö, joka latistaa koko otsikon.
        Siksi ei kannata ostaa lehteä joka tuottaa vain petetyksi tulemisen tunteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne on Tukholmassa jo paniikissa. - Kannattaa seurata kotimaisia ja ulkomaisia tiedotusvälineitä, niin saat todellisen kuvan taudista.

        Miksi ovat paniikissa, kun koko ajan ovat vouhottaneet rasittavista "suurista ikäluokista"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jussi johtoon?, kuka ihmeen jussi on hallituksessa?

        hei kyllä nyky haalitus on hyvä ja on hoitanut korona kiisin hyvin

        ja jussi halaahon saa pysyä opositiossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iltalehden faktat on vain lehden myynnin edistämiseen. Vailla totuuspohjaa. Valtioiden virallisiin lukuihin todella suuret heitot. Iltalehti kertoo sosiaalisen median lukuja vailla totuus pohjaa.

        Me iltalehdessä kirjoitetaan kaikki uutiset selvin päin ja täysin oikein.


        Usko nyt saaatana!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysinkin linkin. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/99206b86-e319-4e18-b454-7f7ad7d32cec

        "Kaikkien ikäryhmien osalta kuolemantapauksia sattui noin 10 000 vähemmän kuin viitenä aikaisempana vuonna samalla viikolla. Prosenteissa pudotus on noin 20.

        Vielä huomattavasti enemmän kuolemat ovat vähentyneet nuoremmissa ikäluokissa."

        "Kaikkien ikäryhmien osalta kuolemantapauksia sattui noin 10 000 vähemmän kuin viitenä aikaisempana vuonna samalla viikolla. "

        Jo se, että tuijotetaan yhten ainokaiseen viikkoon kertoo harhaanjohtamisyrityksestä

        NYT:
        574,000 More U.S. Deaths Than Normal Since Covid-19 Struck

        Eli USA:a on yli puoli miljoonaa "ylimääräistä" kuolemantapausta todettu koronan ainana.

        Pistän identtisen viestin ja linkin kanssa, perään;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävisi ehkä samalla tavalla kuin Italiassa: yli 10 000 kuollutta. Minä en ainakaan halua sellaista.

        Aasiassa ja jenkeissä kuolleisuus ainakin laskenut ....miten voi olla mahdollista tämän hurjan epidemian aikana??????


      • Anonyymi

        ”luin jostain”
        Niin paljon on propagandaa kirjoitettu aiheesta korona ja ihmiset uskovat ilman että edes kyseen alaistvat kirjoituksia.
        Mutta kun oikeaa tietoa kirjoitetaan niin jo ollaan kyseenalaistamassa juuri siksi ettei kaikkien aivot ole kyllin kypsiä ymmärtämään, ne jotka kirjoittavat propaganda tietävät miten kirjoitetaan niin että tämä ryhmä saadaan ylipuhutuksi

        Joten ihmiset pelkää piikkiä kun ovat tehneet kotitekoisia johtopäätöksiä asioita .
        Kaikista naurettavinta on että muka yhteiskunta myrkyttää ihmisiä, ilman että ajatellaan
        Että kaikki maat maapallolla ovat rokottaneet . Niin että kun ” lukee jostain ”
        Niin pitäisi olla hieman tietoa miten ne jutut on tulleet ja miksi niitä huuhaa juttuja kirjoitetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kun Ruotsissa, minä ainakin elän kun ruotsalaiset. Koko koronakriisi on vihervasemmiston vouhotusta. Kaikki rajoitukset pois ja katotaan mitä tapahtuu.

        Voi sinua raukkaa kun kiellät asioita mistä et tiedän mitään
        Korona otti hengen kuudelta ystävältä , virus otti vallan !yhsikään ei ollut rokottanut itseään kun kuuntelivat salaliitto junttien juttuja.
        Alkoi kuumeilulla ja hengitys ei toiminut. Joten lueppa viruksesta tieteellisiltä taholta vaikka en usko että sinun koulutuksellasi tullaan ymmärtämään edes.
        Mutta suuta soitat asioista mitä et ymmärrä.
        Joten kellään ei ole minkäänlaista syytä keksiä viruksen olemassa oloa ja kaikki haluavat että se saataisiin pois maailmasta, mutta nämä ”koti virologit ”sotkee heikkojen ihmisten mieltä ja se aiheuttaa lisää tarttuu uutta.
        Joten korona on olemassa maapallolla ja se ottaa hengen monelta .
        Joten voit auttaa asiaa olemalla hiljaa omista ns mielipiteistäsi joilla ei ole tieteellistä pohjaa edes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iltalehden faktat on vain lehden myynnin edistämiseen. Vailla totuuspohjaa. Valtioiden virallisiin lukuihin todella suuret heitot. Iltalehti kertoo sosiaalisen median lukuja vailla totuus pohjaa.

        Suomen journalistiliiton säännöistä ei tietoakaan meidän median uutisoinnissa. No, kun tarpeeksi maksetaan, säännöt unohtuvat ;)


    • Anonyymi

      Eivät päivittäiset heittelyt todista mitään. Se voi myös lisääntyä uudelleen, kuten teki Italiassakin. Lopputulema nähdään vasta pitkän ajan kuluttua.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Italiassakin kuolleisuuteen on koronan aikana Bergamon pormestarin mukaan kolminkertainen lisäys kuin ne, jotka tilastoidaan koronaan kuolleiksi. Usassa kuolleisuutta on varmasti paljon piilossa, koska köyhät eivät pääse testeihin tai sairaalaan ja kuolevat kotona.


      • Anonyymi

        Mitä pidemmälle ajalle keskiarvolaskelma viedään sitä vähemmän koronan vaikutus näkyy.
        Se johtuu siitä että pidemmän ajan kuluessa useimmat uhrit olisivat kuitenkin luonnostaan koristaneet kuolintilastoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pidemmälle ajalle keskiarvolaskelma viedään sitä vähemmän koronan vaikutus näkyy.
        Se johtuu siitä että pidemmän ajan kuluessa useimmat uhrit olisivat kuitenkin luonnostaan koristaneet kuolintilastoja.

        Sivussa kuolee tietysti nopeammin onnettomuuksiin joutuneita tai muussa tapauksessa hoitoon pääseviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Italiassakin kuolleisuuteen on koronan aikana Bergamon pormestarin mukaan kolminkertainen lisäys kuin ne, jotka tilastoidaan koronaan kuolleiksi. Usassa kuolleisuutta on varmasti paljon piilossa, koska köyhät eivät pääse testeihin tai sairaalaan ja kuolevat kotona.

        Italiassa eläkejärjestelmän sallineet sen että jo kuollut nostaa eläkettä, no nyt vain ollut hyvä tilaisuus sukulaisten merkata kuolleeksi ja selvitä petossyytteiltä miksi ihmiset luottavat Italian hallituksen lukuihin kun vuodesta toiseen berlusconikin rupee petoksissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Italiassa eläkejärjestelmän sallineet sen että jo kuollut nostaa eläkettä, no nyt vain ollut hyvä tilaisuus sukulaisten merkata kuolleeksi ja selvitä petossyytteiltä miksi ihmiset luottavat Italian hallituksen lukuihin kun vuodesta toiseen berlusconikin rupee petoksissa

        Missä ne ruumista säilyttää sen ajan kun ruumis nostaa eläkettä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ne ruumista säilyttää sen ajan kun ruumis nostaa eläkettä?

        Ei niiden tartte säilyttää ruumista,sillä koronavirus on mutatoitunut, ja ruumis joka kuoli muuttui zompieksi.
        Pian meillä on uusi vitsaus,kun raivopäiset zompiet hyökkivät ihmisten kimppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pidemmälle ajalle keskiarvolaskelma viedään sitä vähemmän koronan vaikutus näkyy.
        Se johtuu siitä että pidemmän ajan kuluessa useimmat uhrit olisivat kuitenkin luonnostaan koristaneet kuolintilastoja.

        Aivan, runsaassa 100 vuodessa kaikki nyt elävät on kuolleet. Eli jos sinäkin heität henkesi koronan takia, se on vain tilastoharha, niinkö ?


      • Anonyymi

        Italiassa tehtiin noin 15.000 tuhatta testiä enemmän ja roskalehdet kirjoittivat uudet tartunnat lähtivät uudelleen nousuun. Eivät lähteneet uudet tartunnat nousuun, muuta testimäärä nousi 25.000 noin 39.000. Uudet tartunnat ovat laskeneet Italiassa yli 6.500 ja viimeisin luku oli 3.599. Lasku on ollut jatkuvaa ja testimäärän kasvaessa hitaampaa. Aluksi noin yli 20g40% on ollut positiivisiä ja nykyään noin 10% testeistä antaa positiivisen tuloksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Italiassakin kuolleisuuteen on koronan aikana Bergamon pormestarin mukaan kolminkertainen lisäys kuin ne, jotka tilastoidaan koronaan kuolleiksi. Usassa kuolleisuutta on varmasti paljon piilossa, koska köyhät eivät pääse testeihin tai sairaalaan ja kuolevat kotona.

        Tuo on aivan totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Italiassa eläkejärjestelmän sallineet sen että jo kuollut nostaa eläkettä, no nyt vain ollut hyvä tilaisuus sukulaisten merkata kuolleeksi ja selvitä petossyytteiltä miksi ihmiset luottavat Italian hallituksen lukuihin kun vuodesta toiseen berlusconikin rupee petoksissa

        Hienosti muodostettu lause !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pidemmälle ajalle keskiarvolaskelma viedään sitä vähemmän koronan vaikutus näkyy.
        Se johtuu siitä että pidemmän ajan kuluessa useimmat uhrit olisivat kuitenkin luonnostaan koristaneet kuolintilastoja.

        Jokainen kuolee pidemmän ajan kuluessa.


    • Anonyymi

      Eikö tässä vaiheessa pandemiaa pitäisi olla jo valtava määrä Koronasta parantuneitakin? Kun kyseessähän ei mikään paiserutto ole. Parantuneet voivat olla kyseiselle virukselle immuuneja jopa kolme vuotta ja heidän ei tarvitse noudattaa minkäänlaisia poikkeustilan rajoituksia.

      • Anonyymi

        En tiedä mihin ihmiset on hävinneet, mutta niissä tilastoissa missä näkyy parantuneet on kauhean vähän parantuneita verrattuna sairastuneisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mihin ihmiset on hävinneet, mutta niissä tilastoissa missä näkyy parantuneet on kauhean vähän parantuneita verrattuna sairastuneisiin.

        Koronan huippu saavutetaan kuulemma vasta Toukokuun aikana ja viimeistään siinä vaiheessa pitäisi olla jo isot tilastoluvut parantuneidenkin osalta. Kysymys kuuluu, voiko immuuni ihminen silti levittää koronaa? Ei ainakaan yskimällä.


      • Anonyymi

        Kukaan ei ole varmentanut, että toipunut koronan sairastanut saisi immuniteetin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole varmentanut, että toipunut koronan sairastanut saisi immuniteetin!!

        Tottakai viruksesta toipuminen antaa immuniteetin juuri kyseista kantaa vastaan vähintään vuodeksi, kunnes virus muuntuu. Näinhän se on kausi-influenssassakin aina ollut. Kausi-influenssa tappaa joka ikinen vuosi vähintään 2000 huonokuntoista suomalaista.


      • Anonyymi

        Parantuneet levittää virusta vielä viikkojakin, Suomessa arvailtu että päivä riittäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parantuneet levittää virusta vielä viikkojakin, Suomessa arvailtu että päivä riittäisi.

        Voi olla ja lisäksi kyllähän parantuneetkin altistuvat kosketuksesta aiheutuvaan levittämiseen, vaikka itse immuuneja ovatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai viruksesta toipuminen antaa immuniteetin juuri kyseista kantaa vastaan vähintään vuodeksi, kunnes virus muuntuu. Näinhän se on kausi-influenssassakin aina ollut. Kausi-influenssa tappaa joka ikinen vuosi vähintään 2000 huonokuntoista suomalaista.

        "Kausi-influenssa tappaa joka ikinen vuosi vähintään 2000 huonokuntoista suomalaista."

        Kausi-influenssaan kuolleiden määrä on arvio. Influenssa luokitellaan harvoin peruskuolemansyyksi. Siihen menehtymisen taustalla on usein muu perussairaus. Influenssakauden vakavuutta on mahdollista arvioida ylikuolleisuudella: verrataan influenssakauden aikaista kuolleisuutta kauden ulkopuoliseen kuolleisuuteen sekä aiempiin influenssakausiin. Ylikuolleisuuteen vaikuttavat myös muut tekijät kuten liikkeellä olevat virukset tai bakteerit.
        Lähde: https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/136791/URN_ISBN_978-952-343-159-1.pdf?sequence=1&isAllowed=y


      • Anonyymi

        Tilastointi eri maissa on tässä erilaista, ja mahtaa olla se parantuneeksi julistaminenkin.

        Esim. Suomen julkisuuteen annetut tilastot on tässä asiassa on hyvin huonot ja epämääräiset. Joku luku 300 on toistaiseksi rykäisty ulos, se on ollut jo pitkään.


      • Anonyymi

        Niin onkin. Jostain syystä ei Suomen tietoja löytynyt. Euroopassa parantuneita on 128743. Tartunnan saaneita alle 680 tuhatta.


      • Anonyymi

        Ei ole mitään tutkimustietoa siitä miten pitkän immuniteeti tämä uusi koronavirus antaa.

        MERSille immuniteetti on esitettyjen tietojen mukaan 1-2 v.

        Ensimmäiselle SARS coronavirukselle, mikä Kiinassa ym. tappoi, 8-10 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parantuneet levittää virusta vielä viikkojakin, Suomessa arvailtu että päivä riittäisi.

        Kun ottaa huomioon että virus säilyy tutkimusten mukaan pinnoilla useamman päivän, niin helpostihan siinä jo parantunutkin sitä levittää. Varsinkin näiden parantuneiden pitäisi käsiään pestä, ettei se leviä -- kun ovenkahvat ynnä muut paikat kotona on vielä elävää virusta täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kausi-influenssa tappaa joka ikinen vuosi vähintään 2000 huonokuntoista suomalaista."

        Kausi-influenssaan kuolleiden määrä on arvio. Influenssa luokitellaan harvoin peruskuolemansyyksi. Siihen menehtymisen taustalla on usein muu perussairaus. Influenssakauden vakavuutta on mahdollista arvioida ylikuolleisuudella: verrataan influenssakauden aikaista kuolleisuutta kauden ulkopuoliseen kuolleisuuteen sekä aiempiin influenssakausiin. Ylikuolleisuuteen vaikuttavat myös muut tekijät kuten liikkeellä olevat virukset tai bakteerit.
        Lähde: https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/136791/URN_ISBN_978-952-343-159-1.pdf?sequence=1&isAllowed=y

        Samoin on koronann kanssa. siihen menehtyneillä on useimmiten yksi tai useampi perussairaus
        .
        Tiedättekö että Suomessa kukaan ei kuole vanhuuteen.uskomatonta mutta totta. Sellaisia ovat tilastot. Syy on aina jokin muu.


      • Anonyymi

        Jos lukisit jotain asia tietoja, tietäisit että tauti kestää viikkoja....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronan huippu saavutetaan kuulemma vasta Toukokuun aikana ja viimeistään siinä vaiheessa pitäisi olla jo isot tilastoluvut parantuneidenkin osalta. Kysymys kuuluu, voiko immuuni ihminen silti levittää koronaa? Ei ainakaan yskimällä.

        lue, mitä asiasta on kirjoitettu , äläkä kysy hölmöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kausi-influenssa tappaa joka ikinen vuosi vähintään 2000 huonokuntoista suomalaista."

        Kausi-influenssaan kuolleiden määrä on arvio. Influenssa luokitellaan harvoin peruskuolemansyyksi. Siihen menehtymisen taustalla on usein muu perussairaus. Influenssakauden vakavuutta on mahdollista arvioida ylikuolleisuudella: verrataan influenssakauden aikaista kuolleisuutta kauden ulkopuoliseen kuolleisuuteen sekä aiempiin influenssakausiin. Ylikuolleisuuteen vaikuttavat myös muut tekijät kuten liikkeellä olevat virukset tai bakteerit.
        Lähde: https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/136791/URN_ISBN_978-952-343-159-1.pdf?sequence=1&isAllowed=y

        Mielestäni tuo kaikki pätee myös Koronaankin. Ei perusterve, nuori ihminen siihen kuole, kuten ei kausi-influenssaankaan. Toki äärimmäisiä poikkeustapauksia löytyy tietenkin aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ottaa huomioon että virus säilyy tutkimusten mukaan pinnoilla useamman päivän, niin helpostihan siinä jo parantunutkin sitä levittää. Varsinkin näiden parantuneiden pitäisi käsiään pestä, ettei se leviä -- kun ovenkahvat ynnä muut paikat kotona on vielä elävää virusta täynnä.

        " Varsinkin näiden parantuneiden pitäisi käsiään pestä "

        Tässä on vinha pointti. Parantunut helposti jättää poikkeustilan suositukset huomioimatta, kun itse kerta on nyt terve ja immuuni. Käsissään levittää laiminlyönnillään virusta muihin ihmisiin, vaikka itse ei voikaan sitä enää saada, ainakaan vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin on koronann kanssa. siihen menehtyneillä on useimmiten yksi tai useampi perussairaus
        .
        Tiedättekö että Suomessa kukaan ei kuole vanhuuteen.uskomatonta mutta totta. Sellaisia ovat tilastot. Syy on aina jokin muu.

        Kuvitelkaa, kuinka pitkään 120 vuotias Einari olisi vielä elänyt, jos hänen sydämensä ei olisi pysähtynyt.

        KUOLINSYY: Sydänkomplikaatiot. (ei vanhuus)


      • Anonyymi

        Valtio rupeaa testaamaan keillä on vasta-aineita eli ovat parantuneet. Liian aikaisin ei kannata testata, vasta-aineet tulee viiveellä. Ensin testataan Uudellamaalla, kun täällä on eniten tartuntoja. Sitten muualla Suomessa.

        Kun saadaan tulokset, voidaan arvioida paremmin miten laajalle tauti on levinnyt ja moniko sairasti ilman oireita. Sitten kun on tietoa, on helpompi suunnitella toimenpiteitä. Nyt mennään vielä vajavaisen tiedon nojalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kausi-influenssa tappaa joka ikinen vuosi vähintään 2000 huonokuntoista suomalaista."

        Kausi-influenssaan kuolleiden määrä on arvio. Influenssa luokitellaan harvoin peruskuolemansyyksi. Siihen menehtymisen taustalla on usein muu perussairaus. Influenssakauden vakavuutta on mahdollista arvioida ylikuolleisuudella: verrataan influenssakauden aikaista kuolleisuutta kauden ulkopuoliseen kuolleisuuteen sekä aiempiin influenssakausiin. Ylikuolleisuuteen vaikuttavat myös muut tekijät kuten liikkeellä olevat virukset tai bakteerit.
        Lähde: https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/136791/URN_ISBN_978-952-343-159-1.pdf?sequence=1&isAllowed=y

        Eli ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin onkin. Jostain syystä ei Suomen tietoja löytynyt. Euroopassa parantuneita on 128743. Tartunnan saaneita alle 680 tuhatta.

        Eli vain 20% on parantunut ?
        Mites niille 80 % on käynyt, kuolleet tai kohta kuolemassa ?
        Kohtahan täällä onkin hyvin tilaa ja ruokaa, joka viidennellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio rupeaa testaamaan keillä on vasta-aineita eli ovat parantuneet. Liian aikaisin ei kannata testata, vasta-aineet tulee viiveellä. Ensin testataan Uudellamaalla, kun täällä on eniten tartuntoja. Sitten muualla Suomessa.

        Kun saadaan tulokset, voidaan arvioida paremmin miten laajalle tauti on levinnyt ja moniko sairasti ilman oireita. Sitten kun on tietoa, on helpompi suunnitella toimenpiteitä. Nyt mennään vielä vajavaisen tiedon nojalla.

        Tuo on tosi hyvä, että testataan. On hyvä vaan muistaa, että tuo pikatesti ei ole kovin luotettava. Tämä on käytännössä todettu. Pikatesti on halpa ja nopea, mutta jostakin syystä se antaa n. 30-40 % vääriä negatiivisia tuloksia. - Mutta hyvä kuitenkin, sillä saadaanhan sillä seulottua paljon. Voi olla, että kyseessä on juuri tuo, että vasta-aineita ei ole vielä kehittynyt, koska usein joidenkin päivien päästä väärä miinus muuttuu plussaksi näillä potilailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronan huippu saavutetaan kuulemma vasta Toukokuun aikana ja viimeistään siinä vaiheessa pitäisi olla jo isot tilastoluvut parantuneidenkin osalta. Kysymys kuuluu, voiko immuuni ihminen silti levittää koronaa? Ei ainakaan yskimällä.

        kiinnostavia juttuja https://www.youtube.com/watch?v=4pMV3rEThPg sf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitelkaa, kuinka pitkään 120 vuotias Einari olisi vielä elänyt, jos hänen sydämensä ei olisi pysähtynyt.

        KUOLINSYY: Sydänkomplikaatiot. (ei vanhuus)

        kiinnostavia juttuja https://www.youtube.com/watch?v=4pMV3rEThPg sggg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään tutkimustietoa siitä miten pitkän immuniteeti tämä uusi koronavirus antaa.

        MERSille immuniteetti on esitettyjen tietojen mukaan 1-2 v.

        Ensimmäiselle SARS coronavirukselle, mikä Kiinassa ym. tappoi, 8-10 v.

        Niin ja eipä se immuniteetti auta, koska pöpöt muuttaa "muotoaan", tulee siis uusi pöpö jolle ei ole immuuni. Välillä pahempi ja välillä heikompi pöpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli vain 20% on parantunut ?
        Mites niille 80 % on käynyt, kuolleet tai kohta kuolemassa ?
        Kohtahan täällä onkin hyvin tilaa ja ruokaa, joka viidennellä.

        Kuolleita Euroopassa koronaan noin 65 000. Eiköhän suurin osa parannu tartunnan saaneista. Parantuneiden määrä nyt yli 180 000. Tartunnan saaneita yli 770 000.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        En tiedä mutta kuolleisuus tilasto prosentit ovat nousseet
        koko ajan verrattuna tartuntaan koska ei ole määräaikaa
        milloin on vapaa taudista.
        Mitä enemmän saadaan tilastoja tartunnasta prosenttimäärä
        kasvaa aikaisempien tartuntojen kuolemisesta.
        Joku näistä tutkijoista kirjoitti arvelun että sairaus
        tähän virukseen saattaa kestää 7 kuukautta joten vaikka
        saataisiin coronavirus pysäytettyä 3 kuukaudessa niin
        kuolin prosentti nousee vielä neljä kuukautta.
        Olen laskenut näitä prosentteja ja joka puolella ne ovat
        nousseet koko ajan jopa USA tilastoissa verrattuna tartunta määrään.
        Ihmettelen mistä aloittaja saa tietojansa?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kaveri poruhkä kävi Italiasta laskettelee.
        Kaikki saivat testatun koronan
        Tuttuni sanoi että ei olisi jättänyt matkaa tekemättä vaikka sai influenssan

        Hyvä kun toinen 60vmies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri poruhkä kävi Italiasta laskettelee.
        Kaikki saivat testatun koronan
        Tuttuni sanoi että ei olisi jättänyt matkaa tekemättä vaikka sai influenssan

        Hyvä kun toinen 60vmies

        Onnee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri poruhkä kävi Italiasta laskettelee.
        Kaikki saivat testatun koronan
        Tuttuni sanoi että ei olisi jättänyt matkaa tekemättä vaikka sai influenssan

        Hyvä kun toinen 60vmies

        Toivottavasti ei kuormita tehohoitoa myöhemmin, vaikuttaa itsekkäältä mieheltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti ei kuormita tehohoitoa myöhemmin, vaikuttaa itsekkäältä mieheltä.

        Eli samaa sarjaa kuin Boris Johnson, joka on paiskinut sairaanakin hartiavoimin töitä ja on nyt päätynyt kuormittamaan tehohoitoa? Tai sitten voidaan kysyä, että mistä näitä kiihkeitä koronasuojelijoita oikein putkahtelee kuin sieniä sateella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri poruhkä kävi Italiasta laskettelee.
        Kaikki saivat testatun koronan
        Tuttuni sanoi että ei olisi jättänyt matkaa tekemättä vaikka sai influenssan

        Hyvä kun toinen 60vmies

        Kaikilla se ei iske niin rajuna, että sairaalaan joutuisi.
        Sitähän juuri tutkitaan, että mikä on se ominaisuus ihmisessä mikä vie sairaalaan. Hyvä että tuttusi selvisi noin vähällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla se ei iske niin rajuna, että sairaalaan joutuisi.
        Sitähän juuri tutkitaan, että mikä on se ominaisuus ihmisessä mikä vie sairaalaan. Hyvä että tuttusi selvisi noin vähällä.

        Suurin osa ei joudu sairaalaan. Miten jotkut VIELÄKIN kiihkoilevat "huipuista" ja sadoista tuhansista kuolleista?? Get real! Suurin osa menee ihan flunssana tai sairastaa jopa tietämättään(tämä on se vittumainen pointti koronassa, niin moni ei saa kovia oireita ja jatkaa elämäänsä normaalisti) Huvittaa tuo ihmettely missä parantuneet?! No siellä missä ennenkin, jatkaen elämää ja hommia. Ottakaa huomioon että suurinta osaa ei edes testattu duh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla se ei iske niin rajuna, että sairaalaan joutuisi.
        Sitähän juuri tutkitaan, että mikä on se ominaisuus ihmisessä mikä vie sairaalaan. Hyvä että tuttusi selvisi noin vähällä.

        kiinnostavia juttuja https://www.youtube.com/watch?v=4pMV3rEThPg s4s


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri poruhkä kävi Italiasta laskettelee.
        Kaikki saivat testatun koronan
        Tuttuni sanoi että ei olisi jättänyt matkaa tekemättä vaikka sai influenssan

        Hyvä kun toinen 60vmies

        Yleinen harhaluulo influenssan kaltaisesta taudista näyttää leviävän edelleen.

        Olisipa alusta saakka puhuttu selkeästi keuhkotaudista.


      • Anonyymi

        Pitää huomioida se, että jos joku on saanut tartunnan, kestää noin pari viikkoa ennen kuin henkilö todetaan parantuneeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa ei joudu sairaalaan. Miten jotkut VIELÄKIN kiihkoilevat "huipuista" ja sadoista tuhansista kuolleista?? Get real! Suurin osa menee ihan flunssana tai sairastaa jopa tietämättään(tämä on se vittumainen pointti koronassa, niin moni ei saa kovia oireita ja jatkaa elämäänsä normaalisti) Huvittaa tuo ihmettely missä parantuneet?! No siellä missä ennenkin, jatkaen elämää ja hommia. Ottakaa huomioon että suurinta osaa ei edes testattu duh.

        Näin on, tauteja on ollut niin kauan kuin ihmisiäkin ja se on yksi osa elämänmenoa. Siinä ihminen jalostuu näitä vastaan. Rokotuksilla vain pitkitetään epidemioita ja tuho on sen jälkeen monin verroin pahempaa. Tämä tauti ei pahemmin lapsia tapa, nälkä tappaa tuhansia kertoja enemmän lapsia! Ihmiset muutenkin enemmän kiduttavat ja tappavat toisiaan. Ei tarvitse mennä kuin tuonne etelän maahan missä muurit ympäröivät vangittua kansaa Gazassa. Heistä ei moni suomalainen kanna huolta, tästä ollaan nyt suu vaahdossa ja hysteerisinä, eikä paljon muusta moni puhukaan. No, ei ole urheilu-uutisia niin täytettä tästä vaan iltapäivän yksipuoliseen uutisointiin. Ne ovat todella rahanko vai minkä kurimuksessa eikä siellä voi arvostella tätä toimintaa. Iltapäivälehtien mukaan kaikki tehdään niiiin mallikkaasti :-))


    • Anonyymi

      Ei mikään ihme, sillä korona virus leviää ilmateitse aerosoleina! Hengityssuojain FFP3 suodatta virukset.

      Suomalaistutkijat mallinsivat supertietokoneella – näin korona leviää lähikaupassa: Yskäisy säilyy ilmassa luultua pidempään
      Tänään klo 14:57
      Alustavien tulosten mukaan virusta kantavat aerosolihiukkaset voivat säilyä ilmassa luultua pidempään, ja siksi vilkkaiden julkisten sisätilojen välttäminen on tärkeää.

      Neljän suomalaisen tutkimusorganisaation yhteishanke on tutkinut koronaviruksen leviämistä. Apuna käytettiin supertietokonetta, jolla mallinnettiin koronaviruksen kulkeutumista ja leviämistä ilmassa.

      Tutkimuksessa selvitettiin, miten äärimmäisen pienet aerosolihiukkaset, joita poistuu hengitysteistä yskän, aivastuksen ja puheen mukana, liikkuvat ilman mukana. Nämä hiukkaset kantavat mukanaan myös taudinaiheuttajia, kuten koronavirusta.

      Tutkimuksessa malleina käytettiin alle 20 mikrometrin kokoisia aerosolihiukkasia. Kuivassa yskässä, joka on nykyisen koronaviruksen tyypillinen oire, hiukkaskoko on tyypillisesti alle 15 mikrometriä.

      Alle viidentoista mikrometrin kokoiset äärimmäisen pienet hiukkaset eivät vajoa lattialle, vaan ne liikkuvat ilmavirtauksien mukana tai jäävät leijumaan paikalleen ilmaan.
      Esimerkkitila kuin kauppa

      Aalto-yliopiston, Ilmatieteen laitoksen, VTT:n ja Helsingin yliopiston yhteisessä tutkimushankkeessa mallinnettiin tilannetta, jossa ihminen yskäisee päivittäistavarakaupoille tyypillisellä hyllyjen rajoittamalla käytävällä. Aalto-yliopisto, VTT ja Ilmatieteen laitos tekivät jokainen samasta lähtötilanteesta mallinnuksia itsenäisesti.

      Mallinnusten tekemiseen käytetyt laskelmat tehtiin CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy:n supertietokoneella.

      Mallinnusten pohjalta tutkijat päätyivät samaan alustavaan tulokseen, jonka mukaan aerosolipilvi leviää kuvatunkaltaisessa tilassa myös yskivän henkilön välittömän läheisyyden ulkopuolelle. Vaikka pilvi samalla laimenee, sen leviämiseen ja laimenemiseen kuluu tutkijoiden mukaan jopa minuutteja.

      Mallinnuksessa aerosolihiukkaset leviävät yskivän henkilön ympärille päivittäistavarakauppamaisessa ympäristössä. PETTERI PELTONEN / AALTO-YLIOPISTO

      – Jos koronavirustartunnan saanut yskijä kävelee pois ja lähelle samaa paikkaa saapuu toinen ihminen, ilmassa leijuvat äärimmäisen pienet koronavirusta sisältävät aerosolihiukkaset voivat päätyä tämän toisen ihmisen hengitysteihin, sanoo Aalto-yliopiston apulaisprofessori Ville Vuorinen tiedotteessa.

      Mallinnetut ilmiöt ovat olleet jo fysikaalisesti aiemmin hyvin tunnettuja. Konsortion tavoitteena onkin visualisoinnin avulla luoda parempi ymmärrys aerosolihiukkasten käyttäytymisestä.
      https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ff7a55bc-3818-4e97-b650-6d7bbebbbca0

      • Anonyymi

        Ei kannata käyttää hengityssuojaimia, ne vähentävät noita pilviä.


      • Anonyymi

        Voi yksinkertaisuus. Virus ei leiju ilmassa. Eikä yskänpisarat leiju ilmassa vaan ne lentää ysköksestä lattialle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi yksinkertaisuus. Virus ei leiju ilmassa. Eikä yskänpisarat leiju ilmassa vaan ne lentää ysköksestä lattialle.

        Oletko tutkija vai lääkäri.. Herätys..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi yksinkertaisuus. Virus ei leiju ilmassa. Eikä yskänpisarat leiju ilmassa vaan ne lentää ysköksestä lattialle.

        joolentää ne lattialle ehkä vast ayön aikana kun pitkin päivää köhitään vaikka marketeissa.

        minullekkin tuli tyypi käymään ja heti alkoi paukuttaa tupakkayskäänsä eikä mietnkään estänyt sitä, semmosia paukapäitä on suomi täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tutkija vai lääkäri.. Herätys..

        Olet vain ameban aivoilla ajatteleva vihervassari!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi yksinkertaisuus. Virus ei leiju ilmassa. Eikä yskänpisarat leiju ilmassa vaan ne lentää ysköksestä lattialle.

        Etkös sinä ole se yksinkertaisuus itse kun noin väärässä olet ja vielä itsevarmakin asiastasi.


      • Anonyymi

        Kauppoihin pitäisi laittaa ilmastointiin poisto puhaltimet täysille.
        Näin koronaa lentäisi ulos ennätys teholla

        Iv ins.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata käyttää hengityssuojaimia, ne vähentävät noita pilviä.

        Minä luulin niitä kuonokopiksi ja pelkäsin, että ne ihmiset on saaneet vesikauhun ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppoihin pitäisi laittaa ilmastointiin poisto puhaltimet täysille.
        Näin koronaa lentäisi ulos ennätys teholla

        Iv ins.

        Mikä on poisto puhallin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi yksinkertaisuus. Virus ei leiju ilmassa. Eikä yskänpisarat leiju ilmassa vaan ne lentää ysköksestä lattialle.

        Eikä pölykään leiju ilmassa...
        Mitäs kuule luulet, kumpi painaa enemmän: pölyhiukkanen vai virus?


      • Anonyymi

        Ihan kuin tuon tietämiseen pitäisi olla tietokone tai tutkija ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi yksinkertaisuus. Virus ei leiju ilmassa. Eikä yskänpisarat leiju ilmassa vaan ne lentää ysköksestä lattialle.

        Ei morjes mistä näitä sikiää.. ”virus ei leiju ilmassa” .. ei eikä lentokone lennä, höyhen leiju, eikä lintu liidä. Joku joka joskus on puhaltanut voikukan siemeniä kesäillassa tietää että ne voi leijua. *ttu mikä keijo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi yksinkertaisuus. Virus ei leiju ilmassa. Eikä yskänpisarat leiju ilmassa vaan ne lentää ysköksestä lattialle.

        Kyllä ne voivat olla ja ovat airosolimuodossa pitkiäkin aikoja ilmassa. Voi olla esim tunnin tai kaksi huoneilmassa. Kannatta tutkia netistä pienpartikkelien leijumista ilmassa airosolimuodossa. - Tästä on tiedonhaluiselle paljon hyvää tietoa verkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vain ameban aivoilla ajatteleva vihervassari!

        Ei meillä ole mitään koronakriisi. Flunssa on vaan pikkusen kovempi ja valeuutiset on vallannut MV lukuunottamatta kaikki mediat. Hallitus nurin ja Jussi vallankahvaan yhdessä kristillisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä luulin niitä kuonokopiksi ja pelkäsin, että ne ihmiset on saaneet vesikauhun ...

        Minäkin luulin, kun muutaman on nähnyt, että niillä on nyt se tartunta ja pitää välttää läheisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei morjes mistä näitä sikiää.. ”virus ei leiju ilmassa” .. ei eikä lentokone lennä, höyhen leiju, eikä lintu liidä. Joku joka joskus on puhaltanut voikukan siemeniä kesäillassa tietää että ne voi leijua. *ttu mikä keijo

        Onhan viiruksella siivet, se juo redbullia, kun silmä vaan välttää!


    • Anonyymi

      Korona säästää typeryksiä suojelemalla heitä omalta tyhmyydeltään. Korona on vaarallinen paljon nähneille ja kokeineille vanhuksille, joilla on iän tuomaa viisautta.

      Koronavirus tulisi pysäyttää ja hävittää ennen kuin ihmiskunnan älykkyys laskee merkittävästi

      https://www.youtube.com/watch?v=sP2tUW0HDHA

      • Anonyymi

        Myöhästä jo.


    • Anonyymi

      Puhuttiin mikrometrin kokoisista partikkeleista. Itse virus on nanometriluokkaa, jota vastaan ei pysty suojautumaan suodattavalla hengityssuojaimella. Riskiä pienentää, mutta täydellisen suojan saa vain "avaruuspuvulla".

      • Anonyymi

        Samaan aihepiiriin liittyen ihmettelen, miksi ei voi mennä Uudenmaan ulkopuolella sijaitsevalle mökilleen tms., koska sen voisi (ja voi halutessaan) tehdä muita vaarantamatta.

        Ottaa vaikka parin viikon sapuskat mukaan. Tosin silloin mökkipaikkakunnan kauppias jää nuolemaan näppejään. ;) Kaupassakäynti voidaan kyllä järjestää ihan turvallisesti palveluna, joka samalla myös tukisi ko. paikkakunnan taloutta (esim. taksiyrittäjiä). Tähän varmaan on pian pakko mennä monestakin syystä. Toivottavasti hallitus ei tee lisää paniikkipäätöksiä, jolloin ei huomata päivänselviä virheitä päätöksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aihepiiriin liittyen ihmettelen, miksi ei voi mennä Uudenmaan ulkopuolella sijaitsevalle mökilleen tms., koska sen voisi (ja voi halutessaan) tehdä muita vaarantamatta.

        Ottaa vaikka parin viikon sapuskat mukaan. Tosin silloin mökkipaikkakunnan kauppias jää nuolemaan näppejään. ;) Kaupassakäynti voidaan kyllä järjestää ihan turvallisesti palveluna, joka samalla myös tukisi ko. paikkakunnan taloutta (esim. taksiyrittäjiä). Tähän varmaan on pian pakko mennä monestakin syystä. Toivottavasti hallitus ei tee lisää paniikkipäätöksiä, jolloin ei huomata päivänselviä virheitä päätöksissä.

        Ajatus on siinä, että mökkeilijöistä osa on täysin idiootteja eikä ymmärrä toimia oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aihepiiriin liittyen ihmettelen, miksi ei voi mennä Uudenmaan ulkopuolella sijaitsevalle mökilleen tms., koska sen voisi (ja voi halutessaan) tehdä muita vaarantamatta.

        Ottaa vaikka parin viikon sapuskat mukaan. Tosin silloin mökkipaikkakunnan kauppias jää nuolemaan näppejään. ;) Kaupassakäynti voidaan kyllä järjestää ihan turvallisesti palveluna, joka samalla myös tukisi ko. paikkakunnan taloutta (esim. taksiyrittäjiä). Tähän varmaan on pian pakko mennä monestakin syystä. Toivottavasti hallitus ei tee lisää paniikkipäätöksiä, jolloin ei huomata päivänselviä virheitä päätöksissä.

        Siksi että mökkeilijä voi saada muun taudin tai joutua mökillä onnettomuuteen, jolloin hänet viedään mökkipaikkakunnan terveydenhuoltoon. Siellä hän vie paikan joltain paikkakuntalaiselta. Pikkukunnissa on jo normaaliaikanakin pula lääkäreistä, puhumattakaan jos siellä leviää korona. Tämä on selitetty moneen kertaan näissäkin keskusteluissa.

        Pysy sinä vaan Uudellamaalla ja anna mökin odottaa, niin minäkin teen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aihepiiriin liittyen ihmettelen, miksi ei voi mennä Uudenmaan ulkopuolella sijaitsevalle mökilleen tms., koska sen voisi (ja voi halutessaan) tehdä muita vaarantamatta.

        Ottaa vaikka parin viikon sapuskat mukaan. Tosin silloin mökkipaikkakunnan kauppias jää nuolemaan näppejään. ;) Kaupassakäynti voidaan kyllä järjestää ihan turvallisesti palveluna, joka samalla myös tukisi ko. paikkakunnan taloutta (esim. taksiyrittäjiä). Tähän varmaan on pian pakko mennä monestakin syystä. Toivottavasti hallitus ei tee lisää paniikkipäätöksiä, jolloin ei huomata päivänselviä virheitä päätöksissä.

        Ei näytä tarvittavan hallituksen lisäpakotteita, moni firma on sulkenut ovensa ilman pakotteita. Kuulemma kun asiakkaita ei ole tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi että mökkeilijä voi saada muun taudin tai joutua mökillä onnettomuuteen, jolloin hänet viedään mökkipaikkakunnan terveydenhuoltoon. Siellä hän vie paikan joltain paikkakuntalaiselta. Pikkukunnissa on jo normaaliaikanakin pula lääkäreistä, puhumattakaan jos siellä leviää korona. Tämä on selitetty moneen kertaan näissäkin keskusteluissa.

        Pysy sinä vaan Uudellamaalla ja anna mökin odottaa, niin minäkin teen.

        Minulla ei ole kesämökkiä missään, enkä asu Uudellamaalla. :)

        Harvempi menee kesämökille yksin eli jos jotain sattuu, niin sitten vain kipin kapin takaisin Uudellemaalle. Jonkun mahdollisesti sattuvan ikävän tilastotapauksen vuoksi on periaatteessa hölmöä tehdä tuollaista rajoitusta. Sitäpaitsi paremmin siellä metsän keskellä on itse suojassa muilta eikä pääse tartuttamaan muita kuin perheenjäseniä, jos on jo tietämättään sairas mökille mennessään.

        Mutta demokratiassa mennään enemmistön ehdoilla, vaikka muitakin hyviä vaihtoehtoja olisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aihepiiriin liittyen ihmettelen, miksi ei voi mennä Uudenmaan ulkopuolella sijaitsevalle mökilleen tms., koska sen voisi (ja voi halutessaan) tehdä muita vaarantamatta.

        Ottaa vaikka parin viikon sapuskat mukaan. Tosin silloin mökkipaikkakunnan kauppias jää nuolemaan näppejään. ;) Kaupassakäynti voidaan kyllä järjestää ihan turvallisesti palveluna, joka samalla myös tukisi ko. paikkakunnan taloutta (esim. taksiyrittäjiä). Tähän varmaan on pian pakko mennä monestakin syystä. Toivottavasti hallitus ei tee lisää paniikkipäätöksiä, jolloin ei huomata päivänselviä virheitä päätöksissä.

        Minkätakia pitää A. Olla semmonen iesuksen erämaakämppä riesana B. Miksi sinne pitää nyt änggetä tautia levittämään? Kerkiää mökille juopotteleen viä myöhemmin kesälläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi että mökkeilijä voi saada muun taudin tai joutua mökillä onnettomuuteen, jolloin hänet viedään mökkipaikkakunnan terveydenhuoltoon. Siellä hän vie paikan joltain paikkakuntalaiselta. Pikkukunnissa on jo normaaliaikanakin pula lääkäreistä, puhumattakaan jos siellä leviää korona. Tämä on selitetty moneen kertaan näissäkin keskusteluissa.

        Pysy sinä vaan Uudellamaalla ja anna mökin odottaa, niin minäkin teen.

        Minulla on mökki Uudellamaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole kesämökkiä missään, enkä asu Uudellamaalla. :)

        Harvempi menee kesämökille yksin eli jos jotain sattuu, niin sitten vain kipin kapin takaisin Uudellemaalle. Jonkun mahdollisesti sattuvan ikävän tilastotapauksen vuoksi on periaatteessa hölmöä tehdä tuollaista rajoitusta. Sitäpaitsi paremmin siellä metsän keskellä on itse suojassa muilta eikä pääse tartuttamaan muita kuin perheenjäseniä, jos on jo tietämättään sairas mökille mennessään.

        Mutta demokratiassa mennään enemmistön ehdoilla, vaikka muitakin hyviä vaihtoehtoja olisi.

        Eli jos jotain sattuu, niin sitten vaan pää kainalossa kotikuntaan? Jos saat sydänkohtauksen tms niin ambulanssi vie sinut lähimpään ensiapuun, ja kotikuntaan vasta sen jälkeen. Eli kuormitat mökkikunnan terveydenhoitoa. Eikö tämä mene millään kaaliin? Oletko vähän yksinkertainen?


    • Anonyymi

      Kokonaisuutena jos on kuolllut 70.000 niin sehän on vain 1/3 mitä Churchill murhasi pelkästään Dresdenin pommituksissa 1940 luvulla.

      • Anonyymi

        Mutta sekään ei auttanut mitään kun kolmatta valtakuntaa oikein perustettiin !

        haluatteko totaalisen sodan huusi göppelsi kun venäläiset oli ooderin rannalla ja kansa hurrasi joo toki haluamme !

        pari päivää niin suuri johtaja lähetti lyijyä kolmanteen valtakuntaansa.


    • Anonyymi

      pienet itiöt on kuin savua, jos illalla tallissa käynnistää dieselin, se on aamullakin vielä ilma harmaata jos eiole kunnon tuuletusta.

      jos sataneliössä aivastaa, koko huone on täynnä viruksia ties miten kauan, ei ne mihinkään lattialle tipu vaan heiluupitkin kämppää tuntitolkulla.

    • Anonyymi

      Missään en ole nähnyt desifiointi suikutuksia eikä suomella ole aineita vai mikä se on ongelmana, ja s epitäisi olla lakisääteinen suojapuku jokaisella oma, on sitä ollut aikaa hankkia sodasta asti, mutta kun ei mitään pelkoa kuulemma ol emistään, ainut ongelma se on nyt kun ei kaikilla ole sähkautoa ja ilamstokin lämpiää!

      Nyt kun tuli todellisia ongelmia kukaan eipuhu mitään ei pakolaisista ei sähköautoista eikä ole kieltämässä kun vaari lämmittää saunaansa pihtiputaan perällä !

      • Anonyymi

        Ihmistä ei voi desinfioida. Kunnollinen käsittely tappaisi koko ihmisen. Eli on luotettava käsienpesuun, sairastuneiden tai riskiryhmien eristämiseen jne.

        Monet toimenpiteen ovat oikeasti taikauskoa. Joissain maissa ei uskota, että ihminen osaa pestä tai desinfioida kätensä. Mitä järkeä on, että poliisi desinfioi autokuskin kädet, jos kuski sanan tien laittaa ne likaiselle ratille ja vaihdekepille tai raapii partaansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmistä ei voi desinfioida. Kunnollinen käsittely tappaisi koko ihmisen. Eli on luotettava käsienpesuun, sairastuneiden tai riskiryhmien eristämiseen jne.

        Monet toimenpiteen ovat oikeasti taikauskoa. Joissain maissa ei uskota, että ihminen osaa pestä tai desinfioida kätensä. Mitä järkeä on, että poliisi desinfioi autokuskin kädet, jos kuski sanan tien laittaa ne likaiselle ratille ja vaihdekepille tai raapii partaansa?

        Ai niin. Jokin aika sitten näin takseissa lappuja "desinfioimme auton joka asiakkaan jälkeen". Paljonpa hyödyttää, jos kuski on viruksen kantaja. Ja turvaväli auton sisällä on pelkkä vitsi. Itse en menisi yhteenkään julkiseen ajoneuvoon tällä hetkellä.

        Varustelekassa näyttää olevan vielä kaasunaamareita myynnissä. Jos jaksatte sellainen päässä hengittää, niin kokeilkaa, ehkäiseekö koronaa. En viitsinyt lukea, miltä kaikelta suojaa.


      • Anonyymi

        Näin nettiä selaillessani laitteen joillakin ammattilaisilla,joka käytettynä tappaa kaikki mahdolliset virukset ,ja muutkin pöpöt.
        Laite oli pienen laatikon muotoinen kädessä pidettävä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oletteko miettineet, paljonko on tavanomainen väestö uusiutuminen länsimaissa? Itse laskeskelin, että vuosikuolleisuus on noin prosentin väestön määrästä (tosi asiassa vähän alle, mutta prosentti helpottaa päässälaskua). Syntyneitä on (Suomessa) myös suunnilleen prosentin verran (vähän vähemmän kun kuolleita).

      Mutta pointti on siinä, että ajatelkaa mikä määrä ihmisiä kuolee joka ikinen päivä ja vuosi maailmassa, mutta silti väkiluku maapallolla senkun lisääntyy (kannattaa ryhtyä hautausurakoitsijaksi, jos miettii ammatinvalintaa). Suomen (Tilastokeskus) ja maailman tilastot löytyvät netistä (worldrometers.info).

      Normaalioloissakin kuolee myös nuoria ihmisiä. Korona on erityisen tuhoisa iäkkäille, joten se ei keskimääräisiin elinikiin ja kuolleiden määriin niin suuresti vaikuta.

      Nyt ympäri maailmaa ihmisiä on eristetty koteihinsa. Jossain vaiheessa löytyy ruumiita myös asunnoista. Eli osa puuttuvasta kuolleisuudesta löytyy sieltä. Välttämättä syynä ei ole edes korona, vaan se, että hoitoon ei pääse tai halua lähteä korona-aikaan. Sydänsairaudet ovat sen verran tappavia (taitaa olla kolmannes kuolinsyistä), että eiköhän kotimuumioita löydy, etenkin kun maailmantilanteen aiheuttama stressi käy helposti pumpun päälle.

      • Anonyymi

        Varsinkin köyhissä maissa, CNN oli juttu Etelä-Amerikassa ruumiita pakattuna kadulle "lootaan"


    • Anonyymi

      Jos tämä flunssa olisikin ettei se parane koskaan, Miten kiinassa sitten voidaan onko siellä kansa kuollut kadulle saatikka italiassa ja espanjassa. Perhonen heilauttaa siipiään niin viruspartikkelit leijailee myrskyn voimalla pohjolaan leviää hankia pitkin pohjoisen hiihtoladuille.

      • Anonyymi

        Ei toimi virukset noin.


      • Anonyymi

        Yleinen harhaluulo flunssataudista leviä täälläkin.

        Alusta lähtien olisi pitänyt suoraan puhua keuhkotaudista.


    • Anonyymi

      Ei käänny. Kiinassa on todettu, että parantuneet ihmiset levittävät sitä pitkän aikaa parannettuaan. Ei ole varmaa tietoa kuinka pitkän aikaa koronavirus elää pinnoilla ja ihmisten elimistöissä. Kiinassa parantuneet ovat levittäneet tautia.

    • Anonyymi

      Ap. heh juuri näin-

    • Anonyymi

      USA:ssa on tartuntojen määrä räjähtänyt käsiin ja kasvanut hurjalla vauhdilla. Mutta menee aikansa ennen kuin tartunnan saaneet menevät huonoon kuntoon ja mahdollisesti kuolevat. Eli tulee kiihtymän kohta jos menee kuten muualla ja hoitopaikkojen puute tulee tätä myös lisäämään. Toki myös tehostettu testaaminen parantaa lukuja kun tulee paremmin ilmi suurempi osa tartunnoista, myös lievistä.

      • Anonyymi

        Ensi viikolla ovi Usassa olla 2000 tai 4000 päiviä. Toivottavasti ei sen isompia.


    • Anonyymi

      oottakaas kun lehti puhkee kukkaan niin kuolleisuus on huimassa nousussa...korona on ovela

    • Anonyymi

      Pitäiskö ihmiset määrätä pysyvästi koteihinsa, että säästettäisiin ihmishenkiä? Sehän se on ollut tämän koronahumpan johtoajatus.

      • Niin, lähentelyn välttäminen kai tässä on ollut pääpointti koko ajan vai olenko täysin pihalla?

        Monessa maassa on nyt tiukkoja rajoituksia, esim. shelter-in-place määräykset monessa USA:n osavaltiossa. Tarkoittaa, että rangaistuksen uhalla vain välttämätön on sallittua. Tarkoittaa, että pääsääntöisesti vain elintarvikkeiden hankinta, lääkkeiden hankinta ja lääkärikäynti on ok.
        Edes vieraiden vastaanotto ei ole ok paitsi jos vierailija on esim. hoitoa antava lääkäri tai putkimies, joka korjaa vesivuodon jne. jne.


      • Anonyymi

        Älä edes tuollaista ajattele ääneen! Hallitus voi vielä innostua toteuttamaan sen!


    • Anonyymi

      Jotkut ei ymmärrä asian sisältöä ja mitä tarkoittaa 'kokonaiskuolleisuus'.

      Tähän huomio -> eristäytyminen, karanteenit, kotona pysyminen koronaepidemian vuoksi.

      Näiden vuoksi muidenkin kuolemaan johtavien tautien leviäminen laskee, sekä lisäksi liikennekuolemat ja muut onnettomuudet, murhat yms. = kokonaiskuolleisuus.

      • Nerokas keksintö nämä pakkolait. Korona-pakkolakien sivutuotteena säästetään jopa huomattavastikin enemmän muita ihmishenkiä kuin vain mahdolliset koronauhrit. Siellä sitä elellään kotona huipputurvallisesti ja iloisesti, valtion velkakassa takaa elannon.


      • Anonyymi
        jjrree kirjoitti:

        Nerokas keksintö nämä pakkolait. Korona-pakkolakien sivutuotteena säästetään jopa huomattavastikin enemmän muita ihmishenkiä kuin vain mahdolliset koronauhrit. Siellä sitä elellään kotona huipputurvallisesti ja iloisesti, valtion velkakassa takaa elannon.

        Kuinka monelta vahingolta ja kuolemalta onkaan vältytty kun saa olla kotona "turvassa" , vaikka moni on kotiin kuollut! Poliisit äskenkin kerrostalossa vierailulla, kivaa?

        On kuitenkin monella meistä ihan samanlaista olo ollut, ei ole huomannut mitään muutosta omassa elämässämme.
        Hyvät puolensa, että nuo jääkiekkotouhut ja jalkapallot on poissa. Hyvä kun uimahallit ja kuntosalit ovat pois käytöstä, ne levittävät muita sairauksia enemmän kuin tuota virusta konsanaan. Kapakat suljettu, ihan hyvä, ei niissä tavallinen taapertaja käy koskaan.

        Lapsille kuitenkin koulua pitäisi olla! Ruokapaikat pitäisi kyllä avata, lounasta työntekijöille, eivät kaikki suinkaan ole kotona.


    • Anonyymi

      Aivan niin.
      Ja siksi juuri niitä karanteeni- ja eristäytymistoimia tehdään.
      Ilman eristäytymistoimia luvut eivät olisi laskevia.

      Vaikka emme tavallaan tule edes näkemään sitä mitä ehkäisemme eristäytymistoimilla, siksi että estämme sitä tapahtumasta, niin ei unohdeta, että vain näiden toimien huolellinen jatkaminen pitää tuon eston pystyssä.

      • Anonyymi

        No, kotitapaturmat ja kotiväkivalta lisääntyy ja juopottelu, oi sinä ikuinen optimisti! Kaiken lisäksi sydänsairaita ei ole tullut hoitoon pelätessään saavansa koronan!


    • Anonyymi

      Sehän tässä varmasti hauskinta ei kukaan tilasto nikkari laske paljonko vanhuksia ja ihmisiä joilla on hankala perusvika olemassa kuolisi kuitenkin tähän aikaan vuodesta ihan kausi flunssaan. Nyt tuijotetaan vain yksittäiseen virukseen kuolleita. Toivottavasti ei väkivaltaiset kuolemat kuitenkaan lisäännyt maailmalla karanteenin aikana kun muuten liikenne ja tapaturma kuolemat saattaa vähän laskea

      • Anonyymi

        Älkää ajatelko vain puolikkaasti.

        Siis luvut laskee, koska eristäytymistoimia tehdään. Ilman näitä toimia luvut eivät laskisi vaan nousisivat. Se on helppo ymmärtää.

        Siksi jatkamme huolellisesti eristäytymistoimia, jotta emme ikinä joudu näkemään sitä mitä ilman näitä toimia joutuisimme näkemään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älkää ajatelko vain puolikkaasti.

        Siis luvut laskee, koska eristäytymistoimia tehdään. Ilman näitä toimia luvut eivät laskisi vaan nousisivat. Se on helppo ymmärtää.

        Siksi jatkamme huolellisesti eristäytymistoimia, jotta emme ikinä joudu näkemään sitä mitä ilman näitä toimia joutuisimme näkemään.

        Aivan ja vasta ajan saatossa jälkeenpäin näemme, milloin oli mikäkin huipussaan: infektoituneiden lukumäärä, päivän aikana kuolleiden lukumäärä jne.

        Voi olla, ettei kaikille kuolleille tehdä testiä, jolloin kovin tarkasti ei ehkä koskaan tulla tietämään virukseen kuolleiden lukumäärää...vai tehdäänkö testit kaikille kuolleille?


      • Anonyymi

        0let pöhkö. Kyllä tilastonikkarit osaavat laskea kaikki kuolemat ja koronakuolemat erikseen, sinä et vain ymmärrä mistä puhutaan, eikä lehdissä kerrota kaikkea. Olet tainnut käydä pelkän kansakoulun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        0let pöhkö. Kyllä tilastonikkarit osaavat laskea kaikki kuolemat ja koronakuolemat erikseen, sinä et vain ymmärrä mistä puhutaan, eikä lehdissä kerrota kaikkea. Olet tainnut käydä pelkän kansakoulun?

        Teidän joidenkin on asiassa kuin toisessakin usein vaikea ymmärtää, että kyllä, maailmassa on yksinkertaisiakin asioita, kuten taudit ja niiden leviämiset ja yksilön toiminnan vaikutus laajemmalti, eikä kaikki olekaan salaliittoa, edes tilastollista jonkun muun asian puolesta.

        JOS KYSEESSÄ olisi joku muu rajoitus niin ette uskoisi vaan miettisitte onko syynä sittenkin joku kaamea tauti, no nyt on, oikeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää ajatelko vain puolikkaasti.

        Siis luvut laskee, koska eristäytymistoimia tehdään. Ilman näitä toimia luvut eivät laskisi vaan nousisivat. Se on helppo ymmärtää.

        Siksi jatkamme huolellisesti eristäytymistoimia, jotta emme ikinä joudu näkemään sitä mitä ilman näitä toimia joutuisimme näkemään.

        Voisi kysyä miksi Ruotsissa eivät koronatartunnat leviä kuin Italiassa missä on rajoituksia ja Ruotsissa ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi kysyä miksi Ruotsissa eivät koronatartunnat leviä kuin Italiassa missä on rajoituksia ja Ruotsissa ei?

        Ruotsissa ollaan fiksuja eikä yskitä päin, pestään kädet kuten aina on tehty.
        Se leviää teki kuka mitä tahansa, tämä on suurta teatteria tämä niin sanottu ihmisistä huolta pitäminen. Kyllä sairaat on hoidettava, mutta ei terveitä tarvitse hoitaa meidän mielestämme.
        Keuhkotauti tulee ja menee kun se aika on mennä, niin meni 1940 luvullakin riehunut keuhkotauti ohi, siihen läheinen sukulainenkin aikanaan. Eivät kyllä lääkärit tuohon aikaan paljon poppamiehistä eronneet, siltä vaikuttaa näin kaukaa katsoen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        0let pöhkö. Kyllä tilastonikkarit osaavat laskea kaikki kuolemat ja koronakuolemat erikseen, sinä et vain ymmärrä mistä puhutaan, eikä lehdissä kerrota kaikkea. Olet tainnut käydä pelkän kansakoulun?

        Ei nykyään ole kansakoulua, kirjoittaja taitaa olla tuolta ikäluokasta 80v.
        Tilastoja annetaan aina tietyn suunnan mukaisesti manipuloiden ja antaen vain omaa kantaa parantavia lukemia.
        Ainahan omaan pussiin pelataan. Ruotsi on hiljaa eikä rehvastele, se tietää mitä tekee.
        Suomessa on näitä paniikki-ihmisiä ja hysteerikkoja ihan riittävästi. Näyttää niitä kyllä olevan tuolla etelänmaillakin pussit silmien alla ja joillakin jopa koko kroppa vuorattuna muovilla. EI se auta, siirtää vain tartuntaa, joskus kuitenkin joudut luopumaan muovipusseista ja kuonokopista.


    • Anonyymi

      Kokonaiskuolleisuus kääntyikin koronan vuoksi kovaan laskuun USA:ssa

      USA:n kokonaiskuolleisuuteen koronaviruksella on sen sijaan ollut päinvastainen vaikutus, karanteenitoimet ovat säästäneet henkiä.

      Tulokset ovat vielä hyvin alustavia, mutta Yhdysvaltain tautikeskuksen CDC:n (Centers for Disease Control and Prevention) viikoittaisten kuolintilastojen mukaan koronaepidemian aikana kokonaiskuolleisuus on selvästi laskenut.

      • Anonyymi

        Asia on hyvin luonnollinen.


      • Anonyymi

        No tietty kuolleisuus laskee Usassa, kun kansa ei ole kaduilla ampumassa toisiaan.


    • Anonyymi

      Sekin kannattaa muistaa että ihmiset merkitään näissä tilastoissa kuolleiksi vasta sinä päivänä kun ruumis löytyy. Varmasti kuukausien ajan löytyy yksin asuneiden asunnoista ruumiita, jotka on aikoja sitten koronaan kuolleet.

      • Anonyymi

        Useat maat tilastoista kotonaan kuolleiksi vain hoitolaitoksissa ja sairaaloissa menehtyneet. Alkuperäiseen aiheeseen liittyen tilastot eivät tue väitettä epidemian laantumisesta, toisaalta jollain niitä lehtiä ja mainoksia on myytävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useat maat tilastoista kotonaan kuolleiksi vain hoitolaitoksissa ja sairaaloissa menehtyneet. Alkuperäiseen aiheeseen liittyen tilastot eivät tue väitettä epidemian laantumisesta, toisaalta jollain niitä lehtiä ja mainoksia on myytävä.

        Koronaan kuolleiksi


    • Anonyymi

      Joka neljäs sairaalaan joutunut muuten kuolee. OIKEASTI.

      • Anonyymi

        Joo, ei parane joutua sairaalaan, ei parane aina :-()


    • Anonyymi

      Kuolleisuusprosentti koronaan riippuu siitä miten monta on testattu.

      Kun vain kaksi oli testattu ja yksi kuoli, prosentti oli 50.
      Kun sitten testattiin lisää , prosentti laski, vaikkapa yksi kymmenestä.
      Lisää testattiin, ja kuolleisuus laski, yksi sadasta.
      Jos kaikki testattaisiin Suomessa, ja 55 kuolisi, silloin olisi kuollut yksi sadastatuhannesta, siis sadasosa promillea tai tuhannesosa prosenttia.

    • Anonyymi

      Korona sekoitetaan exosomiin.

      Kun koronaa testataan, niin sillä haetaan identtisesti samanlaisilla geneettisillä tiedoilla, kuten haettaisiin exosomia.

      Kehomme tuottaa exosomeja, kun solut ovat myrkyttyneitä. Myrkytyksen syitä voi olla useita, sairaudet, syöpä, myrkyt....

      Exosomia siis luullaan koronaksi?

    • Anonyymi

      VIRHETIETOA KOMMENTEISSA JA HUHUISSA.

      Tästä nettiosoitteesta oikeaa tilastotietoa:
      c19.fi

      Suomessa tartuntojen määrä kasvaa tasaisesti, mutta hitaasti. Siksi sanotaan että varotoimet tehosivat, koska ilman niitä tilanne olisi reilusti huonompi.

      • Anonyymi

        Oikeastaan ollaan huolissaan ei niinkään tartunnan saaneista vaan tehohoitoon joutuvista. Niitä on Suomessa 83 nyt. Tehohoitopaikkoja on noin 400.


    • Anonyymi

      Eikös ole mennyt jakeluun että tilannetta pidetään hallinnassa....
      Ymmärrättekö te lukemaanne????

      • Anonyymi

        Muutenhan se olisi jo räjähtänyt käsiin.


    • Anonyymi

      Olemme sitkeää kansaa, ja kestämmäe hyvin pöpöjä ja viruksia.

      Kovienkin pöpöjen keskellä.

      • Anonyymi

        Avantouintia, hengitysharjoituksia, terveellistä ruokaa. Ei viinaksia eikä tupakkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avantouintia, hengitysharjoituksia, terveellistä ruokaa. Ei viinaksia eikä tupakkia.

        Ei riitä. Alkoholittomia urheilijoita on ollut sairaalahoidossa.

        Suomalaiset eivät muutenkaan ole mitään erityisen tervettä kansaa geeniperimältään.
        Suomessa on muuten geeneiltään kaksi täysin erilaista kansaa, itä- ja länsisuomalaiset.

        Kyseisessä keuhkotaudissa geenit vaikuttavat elintapoja enemmän siihen kuinka vakavasti sairastut. Tutkimukset löydät googlaamalla.


    • Anonyymi

      Niin, Suomessakinhan kuolleiden määrä jopa laski yhdellä (eikä vain hidastunut). Johtui tosin laskuvirheestä. Ei kukaan herännyt takaisin henkiin.

      • Anonyymi

        Suomessa kuolee edelleen vuosittain noin 50000 ihmistä. Mitenkään muita sitkeämpiä emme myöskään ole kuten edellä joku esittää. Suomalaisten keski- ikä on toki viimeisen puolen vuosisadan aikana huomattavasti kohonnut, siihen on useampia syitä, yhtenä jopa se etteivät meitä ole rasittaneet sodat tms. Vaatteemme ja ravintommekin ovat runsaampia ja ravitsevampia kuin aiemmin emmekä enää joudu rääkkäämään itseämme loppuun joissain savotoilla mutta ennen kaikkea terveydenhoitomme on kohentunut ja pelkästään antibioottien kehittäminen ja käyttöönotto mahdollistaa paljon pitemmän elämän: Alle sata vuotta sitten kuoli sukulaiseni verenmyrkytykseen, aika harvinainen kuolinsyy kai nykyisin?
        Kuvitelmat meistä jotenkin muita kestävämpinä noin yleisesti on höpönlöpön satua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa kuolee edelleen vuosittain noin 50000 ihmistä. Mitenkään muita sitkeämpiä emme myöskään ole kuten edellä joku esittää. Suomalaisten keski- ikä on toki viimeisen puolen vuosisadan aikana huomattavasti kohonnut, siihen on useampia syitä, yhtenä jopa se etteivät meitä ole rasittaneet sodat tms. Vaatteemme ja ravintommekin ovat runsaampia ja ravitsevampia kuin aiemmin emmekä enää joudu rääkkäämään itseämme loppuun joissain savotoilla mutta ennen kaikkea terveydenhoitomme on kohentunut ja pelkästään antibioottien kehittäminen ja käyttöönotto mahdollistaa paljon pitemmän elämän: Alle sata vuotta sitten kuoli sukulaiseni verenmyrkytykseen, aika harvinainen kuolinsyy kai nykyisin?
        Kuvitelmat meistä jotenkin muita kestävämpinä noin yleisesti on höpönlöpön satua...

        Nykyään ihmiset ei näytä tajuavan, ettei sairaala auta tautiin jos ei ole toimivaa lääkettä.

        Ennen antibiootteja moniin tauteihin kuoltiin ja se tulee jatkumaan, kun antibiooteille vastustuskykyiset bakteerikannat lisääntyvät.

        Olisi aika nähdä tosiasiat, ne ei mielikuvaharjoitteilla muutu ja itsekkyyden voisi jättää vähemmälle, eikä miettiä vain omia kokemuksiaan.


      • Anonyymi

        Mitenkähän se luku tuolla lailla laskuvirheestä johtuu, kun päivityksessä se vähenee. Eikö se olisi oltava juuri päinvastoin! Selittäjiä on ja tuokin taisi mennä läpi monelta huomaamatta ja asiaa sen paremmin ajattelematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään ihmiset ei näytä tajuavan, ettei sairaala auta tautiin jos ei ole toimivaa lääkettä.

        Ennen antibiootteja moniin tauteihin kuoltiin ja se tulee jatkumaan, kun antibiooteille vastustuskykyiset bakteerikannat lisääntyvät.

        Olisi aika nähdä tosiasiat, ne ei mielikuvaharjoitteilla muutu ja itsekkyyden voisi jättää vähemmälle, eikä miettiä vain omia kokemuksiaan.

        Eiköhän ole aivan turha täällä mitään selittää kun sisukas kansa ei todella ymmärrä tai sitten halua ymmärtää mistä on kyse. Ehkä lukee ehkä ei, mutta ei sen paremmin halua asoita ajatella, kyllähän tuolla muut ajattelevat puolestamme. Me vain lampaina seuraamme ohjeita. Järkevät kommentit täällä valuvat hukkaan ja iltapäivälehdet syöttävät yksipuolista lannoitetta. Olen kuullut monelta, etteivät todella julkaise kuin yksipuolista tarinaa.


    • Anonyymi

      Eikö kukaan ole lukenut/katsonut Stephen Kingin tuotantoa? Näinhän siinä aluksi käy, kaikki ovat peloissaan ja varovaisia tuntemattoman uhan edessä. Muutama ylimielinen uhmaaja haluaa näyttää ettei pelkää, tekee jotain tyhmää ja tuhoutuu. Kun aikaa kuluu, osa porukasta alkaa kyseenalaistaa alussa valittuja johtajia ja vaatia toimintaa. Sitten vasta alkaa tapahtua. Ihmisten paniikkireaktiot ovat lopulta tuhoisampia kuin uhka itse. Jotain tämänsuuntaista voi tässäkin kriisissä olla vielä odotettavissa. Kaikilla ei pää pysy kylmänä jos nyt orastava optimismi osoittautuukin liioitelluksi.

      • Anonyymi

        Stephen Kingin Tukikohta (The Stand) kuvaa kuinka jenkkien sotakemistit kehittivät laboratorioissaan joukkotuhoaseeksi virusta, "superlflunssaa" ja se pääsikin sitten karkaamaan. Hyvä kirja.


    • Anonyymi

      Kokonaiskuolleisuutta voidaan arvioida vasta 5 vuoden kuluttua. Silloin selviää, minkälaista satoa niittää liikkumattomuus sydän- ja verisuonitautien sekä syöpien muodossa. Lisäksi lisääntynyt hygienia saattaa altistaa mm autoimmuunisairauksille.

    • Anonyymi

      Voiko tämä viiirus levitä myös niinkuin pierukaasun mukana ? Tuo viiorukse aerosoli leviämistäpämallinnus on aika mielenkiintoinen.....kai sama ilmiö tapahtuu kun ihminen Piereee......

      • Anonyymi

        Aivopieruista voi levitä jotain muuta


      • Anonyymi

        Eli kauppiaan kyltti että pierrä saa niiku ennenkii oliskii harhaanjohtavaa mainontaa?!??!!


      • Anonyymi

        Todennäköisesti virus ei tule elävänä ulos pierressä suolikaasun mukana. Väite perustuu mahalaukun sisällön happamuuten. - Pierun tutkimisesta ei kuitenkaan löydy varmaa tietoa ko. viruksen suhteen.


    • Anonyymi

      Kokonaisuutena maapallon väkilukuun nuo ovat olemattomia lukuja.
      Maapallon väestö on jo tänä vuonna kasvanut 21 miljoonaa asukasta lisää, noin 7 miljoonaa kuukaudessa ja 225.000 päivässä lissää!! Tämä on netto lisääntyminen eli kuolleet jo poislaskettuna.
      Maapallo tuhoutuu tätä meno jos mitään katastrofeja ei tapahtu. Jeesustelijoitten tilaisuus uhitella ja uhkailla sekä ennustella!

      • Anonyymi

        Väestön kasvu on hidastunut niissä maissa missä tytöt pääsee kouluun. Koulutettu nainen osaa käyttää ehkäisyä. Jos haluat estää väestöräjähdystä, anna rahaa kehitysmaiden tyttöjen koulunkäyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väestön kasvu on hidastunut niissä maissa missä tytöt pääsee kouluun. Koulutettu nainen osaa käyttää ehkäisyä. Jos haluat estää väestöräjähdystä, anna rahaa kehitysmaiden tyttöjen koulunkäyntiin.

        Jos halua hidastaa väestöräjähdystä lopetat kehitysavun kokonaan Sen ansioista Afrikan väkiluku on kasvanut expotentiaalisesti eikä maanosa pysty läheskään kaikkia elättämään. Sieltä on tulossa satoja miljoonia Eurooppaan heti kun Merkeli mokaa seuraavan kerran.


    • Anonyymi

      Tää on niin hyttysen pierasun verran verrattuna USA:n armeijan aikanaan levittämään Espanjan-tautiin 100 vuotta sitten. Silloin kuolleita oli 30-100 miljoonaa ja väestöä ehkä neljäsosa nykyisestä liki 8 miljardista.

      • Anonyymi

        Tämä olisi pelastus kehitysmaille joiden lisääntyminen aiheuttaa heinäsirkka ilmiön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä olisi pelastus kehitysmaille joiden lisääntyminen aiheuttaa heinäsirkka ilmiön.

        Taudit ja sodat estävät väestönkasvua vain tilapäisesti. Sen jälkeen alkaa väki lisääntyä. Muistakaa Suomen sodanjälkeiset suuret ikäluokat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä olisi pelastus kehitysmaille joiden lisääntyminen aiheuttaa heinäsirkka ilmiön.

        Niinpä, USA otti osaa heinäsirkkojen vähennykseen noin 500000 hengen verran. Tää korona on vielä liki 490000 perässä..


      • Anonyymi

        Kuitenkin me kaikki olemme hengissä. Näin voi todeta jokainen, joka selviää Coronan kurimuksesta.


    • Anonyymi

      Kokonaiskuolleisuus laskee, mutta millä hinnalla. Liikenteessä kuolee jatkuvasti ihmisiä, siis liikenne seis? Kriisin jälkeen tuskin terveydenhuoltokaan säästyy leikkauksilta. Onhan tässä hieman paniikin tuntua.

      • Anonyymi

        Ei hitto teitä ihmisiä jotka ette hahmota laajempia kokonaisuuksia.

        Miten vielä selittäisi.


      • Anonyymi

        Ei hitto teitä ihmisiä jotka ette hahmota laajempia kokonaisuuksia.

        Miten vielä selittäisi.


    • Anonyymi

      Kaikki rajoitukset pois niin kun minä persuna haluan. Talvio ajamaan kaikki vieraskieliset Ruottiin.

    • Anonyymi

      Uusimpien uutisten mukaan niin Suomessa kuin Ruotsissa Covid-19 leviää nopeiten maahanmuuttajien keskuudessa. He tulevat viemään valtaosan molempien maiden tehohoitopaikoista. Jälleen yksi syy pohtia hallitsemattoman maahanmuuton hyötyjä.

      • Mitä on hallitsematon maahanmuutto?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Mitä on hallitsematon maahanmuutto?

        Open your eyes. Muuta ei tarvita. No siis aivot tarvitaan ja kyky käyttää niitä niin, että pystyy katsomaan kommunistipropagandan läpi miten asiat todellisuudessa ovat.


    • Anonyymi

      Toivottavasti kaikki ymmärtävät, että meillä täällä Uudenmaan alueella tämä koronaepidemia on vasta alkuvaiheessa!

      Tartuntavauhti kiihtyy, jos ihmiset eivät ymmärrä välttää turhia lähikontakteja.

      • Anonyymi

        Montako kymmentä vuotta ajattelin tehdä niin? Tautiin ei ole parannuskeinoa, joten se leviää joko nopeasti tai hitaasi kunnes laumaimmuniteetti saavutetaan. Näin käy jokaisen tartuntataudin kanssa, johon ei ole rokotetta olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako kymmentä vuotta ajattelin tehdä niin? Tautiin ei ole parannuskeinoa, joten se leviää joko nopeasti tai hitaasi kunnes laumaimmuniteetti saavutetaan. Näin käy jokaisen tartuntataudin kanssa, johon ei ole rokotetta olemassa.

        Ellei virus löydä uutta sopivaa kasvualustaa, se menehtyy ja lakkaa olemasta myös ilman tehokasta rokotetta. Tämä toki on enempi teoriaa, se on myönnettävä, ihmisiä on liikaa ja he ovat liikaa toistensa kanssa tekemisissä, kaikista rajoituksista huolimatta. Ilmeisesti jopa lemmikkieläimet voivat saada tartunnan ja myös levittää virusta, tämän asian suhteen niitäkin on liikaa, maapallolla vähän kaikkea ihmisperäistä on aivan liikaa.
        Yksi kysymys kuuluu myös ehtiikö virus aloittaa muuntumisen jo ennen kuin rokotetta on, eli tehoaako juuri tähän virukseen kehitettävänä oleva rokote enää siihen taas vähän erilaiseen virukseen?


    • Anonyymi

      Myös Euroopassa kuolleisuus on laskenut alle 65-vuotiaiden Yli 65- vuotiauden kuolleisuus on kasvanut, ja siksi myös koko väestön kuolleisuus - koska kaikista kuolleista valtaosa on yli 65- vuotiaita (euromomo.eu).

      Ensi vuona tähän aikaan kohkataan varmasn siitä, että rajat, ravintolat ja koulut on suljettava, jotta alle 65-vuotiaiden kuolleisuus olisi yhtä pieni kuin nyt.

    • Anonyymi

      Mitään koronaa ei ole olemassa se on vaan vihervasureiden propagandaa. En tiedä yhdenkään persun siihen sairastuneet. Kuunnelkaa Jussia ja unohtakaa hallituksen höpinät.

    • Anonyymi

      Ensin Kiinalaiset saastuttaa maailman ja sitten vielä myyvät tarvikkeita kovaan hintaan. Oikein presidenttimmekin innostui hyvistä kaupoista. Kiinan pitäisi antaa kaikki ilmaiseksi ja vielä maksaa korvauksia sanon minä.

      • Anonyymi

        Ja sekundaa myyvät... https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006468021.html "Itävalta sai koneellisen sekundaa – Huolto­varmuus­keskus testauttaa Kiinasta tulleet maskit VTT:llä ennen jakoa".

        Eikö kukaan muu muka osaa valmistaa oikeita sairaalakäyttöön tarkoitettuja hengityssuojaimia? Jatkossa valmistus Suomeen. Ja muutakin valmistusta takaisin Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sekundaa myyvät... https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006468021.html "Itävalta sai koneellisen sekundaa – Huolto­varmuus­keskus testauttaa Kiinasta tulleet maskit VTT:llä ennen jakoa".

        Eikö kukaan muu muka osaa valmistaa oikeita sairaalakäyttöön tarkoitettuja hengityssuojaimia? Jatkossa valmistus Suomeen. Ja muutakin valmistusta takaisin Suomeen.

        Kun ilmeisesti asut suomessa, miksi et ala valmistaa niitä suojaimia, tekisit kelvollisia. Alkuun teet vaikka suomen päivittäisen tarpeen, olisiko 80000 kpl per päivä ja sitten kohennat tahtia niin että riittää muulle maailmallekin.


    • Anonyymi

      Kaikenlaista roskaa joku kehtaakin kirjoittaa.

    • Anonyymi

      Taukoamaton koronasta messuaminen johtaa piittaamattomuuteen tai jopa kapinaan. Sehän se turvallisuutta vasta lisää.

    • Anonyymi

      Kokonaistotuus:

      1. erä menossa
      Korona vs Maailma
      10-0

    • Anonyymi

      Kun tämä kohina on ohi tällä kertaa, lisätään kanssakäymistä keskenämme, jotta kaikki kohtaavat koronan joka päivä.
      Seurauksena on että kaikki ovat immuuneja!

    • Anonyymi

      Tauteja liikenteessä USA:ssa, eli niitä valtion (mafia) poliisin huumaamia. Nyt ne pysyy kotona:) Vähemmän liikennekuolemia ... tosin pari Kennedyä taas vähemmän.
      Tekivät muuten Henri Toivoset, Jussilat, Nykäset ym...:))

      Its a Hard Law and Order

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuka tuo Tumpio on?

    • Anonyymi

      Toivotavasti kuolee suomessakin ihan vitusti porukkaa ... aiankin seuraavista osastoista...
      Verohallinto: kaikki
      Poliitikot (yleensä) : > 50%
      Maahanmuuttajat: 100%
      Kaikki perussairaat: 50%
      Vähäosaiset: 100%

      .... ja sitä rataa ... ja vain arjalaisen rotuopin pohjalta vain vahvat ja työkykyiset "maksajat" selviävät ... koska ei näitä edellä mainittuja ns. uudessa suomessa kukaan kaipaa

    • Anonyymi

      Toivotavasti opit kiroittamaan.

    • Anonyymi

      Onpa kummallinen uutisointi. Ei kuolemien määrä ole missään maassa vielä laskenut (paitsi muka Kiinassa, mutta kiinalaisten ilmoittamiin lukumääriin en kyllä luota).

      Päinvastoin kuolemien määrä on lähes kaikissa maissa nopeasti kasvanut ja vauhti vain kiihtynyt.

      Suomessakin kuolemien määrä on tuplaantunut 5 päivässä, joten ikävä kyllä näyttää nyt siltä, että Suomessa meillä on nyt yhtä kova vauhti kuin Italiassa ja Espanjassa väestömäärään suhteutettuna. Joten tätä rataa meillä on sairaalat täynnä tulevina viikkoina.

      Ei näytä hyvältä!

    • Anonyymi

      Mäkin meinaan kuolla IHAN KOKO AIKA. Nimittäin NAURUUN:)
      Kyl tää Suomi-tauti on vaan niin tappavaa...
      T: Hyödytön

      • Anonyymi

        Ei hitto ihmisiä jotka ei vaan ymmärrä laajempia kokonaisuuksia.

        Teidän takia rajoituksia säädetään ihan lailla, mutta hahmotuskykyä se ei lisää. Ei sekään.

        Ei jaksa vääntää teille.


    • Anonyymi

      Kyllä naurattaa korona hysteria. USAssa kuoli viime vuonna 38800 ihmistä kolareissa, nyt kun ihmiset on kotonaan, ei ajella kolareita, aika moni saa vielä kuolla koronaan että ohi menee.

      Oikeesti kolareissa, murhissa ja saateisiin kuolee niin paljon jengiä joka päivä, ettei nää korona luvut ole vielä mitään.

      Jos Koronan leviämistä ei estettäisi, se voisi tappaa satoja miljoonia ihmisiä kuten rutto

    • Anonyymi

      Kiinnostaisi kuolleisuus tutkimus rh negatiiviset/rh positiiviset

    • Anonyymi

      Suomen luvut pysyvät hyvinä vain jos kaikki sitotuvat huolelliseen eristäytymiseen.
      Luvut alkaisivat kasvaa heti, jos kaikki määräykset ja suositukset poistettaisiin.
      Luvut alkavat silti rajoitusten kanssakin nousemaan, kun tartunnat etenevät, mutta vähemmän ja hitaammin.
      Mitä paremmin hoidamme eristäytymisen ja teoillamme poistamme siis tulevat tartunnat, niin ettei niitä tule, sitä nopeammin ja vähemmillä kustannuksilla aloitamme taas vapaamman arkielämän.

      Emme tule näkemään pahinta, ja vain koska estämme sen nyt jo etukäteen!

      Koittakaa ihmiset ymmärtää tämä logiikka, se mistä on kyse tartuntojen ehkäisyssä eli estämisessä. Sinun osuuttasi tarvitaan.

      • Anonyymi

        Viruksen leviämistä ei kannata estää muuten kuin riskiryhmissä, vaan sitä pitää hidastaa, jotta terveydenhuolto ehtii kasvattaa resurssejaan. Virus saattaa tulla uudelleen ensi vuonna vahvempana, ja silloin on väestössä oltava laumaimmuniteetti. Laumaimmuniteetti syntyy vain, jos suurin osa väestöstä on saanut tartunnan ja kehittänyt sille vasta-aineita.

        Koronavirus on vaarallinen vain murto-osalle sairastuneista, kuten iäkkäille ja perussairaille. Heidät on suojattava tehokkaasti. Ruotsissa on heitä sairastunut ja kuollut viime aikoina useampia kuin odotettiin, koska suojaus epäonnistui hoivakodeissa.

        Pieni osa ei-riskiryhmään kuuluvistakin tarvitsee koronaan sairastuessaan sairaalahoitoa, ja terveydenhuollon kapasiteetti ei nykyisellään riitä siihen. Virusta hidastetaan rajoitustoimin juuri jotta kapasiteettia ehdittäisiin lisätä. Tarkoitus ei siis ole, tai sen ei ainakaan pitäisi olla, estää viruksen leviämistä koko väestössä. Valtaosa tartunnan saaneista kehittää vasta-aineet ja immuniteetin oireettomana, tietämättä edes saaneensa tartuntaa, tai lievin oirein.


    • Anonyymi

      Oliko aalto 1., 2. tai 3. tai sitten 4., totuushan on se että loppupeleissä kuolee kaikki rh positiiviset.

    • Anonyymi

      EU:ssa kuolleisuus sairastuneista yli 10% JOKA VALTIOSSA!
      Kiitos vaan VALTIOLLINEN POLIISI, että ovat jo narkkareineen MYRKYTTÄNEET KAIKKI. Tehoaa se tautikin sitten ...

      TOTTA SE VAAN ON.
      LAKI JA OIKEUS ON KAIKEN TAKANA

    • Anonyymi

      Coronan jälkeen odotettavissa sitten jotain IHAN MUUTA.
      Taitaa se punakone tulla vaan sitten rajoja raiskaamaan.
      Miljardi tonnia terästä ...

      • Anonyymi

        Oodotettavissa jokin vielä tuhoisampi kulkutauti.-Älkää niin paljon surko sairauksia,vaan surkaa sitä,että politiikot tuhoavat tarkoituksella elämän maapallolta.
        Heillä on siihen muitakin keinoja kuin taudit.-Esimerkiksi islam,joka on maailmanlaajuisesti elämälle suurin uhka.


    • Anonyymi

      Gaia puuttuu liikakansoitukseen. Taudit tappaa, kun populaatio kasvaa liian suureksi. Sopuleilla on maassa muutto kun ravinto eikä elintilat riitä. Niinhän se on käynnissä ihmiskunnallakin. Terveet ja vahvat säilyy. Luonto pistää ihmiskunnan polvilleen. Kansa puhuu 3. maailman sodasta, jonka aloitti äiti maa.

      • Anonyymi

        Ei tässä ole muuta kuin ihmisten oma tyhmyys ja tiedevastaisuus, joka tämän sai aikaan. Valtiot eivät ymmärrä biologiaa eivätkä kuuntele virologeja, epidemologeja jne. eikä kansa pitänyt fiksuna investoida luonnontieteisiin vaan bilettämiseen, uskontoon, reissaamiseen ja "kulttuuriin"


    • Anonyymi

      Eikö maan kansat ymmärrä että me emme selviä tästä

      • Anonyymi

        Ainakin ääriuskovaiset varmaan odottaa taas maailmanloppua, kuten joka kriisin aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin ääriuskovaiset varmaan odottaa taas maailmanloppua, kuten joka kriisin aikaan.

        Ei odota.Tämä on vain yksi vitsauksista,koska emme ole tehneet parannusta synneistämme.
        Lisää,ja toinen toistaan pahempia vitsauksia on tulossa.


    • Anonyymi

      Onneksi pääsee mökille etätöihin 19.4
      Siellä vietetään herran kukkarossa koko kesä

    • Anonyymi

      Yle haloo mitä virun idiootteja teillä on juontajina?nyt ei tarvita idiootteja vaan järkeviä pistää hieman vihan nousemaan.

    • Anonyymi

      Te idiootit menkää menkää pois sieltä pilkkaatte ihmisten hätäähävetkää

    • Anonyymi

      Katso kuukauden päästä uudelleen taas ja raportoi meille. Ei tämä USA kiinnosta pätkääkään kyllä.
      Eiköhän tämä hysteria lopu aikanaan ja pääse sitten taas normaalielämäkin jatkumaan kuten naapurivaltiossa.

    • Anonyymi

      Huvittavaa, että sama porukka, joka vielä vähän aikaa sitten tuomitsi Ruotsin vastuuttoman maahanmuuttopolitiikan takia, pitääkin sitä nyt maailman nerokkaimpana valtiona koronapolitiikan vuoksi :D

    • Anonyymi

      Rekognaisuus vähenee kaatumisten pienetessä. Se on, kun aivokuolleisuus elävien kuolleiden horjunta lisääntyy.

    • Anonyymi

      Kyllä, täysin loogista. Liikenne vähenee (liikennekuolemat), yltiöpainen käsienpesu lisääntyy (normaali A-viruskuolemat vähenee), Työtapaturmat vähenee jne. jne.
      Näin tulee käymään myös Suomessa. Kokonaiskuolemat tulee vähenemään merkittävästi.

    • Anonyymi

      Taitaa olla kotonaan aiheuttama sekavuus oire!
      Hoitoon tai saattokotiin ohjaus mukaan Tavio ja jussi vappunaamari(ps(

    • Anonyymi

      Onhan tämä tutkimattakin pääteltävissä. Liikutaan vähemmän ja onnettomuuksia tapahtuu vähemmän. Kun kuolleita on satatuhatta, heistä riskiryhmiin kuuluvista osa olisi kuollut muutenkin näiden kuukausien aikana. Tuota määrää on hankala laskea, tutkimatta puolta tapauksista.

      Mutta kun miljoonat ihmiset sullotaan sisätiloihin vähenee paitsi tapaturmat ja onnettomuudet. Niin myös elintapoihin vaikuttavat tavat muuttuvat. Myös muiden virusten aiheuttamat sairaudet vähenevät. Ja niiden aiheuttamat kuolemat vähenevät.

    • Anonyymi

      MIstähän moisia ennustuksia saat, 10% tuli lissää justiinsa noita kuolleita, joka nyt usan väkilukuun verraten on jotain promillen osasia, eli häviävän pieni luku, kun asukkaita on pilvin pimein.

    • Anonyymi

      Kuolleisuus onkin kääntynyt päinvastoin laskuun korona kriisissä

      Suomessa mitä enemmän kuolleita,sdp jatkaa nousuaan.
      Sosialistit on helvetin enkeleitä,kuin maskikaupoissa. Haataisen pitää erota !

    • Anonyymi

      3 kk ja KOKO MAAILMAN VÄESTÖSTÄ yli 10% on KUOLLEITA!
      ... eli vajaa miljardi.

      Uskotteko?
      Vielä ehtii pois tautien keskeltä.

      • Anonyymi

        Emme!


    • Anonyymi

      Hyvä. että kuolleitten määrä laskee, kun nyt ei meinaa keretä hautaamaan kuolleita pahimmilla alueilla.

    • Anonyymi

      Glopalisaation loppu.. Ahneuteen loppu...3 kk tilastoja tujotetaan ja etsitään ulospääsyä kaikin keinoin itse aiheutetusta turhuuden ihannoinista....

    • Anonyymi

      Myös Ruotsissa koronakuolleisuus on viime päivinä alkanut laskea!

    • Anonyymi

      Eipä kestänyt kauaa,kun taas kokonaiskuolleisuus Usassa taas selvässä kasvussa ja korona kuolemat hirvittävässä kasvussa.New Yorkissa kaduilla kodittomia kuolleita ja varsinkin mustaihoisia kuolee kuin kärpäsiä.
      Myös huonoja uutisia tulee Etelä_Koreasta ja Kiinasta,joissa korona on aktivoitunut jo useisiin satoihin "parantuneisiin".
      Korona tulee olemaan todella tuhoisa,kun siihen ei näköjään immuniteettia saa sairastettuaan sen.Rokote ja tehokas lääkehoito voivat pelastaa maailman,mutta siihen asti tulee pitää rajat kiinni.

      • Anonyymi

        Juuri noin, kun kirjoitat!!!! Harmi, että ei käsitetä sitä, että immuniteettiä ei saa välttämättä sairastettuaan koronan. Viisas tekis länsirajallemme nyt alueita mistä ei saisi liikkua vapaasi muualle maahan.


    • Anonyymi

      Miksei kukaan valtio syytä kiinaa viruksen levittämisestä jos tämä toripäivä tapahtui oikeasti? !!!!!!!!!!!!!! Kyllä tässä on jotain muuta takana ,kansalaisia kusetetaan ja kyykytetään aivan turhaan. Paljon enemmän kuolee koka vuosi jengiä kausi infulenssaan kuin tähän

      • Anonyymi

        Kiinan valtaapitävät paremminkin syyttävät ulkomailta tulleita taudin levittämisestä. Niin se oma häpeä ja toilailu koetetaan laittaa jonkun muun syyksi. Aivain kuin Trump, Putin tmv.

        Ehkä Kiinassa aletaan heräämään mutta vaikea tuolla on torikauppaa kieltää. Valtion pitäisi kieltää villieläinten myynti täysin, mutta kun taikausko on niin vahva. Tiikeristä saa rohkeutta ja eläimen sarvi tuo potenssia. Eihän siellä enemmistö näihin usko mutta kun pienikin määrä on kiinassa paljon. Näitä enkeliuskovia, uskovia, ennustajia, henkiparantajia ym suomikin on väärällään. Tästä päästään tulemaan että ihminen on vain yksinkertainen apina, maailman ihmisten toiminta todistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinan valtaapitävät paremminkin syyttävät ulkomailta tulleita taudin levittämisestä. Niin se oma häpeä ja toilailu koetetaan laittaa jonkun muun syyksi. Aivain kuin Trump, Putin tmv.

        Ehkä Kiinassa aletaan heräämään mutta vaikea tuolla on torikauppaa kieltää. Valtion pitäisi kieltää villieläinten myynti täysin, mutta kun taikausko on niin vahva. Tiikeristä saa rohkeutta ja eläimen sarvi tuo potenssia. Eihän siellä enemmistö näihin usko mutta kun pienikin määrä on kiinassa paljon. Näitä enkeliuskovia, uskovia, ennustajia, henkiparantajia ym suomikin on väärällään. Tästä päästään tulemaan että ihminen on vain yksinkertainen apina, maailman ihmisten toiminta todistaa.

        Piti vielä kysyä paljonko usan ja venäjän sotiminen sekä sotilas- että kotiaseiden myyminen tappaa ihmisiä toistuvasti vuosittain? -Ei näistä puhuta mitään, vaikka pitäisi.

        Nyt on vielä käynyt niin ettei normaali influenssa leviä ja tapa ihmisiä keuhkokuumeeseen kun koronatoimet torppaavat leviämisen. Kyllä se kuolleisuutta vähentää.


    • Anonyymi

      Kiinalaisten "koronatesti" on osoittautunut erittäin epävarmaksi, puolet vääriä diaknooseja. Se, että sanotaan sairastuneiden sairastuvan uudelleen, johtunee tästä.

    • Anonyymi

      No niinpä.

    • Anonyymi

      Pari uutista suomen tilanteesta Yle Areenan uutissivulta:

      1) "Kymmenet koronavirusinfektioon liittyvät kuolemat näyttävät puuttuvan Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) päivittäin julkistamista tiedoista.
      THL kerää julkistamansa tiedot sairaanhoitopiireiltä, jotka puolestaan kokoavat ne omien sairaaloidensa lisäksi alueidensa kunnista ja kaupungeista.
      Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (HUS) tiedoissa Helsingin kaupungin ilmoittamiksi kokonaiskuolinluvuiksi oli vielä torstai-iltana merkitty vain 18 koronan aiheuttamaa kuolemaa. Perjantaina luku oli 20 kuolemantapausta.
      Helsingin kaupunki kertoi kuitenkin aiemmin, että jo pelkästään alueen hoivakodeissa on kuollut 48 ihmistä.
      Luvuissa olevan heiton suuruusluokka näyttää siis olevan kymmeniä kuolleita, mutta lukumäärä riippuu siitä, keneltä kysytään.
      HUSin johtajaylilääkäri Markku Mäkijärvi arvioi, että THL:lle menevistä tiedoista näyttävät puuttuvan kaikki Helsingin hoivakodeissa kuolleet, eli jopa 48 ihmistä.
      Helsingin sairaalan johtajalääkäri Laura Pikkaraisen käsitys on, että THL:lle menevistä tiedoista uupuu vain noin 20 kuolemaa.
      Ero on joka tapauksessa merkittävä. THL:n tiedon mukaan koko maassa oli kuollut perjantai-iltapäivään mennessä yhteensä 82 henkilöä"

      2) "91-vuotias "uudellamaalla asuva" (poistin paikkakunnan nimen) vanhus sai yllättäen tiistaina puhelun lääkäriltä. Lääkäri halusi keskustella vanhuksen hoitosuunnitelmasta. Keskustelun lopputuloksena lääkäri asetti vanhuksen elvytyskieltoon.
      Tapahtuneesta kertoo Ylelle vanhuksen lapsenlapsi. Yle on nähnyt potilasasiakirjat, joissa vahvistetaan, että asiasta on keskusteltu puhelimessa. Syynä oli se, että potilaan eloonjäämisen ennuste olisi elvytystilanteessa ollut erittäin huono.
      Uusimaalaisvanhuksen tapauksessa potilasasiakirjaan on kirjattu, että puhelinkeskustelussa on “Sovittu DNR”. DNR tulee englanninkielen sanoista do not resuscitate. Suomeksi se tarkoittaa “älkää elvyttäkö”.
      Tyttärentytär kertoo, että yllättäen tullut puhelu järkytti vanhusta.
      – Minulle tulee vähän mieleen puhelinmyynti, että laitettaisko teillekin tämmöinen elvytyskielto tästä. Miltäs kuulostais, laitetaanko rasti ruutuun?"

      että näin sitä täällä "hoidetaan ja kaikille on riittävästi tehohoitopaikkoja tarjolla", kuulostaa jo ikärasismilta, ei voi olla totta, olisiko poliisitutkinnan paikka, moinen "puhelinmyynti", kauhulla odotan 90v. äitini kohtaloa, joka sairastaa alzheimerin tautia, jos "puhelinlääkäri" soittaa ja kysyy: laitetaanko rasti DNR ruutuun.

      • Anonyymi

        Tosi hirveää. Mutta ei ole mitenkään tavatonta, että lääkärit polkevat eettisiä ohjeita ja jopa lainsäädäntöä.

        Hoitotahdon pitäisi olla kirjallinen, elytyskieltoa ei voi siis "sopia" puhelimessa.


    • Anonyymi

      Kyllä kun kausi-influenssassa 60-70% populaatiosta saavuttaa imuniteetin eli sairastuu (oireettomasti tai oireellisesti) niin taudin kulku hidastuu melkein kuin seinään.

      Oireettomia voi olla lukematon määrä eli tarvittava määrä on voinut jo sairastaa koronan tietämättään.

      Katsokaas
      https://www.youtube.com/watch?v=z_gg7BdMbCo
      Järki asiaa

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Voisitko muutamalla lausella sanoa, mikä ko. videossa on mielestäsi tärkeää? Noin pitkää 10 minuutin videota ei kukaan jaksa katsoa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      On ja erityisesti jos katsoo ja vertaa Tokion lukuihin! Hyvää asiaa koronasta:
      www.youtube.com/watch?v=z_gg7BdMbCo

      Japanin Tokiossa ei mitään suurempaa pandemiaa ole ollut ja ihmiset ovat saaneet elää elämäänsä ilman talouden kaatamista. Kukaan ei halua George Orwellin tapaiseen valvontayhteiskuntaan jota kohti en olisi ikinä uskonut Suomen siirtyvän. Meidän mielipiteillämme on väliä ja on tärkeää käyttää sanavapauttamme ennen kuin siitä joutuu vankilaan, kuten euroopankin maissa jo tätä päivää aivan kuin natsisaksan aikaan.

    • Anonyymi

      Koronatilastoja on muuteltu muuttamalla laskentatapaa kesken kauden monessa maassa, viimeisimpänä jenkeissä. Hankala on uskoa noihin uutisissa väitettyihin lukuihin nykyään. Verratkaa vaikka Tokiota ja New Yorkia, yllätytte.

      https://dollarvigilante.com/blog/2020/04/22/this-one-official-chart-proves-the-covid-plandemic-panic-was-created-by-media-and-government/

      Tokia, Japani: Ei kotiarestia, kansalaisten kunnioitus
      New York, Usa: Kotiaresti poliisivaltiomallilla

      Huomaatte että väkiluku ja pandemian vaikutukset ovat erit. Usassa keskuspankkirahaa annettiin sairaaloille jokaisesta koronapotilaasta( joka laitetaan hengityskoneeseen ) 50 000 dollaria, joten mikä tahansa haluttiin tulkita koronaksi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Koronalla on luotu suurin talouskurimus pitkään aikaan ja pahin on edessä, mutta se voi viedä muutaman vuoden.

      Ketkä hyötyvät? Keskuspankit jotka luovat rahaa tyhjästä ja vaativat luomalleen rahalle korkoa valtioilta. Suomeakin siis vedätetään kuin pässiä narussa mutta poliitikkomme ovat niin tietämättömiä.

      Maailman keskuspankki, IMF, Federal Reserve ovat suurimmat keskuspankit ja riistäjät maailmassa. Maailman keskuspankki luo rahaa ja lainaa ECB:lle eli euroopan keskuspankille joka lainaa Suomen keskuspankille joka lainaa Suomelle ja jonka kaikki korot maksavat Suomalaiset veronmaksajat.

      Maailman keskuspankillakin on yksityiset omistajat, mm. Rotschild ja Rockefeller suvusta ja he ovat oikeasti maailman rikkaimmat suvut maan päällä mutta he eivät ole julkisuudessa koska kukaan ei tiedä kuinka paljon rahaa heillä on koska he omistavat suurimmat pankit ja hallitsevat siten.

      Velkarahaa on enemmän kuin mitä on rahaa olemassa koko maailmassa.

      Ratkaisuna kun järjestelmä saattaa lähivuosina kaatua joten Bitcoin ja Monero ovat parhaat uudet ratkaisut sillä kukaan ei omista niitä vaan kaikki perustuu avoimesti tehtävään kirjanpitoon joka on muuttamaton ja vankka mutta arvonvaihtelut ovat vielä suuria johtuen pienemmästä volyymistä omistajia. Arvon heilahtelu tulee ajankanssa tasoittumaan. Bitcoin ja Monero toimivat 24/7 365 päivänä vuodessa ilman katkoja sillä ne perustuvat puhtaaseen matemaattiseen kirjanpitoon. Koodi eli matematiikka on laki toimintatapana. Rahansiirto maksaa parhaimmillaan muutamia senttejä. niin sanotun Bitcoin tai Monero lompakon luominen on ilmaista ja rahan säilytys myös, ainoastaan rahan siirtäminen maksaa joka tekeen niistä ylivertaisia pankkien maksuihin nähden ja niissä ei ole riskiä pankkien likviditeetti ongelmista.

    • Anonyymi

      Vaikka oltaisiin eletty ihan normaalia elämään niin kyllä se siitä laskuun kuolleisuus aina menee vaikka aina tulee kuolleita, keväällä enemmänkin.
      Näin on aina ollut ja tulee olemaan niin kauan kuin elämää on.

    • Anonyymi

      Johtuneeko siitä, etteivät ihmiset hakeudu niin hanakasti sairaaloihin pikkuvaivojensa vuoksi, joissa jyllää kaiken maailman sairaalabakteerit. Tämä on vain oma, vaatimaton arvailuni.

    • Anonyymi

      Koronaviirus on vähentänyt saasteita. Muut eläimet viihtyvät, vedet ja ilmat puhdistuvat vähän. Ilmansaasteet tappavat ihmisiä. Koronan loputtua idiootit matkustavat enemmän ja kuolleisuus nousee. Korona on vain vähentänyt saasteita! Ei se muuten ole kuolleisuutta laskenut, päinvastoin nostanut. Ja varmasti influenssatkaan eivät ole niin levinneet tänä aikana.

    • Anonyymi

      Voiko korona potilaitten paska tartuttaa muita?

    • Anonyymi

      Koronan vuoksi kuolleisuus vaikkakin ei taudin itsesään laskisi tuleepi pahimassa tapauksessa se kolmas maailmansota sodat on tulleet tiettyissä sykleissä Maapallossa on tiettyjä ihmisiä aina,jotka pitävät omat edut toisten ihmiselämiä tärkeämpinä,Raha valta oman henkensä säästäminen.

    • Anonyymi

      Työpaikoilla lounaskeskusteluissa onhauska käydä läpi E-kirjaa josta saa tiedon jota ei valtiollisissa uutisissa puhuta, kannattaa tutustua:

      www.dollarvigilante.com/covid/
      (E-kirja koronasta)

      Meilä työpaikalla on jo porukalla naureskeltu tämän luettuamme kuinka uutisissa osataan värittää totuuksia. =D

    • Anonyymi

      No nyt ne on ruvenneet jakamaan tilastoa kaikille muunnelluin luvuin. Loikkauksensa kullakin.

    • Anonyymi

      Muuten kuolleisuutta ei kannata liiemmin harrastaa. Varsinkaan kenenkään puolesta.

    • Tässä todella silmiä avaava video SUOMEKSI tekstitettynä Judy Mikovitsiltä, joka puhuu korona viruksen ja rokotteiden taustalla tapahtuvasta korruptiosta. Kannattaa katsoa nopeesti, koska tätä on bannattu kaikkialla mediassa...

      https://www.bitchute.com/video/0nyRrtRJAWKQ/

    • Anonyymi

      Kertaakaan ei kukaan patologi ole kertonut oman ammattikuntansa käsitystä koronan kuolleisuudesta. Se vähän ihmetyttää, sillä juuri patologien olettaisi parhaiten tietävän kuinka suuri vaikutus koronaviruksella on kuolemiin verrattuna esimerkiksi kausi-influenssaan. Olisivat edes vahvistaneet ylöeisen käsityksen koronan vaarallisuudesta. Nyt media tuottaa kauhukuvia ja oletuksia joiden perusteella yhteiskuntaa suljetaan. Tietysti vaarallisuus näkyy tilastoissakin, ainakin muissa maissa, ja myös hoitoresurssien vähenemisenä. Joka tapausessa tarkkaa tietoa koronansta pantataan. Pelkkien oletuksien ja mielikuvien perusteella ei ohjeistuksiin lopulta ehkä enää uskota.

      • Anonyymi

        "Kaikkien ikäryhmien osalta kuolemantapauksia sattui noin 10 000 vähemmän kuin viitenä aikaisempana vuonna samalla viikolla. "

        Jo se, että tuijotetaan yhten ainokaiseen viikkoon kertoo harhaanjohtamisyrityksestä

        NYT:
        574,000 More U.S. Deaths Than Normal Since Covid-19 Struck

        Eli USA:a on yli puoli miljoonaa "ylimääräistä" kuolemantapausta todettu koronan ainana.

        https://www.nytimes.com/interactive/2021/01/14/us/covid-19-death-toll.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikkien ikäryhmien osalta kuolemantapauksia sattui noin 10 000 vähemmän kuin viitenä aikaisempana vuonna samalla viikolla. "

        Jo se, että tuijotetaan yhten ainokaiseen viikkoon kertoo harhaanjohtamisyrityksestä

        NYT:
        574,000 More U.S. Deaths Than Normal Since Covid-19 Struck

        Eli USA:a on yli puoli miljoonaa "ylimääräistä" kuolemantapausta todettu koronan ainana.

        https://www.nytimes.com/interactive/2021/01/14/us/covid-19-death-toll.html

        Olisivat käyttäneet hydroxiklorokiinia ja D-vitamiinia, eikä hengityskoneita. Silloin ei olisi lisääntynyt .

        USA:ssa on 328 miljoonaa ihmistä. Jos jokainen kuolisi satavuotiaana, silloin kuolisi 3,28 miljoonaa ihmistä normaalisti vuodessa. Vertailun vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisivat käyttäneet hydroxiklorokiinia ja D-vitamiinia, eikä hengityskoneita. Silloin ei olisi lisääntynyt .

        USA:ssa on 328 miljoonaa ihmistä. Jos jokainen kuolisi satavuotiaana, silloin kuolisi 3,28 miljoonaa ihmistä normaalisti vuodessa. Vertailun vuoksi.

        Texasissa ei kuoleisuus ole noussut, vaikka rajoitukset on poistettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Texasissa ei kuoleisuus ole noussut, vaikka rajoitukset on poistettu!

        "daily new cases and the positivity rate have leveled off over the past month, while deaths and hospitalization have gone down substantially."

        päivittäiset uudet tapaukset ja positiiviset tulokset ovat painuneet tasaisiksi viime kuun aikana, samalla kuin kuolemat ja sairaalaan joutumiset ovat laskeneet huomattavasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "daily new cases and the positivity rate have leveled off over the past month, while deaths and hospitalization have gone down substantially."

        päivittäiset uudet tapaukset ja positiiviset tulokset ovat painuneet tasaisiksi viime kuun aikana, samalla kuin kuolemat ja sairaalaan joutumiset ovat laskeneet huomattavasti

        https://www.texastribune.org/2021/04/14/texas-coronavirus-mask-order-abbott/

        Tässä tilastoa Texasista.


    • Anonyymi

      Kokonaiskuolleisus voi hyvinkin olla alentunut, mutta kyse on kai pelosta ettei tehohoitopaikkoja tulisi riittämään jos tartuntamäärät kasvaisivat.

      Viruksen vaarallisuuden kannalta on koko ajan ollut kyseenlaista se että koronaa pidetään kuolinsyynä menehtyneiden osalta ja tehohoidon tarpeen todellisena syynä. Totuus lienee kuitenkin se että usenpien kuolinsyy on heikko yleiskunto tai jokin sairaus. Jos 90-ikäinen hauras vanhus, jonka dosetissa on yli viisi päivittäistä lääkettä, kuolee viruksen saatuaan, kuolinsyy ei ole korona. Tehohoidossa sama. Emme pysy nykyisellä tilastoinilla vertaamaan tilannetta mihinkään. Esimerkiksi vertaaminen tavalliseen kausi-influessaan ei onnistu. Tämän näkökulman kertomatta jättäminen ihmetyttää ja vie luottamusta.

      Mielenkiintoista on, kuinka koronapassi alkaa vaikuttaa tartuntamääriin.

    • Anonyymi

      KPiikit sisältävät ihmisen, apinan ja lehmän abortoituja sikiö soluja ja nanoteknologiaa joka voidaan aktivoida myöhemmin joko ihmisen ohjailtavaksi tai niin sanottu remote "killswitch" kyseessä on koktaili jonka tarkoituksena on uudelleen ohjelmoida dna:ta, eli geenimuokkausta uudenlaiseksi androidiksi. Totaalinen kontrolli kansaan. Piikki vie immuniteetin jolloin elimistö ei taistele dna muokkausta vastaan. Oireet alkavat hitaasti ja voimistuvat piikki piikiltä, siksi säännölliset buusterit. Totuus on tarua ihmeellisempää. Follow the white rabbit

    • Anonyymi

      Johtuu koronarokotteista. Rokotteissa on parantavia ainesosia, jotka tekevät terveydelle hyvää ja suojaavat etenkin syövältä ja sydän- ja verisuonitaudeilta

    • Anonyymi

      Tilastokeskus on julkaissut viime vuoden tilastot kuolleisuuteen ja syntyvyyteen liittyen. Kuolleita oli viime vuonna 1.855 enemmän kuin edellisenä vuonna. Kuolleiden määrä, 57.343, oli myös korkein vuositasolla vuoden 1944 jälkeen. Kuolleiden naisten määrä oli puolestaan suurin vuoden 1919 jälkeen. Tämä siis Suomessa.

    • Anonyymi

      Haha! näin varmaankin. Taitaa olla ihan toistepäin, ei kä taida vaan on!

      • Anonyymi

        Älä höpötä valheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä höpötä valheita.

        Mene sinä piikille ja ole hiljaa! Ota yhteyttä jos tarviit apuja sen jälkeen.


    • Anonyymi

      jee jee

    • Anonyymi

      Tässä teille koko selitys "Suomi on menestynyt erilaisissa onnellisuusmittauksissa jo pitkään. Jokunen aika sitten Suomi luokiteltiin kaikkein onnellisimmaksi maaksi maailmassa. Siitä huolimatta olemme edelleen itsemurhatilastojen kärkipäässä, vaikka myönteistäkin kehitystä on tapahtunut. Tämä kuulostaa kummalliselta ja epäloogiselta. Voiko tämä olla oikeasti totta, vai onko kyseessä tilastojen väärä tulkinta tai jonkinlainen tilastoharha?"

      kupla on väkevä

      kuinka kauan?

      "Tutkimusryhmän mukaan paradoksin selittää se, että ympärillä näkyvä onnellisuus korostaa yksilön pahoinvointia ja johtaa sitä kautta itsetuhoisiin ratkaisuihin"

      tarvitaanko tähän joku vitun USA:n superryhmä meni alle sekunti??!!!!

      "Onneton ei siis jaksa katsella toisten hyvää oloa ja päätyy surulliseen ratkaisuun helpommin. Tämä selittäisi myös sitä, miksi sodan ja taloudellisen laman aikana itsemurhien määrä vähenee. Toisin sanoen oma henkilökohtainen ahdinko ja hätä tuntuvat siedettävämmältä, kun muillakin menee huonosti."

      ihmiset heräävät muistamaan mikä oli tärkeätä!!!!!!

      tämä selittää myös ne itsemurhat.

      tarvitaanko tähän nyt vielä joku selittämätön helvetinalgoritmi?

      kryptataan todellisuus ymmärtämättömäksi mutta on pakko nähdä epäonnistumiset joita ei ymmärretä.

      kenen käsissä tää homma oikein on???


      en pystyny lukee pidemmälle

      https://www.laakarilehti.fi/ajassa/verkkokommentti/maailman-onnellisimmat-itsemurhantekijat/

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe