Millaisia harhoja skitsofreniasta on ollut?

Anonyymi

Haluaako joku kertoa, mitä on kuullut/nähnyt/kuvitellut?

4

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tosi usein näen vettä. Se alkoi pienistä huoneista ja hisseistä, että alkoi sataa aina kun meni sisään. Vahvat harhat koska tunsin veden kylmyyden. Sitten myöhemmin alkoi veden tulviminen paikoista, kuten pyykinpesukone ja lavuaarit. Nykyään näen suurimmaksi osaksi lammikoita lattialla ja tasoilla. Satunnaisista paikoista seinissä ja katossa alkaa myös usein tippua vettä.

      • Anonyymi

        Olen kuvitellut että minua salakuunnellaan kodissani mutta ehkäpä se ei ollut totta enkä tiedä kuuluuko se skitsofreniaan.


    • Anonyymi

      Uskoin, että tv on suunnattu täysin minulle. Kaikki näkivät sieltä minut ja pilkkasivat minua. Kaikenlaisia merkityksiä tuli tv:stä.

      Tiesin, että minua salakuunnellaan ja kuvataan. Jokainen liikahdus, sana ja ajatus 'otettiin' ja varsinkin ajatuksia toisteltiin ääneen.

      Aloin uskoa olevani itse saatana ja se oli hirveää. Olin tullut väkisin maailman ja perheeseeni. Kukaan ei ollut halunnut minua. Olin jotenkin ajaton ja toin mukanani pahuuden. Keskustelin siitä ambulanssissa matkalla hoitoon ihmisten kanssa, jotka puhuivat päässäni. Silloin olin varma, että he olivat oikeita ihmisiä, kun puhe tuli ulkopuolelta. Vielä osastollakin lääkärin takana oli huutojoukko ja olin varma, että lääkäri kuuli kaiken. Kun hän kysyi kuuletko ääniä, katsoin vain hänen taakseen. Ajattelin, että tuonhan kuulee kaikki. En vastannut kysymykseen.

      Osaston huoneessa puhe jatkui vähän vaimeampana. Se jatkui koko hoidon ajan. Kävin hurjia asioita ja harhoja läpi äänten takia. Vasta kotona pääsin hitaasti normaaliolotilaan.

    • Anonyymi

      uskoin että olin jj kasvi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe