Olen joskus miettinyt, että miten PTSD eri ihmisillä ilmenee. Te, joilla on ollut lapsesta asti PTSD, niin huomasitteko itsestänne, että olitte esim. tavallista syrjäänvetäytyvämpiä? Entä löytyykö ihmisiä, jotka sitä vastoin olisivat olleet traumoista huolimatta todella sosiaalisia ja viihtyneet isoissa porukoissa? Mietin, että mikä on traumaa ja mikä omaa luonnetta. Ovatko esim. luonnostaan ulospäinsuuntautuneet ihmiset sosiaalisia senkin jälkeen, kun ovat traumatisoituneet? Minulla on on ollut pienestä lapsesta asti PTSD, joten koska se on ollut melkein aina niin en ole aina varma että mikä on minun omaa luonnettani ja mikä traumasta johtuvaa. Olen ollut aika vetäytyvä lapsesta asti, ja varmasti traumat ovat siihen vaikuttaneet, mutta voi olla että olen muutenkin vähän erakkotyyppinen luonne.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3561522- 1141226
- 1171107
- 116871
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22863- 111822
- 40488
- 18480
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i96463- 36433