Siis TE-toimiston listoille? Hakematta tulee mieleen, että häpeällisyys siitä miten kehnoja palkkoja on maksettu näin ollen paljastuisi. Toinen kysymys: mitä hemmetin ydin-/erikoisosaamista tiloilla nyt vaaditaan; johon kelpaa vain ukrainalainen kausityöläinen? Tavan yksinkertaista suorittavaa työtä tuolla on kutakuinkin kaikki, uskon. Työnjohtokin sinällään vain organisoimista. Kun kerran esitetään, miten asiat tehdään, kyllä normi(järkinen) suomalainenkin osaa. Jos ei kerta sanomisella muistu kaikki, niin laittaa vaikka kirjalliset ohjeet.
Taitaa olla taas " kapiteelisilla" yrittäjillä kiima siitä miten vaan maksimoida voittonsa: henkilöstökulut minimiin, ja sitten kesällä, sadonkorjuuaikaan nyyhkitään: voivoi, kun se on pakko laittaa mansikoille tuplahinta, kun kulut koronan takia pompsi kovin, olen pahoilani.
Miksi kausityöpaikat ei nyt sitten tule julkiseen hakuun?
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
olisiko tuo niin että ukrainalaisten "eritysosaajien" kohdalla kun ei ole niin nuukaa lainsäädännön noudattamisen kanssa?
ovatko siksi niin spesiaaleja?- Anonyymi
Taitaa suomaalaisila olla asennevamma, mikä estää kaiken. Ei niin nuukaa miten työt edistyy, kunhan vain lain pilkut tulee nussittua.
- Anonyymi
Koska työvoimaa tarvitseva isäntä lienee itsekin suomalainen, niin miten isännät ovat itse työntäneet suomalaisissa juurissaan majailevan velttouden ja työhaluttomuuden taka-alalle omalta osaltaan ? Vai ovatko edes työntäneet ? Vai onko kyseessä pötypuhe ?
- Anonyymi
5-7 euroa/ h lienee se vallitseva tuntipalkka. Moniko suomalainen liikahtaa siihen hintaan. Toivottavasti suomalaisetkin päätyvät pikkuhiljaa oikeisiin töihin. Ja saataisiin ruoan hinta oikeille tasoille. Nythän se on epänormaalilla levelillä kaikinpuolin.
- Anonyymi
Siellä konetta ajaessa on tiedettävä myös mitä sillä tehdään ja miksi, eikä vain saatava sitä liikkumaan. Ei varmaan sen väliä, vaikka tekijä olisi suomalainenkin, mutta se vuosien työkokemus on tärkeä. Jossain oli kerrottu että varsinkin nämä alkukesän perustavat työt on sellaisia, että uusi koulutetaan niin, että kulkee toisen, osaavan mukana , joten siinä menee jo tuplapalkka samaan työhön, mutta työ tapahtuu normaalivauhtia, joka on välttämätöntä. Sadonkorjuussa on enemmän mahdollisuuksia äkkinäisellekin oppia tehtävänsä lyhyellä koulutuksella, mutta ennen sadonkorjuuta on paljon asioita tapahduttava oikein ja oikea-aikaisesti, että sadonkorjuuseen edes päästään.
- Anonyymi
Mansikka tuottaa satoa helposti 4-5 vuotta, joten 10 ha mansikkamaasta uusitaan vuosittain parttiarallaa 2 ha (20 hehtaarista 4 ha). Maa lannoitetaan koneella, penkit ja muovitus tapahtuu koneella, traktorin perässä kulkee 1 mies ? Taimien kanssa pelaamiseen voi olla hyvä saada ryhmä pariksi päiväksi, max viikoksi ? Siinä alkukauden työt. Eikö ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279