Käytettyjen pulpettiveneiden hinnoittelu

Anonyymi

Minusta pienten pulpettiveneiden myyntihinta odotukset ovat älyttömän korkeat. Onkos teistä yli 10 vuotta vanhalla pienellä perämoottorilla enää oikeastaan mitään myyntiarvoa, käyttöarvoa toki on, mutta alkaa se olla jo niin vanha etten kyllä niistä viitsi maksaa. Samoin 20v vanhat pienet avoveneet on kyllä aika rupusia jo tuossa iässä että niistä paljon kehtaisi maksaa. Verrataan uuteen, otetaan edullinen pikku Suvi, uusi vene 2800€ https://www.nettivene.com/moottorivene/suvi/709965 ja pikku moottori tähän 2000€, niin 5000€ on käyttämätön vene, niin miksi maksaisi edes 10v vanhasta veneestä jotain 3000€. 10v vanha on minusta jo aika loppu .

63

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä se 10v vanha voi myös olla lähes uudenveroinen hyvin pidettynä. Hinta tosiaan on siltikin suhteessa ikään. 10v vanha saattaa olla lähes ajamaton, mutta on muunkinlaisia tapauksia, eli se vaan pitää katsoa kunto ja miten huollettu ja pidetty.

    • Anonyymi

      Tuollaiseen veneeseen laitetaan vähintään 20 hv kone, joka maksaa uutena n. 4 000.

      Nettiveneestä haettuna käytetty 20 hv kone 2008-2012 löytyi yksi kone alle 2 000, loput 2500 - 3000. Selvästikään noiden myyjät eivät ajattele koneiden olevan loppu, vaan lähes uudenveroisia.

      Veneet ja perämoottorit ovat pitkäisiä. Perheessä on avoveneitä 60-luvulta ja 70-luvulta sekä useita perämoottoreita 80-luvulta edelleen käytössä.

      80-luvun 20 hv koneestakin pyydetään nettiveneessä 500-1000.

      • Anonyymi

        Jos uusi maksaa 4000, en kyllä maksaisi edes 8 vuotiaasta 2500.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos uusi maksaa 4000, en kyllä maksaisi edes 8 vuotiaasta 2500.

        Sinä et maksa, mutta koitappa ostaa selvästi halvemmalla ehjä kone kohtuullisilla käyttötunneilla (siis ei tuhat tuntia ajettu uistelu- tai ammattikone).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et maksa, mutta koitappa ostaa selvästi halvemmalla ehjä kone kohtuullisilla käyttötunneilla (siis ei tuhat tuntia ajettu uistelu- tai ammattikone).

        No miksi joku maksaa? Onko siinä joku logiikka, mitä en satu ymmärtämään?

        Jos ainut peruste maksaa liikaa vanhoista romuista on se, että halvemmalla ei kukaan myy, niin miksi sama logiikka ei päde muuhun vanhaan romuun? Ainoastaan perämoottoreihin.

        Selitäisikö joku, miksi vanha on yhtäkkiä arvokas kun se on perämoottori?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi joku maksaa? Onko siinä joku logiikka, mitä en satu ymmärtämään?

        Jos ainut peruste maksaa liikaa vanhoista romuista on se, että halvemmalla ei kukaan myy, niin miksi sama logiikka ei päde muuhun vanhaan romuun? Ainoastaan perämoottoreihin.

        Selitäisikö joku, miksi vanha on yhtäkkiä arvokas kun se on perämoottori?

        Se on käypä hinta, jonka joku on valmis maksamaan. Hänelle 2500 on kuintekin paljon vähemmän kuin 4000 ja käyttöarvo on sama. 8 vuotta on lyhyt aika perämoottorille. Ne kestävät kymmeniä vuosia.

        Jotenkin siis ymmärrän logiikan, mutta itsekin kyllä pidän 2500 kovana hintana 8-vuotiaasta perämoottorista, jos uusi on 4000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on käypä hinta, jonka joku on valmis maksamaan. Hänelle 2500 on kuintekin paljon vähemmän kuin 4000 ja käyttöarvo on sama. 8 vuotta on lyhyt aika perämoottorille. Ne kestävät kymmeniä vuosia.

        Jotenkin siis ymmärrän logiikan, mutta itsekin kyllä pidän 2500 kovana hintana 8-vuotiaasta perämoottorista, jos uusi on 4000.

        No ei tuo vielä selitä tätä outoutta. On vanhaa tavaraa paljon kaikkea muutakin, joka kestää kymmeniä vuosia ja jolla yhä täysi käyttöarvo, mutta ei niistä kukaan mitään silti halua maksaa. Miksi sitten yhtäkkiä jostakin perämoottorista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tuo vielä selitä tätä outoutta. On vanhaa tavaraa paljon kaikkea muutakin, joka kestää kymmeniä vuosia ja jolla yhä täysi käyttöarvo, mutta ei niistä kukaan mitään silti halua maksaa. Miksi sitten yhtäkkiä jostakin perämoottorista?

        Veneistä ylipäätänsä on perinteisesti saanut hyvän hinnan myydessä. 2000-luvulla ei enää niin hyvää kuin ennen.

        Perämoottoreille ilmeisesti on hyvä kysyntä. Katsoin juuri 80-luvun Yamaha 40:iä. Niistä pyydetään 1000-2000 € osa yksityisiä osa liikkeitä. Onhan se hurja hinta tuon ikäisestä ja myös varsin ymmärrettävää, että 2000-luvun 4T-koneista saa paljon paremman hinnan. Noita 80-luvun perämoottoreita on vielä valtavasti käytössä, toisin kuin 80-luvun autoja ja moottoripyöriä.

        Veneissä ja perämoottoreissa on selkeä etu autoihin ja moottoripyöriin nähden siinä, että omistaminen ei maksa. Ei ole veroa eikä pakollista vakuutusta, joka osaltaan alentaa vanhojen arvoa.


    • Anonyymi

      Ei se lasikuitu ihmeemmin ikäänny. Siististi pidetty niin et paljoakaan huomaa eroa oli se vene sitten 2 vai 12 vuotta. Huolletussa moottorissa käyttötunnit ratkaisee. Uudessa saat takuun, mutta sehän kattaa ainoastaan valmistusvirheet ja yleensä ne ilmenevät takuuaikana. Muutaman vuoden käytetyssä on lastentaudit podettu. Ei siitä käytetystä tietenkään uuden hintaa kannata maksaa. Jo pelkkä kassakoneen kilahdus tiputtaa hintaa vähintään 10% mutta kyllä kymmenvuotiaassa hyvinkin voi olla yli 50% jälleenmyyntiarvoa jäljellä. Veneyksilö voi olla kahdessakin vuodessa jo aika loppu jos se on täysin laaduton tekele jo uutena tai omistaja ei tajua veneen käytöstä ja huollosta mitään.

    • Anonyymi

      Uuden venepaketin hinnalla siisti kymmenvuotias vene ja virheettömästi toimiva moottori kaupan päälle on hyvä diili.

      • Anonyymi

        Siis ei uuden venepaketin hinnalla. Uuden veneen hinnalla käytetty paketti.


      • Anonyymi

        Nyt puristaa kenkä jostakin. Osta se uusi venepaketti, Silloin saat uuden venepaketin uuden hinnalla. Itse ostin 10 vuotta vanhan venepaketin joka oli n. 50 prossaa halvempi kuin uusi venepaketti. Sillä oli ajettu reilu 100 tuntia. Ajan sillä itse ehkä 500 tuntia. En usko saavani samaa rahaa kuin ostaessani. Mitä sitten..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puristaa kenkä jostakin. Osta se uusi venepaketti, Silloin saat uuden venepaketin uuden hinnalla. Itse ostin 10 vuotta vanhan venepaketin joka oli n. 50 prossaa halvempi kuin uusi venepaketti. Sillä oli ajettu reilu 100 tuntia. Ajan sillä itse ehkä 500 tuntia. En usko saavani samaa rahaa kuin ostaessani. Mitä sitten..

        Ei kenkä mistään purista. Ostin vuosi sitten uuden venepaketin. Uuden veneen hinnalla siisti kymmenvuotias vene ja virheettömästi toimiva moottori kaupan päälle on silti hyvä diili, tosin itse ostin tuolla hinnoittelulla seitsenvuotiaan. Uuden venepaketin kanssa saa taistella takuuasioiden kanssa jotka edellinen omistaja on käytetyn kohdalla jo hoitanut kuntoon.


    • Anonyymi

      Se on sama asia joka asiassa, jos ei oo fyrkkaa, niin kaikki on kallista. Miksi ihmeessä sitten et osta uutta jos hinnat vanhoissa ei ole kohdillaan mielestäsi?

      • Anonyymi

        No käteisenä on 102.000€ tilillä just nyt, se ei ole se pointti. Huomioini vaan on se mitä joku yllä toi esille, että ajatellaan 10 v vanhan koneen olevan uuden veroinen, mitä minusta ne eivät todellaan enää ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No käteisenä on 102.000€ tilillä just nyt, se ei ole se pointti. Huomioini vaan on se mitä joku yllä toi esille, että ajatellaan 10 v vanhan koneen olevan uuden veroinen, mitä minusta ne eivät todellaan enää ole.

        Mikä oli se pointti? Ei riitä rahat kunnon veneeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No käteisenä on 102.000€ tilillä just nyt, se ei ole se pointti. Huomioini vaan on se mitä joku yllä toi esille, että ajatellaan 10 v vanhan koneen olevan uuden veroinen, mitä minusta ne eivät todellaan enää ole.

        Samaa mieltä, mutta homma vaan on näin ja hinnat ovat mitä ovat. Ota tai jätä, siksi uusi on parempi vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, mutta homma vaan on näin ja hinnat ovat mitä ovat. Ota tai jätä, siksi uusi on parempi vaihtoehto.

        Minäkin ajattelin ostaa 10-v vanhan, uudenkarhean, modernin veneen pilkkahinnalla. Sitten katselin pyyntihintoja ja erehdyin vertaamaan niitä venekauppiaiden "vie-ylivuotinen-pois"-tarjouksiin. En sitten ostanut 10-v venettä vaan varma tieto käyttöhistoriasta ja uuden veneen takuut vei voiton.

        On toki ymmärrettävää, että jokainen haluaa myytävästä omaisuudestaan mahdollisimman hyvän hinnan. Jotenkin käytettyjen hinnoittelu kuitenkin näyttää lähtevän siitä, että uusi vene on aikanaan maksanut listahinnan (ja hypertarjous, jolla vene oikeasti ostettiin, oli silkkaa voittoa ostajalle...), ja tästä sitten arvioidaan jotain prosentuaalista arvonalenemaa. Tästä päästään sitten hintapyyntöihin, joita kukaan järkevä ei maksa käytetystä tavarasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ajattelin ostaa 10-v vanhan, uudenkarhean, modernin veneen pilkkahinnalla. Sitten katselin pyyntihintoja ja erehdyin vertaamaan niitä venekauppiaiden "vie-ylivuotinen-pois"-tarjouksiin. En sitten ostanut 10-v venettä vaan varma tieto käyttöhistoriasta ja uuden veneen takuut vei voiton.

        On toki ymmärrettävää, että jokainen haluaa myytävästä omaisuudestaan mahdollisimman hyvän hinnan. Jotenkin käytettyjen hinnoittelu kuitenkin näyttää lähtevän siitä, että uusi vene on aikanaan maksanut listahinnan (ja hypertarjous, jolla vene oikeasti ostettiin, oli silkkaa voittoa ostajalle...), ja tästä sitten arvioidaan jotain prosentuaalista arvonalenemaa. Tästä päästään sitten hintapyyntöihin, joita kukaan järkevä ei maksa käytetystä tavarasta.

        Uusien listahinta ja ulosmyyntihinta on kaksi täysin eri asiaa. Niin myös käytetyissä. Ne jotka eivät löydä niitä erikoistarjouksia tai tajua tinkiä maksavat aina ylihintaa.


    • Anonyymi

      Suhteutetaan vaikka pääkaupunkiseudun asuntomarkkinoihin niin käytettyjen veneiden hintataso on erittäin terveellä pohjalla.

    • Anonyymi

      Olet oikeassa. Nimenomaan käytetyistä perämoottoreista pyydetään aivan uskomattomia hintoja. Veneen kanssa pakettina ostettuna, niiden hinnat ovat usein jo paljon järjellisemmällä tasolla.

      Parikymmentä vuotta merikäytössä olleella perämoottorilla ei ole juuri muuta tulevaisuutta kuin murhetta ja ongelmia edessä. Ei sellaisesta kannata maksaa paljoakaan. Eihän sellaista voi edes korjata, kun kaikki pultit katkeaa käsiin, korroosion vuoksi.

      • Anonyymi

        Erittäin harvinaista on kyllä perämoottorin hajoaminen merivedestä syöpymällä Suomessa. Meillä tosiaan useita 80-luvun perämoottoreita. Olleet koko ikänsä merellä ja ei niissä mitään korroosio-ongelmaa ole. Muita ongelmia osassa on ollut. Sytysbokseja on mennyt ja yksi käy huonosti. Ilmeisesti kyse on kampiakselin stefan vuodosta, mikä haittaa pienillä kierroksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin harvinaista on kyllä perämoottorin hajoaminen merivedestä syöpymällä Suomessa. Meillä tosiaan useita 80-luvun perämoottoreita. Olleet koko ikänsä merellä ja ei niissä mitään korroosio-ongelmaa ole. Muita ongelmia osassa on ollut. Sytysbokseja on mennyt ja yksi käy huonosti. Ilmeisesti kyse on kampiakselin stefan vuodosta, mikä haittaa pienillä kierroksilla.

        Ei korroosio sinänsä suoraan hajota, vaan sen seurauksena esim. pelkän termostaatin vaihtamisesta saattaa tulla "katastrofi", muista operaatioista puhumattakaan, kun pultit katkeilee sitä mukaa kun niitä availee. Ja aina sieltä tyvestä, ettei niitä saa mitenkään enää pois.

        Sama niiden kippien kanssa, joiden korjaaminen melkein mahdotonta. Ne kanssa hajoaa sitten ihan jatkuvasti, vanhoissa koneissa. jnejne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei korroosio sinänsä suoraan hajota, vaan sen seurauksena esim. pelkän termostaatin vaihtamisesta saattaa tulla "katastrofi", muista operaatioista puhumattakaan, kun pultit katkeilee sitä mukaa kun niitä availee. Ja aina sieltä tyvestä, ettei niitä saa mitenkään enää pois.

        Sama niiden kippien kanssa, joiden korjaaminen melkein mahdotonta. Ne kanssa hajoaa sitten ihan jatkuvasti, vanhoissa koneissa. jnejne.

        Eipä ole koskaan termaria tarvinut vaihtaa noihin 80-luvun perämoottoreihin. Yhdestä meni vaihteensiirrintanko poikki. Se tosin oli 90-luvun malli. Kyllä siitä ongelmitta aukesi perän pultit 10-vuotiaana ja tuo tanko oli helppo korjata hitsaamalla.

        Trimmit tuli yleiseksi vasta 80/90-luvun taitteessa. Niiden korjaamisesta on kokemusta vain sisäperästä. -76 perävetolaitteeseen korjasin nuo joskus 80-luvun loppupuolella. Ei ollut ongelmaa avaamisessa.


      • Anonyymi

        Ei se 20 vuoden ikä ongelma ole, vaan käyttö. Jos se on käynyt pinnan alla on ongelmia odotettavissa paljon aikaisemmin mutta ei myyjä välttämättä historiaa niin yksityiskohtaisesti kerro uudenkarheastakaan.


    • Anonyymi

      Se on totta, että pyynnöt ovat korkeita. Kokeillaan kepillä jäätä , kauppa tod näk. syntyy pienemmällä.vrt huutokauppa keisari...

    • Anonyymi

      En ole millään muulla palstalla törmännyt siihen, että joku aloittaa aina voivottelun yleisestä hintatasosta ja pyynneistä.

      Ilmeisesti täälläkään ei ole kuin yksi ihminen, joka sitä säännöällisesti voivottelee ja samalla syyttää myyjiä sekä tyhmyydestä, ilkeydestä ja väärästä hinnasta.
      En ymmärrä miksi kukaan, jolla on vene, vaivautuisi pohtimaan vuodesta toiseen veneiden hintoja, joten kyseessä on joku, jolla ei ole venettä.

      Aivan ilmeisesti kirjoittajalla ei ikinä tule olemaan venettä koska sama virsi jatkuu vuodesta toiseen.

      Vneiden erilainen hinnoittelu on todistus siitä, että markkina toimii. Jos ei toimisi, kaikilla olisi sama hinta.
      On selvää, että kukaan muu kuin myyjä ei voi tietää oikeaa hintaa veneelle. Tämä täysin riippumatta siitä, mitä muista veneistä on maksettu oli ne sitten parempia tai huonompia.

      Ihan vastaavasti vain ostaja tietää, minkä hinnan hän on mistäkin veneestä valmis maksamaan.

      Kun aloittaja ei kuulu veneen omistajiin, myyjiin eikä ostajiin, niin kiinostaa tietää, mistä on syntynyt pakkomielle.

      • Anonyymi

        Sinä jos joku olet trolli. Kyllä nämä perämoottorien hintapyynnöt on poskettomia. Niihin auttaa tehokkaimmin aika. Eivät mene kaupaksi ilman hinnan pudotusta. Paitsi sinulle tietty kun olet niin tyhmä päästäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä jos joku olet trolli. Kyllä nämä perämoottorien hintapyynnöt on poskettomia. Niihin auttaa tehokkaimmin aika. Eivät mene kaupaksi ilman hinnan pudotusta. Paitsi sinulle tietty kun olet niin tyhmä päästäsi.

        Tsot tsot tyhmä pojuseni, vai luulet ajan kanssa hintojen putoavan. Paskapuhetta ja turha luulo. Tätä samaa ruikutusta täällä vuodesta toiseen. Olisi meinaan jo pitänyt pudota aikoja sitten, jos on pudotakseen. Päinvastoin näyttävät vaan nousevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä jos joku olet trolli. Kyllä nämä perämoottorien hintapyynnöt on poskettomia. Niihin auttaa tehokkaimmin aika. Eivät mene kaupaksi ilman hinnan pudotusta. Paitsi sinulle tietty kun olet niin tyhmä päästäsi.

        Olen samaa mieltä, että perämoottoreiden hinnat käytettyinä ovat varsin kovia. En kuitenkaan usko, että pyynnit ovat hirveästi yli käyvän hintatason, siis sen, jolla kauppa käy.

        Muutama vuosi sitten havahduin asiaan, kun olisin halunnut ostaa 4-5 hv koneen. Ajattelin, että 100-200 saa OK yksilön, mutta eihän sillä löytynyt kuin rikkinäisiä tai 70-luvun malleja. Kaveri myi pari vuotta sitten hajonneen 80-luvun 40 hv koneen melkein tonnilla, vaikka hinta kuullosti ko. mallista kovalta ehjästäkin minun korvaan.

        Mutta tosiaan perämoottorit ovat varsin pitkäikäisiä eli ei niitä voi verrata vaikkapa autoihin.


    • Anonyymi

      Jos käytetyn hinta tuntuu kovalta, voi ostaa uuden.

      Millä tavalla hinnan oikeellisuus on muka laskettu?

      Jos minä olen kiintynyt moottoriin, niin voin pyytää siitä kovemman hinnan kuin uudesta etkä sinä pysty millään todistamaan, että minun pyytämä hinta olisi väärä :D

      Katsos myyntihinnan määrää se, joka tavaran omistaa, ei se, joka sitä haluaa.

      Kauppa syntyy silloin, kun sekä ostaja että myyjä saa enemmän kuin mistä luopuu.
      Siihen sinä et pysty vaikuttamaan mitenkään, et itkemällä, kiroilemalla etkä rukoilemalla.
      Siksi valittaminen on lapsellista.

      • Anonyymi

        Kauppahinnan määrää viime kädessä ostaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppahinnan määrää viime kädessä ostaja.

        Kyllä. Minä määrään! Joskus myyjäperkeleet alkavat niskotella. Silloin pitäisi voida soittaa poliisit paikalle ja turvautua maksuttomaan oikeusapuun.


    • Anonyymi

      Mistä johtuu että hyvin yleisesti vene myydään vanhemmalla moottorilla mikä on veneen ikä.

      • Anonyymi

        Enpä ole moista huomannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole moista huomannut.

        Otanpa sen verran takaisin, että niitä tilanteita on useinkin, että kun myydään uusi vene, siihen satuu jälleenmyyjien varastoista löytymään ns. ylivuotinen kone "sopuhintaan", eli vuoden tai kaksi ero selittyy yleensä sillä.


      • Anonyymi

        Monesti liikkeillä on ylivuotisiakoneita jos paketti on alkuperäinen


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näin on. No, eikös tuollaiset voi jättää "omaan arvoonsa" ja siirtyä katsomaan seuraavaa kohdetta?


      • Anonyymi

        Ei vaan ole myyntimeikattu. Ei edes myyjä oleta että kaupat tuolla hinnalla syntyy. Myyjä toivoo 800. Joku voi tarjota 600 ja sitten neuvotellaan ja vene vaihtaa omistajaa 700 eurolla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kaikki millä on käyttöarvoa on myyntiarvoa. Ilman käytön tarvetta ei ole kumpaakaan. Ihan on pyynti tuossa kohdillaan ja tinkivaraa mukavasti. Käytettyjen kaupassa tinkaaminen on osa harrastusta. Voisin tarjota tuosta tonnin, ehkä venyttää tonniviiteensataan jos tuo koekäytössä vaikuttaa pätevältä. En kuitenkaan tarjoa koska ei ole veneelle tarvetta. Ei ilmeisesti ole sinullakaan.


      • Anonyymi

        Miksi sinun pitäisi saada käyttökelpoinen vehje jossa siis on käyttöarvoa ilmaiseksi? Minulle ainakin uusikin vehje on 0 € arvoinen jos sille ei ole mitään käyttöä eli sillä ei ole minulle käyttöarvoa.
        Eli kyllä käyttöarvo määrittelee myös myyntihinnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinun pitäisi saada käyttökelpoinen vehje jossa siis on käyttöarvoa ilmaiseksi? Minulle ainakin uusikin vehje on 0 € arvoinen jos sille ei ole mitään käyttöä eli sillä ei ole minulle käyttöarvoa.
        Eli kyllä käyttöarvo määrittelee myös myyntihinnan.

        Elekee ostako ylihintasta venettä. Joka talvi on myynnissä esim. Uudenkarheita 15-20hv nelareita, 1500€-2500€ ostakee niitä.
        Ihe möin parivuotta käytetyn sähkökäynnisteisen Mercuryn 1900€ 2 kpl ropelilla, ei sekään hetikättelyssä kaupaksi mennyt.
        Nytkin on kahdessa liikkeessä meijäkulmilla vene 80 luku, kone 4t 20hv 2001 hinta 4900€. Toinen vastaava vene kilometrinpäässä vene 2012, kone nelitahti 2014, 15h/sähkö 4000€. (koneet sama merkkisiä)


    • Anonyymi

      Ajattelin ostaa uuden veneen ja pistää sen kaksinkertaisella hinnalla nettiveneeseen vain siksi, että ämmillä on päiviteltävää :D

      • Anonyymi

        Tuo on hyvä idea! Mutta ei siihen tarvitse edes ostaa sitä venettä, laitat vain sen ilmoituksen. Kuvat imuroit netistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on hyvä idea! Mutta ei siihen tarvitse edes ostaa sitä venettä, laitat vain sen ilmoituksen. Kuvat imuroit netistä.

        Kunnon DDR meininki päälle. Markkinoit sitä jollain tosi eksoottisilla lisävarusteilla joita ei insinöörit ole vielä pystyneet tuotteistamaan, ja jos joku ostajaehdokas ilmaantuu niin toteat että se tuli jo myytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon DDR meininki päälle. Markkinoit sitä jollain tosi eksoottisilla lisävarusteilla joita ei insinöörit ole vielä pystyneet tuotteistamaan, ja jos joku ostajaehdokas ilmaantuu niin toteat että se tuli jo myytyä.

        Tärkeintä on, että juttua piisaa :D
        Glonass-tutka on jo valmisteilla.


    • Anonyymi

      Selkeä kevään merkki, kun suomi24:n aisurit ilmestyvät paikalle pillittämään veneiden hinnoista.
      Sitten kun saatte pitkin hampain sen saippuakipon ostettua, niin sama narina jatkuu käytettyjen venekärryjen puolella! :D

      • Anonyymi

        Aivan. Sitten seuraamme syksyllä ihmettelyä siitä kun omasta veneestä ei tule yhtään tarjousta vaikka muut huonommat tuntuvat poistuvan myyntilistoilta melko nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Sitten seuraamme syksyllä ihmettelyä siitä kun omasta veneestä ei tule yhtään tarjousta vaikka muut huonommat tuntuvat poistuvan myyntilistoilta melko nopeasti.

        Mitä, jos lainaisit rahaa ja ostaisit sen veneen ensin?

        Saa tänne kirjoittaa, mutta ennen ensimmäisen veneen ostamista ei kannata antaa neuvoa niille, joilla on ollut veneitä kymmenien vuosien ajan.


    • Anonyymi

      Loppujen lopuksi on veneen hankintahinta vuosien saatossa pieni osa veneilyn kokonaiskustannuksista, joten mitä niitä hintoja ihmettelemään. Ostaa mieleisen veneen mihin on varaa ja tekee ensin hintavertailut että hinta on linjassa markkinatilanteen kanssa. Jos vene pitää joka vuosi ostaa ja myydä niin ei siinä mitään säästä.

    • Anonyymi

      Ellei kymmenvuotiaalla pikkuveneellä ole enää mitään rahallista arvoa niin sama pätee isoihinkin veneisiin. Samoista materiaaleista ne isot kuin pienetkin on tehty, ja samalla käytöllä ja huolenpidolla arvon alenema on samassa suhteessa ellei kysynnän ja tarjonnan laki sitä muuta. Koitappa väittää veneenvälittäjälle että uutena 200000 maksanut paatti on kymmenvuotiaana arvoton romu jonka voit armosta viedä mennessäsi.

    • Anonyymi

      No jaa. Ite ajoin 91 paketilla 10v ja en saanu ku vähän päälle tonnin voittoa. En jaksanut jumpata myynnin kanssa vaan myin ekalle

      • Anonyymi

        Tuskin mitään voittoa sait. Päinvastoin. Ota inflaatio ja käytännössä pakolliset ylläpitokulut joilla vene pysyy myyntikuntoisena mukaan laskelmiisi.


      • Anonyymi

        Varastetun tai lahjaksi saadun jos möit niin voittoa tuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin mitään voittoa sait. Päinvastoin. Ota inflaatio ja käytännössä pakolliset ylläpitokulut joilla vene pysyy myyntikuntoisena mukaan laskelmiisi.

        2t kone, ilmainen venepaikka, vakuutusta en ottanut joten kulut aika minimaaliset.
        Rivien väistä kerrottuna että hinnoittelu aika outoa ku tonkin hintaisen hinta nousee noinkin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varastetun tai lahjaksi saadun jos möit niin voittoa tuli.

        Perikunnalta jonka kaupat teki lakimies joten tokkopa varastettu. Yksi omistaja ennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perikunnalta jonka kaupat teki lakimies joten tokkopa varastettu. Yksi omistaja ennen.

        Niin no, väliäkö sillä maksaako perintöveroa tai myy halvemmalla. Poikkeustapaus.


      • Anonyymi

        No jos vaikka kolmella tonnilla ostit kymmenen vuotta aiemmin ja neljällä tonnilla sait myytyä on voitto vajaat 600 euroa olettaen ettet käyttänyt veneeseen yhtään rahaa kymmenen vuoden aikana. 60 euroa vuodessa menee äkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos vaikka kolmella tonnilla ostit kymmenen vuotta aiemmin ja neljällä tonnilla sait myytyä on voitto vajaat 600 euroa olettaen ettet käyttänyt veneeseen yhtään rahaa kymmenen vuoden aikana. 60 euroa vuodessa menee äkkiä.

        Tsot tsot.
        Pitää laskea rahan nykyarvo.

        Inflaatiolla 3% 10v sitten 3000 euron nykyarvo on 3914 euroa eli tulihan siitä melkein 300 voittoa, josta valtio ottaa kolmanneksen.
        Ei pidä kuitenkaan vähätellä koska harva tekeesenkään vertaa rahaa venekaupoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsot tsot.
        Pitää laskea rahan nykyarvo.

        Inflaatiolla 3% 10v sitten 3000 euron nykyarvo on 3914 euroa eli tulihan siitä melkein 300 voittoa, josta valtio ottaa kolmanneksen.
        Ei pidä kuitenkaan vähätellä koska harva tekeesenkään vertaa rahaa venekaupoilla.

        Valtio ottaa kolmanneksen. ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsot tsot.
        Pitää laskea rahan nykyarvo.

        Inflaatiolla 3% 10v sitten 3000 euron nykyarvo on 3914 euroa eli tulihan siitä melkein 300 voittoa, josta valtio ottaa kolmanneksen.
        Ei pidä kuitenkaan vähätellä koska harva tekeesenkään vertaa rahaa venekaupoilla.

        Nimenomaan rahan nykyarvolla oli laskettuna. Inflaatio ei ole ollut 3% vaan keskimäärin 1,3%. Voitosta maksettavaa veroa en huomioinut, se riippuu muista tuloista/tappioista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3170
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2214
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1624
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      76
      1112
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      941
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      904
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      900
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      815
    10. Rahtari s salmi

      Onkohan jutussa perää että kylän tyhmin rahtari on palanut ratista
      Suomussalmi
      8
      795
    Aihe