Millaisia harhoja skitsofreniasta on ollut?

Anonyymi

Haluaako joku kertoa, mitä on kuullut/nähnyt/kuvitellut?

4

376

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tosi usein näen vettä. Se alkoi pienistä huoneista ja hisseistä, että alkoi sataa aina kun meni sisään. Vahvat harhat koska tunsin veden kylmyyden. Sitten myöhemmin alkoi veden tulviminen paikoista, kuten pyykinpesukone ja lavuaarit. Nykyään näen suurimmaksi osaksi lammikoita lattialla ja tasoilla. Satunnaisista paikoista seinissä ja katossa alkaa myös usein tippua vettä.

• Anonyymi

Olen kuvitellut että minua salakuunnellaan kodissani mutta ehkäpä se ei ollut totta enkä tiedä kuuluuko se skitsofreniaan.

• Anonyymi

Uskoin, että tv on suunnattu täysin minulle. Kaikki näkivät sieltä minut ja pilkkasivat minua. Kaikenlaisia merkityksiä tuli tv:stä.

Tiesin, että minua salakuunnellaan ja kuvataan. Jokainen liikahdus, sana ja ajatus 'otettiin' ja varsinkin ajatuksia toisteltiin ääneen.

Aloin uskoa olevani itse saatana ja se oli hirveää. Olin tullut väkisin maailman ja perheeseeni. Kukaan ei ollut halunnut minua. Olin jotenkin ajaton ja toin mukanani pahuuden. Keskustelin siitä ambulanssissa matkalla hoitoon ihmisten kanssa, jotka puhuivat päässäni. Silloin olin varma, että he olivat oikeita ihmisiä, kun puhe tuli ulkopuolelta. Vielä osastollakin lääkärin takana oli huutojoukko ja olin varma, että lääkäri kuuli kaiken. Kun hän kysyi kuuletko ääniä, katsoin vain hänen taakseen. Ajattelin, että tuonhan kuulee kaikki. En vastannut kysymykseen.

Osaston huoneessa puhe jatkui vähän vaimeampana. Se jatkui koko hoidon ajan. Kävin hurjia asioita ja harhoja läpi äänten takia. Vasta kotona pääsin hitaasti normaaliolotilaan.

• Anonyymi

uskoin että olin jj kasvi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      101
      1643
    2. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      40
      1191
    3. Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?

Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk
      Kuhmo
      23
      960
    4. Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..

Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita
      Maailman menoa
      170
      796
    5. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      13
      760
    6. Nythän todellisuus on kuitenkin se

että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja
      Sinkut
      200
      695
    7. Hei sinä nainen

Haluaisin koko ajan olla kiinni sinussa😟❤️❤️
      Ikävä
      46
      689
    8. Kuka oli kuskina

Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?
      Suomussalmi
      13
      657
    9. Onko kaivattusi

hyvä ihminen? Kerro
      Ikävä
      33
      590
    10. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      39
      588
    Aihe