Löytyykö tuollasta Ubuntuun.
Jos asentaa 7" 4G-tablettiin mieluummin työpöytäversion kuin Ubuntu Touchin niin olisi hyvä silti toimia puhelimenakin.
Phone Call app Ubuntuun
14
55
Vastaukset
- Anonyymi
Kun tuollaisia harkitsee niin varmaankin taito/viitseliäisyys riittää asioiden hakemiseen netistä.
- Anonyymi
Linux kehitys on siirtynyt Chrome OS:n sekä Androidiin. Muut ovat jääneet taka-alalle kun linux-yhteisö on riitainen ja kaikki haluavat tehdä asiat kuten itse haluaa.
Kaikki haluaa oman graafisen ympäristön, selaimen, shellin... ym. Ei osata päättää pitääkö olla init vai upstart vai joku muu.. kaikessa jakaannutaan eri leireihin ja sitten ei ole enää resursseja tehdä nykyaikaista toimivaa käyttöjärjestelmää. Ennen Linux oli vielä hyvä kun pieni porukka kykeni tekemään kaiken, mutta käyttöjärjestelmät ovat paisuneet niin isoiksi ettei se enää onnistu pienen porukan kesken.
Pitäisi lopettaa itsekkyys ja antaa jossain periksi. Ei tarvita 100 eri linuxdistroa. Muutama riittää ja niille omat juttunsa.
Itse olen jo joutunut taipumaan ja siirtymään OSX sekä Chrome OS käyttäjäksi. Freebsd on palvelimissa. Tähänkin viestiin tulen saamaan vain vastaukseksi haukkumista ja wintrolli väitteitä, koska Linux-yhteisö ei osaa käsitellä kritiikkiä, mikä on yksi suuri syy Linuxin nykytilaan.- Anonyymi
Linuxin nykytilannehan on parempi kuin koskaan aiemmin. Linuxin käyttö on täysin vapaaehtoista. Ei ole pakko käyttää jos ei halua.
- Anonyymi
Ei kannata koko yhteisöä syyttää jos yksi porukka mollaa kaikkia toisia ja varsinkin jatkovirityksiä omasta "häkkyrästään".
- Anonyymi
Edelleenkin se puhelin on siellä lähes samalla tavalla kytkettynä tietokoneessa(cpu:ssa) kuin modeemi 80-luvulla. Tahtoo siis sanoa, että jos joku haluaa ajurin kirjoittaa, niin aika helpolla luultavasti pääsee kun kaikki toiminnallisuus on eräänlaisessa (4G-)modeemipiirissä. Itse asiassa tuo on vielä DSP:n päällä, joten jos protokollaan on eksinyt virhe ja sitä vaikka halutaan korjata, sekin onnistuu mikäli suorituskyky piirissä vielä riittää.
Luuri ei eroa olennaisilta osin tavallisesta tietokone modeemi yhdistelmästä.
Tiedän, että perustoiminnallisuus on saatu portattua jo melko monellekin Android-alustalle, joille löytyy rootkitti. Itse asiassa saa luultavasti asennettua jopa haluamansa linux-version, mikäli perus-android ei miellytä. Osalle puhelinajurit vielä puuttuu, riippuu täysin käyttäjämääristä, tuleeko niitä jatkossa. Ja jos puhelimesta löytyy esim. Dolby:n koodekit, jotka vaativat lisenssin - voi puhelintoiminnallisuudet ja muut äänet unohtaa. Joku perus-koodekki voi silti löytyä, jolla pärjäilee! - Anonyymi
Niin no ite poestin linuksen kun ruhjoi biosin konerikko tuli.
- Anonyymi
Aina kannattaa "poestaa" Winukse-linukse-tuputin. ja lopettaa järjetön valehtelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina kannattaa "poestaa" Winukse-linukse-tuputin. ja lopettaa järjetön valehtelu.
Eikäkö tuommoinen linuks olikun ruhjoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikäkö tuommoinen linuks olikun ruhjoi.
Valepukille tiedoksi että linux ei ruhjo koneita!
- Anonyymi
Linux ei ruhjo biossia, lakkaa siis valehtelemasta!
- Anonyymi
Linux piireissä tosiaan on tuota ihan omaksi ilokseen tekemistäkin.
- Anonyymi
Olihan se muutama vuosi takaperin hirvee vouhotus päällänsä "upuntu-puhelin tulossa". Vaan eipä tuosta ole aikoihin kuulunu yhtään mitään. Oi upuntu-gurut, valottakaa hieman missä nyt mennään?
- Anonyymi
Asennapa Sailfish. Ja kehitä sitä. Suur-yritysten Google, Apple, Microsoft ja Huawei) jalkoihin jää monet hyvät käyttöjärjestelmät.
- Anonyymi
Jollan kehittämä Sailfish on täysiverinen Linux ja se on tälläkin hetkellä saatavilla Sonyn useammallekin XPeria -sarjan Android -älypuhelimille. Sailfishin voi ostaa Jollan kaupasta ja samalla saa ohjeet Sailfishin asentamiseen Androidin tilalle. Valmiiksi asennettuna Sailfishiä ei Sonyn -älypuhelimille saa, mutta Sailfish on kyllä saatavissa niille, Sailfish pitää vain ensin ostaa Jollan kaupasta. Toki kannattaa varmistaa, että oma puhelin on tuettujen joukossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446