Mikä on muuttunut?

Käyn nykyään joka päivä kävelylenkillä. Siitä on tullut hyvä tapa, mutta eilen tapahtui jotain yllättävää.

Kävelin poikani kanssa pitkin jalkakäytävää. Meitä tuli vastaan ikäiseni nainen, joka teki äkillisen hyppäyksen ajotielle ja kiersi meidät kymmenen metrin päästä. Onneksi ei tullut autoa samaan aikaan. Jalkakäytävä on leveä ja olisimme pystyneet ohittamaan toisemme yli kahden metrin päästä.

Onko ylireagointia?

140

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kovin on Porvoossa leveät kadut jos kiertää 10 metrin päästä ja on vielä kadulla.

      • Nainen koukkasi ajotielle ja ne yleensä ovat reilusti yli kymmenenkin metriä leveitä.


      • Anonyymi

        Eipä tuosta loukkaantua pitäisi, kovin oli huomaavainen kun ei tunkenut liian liki. On parempi olla ylivarovainen kuin ylivaromaton. Viruksen kommervenkeistä kun ei vieläkään osata mitään varmaa sanoa, esim. tartunta-ajasta, matkasta tai olosuhteista, joten liian varovainen ei voi olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuosta loukkaantua pitäisi, kovin oli huomaavainen kun ei tunkenut liian liki. On parempi olla ylivarovainen kuin ylivaromaton. Viruksen kommervenkeistä kun ei vieläkään osata mitään varmaa sanoa, esim. tartunta-ajasta, matkasta tai olosuhteista, joten liian varovainen ei voi olla.

        En minä loukkaantunut eikä minua haittaa, vaikka vastaantulija siirtyisi kadun toiselle puolelle. Enemmistö kuitenkin ajattelee, että vaikka yrittäisit varautua ja noudatat pienintäkin mahdollista annettua vihjettä, sinulle voi silti sattua jotain. Ainakin osalla on jo alkanut mielenterveys järkkyä, kun he pelkäävät sairastumista niin paljon. Itse elän ja pärjään hyvin, suorastaan loistavasti.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        En minä loukkaantunut eikä minua haittaa, vaikka vastaantulija siirtyisi kadun toiselle puolelle. Enemmistö kuitenkin ajattelee, että vaikka yrittäisit varautua ja noudatat pienintäkin mahdollista annettua vihjettä, sinulle voi silti sattua jotain. Ainakin osalla on jo alkanut mielenterveys järkkyä, kun he pelkäävät sairastumista niin paljon. Itse elän ja pärjään hyvin, suorastaan loistavasti.

        Minä näin kaupassa arviolta 70 vuotiaan naisen. Teki mieli sanoa, mutta onneksi sain hillittyä itseni.

        Joka kunnassa on tarjolla kaupassakäyntiapua, ettei tarvi mennä kauppaan tukkeeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä näin kaupassa arviolta 70 vuotiaan naisen. Teki mieli sanoa, mutta onneksi sain hillittyä itseni.

        Joka kunnassa on tarjolla kaupassakäyntiapua, ettei tarvi mennä kauppaan tukkeeksi.

        Hyvä ettet sanonut, sinun tehtäväsi ei ole huomautella asiasta ja pahoittaa kenenkään vanhuksen mieltä. Hänelä oli varmasti hyvä syy, miksi oli kaupassa.

        Sinun lisäksesi kaikki suomalaiset tietävät annetuista rajoituksisista, eikä ole kyse siitä kuka toimii parhaiten ohjeiden mukaan! Toisen ihmisen asioihin puuttumista tämän asian tiimoilta voi pitää törkeytenä, johon sivistymättömät sortuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä näin kaupassa arviolta 70 vuotiaan naisen. Teki mieli sanoa, mutta onneksi sain hillittyä itseni.

        Joka kunnassa on tarjolla kaupassakäyntiapua, ettei tarvi mennä kauppaan tukkeeksi.

        Miten hän tukki tiesi? - Nm. Mielesi vain


    • Anonyymi

      Mutta jokatapauksessa, jos vastaantulijalla on virus, niin se kaksi metriäkään ei välttämättä riitä. On toinen kysymys, kuka on vainoharhainen, ja epäilee jokaista liikkujaa viruksenkantajaksi.

      • Nimenomaan ja voi käydä elämä hankalaksi, jos yrittää kiertää kaikki yli neljän metrin päästä.


    • Hyvä, että edes joidenkin kohdalla on muuttunut. Kuka tahansa kadulla kulkija voi olla tartuttaja, jopa sinä.

    • Anonyymi

      Pelkkä hengitysilma ei tartuta koronaa, lisäksi koronapartikkelit ovat painavia ja putoavat alas. Tuohon perustuu se että tartunnan ehkäisemiseen riittää vähintään metrin turvaväli. Toisaalta tuokaan matka ei riitä jos sairastunut aivastelee tai yskii suojaamatta jolloin virusta sisältävät sylkipartikkelit lentävät kauas.

      • Kumpikaan meistä ei yskinyt tai aivastanut ja menimme peräkkäin juuri sitä varten, että nainen saa enemmän etäisyyttä meihin. Ei riittänyt hänelle.


      • Anonyymi

        Lähdin tänään aamulla koiran kanssa lenkille kuuden maissa aamulla. Vastaan tuli nainen paksut toppaukset naamalla. Lauantaina ei juuri vastaantulijoita aikaisin tule ja täällä on väljät väylät missä asun


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähdin tänään aamulla koiran kanssa lenkille kuuden maissa aamulla. Vastaan tuli nainen paksut toppaukset naamalla. Lauantaina ei juuri vastaantulijoita aikaisin tule ja täällä on väljät väylät missä asun

        En minä ole koskaan ajatellut pitäväni mitään kasvomaskia tai suojaa. Väljät ovat kulkutiet ja mahtuu kyllä ohittamaan.


      • Anonyymi

        Kyllä tartuttaa. Oireetonkin taudinkantaja voi hengityilmallaan tartuttaa toiset.
        Olet jäljellä uusista tiedoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tartuttaa. Oireetonkin taudinkantaja voi hengityilmallaan tartuttaa toiset.
        Olet jäljellä uusista tiedoista.

        Muista toki että voit jäädä myös auton alle kun autoilija ei pysähdykään suojatien eteen. Oletko varautunut kaikkeen mahdolliseen?


    • Anonyymi

      Siinäpä se kun ohjeet muuttuvat lähes päivittäin. Ketään syyttämättä uusi asia tämä on ammattilaisillekin. Nyt väitetään että metrin etäisyys ei riitä, pitää olla 5 m. Joten kiertäjä oli ajantasalla, sinä et. Miunullekin kertoi joku tuttu puhelimessa, kun ei tahdo jaksaa sitä jokapäiväistä infoa seurata vaikka kannattaisi.

      • Olen kyllä ajantasalla ja tiedän uudesta etäisyys tavoitteesta, mutta kohtasimme tuolla kävelylenkillä useita ihmisiä, joille riitti tuo normaali pari metriä. En aio alkaa kulkea pitkin ojia koronan vuoksi.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen kyllä ajantasalla ja tiedän uudesta etäisyys tavoitteesta, mutta kohtasimme tuolla kävelylenkillä useita ihmisiä, joille riitti tuo normaali pari metriä. En aio alkaa kulkea pitkin ojia koronan vuoksi.

        Ne kahden metrin kaartajat tekevät nykyohjeen mukaan väärin, se on niin yksinkertaista. Toiset tekevät oikein ja toiset väärin, monessakin asiassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne kahden metrin kaartajat tekevät nykyohjeen mukaan väärin, se on niin yksinkertaista. Toiset tekevät oikein ja toiset väärin, monessakin asiassa.

        Lainkuuliaisuus ei ole koskaan ollut hyveeni.


      • Anonyymi

        Samassa huoneessakin oleskelu riittää tartuttamaan toiset vaikka ei oireilisi, yskisi ja aivastelisi, mitenkään.
        Oikein teki vastaantulija, kun näki raihnaisen selvästi riskiryhmään kuuluvan harmaan ukkelin tulevan vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samassa huoneessakin oleskelu riittää tartuttamaan toiset vaikka ei oireilisi, yskisi ja aivastelisi, mitenkään.
        Oikein teki vastaantulija, kun näki raihnaisen selvästi riskiryhmään kuuluvan harmaan ukkelin tulevan vastaan.

        Ei, en minä mikään harmaa vanha ukkeli ole, vaan keski-ikäinen äijä. Voihan sitä saada työpaikoiltakin koronan, mutta en ole kenenkään kuullut siitä huolimatta menemästä töihin.


    • Anonyymi

      On väitetty että yskiminen tai aivastus ei riittäisi saamaan eritteet aerosolimuotoon. Löytyy myös kirjoituksia, että tämä voisi kuitenkin olla mahdollista. Varmaa tietoa ei ole. Riippuu varmasti myös olosuhteista, miten kauan leijuva aerosoli pysyy ilmassa. Jos on ahtaissa sisätiloissa, jossa on huono ilmanvaihto, niin tartuntavaara voi kenties kestää jopa tunteja.

      • Tosiaan ahtaissa sisätiloissa on täysin eri asia kuin ulkoilmassa ja eilen tuulikin vielä jonkin verran, joten oli kyllä ilmanvaihtoa. Varmuuden vuoksihan tuota etäisyys rajoitetta on lisätty.


    • Anonyymi

      Asiantuntijat ovat ymmällään, miksi koronavirus ei ole juuri levinnyt Afrikassa. Varmasti siellä ollaan lähempänä toisiaan mitä suomalaiset ovat.

      • Olen miettinyt myös itse tuota miksi afrikkalaiset eivät sairastu vai tulevatko sitten jälkijunassa? Suomalaiset noudattavat säntillisen tarkasti annettuja ohjeita, mutta onneksi ei vielä panikoida tai olla joukkohysteriassa.


      • Niinpä, asiantuntijatkaan eivät tiedä absoluuttista totuutta. Omakin järjen käyttö on sallittua, vaikka se neuvoisi ylireagoimaan. Parempi niin, kuin ei reagoida ollenkaan.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen miettinyt myös itse tuota miksi afrikkalaiset eivät sairastu vai tulevatko sitten jälkijunassa? Suomalaiset noudattavat säntillisen tarkasti annettuja ohjeita, mutta onneksi ei vielä panikoida tai olla joukkohysteriassa.

        On tämä viirus sielläkin ja kuolleita tulee päivä päivältä yhä enemmän. Täältä linkki tietoihin jotka päivitetty tiistaina. https://www.aa.com.tr/en/africa/africa-covid-19-cases-top-10-000-death-toll-nears-500/1795452
        Kyllä Afrikkaa koettelee kaikin tavoin, hirvittävät heinäsirkkalaumat syövät kaiken kasvillisuuden , onneksi siellä monissa valtioissa kuten Keniassa , Zambiassa, Zimbabwessa on ollut pitkästä aikaa kunnon vesisateet, JopaVictoria putous on päässyt uuteen kukoistukseen monen vuoden kuivuuden jälkeen.
        Hytinäx1


    • Anonyymi

      Joo onhan se nähty. Valmiuslaki kielsi julkiset kokoontumiset ja yleisötilaisuudet. Mitä tapahtui? Porukka alkoi väittää, että ulkonaliikkuminen ja yksityinen kanssaköynti ja jopa jonottaminen on kielletty. Sitten alkoi tulla suosituksia. Suositus ei ole mikään kielto. Siitä huolimatta alettiin nähdä piruja niissä, jotka eivät "Suuren Yleisön" silmissä totelleet suosituksia

      • Tottakai on hyvä noudattaa suosituksia, mutta mielestäni ei pidä liioitella. En aio lopettaa päivittäistä liikkumistani, vaikka suositeltaisiin 20 metrin turvaväliä. Lakeja ja määräyksiä olen silti noudattanut ja pystyn käymään kaupassa panikoimatta kanssaihmisistä, jotka tulevat lähelleni.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tottakai on hyvä noudattaa suosituksia, mutta mielestäni ei pidä liioitella. En aio lopettaa päivittäistä liikkumistani, vaikka suositeltaisiin 20 metrin turvaväliä. Lakeja ja määräyksiä olen silti noudattanut ja pystyn käymään kaupassa panikoimatta kanssaihmisistä, jotka tulevat lähelleni.

        Huomenta
        Onhan sitä tullut varovaiseksi. Kännykkään puhuvia kiertää kaukaa. Kaupoissa voisi olla kielto siellä k.höpinät.
        Tekisi mieli otattaa vastetesti.
        Lähimmän kaupan käytävät ovat niin kapeita, että on taitolaji suihkia vankkureilla syrjään.
        Kävelylenkkejä teen, jos on kiva ilma eli tänäänkin voisi.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta
        Onhan sitä tullut varovaiseksi. Kännykkään puhuvia kiertää kaukaa. Kaupoissa voisi olla kielto siellä k.höpinät.
        Tekisi mieli otattaa vastetesti.
        Lähimmän kaupan käytävät ovat niin kapeita, että on taitolaji suihkia vankkureilla syrjään.
        Kävelylenkkejä teen, jos on kiva ilma eli tänäänkin voisi.

        Beng

        Huomenta!

        En minäkään mikään huit’hapeli ole, vaan varovaisuus on lisääntynyt.

        Laita lämmintä ja tuulelta suojaavaa vaatetta päälle. Minä kävin jo lenkillä ja oli yllättävänkin kylmä.


    • Anonyymi

      Jossain vaiheessa sieltä neljän seinän sisältä on tultava "ulos". Sitten on vaan toivottava ettei osu niiden harvojen virusta kantavien ihmisten lähelle, koska ei ole minkäänlaista vastustuskykyä. Tai sitten on odotettava niin kauan että löydetään edes joku parantava lääke. Ei pitäisi panikoida eikä ylireagoida.

      • Ei niin! Ei pidä heittää laukalle heidän, joilla on mahdollisuus olla kotona tai etätöissä. Suomalaisista on paljon vielä ihan oikeissa töissä ja he kohtaavat ihmisiä päivittäin. Olen ollut tunnin rengasliikkeessä muiden renkaidenvaihtoa odottaneiden kanssa, eikä ollut neljää metriä välimatkaa, kuten ei ollut apteekissakaan. Minä elän tätä elämääni koronasta huolimatta.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei niin! Ei pidä heittää laukalle heidän, joilla on mahdollisuus olla kotona tai etätöissä. Suomalaisista on paljon vielä ihan oikeissa töissä ja he kohtaavat ihmisiä päivittäin. Olen ollut tunnin rengasliikkeessä muiden renkaidenvaihtoa odottaneiden kanssa, eikä ollut neljää metriä välimatkaa, kuten ei ollut apteekissakaan. Minä elän tätä elämääni koronasta huolimatta.

        Silti satunnaisen vastaantulijan ylireagointi ei hetkauta sinun elämääsi suuntaan eikä toiseen. Ikään kuin olisit itseesi ottanut, kun joku sinut kiertää kuin spitaalisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silti satunnaisen vastaantulijan ylireagointi ei hetkauta sinun elämääsi suuntaan eikä toiseen. Ikään kuin olisit itseesi ottanut, kun joku sinut kiertää kuin spitaalisen.

        Asia kummastutti minua.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei niin! Ei pidä heittää laukalle heidän, joilla on mahdollisuus olla kotona tai etätöissä. Suomalaisista on paljon vielä ihan oikeissa töissä ja he kohtaavat ihmisiä päivittäin. Olen ollut tunnin rengasliikkeessä muiden renkaidenvaihtoa odottaneiden kanssa, eikä ollut neljää metriä välimatkaa, kuten ei ollut apteekissakaan. Minä elän tätä elämääni koronasta huolimatta.

        Ainoa tapa selvitä on viettää mahdollisimman monipuolista elämää. Neljän seinän sisälle lukittautuminen tai ihmisiä karttelevat ei ole sitä. Älkää tehkö elämästänne vankilaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa tapa selvitä on viettää mahdollisimman monipuolista elämää. Neljän seinän sisälle lukittautuminen tai ihmisiä karttelevat ei ole sitä. Älkää tehkö elämästänne vankilaa.

        Onneksi silti sentään rajoitukset eivät koske kuuskymppisiä, varmaan koska monet vielä työelämässä. Minä tulen ja menen päivittäin monet kerrat ulko-oven kautta, monenlaista toimintaa eikä vankilaa ollenkaan.


    • Jos se kaukaa kiertäminen johtuikin jostain muutsa kuin koronan pelosta, vitsi vitsi :D.

      Korona herättää ihmisissä monenlaisia tuntemuksia, toisilla jopa epärealistista pelkoa ja sillehän me emme voi mitään. Riittänee kun itse pyrimme toimimaan omantuntomme mukaisesti annettujen ohjeiden mukaan.

      • Niin ja oikeataan mikään ei ole muuttunut kovin suuresti. Kotoillaan ja koiraa saa vielä lenkittää ja olenkin käyttänyt sitä lenkillä noin kolmen kilometrin matkoja. OMalla pihalla saa puuhastella mitä hyt kykenee ja työt menee sen mukaan mitä on suunniteltu. Kaupasta ruokatavarat pääosin kerran viikossa kuten normistikin. Somen käyttö lisääntynyt kun ei kasvotusten voi tavata mutta hyvä näinkin.


      • siilivain kirjoitti:

        Niin ja oikeataan mikään ei ole muuttunut kovin suuresti. Kotoillaan ja koiraa saa vielä lenkittää ja olenkin käyttänyt sitä lenkillä noin kolmen kilometrin matkoja. OMalla pihalla saa puuhastella mitä hyt kykenee ja työt menee sen mukaan mitä on suunniteltu. Kaupasta ruokatavarat pääosin kerran viikossa kuten normistikin. Somen käyttö lisääntynyt kun ei kasvotusten voi tavata mutta hyvä näinkin.

        Voi tosiaan olla, että pelästyi minua, kun olen kasvattanut sellaisen koronaparran, heh!

        Kävin taas tässä välissä kävelyllä, eikä tänään esiintynyt samanlaista ihmispelkoa. Pariskunnat kävelivät rinnakkain, jotkut menivät peräkkäin kohtaamisemme ajaksi.

        Minulla on takapihalla menossa Tuija-puiden harvennus leikkaus ja vapun aikoihin ajattelin aloittaa aitamaalauksen.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Voi tosiaan olla, että pelästyi minua, kun olen kasvattanut sellaisen koronaparran, heh!

        Kävin taas tässä välissä kävelyllä, eikä tänään esiintynyt samanlaista ihmispelkoa. Pariskunnat kävelivät rinnakkain, jotkut menivät peräkkäin kohtaamisemme ajaksi.

        Minulla on takapihalla menossa Tuija-puiden harvennus leikkaus ja vapun aikoihin ajattelin aloittaa aitamaalauksen.

        Tuossahan oliski ideaa, sis koronaparrasta. Antaakas miehet vaan parran kasvaa kunnes korona on selätetty, katsotaan ehtiikö polviin saakka :D.

        Meillä on näillä perukoilla sellainen nuorehko mies, jolla on koirapelko. Aina kun se näkee et minä mm koiran kanssa tulen vastaan, se kääntyy tulosuuntaan tai poikkeaa sivutielle.

        Minä leikoin aronia-aitaa, en tiedä sitten innostuinkos leikkaamaan vähän turhan kovalla kädellä mutta aika näyttää. Minun tekis mieli laittaa tuohon meidän pihaantulon yhteyteen syreeni-aidan väliin portti.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Tuossahan oliski ideaa, sis koronaparrasta. Antaakas miehet vaan parran kasvaa kunnes korona on selätetty, katsotaan ehtiikö polviin saakka :D.

        Meillä on näillä perukoilla sellainen nuorehko mies, jolla on koirapelko. Aina kun se näkee et minä mm koiran kanssa tulen vastaan, se kääntyy tulosuuntaan tai poikkeaa sivutielle.

        Minä leikoin aronia-aitaa, en tiedä sitten innostuinkos leikkaamaan vähän turhan kovalla kädellä mutta aika näyttää. Minun tekis mieli laittaa tuohon meidän pihaantulon yhteyteen syreeni-aidan väliin portti.

        Itse alan jollain tavalla muistuttamaan niitä ortodoksi pappeja, kun annan partani kasvaa. Ei muuta kuin laitan mitran päähäni ja baanalle.

        Minäkin pelkään koiria, mutta teen siedätyshoitoa kohtaamalla niitä päivittäin. Vapaana emäntänsä vieressä juoksevat hirvittävät ja mikäli on iso koira, pyydän laittamaan kiinni hihnaan. Siitä saa kyllä epämiellyttäviä mulkaisuja aikaseksi omistajalta!

        Minulla on myös syreenejä kasvamassa laita-aidan vieressä, sekä pieni portti josta menen hakemaan aamupostia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse alan jollain tavalla muistuttamaan niitä ortodoksi pappeja, kun annan partani kasvaa. Ei muuta kuin laitan mitran päähäni ja baanalle.

        Minäkin pelkään koiria, mutta teen siedätyshoitoa kohtaamalla niitä päivittäin. Vapaana emäntänsä vieressä juoksevat hirvittävät ja mikäli on iso koira, pyydän laittamaan kiinni hihnaan. Siitä saa kyllä epämiellyttäviä mulkaisuja aikaseksi omistajalta!

        Minulla on myös syreenejä kasvamassa laita-aidan vieressä, sekä pieni portti josta menen hakemaan aamupostia.

        Meidän koiruli on pikkuriikkinen, säkäkorkeus noin 33cm ja aina kiinni hihnassa. Minustakin on epämiellyttäviä irti kulkevat isot koirat, koira on aina koira vaikka omistaja väittää hallitsevansa.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Voi tosiaan olla, että pelästyi minua, kun olen kasvattanut sellaisen koronaparran, heh!

        Kävin taas tässä välissä kävelyllä, eikä tänään esiintynyt samanlaista ihmispelkoa. Pariskunnat kävelivät rinnakkain, jotkut menivät peräkkäin kohtaamisemme ajaksi.

        Minulla on takapihalla menossa Tuija-puiden harvennus leikkaus ja vapun aikoihin ajattelin aloittaa aitamaalauksen.

        Miksi pitää vielä kadulle lähtä hortoilemaan kun saa liikuntaa omassa pihassaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää vielä kadulle lähtä hortoilemaan kun saa liikuntaa omassa pihassaankin.

        Menehän sinä nyt widduilemaan johonkin muualla. Ei suomessa ole mitään ulkonaliikkumiskieltoa eikä toivottavasti tulekaan. Sinun kaltaiset kyylät ja muiden asioista huolehtivat ovat pahinta KGB-sakkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menehän sinä nyt widduilemaan johonkin muualla. Ei suomessa ole mitään ulkonaliikkumiskieltoa eikä toivottavasti tulekaan. Sinun kaltaiset kyylät ja muiden asioista huolehtivat ovat pahinta KGB-sakkia.

        sehän on tietysti se korppis joka siellä puskailee


      • siilivain kirjoitti:

        Meidän koiruli on pikkuriikkinen, säkäkorkeus noin 33cm ja aina kiinni hihnassa. Minustakin on epämiellyttäviä irti kulkevat isot koirat, koira on aina koira vaikka omistaja väittää hallitsevansa.

        Hyvä kun pidät kiinni ja olet koirasi lähettyvillä. Olen tavannut paljon koiran omistajia, jotka kuvittelevat hallitsevansa koiransa. Siitä huolimatta se koira on purrut ihmistä. Onkohan loppujen lopuksi, sille koiralle edes suuri nautinto se vapaana juoksentelu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sehän on tietysti se korppis joka siellä puskailee

        Onko sulla paljonkin harhoja, näet korppiksen siellä sun täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla paljonkin harhoja, näet korppiksen siellä sun täällä.

        Ei siis montaa päivää ole kun se raakkui täällä 😀


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Hyvä kun pidät kiinni ja olet koirasi lähettyvillä. Olen tavannut paljon koiran omistajia, jotka kuvittelevat hallitsevansa koiransa. Siitä huolimatta se koira on purrut ihmistä. Onkohan loppujen lopuksi, sille koiralle edes suuri nautinto se vapaana juoksentelu?

        Nii. Mistä tietää vaikka se koira ahdistuisi siitä ku on irti ja puolustaa reviiriään ärhäkkäämmin .


    • Anonyymi

      """Suojatielle tai muuten ajoradalle astuvan jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon etäisyys ja nopeus edellyttävät."""

      Ajoradalle astuvan on noudatettava yhtä paljon tai yhtä vähän varovaisuutta kuin suojatielle astuvankin. Ajoradalle astuvasta ei tule lainsuojatonta riistaa. Ajoneuvon kuljettajan on varauduttava tällaiseen tilanteeseen, jos jalankulkija on näkyvissä.
      ( Ei tietenkään koske moottoritietä tai moottoriliikennetietä ).

      Eri keissi on, jos jalankulkija yllättäen mm. juoksee talon kulman takaa vaikka olisi suojatiekin.

      Tämä laki on voimassa kesäkuun alkuun asti. Sitten tiukkenee ajoneuvon kuljettajalle suojatien osalta.

      ***
      Josko tuo vastaantuleva tunnisti jo kaukaa tuollaisen keikariparonin elkeet eikä välittänyt tutustua lähemmin.......

      • Minä en hyppäisi ajotielle, koska ei voi tietää onko siellä autoileva lukenut nuo sinun sääntösi.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Minä en hyppäisi ajotielle, koska ei voi tietää onko siellä autoileva lukenut nuo sinun sääntösi.

        Tuolla kun mainitsit parrasta, mistä pidän miehillä, kunhan ei rehota, niin voiko se toimia 'virustarrana'?
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla kun mainitsit parrasta, mistä pidän miehillä, kunhan ei rehota, niin voiko se toimia 'virustarrana'?
        Beng

        Tämä on tällainen 4-viikon koronaparta. Ei vielä varmaan estä kovinkaan paljon tai enpä tiedä sittenkään, koska se tosiaan ympäröi omaa suustani ihan huulten vierestä. Joten voihan se vaikka ollakin koronasieppari?


    • Anonyymi

      Ulkoilmassa virus voi lennellä useita metrejä.

      • Niinhän se voi tulla ilmanvaihdon kautta sisälle taloonkin. En aio vähentää hyvin alkanutta liikuntaharrastustani.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Niinhän se voi tulla ilmanvaihdon kautta sisälle taloonkin. En aio vähentää hyvin alkanutta liikuntaharrastustani.

        Tämä on tänne laitettava: en pidä itseäni sentimentaalisena tai itkuiikkana, eivätkä kukat hatussa tärise, mutta
        liikutun, kun kerrotaan, että joku on lahjoittanut laitteita tms. sairaaloille tai rahaa välinehankintoihin.
        Beng
        Vähän kans, kun Kaija Saariaho lahjoittaa erikoiset urut Musiikkitalolle.


    • Anonyymi

      Eipä mikään ole muuttunut. Rytmi sama kuin aina.
      Vasta viime syksynä pääsin normaaliin "eläkeläisen" rytmiin tekemättä mitään muuta kuin arkea. Eli olen leikkinyt eläkeläistä reilun puoli vuotta. Mutta käytökseltäni olen sama "ADHD" (lainausmerkeissä) kuin ennenkin.
      Eilenkin pyöräilin kauppaan normaalisti kun huomasin parit puutteet. Sitä ennen tiistaina. Silloin siellä oli joitakin asiakkaita. Eilen yksi mummo tuli sisään samalla ovenavauksella kun poistuin. Ehkä hän heitti koronan idun suuntaani ha hah.
      Nyt menee ensi viikolle ennen kuin tarvitsen mitään. Saattaa olle, että poikkeuksena tilaan kotiinkuljetuksena. Sitä teen pari kertaa kuukaudessa.

      • Mulla on vielä vuosi jäljellä, sitten vasta eläkeläisen normirytmiin. Tämä on vähän niin kuin harjoittelua, koska olen päivät pitkät kotona etätyön takia. Nukun paljon levollisemmin nykyään ja se on hyvä se.

        Kyllä on muitakin, jotka käyvät kaupassa "lähes" entiseen malliin. Pidin tuosta koronan idun heittämis repliikistä. Kaikkien tulisi muistaa, että huumoria ei kannata unohtaa ja ennen kaikkea, että nauru pidentää ikää.


    • Anonyymi

      Jos hän oli entinen sussu ja ei sitten todellakaan halua tavata sinua kasvotusten.
      Hytinäx1

      • Ei tuskin ollut entinen sussu, sillä olisi ollut mahdollisuus paeta sivusuuntaan, mutta ei tehnyt sitä vaan pelkästään ohitti meidät. Ehkä olin partoineni, niin koronatartuttajan näköinen, että sitä säikähti, heh.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei tuskin ollut entinen sussu, sillä olisi ollut mahdollisuus paeta sivusuuntaan, mutta ei tehnyt sitä vaan pelkästään ohitti meidät. Ehkä olin partoineni, niin koronatartuttajan näköinen, että sitä säikähti, heh.

        Entisissä sussuissa on ideaa siinä mielessä. Että kun läksin aikanaan täältä lapsuus-nuoruus kulmilta, oli väliä noin viisikymmentä vuotta palatessani, en tunne sen ajan kasvoja edelleenkään, ellei joku mainitse erikseen. Tokihan täällä tuli käytyä lomilla ja muutenkin ajoittain, välillä pois pitkiä aikoja, mutta eipä sitä silloinkaan törmäillyt tuttuihin kovin usein.
        Vasta kymmenisen nuoruus nimeä olen saanut palautettua mieleeni eli tuntea uudelleen reilun vuoden aikana. Olen huono utelemaan, kukas sinä olet..? jne.
        Ihmisiä kohtaa viikottain, kasvot eivät sano mitään.
        Niin ja joo, tulihan sitä heilasteltua ennen suureen maailmaan poistumista ja heilat "unohtui" kun pääkaupunkiseudulla oli "tarjonta" laajempaa. Mitään vakio kiinnityksiä minulla ei ollut nuoruudessa, muutenhan olisin ottanut heilan mukaan maalta kaupunkiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entisissä sussuissa on ideaa siinä mielessä. Että kun läksin aikanaan täältä lapsuus-nuoruus kulmilta, oli väliä noin viisikymmentä vuotta palatessani, en tunne sen ajan kasvoja edelleenkään, ellei joku mainitse erikseen. Tokihan täällä tuli käytyä lomilla ja muutenkin ajoittain, välillä pois pitkiä aikoja, mutta eipä sitä silloinkaan törmäillyt tuttuihin kovin usein.
        Vasta kymmenisen nuoruus nimeä olen saanut palautettua mieleeni eli tuntea uudelleen reilun vuoden aikana. Olen huono utelemaan, kukas sinä olet..? jne.
        Ihmisiä kohtaa viikottain, kasvot eivät sano mitään.
        Niin ja joo, tulihan sitä heilasteltua ennen suureen maailmaan poistumista ja heilat "unohtui" kun pääkaupunkiseudulla oli "tarjonta" laajempaa. Mitään vakio kiinnityksiä minulla ei ollut nuoruudessa, muutenhan olisin ottanut heilan mukaan maalta kaupunkiin.

        Tunnistan tuon ilmiön käydessäni kotiseudullani. En enää tunnista kaikkia lapsuus-nuoruus aikojen ihmisiä elämästäni. Jonkun kerran olen erehtynyt kysymään ja ollut väärässä. Se tuntuu tavattoman nololta. Aivan kuin muka kaipaisi toista juttukaveriksi, vaikka ei edes tunnista tätä. Useimmiten onneksi olen sentään osunut oikeaan ja upea tunne muistella vanhoja jonkun hyvän ystävän kanssa.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei tuskin ollut entinen sussu, sillä olisi ollut mahdollisuus paeta sivusuuntaan, mutta ei tehnyt sitä vaan pelkästään ohitti meidät. Ehkä olin partoineni, niin koronatartuttajan näköinen, että sitä säikähti, heh.

        Tiedätkö, että kaksi kieltoa ("ei" ja "tuskin") on sama kuin myöntäminen. - Nm. Heh


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, että kaksi kieltoa ("ei" ja "tuskin") on sama kuin myöntäminen. - Nm. Heh

        Ei koskaan voi tietää ihan varmasti.


    • Toivottavasti jokin muuttuu. Kättelystä en ole ihmeemmin pitänyt, nykymuodissa olevasta halailusta vielä vähemmän. Toivottavasti tulevaisuudessa nuo tavat korvattaisiin kädenheilautuksella.
      Muutenkaan omalla kohdalla ei ole mikään muuttunut, kun en oudompien iholle milloinkaan ole tunkenut.

      • Sittenhän meitä on kaksi, jotka eivät paljoa perusta kättelylle tai halailuille. Ehkä tervehtimiseenkin riittäisi sellainen katsekontakti ja pään ylös/alas nostaminen? Luin jostain mielipiteen, että me suomalaiset olemme varautuneet jo 200 vuotta koronaan, kun emme helposti päästä toista ihmistä lähellemme ja olemme vähän tällaisia juroja koskettelun suhteen.


      • Anonyymi

        Minullekin riittää halauksena kun polkupyörän eturenkaat kohtaa kylillä ja tulee vaihdetuksi muutama sana pysähtyjän kanssa.
        Eräs erikoinen juttu on pistänyt silmään läpi viime vuosien, että en ole nähnyt ensimmäistäkään nuorempaa pyöräilijää, en alle viisikymppisiä. Vanhin on 95 kun pyöräilee, sattuu olemaan mökkini naapurini, vakioasukas, varsinainen mummo. Talvella hän kurvailee potkurilla, jos säät eli lumitilanne sallii.
        Eli pyöräilijöitä on, mutta ikä luokkaisia. Kaikki nuoremmat ja loput vanhemmat ajaa autolla ja kylälläkin mahdollisimman lähelle kauppojen ovia, ettei tarvitse kävellä ylimääräisiä metrejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minullekin riittää halauksena kun polkupyörän eturenkaat kohtaa kylillä ja tulee vaihdetuksi muutama sana pysähtyjän kanssa.
        Eräs erikoinen juttu on pistänyt silmään läpi viime vuosien, että en ole nähnyt ensimmäistäkään nuorempaa pyöräilijää, en alle viisikymppisiä. Vanhin on 95 kun pyöräilee, sattuu olemaan mökkini naapurini, vakioasukas, varsinainen mummo. Talvella hän kurvailee potkurilla, jos säät eli lumitilanne sallii.
        Eli pyöräilijöitä on, mutta ikä luokkaisia. Kaikki nuoremmat ja loput vanhemmat ajaa autolla ja kylälläkin mahdollisimman lähelle kauppojen ovia, ettei tarvitse kävellä ylimääräisiä metrejä.

        Olen havainnut saman asian, nuoriso ei enää polkupyöräile. Kiireiset vanhemmat eivät ehkä ole opettaneet lapsiaan. Nyt ainakin olisi aikaa tehdä se?


    • Anonyymi

      Nyt kannattaakin ulkoilla, tehdä pihatöitä, kävellä, pyöräillä, jotta kunto ja hapenottokyky paranevat. Naisilla menee helpommin ylisuorittamiseksi, kun annetaan jotain kieltoa tai ohjeita. Välillä oikein viduttaa miksi pitää yrittää esittää jotain mallikansalaista kuin DDR:ssä.

      • Onneksi sentään ei ole sentään Stasi seuraamassa turvavälejä tai muutakaan tekemistä Suomessa. Uskon meidän olevan yleisesti ottaen melko hyviä tässä taistelussa tautia vastaan. Omalta osaltani noudatan pääpiirteissään ohjeita, mutta mihinkään hulluuksiin en rupea!


      • Anonyymi

        Mallikansalaisuudestako on kyse, jos joku on aikaansaavempi ja viitseliäämpi kuin joku toinen? - Nm. Tekeminen ja toimiminen on luonne- ja oppimisjuttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mallikansalaisuudestako on kyse, jos joku on aikaansaavempi ja viitseliäämpi kuin joku toinen? - Nm. Tekeminen ja toimiminen on luonne- ja oppimisjuttu

        Aika paljon DDR:ssä oli kätyreitä jotka ilmoittivat naapureistaan poliiseille että sellaisia mallikansalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon DDR:ssä oli kätyreitä jotka ilmoittivat naapureistaan poliiseille että sellaisia mallikansalaisia.

        No mitä hemmettiä se tähän aiheeseen kuuluu? - Nm. Humalassa vai polla muuten sekaisin


      • Maailman sivu on ollut ihmisiä, jotka tykkäävät ohjeistaa muita ja sitten seurata, että heidän vaatimuksiaan noudatetaan. Häpeilemättä he ilmoittavat virkavallalle mikäli näin e i tapahdu.


    • Anonyymi

      Vinkki: jos lenkillä tulee joku vastaan, niin yritä sujuvasti siirtyä "tuulen yläpuolelle" ellet ole siellä jo. Ei sen puoleen, en aina hoksaa sitä tehdä itsekään.
      Mutta varuiksi. Tuulen mukanahan virukset lentää, jos lentää, ainakin jos yskänkohtaus sattuu tulemaan. Joko itselle tai varsinkin vastaantulijalle.

      • Anonyymi

        Vastaan tulee joku, joka sivuutetaan oikealta puolen. Tuuli käy vasemmalta. Miten siirryt, kun siirryt "tuulen yläpuolelle"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan tulee joku, joka sivuutetaan oikealta puolen. Tuuli käy vasemmalta. Miten siirryt, kun siirryt "tuulen yläpuolelle"?

        No käännä se! Tai keksi jokin muu konsti.
        Poluilla ja jalkakäytävilläkin yleensä onnistuu kun ihmiset kävelee miten sattuu.
        Yleensä täällä tuulee lännen puolelta. Lenkkini kulkee siten että olen ihan luonnollisesti jo tuulen "yläpuolella" niissä kohdin missä yleensä tuulee. Metsäpoluilla ei tuule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan tulee joku, joka sivuutetaan oikealta puolen. Tuuli käy vasemmalta. Miten siirryt, kun siirryt "tuulen yläpuolelle"?

        Kun molemmat pyrkivät noudattamaan samaa neuvoa, on seurauksena melkoinen "kaartotaistelu", kun kumpikin yrittää päästä oikeaan asemaan toiseen nähden ohituksen ajaksi :D

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No käännä se! Tai keksi jokin muu konsti.
        Poluilla ja jalkakäytävilläkin yleensä onnistuu kun ihmiset kävelee miten sattuu.
        Yleensä täällä tuulee lännen puolelta. Lenkkini kulkee siten että olen ihan luonnollisesti jo tuulen "yläpuolella" niissä kohdin missä yleensä tuulee. Metsäpoluilla ei tuule.

        Täytyy todeta etten saanut vastauksestasi mitään tolkkua asiaan. Olkoon, hoida sinä ongelmasi tavallasi........


      • Täytyy yrittää olla tuulen yläpuolella, hankalaa se tulee olemaan, kun kierrän ympyrää...


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Täytyy yrittää olla tuulen yläpuolella, hankalaa se tulee olemaan, kun kierrän ympyrää...

        Koeta sinä selvittää mitä tarkoitat "tuulen yläpuolella" ja miten sen käytännössä toteutat.
        Ex-sissinä en moista käsitettä tunne, kylläkin "tuulen alapuolella".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koeta sinä selvittää mitä tarkoitat "tuulen yläpuolella" ja miten sen käytännössä toteutat.
        Ex-sissinä en moista käsitettä tunne, kylläkin "tuulen alapuolella".

        Tämä on helppo, täysin vastakkaisessa suunnassa mitä sinun tuulen alapuolella on.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tämä on helppo, täysin vastakkaisessa suunnassa mitä sinun tuulen alapuolella on.

        Ai, se onkin noin helppo. Olinpa tyhmä, voi-voi.................


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai, se onkin noin helppo. Olinpa tyhmä, voi-voi.................

        Ole hyvä vaan...


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tämä on helppo, täysin vastakkaisessa suunnassa mitä sinun tuulen alapuolella on.

        Paroni, tässä oli langattomilla välillä joku ihan muukin anonyymi :)

        Peruspointtini oli - savolaiseen tyyliin - että hoksaako lukija asiaan sisältyvän vihjeen vastauksena. Eli sen, että harva maastossa liikkuva ottaa huomioon tuulen suunnan. Minä seuraan sitä aina, myös jo lenkkiä suunnitellessani, koska kylmillä keleillä on inhottavaa rämpiä vastatuuleen. Ja koska virukset lentelee helposti tuulen mukana (niin olen ymmärtänyt) ei kannata olla viruslinjalla - jos vaikka vastaantulija sattuu rykäisemään tai aivastamaan ohitustilanteessa. Tokihan jotkut hoksaavat asian ja väistävät. Jospa se aloituksen nainen huomasi tuulen suunnan ja varuiksi kiersi teidät kaukaa - tuulen yläpuolelta :D

        En ole mikään entinen sissi, mutta olen suht hyvä suunnistamaan, ainakin jos ei ole niin pilvistä että auringon paikan näkee. Samaa sukua tuon tuulijutun kanssa...

        Mukavaa pääsiäispyhien jatkoa vaan kaikille! Täällä sataa räntää oikein paremman jälkeen, onneksi tuli reippaasti lenkkeiltyä jo viikolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paroni, tässä oli langattomilla välillä joku ihan muukin anonyymi :)

        Peruspointtini oli - savolaiseen tyyliin - että hoksaako lukija asiaan sisältyvän vihjeen vastauksena. Eli sen, että harva maastossa liikkuva ottaa huomioon tuulen suunnan. Minä seuraan sitä aina, myös jo lenkkiä suunnitellessani, koska kylmillä keleillä on inhottavaa rämpiä vastatuuleen. Ja koska virukset lentelee helposti tuulen mukana (niin olen ymmärtänyt) ei kannata olla viruslinjalla - jos vaikka vastaantulija sattuu rykäisemään tai aivastamaan ohitustilanteessa. Tokihan jotkut hoksaavat asian ja väistävät. Jospa se aloituksen nainen huomasi tuulen suunnan ja varuiksi kiersi teidät kaukaa - tuulen yläpuolelta :D

        En ole mikään entinen sissi, mutta olen suht hyvä suunnistamaan, ainakin jos ei ole niin pilvistä että auringon paikan näkee. Samaa sukua tuon tuulijutun kanssa...

        Mukavaa pääsiäispyhien jatkoa vaan kaikille! Täällä sataa räntää oikein paremman jälkeen, onneksi tuli reippaasti lenkkeiltyä jo viikolla.

        https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006471697.html?fbclid=IwAR3Ieb7ELkd96CI0LB5JUqJnj7dTYwyLg_l-s4MulYD00QfDuwTZ1ZNAXNk

        Asiaa voisi ihan oikeasti miettiä lisää.
        Ainakin jos "tuulen yläpuoli" ja muut saman tyyliset termit on hanskassa :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paroni, tässä oli langattomilla välillä joku ihan muukin anonyymi :)

        Peruspointtini oli - savolaiseen tyyliin - että hoksaako lukija asiaan sisältyvän vihjeen vastauksena. Eli sen, että harva maastossa liikkuva ottaa huomioon tuulen suunnan. Minä seuraan sitä aina, myös jo lenkkiä suunnitellessani, koska kylmillä keleillä on inhottavaa rämpiä vastatuuleen. Ja koska virukset lentelee helposti tuulen mukana (niin olen ymmärtänyt) ei kannata olla viruslinjalla - jos vaikka vastaantulija sattuu rykäisemään tai aivastamaan ohitustilanteessa. Tokihan jotkut hoksaavat asian ja väistävät. Jospa se aloituksen nainen huomasi tuulen suunnan ja varuiksi kiersi teidät kaukaa - tuulen yläpuolelta :D

        En ole mikään entinen sissi, mutta olen suht hyvä suunnistamaan, ainakin jos ei ole niin pilvistä että auringon paikan näkee. Samaa sukua tuon tuulijutun kanssa...

        Mukavaa pääsiäispyhien jatkoa vaan kaikille! Täällä sataa räntää oikein paremman jälkeen, onneksi tuli reippaasti lenkkeiltyä jo viikolla.

        Eilisen täyssadepäivän jälkeen täällä paistaa nyt aurinko, lämmintä ei ole kuin 3 °C, joten vaatetta saa laittaa päälle.

        Tuulen suunnan lisäksi vaikuttaa myös mihin aikaan tekee kävelylenkin. Olin tänään kahdeksan aikaan liikkeellä aamulla, lisäkseni ei ollut yksi vanhempi pariskunta, joten virusriski melko pieni.

        Totta on, kuinka ilkeä rämpiä kylmässä vastatuuleen. Nenä alkaa vuotaa, vaikka ei olisikaan nuhaa eikä muutenkaan ole mukava palella.


    • Anonyymi

      Hei PorvoonParoni!

      Tänä aikana on hyvä olla kaikinpuolin varovainen.
      Ei ole tullut vastaan tyyppiä, joka ponnahtaisi ajotielle, mutta kenties hän oli mielestään NIIN riskiryhmäläinen tai muuta vastaavaa, että katsoi parhaimmakseen ponnahdella. ?

      Minua alkoi eilen ärsyttämään. Joo, suorastaan karvat nousivat pystyyn. Soitin veljeni vaimolle rupatellakseni mukavia, senkin takia, kun ovat iäkkäitä ja könnäävät kotona enimmäkseen.
      Minä olen huolehtinut heidän kauppaostoksistaan jo jonkun aikaa. Olen ilmoittanut veljelleni, että huomenna menen kauppaan (itse käyn nykyään harvakseltaan kaupassa, suurinpiirtein kerran viikossa ja ostan aimosti tavaraa). Veli lähettää kauppalistan sähköpostiini. Skriivaan ne tavarat paperilapulle. Menen kauppaan. Ostan tavarat itselleni ja veljen kauppalistan mukaiset tavarat heille. Maksan kahdessa erässä. Työnnän heidän tavarat kasseihin ja työnnän mukaan myös kuitin. Omat tavarat omaan kassiin.

      Vien tavarat heidän terassille. Kun huomaavat että kah Heikku on tuonut tavarat, niin hakevat ne sisälle. Veli siirtää kuitissa olevan maksun mun tilille.
      Kaikki on sujunut hyvin.

      Eilen kun veljen vaimon kanssa puhuin puhelimessa, niin hän kertoi ohimennen, että kun olivat lähteneet ajelulle, niin olivatkin siinä sitten menneet Minimaniin, koska kahvi oli tarjouksessa. Molemmat tallustelivat kauppaan omine nokkineen. Kun 3 pakettia per talous saa sitä kahvia, niin he viisauksissaan (nuukuuksissaan) olivat molemmat hakeneet sen 3 kipaletta kahvia. Halooooo.
      Eikä siinä vielä kaikki. Kun olivat ajautuneet autolleen, niin sen jälkeen olivat menneet takaisin kauppaan, kera omine nokkineen, ja hakeneet uudet satsit. Eli 2x3 pakettia. Yhteensä autossa köllötti siis 12 pakettia tarjouskahvia. Halloota. Heh heh.

      Noh. Tämä tarina jatkuu. Veljeni oli kotona laittanut kahvipaketit ylähyllylle. Niin ylhäälle, että hänen vaimonsa ei ylety sinne asti laittamaan. Pätkä nainen siis :)

      Yksi paketti oli luiskahtanut veljen kädestä ja kimmahtanut alas ja suorittanut kolmoislytzin kierteellä ja pudonnut kahvinkeittimen päälle, jonka johdosta keitin oli hajonnut. (nauratti kun tuo kerrottiin).
      Noh. Jatkuu tarinani mun.
      Veli oli lähtenyt takaisin Minimaniin ostaakseen uuden kahvinkeittimen.
      Hups tarjouskahvi ei enää niin halpaa ollutkaan:)

      Kaikenkaikkiaan kuuntelin tätä tarinaa pöyristyksissäni.
      Peräti vahingoniloinen olin kahvinkeittimen rikkoontumisesta. Oi että.

      Heillä, veljellä ja vaimolla, ei ole rahasta puute. Ja ihmettelen suuresti, että he lähtevät kauppaan ostamaan heevetin monta kahvipakettia kun ne ovat tarjouksessa. Ei mene mun ymmärrykseen.

      Puhelun jälkeen ajattelin, että en ala aukomaan suutani saati sormiani, vaan olen hiljaa.
      En kyennyt.
      Pisti niin vihaksi, kun olen jo monta viikkoa heille käynyt kaupassa. Puhelimessa ovat puheissaan tekemisistään niin niin varovaisia ja sitä rataa. JA sitten tuli kaffitarjous, jota eivät voineet vastustaa.

      Lähetin sähköpostia veljelleni, siitä huolimatta, että veljeni, kuten isän puoleinen koko suku ovat hyvin hyvin hyvin herkkiä loukkaantumaan. Pitkävihaisuus on myös vahvasti mukana. Se on geenivika. Minä en ole pitkävihainen (ehkä ainoa ihminen suvussa, jolla ei ole tätä geeniä), sisarukseni ovat. Pitkävihaisuus kestää yleensä useamman vuoden kerrallaan.
      Eli. Vaikka tiesin veljeni "herkkyyden", niin lähetin viestin.
      Heh. Hän ei ole siihen vastannut, vaikka yleensä vastaa heti :)
      En tiedä onko suuttunut torumisestani. Jos on, niin hän ei puhu minulle ainakaan 3:een vuoteen.

      Kirjoitin, että on naurettavaa heidän säästellä muutamaa ropoa kahvin takia ja mitäs jos sairastuvat, niin tulee kallis hinta rovoille. Muutakin sanoskelin kyllä.

      Kyllä, tuohduin ehkä liikaa, mutta kuitenkin hassua lähteä oikein urakalla kahvinostoon, kun halavalla saa. Ja kun ei todella ole rahasta kiinni.
      Ihan naurettavaa.
      Teki mieli kirjoittaa, että menkää sitten itse kauppaan ruokaostoksille tästä lähtien, jos se noin helppoa on.
      En kirjottanut, koska tiedän että veljeni ei sen koommin olisi pyytänyt minua tuomaan kaupasta yhtään mitään.
      Kirjoitin, että mieleläni hoidan ne heidän kauppaostokset.

      Anteeksi pitkä viestini.

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Aika pienestä se harkintakyky sitten napsahtaa. Osoittaa sen, että ihmiset eivät aina jaksa toimia rationaalisesti. Ei olisi tainnut monen euron voittoa tulla, vaikka kahvinkeitin ei olisikaan särkynyt.
        Toivottavasti ei tauti kuitenkaan iske.

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pienestä se harkintakyky sitten napsahtaa. Osoittaa sen, että ihmiset eivät aina jaksa toimia rationaalisesti. Ei olisi tainnut monen euron voittoa tulla, vaikka kahvinkeitin ei olisikaan särkynyt.
        Toivottavasti ei tauti kuitenkaan iske.

        KM.

        Toivon ettei tauti iske.
        Se minua harmitti, kun itse olen heidän kanssaan niin varovainen ja vien kauppakassit oven taakse, enkä "änkeä sisälle", etten minä heille pöpöjä toisi.
        Ja puhelimessa ovat sanoneet ja sähköpostitse, että tahtovat erityisesti olla varovaisia.
        Minä siihen, että tottahan toki niin kannattaa ajatella. Veli käy koiran kanssa lenkillä ja vaimo pienellä lenkillä siihen aikaan, kun ei ole ihmisiä liikkeellä.
        Päiväuniensa (se on must) jälkeen ryystävät kaffeet ja lähtevät autoajelulle. Että saisivat hieman vaihtelua. Menevät venepaikalle käppäilemään.
        JA sitten heevetti tulee kahvitarjous Minimaniin:)
        Kaikki menee mönkään.
        Hitto, että oli hyvä että se kahvinkeitin meni rikki :)
        Oi minua ja minun vahingoniloni, mutta he ovat sen ansainneet :)
        Aattelen ma.
        Lähetin toruvan viestini veljelleni aamulla. Otsikko oli "Hyi Hyi".
        Ei ole tullut vastausta. Hän ei ole vallan hyvä ottamaan vastaan arvostelua. Ja minä kyllä arvostelin hänen kykyään tehdä järkeviä päätöksiä.
        Ei haittaa vaikkei tohon viestiin olekaan vastannut, mutta kun maanantaina lähetän hänelle viestin, että huomenna tiistaina menen kauppaan, niin saa nähdä laittaako kauppalistan tulemaan.
        Jos ei, niin se tietää muutaman vuoden puhumattomuutta.
        Outoa varmaan monen mielestä, mutta totta mikä totta.
        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivon ettei tauti iske.
        Se minua harmitti, kun itse olen heidän kanssaan niin varovainen ja vien kauppakassit oven taakse, enkä "änkeä sisälle", etten minä heille pöpöjä toisi.
        Ja puhelimessa ovat sanoneet ja sähköpostitse, että tahtovat erityisesti olla varovaisia.
        Minä siihen, että tottahan toki niin kannattaa ajatella. Veli käy koiran kanssa lenkillä ja vaimo pienellä lenkillä siihen aikaan, kun ei ole ihmisiä liikkeellä.
        Päiväuniensa (se on must) jälkeen ryystävät kaffeet ja lähtevät autoajelulle. Että saisivat hieman vaihtelua. Menevät venepaikalle käppäilemään.
        JA sitten heevetti tulee kahvitarjous Minimaniin:)
        Kaikki menee mönkään.
        Hitto, että oli hyvä että se kahvinkeitin meni rikki :)
        Oi minua ja minun vahingoniloni, mutta he ovat sen ansainneet :)
        Aattelen ma.
        Lähetin toruvan viestini veljelleni aamulla. Otsikko oli "Hyi Hyi".
        Ei ole tullut vastausta. Hän ei ole vallan hyvä ottamaan vastaan arvostelua. Ja minä kyllä arvostelin hänen kykyään tehdä järkeviä päätöksiä.
        Ei haittaa vaikkei tohon viestiin olekaan vastannut, mutta kun maanantaina lähetän hänelle viestin, että huomenna tiistaina menen kauppaan, niin saa nähdä laittaako kauppalistan tulemaan.
        Jos ei, niin se tietää muutaman vuoden puhumattomuutta.
        Outoa varmaan monen mielestä, mutta totta mikä totta.
        Heikunkeikku

        Olen kuskannut naapurin pariskunnalle ruokakasseja jo jonkun aikaa. Ostoslista vaihtuu kädestä käteen, mutta ruokakassin jätän ovelle ja pakitan pari metriä. Selitän naapurille, mitä tuotetta en löytänyt ja mitä keksin (usein kaupantädin avustamana) tilalle. Ei ole vielä tullut kovin tiukkaa reklamaatiota.
        Toisille on jotenkin vaikeampi ostaa kuin itselle, etenkin jos listassa ei ole tuotemerkkiä, vaan esimerkiksi kinkkusiivuja. Tiedän kyllä, ettei naapuripariskunta ole nipottajia, mutta siitä huolimatta... Onneksi olemme hyviä tuttuja jo pitkältä ajalta.

        Sitäkin joskus ajattelee, että jospa tauti iskee minuun oireettomana. Voisin pahimmassa tapauksessa jopa tartuttaa naapurini. Mutta kuten jossain kohtaa kirjoitin ( ja joku senkin ymmärsi tahallaan (?) väärin), niin täydellisyys kuuluu Allahille.
        Se tehdään, mitä osataan ja voidaan.

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuskannut naapurin pariskunnalle ruokakasseja jo jonkun aikaa. Ostoslista vaihtuu kädestä käteen, mutta ruokakassin jätän ovelle ja pakitan pari metriä. Selitän naapurille, mitä tuotetta en löytänyt ja mitä keksin (usein kaupantädin avustamana) tilalle. Ei ole vielä tullut kovin tiukkaa reklamaatiota.
        Toisille on jotenkin vaikeampi ostaa kuin itselle, etenkin jos listassa ei ole tuotemerkkiä, vaan esimerkiksi kinkkusiivuja. Tiedän kyllä, ettei naapuripariskunta ole nipottajia, mutta siitä huolimatta... Onneksi olemme hyviä tuttuja jo pitkältä ajalta.

        Sitäkin joskus ajattelee, että jospa tauti iskee minuun oireettomana. Voisin pahimmassa tapauksessa jopa tartuttaa naapurini. Mutta kuten jossain kohtaa kirjoitin ( ja joku senkin ymmärsi tahallaan (?) väärin), niin täydellisyys kuuluu Allahille.
        Se tehdään, mitä osataan ja voidaan.

        KM.

        Joo, just noin ajattelen minäkin.
        On muuten aivan eri asia tallustella kaupassa ja ostaa itselleen tavaraa, kuin jos kourassa on toisen tekemä kauppalista ja jossa on selostus, että juuri sitä ja sitä.
        Olen joutunut soittamaan kaupasta kysyäkseni, että mitä häh häh, kun en löydä juuri sellaista tavaraa, joka on kauppalistaan laitettu.
        Vitamiinihyllyssä seisoin kauan, erään kerran, kun listassa oli vaikka mitä, että ei sitä mutta sitä ja jos ei sitä ole niin ei sitten tartte. Meinasin jo soittaa kysyäkseni, mutta sitten havaitsin.
        On joskus hankalaa, kun itse tahtoisi noudattaa kauppalistaa ihan oikein-oikein ja kuitenkin ohjeet ovat vääriä:) Kuten leivissä. Reissumies on ouluaisten leipää ja puikulat Fatzerin, mutta veljen viestissä oli, että nimenomaan pitää olla Vaasan leipää:)
        Kaikkea tämmöstä on ilmennyt. Yllättävää, että kun on niin tarkkaa hommaa. Toisaaltaan, kun omia ostoksia tekee, niin onhan sitä itselläkin tarkkoja ajatuksia, että mitä ostaa.
        Veljellä on koira. Koiranmakkaratkin ovat tuottaneet ongelmia.
        Mutta, kyllä tässä ostoskelussa olen kehittynytkin. Ei sen puoleen. Olen pikkuhiljaa oppinut heidän makunsa. Auran homejuusto on melkein aina kauppalistassa. Taitavat tykätä siitä:)
        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, just noin ajattelen minäkin.
        On muuten aivan eri asia tallustella kaupassa ja ostaa itselleen tavaraa, kuin jos kourassa on toisen tekemä kauppalista ja jossa on selostus, että juuri sitä ja sitä.
        Olen joutunut soittamaan kaupasta kysyäkseni, että mitä häh häh, kun en löydä juuri sellaista tavaraa, joka on kauppalistaan laitettu.
        Vitamiinihyllyssä seisoin kauan, erään kerran, kun listassa oli vaikka mitä, että ei sitä mutta sitä ja jos ei sitä ole niin ei sitten tartte. Meinasin jo soittaa kysyäkseni, mutta sitten havaitsin.
        On joskus hankalaa, kun itse tahtoisi noudattaa kauppalistaa ihan oikein-oikein ja kuitenkin ohjeet ovat vääriä:) Kuten leivissä. Reissumies on ouluaisten leipää ja puikulat Fatzerin, mutta veljen viestissä oli, että nimenomaan pitää olla Vaasan leipää:)
        Kaikkea tämmöstä on ilmennyt. Yllättävää, että kun on niin tarkkaa hommaa. Toisaaltaan, kun omia ostoksia tekee, niin onhan sitä itselläkin tarkkoja ajatuksia, että mitä ostaa.
        Veljellä on koira. Koiranmakkaratkin ovat tuottaneet ongelmia.
        Mutta, kyllä tässä ostoskelussa olen kehittynytkin. Ei sen puoleen. Olen pikkuhiljaa oppinut heidän makunsa. Auran homejuusto on melkein aina kauppalistassa. Taitavat tykätä siitä:)
        Heikunkeikku

        Samoja huomioita. Naapuri käyttää joitain tuotteita, joita itse en käytä lainkaan. Ensimmäisillä kerroilla meni hakemiseksi ja kaupan tätien vaivaamiseksi. Nyt alkaa jo löytyä helpommin.

        Ps. Kyseiset tädit ovat kaikki minua nuorempia, mutta kun nuorin lapsistanikin on kaupan täti, niin minä katson oikeudekseni täditellä ainakin kaikkia tuttuja kaupantätejä.

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja huomioita. Naapuri käyttää joitain tuotteita, joita itse en käytä lainkaan. Ensimmäisillä kerroilla meni hakemiseksi ja kaupan tätien vaivaamiseksi. Nyt alkaa jo löytyä helpommin.

        Ps. Kyseiset tädit ovat kaikki minua nuorempia, mutta kun nuorin lapsistanikin on kaupan täti, niin minä katson oikeudekseni täditellä ainakin kaikkia tuttuja kaupantätejä.

        KM.

        Tädittele vaan:)
        Kohta olemme molemmat mitä taitavimpia kaupassakävijöitä, kun ollaan ensteks pikkuusen harjoitelleet. Erheitten kautta, ainakin minä.
        Erheistä johtuen olen saanut aina vaan selvemmät ohjeet :)
        Kuten Inkiväärin koon suhteen. Tästä eteenpäin tiedän, että ei ole hyvä ostaa kauhean isoa inkiväärijuurakkoa, vaan n.10 sentin pituinen pätkä, ettei kuivu.
        Myös herkkukurkkujen valinnassa täytyy suosia noin 10 sentin kurkkua.
        Sinänsä ihan kivaa touhua.

        Heikunkeikku


      • Heips Heikunkeikku?

        Osuit suomalaisuuden ytimeen kirjoittamalla, kun halvalla saa. Se on niin Suomi-meininkiä esim. matkustaa Bulgariaan tai Turkkiin. Miksi juuri kyseisiin maihin, koska ne ovat ehdottomasti halvimpia. Ei kiinnosta kulttuuri tai mikään muu, pääasia on hinta.

        Hauskasti kerroit kahvinhamstraamisesta. Ja kuinka ikävästi sitten kävikään. Minkään muun tuotteen hinnalla ei ole väliä, mutta kahvi pitää ostaa alennuksesta. Mahtui sitä kaappiin tai ei.

        Minun suku on myös pitkävihaisia. Siskoni antoi siskontyttärelleen rahaa, kun ei tiennyt mitä olisi ostanut. Siskontytär halusi paketin lahjaksi eikä rahaa. Sanoin tuolle toiselle siskolle, että olkaa nyt tyytyväisiä lahjasta ja lopettakaa typerät vaatimukset. Puolustin siis rahaa antanutta. No, siskontytär ja hänen äitinsä loukkaantuivat minulle eivätkä ole olleet yhteyksissä joulun jälkeen. Ikävää!


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Heips Heikunkeikku?

        Osuit suomalaisuuden ytimeen kirjoittamalla, kun halvalla saa. Se on niin Suomi-meininkiä esim. matkustaa Bulgariaan tai Turkkiin. Miksi juuri kyseisiin maihin, koska ne ovat ehdottomasti halvimpia. Ei kiinnosta kulttuuri tai mikään muu, pääasia on hinta.

        Hauskasti kerroit kahvinhamstraamisesta. Ja kuinka ikävästi sitten kävikään. Minkään muun tuotteen hinnalla ei ole väliä, mutta kahvi pitää ostaa alennuksesta. Mahtui sitä kaappiin tai ei.

        Minun suku on myös pitkävihaisia. Siskoni antoi siskontyttärelleen rahaa, kun ei tiennyt mitä olisi ostanut. Siskontytär halusi paketin lahjaksi eikä rahaa. Sanoin tuolle toiselle siskolle, että olkaa nyt tyytyväisiä lahjasta ja lopettakaa typerät vaatimukset. Puolustin siis rahaa antanutta. No, siskontytär ja hänen äitinsä loukkaantuivat minulle eivätkä ole olleet yhteyksissä joulun jälkeen. Ikävää!

        Heikun kertoma nauratti. Puuttui vielä, että kahvipaketti hajosi ja purut ympäri keittiötä ja jos ne kulkeutuvat kuin kuusenneulaset, niin puruja voi löytyä juhannuksenakin.
        No tiedän myös vastaavia 'tarjousten metsästäjiä'. Odottakaas, kun tulee puutarhamultatarjous 1 - 2 € edukkaampaa 4 - 5 säkkiä, niin kandeeko ajaa autolla pidemmälle kuin lähin kauppa on ja tarvitsisiko vain 2 säkkiä.
        Jotain kummaa tyydytydtä ihmiset saavat ilmeisesti tuosta ylinuukuudesta.
        Toisaalta on ihan oikeasti ihmisiä, joilla on niukasti varaa.
        Jos minulle kävisi noin, että palvelisin ihmisiä ja he kuitenkin köyvät ostoksilla, lopettaisin palvelukset ja jättäisin vastuun terveydestä näille aikuisille.
        Toinen tapa on kiusallinen. Teet palveluksia tutullesii ja sovitaan syystä vastapalvelus, mikä ei koskaan toteudu. Päätös kypsyy, kun huomaa, millainen luonne autettavalla on.
        Beng


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Heips Heikunkeikku?

        Osuit suomalaisuuden ytimeen kirjoittamalla, kun halvalla saa. Se on niin Suomi-meininkiä esim. matkustaa Bulgariaan tai Turkkiin. Miksi juuri kyseisiin maihin, koska ne ovat ehdottomasti halvimpia. Ei kiinnosta kulttuuri tai mikään muu, pääasia on hinta.

        Hauskasti kerroit kahvinhamstraamisesta. Ja kuinka ikävästi sitten kävikään. Minkään muun tuotteen hinnalla ei ole väliä, mutta kahvi pitää ostaa alennuksesta. Mahtui sitä kaappiin tai ei.

        Minun suku on myös pitkävihaisia. Siskoni antoi siskontyttärelleen rahaa, kun ei tiennyt mitä olisi ostanut. Siskontytär halusi paketin lahjaksi eikä rahaa. Sanoin tuolle toiselle siskolle, että olkaa nyt tyytyväisiä lahjasta ja lopettakaa typerät vaatimukset. Puolustin siis rahaa antanutta. No, siskontytär ja hänen äitinsä loukkaantuivat minulle eivätkä ole olleet yhteyksissä joulun jälkeen. Ikävää!

        Huomasin kirjoittaneeni hieman epäselvästi noista siskoista. Tarkennuksena siis, että minulla kaksi siskoa ja rahalahjan antaneen kanssa välimme ovat edelleen loistavat.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Huomasin kirjoittaneeni hieman epäselvästi noista siskoista. Tarkennuksena siis, että minulla kaksi siskoa ja rahalahjan antaneen kanssa välimme ovat edelleen loistavat.

        Nooo. Joka syyttä suuttuu se lahjatta leppyy.
        Meilläkin mun keskimmäisen siskon kansaa aina silloin tällöin tulee otettua vähän hajurakoa, pisimmillään viiteen vuoten ei oltu tekmisissä mutta nyt sitten taas.


      • siilivain kirjoitti:

        Nooo. Joka syyttä suuttuu se lahjatta leppyy.
        Meilläkin mun keskimmäisen siskon kansaa aina silloin tällöin tulee otettua vähän hajurakoa, pisimmillään viiteen vuoten ei oltu tekmisissä mutta nyt sitten taas.

        Lohduttava tieto, siis ihan oikeasti. Kuvittelin itsessäni olevan jotain poikkeavaa, kun vuorotellen siskojeni kanssa kinastelen. Toki olen lukenut perinnönjakoriidoista, mutta meillä ei ole kyse sellaisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivon ettei tauti iske.
        Se minua harmitti, kun itse olen heidän kanssaan niin varovainen ja vien kauppakassit oven taakse, enkä "änkeä sisälle", etten minä heille pöpöjä toisi.
        Ja puhelimessa ovat sanoneet ja sähköpostitse, että tahtovat erityisesti olla varovaisia.
        Minä siihen, että tottahan toki niin kannattaa ajatella. Veli käy koiran kanssa lenkillä ja vaimo pienellä lenkillä siihen aikaan, kun ei ole ihmisiä liikkeellä.
        Päiväuniensa (se on must) jälkeen ryystävät kaffeet ja lähtevät autoajelulle. Että saisivat hieman vaihtelua. Menevät venepaikalle käppäilemään.
        JA sitten heevetti tulee kahvitarjous Minimaniin:)
        Kaikki menee mönkään.
        Hitto, että oli hyvä että se kahvinkeitin meni rikki :)
        Oi minua ja minun vahingoniloni, mutta he ovat sen ansainneet :)
        Aattelen ma.
        Lähetin toruvan viestini veljelleni aamulla. Otsikko oli "Hyi Hyi".
        Ei ole tullut vastausta. Hän ei ole vallan hyvä ottamaan vastaan arvostelua. Ja minä kyllä arvostelin hänen kykyään tehdä järkeviä päätöksiä.
        Ei haittaa vaikkei tohon viestiin olekaan vastannut, mutta kun maanantaina lähetän hänelle viestin, että huomenna tiistaina menen kauppaan, niin saa nähdä laittaako kauppalistan tulemaan.
        Jos ei, niin se tietää muutaman vuoden puhumattomuutta.
        Outoa varmaan monen mielestä, mutta totta mikä totta.
        Heikunkeikku

        Juu tuo on kyllä niin totta että aina ei edes tiedä mistä puhumattomuus johtuu. Joku vetää herneet nokkaan niin pienestä. Esimerkiksi juuri sellainen asia jos kokee jollain tavalla tulleensa arvostelluksi. Tai joillekin riittää jopa eri mieltä asiasta oleminen ilman loukkaavaa elementtiä mukana. Hohhoijaa. Ei jaksa käsittää.

        Mun sisko on mielellään boss meidän sisarusten osalta Nyt kun äitee on tehostetussa palveluasumisessa hän olisi halunnu ilmoittaa johtajalle miiten me soitallaan tai ollaan yhteyksissä. Sanoin hälle että jos haluat niin ilmoita omalta osaltasi, minä en halua sitouttaa yhteydenpitoani mihinkän aikataluun vaan soittaa silloin kun tunnen tarvetta. Ei muuta tarvittu. Kuulemma rajoitan höäntä eikä voinut millään ymmärtää miksi en halunnut että hän ilmoittaa meidän kaikkien komen puolesta yhteydenpitosysteemit. Mutta kun ei kestä minkäänaista arvostelemakseen kokemaansa. Edellinen viiden vuoden yhteydenpitokatko johtui vähän samantyyppisestä asiasta joskaan en tänä päivänäkään tiesä mistä loppujen lopuksi oli kysymys. Kun ei kykenekeskustelemaan asiasta edes jälkeenpäin.

        Onneksi ei ole perintöjä mitä periä ;D.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuskannut naapurin pariskunnalle ruokakasseja jo jonkun aikaa. Ostoslista vaihtuu kädestä käteen, mutta ruokakassin jätän ovelle ja pakitan pari metriä. Selitän naapurille, mitä tuotetta en löytänyt ja mitä keksin (usein kaupantädin avustamana) tilalle. Ei ole vielä tullut kovin tiukkaa reklamaatiota.
        Toisille on jotenkin vaikeampi ostaa kuin itselle, etenkin jos listassa ei ole tuotemerkkiä, vaan esimerkiksi kinkkusiivuja. Tiedän kyllä, ettei naapuripariskunta ole nipottajia, mutta siitä huolimatta... Onneksi olemme hyviä tuttuja jo pitkältä ajalta.

        Sitäkin joskus ajattelee, että jospa tauti iskee minuun oireettomana. Voisin pahimmassa tapauksessa jopa tartuttaa naapurini. Mutta kuten jossain kohtaa kirjoitin ( ja joku senkin ymmärsi tahallaan (?) väärin), niin täydellisyys kuuluu Allahille.
        Se tehdään, mitä osataan ja voidaan.

        KM.

        Onko sinulla ympärillä sellaisia jotka vuorostaan tuovat kassit sinulle jos sairastut esimerkiksi. Aina sellainen jok antaa ei välttämättä saa takaisin.


    • Anonyymi

      Hyvän keskustelun olet saanut aikaan. Nyt tulevat esiin ihmisten hyvät ja huonot puolet. Varmaan joillakin menee yli ja suhteellisuudentaju katoaa. Huomasin hautausmaalla samanlaista kiemurtelua.

      • Toiset noudattavat sataprosenttisesti kaikkea kuulemaansa tai lukemaansa. Uskon vilpittömästi, joidenkin mielenterveyden joutuvan koville ja alkoholisoitumisen lisääntyvän. Meillä on silti toivoa, ehkä tällainen keskustelukin voi tuoda iloa kanssaihmisille?


    • Anonyymi

      Vielä 100 vuotta sitten tauteihin kuolemaa ei pidetty minään ihmeenä. Ei ollut rokotusohjelmia ja vaikka mitä rokkoja ja tauteja riehui ympäriinsä.
      Nykyään kehittyneen terveydenhuollon aikana ollaan tuudittauduttu siihen ettei pahempia pandemioita pääsisi syntymään. Eihän tämä korona ole mikään rutto mutta kertoo että huolimatta lääketieteen kehityksestä tällaisia koronoita vastaankin ollaan melko aseettomia.

      • Ei silti ihan aseettomia, vaan liikkumisen vähentäminen ja ihmiskontaktien minimointi varmasti auttavat ja hidastavat leviämistä. Ei tarvitse kuin lukea tarinoita isovanhemmistamme, kuinka osa heistä on kärsinyt nälkää ja kuollut sairauksiin. Tämän kevään tulemme kaikki muistamaan loppuelämämme.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei silti ihan aseettomia, vaan liikkumisen vähentäminen ja ihmiskontaktien minimointi varmasti auttavat ja hidastavat leviämistä. Ei tarvitse kuin lukea tarinoita isovanhemmistamme, kuinka osa heistä on kärsinyt nälkää ja kuollut sairauksiin. Tämän kevään tulemme kaikki muistamaan loppuelämämme.

        Ja onhan se varmaan niinkin, että ilman laadukasta terveydenhoitojärjestelmäämme taudin vakavimpaan muotoon sairastuneista kuolisi paljon suurempi määrä. Jos korona olisi iskenyt ensimmäisen maailmansodan aikoihin, kuten espaniantauti, jälki olisi saattanut olla lähes yhtä pahaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja onhan se varmaan niinkin, että ilman laadukasta terveydenhoitojärjestelmäämme taudin vakavimpaan muotoon sairastuneista kuolisi paljon suurempi määrä. Jos korona olisi iskenyt ensimmäisen maailmansodan aikoihin, kuten espaniantauti, jälki olisi saattanut olla lähes yhtä pahaa.

        Ehdottomasti hattu kouraan Suomen terveydenhoidon osaajien ja ammattiauttajien edessä. Jos olisin ollut ulkomailla koronan alkaessa, olisin palannut Suomeen riippumatta siitä missä olisin ollut. Arvostan.


    • Anonyymi

      Kiitos, Porvooseen. hyvä keskustelu oli. Olen tulossa someen nyt, kun aikaa alkaa olla eri tavalla kuin työssä käydessä.

      Yhtä asiaa ketjussa jäin ihmettelemään, kenestä oikein puhutte? tässä:

      "Tämä on tänne laitettava: en pidä itseäni sentimentaalisena tai itkuiikkana, eivätkä kukat hatussa tärise, mutta
      liikutun, kun kerrotaan, että joku on lahjoittanut laitteita tms. sairaaloille tai rahaa välinehankintoihin.
      Beng
      Vähän kans, kun Kaija Saariaho lahjoittaa erikoiset urut Musiikkitalolle."

      • Anonyymi

        Vai et tän vuoden loppuun ikäihmisten vältettävä lähikontakteja, näin äsken uutisissa. Koskeekohan tätä maata.


      • Kiitos kiittämisestä!

        Täällä tapaa mielenkiintoisia tyyppejä ja osaan tutustuu todella hyvin. Jätän kysymykseesi vastaamisen bengalintikulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai et tän vuoden loppuun ikäihmisten vältettävä lähikontakteja, näin äsken uutisissa. Koskeekohan tätä maata.

        Eipä mitään virallista ole vielä tullut, joten luotan hallituksen lähes päivittäisiin tiedotuksiin, jossa varmaan ajallaan asia kerrotaan.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Eipä mitään virallista ole vielä tullut, joten luotan hallituksen lähes päivittäisiin tiedotuksiin, jossa varmaan ajallaan asia kerrotaan.

        Tilanne karttaa seuraa ja toimii ohjeiden mukaan. Äkkiä huomaakin että maailma muuttui nopeasti, tämä tuli siis äkkiä.

        Sopeutuminen uuteen olotilaan on...vaikeaa.

        En voi muuta kuin hiljentymälläkin muistaa jokaista.


      • Anonyymi

        Ensin: anonyymit lahjoittajat ja julkistetut lahjoittajat.
        Hämeenlinnan sairaala sai hengityskoneita mm.
        Toiseksi, muu asia: Kaija Saariaho, vaikka olikin vaatimaton haastattelussaan, lahjoittaa tosiaan Musiikkitalolle urut. Ehkä pandemian jälkeen pääsee joskus kuulemaan niitä livenä.
        Ja tämä lahjoitus tekstin generoi zJyrki Katainen, joka EU-palkkionsa haluaa lahjoittaa, mikä ei ole pikkusumma.
        Lämmin tunne tulee syömmeeni, kun hyvää tahtoa löytyy. Heikkukin on hyväntahoinen.

        Beng


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Eipä mitään virallista ole vielä tullut, joten luotan hallituksen lähes päivittäisiin tiedotuksiin, jossa varmaan ajallaan asia kerrotaan.

        Ko. aiheesta on puhunut käsittääkseni vain EU-komission pj. Ursula von der Leyen. Jokainen maa on tähän(kin) asti tehnyt omat päätöksensä korona-aiheessa itse. - Nm. Korvat päähän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ko. aiheesta on puhunut käsittääkseni vain EU-komission pj. Ursula von der Leyen. Jokainen maa on tähän(kin) asti tehnyt omat päätöksensä korona-aiheessa itse. - Nm. Korvat päähän

        Olet aivan oikeassa.

        Itse näen asian niin, ettei koronaa kyetä todennäköisesti kokonaan nitistämään ennen kuin rokote on käytettävissä, jos silloinkaan.
        Kun sairastavien määrä kyetään laskemaan riittävän alas, voivat yli seitsemänkymppisetkin kulkea vapaammin, mutta vieläkin jonkin verran kohonneella riskillä sairastua. Mikä on hyväksyttävä riski, taitaa loppupelissä jäädä jokaisen henkilökohtaisesti ratkaistavaksi. Pakkoahan ei yli seitsemänkymppisillä ole karanteenissa pysymiseen nytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa.

        Itse näen asian niin, ettei koronaa kyetä todennäköisesti kokonaan nitistämään ennen kuin rokote on käytettävissä, jos silloinkaan.
        Kun sairastavien määrä kyetään laskemaan riittävän alas, voivat yli seitsemänkymppisetkin kulkea vapaammin, mutta vieläkin jonkin verran kohonneella riskillä sairastua. Mikä on hyväksyttävä riski, taitaa loppupelissä jäädä jokaisen henkilökohtaisesti ratkaistavaksi. Pakkoahan ei yli seitsemänkymppisillä ole karanteenissa pysymiseen nytkään.

        Nykyään se on meille vanhoille lähes kansalaisvelvollisuus pysyä poissa sieltä, missä ihmisiä liikkuu enemmän. Mutta kun riskitaso tarpeeksi laskee, niin ainakin itse pyrin palaamaan normaalimpaan elämään, on ulkona pöpöjä tai ei. Eiköhän ne ohjeetkin silloin lievene. Loppukesäkin tuntuu tällä menolla kaukaiselta, loppuvuodesta puhumattakaan. Mutta kestetään, kesti se Kollaakin. Ja siellä taisi olla aika paljon pahempi paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin: anonyymit lahjoittajat ja julkistetut lahjoittajat.
        Hämeenlinnan sairaala sai hengityskoneita mm.
        Toiseksi, muu asia: Kaija Saariaho, vaikka olikin vaatimaton haastattelussaan, lahjoittaa tosiaan Musiikkitalolle urut. Ehkä pandemian jälkeen pääsee joskus kuulemaan niitä livenä.
        Ja tämä lahjoitus tekstin generoi zJyrki Katainen, joka EU-palkkionsa haluaa lahjoittaa, mikä ei ole pikkusumma.
        Lämmin tunne tulee syömmeeni, kun hyvää tahtoa löytyy. Heikkukin on hyväntahoinen.

        Beng

        Hohhoijaa, kyllähän niitä hengityskoneita kohta = pian tarvittaisiin täälläkin. Lisää siis.

        Katsoin sattumalta Kaija Saariahon haastattelun. Aivan ihastuttava persoona, joka ei olisi halunnut että hänen nimensä tulisi esiin lahjoittajana. Mutta muut asiat vaativat niin.
        Jyrki Kataisen lahjoituksesta en ollut mistään kuullut tahi lukenut. Hyvä jätkä!

        Minulta jo alkaa kärsivällisyys pätkiä tämän pandemian suojautumisen kanssa. Vaikka en olekaan maailman ahkerinta tyyppiä niin kyllä jo haluaisin touhuta normaaliin tapaan. Ei Suomessa sentäs kovin hirveästi pandemiaan kuolleita vielä ole. Aamun THL:n sivuilla muistaakseni 48. No, tietysti sekin on paljon, peräti liikaakin. Mutta kun koko Suomi on jo ajettu alas pandemian vuoksi, huh! Tai voihan sillä olla jokin tietty tervehdyttävä vaikutus - mitä ihan oikeasti emme vielä osaa hahmottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa, kyllähän niitä hengityskoneita kohta = pian tarvittaisiin täälläkin. Lisää siis.

        Katsoin sattumalta Kaija Saariahon haastattelun. Aivan ihastuttava persoona, joka ei olisi halunnut että hänen nimensä tulisi esiin lahjoittajana. Mutta muut asiat vaativat niin.
        Jyrki Kataisen lahjoituksesta en ollut mistään kuullut tahi lukenut. Hyvä jätkä!

        Minulta jo alkaa kärsivällisyys pätkiä tämän pandemian suojautumisen kanssa. Vaikka en olekaan maailman ahkerinta tyyppiä niin kyllä jo haluaisin touhuta normaaliin tapaan. Ei Suomessa sentäs kovin hirveästi pandemiaan kuolleita vielä ole. Aamun THL:n sivuilla muistaakseni 48. No, tietysti sekin on paljon, peräti liikaakin. Mutta kun koko Suomi on jo ajettu alas pandemian vuoksi, huh! Tai voihan sillä olla jokin tietty tervehdyttävä vaikutus - mitä ihan oikeasti emme vielä osaa hahmottaa.

        On tällä tervehyttäväki vaikutus. Nähään että pärjätään vähemmälläki. Asioita varmaan järjestellään uusiksi kunhan tästä noustaan. Toivottavasti tästä opitaan jotain.


      • siilivain kirjoitti:

        On tällä tervehyttäväki vaikutus. Nähään että pärjätään vähemmälläki. Asioita varmaan järjestellään uusiksi kunhan tästä noustaan. Toivottavasti tästä opitaan jotain.

        siili

        Täysin samaa mieltä tervehdyttävästä vaikutuksesta. Itse olen aina ollut etätöitä vastaan, enkä ole koskaan suostunut tekemään niitä. Nyt pakon edessä niitä tehneenä huomaan sen sopivan itselleni tosi hyvin. Säästyy polttoaine ja ruokakuluja, kun ei käy työmaalla.

        Pelkästään jokapäiväinen liikunta parantaa jaksamista, samoin yöunen paraneminen, kun ei tarvitse herätä kellonsoittoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa.

        Itse näen asian niin, ettei koronaa kyetä todennäköisesti kokonaan nitistämään ennen kuin rokote on käytettävissä, jos silloinkaan.
        Kun sairastavien määrä kyetään laskemaan riittävän alas, voivat yli seitsemänkymppisetkin kulkea vapaammin, mutta vieläkin jonkin verran kohonneella riskillä sairastua. Mikä on hyväksyttävä riski, taitaa loppupelissä jäädä jokaisen henkilökohtaisesti ratkaistavaksi. Pakkoahan ei yli seitsemänkymppisillä ole karanteenissa pysymiseen nytkään.

        Juuri oli jossain mediassa että vaikka rokote kohta keksittäisiin, sitä ei riitä kaikille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa, kyllähän niitä hengityskoneita kohta = pian tarvittaisiin täälläkin. Lisää siis.

        Katsoin sattumalta Kaija Saariahon haastattelun. Aivan ihastuttava persoona, joka ei olisi halunnut että hänen nimensä tulisi esiin lahjoittajana. Mutta muut asiat vaativat niin.
        Jyrki Kataisen lahjoituksesta en ollut mistään kuullut tahi lukenut. Hyvä jätkä!

        Minulta jo alkaa kärsivällisyys pätkiä tämän pandemian suojautumisen kanssa. Vaikka en olekaan maailman ahkerinta tyyppiä niin kyllä jo haluaisin touhuta normaaliin tapaan. Ei Suomessa sentäs kovin hirveästi pandemiaan kuolleita vielä ole. Aamun THL:n sivuilla muistaakseni 48. No, tietysti sekin on paljon, peräti liikaakin. Mutta kun koko Suomi on jo ajettu alas pandemian vuoksi, huh! Tai voihan sillä olla jokin tietty tervehdyttävä vaikutus - mitä ihan oikeasti emme vielä osaa hahmottaa.

        Jyrki Kataisen lahjoituksesta olin minäkin yllättynyt, parantaa kasvojaan minun silmissäni.

        Ota vaan lunkisti, tämä saattaa jatkua koko kesän, emmekä me mahda sille mitään. Ihan siedettäviä koronalukemat ovat vielä Suomessa. Luin aamun uutisista porilaisnuorison hieman riehaantuneen, olen itse lähtöisin sieltä ja jollain tapaa ymmärrän kyllä heitä. Alkaa ahdistaa? Yritetään me vanhat kääkät näyttää hyvää esimerkkiä.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        siili

        Täysin samaa mieltä tervehdyttävästä vaikutuksesta. Itse olen aina ollut etätöitä vastaan, enkä ole koskaan suostunut tekemään niitä. Nyt pakon edessä niitä tehneenä huomaan sen sopivan itselleni tosi hyvin. Säästyy polttoaine ja ruokakuluja, kun ei käy työmaalla.

        Pelkästään jokapäiväinen liikunta parantaa jaksamista, samoin yöunen paraneminen, kun ei tarvitse herätä kellonsoittoon.

        Just noin. Itse olen minimoinut elämääni jo ennen tätä koronaa elämäntapahtumien myötä. Siis priorisoinut tärkeimmät ei niin tärkeästä. Mutta huomaan edelleen, pärjään näinkin ihan hyvin. Ruokapolitiikkaa tulee suunniteltua pitemmällä aikavälillä varsinkin kun toinen tekee etätöitä kotona. On aiemmin syönyt lounaan työpaikkaruokalassa.

        Kaiken kaikkiaan elämä on entisestään tasoittunut, uusia aioita tullut tilalle, sellaisia jotka eivät juurikaan maksa mitään ja tuovat iloa.


      • siilivain kirjoitti:

        Just noin. Itse olen minimoinut elämääni jo ennen tätä koronaa elämäntapahtumien myötä. Siis priorisoinut tärkeimmät ei niin tärkeästä. Mutta huomaan edelleen, pärjään näinkin ihan hyvin. Ruokapolitiikkaa tulee suunniteltua pitemmällä aikavälillä varsinkin kun toinen tekee etätöitä kotona. On aiemmin syönyt lounaan työpaikkaruokalassa.

        Kaiken kaikkiaan elämä on entisestään tasoittunut, uusia aioita tullut tilalle, sellaisia jotka eivät juurikaan maksa mitään ja tuovat iloa.

        Samoin täällä, paljon uutta tullut elämääni ja huomaan somen kautta vanhojen ystävien ottavan yhteyttä. Varmaan sitä samassa veneessä ollaan -meininkiä.

        Elämä on ihmisen parasta aikaa koronasta huolimatta, M Nykästä mukaillen...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai et tän vuoden loppuun ikäihmisten vältettävä lähikontakteja, näin äsken uutisissa. Koskeekohan tätä maata.

        Se on kyllä ikävää jos ikäihmisten rajoitukset menvät vuoden loppuu. Minun äitinikin on vaatimaton ja vaskulaarinen muistisairaus niin silti ei pyydä mitään vaan kaikkeen tyytyväinen. Kuitenkin vihjailee et käytiinkö lenkillä jne kun aiemmin joka viikko usempaan kerran häntä haettiin ulos ja kahville. Surullista.


      • siilivain kirjoitti:

        Se on kyllä ikävää jos ikäihmisten rajoitukset menvät vuoden loppuu. Minun äitinikin on vaatimaton ja vaskulaarinen muistisairaus niin silti ei pyydä mitään vaan kaikkeen tyytyväinen. Kuitenkin vihjailee et käytiinkö lenkillä jne kun aiemmin joka viikko usempaan kerran häntä haettiin ulos ja kahville. Surullista.

        Olen sen kannalla, kun nyt on alettua puhua rajoitteiden purkamisesta, että myös ikäihmisiä koskevia rajoitteita ja tapaamisia löysätään heti kuin mahdollista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään se on meille vanhoille lähes kansalaisvelvollisuus pysyä poissa sieltä, missä ihmisiä liikkuu enemmän. Mutta kun riskitaso tarpeeksi laskee, niin ainakin itse pyrin palaamaan normaalimpaan elämään, on ulkona pöpöjä tai ei. Eiköhän ne ohjeetkin silloin lievene. Loppukesäkin tuntuu tällä menolla kaukaiselta, loppuvuodesta puhumattakaan. Mutta kestetään, kesti se Kollaakin. Ja siellä taisi olla aika paljon pahempi paikka.

        Joo, ei tässä mikään maailmanloppu vielä ole kyseessä, vaan tavataan vähemmän ihmisiä, ollaan kotona eikä matkusteta. Alkaa olla selvää, että ensikesän kesälomaan tulee rajoitteita, hyvä jos pääsee edes kotimaassa matkustamaan. Mutta kestetään, en epäile hetkeäkään.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen sen kannalla, kun nyt on alettua puhua rajoitteiden purkamisesta, että myös ikäihmisiä koskevia rajoitteita ja tapaamisia löysätään heti kuin mahdollista.

        Niin, heti kin mahdollista. Voi olla että siihen menee vielä tovi. Mutta näillä mennään.


    • Anonyymi

      Kyllä, entisiin koulu- ym. kavereihin ollaan yhdeydessä useammin kuin ennen.

      Mistä puhutaan? No tietysti lähinnä siitä kuka/ketkä on kuolleet ja kutka taas vasta sairastuneet. Ei kukaan toistaiseksi koronaan. Toivottavasti ei sairastukaan. Syöpä eri variaatioissaan taitaa porhaltaa "suosituimpana", sitten sydän, jne.

      • Samoin täällä, ei yhteydenpito mihinkään ole vähentynyt, vaikka ei nähdäkään.

        Minulle sanoi yksi kavereistani hauskasti, että vaikka asunkin toisella puolella Suomea tiedän monasti synnyinseutuni asiat paremmin kuin siellä asuvat. Laaja ystäväpiiri nääs!

        Ei ole meikäläiseltäkään mennyt kukaan koronaan, onneksi.


    • Anonyymi

      Vaikkei tartunnan riskiä pysty kokonaan poistamaan, voi todennäköisyyttä pienentää, jolloin kadunpuolen vaihto on paikallaan silloin, kun se on helppoa tehdä, oli sitten motiivina oma tai yhteisön etu tai kohteliaisuus.

      Osa porukasta ohittaa kanssakulkijan tahallaan hihaa viistäen, jotta välittäisi itsestään kuvan "suurena itsenäisenä omilla aivoilla ajattelevana yksilönä". Enemmänkin tämmöinen käytös kyllä paljastaa, että kyse on lampaasta, jolle muun lauman hyväksyntä on kaikki kaikessa ja ainoa syy elää.

      • Melkein kaikilla haukkumanimillä on minua kutsuttu, mutta lampaaksi ei koskaan, ehkä tosiaan koronavirus aiheuttaa jossakin ihmisissä hysteriaa.

        Tottakai etäisyyttä toisiin ihmisiin otetaan niin paljon, kuin se luontevasti sujuu. Ajoväylälle äkillinen pomppaaminen taakseen katsomatta ei ole sitä, vaan ihan oikeasti oli vaara, että täti jää auton yliajamaksi.

        Olen nyt viiden viikon kävelylenkeillä ohittanut satoja vastaantulleita ihmisiä ja tämä kyseinen episodi jäi yksittäistapaukseksi. Ehkä nyt kuitenkin jäätte vähemmistöön tapoinenne ja toivotan suurta varovaisuutta, että ei tapahtuisi mitään onnettomuuksia kadunpuolen vaihtojenne seurauksena.


    • Anonyymi

      Jo ennen karanteenisuosituksia loppuivat vaimoni 3 viikottaista harmaahapsiklubin yhteistapahtumaa joten iltaruskoni lämpö on kotona nekin ajat. Käy toki ostamassa omat leipänsä ja banaaninsa.
      Minun rutiineihini ei korona itsessään ole vaikuttanut mitään.
      Vaikutuksen on tehnyt silmäpohjan leikkaus jonka jälkihoito on parhaillaan menossa ja jatkuu ties miten pitkään. Kuntoilu on vaihtunut salikahvion dieettikahveihin.
      Kotona tehdyt yhden jalan kyykytkin teen jakkarakorkeudelta koska kaikki ponnistelu on kielletty. Tietysti staattisia jännityksiä omantunnon rauhoittamiseksi.

      Kun olin ruokahuoltokyvytön teki vaimoni muutamana päivänä lounaan. Esimerkki. Makkarakeitto. Kattilaan lenkin kappaleita, perunalohkoja, vettä ja lihaliemikuutio. Herkkukeitto oli valmis! En viitsinyt lausua ääneen mitä minä olisin lisännyt tuotteeseen. Palasimme jo useita päiviä sitten normaaliin päiväjärjestykseen. Minä kolistelen yksisilmäisenä, vailla syvyysnäkökykyä sapuskat marketista valmistuksen kautta pöytään.

      Korona on huomaamaton harmi tässä katastrofissa
      Ps. Salikahvion dieettikahvin nautin kahvion perimmäisessä pöydässä. Varmuusväli on tuntuvasti yli suosituksen!

      • Anonyymi

        Kierrän aina kaukaa, usein iäkkään miehen. He niistävät ilmaan, ja eritteet lentää kauas.


      • Täällä kotona mekin rouvan kanssa vietämme laatuaikaa. Välillä nenää nistäen ja yskien, mutta ei vaan kumpikaan onneksi itse tautiin ole sairastunut. Kevätallergiat vaikuttavat nyt kovasti.

        Vuorotellen käymme kaupassa, turhaan sinne molemmat tyrkylle menevät. Ei ole maskeja ja toivottavasti ei vaan määrätäkään pakollisiksi. Käsienpesu on tehostunut ja syöminen terveellisesti.

        Ei ole silti mitään dieettikaffeeta, vaan mustaa Juhla-Mokka kahvittelen.

        Tällaista tänään kotona!


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Täällä kotona mekin rouvan kanssa vietämme laatuaikaa. Välillä nenää nistäen ja yskien, mutta ei vaan kumpikaan onneksi itse tautiin ole sairastunut. Kevätallergiat vaikuttavat nyt kovasti.

        Vuorotellen käymme kaupassa, turhaan sinne molemmat tyrkylle menevät. Ei ole maskeja ja toivottavasti ei vaan määrätäkään pakollisiksi. Käsienpesu on tehostunut ja syöminen terveellisesti.

        Ei ole silti mitään dieettikaffeeta, vaan mustaa Juhla-Mokka kahvittelen.

        Tällaista tänään kotona!

        Muutos: stressaa lähteä kauppaan, kun osa käyttäytyy edelleen kaupassa miten sattuu ja tulen pahalla päällä ulos.
        En ole katsonut aiheelliseksi siirtyä tilaamaan ostoksia.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutos: stressaa lähteä kauppaan, kun osa käyttäytyy edelleen kaupassa miten sattuu ja tulen pahalla päällä ulos.
        En ole katsonut aiheelliseksi siirtyä tilaamaan ostoksia.
        Beng

        alle 70v voikin käydä kaupassa, mutta tarkkana pitää olla, etäisyyttä........ todella ja käsien pesu heti kotona tai jo kaupassa jos käsidesiä


      • Anonyymi kirjoitti:

        alle 70v voikin käydä kaupassa, mutta tarkkana pitää olla, etäisyyttä........ todella ja käsien pesu heti kotona tai jo kaupassa jos käsidesiä

        Tottakai voi ja saa käydä kaupassa ja kävelylenkeillä. Mutta tässä päästään lähelle aloitukseni teemaa, että muut kaupassa tai lenkkipoluilla olevat voivat tehdä näistä hyvin vastenmielisiä ja negatiivisia asioita.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tottakai voi ja saa käydä kaupassa ja kävelylenkeillä. Mutta tässä päästään lähelle aloitukseni teemaa, että muut kaupassa tai lenkkipoluilla olevat voivat tehdä näistä hyvin vastenmielisiä ja negatiivisia asioita.

        Kävin, tulin ja voitin, koska kaupassa oli vain yksi asiakas jälkeeni ja liikkeessä oli vartija.
        Nyt henkilökunta kälätti hyväntuulisesti. Minä vain nyökkäilin. En tavallisesti käy tuossa kaupassa kuinmsatunnaisesti, mutta olipa helpottavaa.
        Tosin ihmettelin, kun työpäivää vielä oli jäljellä toinen asiakas osti vain ruokakauppalonkeroa 3 kpl ja hänellä oli raksavaatteet päällä. Ehkei siten ylhäällä huimaa. Mutta mieleni oli ymmällään.

        Beng


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1280
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      66
      822
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      760
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe