onko mercuryjen rikipituudet suurin piirtein perseestä? Ihmettelyä herättää oma 15 hv kaskitahti, rikipituus ei täsmää mihinkään tuumanormiin (15, 20, 25 tuumaa), vaan on 60 cm, about 23 tuumaa??????? Ostin tuon iime syksynä "pitkärikisenä", on tosiaan pitkä joo.
Mercury 15hv rikipituus?
Anonyymi
202088
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 20
Vanhimmat
Olet ilmeisesti onnistunut hankkimaan ns yksilön. Niiden arvo yleensä kasvaa ajan myötä.
25 tuumaa on 63,5 cm. Mitta ei ole mikään täsmällinen 25" vaan se on tarkoitettu veneisiin, jotka on suunniteltu nimellisellä 25" pituudelle. Oisko tuo joku purjevenemalli? Noin pienissä koneissa muuten on harvoin edes pitkää rikiä puhumattakaan 25".
Taitaa tuo sittenkin olla 20". Tämän mukaan mitattu rikipituus on usein selvästi pidempi kuin todellinen: http://continuouswave.com/ubb/Forum4/HTML/001339.html
60 cm on 23,6 tuumaa, joten ero on kyllä aika suuri. Miten mittasit?
Ei Mercuryn rikipituus mitenkään ole "perseestä" vaan jos mittaamasi pituus on tuo, niin sinulla on erikoispitkä ns. purjevenemalli. Ihan normaalia. Rikipituudet on Mercurylla 20, 25 ja erikoispitkä.
Pahus, jäi tuo 15" pois tuosta edellisestä ja tarkennuksena mercurylla on 25" ns. XL pituus
Aha, kiitettävästi on tullut vastauksia, kilvessä on toki EL, siis sähköstartti ja L tarkoittaa rikipituutta 50,8 cm, mutta kun mittaa kavitaatiolevystä kiinnistystasoon, on se 60 senttiä. Itse rupesin miettimään olisiko näissä pikku mercuryissa eri tuo asennuskorkeus, kun veden ottokin on kavitaatiolevyn alla?? mietin vaan saako se kunnolla vettäkään, jos tasan kölilinjan kanssa asentaa? no, ostin koneen viime syksynä ja nostin kavitaatiolevyn kölilinjan tasoon, ajelin sillloin ja vettä kyllä tuli juoruputkesta. Tänään asensin sen siihen 51 senttiin, mikä mulla on veneen perässä rikikorkeus, käyn huomenna koeajamassa miten pelittää. Outo juttu?
T:aloittaja
En tiedä mistä olet hankkinut ko.moottorin, mutta yksi vaihtoehto on se että siihen on vaihdettu pitkän mallin alapää jossain vaiheessa.
Voipi olla, mietin samaa itsekin, kun kilpitiedot ei täsmää. No,huomenna näen miten käyttäytyy (syvemmällä), kerron sitten täällä.
...Nopeus putosi ehkä solmun verran ja roiskii tietysti enemmän kun kone on liian syvällä. Eipä tuo haittaa sinänsä, kalastukseen tuota käytän nyt aikaisin keväällä ja myöhemmin syksyllä. Kesällä on sitten isompi vene käytössä.
Eivät oo osannu tehdä vieläkään portaattomasti säädettävää rikiä. Sehän olisi pikkumoottoreissa erinomaisen kätevä ominaisuus. Rikiin liukuva liitos, ja ruostumattomat kiristyspultit. Pystyakseliin 20sm pitkät poorit, ja vesiletkuun kierteinen jatko, kuin ennen oli lankapuhelimissa.
'Moottorihissin' teko on vaan paljon halvempaa.
Ihan hyvä idea, kone kiinni ja sitten säätö kavitaatiolevyn korkeudelle. Tuo vesiletkujuttu ei nyt oikein aukea, mitä tarkoitat ja miksi?
Siksi vesiletku pumpulta kierteisenä moottorin lohkoon, että pysyy liitoksissaan kiinni, kun rikin pituutta muutetaan.
No nyt selkeytyi, tuota en heti ajatellut. Tuo voi olla myös kaksi sisäkkäin menevää putkea, pumppu vaan hiukan isommaksi, ei pienet sivuyvuodot haittaa, vettä kiertää tarpeeksi.
Ennevanhaan tekivät auton moottoreistakin venemoottoreita katkaisemalla nelisylinterisen keskeltä poikki, niin miksi ei tuuppariakin voisi itse rakentaa.
Tottakai sen voisi tehdä teleskooppiseksikin ja helposti. Sen voi tehdä jopa ihan itse kun työkalut pysyy kädessä, mutta kuka maksaa 10 hv:n koneesta 30 hv hinnan.
20 heppasessa mallia 2005 sama homma, aivan liian alas tule kone, ei kulje minnekään ja vettä nostaa moottorikaivoon suurin piirtein 20 litraa minuutissa ja kilvessä on L.
Mitäs siinä peräpeilissä lukee? Eli kuinka korkea?
peräpeili normi pitkä, 20 tuumaa, 51 senttiä. Mercuryt ovat vaan mitä sattuu.
Mercury 9.9 (sama kuin 15 hv) lyhytrikisenä buster mixin perässä tuntui uivan kovin alhaalla, piti korottaa 4 senttiä ainakin ettei roiskinut älyttömästi vettä liu'ussa.