ihmiseen allerginen!?!!?!?? xD

masa

olisikohan kaverini allerginen minulle?? voi kuulostaa aika hassulta, mutta aina seurassani hänen nenänsä alkaa kutista ja nyt jo koko vartalo!! :D olemme miettineet tätä jo kauan.. tälläkin hetkellä hän istuu vieressäni ja raapii itseään! xD en tietääkseni käytä mitään sellaista esim. hajuvettä josta hänelle voisi tulla jotain.. mutta tämä on aika ärsyttävää molemmille.. :/ auttakaa jos teillä on aavistuksia mistä tämä johtuu??? meillä on kyllä koira mutta se on rodultaan sellainen että astmaatikotkin voivat pitää sitä, ja koira on ollu kaverillani hoidossa 4päivää eikä silloinkaan tullut mitään mutta aina minun seurassani vaan!! :( :D auttakaaaa....

15

1282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allerginen likka

millastahan koiraa voivat astmaatikotkin pitää? Ihan vaan kiinnostaisi...

• Nimetön

Bichon Frise on sellainen rotu mistä ei tule allergiaa. meillä perheessä oli astmaa, mutta vaikka saimme koiran se ei vaikuttanut mitenkään ja astma loppui ajan myötä.. tiedän myös monia muita perheitä jossa on allergiaa mutta silti bichoni eikä heille ole tullut siitä mitään. yleensä koira kirjoissakin mainitaa se että bichonista ei tule allergiaa..

• suti

Mistä kummasta te ihmiset olette saaneet päähänne että allergia on sama kuin astma??? Astmaatikko voi pitää IHAN MINKÄROTUISTA koiraa tahansa, ellei hänellä ole koira-allergiaa. Jos taas ihmisellä on koira-allergia, hän ei voi pitää MINKÄÄN rotuista koiraa, oli astma tai ei. Kyseessä on kaksi ihan eri asiaa.

Itselläni on 40 vuotta kokemusta sekä astmasta että koirista. Astma on keuhkojen krooninen tulehdussairaus eikä mikään allergia.

• Nimetön
        suti kirjoitti:

Mistä kummasta te ihmiset olette saaneet päähänne että allergia on sama kuin astma??? Astmaatikko voi pitää IHAN MINKÄROTUISTA koiraa tahansa, ellei hänellä ole koira-allergiaa. Jos taas ihmisellä on koira-allergia, hän ei voi pitää MINKÄÄN rotuista koiraa, oli astma tai ei. Kyseessä on kaksi ihan eri asiaa.

Itselläni on 40 vuotta kokemusta sekä astmasta että koirista. Astma on keuhkojen krooninen tulehdussairaus eikä mikään allergia.

ihan vaan meillä perheessä on myös koira ALLERGIAA. ja koirastamme joka on siis bichon frise ei ole tullut MINKÄÄNLAISTA allergiaa, koska tälläisiä koiria voi pitää koiriin allergisetkin!!!!!!!

• Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

ihan vaan meillä perheessä on myös koira ALLERGIAA. ja koirastamme joka on siis bichon frise ei ole tullut MINKÄÄNLAISTA allergiaa, koska tälläisiä koiria voi pitää koiriin allergisetkin!!!!!!!

niin että haistakaa.

• Ihmettelevä
        suti kirjoitti:

Hei!

Minun käsittääkseni juuri allergia ja astma kulkevat käsi kädessä (siis allerginen atopia ja astma). Niin olen aina luullut, että hoitamaton allergia aiheuttaa astmaa. Ainakin minulla niiden yhteydestä on varoiteltu, koska olen eläimille allerginen.

• hamppuneito

Kannattaisi pestä ne hiukset päässä joskus.. päänahkasi saattaa hilseillä helvetisti!

• Nimetön

miten toi kommentti tähän asiaan nyt liittyi??! xDD kiitos vaan ja samat sanat! xD

• Nimetön

ei oo hilsettä. kiitos nyt kuitenkin "hyvästä" ehdotuksesta xD

• Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

ei oo hilsettä. kiitos nyt kuitenkin "hyvästä" ehdotuksesta xD

ihmiseen allerginen siis???!!!! voiko olla totta sellanen!! :O älkää pitäkö tyhmänä.. ;) kuulostaa hassulta mutta vaihtoehdot on lopussa.. :( ideoita???????????

• riittää.

olen nimittäin itsekkin ihmiselle allerginen,työssäni joudun olemaan tekemisissä ihmisen valkuaisen kanssa,eli siis veren ja muiden eritteiden,ja kutiava ihottuma nousee heti,olen ollut nyt neljä vuotta erilaisissa tutkimuksissa....en vain ole itse kehdannut kysyä lääkäriltä tätä vaihtoehtoa.

• Nimetön

eli ihmiselle voi olla allerginen... kitos vastauksestasi "kummallisuuksia riittää" !

• ..................
        Nimetön kirjoitti:

eli ihmiselle voi olla allerginen... kitos vastauksestasi "kummallisuuksia riittää" !

No tuo alkuperäinen kysymys taisi olla että voisiko kaverisi olla sinulle allerginen?? Ihminen voi olla ihmiselle allerginen siis ihmishilseelle (sen valkuaiselle) niinkuin minä olen . allergiani on siis tutkittu ja diagnosoitu juttu ja siis tosi!! =)) ja tuosta koira asiasta: itse kärsin allergisesta nuhasta joka siis johtuu ainakin ihmis hilseestä joten minulle on sanottu ettei kannattaisi ottaa mitään kotieläimiä... saksanpaimenkoirat esim aiheuttaa jo hajullaan nenän vuotamista ja pitempi aikaisena ahdistusoireita...mutta esim sileäkarvaiset mäyräkoirat ei aiheuta oireita... joten....

• Nimetön
        .................. kirjoitti:

No tuo alkuperäinen kysymys taisi olla että voisiko kaverisi olla sinulle allerginen?? Ihminen voi olla ihmiselle allerginen siis ihmishilseelle (sen valkuaiselle) niinkuin minä olen . allergiani on siis tutkittu ja diagnosoitu juttu ja siis tosi!! =)) ja tuosta koira asiasta: itse kärsin allergisesta nuhasta joka siis johtuu ainakin ihmis hilseestä joten minulle on sanottu ettei kannattaisi ottaa mitään kotieläimiä... saksanpaimenkoirat esim aiheuttaa jo hajullaan nenän vuotamista ja pitempi aikaisena ahdistusoireita...mutta esim sileäkarvaiset mäyräkoirat ei aiheuta oireita... joten....

okei.. tämä auttoi asiaa.. mutta en tiedä siitä koira jutusta, voihan se pitää paikkansa :)mutta sen verran vielä sanon että bichon frisestä ei ole tullut kenellekkään allerkikolle mitään jotka tunnen ja tunnen niitä aika paljon.. mutta ihmiset ovat erillaisia, joten eihän sitä tiedä miten kaikki siihen reakoi..

• kohtalotoveri
        .................. kirjoitti:

missä sulle on sellainen diagnoosi tehty ja miten?? Kaikki lääkärit ovat kumonneet mun väitteen tähän asti. Mistä löydän lääkärin joka oikeasti tutkii olenko toiselle ihmiselle allerginen? Onko tähän lääkkeitä? Kaikki muut asiat olen testannut, enkä ole millekkään ruoka aineelle, eläimelle, kosmetiikalle tai millekkää muulle allerginen, mutta olen tullut siihen tulokseen että toisesta ihmisestä saan kaikki oireeni. Ja jopa astma oireita sain viimeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 476
      6992
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2531
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      220
      2504
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      145
      1805
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1718
    6. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      61
      1124
    7. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1123
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1115
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1032
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      62
      930
    Aihe