Ateistit ovat keskimäärin yhtä hyviä ihmisiä kuin herätyskristillet ja jopa heitä parempia!
Näin arvostettu professorikollegani sanoi taannoin, mutta hän erehtyi!
Uskoaan tunnustavat herätyskristityt ovat monta kertaa parempia ihmisiä moraaliltaan kuin ateistit.
Ongelman muodostaa se, miten moraaliset käskyt ja ohjeet tulkitaan.
Oma tulkintani perustuu perinteiseen kristilliseen arviointiin, koska olin aiemmin kristitty professori Yliopistossa.
Kollegani tulkinta perustuu siihen, että meillä ei voi olla tietoa siitä, mikä on absoluuttisen hyvä tai paha ja niin hän on valinnut itse ne kriteerit, joilla arvioitsee ihmisten oikeustajua ja moraalista käytöstä.
Kun minä tuomitsen juopottelevat ja avion rikkovat ihmiset vääryyden harjoittajiksi, niin kollegani pitää heitä esimerkillisen hyvinä uskovina kristittyinä, jahka eivät tule uskoon ja mene päästään sekaisin.
No, mitä tästä pitäisi ajatella?
Olenko minä oikeassa vai ovatko palstan kaikki ateistit ja tuntemani proffa oikeassa?
Ateistit ovat yhtä hyviä ihmisiä
15
67
Vastaukset
- Anonyymi
Taas tätä... mahtaa se pohjois-pohjanmaa olla tylsä paikka, jos nyt edes oikeasti asut siellä.
- Anonyymi
Kyllä hän asuu siellä, Haukiputtaalla. GAG mainosti syksyllä kirjaa Fysikaalinen teologia, jonka tunnettuus on hyvin matala. Miksi GAG mainostaisi tällaista paskakirjaa, jos ei olisi itse tällaisen omakustanteisen turauksen kirjailija? Jumalanvaltakuntablogisti ja Fysikaalinen teologisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hän asuu siellä, Haukiputtaalla. GAG mainosti syksyllä kirjaa Fysikaalinen teologia, jonka tunnettuus on hyvin matala. Miksi GAG mainostaisi tällaista paskakirjaa, jos ei olisi itse tällaisen omakustanteisen turauksen kirjailija? Jumalanvaltakuntablogisti ja Fysikaalinen teologisti.
Kaunista seutua. Vaikea kuvitella, että siellä asuisi tämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaa juuri samantyyliseltä sanasillisalaatin viljelijältä, joka tekopyhästi loihtii kaikkea kuvitteellista pahaa niistä joita vihaa, mutta ylistää kritiikittömästi itseään.
- Anonyymi
Mitä tuosta pitäisi ajatella.
Onko kristityllä professorlla tapana tekaista vääriä syytöksiä ateisteista ja tehdä kategorisia yleistyksiä, jotka ovat vääriä? Havaitsitko, että muut kristityt professorit olisivat olleet yhtä paljon vääriä ja asiattomia oletuksia tekeviä? Ja kirjoittivatko he myös ateistien tappamisesta suomi24:lla ja vapaa-ajattelijoiden kokouksissa lokin (glock-pistooli) laulattamisesta? - Anonyymi
Mitä moraalisesti pahaa juopottelussa on herätyskristillisyyden mukaan? Eikö Jeesuskin ollut juomari?
- Anonyymi
Lähi-idässä kristityt juovat viiniä ja heitä paheksutaan.
Minusta moraali, joka perustuu "käskyihin ja ohjeisiin" on jo perusteeltaan hukassa. Ihmisen tulee kyetä arvioimaan tekojen seurauksia itse ja pyrkiä yhteiseen hyvään ilman käskyjäkin.
- Anonyymi
Tiina Jylhä ja G5G ovat aika samanlaiset ihmiset, kumpikin keksivät itselleen uusia taitoja ja titteleitä ja kehuskelevat menestyksellään, mutta kun katsoo kuoren alle ei asiat ole lainkaan niin. Kumpikaan ei halua tehdä parannusta, eikä kummallakaan ole sellaista uskoa joka sen mahdollistaisi.
- Anonyymi
Tuosta pitäisi ajatella, että valehtelevalta kretupelleltä on jo valheet loppuneet, kun pitää samoja vanhoja kierrättää aina uudestaan ja uudestaan. Säälittää tuollainen ihminen, jonka uskondogmien kahlitsema järki ja mielikuvitus eivät enää kykene muuhun kuin ala-arvoisten trollausten kierrättämiseen.
- Anonyymi
Totta puhut, tuntui että olen tämän saman aloituksen nähnyt täällä ainakin kymmenen kertaa. Hakuun aloituksen otsikko niin löytyy heti G4G:n viestejä, joissa on ihan sama sisältö. Liekö osa poistettukin spämminä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15715927/suunnaton-rakkaus-uskovia-kohtaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta puhut, tuntui että olen tämän saman aloituksen nähnyt täällä ainakin kymmenen kertaa. Hakuun aloituksen otsikko niin löytyy heti G4G:n viestejä, joissa on ihan sama sisältö. Liekö osa poistettukin spämminä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15715927/suunnaton-rakkaus-uskovia-kohtaanEihän kreationisti koskaan opi mitään, ainoa mihin kykenee on samojen valheiden inttäminen uudestaan ja uudestaan. Erittäin säälittäävää toimintaa, mutta sitähän se kreationismi maailmaan tuottaa.
- Anonyymi
Kristitty antaa anteeksi, jopa jammu sedälle ja ohjaa hänet ateistien tyttärien luokse.
Siinä on se ero, että tiettyjen ateistien tyttäret kantavat mukanaan 7,62mm, eivätkä ujostele sen käyttöä jammu setiin.- Anonyymi
En edes uskalla kuvitella mitä nämä ateistien tyttärien vanhemmat tekisivät jammu setää auttaneille kristityille. sen täytyisi olla monin kerroin kauheampaa, kun joidenkin isis videoiden teot.
- Anonyymi
Uskoviin ei tehoa 7,62 luoti. Niitä pitää ampua 20 mm:n kanuunalla! Sillä se krapula lähtee, niin että ei tarvitse Haukiputaalta asti tänne viestejä kirjoittaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1307768- 555788
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa803283Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091610Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3301323Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071