Palettikalojen Kutu!?

...

Minkälaista on Palettikalojen kutu? Olen lukenut että ne kutevat jonkun "luolan" seiniin tai kaivavat kuopan kudulle.. Ovatko koiraat silloin ärhäköitä toisia kaloja kohtaan?! itselläni on Palettikala Naaras ja Uros ja olen ostanut ne viikko sitten joten kaipaisin enemmän tietoa niistä.! Onko jollain kuvia internetissä kuvia palettikalojen kudusta (?) jos on niin laita osoite vastaukseksi. Kiitos..

4

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tipi

      Mulla on ollut aina palettikaloja ja välillä "hermot" meinannu mennä niiden kanssa mutta onne niin upeita ja mukavia seurata! Meillä ne on kutenee t todella ahtaisiin koloihin ja yhden koristemyllyn sisään. Kutu on sellaista vaalean keltaista ja tummenee sitten oranssiksi ja kun kuoriutuu niin ovat sellaisia aivan olemattoman pieniä! Vanhemmat vahtii poikasia ja kudun/poikasten aikaan vanhemmat ajaa muut kalat pois ja voi olla todella aggersiivisiä muita kohtaan, mutta ei ainakaan meillä ole ketään tappaneet, eikä repineet. Muut osaavat jo varoa niitä eivätkä lähelle mene. Palettikaloille juuri pohjan pinta-ala onkin tärkeää koska niillä on aika iso reviiri. Kun poikaset sitten on tarpeeksi kehittyneet niin vanhemmat lähtee "näyttämään" niille "paikkoja" akvaariossa. Kyllä ne aika tehokkaasti niitä vahtii pitkään! Meillä monesti myös olen löytänyt aivan älyttömän pieniä poikasia suodottaminen sisältä! Otin ne sitten toiseen akvaarioon kasvamaan ja 12 niistä selvisi ja kasvoi hyvin. ja sorry kirjoitus virheitä yms mutta kiireellä kirjoitin...

    • PalettiPirjo

      Rakastan palettikaloja. Niiden seuraaminen oli mielenkiintoista. Minulla oli iso akvaario ja siellä ne olivat onnellisia eikä mitään taisteluja tullut muiden lajien kanssa. Kutu onnistui hyvin aina, mutta poikasia jäi eloon kullakin kerralla vain 5-10. Muut taisivat mennä muiden kalojen ravinnoksi.

      minulla oli niiden lisäksi 4 lehtikalaa, partaimumonni, leväbarbeja, tetroja ja miekkapyrstöjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe