Hiv tai muu tarttuva tauti, testien luotettavuus

Anonyymi

Hei,
Kyselisin seuraavaa jos täällä sattuisi olemaan infektiolääkäri paikalla.

Minulla on ollut 20 vuotta sitten todellinen riskitilanne, josta olisin voinut saada Hivin tms.

Luonnollisesti olen testannut hivin ja myös muut sukupuolitaudit. Kaikki paitsi HPV ovat negatiivisia.

Miksi kirjoitan tänne. Minulla on todella huono terveys. Keväisin allergiani on todella kova. Edes allergialääket eivät auta. Minulla on jatkuvia valkoisia läiskiä kielen reunoilla. Tulen todella helposti sairaaksi. Lisäksi minulla on jo vuosia vaivannut hermosärky.
Tiedän, että vain testi kertoo totuuden ja please säästäkää kommentit kuten, sinut on testattu, mene psykologille tai, että oma vika. Tämän tiedän aivan varmasti, että itse olen tämän aiheuttanut kun mokasin.
Olin jo unohtanut pelkoni, koska minut on testattu, mutta koska terveyteni vain pahenee ja miehelläni ja lapsillani on erittäin alhainen vastustuskyky, olen erittäin huolissani.
Olen myös testauttanut auttajasoluni. Ne olivat viimeksi noin 600 paikkeilla.
Oireini taustalla voisi olla myös borrelioosi, mutta oireeni eivät ole sille tyypillisiä.
Siksi haluaisinkin kysyä, että mikäli ihmisellä olisi niin huono puolustusjärjestelmä, että vasta-aineita ei olisi kehittynyt, eikö silloin HIV etenisi AIDS-vaiheeseen nopeasti?
Olisin jo rauhoittunut, mutta koska kaikilla perheessäni on näitä samoja oireita, pelkään yhä, että tietämättäni olisin heidät tartuttanut.
Sattuisiko täällä olemaan infektiolääkäriä tai oletko vielä täällä nimimerkki Mikko?
Mikäli keho ei pystyisi tuottamaan vasta-aineita, olisiko virusmäärä tällöin korkea ja löytyisi PCR-testillä? Olen testauttanut mielenrauhan vuoksi myös hiv 1 ja 2 PCR:n. Molemmat olivat negatiiviset. Teetin ne tosin vasta monen vuoden jälkeen, kun huolestuin oireista.

Sen, että itse on kipeä nyt kestää, mutta pelkään lapsieni puolesta.
Ja miksi yleisesti sanotaan, että PCR ei ole täysin luotettava, mutta sitä silti käytetään esimerkiksi vastasyntyneen HIV-infektion toteamisessa? Löytääkö PCR viruksen riippumatta siitä onko kyseessä infektion alku-, keski vai loppuvaihe?
Kiitos todella paljon jo etukäteen

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mitä ihmettä

        Kaipaat hänessä
        Ikävä
        103
        1565
      2. Välillä käy mielessä

        olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
        Ikävä
        78
        1204
      3. Mitä oikein

        Näet minussa? Kerro.
        Ikävä
        88
        1127
      4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

        Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
        Ikävä
        139
        1046
      5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

        Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
        Raamattu
        580
        995
      6. Mika Muranen juttu tänään

        Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
        Sananvapaus
        1
        977
      7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

        Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
        Tv-sarjat
        8
        892
      8. Kotipissa loppuu

        Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
        Kuhmo
        20
        880
      9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

        Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
        Tv-sarjat
        9
        724
      10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

        On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
        Kokkola
        8
        680
      Aihe