Minulla on erikoisempi ongelma minun lataussäätimen kanssa. Nimittäin valoisalla se näyttää akun varaukseksi noin 50% ja pimeällä noin 100%. Lataussäädin on epever LS1024B ja sen kaverina on MT-50 näyttöyksikkö. Säädin on kytketty kahteen rinnan kytkettyyn 92Ah AGM akkuun. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta tai hajua mistä tämmönen voisi johtua?
Lataussäädin näyttää eri akun varaustasoa valoisalla ja pimeällä
19
245
Vastaukset
- Anonyymi
Syy on lataussäätimessä kun on kiinalaista roska tuotetta !
Olisit ostanu amerikkalaisen jossa olis ollu väh 5v takuu !No se oli autossa valmiina ku ostin sen. Halppiskamaahan tuo on. Olet siis varma että vika on lataussäätimessä vai onko mutua? Onko suositella jotain hyvää säädintä tuolle setupille jonka vois ostaa tilalle?
- Anonyymi
Eiköhän tuo jenkkiroskakin pääsääntöisesti tule kiinanmarkkinoilta.
- Anonyymi
Ostin kiinalaisen microinvertterin. Takuu 15v.
Kolme vuotta vanha Amerikkalainen Outback FLEXmax 60 rupes temppuilemaan ja nyt pihavaloautomaatti ei enää toimi. Takuukin on jo loppu.
- Anonyymi
Säädin varmaan päättelee akun varaustason jännitteestä ja akun ottamasta latausvirrasta. Kytke pimeällä reilusti kuormitusta akulle, eiköhän se sitten ala näyttämään todellista varaustasoa.
Kun säädin ei saa dataa akun tilasta, se olettaa sen täydeksi jos jännite sattuu olemaan hyvä.- Anonyymi
Ok. Eli siis meinaat että yöksi aina laittaisin kuormaa akulle? Silloinhan akku kuluu nopeampaa. Eihän siinä ole järkeä. Ei akulla ole kuormaa tällä hetkellä päiväsaikaankaan, niin miten se eroaa yöstä? Ja eikö lataussäätimen pitäisi pystyä hanskaamaan tällaiset tilanteet jolloin kuormaa ei ole?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Eli siis meinaat että yöksi aina laittaisin kuormaa akulle? Silloinhan akku kuluu nopeampaa. Eihän siinä ole järkeä. Ei akulla ole kuormaa tällä hetkellä päiväsaikaankaan, niin miten se eroaa yöstä? Ja eikö lataussäätimen pitäisi pystyä hanskaamaan tällaiset tilanteet jolloin kuormaa ei ole?
jos kerran ilman lataussäädintä tiedät ton niin sittenhän sun ei tarvii tsiikaa lataussäädintä ollenkaan....kaikki hyvin !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Eli siis meinaat että yöksi aina laittaisin kuormaa akulle? Silloinhan akku kuluu nopeampaa. Eihän siinä ole järkeä. Ei akulla ole kuormaa tällä hetkellä päiväsaikaankaan, niin miten se eroaa yöstä? Ja eikö lataussäätimen pitäisi pystyä hanskaamaan tällaiset tilanteet jolloin kuormaa ei ole?
Et taida olla mikään "tekniikan ihmelapsi"...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida olla mikään "tekniikan ihmelapsi"...
Aloittaja on tyypillinen tuulipukupanelisti joka luulee että säädin jotenkin maagisesti tietää akun varaustason. Vasta kun akun varaustaso on merkittävän vajaa, se alkaa näkyä akun lepojännitteessä.
Paremmin akun varaustasosta on selvillä sellainen säädin joka pitää kirjaa akkuun ladatusta ja puretusta energiasta, edellyttäen että kaikki sähkö annetaan kulkea säätimen kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos kerran ilman lataussäädintä tiedät ton niin sittenhän sun ei tarvii tsiikaa lataussäädintä ollenkaan....kaikki hyvin !
Eiku nimenomaan kysyn kun en tiedä. Huomaa kysymysmerkit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on tyypillinen tuulipukupanelisti joka luulee että säädin jotenkin maagisesti tietää akun varaustason. Vasta kun akun varaustaso on merkittävän vajaa, se alkaa näkyä akun lepojännitteessä.
Paremmin akun varaustasosta on selvillä sellainen säädin joka pitää kirjaa akkuun ladatusta ja puretusta energiasta, edellyttäen että kaikki sähkö annetaan kulkea säätimen kautta.Joo minulla ei ole hajuakaan näistä asioista. Vasta alottelen. Mitenpä sitä voi alussa mitään tietää. Senpä takia täällä kyselen. Minulla on ainoastaan kokemusta normi auton akun latureista ja niissä on kyllä näyttänyt varaustaso aina oikein, niin ihmettelen että eikö aurinkopaneelien säätimet sitten osaa samaa. Vai onko minulla vain liian halppis säädin? Kuten sanoin, tiedä näistä paljoa mitään :D Onko suositella jotain hyvää säädintä?
Veikkaanpa, että vika on jossakin järjestelmän kytkennässä tai säätimen parametrien määrittelyssä. Tuskin kuitenkaan itse säätimessä.
- Anonyymi
Kiitos, eka kommentti josta voi mahollisesti olla jotain hyötyäki. Järjestelmän kytkentä on aika yksinkertainen ja minusta ihan oikein kytketty. Pitää tarkistaa nuo parametrit. Ne oli muistaakseni suljetun akun oletusasetuksilla. Tiedätkö onko jossain päin internettiä jotain hyvää opasta mikä kertoisi miten nuo paremetrit kannatta asettaa?
- Anonyymi
Eihän sulla vaan ole useampi lataussäädin kytkettynä samaan akustoon.
Oireet vaikuttavat usean lataussäätimen aiheuttamalta jännite-epäsymmetriainvaasiolta.- Anonyymi
Ei ole toista lataussäädintä. Autossa on kyllä ylläpitolaturi jonka saa kytkimellä yhdistettyä hupiakkuihin, mutta se ei kuitenkaan ole ollut pitkään aikaan kytketty akkuihin.
- Anonyymi
Boottaa systeemi.
Ota johdot irti. Kytke sitten akun johdot kiinni ja tämän jälkeen paneelien johdot. - Anonyymi
Testasin tämä. Ei auttanu
- Anonyymi
Harmi
- Anonyymi
Oletko mitannut yleismittarilla, akun navoista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1992617
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1152301En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761638Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911139- 471058
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va491043- 99971
- 46783
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6783- 102737