Vasta huhtikuu

Mietin pitäisiko seisoa toisinpäin
niin että selkäänikin paistaisi aurinko.
Kasvoni vain niin kaipaavat valoa.
Linnut eivät hetkeksikään väsy
on vasta huhtikuu, ja ne kirkuvat jo.
Korvani eivät ole vielä tottuneet.

Olen vereslihalla.
Iho punoittaa, se on revitty rikki,
verisuonet katkottu,
pinta on viillelty, veri jätetty
jähmettymään.

Nyt kun valoa alkaa olla
yritän hetki kerrallaan elää.

Siellä joutsen taas puhuu
järvellä, joka ei edes sulanut vielä.
Olen sillekkin kateellinen,
en itse edes muista miten avataan suu.

Olen itkenyt sielunikin ulos
hämmentyneitä, vihaisia, katkeria,
surullisia kyyneleitä.
Olen raivoissani pyyhkinyt silmiäni,
huutanut itselleni kaiken olevan jo
hyvää.
tai ainakin jo tyhjää
ja lopulta se kai onkin.

Odotan uteliaana lehtien puhkeamista.
seuraan kärpäsiä kuistin matolla,
toivon hartaasti, että ne istuisivat
sormilleni.
Onhan kevät.

Koirat haukkuvat ja kiusallani minä
haukun takaisin.
Sisko kysyy jotakin,
makaan selälläni ja totean;

Ei tämä ole ikuista.

3

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistä sulla näitä sielua puhuttelevia kirjoituksia oikein rönsyilee?
      Nautittavaa luettavaa,kiitos!

      • En tiedä itsekkään, tämäkin syntyi vain mentyäni ulos kuistille.. Sanoja ja lauseen pätkiä alkoi virrata mieleen ja ne oli kirjoitettava ylös. Illalla kokosin ne vain yhteen ja tässä on loppu tulos.
        Joskus ideoita syntyy kuin tyhjästä ja on helppo purkaa mietteitään, joskus taas on täysin hiljaisia hetkiä ja vaikea löytää tapaa kertoa omista tunteistaan.
        Mutta se on ihmisyyden rajallisuutta.


      • Anonyymi
        Aivel kirjoitti:

        En tiedä itsekkään, tämäkin syntyi vain mentyäni ulos kuistille.. Sanoja ja lauseen pätkiä alkoi virrata mieleen ja ne oli kirjoitettava ylös. Illalla kokosin ne vain yhteen ja tässä on loppu tulos.
        Joskus ideoita syntyy kuin tyhjästä ja on helppo purkaa mietteitään, joskus taas on täysin hiljaisia hetkiä ja vaikea löytää tapaa kertoa omista tunteistaan.
        Mutta se on ihmisyyden rajallisuutta.

        Aivan, kirjoitukset eivät tarvitse mitään eriskummallista taustaa, päivää tai muutenkaan aina faktaperäistä aihetta. Mielikuvituskaan ei aseta rajoja, se on kirjoittajan omaa luovuutta parhaimmillaan. Pidän kovasti tuottamistasi kirjoituksista, niissä on..no enpä kerrokaan enempää:)
        Taidan olla vähän samanlainen tulkitsija omille sanapareille, mitkä kumpuaa aaltoilevasti ulos sen kummempia väläyksiä. Niinkuin kirjoitit, tunteiden virtaus jopa vuorokauden eri aikana poikkeaa yllättävän paljon.
        Hiljaisuus taustamusalla on inspiroivaa tunteiden ja ajatusten yhteensovittamista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe