Ateistit ovat yhtä hyviä ihmisiä

Ateistit ovat keskimäärin yhtä hyviä ihmisiä kuin herätyskristillet ja jopa heitä parempia!

Näin arvostettu professorikollegani sanoi taannoin, mutta hän erehtyi!

Uskoaan tunnustavat herätyskristityt ovat monta kertaa parempia ihmisiä moraaliltaan kuin ateistit.

Ongelman muodostaa se, miten moraaliset käskyt ja ohjeet tulkitaan.

Oma tulkintani perustuu perinteiseen kristilliseen arviointiin, koska olin aiemmin kristitty professori Yliopistossa.

Kollegani tulkinta perustuu siihen, että meillä ei voi olla tietoa siitä, mikä on absoluuttisen hyvä tai paha ja niin hän on valinnut itse ne kriteerit, joilla arvioitsee ihmisten oikeustajua ja moraalista käytöstä.

Kun minä tuomitsen juopottelevat ja avion rikkovat ihmiset vääryyden harjoittajiksi, niin kollegani pitää heitä esimerkillisen hyvinä uskovina kristittyinä, jahka eivät tule uskoon ja mene päästään sekaisin.

No, mitä tästä pitäisi ajatella?

Olenko minä oikeassa vai ovatko palstan kaikki ateistit ja tuntemani proffa oikeassa?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taas tätä... mahtaa se pohjois-pohjanmaa olla tylsä paikka, jos nyt edes oikeasti asut siellä.

      • Anonyymi

        Kyllä hän asuu siellä, Haukiputtaalla. GAG mainosti syksyllä kirjaa Fysikaalinen teologia, jonka tunnettuus on hyvin matala. Miksi GAG mainostaisi tällaista paskakirjaa, jos ei olisi itse tällaisen omakustanteisen turauksen kirjailija? Jumalanvaltakuntablogisti ja Fysikaalinen teologisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän asuu siellä, Haukiputtaalla. GAG mainosti syksyllä kirjaa Fysikaalinen teologia, jonka tunnettuus on hyvin matala. Miksi GAG mainostaisi tällaista paskakirjaa, jos ei olisi itse tällaisen omakustanteisen turauksen kirjailija? Jumalanvaltakuntablogisti ja Fysikaalinen teologisti.

        Kaunista seutua. Vaikea kuvitella, että siellä asuisi tämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän asuu siellä, Haukiputtaalla. GAG mainosti syksyllä kirjaa Fysikaalinen teologia, jonka tunnettuus on hyvin matala. Miksi GAG mainostaisi tällaista paskakirjaa, jos ei olisi itse tällaisen omakustanteisen turauksen kirjailija? Jumalanvaltakuntablogisti ja Fysikaalinen teologisti.

        Vaikuttaa juuri samantyyliseltä sanasillisalaatin viljelijältä, joka tekopyhästi loihtii kaikkea kuvitteellista pahaa niistä joita vihaa, mutta ylistää kritiikittömästi itseään.


    • Anonyymi

      Mitä tuosta pitäisi ajatella.

      Onko kristityllä professorlla tapana tekaista vääriä syytöksiä ateisteista ja tehdä kategorisia yleistyksiä, jotka ovat vääriä? Havaitsitko, että muut kristityt professorit olisivat olleet yhtä paljon vääriä ja asiattomia oletuksia tekeviä? Ja kirjoittivatko he myös ateistien tappamisesta suomi24:lla ja vapaa-ajattelijoiden kokouksissa lokin (glock-pistooli) laulattamisesta?

    • Anonyymi

      Mitä moraalisesti pahaa juopottelussa on herätyskristillisyyden mukaan? Eikö Jeesuskin ollut juomari?

      • Anonyymi

        Lähi-idässä kristityt juovat viiniä ja heitä paheksutaan.


    • Minusta moraali, joka perustuu "käskyihin ja ohjeisiin" on jo perusteeltaan hukassa. Ihmisen tulee kyetä arvioimaan tekojen seurauksia itse ja pyrkiä yhteiseen hyvään ilman käskyjäkin.

    • Anonyymi

      Tiina Jylhä ja G5G ovat aika samanlaiset ihmiset, kumpikin keksivät itselleen uusia taitoja ja titteleitä ja kehuskelevat menestyksellään, mutta kun katsoo kuoren alle ei asiat ole lainkaan niin. Kumpikaan ei halua tehdä parannusta, eikä kummallakaan ole sellaista uskoa joka sen mahdollistaisi.

    • Anonyymi

      Tuosta pitäisi ajatella, että valehtelevalta kretupelleltä on jo valheet loppuneet, kun pitää samoja vanhoja kierrättää aina uudestaan ja uudestaan. Säälittää tuollainen ihminen, jonka uskondogmien kahlitsema järki ja mielikuvitus eivät enää kykene muuhun kuin ala-arvoisten trollausten kierrättämiseen.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhut, tuntui että olen tämän saman aloituksen nähnyt täällä ainakin kymmenen kertaa. Hakuun aloituksen otsikko niin löytyy heti G4G:n viestejä, joissa on ihan sama sisältö. Liekö osa poistettukin spämminä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15715927/suunnaton-rakkaus-uskovia-kohtaan

        Eihän kreationisti koskaan opi mitään, ainoa mihin kykenee on samojen valheiden inttäminen uudestaan ja uudestaan. Erittäin säälittäävää toimintaa, mutta sitähän se kreationismi maailmaan tuottaa.


    • Anonyymi

      Kristitty antaa anteeksi, jopa jammu sedälle ja ohjaa hänet ateistien tyttärien luokse.
      Siinä on se ero, että tiettyjen ateistien tyttäret kantavat mukanaan 7,62mm, eivätkä ujostele sen käyttöä jammu setiin.

      • Anonyymi

        En edes uskalla kuvitella mitä nämä ateistien tyttärien vanhemmat tekisivät jammu setää auttaneille kristityille. sen täytyisi olla monin kerroin kauheampaa, kun joidenkin isis videoiden teot.


    • Anonyymi

      Uskoviin ei tehoa 7,62 luoti. Niitä pitää ampua 20 mm:n kanuunalla! Sillä se krapula lähtee, niin että ei tarvitse Haukiputaalta asti tänne viestejä kirjoittaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      107
      2104
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1613
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1132
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1050
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      959
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      887
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      814
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      781
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      52
      763
    10. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      159
      672
    Aihe