Vieläkö em. Pösövanhukseen löytyis alkuperäinen etupuskuri ja ajovaloumpiot(Umpioissa lisäpitkä alalaidassa). Muukin autoon liittyvä kiinnostaa; esim. alkup esitteet yms. Onko tietoa paljonko auto maksoi v.-84?
505 Turbo injection -84
5
1361
Vastaukset
- Jarto
Moi
Kaivelin arkistoja, mutta en jaksanut ihan -84:ään asti.
Vuoden -85 505 GTI 2.2 Turbo Injection maksoi huimat 192700 mk.
Vertailun vuoksi kerron, että BMW 525i maksoi tasan 200000mk, 325i Autom. 184000mk, MB 200 d 183200, 911 Carrera Coupe 3,2 385000mk ja Lada 1200 L 27950mk.
Malli oli kallein hinnaston Peugeoteista.- Peso
Kiitoksia hinnastosta, yllätys että tuo Mersu oli melkein kymppitonnin halvempi kuin Pösö.
Auto on ollut perhepiirissä melkein uudesta,joten sen tunnearvo(kin) on suurempi kuin kaupallinen arvo. Tarkoituksena on säilöä ja myöhemmin mahdollisesti entisöidä auto.
Jos jollakin ois tietoa tuosta alkup. etupuskurista ja umpioista niin ilmoitelkaa...
Onko tietoo löytyykö netistä ko. Pösöstä mitään? - Jarto
Peso kirjoitti:
Kiitoksia hinnastosta, yllätys että tuo Mersu oli melkein kymppitonnin halvempi kuin Pösö.
Auto on ollut perhepiirissä melkein uudesta,joten sen tunnearvo(kin) on suurempi kuin kaupallinen arvo. Tarkoituksena on säilöä ja myöhemmin mahdollisesti entisöidä auto.
Jos jollakin ois tietoa tuosta alkup. etupuskurista ja umpioista niin ilmoitelkaa...
Onko tietoo löytyykö netistä ko. Pösöstä mitään?Moi
Mene hakukoneiden www.google.com tai www.altavista.com sivuille. Muitakin toki on.
Käytä "hae"-kentässä hakusanaa "Peugeot 505" tai "Peugeot 505 gti" tai "Peugeot 505 turbo".
Muista lainausmerkit. Tietysti voit käyttää fiksumpaakin syntaksia, mutta tuolla pääsee mukavasti alkuun. ja linkkiä pukkaa!
Sinun kannattaisi etsiä ranskalaiselta dealerilta hyväkuntoinen yksilö, jonka tuot suomeen. Nykyisin autovero maksetaan vasta rekisteröinnin yhteydessä, joten saatat saada hyvinkin halvan varaosa-auton periaatteella "puskurin hinnalla koko pirssi".
Muista kuitenkin osia vaihtaessasi 50%:n sääntö, ettei ehostettu / entisöity yksilösi mene verollepantavaksi seuraavassa katsastuksessa tai ratsiassa. :)
PS. Olarin automaassa oli joskus 90-luvun puolivälissä myytävänä valkoiseksi ylimaalattu turbo. Pyynti oli silloin 60 tuusaa. Kävin kokeilemassa pirssiä ihan ihastuksesta.
Autossa oli hieman lintan makua, joten unohdin kaupanteon siltä istumalta, mutta kumi paloi kyllä iloisesti ahtopainemittarin hipoessa punarajaa.
Mieleen jäi hieno varustetaso, jonka kruunaamaton kuningatar herätti jo silloin hymynkareen suupieleen. Nimittäin ranskankielinen puhesyntetisaattori, joka muistutti milloin mistäkin asiasta.
Nalkuttava akka siis samaan rahaan :)
Päällimmäinen ajatus oli silloin se, että huippukireän turboahdetun tekniikan ylläpitäminen ja hienostuneiden sähkövarusteiden korjaaminen tulisivat lohkaisemaan leijonanosan vuosituloista. Näitä turboja kun ei juuri riesaksi asti majaillut yhteisvarastolla ja muilla romiksilla.
Harrasteautona kohde on omaa luokkaansa. Asiantuntijat kyllä tunnistavat aidon turbon mm. upeista vanteista ja takaspoilerista. Ja ken uskaltaa pistää kardaanin koetukselle, on turbon vihellys kiivaassa lähdössä musiikkia korville. 80-luvun parhaassa ego-hengessä!
PPS. Sen verran aikaa on kulunut, että saman 160 hevosvoimaa tarjoaa peugeot vapaastihengittävässä 2,2-litraisessa moottorissa tänään.
Se ei ole sama asia!
Turbon villi luonne ja "alueella" muhkea vääntö loivat omitusta painetta käpylisäkkeeseen. Eivät ne ajat enään palaa... - Peso
Jarto kirjoitti:
Moi
Mene hakukoneiden www.google.com tai www.altavista.com sivuille. Muitakin toki on.
Käytä "hae"-kentässä hakusanaa "Peugeot 505" tai "Peugeot 505 gti" tai "Peugeot 505 turbo".
Muista lainausmerkit. Tietysti voit käyttää fiksumpaakin syntaksia, mutta tuolla pääsee mukavasti alkuun. ja linkkiä pukkaa!
Sinun kannattaisi etsiä ranskalaiselta dealerilta hyväkuntoinen yksilö, jonka tuot suomeen. Nykyisin autovero maksetaan vasta rekisteröinnin yhteydessä, joten saatat saada hyvinkin halvan varaosa-auton periaatteella "puskurin hinnalla koko pirssi".
Muista kuitenkin osia vaihtaessasi 50%:n sääntö, ettei ehostettu / entisöity yksilösi mene verollepantavaksi seuraavassa katsastuksessa tai ratsiassa. :)
PS. Olarin automaassa oli joskus 90-luvun puolivälissä myytävänä valkoiseksi ylimaalattu turbo. Pyynti oli silloin 60 tuusaa. Kävin kokeilemassa pirssiä ihan ihastuksesta.
Autossa oli hieman lintan makua, joten unohdin kaupanteon siltä istumalta, mutta kumi paloi kyllä iloisesti ahtopainemittarin hipoessa punarajaa.
Mieleen jäi hieno varustetaso, jonka kruunaamaton kuningatar herätti jo silloin hymynkareen suupieleen. Nimittäin ranskankielinen puhesyntetisaattori, joka muistutti milloin mistäkin asiasta.
Nalkuttava akka siis samaan rahaan :)
Päällimmäinen ajatus oli silloin se, että huippukireän turboahdetun tekniikan ylläpitäminen ja hienostuneiden sähkövarusteiden korjaaminen tulisivat lohkaisemaan leijonanosan vuosituloista. Näitä turboja kun ei juuri riesaksi asti majaillut yhteisvarastolla ja muilla romiksilla.
Harrasteautona kohde on omaa luokkaansa. Asiantuntijat kyllä tunnistavat aidon turbon mm. upeista vanteista ja takaspoilerista. Ja ken uskaltaa pistää kardaanin koetukselle, on turbon vihellys kiivaassa lähdössä musiikkia korville. 80-luvun parhaassa ego-hengessä!
PPS. Sen verran aikaa on kulunut, että saman 160 hevosvoimaa tarjoaa peugeot vapaastihengittävässä 2,2-litraisessa moottorissa tänään.
Se ei ole sama asia!
Turbon villi luonne ja "alueella" muhkea vääntö loivat omitusta painetta käpylisäkkeeseen. Eivät ne ajat enään palaa...Kiitos Jarto taas tiedoista ja mukavista kommenteista.
Hiukan vastinetta tuosta "huippukireän" turbotekniikan ylläpidosta; Autolla on nyt ajettu 390 th. Tekniikkapuolelle on vaihdettu koneeseen ohjurikumit, kytkin, lämppärin moottori, vesipumppu,laturin peruskorjaus ja taka-akseliston "kynkät" molemmin puolin ja jotain pienempää. Esim. pakoputki,iskarit,jarrulevyt,turbo yms. ovat yhä ALKUPERÄISIÄ. Tekniikka on siis pelannut yli odotusten.
Sähköpuolella on kyllä ollut häiriöitä, ajovalot, ajotietokone yms. melkein uudesta asti.
Auto olisi mennyt pari kk sitten lunastukseen keulakulmakolarin vuoksi, koska alkup. etupuskuri ja umpio maksavat messinkiä uutena. Nyt osat on korvattu tavallisen 505:n osilla...tyylirikko.
Puhesyntetisaattorista yksityiskohta, naisen ääni huomauttaa pienistä puutteista esim. turvavyö ja miesääni vakavista vioista esim. öljynpaine.
Nuorena poikana autoa muutaman kerran lainatessani oli tuliaisina aina pääpalkintoja nopeusmittauksissa. Lainailut loppui kun asia kotona selvisi.
- Masa
Onhan nuo mukavia "harraste" laitteita mutta osien hankinta on varsin haasteellista varsinkin moottorin puolelle. Esim. nuo Kangaroo etu lamput H4 H1 maksaa n.1900mk/kpl, runkolaakeri sarja n.1000mk jne...
Nimimerkillä: 3kpl tuollaisia pihalla -85 -86 -88
(-85 varustettu PTS kitillä stage 2 eli n.240hp omat lisäviritykset)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu755904Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti275227Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett213088- 1822548
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut2212312- 192156
- 1031541
Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,3461402- 751313
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171206