Tässä erikoisempi videotykkihaaste. Vaimo ei hyväksy telkkua olohuoneeseen, koska ovat rumia. Itse haluaisin katsoa ainakin uutiset olohuoneessa. Olisiko olemassa projektoria, jolla saisi heijastettua noin 5m päästä vain noin 24 tuuman kuvan valkoiseen takan reunukseen (sileän pinna korkeus vain 33 cm). Ja vaikeuskerrointa nostaa vielä, että projektoria ei helposti saa kuvan keskilinjalle joten tarvitaan myös linssin siirto sivuttain. Kuvan resoluutiolla ei ole juurikaan merkitystä, koska leffat katsotaan alakerran 4k-kotiteatterissa.
Projektorilla pieni kuva kaukaa...?
5
2071
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan semmoinen löytyy projektoreista, joissa on vaihdettava objektiivi. Oletko kuitenkaan valmis maksamaan 10x hintaa moisesta?
Voisit tietysti kokeilla sopivaa lievää "suurennuslasilinssiä" tavallisen halvan projektorin eteen. - Anonyymi
Entäs äänet sitten, kaiuttimetkin rumia, vai kuulokkeilla? Entä jos katsois ne uutiset vaikka puhelimella tai tabletilla esim. Areenasta?
- Anonyymi
Valkokangas kattoon ja iso kuva olohuoneeseen?
Myyntimiesten taskuprojektori pöydälle tms, kun katsot uutisia? - Anonyymi
Projektoreihin on saatavana lisäoptiikkaa, jolla ainakin osittain voisi tuo onnistua. Hakusanaksi projector texternal lense. Sulla olisi hakusessa telephoto tyyppinen lisälinssi.
Sivusuunnassa tapahtuva siirto voisi onnistua parilla tempulla. Yksi niistä olisi se, että alkuperäisen kuvanlähteen kuvapinta-alasta käyttää vain osan eli projektori olisi keskitetty aiotun kuva-alueen reunaan tai nurkkaan ja aiotun kuva-alueen ulkopuolinen osa kuvasta olisi mustaa. Toinen on se, että kuva heitettäisiin sopivasti sijoitetun peilin tai peilien kautta siten, että peilin vino asento kompensoisi fokusoinnin muutosta sivusuunnassa. Jos rahaa löyty niin myös laserprojektori olisi yksi mahdollisuus. Sellaisella kuva säilyy paremmin terävänä eri syvyyksille asti.
Jos syvyysterävyyttä löytyy riittävästi niin kuvan vääristyminen projektiosuunnan vinouden vuoksi on korjattavissa muokkaamalla kuvan muotoa ennen sen siirtämistä projektorille. - Anonyymi
Tässä pari ideaa:
* Tabletti langattomat vastamelukuulokkeet jäkätyksen vaimentamiseksi
* Töllö olkkariin, vaimo vaihtoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161638
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361376Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 1201126
- 521115
- 571061
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892