Helppohan se on sanoa

Anonyymi

Että lähde suhteesta. Entä jos kyseesä on Elizabeth Taylor ja Richard Burton tyyppisestä viha/rakkaus suhteesta? Silloin ei niin vain lähdetäkkään. Ihan turhaa tänne on tulla neuvomaan olemattomia. Jotkut ihmiset eivät ole milloinkaan itse saaneet kokea polttavaa ns "hullun" rakkauden huumaa.Heidän on helppo neuvoa. Mielestäni tämä keskustelu tai purkautumiskanava on todella tarpeen. Useimmiten kirjoittelijat eivät rikkiviisaiden neuvoja kaipaa eivätkä ainakaan tuomitsijoiden. Rakkaus on upeaa mutta sillä usein hintansa ja sen tietää parhaiten hän joka kuvailemaani suhdetta parhaillaan elää. Itse en rakkauttani aio heittää vaan kärsin minkä voin ja sitten rakastan sitäkin kiihkeämmin. Eläköön RAKKAUS!!!!!

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta. Mikään ei ole niin helppoa kuin naputella palstalle nerokkaita neuvoja koskien asiaa kuin asiaa. Ja olla niin tietäväistä ja tärkeää.

    • Anonyymi

      Jos ja kun suhde ei ole hyvä, ei kyse ole mistään rakkaudesta, vaan riippuvuussuhteesta.

      • Anonyymi

        Kenellä on riippuvuussuhde!!


      • Anonyymi

        Siinä kumpikin käytti hyväksi toista

        Minä alussa tietämättäni sitten panokset koveni ja sain taas kuulla totuuden

        Että kun näytän viistoistavuotiaalta yheksäntoista ikäisenä niin siinäpäs oli aihetta pettää

        Minä en välittänyt paljon mitään vaikka hän sanoi noin

        Olin tyytyväinen siihen että olin nuori

        Jostain kumman syystä halusi aina luokseni

        Hui hirveetä kun nyt ajattelee miten tyhmä sitä on ollut mutta paljon ei ollut vaihtoehtoja


    • Anonyymi

      Olette te kyllä tyhmiä kun menette suhteeseen ja sitten sieltä pitäs olla pääsemässä jo pois. Jos oikeasti olisi haluja lähteä niin helppoahan se on. Taitaa olla huono itsetunto kun pitää ulista suhteestaan suomi24 palstalla, eikä puhua sen kumppanin kanssa irl. :D

    • Anonyymi

      Tilanteet voi olla todella erilaisia. Jos suhteessa on väkivallan, joko henkisen tai fyysisen, uhka koko ajan, kehotan kyllä poistumaan. Jäämällä huonoon, väkivaltaiseen suhteeseen altistaa itsensä väärin eikä rakasta itseään aidosti. Toisenkaan rakastaminen ei saa mennä oman hengen ja terveyden edelle. Myös päihteiden pitkittynyt käyttö toisella on sellainen, että kannattaa lähteä. Puolison "rakkaus" ei paranna päihteidenkäyttäjää vaan ainoastaan täyskäännös ja oma tahto voi muuttaa päihteidenkäyttäjän tilannetta. Pettämistä en myöskään itse katsoisi enkä antaisi anteeksi niin, että suhde voisi sen jälkeen jatkua. Kun ne housut on kerran otettu pois vieraan kanssa, turha tulla enää ulisemaan oven taakse. Kyllä aikuisen ihmisen työkalupakkiin kuuluu terve himojen hillintä.

      Jos toinen on kertaakaan kohottanut kätensä ja tehnyt sillä toiselle pahaa, pettänyt ja/tai pitää viinapulloa ja/tai muita päihteitä luovuttamattomina ja tärkeämpänä (eikä suostu hoitoon) kuin puolisoa ja perhettä, se on eron paikka. Perheenrikkoja voi sitten itse rakentaa oman elämänsä uudestaan, kun kerran päästi narut käsistään eikä suostu ottamaan apua vastaan.

      Rakastakaa ihmiset mutta ennen kaikkea itseänne. Itsestään huolehtimisen ja rakastamisen kautta aukeaa myös aito rakkaus sitä puolisoa tai ex-puolisoa kohtaan. "Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi" todella tarkoittaa sitä, että pitää osata rakastaa itseään ennen kuin voi aidosti osata rakastaa muita. Rakastaminen ei tarkoita myöskään sitä, että kenenkään rajoja saa rikkoa tai että joutuu uhraamaan itsensä, elämänsä ja rajansa toisen, sairaan ihmisen vuoksi.

      • Anonyymi

        Mikä puoliso se on joka tuollain lyttää nuorennaisen ilon

        Ensin haluaa paljonkin ja sitten psljastuukin hirveä petturi

        Se en minä..

        Valehtelloo jokapaikassa

        Ei oo aitoo sydäntä sillä pojalla

        Mutta asiat on nyt puhuttu ja kummatkin myönsi hyväksikäytön

        Minä osin tietämättäni


    • Anonyymi

      Nyrkkien käyttö, alistaminen, uhkailu, pelottelu, päihteidenkäyttö, pettäminen ja/tai vääränlainen alistuminen ei ole rakkautta. Ihmiset eivät ymmärrä, mitä tosi rakkaus on.

    • Anonyymi

      Rakkaus on pelkkää aivokemiaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2569
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      203
      2318
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2262
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      176
      1762
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1288
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe