Itseään tyhmemmän autettavana olo

Anonyymi

Siitä puhutaan hyvin vähän kuinka karmaisevaa se voi olla. Tyhmempi voi tehdä vaikka mitä vahinkoa vaikka kuvittelee auttavansa, eikä kykyne näkemään lainkaan mitä oikeasti tekee .

"poiuytfdcvbnm"

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten voi joutua itseään tyhmemmän autettavaksi ? Ainakin siten, että juuri äsköttäin joku tietämätön on vammauttanut toisen aivot tietämättään.

      "poiuygfghj"

      • Anonyymi

        Tietämätön ei vättämättä oe syyllinen, mutta se ei tarkoita sitä että todelliset syy-seuraussuhteet pitäisi kieltää. Niin tekeminen on tyhmän llisävahingontekoa.

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietämätön ei vättämättä oe syyllinen, mutta se ei tarkoita sitä että todelliset syy-seuraussuhteet pitäisi kieltää. Niin tekeminen on tyhmän llisävahingontekoa.

        "poiuytrfdfghj"

        Syy- seuraussuhde ei ole yks yhteen syyllisyyden kanssa. Sen kun ihmiset tajuaisi ja todelliset syy-seuraussuhteet uskallettaisiin paljastaa. Sen jälkeen voitaisiin toisia oikeesti järkevästi vahingot minimoiden.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syy- seuraussuhde ei ole yks yhteen syyllisyyden kanssa. Sen kun ihmiset tajuaisi ja todelliset syy-seuraussuhteet uskallettaisiin paljastaa. Sen jälkeen voitaisiin toisia oikeesti järkevästi vahingot minimoiden.

        "poiuytrdfgh"

        siis toimia.

        Mutta kun nyt suurin osa syy-seuraussuhteista on todellisuudessa sepitettyjä niin että syylllistämisestä selvittäisiin, niin tulokset on mitä on.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        Tapahtumien vaikutukset ovat voimakkaasti ja ratkaisevasti vaikuttaneet vielä eilispäivän tapahtumiin.
        En minä terve myöskään ole fyysisesti, eikä aivovaurio vättämättä koskaan parane kokonaan esim kehon koordinaation osalta.
        Kuitenkin tämä aiheeni ei koske tapahtunutta, koska oen out kyseisestä aiheesta kiinnostunut jp paljon ennen omaa vammautumistani. Minua on aina kiinnostanut kaikkiin asioihin sovellettuna se mikä on syyllisyyden ja ja syy-seuraussuhteiden suhde. Ja olen aina kannattanut mahdollisimman rehellistä syy-seuraussuhteiden tarkastelua syyllistäminen minimoiden ja se ei varsinkaan auttavassa puhelimessa out mahdolllista silä lähes kaikki kiinnosti vain syyllisyysteema tai syyttäminen psykoogisesti ajatetuna, eikä ihmisiä meinannut saada miään pohtimään syy-seuraussuhteita neutraalimmin, mikä on ollut aina minun eämäntapani erityisesti ja tuo pilattiin sielä puhelimessa täysin manipuoimalla minut vastentahtoisesti syyllisyysteemoihinsa vaikka oisin halunnut keskustella vain syy-seuraussuhteista. Tuohon perustuu koko ristiriitani kyseisten tahojen kanssa, Minulle on ollut koko eämäni ajan tärkeäää että syy-seuraussuhteiden neutraali tarkastelu menee sosiaaisen syylllistyksen edelle tärkeysjärjestyksessä koska jäkimmäinenhän on pitkälti vain emotionaaista peliä ja sikseenkin meko turhanpäiväistä-

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapahtumien vaikutukset ovat voimakkaasti ja ratkaisevasti vaikuttaneet vielä eilispäivän tapahtumiin.
        En minä terve myöskään ole fyysisesti, eikä aivovaurio vättämättä koskaan parane kokonaan esim kehon koordinaation osalta.
        Kuitenkin tämä aiheeni ei koske tapahtunutta, koska oen out kyseisestä aiheesta kiinnostunut jp paljon ennen omaa vammautumistani. Minua on aina kiinnostanut kaikkiin asioihin sovellettuna se mikä on syyllisyyden ja ja syy-seuraussuhteiden suhde. Ja olen aina kannattanut mahdollisimman rehellistä syy-seuraussuhteiden tarkastelua syyllistäminen minimoiden ja se ei varsinkaan auttavassa puhelimessa out mahdolllista silä lähes kaikki kiinnosti vain syyllisyysteema tai syyttäminen psykoogisesti ajatetuna, eikä ihmisiä meinannut saada miään pohtimään syy-seuraussuhteita neutraalimmin, mikä on ollut aina minun eämäntapani erityisesti ja tuo pilattiin sielä puhelimessa täysin manipuoimalla minut vastentahtoisesti syyllisyysteemoihinsa vaikka oisin halunnut keskustella vain syy-seuraussuhteista. Tuohon perustuu koko ristiriitani kyseisten tahojen kanssa, Minulle on ollut koko eämäni ajan tärkeäää että syy-seuraussuhteiden neutraali tarkastelu menee sosiaaisen syylllistyksen edelle tärkeysjärjestyksessä koska jäkimmäinenhän on pitkälti vain emotionaaista peliä ja sikseenkin meko turhanpäiväistä-

        "poiuytrfdfghj"

        l- kirjaimeni yeensä puuttuvaty koska l näppäin ei toimi


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        l- kirjaimeni yeensä puuttuvaty koska l näppäin ei toimi


        "poiuytrfghj"

        Mun äitikin tuossa eien totesi että monet ideani eivät sosiaaisesti toimi koska harve ihminen ajattelee emootioista niin rationaaisesti kuin minä.

        "poiuygfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapahtumien vaikutukset ovat voimakkaasti ja ratkaisevasti vaikuttaneet vielä eilispäivän tapahtumiin.
        En minä terve myöskään ole fyysisesti, eikä aivovaurio vättämättä koskaan parane kokonaan esim kehon koordinaation osalta.
        Kuitenkin tämä aiheeni ei koske tapahtunutta, koska oen out kyseisestä aiheesta kiinnostunut jp paljon ennen omaa vammautumistani. Minua on aina kiinnostanut kaikkiin asioihin sovellettuna se mikä on syyllisyyden ja ja syy-seuraussuhteiden suhde. Ja olen aina kannattanut mahdollisimman rehellistä syy-seuraussuhteiden tarkastelua syyllistäminen minimoiden ja se ei varsinkaan auttavassa puhelimessa out mahdolllista silä lähes kaikki kiinnosti vain syyllisyysteema tai syyttäminen psykoogisesti ajatetuna, eikä ihmisiä meinannut saada miään pohtimään syy-seuraussuhteita neutraalimmin, mikä on ollut aina minun eämäntapani erityisesti ja tuo pilattiin sielä puhelimessa täysin manipuoimalla minut vastentahtoisesti syyllisyysteemoihinsa vaikka oisin halunnut keskustella vain syy-seuraussuhteista. Tuohon perustuu koko ristiriitani kyseisten tahojen kanssa, Minulle on ollut koko eämäni ajan tärkeäää että syy-seuraussuhteiden neutraali tarkastelu menee sosiaaisen syylllistyksen edelle tärkeysjärjestyksessä koska jäkimmäinenhän on pitkälti vain emotionaaista peliä ja sikseenkin meko turhanpäiväistä-

        "poiuytrfdfghj"

        Mitä sä nyt ajat takaa tuolla syy- seuraussuhteen tarkastelulla? Etsitkö syyllistä , vai mistä on kysymys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä nyt ajat takaa tuolla syy- seuraussuhteen tarkastelulla? Etsitkö syyllistä , vai mistä on kysymys?

        Nimenomaan päinvastoin krotisoin sitä ajattelutyyliä kuten oen kritisoinut koko aikuiseämäni ajan kaikissa asioissa. Koska en pidä sitä järkevänä ja turhauttaa että juuri minä jouduin vieä sitten sen auttavan puhelimen rääkkiin juuri tässä aiheessa.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan päinvastoin krotisoin sitä ajattelutyyliä kuten oen kritisoinut koko aikuiseämäni ajan kaikissa asioissa. Koska en pidä sitä järkevänä ja turhauttaa että juuri minä jouduin vieä sitten sen auttavan puhelimen rääkkiin juuri tässä aiheessa.

        "poiuytfghj"

        syyllisyystunnesairastuin puhelimessa niin että äitikin jo yritti saada minut ei lopettamaan vastentahtoiset syyllisyyskuvitemat joita aivoni nyt minue päivittäin tuottavat tuon soittelun seurauksena. Että se siitä "mielenterveysavustaan", en sitä kumppoisena pidä-

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        syyllisyystunnesairastuin puhelimessa niin että äitikin jo yritti saada minut ei lopettamaan vastentahtoiset syyllisyyskuvitemat joita aivoni nyt minue päivittäin tuottavat tuon soittelun seurauksena. Että se siitä "mielenterveysavustaan", en sitä kumppoisena pidä-

        "poiuytfghj"

        siis äitikin eilen yritti jo auttaa että tuottamansa syyllisyyskuvitemat ähtisivät päästäni. Järkeä ei luureissa haluttu kuunnella vaan sairastuttaa soittaja kummaan syylllisyyskuvitelmasairauteen.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis äitikin eilen yritti jo auttaa että tuottamansa syyllisyyskuvitemat ähtisivät päästäni. Järkeä ei luureissa haluttu kuunnella vaan sairastuttaa soittaja kummaan syylllisyyskuvitelmasairauteen.

        "poiuytrdfgh"

        Kun heitä ei kiinnosta kuin se kuka syyllistää kenet, ei syy-seuraussuhteet pätkääkään

        "poiuytfrdgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        syyllisyystunnesairastuin puhelimessa niin että äitikin jo yritti saada minut ei lopettamaan vastentahtoiset syyllisyyskuvitemat joita aivoni nyt minue päivittäin tuottavat tuon soittelun seurauksena. Että se siitä "mielenterveysavustaan", en sitä kumppoisena pidä-

        "poiuytfghj"

        Sinun aivojesi tuottamat syyllisyyskuvitelmat eivät ole minkään luurin aiheuttamia. Näistä luurikeskusteluista se olikin kyse, kuten arvasin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä nyt ajat takaa tuolla syy- seuraussuhteen tarkastelulla? Etsitkö syyllistä , vai mistä on kysymys?

        Huomaatko sinullakin on mielenpäällä vain tuo syyllistäminen ? Tiedostatko ? Sinua murehduttaa vain se aihe. Mutta entäs mietitkö syy-seuraussuhteita yhtään ? Ja se ei oe ongelma jos minä oen syylllisyyssairastutettu puhelimessa lopuksi ikääni ? Mutta puoustus on kova jos epäiläänkään puhelintä syylllistettävän virheeisestä toiminnasta ? Mutta mitens ne syy-seuraussuhteet ?

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko sinullakin on mielenpäällä vain tuo syyllistäminen ? Tiedostatko ? Sinua murehduttaa vain se aihe. Mutta entäs mietitkö syy-seuraussuhteita yhtään ? Ja se ei oe ongelma jos minä oen syylllisyyssairastutettu puhelimessa lopuksi ikääni ? Mutta puoustus on kova jos epäiläänkään puhelintä syylllistettävän virheeisestä toiminnasta ? Mutta mitens ne syy-seuraussuhteet ?

        "poiuytrfgh"

        Tahallasiko "ymmärrät" väärin? Minähän kysyin mitä ajat takaa syy-seuraussuhteen tarkastelulla. Syytät luuria omasta "sairastumisestasi" syyllistämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahallasiko "ymmärrät" väärin? Minähän kysyin mitä ajat takaa syy-seuraussuhteen tarkastelulla. Syytät luuria omasta "sairastumisestasi" syyllistämiseen.

        Minkäänaista tieteeisyyttähän heidän ajattelunsa ei itsennekään mukaan edelllytä kuten ei tääläkään, joten syylllisyydentunne huoletta heitetään vähiten sitä vastustelevan päällle syy-seuraussuhteista piittaamatta ?

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäänaista tieteeisyyttähän heidän ajattelunsa ei itsennekään mukaan edelllytä kuten ei tääläkään, joten syylllisyydentunne huoletta heitetään vähiten sitä vastustelevan päällle syy-seuraussuhteista piittaamatta ?

        "poiuytrfdfghj"

        Sinähän se väität luurin "heittäneen" sinulle sen syyllisyydentunteen. Kukaan muu ei ole sitä sinulle heitellyt. Ne syyllisyystunteet on sun omien aivojesi tuotosta ja syyttelet muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se väität luurin "heittäneen" sinulle sen syyllisyydentunteen. Kukaan muu ei ole sitä sinulle heitellyt. Ne syyllisyystunteet on sun omien aivojesi tuotosta ja syyttelet muita.

        Tunteet ivat tarttuvia etenkin herkälle ihmiselle. Emme ole mitään umpioita. Jos toinen puhuu syylistävästi (aivan kuten sinä teet), se on omiaan luomaan syyisyyden tunnetta. Tosin sinun puheesi ei tuota minulle enää mitään tunnetta että turhaa jauhat.


        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunteet ivat tarttuvia etenkin herkälle ihmiselle. Emme ole mitään umpioita. Jos toinen puhuu syylistävästi (aivan kuten sinä teet), se on omiaan luomaan syyisyyden tunnetta. Tosin sinun puheesi ei tuota minulle enää mitään tunnetta että turhaa jauhat.


        "poiuytfghj"

        Voin kylä kertoa yksityiskohtaisesti miaisia keskusteuja on puhelimessa käyty. Muistan ne koko keskuteukulun niiden kaikkien vuosien ajalta suurinpiirtein

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin kylä kertoa yksityiskohtaisesti miaisia keskusteuja on puhelimessa käyty. Muistan ne koko keskuteukulun niiden kaikkien vuosien ajalta suurinpiirtein

        "poiuytrdfgh"

        Muistia terästää sekin että olen kertonut ne tännä ja pariin muuhun paikkaan moneen kertaan. Aika monet äidilllenikin.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistia terästää sekin että olen kertonut ne tännä ja pariin muuhun paikkaan moneen kertaan. Aika monet äidilllenikin.

        "poiuytfdfghj"

        Tarina tosin on sen verran pitkä ja monimutkainen ettö ihan tyhmä ei pysy matkassa jos sen kertoo kokonaisuudessaan. Puhun nykyään sujuvammin ja paremmaa äänellä, koska oen harjoitellut äänenkäyttöä nauhallle.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarina tosin on sen verran pitkä ja monimutkainen ettö ihan tyhmä ei pysy matkassa jos sen kertoo kokonaisuudessaan. Puhun nykyään sujuvammin ja paremmaa äänellä, koska oen harjoitellut äänenkäyttöä nauhallle.


        "poiuytrdfghj"

        Auttava puheli on väärä paikka syyseurauspohdinnoille. Elämä ja tilanteet ovat monimutkaisisa ja ihmsiten todellisuudet leikkaavat toisiaan katkoen johtolangat jolloin syistä muotoutuu liian sotkuinen kasautuma tilannetta tarkemmin tuntemattomalle. Etsit apua väärästä paikasta. Mene terapiaan jos mahdollista.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe