Siis nelivetomalli ja uusi sellainen mietinnässä ja ajettukin on useampi kerta ja tuntui ihan käypäseltä.
Tiedän, että kovamuovisisusta, 90-luvun mittaristo, rummut takana eikä mitään ajo-avustimia kuten muissa pikkumaastureissa ja muuta sellaista säästöä. Mutta näiden kanssa pärjäisi.
Mutta miten edullisuus näkyy teknisessä kestävyydessä? Mitä säästöjä löytyy sieltä ja ennen kaikkea sellaista, mikä vaikuttaa luotettavuuteen ja korjauskustannuksiin?
Dusterin heikkoudet
60
1575
Vastaukset
- Anonyymi
Se mitä ei ole ei voi rikkoutua. Myös rummut takana ovat kestävät.
- Anonyymi
Kuulemma liian kepposet koiranluut raskaaseen autoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulemma liian kepposet koiranluut raskaaseen autoon.
Kuulemma? Eli onko tietoa, onko vaihdeltava vuosittain?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulemma liian kepposet koiranluut raskaaseen autoon.
Jos aiot ostaa, kysele Dusterin omistajilta. Ei tarvitse uskoa "kuulemma"juttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulemma? Eli onko tietoa, onko vaihdeltava vuosittain?
Joka talvi, raidetangonpäiden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka talvi, raidetangonpäiden kanssa.
No eihän sitä tarvi vetää sivuluisussa kanttarin reunaan talvella.
Kun ajaa niinkuin auto on tarkoitettu käytettäväksi niin se kestääkin.
- Anonyymi
Takuunajan auto, ekan katsastuksen jälkeen harraste auto. Tarvitset työkalut ja kädet jotka osaa käyttää niitä. Vikoja on, katsastustilastotkin sen kertoo ja Dacia foorumi.
- Anonyymi
Ja tämä oli varma tieto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä oli varma tieto?
Kyllä, omakohtainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, omakohtainen.
No kolmen vuoden takuu on ihan ok, ostaa ja sen pitää ja vaihtaa vaikka uuden Dacian. Nuo Dusterit kun pitävät jostakin syystä hintansa tosi hyvin, vaikka ovatkin markkinoiden heikkolaatuisimpia autoja. Mikäs siihen on syy?
Muuten, en tasan usko, että koiranluut ja raidetangon päät menevät vuosittain vaihtoon sellaisilla keskimääräisillä kilometreillä eli jotain 15-20 000 km. Ei, vaikka kylänmiesten mukaan Dusterin alustaosat ovat samoja kuin 90-lopun Micrassa ja teknisesti auto on kuulemma sama kuin toisen mallisukupolven Clio, paitsi nyt uudet moottorit ja vaihteisto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kolmen vuoden takuu on ihan ok, ostaa ja sen pitää ja vaihtaa vaikka uuden Dacian. Nuo Dusterit kun pitävät jostakin syystä hintansa tosi hyvin, vaikka ovatkin markkinoiden heikkolaatuisimpia autoja. Mikäs siihen on syy?
Muuten, en tasan usko, että koiranluut ja raidetangon päät menevät vuosittain vaihtoon sellaisilla keskimääräisillä kilometreillä eli jotain 15-20 000 km. Ei, vaikka kylänmiesten mukaan Dusterin alustaosat ovat samoja kuin 90-lopun Micrassa ja teknisesti auto on kuulemma sama kuin toisen mallisukupolven Clio, paitsi nyt uudet moottorit ja vaihteisto.Dacia on kuin vag-konsernin autot, enemmän pajalla, takuu aikanakin. On niissä alustanosat oikeasti heikkoja. Puolueettomat katsastustilastot kertoo paljon, ei sitä vaan halvalla saa hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kolmen vuoden takuu on ihan ok, ostaa ja sen pitää ja vaihtaa vaikka uuden Dacian. Nuo Dusterit kun pitävät jostakin syystä hintansa tosi hyvin, vaikka ovatkin markkinoiden heikkolaatuisimpia autoja. Mikäs siihen on syy?
Muuten, en tasan usko, että koiranluut ja raidetangon päät menevät vuosittain vaihtoon sellaisilla keskimääräisillä kilometreillä eli jotain 15-20 000 km. Ei, vaikka kylänmiesten mukaan Dusterin alustaosat ovat samoja kuin 90-lopun Micrassa ja teknisesti auto on kuulemma sama kuin toisen mallisukupolven Clio, paitsi nyt uudet moottorit ja vaihteisto."kylänmiesten mukaan Dusterin alustaosat ovat samoja kuin 90-lopun Micrassa ja teknisesti auto on kuulemma sama kuin toisen mallisukupolven Clio,"
Kylänmiehet ei tiedä tälläkään kertaa asianlaitaa oikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kylänmiesten mukaan Dusterin alustaosat ovat samoja kuin 90-lopun Micrassa ja teknisesti auto on kuulemma sama kuin toisen mallisukupolven Clio,"
Kylänmiehet ei tiedä tälläkään kertaa asianlaitaa oikein.Ihan sama, raidetangon päät kestävät maks 10 000km. Toyotassa yli 300 000km!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama, raidetangon päät kestävät maks 10 000km. Toyotassa yli 300 000km!
Luuletko, että tuota joku uskoo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko, että tuota joku uskoo?
No en minä ainakaan usko että toyotassa noin pitkään kestäisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama, raidetangon päät kestävät maks 10 000km. Toyotassa yli 300 000km!
Mulla ainakin kestänyt jo 60 tonniin, viime katsastuksesta läpi ilman huomautuksia
- Anonyymi
Köyhät korjaa ite, mää vien dacian korjaamolle.
Niinku muittenkin merkkien omistajat,
Ainiin unohdin että niissä ei ole vikoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en minä ainakaan usko että toyotassa noin pitkään kestäisi.
Ei todellakaan kestä. Rapeassa ranskalaisessakin kestää puolta paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan kestä. Rapeassa ranskalaisessakin kestää puolta paremmin.
Minä ajanu 2015 mallin Dacia dusterilla 4x4 diesel, 102500 km juuri toinen katsastus,ei mitään sanomista ,leima ja kahden vuoden päästä uudelleen.
Huollot tehty ajallaan,eikä mitään ole hajonnut tarvinut osia vaihtella,jokunen valopoltinn kesärenkaat viime syys kesällä.
Tyytyväinen olen ollu tää on kolmas neliveto auto minulla ja huomattavasti halvempi kun edelliset.
- Anonyymi
Miksi tojoa pitää mainostaa noin ahkeraan? Jotain outoa on takana.
Herää vastenmielisyys merkkiä kohtaan kiitos terojen.
Olinkin jo ehtinyt kiinnostua hybridistä, mutta taidan ajaa tällä vanhalla kotterolla vielä muutaman vuoden kiitos spämmäreiden!- Anonyymi
Samaa mieltä. Terot/ maahantuojan lippahattuporukka nliikaa spämmää tohjotaa, meni mielenkiinto sitä merkkiä kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Terot/ maahantuojan lippahattuporukka nliikaa spämmää tohjotaa, meni mielenkiinto sitä merkkiä kohtaan.
Totta. Ei Toyotakaan huono ole, mutta ei myöskään ylivoimainen.
- Anonyymi
On ne vaan niin rujon näköisiä peltivanteilla että oikeen hävettää!😅😭😅🤣
- Anonyymi
Köyhien köyhä yritys näyttää varakkaalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhien köyhä yritys näyttää varakkaalta.
Aluvanteita jokainen saa kaupasta. Mikä ongelma se on. Ja jos ego perustuu alupyöriin, niin heikosti menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aluvanteita jokainen saa kaupasta. Mikä ongelma se on. Ja jos ego perustuu alupyöriin, niin heikosti menee.
Ei saa olla aluvanteita. Halvat peltivanteet käy vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa olla aluvanteita. Halvat peltivanteet käy vain.
Just ostin daciaan upeet alut uusilla kesäpyörillä, on muuten hienot.
Kyllä nyt Kelpaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just ostin daciaan upeet alut uusilla kesäpyörillä, on muuten hienot.
Kyllä nyt Kelpaa.Se nyt on aika sama, millaiset vanteet on alla. Mutta jos vähäähään ymmärtää autoista niin huomaa kyllä ihan katsomalla, että aika lailla heppoinen kertakäyttöauto on kyseessä. Hassua kyllä, Dusteria oikein mainostetaan, että pätevä ajokki huonosti auratuilla teillä, mökkipoluilla tms. ja jopa autotoimittajat menevät halpaan.
Eli mitä hepppoista? Tuulilasinpyyhkijän varret onnettomat rimpulat, ovien saranoista näkee, että eivät kestä kovin paljon, ovien ulkokahvat jäävät käteen, käsijarrukahva sekä koko systeemi on kuin 80-luvulta, istuimien rakenne heppoinen, polttoainesäiliön avausmekanismi, suojaläppä ja korkki eivät kestä, hattuhylly on pahvimainen läpyskä
Sitten enemmän tekniikkaan liittyvää: moottoritilassa ei ole muovikantta eli kaikki likaantuu ja kosteus tekee tuhojaan, johdot ovat heppoisia, tukivarsien paksuus luokkaa pikkusormi, nivelet ja alapallot lian pieniä eli eivät kestä, takana on vaaralliset rumpujarrut, voimansiirtoakseli takapyörille on kuin moottoripyörästä eli heiveröinen...
Toki nuo saattavat nätisti ajamalla kestää kolmisen vuotta eli sen takuuajan, jos kilometrejä ei kerry kuin jotakin maks. 50 000km. Mutta sen jälkeen alkaa korjausralli, jolle ei loppua näy.
Viisas ostaa jonkun japanilaisen 4-6 vuotta vanhan citymaasturin (RAV4, CR-V, ASX, Qashqai, X-Trail, Outlander), jolla ajettu ehkä 100 000km. Tämän saa samaan hintaan tai selvästi halvemmalla, mutta mikä parasta, teknisiä murheita ei ole pitkään aikaan tiedossa, vaan huoletonta ajamista. Ja käyttö tulee halvemmaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt on aika sama, millaiset vanteet on alla. Mutta jos vähäähään ymmärtää autoista niin huomaa kyllä ihan katsomalla, että aika lailla heppoinen kertakäyttöauto on kyseessä. Hassua kyllä, Dusteria oikein mainostetaan, että pätevä ajokki huonosti auratuilla teillä, mökkipoluilla tms. ja jopa autotoimittajat menevät halpaan.
Eli mitä hepppoista? Tuulilasinpyyhkijän varret onnettomat rimpulat, ovien saranoista näkee, että eivät kestä kovin paljon, ovien ulkokahvat jäävät käteen, käsijarrukahva sekä koko systeemi on kuin 80-luvulta, istuimien rakenne heppoinen, polttoainesäiliön avausmekanismi, suojaläppä ja korkki eivät kestä, hattuhylly on pahvimainen läpyskä
Sitten enemmän tekniikkaan liittyvää: moottoritilassa ei ole muovikantta eli kaikki likaantuu ja kosteus tekee tuhojaan, johdot ovat heppoisia, tukivarsien paksuus luokkaa pikkusormi, nivelet ja alapallot lian pieniä eli eivät kestä, takana on vaaralliset rumpujarrut, voimansiirtoakseli takapyörille on kuin moottoripyörästä eli heiveröinen...
Toki nuo saattavat nätisti ajamalla kestää kolmisen vuotta eli sen takuuajan, jos kilometrejä ei kerry kuin jotakin maks. 50 000km. Mutta sen jälkeen alkaa korjausralli, jolle ei loppua näy.
Viisas ostaa jonkun japanilaisen 4-6 vuotta vanhan citymaasturin (RAV4, CR-V, ASX, Qashqai, X-Trail, Outlander), jolla ajettu ehkä 100 000km. Tämän saa samaan hintaan tai selvästi halvemmalla, mutta mikä parasta, teknisiä murheita ei ole pitkään aikaan tiedossa, vaan huoletonta ajamista. Ja käyttö tulee halvemmaksi.Jos joku uskoo tuota, se on hänen asiansa, Minun valintani on uusi Duster, joka kestää siinä missä muutkin autot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt on aika sama, millaiset vanteet on alla. Mutta jos vähäähään ymmärtää autoista niin huomaa kyllä ihan katsomalla, että aika lailla heppoinen kertakäyttöauto on kyseessä. Hassua kyllä, Dusteria oikein mainostetaan, että pätevä ajokki huonosti auratuilla teillä, mökkipoluilla tms. ja jopa autotoimittajat menevät halpaan.
Eli mitä hepppoista? Tuulilasinpyyhkijän varret onnettomat rimpulat, ovien saranoista näkee, että eivät kestä kovin paljon, ovien ulkokahvat jäävät käteen, käsijarrukahva sekä koko systeemi on kuin 80-luvulta, istuimien rakenne heppoinen, polttoainesäiliön avausmekanismi, suojaläppä ja korkki eivät kestä, hattuhylly on pahvimainen läpyskä
Sitten enemmän tekniikkaan liittyvää: moottoritilassa ei ole muovikantta eli kaikki likaantuu ja kosteus tekee tuhojaan, johdot ovat heppoisia, tukivarsien paksuus luokkaa pikkusormi, nivelet ja alapallot lian pieniä eli eivät kestä, takana on vaaralliset rumpujarrut, voimansiirtoakseli takapyörille on kuin moottoripyörästä eli heiveröinen...
Toki nuo saattavat nätisti ajamalla kestää kolmisen vuotta eli sen takuuajan, jos kilometrejä ei kerry kuin jotakin maks. 50 000km. Mutta sen jälkeen alkaa korjausralli, jolle ei loppua näy.
Viisas ostaa jonkun japanilaisen 4-6 vuotta vanhan citymaasturin (RAV4, CR-V, ASX, Qashqai, X-Trail, Outlander), jolla ajettu ehkä 100 000km. Tämän saa samaan hintaan tai selvästi halvemmalla, mutta mikä parasta, teknisiä murheita ei ole pitkään aikaan tiedossa, vaan huoletonta ajamista. Ja käyttö tulee halvemmaksi.Kiitos tästä tiedosta! Dusterin nelivetotekniikka sama kun nissanin, eli siis ei teknisiä murheita pitkään aikaan vaan huoletonta ajamista.
Ai joo, nyt uusissa jo sama moottorikin kun mersussa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt on aika sama, millaiset vanteet on alla. Mutta jos vähäähään ymmärtää autoista niin huomaa kyllä ihan katsomalla, että aika lailla heppoinen kertakäyttöauto on kyseessä. Hassua kyllä, Dusteria oikein mainostetaan, että pätevä ajokki huonosti auratuilla teillä, mökkipoluilla tms. ja jopa autotoimittajat menevät halpaan.
Eli mitä hepppoista? Tuulilasinpyyhkijän varret onnettomat rimpulat, ovien saranoista näkee, että eivät kestä kovin paljon, ovien ulkokahvat jäävät käteen, käsijarrukahva sekä koko systeemi on kuin 80-luvulta, istuimien rakenne heppoinen, polttoainesäiliön avausmekanismi, suojaläppä ja korkki eivät kestä, hattuhylly on pahvimainen läpyskä
Sitten enemmän tekniikkaan liittyvää: moottoritilassa ei ole muovikantta eli kaikki likaantuu ja kosteus tekee tuhojaan, johdot ovat heppoisia, tukivarsien paksuus luokkaa pikkusormi, nivelet ja alapallot lian pieniä eli eivät kestä, takana on vaaralliset rumpujarrut, voimansiirtoakseli takapyörille on kuin moottoripyörästä eli heiveröinen...
Toki nuo saattavat nätisti ajamalla kestää kolmisen vuotta eli sen takuuajan, jos kilometrejä ei kerry kuin jotakin maks. 50 000km. Mutta sen jälkeen alkaa korjausralli, jolle ei loppua näy.
Viisas ostaa jonkun japanilaisen 4-6 vuotta vanhan citymaasturin (RAV4, CR-V, ASX, Qashqai, X-Trail, Outlander), jolla ajettu ehkä 100 000km. Tämän saa samaan hintaan tai selvästi halvemmalla, mutta mikä parasta, teknisiä murheita ei ole pitkään aikaan tiedossa, vaan huoletonta ajamista. Ja käyttö tulee halvemmaksi.Kun se viisas ostaa 4-6 vuotta vanhan, on se kolmen vuoden kuluttua 7- 9 v. vanha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun se viisas ostaa 4-6 vuotta vanhan, on se kolmen vuoden kuluttua 7- 9 v. vanha.
Niin, entäs sitten? Kun auto on japanilainen laatutuote, niin ei se 10 vuoden ikä meinaa mitään, se on taatusti parempi kuin uusi Dacia. Tietysti pitäisi valita aito Japanissa valmistettu auto, niiden kestävyys on legendaarista. Mutta on ne eurojapsit kuitenkin nekin aika kestäviä.
Ja onhan noita oikealta ohjattavia tuotu paljon Suomeen Japanista, vaikka joku Subaru Forester 2010-2014 Japanin malli ei maksa enää maltaita, mutta pesee mennen tulle eurooppalaiset ja tuollaiset heppoiset Daciat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, entäs sitten? Kun auto on japanilainen laatutuote, niin ei se 10 vuoden ikä meinaa mitään, se on taatusti parempi kuin uusi Dacia. Tietysti pitäisi valita aito Japanissa valmistettu auto, niiden kestävyys on legendaarista. Mutta on ne eurojapsit kuitenkin nekin aika kestäviä.
Ja onhan noita oikealta ohjattavia tuotu paljon Suomeen Japanista, vaikka joku Subaru Forester 2010-2014 Japanin malli ei maksa enää maltaita, mutta pesee mennen tulle eurooppalaiset ja tuollaiset heppoiset Daciat.Huvittaa, kukaan näistä Dacian haukkujista ei oikeasti omista kyseistä merkkiä.
Eikä oikeasti ole mitään kokemusta Daciasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvittaa, kukaan näistä Dacian haukkujista ei oikeasti omista kyseistä merkkiä.
Eikä oikeasti ole mitään kokemusta Daciasta.Huvittää kyllä nuo toraajat,yhdelläkään ei ole ollut Dacia ja heidän mielestään omaaavat myös ennustajan lahjat ja väittävät japsimaastureita viattomiksi. Eräällä työkaverilla oli v. 2009 x-trail 130000km ja etuiskareista oli tullut kaikki öljyt ulos, suorastaan hengenvaarallinen ajaa , ja uudet originaalit maksoi 7000 Skr . ja tarvikkeena niitä ei vielä silloin saanut. Mitsubishi Diesel Outlandereissa aiemmin on ollut alimitoitettu kytkin ja on tullut kytkimen vaihtoja turhan tiheään kun niitä on vähän kuormitettu muualla kuin moottoriteillä. Subarun Dieselit hajoilivat tuonne n. 2007 asti (laakeriviat). Nykyään niillä on ongelmia katkenneitten hehkutulppien kanssa kun ne tarttuvat kiinni kuten muissakin Common Rail Dieseleissä ja siinä koslassa kun on Boxeri Dieseli niin niitä ei voi poratakkaan paikallaan (erikois työkaluilla ) kuin monessa muussa moottorissa . Subarussa täytyy ottaa moottori ulos ennen kuin porausvehkeet asennetaan hehkutulpan poistoon. Että tämä se on sitä halpaa auton korjausta kun takuut ovat ulkona, sinne kaikki rahat uppoaa ,myös muijan aikomat vaateostotkin varmaan menee usein pankkilainan piikkiin . Kyllähän sitä joitakin voi huiputtaa tuollaisella paskan jauhannalla mutta kun on ollut verstas alalla 35vuotta elämästään niin tuollainen ei mene kyllä läpi. Kyllähän Dacian korjauskustannukset ovat noihin verrattuna kolikkarahaa. Uskokoon noita trolli tarinoita kuka haluaa ja ostaa vain tosiaan n. 6 vuotta vanhoja rääkättyjä maastureita ja mikä surkuhupaisinta että tosiaan 3 vuotta lisää niin auto alkaa olla arvoton . Dacia on tullut mullekkin ja tulee olemaan jatkossakin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvittää kyllä nuo toraajat,yhdelläkään ei ole ollut Dacia ja heidän mielestään omaaavat myös ennustajan lahjat ja väittävät japsimaastureita viattomiksi. Eräällä työkaverilla oli v. 2009 x-trail 130000km ja etuiskareista oli tullut kaikki öljyt ulos, suorastaan hengenvaarallinen ajaa , ja uudet originaalit maksoi 7000 Skr . ja tarvikkeena niitä ei vielä silloin saanut. Mitsubishi Diesel Outlandereissa aiemmin on ollut alimitoitettu kytkin ja on tullut kytkimen vaihtoja turhan tiheään kun niitä on vähän kuormitettu muualla kuin moottoriteillä. Subarun Dieselit hajoilivat tuonne n. 2007 asti (laakeriviat). Nykyään niillä on ongelmia katkenneitten hehkutulppien kanssa kun ne tarttuvat kiinni kuten muissakin Common Rail Dieseleissä ja siinä koslassa kun on Boxeri Dieseli niin niitä ei voi poratakkaan paikallaan (erikois työkaluilla ) kuin monessa muussa moottorissa . Subarussa täytyy ottaa moottori ulos ennen kuin porausvehkeet asennetaan hehkutulpan poistoon. Että tämä se on sitä halpaa auton korjausta kun takuut ovat ulkona, sinne kaikki rahat uppoaa ,myös muijan aikomat vaateostotkin varmaan menee usein pankkilainan piikkiin . Kyllähän sitä joitakin voi huiputtaa tuollaisella paskan jauhannalla mutta kun on ollut verstas alalla 35vuotta elämästään niin tuollainen ei mene kyllä läpi. Kyllähän Dacian korjauskustannukset ovat noihin verrattuna kolikkarahaa. Uskokoon noita trolli tarinoita kuka haluaa ja ostaa vain tosiaan n. 6 vuotta vanhoja rääkättyjä maastureita ja mikä surkuhupaisinta että tosiaan 3 vuotta lisää niin auto alkaa olla arvoton . Dacia on tullut mullekkin ja tulee olemaan jatkossakin
Huvittaa nuo dasistien jankutukset, ei mitään ylimääräistä rikkoutuvaa ole Daciassa. Miksei ne sitten kestä, edes karvalakkina?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvittaa nuo dasistien jankutukset, ei mitään ylimääräistä rikkoutuvaa ole Daciassa. Miksei ne sitten kestä, edes karvalakkina?
Huvittaa nuo dasistien : Tuo tokaisu kyllä antaa vihjeitä tietämättömyydestä autoihin !!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, entäs sitten? Kun auto on japanilainen laatutuote, niin ei se 10 vuoden ikä meinaa mitään, se on taatusti parempi kuin uusi Dacia. Tietysti pitäisi valita aito Japanissa valmistettu auto, niiden kestävyys on legendaarista. Mutta on ne eurojapsit kuitenkin nekin aika kestäviä.
Ja onhan noita oikealta ohjattavia tuotu paljon Suomeen Japanista, vaikka joku Subaru Forester 2010-2014 Japanin malli ei maksa enää maltaita, mutta pesee mennen tulle eurooppalaiset ja tuollaiset heppoiset Daciat.Ainut mikä Japseissa on erona Eurooppalaisiin : Tehtaalta tulevat autot on menneet paremman testin läpi eikä määrätynlaisia vikoja tule korjattavaksi takuuaikana kuten monissa eurooppalais merkeissä. Useilla Eurooppalaisilla lasten taudit testataan takuu aikana Tarkempi laatuvalvonta siis mutta tämä ei kuitenkaan tee mahdolliseksi sitä että Japseilla olisi pitempi elin ikä ,sen estää jo hurja varaosien hinnoittelu. Kun remonttia alkaa tulla niin romulaan vain ja uutta tilalle !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainut mikä Japseissa on erona Eurooppalaisiin : Tehtaalta tulevat autot on menneet paremman testin läpi eikä määrätynlaisia vikoja tule korjattavaksi takuuaikana kuten monissa eurooppalais merkeissä. Useilla Eurooppalaisilla lasten taudit testataan takuu aikana Tarkempi laatuvalvonta siis mutta tämä ei kuitenkaan tee mahdolliseksi sitä että Japseilla olisi pitempi elin ikä ,sen estää jo hurja varaosien hinnoittelu. Kun remonttia alkaa tulla niin romulaan vain ja uutta tilalle !!!
Daciaan ei kannata enää takuun jälkeen varaosia laittaa, arvo on jo romuraudan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Daciaan ei kannata enää takuun jälkeen varaosia laittaa, arvo on jo romuraudan.
Daciaan ei kannata enää: Daciassa on aina käyttö arvo jäljellä kun sitä huoltaa ja ostaa siihen kulutus osia (kohtuu hinnalla) mutta varsinkaan Japseissa sitä käyttöarvoa ei enää ole kun autossa on kilometrejä 250000-350000 ja varaa ei ole ostaa pirun kalliita varaosia. Oletus myös siitä että sillä olis jälleenmyynti arvoa ennen kuin se on ajettu loppuun,,, tosiasia kuitenkin on se että hinnan romahdus alaspäin on monin kertainen halppikseen verrattuna . Kuitenkin ajakoot muut millä haluaa mutta nuo kannattavuus teoriat ovat vääriä ( kysehän kuitenkin on kohtuuhintaisista kilometrikustannuksista) jos siitä poiketaan niin nuo tarinat sitten ei kuulu tälle foorumille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Daciaan ei kannata enää: Daciassa on aina käyttö arvo jäljellä kun sitä huoltaa ja ostaa siihen kulutus osia (kohtuu hinnalla) mutta varsinkaan Japseissa sitä käyttöarvoa ei enää ole kun autossa on kilometrejä 250000-350000 ja varaa ei ole ostaa pirun kalliita varaosia. Oletus myös siitä että sillä olis jälleenmyynti arvoa ennen kuin se on ajettu loppuun,,, tosiasia kuitenkin on se että hinnan romahdus alaspäin on monin kertainen halppikseen verrattuna . Kuitenkin ajakoot muut millä haluaa mutta nuo kannattavuus teoriat ovat vääriä ( kysehän kuitenkin on kohtuuhintaisista kilometrikustannuksista) jos siitä poiketaan niin nuo tarinat sitten ei kuulu tälle foorumille
En tiedä mistä perähikiän varaosatiskiltä varaosat hankit. Ei todellakaan ole kalliita varaosat japskeihin tai eurooppalaisiin. Jenkkeihin tai erikoismalleihin kyllä. Dacian varaosat voi olla edullisia, ei ne mitään kestäkkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä mistä perähikiän varaosatiskiltä varaosat hankit. Ei todellakaan ole kalliita varaosat japskeihin tai eurooppalaisiin. Jenkkeihin tai erikoismalleihin kyllä. Dacian varaosat voi olla edullisia, ei ne mitään kestäkkään.
Juu ja japseihin ei tarvitse kuin jarrupaloja ennen kuin on ajettu 300 000k km. Vasta siinä vaiheessa mm. Toyotaan saa alkaa miettimään iskarien tai jarrulevyjen vaihtoa. Ja koiraanluut, alapallo ja muut alustan kilkkeet ovat laatutavaraa, ei niitä oikein saa rikki milloinkaan.
Kyllä se on v aan niin, että ainoat kestävät autot ovat japseja. Tuollaiset Daciat eivät voi kestää, kun se laadukkaampi emomerkki Renault ei kestä mitään, niin miten muka halpa Dacia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä mistä perähikiän varaosatiskiltä varaosat hankit. Ei todellakaan ole kalliita varaosat japskeihin tai eurooppalaisiin. Jenkkeihin tai erikoismalleihin kyllä. Dacian varaosat voi olla edullisia, ei ne mitään kestäkkään.
Juu ja japseihin ei tarvitse kuin jarrupaloja ennen kuin on ajettu 300 000k km. Vasta siinä vaiheessa mm. Toyotaan saa alkaa miettimään iskarien tai jarrulevyjen vaihtoa. Ja koiraanluut, alapallo ja muut alustan kilkkeet ovat laatutavaraa, ei niitä oikein saa rikki milloinkaan.
Kyllä se on v aan niin, että ainoat kestävät autot ovat japseja. Tuollaiset Daciat eivät voi kestää, kun se laadukkaampi emomerkki Renault ei kestä mitään, niin miten muka halpa Dacia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja japseihin ei tarvitse kuin jarrupaloja ennen kuin on ajettu 300 000k km. Vasta siinä vaiheessa mm. Toyotaan saa alkaa miettimään iskarien tai jarrulevyjen vaihtoa. Ja koiraanluut, alapallo ja muut alustan kilkkeet ovat laatutavaraa, ei niitä oikein saa rikki milloinkaan.
Kyllä se on v aan niin, että ainoat kestävät autot ovat japseja. Tuollaiset Daciat eivät voi kestää, kun se laadukkaampi emomerkki Renault ei kestä mitään, niin miten muka halpa DaciaDusteriin öljynsuodatin mätänetissä 9,90€, japskiin saa alk. 5,90€. Että huoltotarvikkeet jo halvempia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa olla aluvanteita. Halvat peltivanteet käy vain.
Peltivanteet maksavat enenmän kuin alut
- Anonyymi
Soita Antille oli ainakin muutama vuosi sitten sopii maatilalle hyvin.
- Anonyymi
Uudemmat jo hiukan kestää paremmin ja auto täytyy tosi tarkkaan käyttää merkkihuollossa jos isompaa vikaa ja sitten maksajaa.Kytkimen työsylintereitä sitten mennyt.
- Anonyymi
Tietäjät tilaa osat sitten Romaniasta jolloin maksa paljon mitään.
- Anonyymi
Rummut takana silkkaa plussaa kun levyjarruista sitten pettää käsijarru monesta mallista kuluttuaan ja kallis jarrusatula vaihto.
- Anonyymi
Rummut jäätyy talvella, linkut ruostuu jumiin, jouset ruostuu poikki. Säätö yhtä taistelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rummut jäätyy talvella, linkut ruostuu jumiin, jouset ruostuu poikki. Säätö yhtä taistelua.
Rummut takana paljon paremmat kuin levyt. Tämä perustuu omaan kokemukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rummut takana paljon paremmat kuin levyt. Tämä perustuu omaan kokemukseen.
Rummut takana paljon paremmat kuin levyt: Samat sanat täällä !!
- Anonyymi
Rummut takana silkkaa plussaa : näin on ja jos on levyt niin niitä saa vaihtaa ihan väsyksiin asti ruostumisen takia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rummut takana silkkaa plussaa : näin on ja jos on levyt niin niitä saa vaihtaa ihan väsyksiin asti ruostumisen takia
Mitä vaan saa vaihtaa väsyksiin asti, ostamalla halvinta pashaa.
- Anonyymi
voisi olla otsikko dusterin vahvuudet.
- Anonyymi
voisi olla otsikko dusterin vahvuudet. Tuollainen kyltti on joskus koreillut huippu kalliissakin automerkissä , tällä kertaa Intiassa myyty halppis . Lasketaanko tuo ominaisuus kalleimmissa automerkeissä sitten kromiksi muovin sijaan ??!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voisi olla otsikko dusterin vahvuudet. Tuollainen kyltti on joskus koreillut huippu kalliissakin automerkissä , tällä kertaa Intiassa myyty halppis . Lasketaanko tuo ominaisuus kalleimmissa automerkeissä sitten kromiksi muovin sijaan ??!!
Niin...minä kun olen uskonut, että Suomessa ei ole myyty Intiassa tehtyjä Dustereita, vaan kaikki ovat tulleet Romaniasta Dacian tehtailta. Nuo Intian mallit kyllä on Renaultin merkillä, niin kuin näkyy Venäjän kilvissäkin olevat.
Tietääkö joku ihan oikeasti, missä Suomessa myytävät Dusterit on tehty? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin...minä kun olen uskonut, että Suomessa ei ole myyty Intiassa tehtyjä Dustereita, vaan kaikki ovat tulleet Romaniasta Dacian tehtailta. Nuo Intian mallit kyllä on Renaultin merkillä, niin kuin näkyy Venäjän kilvissäkin olevat.
Tietääkö joku ihan oikeasti, missä Suomessa myytävät Dusterit on tehty?Afrikassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Afrikassa.
Dusterin valmistus on Romaniassa mutta kumpikin kone eli bensaversiot ja tuo 1.5 dieselkone tulevat Intian tehtailta.
- Anonyymi
Jos aiot ostaa Dusterin niin älä tee sitä kauppa tämän foorum (trolli kriteereillä) . Mene jonkun Dacia omistajan puheille,,vaikka sellaisen joka on omistanut ehkä yhdenkään senmerkkisen auton ja kysele häneltä. Tällä palstalla ei ole montakaan jolla on faktaa esitettävänä,,vain niin sanottuja selvänäkijä tarinoita ,ja kun muuta työpaikkaa ei ole noille kyvyille löytynyt niin koetetaan häiritä Suomi24 palstalla ja mennään eri foorumeille ,kopioidaan hölmöjä tarinoita foorumilta toiselle ja toinen trolli toisensa jälkeen laulaa samaa kuoroa ihmisten vaivaksi. Dacia on hyvä perusauto, etupää kestää väh. 100000km ,kestopäällyste tietä ja takuun jälkeen sinne laittaa taas kunnon tavarat,mutta Suomalaisten perusvitsaushan on riidellä varaosatiskillä hinnoista ja sitten otetaan mukaan halvimmat rojut ja ollaan tyytyväisiä n. 8-9kk ja kirotaan kun osat eivät kestä tässä autossa täyttä vuotta. On tullut tutuksi tuokin kun olen myynyt varaosia muutamia vuosia. Täällä on yksi kuitenkin pystynyt näyttämään toteen sen että 400000 km on kohta ummessa Dacialla joka on vielä kaiken kukkuraksi heikoksi leimatuin malli
.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1102393- 842101
- 561657
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai561595- 1551560
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461456Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1481394- 1121190
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261186Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket261148