Biolääketiede 2020

Anonyymi

Mooikka kaikki! Oon itse hakemassa biolääkikseen nyt keväällä 2020 ja olis kiva kuulla jos muillakin olisi samoja suunnitelmia (=

Onko teillä joitain juttuja joita ette osaa / osaatte tosi hyvin pääsykoetta ajatellen? Minkä takia haette biolääkikseen? Ois kiva kuulla kommentteja muiltakin etten täällä lue yksin neljän seinän sisällä. Itse tosiaan oon bilsassa hyvällä tasolla, kemiassa pelottaa hieman ainakin noi analyyttiset menetelmät ja pahimmat pH-laskut. Ja biolääkis on itselle ykkönen, koska oon tosi kiinnostunut sairauksista ja niiden tutkimisesta.

61

7806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uup

    • Anonyymi

      Moi! Just sain pääsykokeen tehtyä ja tosiaan oli tarkoitus koittaa päästä sisään tänä vuonna. Mitkä fiilikset muilla hakijoilla? Itellä jäi aika huono fiilis. Kemia on oma vahvuus mut kaikki muut kysymykset tuotti todella paljon tuskaa ja aika oli tosi pahasti vastaan.

      • Anonyymi

        Kokeessa oli todella vähän aikaa. Olin tehnyt tosi paljon vanhempia pääsykokeita ja jopa lääkiksenkin, mutta ei tuo nyt ihan ollut sitä mitä oletin... Tosi vaikea koe. Hain itse toista kertaa. Tottakai vaikeutti varmasti koetta se, että kemian ja biologian osuudet olivat lääkiksen kanssa sama. Mutta en ite se ehtinyt paljoa kemian laskuja miettiä, kun piti kiiruhtaa jo laittamaan vastaus ja seuraavaan tehtävään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeessa oli todella vähän aikaa. Olin tehnyt tosi paljon vanhempia pääsykokeita ja jopa lääkiksenkin, mutta ei tuo nyt ihan ollut sitä mitä oletin... Tosi vaikea koe. Hain itse toista kertaa. Tottakai vaikeutti varmasti koetta se, että kemian ja biologian osuudet olivat lääkiksen kanssa sama. Mutta en ite se ehtinyt paljoa kemian laskuja miettiä, kun piti kiiruhtaa jo laittamaan vastaus ja seuraavaan tehtävään...

        Eli siis oli samat osiot kun lääkiksellä? Ilmankos tuntu hankalalta. Millonhan näistä sais jotain tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis oli samat osiot kun lääkiksellä? Ilmankos tuntu hankalalta. Millonhan näistä sais jotain tietoa.

        Niinhän siellä yliopiston sivuilla lukee. Esimerkiksi eläinkunnasta olevat kysymykset ei oo ollu yleensä biolääketieteen kokeissa yleisiä, mutta taas lääkiksen ollut. En ymmärrä edelleen miten on voitu yhdistää :D. Kaippa vähemmän työtä sitten yliopistolle. Naurattaa vaan se, että 5 pääsee Turkuun ja 6 Kuopioon, nii on aika vähän virheille tilaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän siellä yliopiston sivuilla lukee. Esimerkiksi eläinkunnasta olevat kysymykset ei oo ollu yleensä biolääketieteen kokeissa yleisiä, mutta taas lääkiksen ollut. En ymmärrä edelleen miten on voitu yhdistää :D. Kaippa vähemmän työtä sitten yliopistolle. Naurattaa vaan se, että 5 pääsee Turkuun ja 6 Kuopioon, nii on aika vähän virheille tilaa

        Joo painotuksen eron huomas kyllä nyt. Ite en pysty pääsee todistuksella nii tuntuu aikamoiselta haasteelta et tolla kokeella taistelen muutamasta paikasta.. Mut nyt vaan oottelee sit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo painotuksen eron huomas kyllä nyt. Ite en pysty pääsee todistuksella nii tuntuu aikamoiselta haasteelta et tolla kokeella taistelen muutamasta paikasta.. Mut nyt vaan oottelee sit.

        Jep samapa täällä. 10kk oon valmistautunu kokeeseen. Onneks on varavaihtoehtona kemia... Jos nyt johonkin pääsis koronan takia


      • Anonyymi

        Itsellä samat fiilikset. Osa kemian laskuista tuli ihan selkäytimessä mutta osaan ei saanut mitään tehtyä, kun ei ollu aikaa miettiä. Bilsassa jostain syystä paljon pääjaksoista ja menin ihan sekasin nilviäisten ja niveljalkasten kanssa :D Varsinaisissa pääsykokeissa on pisterajat yleensä ollu 70/90, tosin siellä on pystynyt arvaamaan et oliskohan nyt 60/80?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä samat fiilikset. Osa kemian laskuista tuli ihan selkäytimessä mutta osaan ei saanut mitään tehtyä, kun ei ollu aikaa miettiä. Bilsassa jostain syystä paljon pääjaksoista ja menin ihan sekasin nilviäisten ja niveljalkasten kanssa :D Varsinaisissa pääsykokeissa on pisterajat yleensä ollu 70/90, tosin siellä on pystynyt arvaamaan et oliskohan nyt 60/80?

        Kokeessa sai vääristä vastauksista miinuspisteitä, mitä taas pariin vuoteen ei ole ollut pääsykokeissa, joten voi olla, että pisterajat ovat alempana kuin pariin vuoteen.


    • Anonyymi

      Saakohan tästä muuten mallivastauksia nettiin?

      • Anonyymi

        Kyllä uskon, että ne julkaistaan, mutta julkasunopeus tuskin on sama kuin ennen


    • Anonyymi

      Entäs muilla? Miten suhteessa odotuksiin ja omaan osaamistasoon? Omalta kohdalta jäi sellainen fiilis että kaikilla meni vähän heikohkosti nyt ja pisterajat alhaiset, koska koe selkeästi oli rakennettu niin ettei mahdollisesti vieressä olleesta kirjapinosta ehtinyt saada apua.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Moi! Itse menin sillä mentaliteetilla että olis melko helppo monivalintakoe.. petyin sitten pahemman kerran :D Biologian osio meni suht vahvasti mutta kemian laskuja ja monivalintoja kerkesin vain katsomaan. Mutta jos jotain positiivista pitäis tästä löytää niin en turvautunu katsomaan kirjasta tai googlesta vastauksia.


    • Anonyymi

      Valintakoe oli kamala. Yritin päästä todistuksella sisään, mutta huonolta näyttää (jossain varasijalla 50). Onko muita varasijalla olijoita?

    • Anonyymi

      Oikeet vastaukset on julkaistu mut en uskalla laskeen pisteitä, koska ei voi mitenkään verrata aikaisempiin pisterajoihin. V*tuttaa kun vastas pariin väärin kun olis voinut päätellä mut minkäs teet... Tiedän itse kuitenki että oon hyvä eikä sisäänpääsemättömyys sitä muuta. Mut tosissaan, aika vaikeelta tuntu koko homma.

      Mielenkiinnosta muuten kysyn; pääjaksoja kysyttiin ihan liikaa, oliko ketään joka sai ne kaikki oikein? :)

      • Anonyymi

        Itse en edes kunnolla kiinnittänyt huomiota BI1 ja BI2 -kursseihin, joten nuo asiat pääjaksoista ja ympäristömyrkyistä meni ihan yli hilseen. Ärsyttää ja surettaa, kun kuukausia meni valmistautuessa. Pisteiden perusteella en kyllä ihan varmana tule pääsemään, kun sitten jotkut tietysti vielä googlettivat apua joihinkin kohtiin jos ehtivät.
        Eikun vaan takas lukioon kirjottamaan kemia ja bilsa uusiks ja sit vielä mahollisesti ankara valmistautuminen ens vuoden pääsykoetta varten. En voi sanoin kuvailla kuinka suolanen olo on nyt tän tilanteen takia... hemmetin korona.

        Niin ja mites noi todistusvalinnan sisäänpääsypisterajat :O Kuinka ne voi nousta noin ylös viime vuodesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en edes kunnolla kiinnittänyt huomiota BI1 ja BI2 -kursseihin, joten nuo asiat pääjaksoista ja ympäristömyrkyistä meni ihan yli hilseen. Ärsyttää ja surettaa, kun kuukausia meni valmistautuessa. Pisteiden perusteella en kyllä ihan varmana tule pääsemään, kun sitten jotkut tietysti vielä googlettivat apua joihinkin kohtiin jos ehtivät.
        Eikun vaan takas lukioon kirjottamaan kemia ja bilsa uusiks ja sit vielä mahollisesti ankara valmistautuminen ens vuoden pääsykoetta varten. En voi sanoin kuvailla kuinka suolanen olo on nyt tän tilanteen takia... hemmetin korona.

        Niin ja mites noi todistusvalinnan sisäänpääsypisterajat :O Kuinka ne voi nousta noin ylös viime vuodesta?

        Ihan samat fiilikset..

        Ja tuo todistusvalinnan pistetaulukko on muuttunu


    • Anonyymi

      Milloinkohan alkaa tippuilla tietoo 2.vaiheesta? Musta on kyl tyhmää, että vaan niille ilmotetaan jotka pääsee toiseen vaiheeseen...

      • Anonyymi

        Mut eikös Opintopolkuun tuu kaikille näkyviin omat koepisteet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut eikös Opintopolkuun tuu kaikille näkyviin omat koepisteet?

        Nehän voi olla, että tulee vasta 15.7. Eihän he varmaan nyt erikseen julkaise sekä ensimmäisen että toisen vaiheen pisteitä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      todella typerää jos eivät ilmoita kaikille, pääseekö toiseen vaiheeseen vai ei. Itse ainakin opiskelen vielä, vaikka en ole tietoa saanut, pääsenkä toiseen vaiheeseen. Kai ne edes opintopolkuun sitte laittais, että en saanut opiskelupaikkaa? Ihan raivostuttavaa tällänen odottelu ja jatkuva epätietoisuus.. luulis että tollanen sähkönen monivalintakoe ois suht nopea ja helppo tarkistaa

    • Anonyymi

      Nyt on tulokset julki ja omat pisteet (myös osiokohtaiset) näkee oman hakulomakkeen numeron kautta (saa Oma Opintopolusta). Pisterajat, kuten tollasesta mahdottomasta kokeesta pysty olettaankin, on melko alhaiset.

      • Anonyymi

        Itselle tuli pettymys pisteistä. Laskin itselleni 37.5 pistettä ja tänään kun tulokset julkaistiin niin opintopolku näytti 8. Pieni shokki. (Ja kyllä laskin miinuspisteetkin). Kävikö muille samoin? Viime vuonna oli sama homma ja asia korjattiin oikein ja nousin varasijoille. Mitenköhän toimivat jos taas on käynyt tälläisiä kämmejä? Heinäkuussa valittaminen tuskin auttaa kun toinen koe on jo ihan kohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselle tuli pettymys pisteistä. Laskin itselleni 37.5 pistettä ja tänään kun tulokset julkaistiin niin opintopolku näytti 8. Pieni shokki. (Ja kyllä laskin miinuspisteetkin). Kävikö muille samoin? Viime vuonna oli sama homma ja asia korjattiin oikein ja nousin varasijoille. Mitenköhän toimivat jos taas on käynyt tälläisiä kämmejä? Heinäkuussa valittaminen tuskin auttaa kun toinen koe on jo ihan kohta.

        Jooh, ite laskin 40-50 mut sain vähemmän. Pääsin onneks tokaan vaiheeseen mut pisteet yllätti. Piristystä sulle, kyl se ens vuonna onnistaa! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselle tuli pettymys pisteistä. Laskin itselleni 37.5 pistettä ja tänään kun tulokset julkaistiin niin opintopolku näytti 8. Pieni shokki. (Ja kyllä laskin miinuspisteetkin). Kävikö muille samoin? Viime vuonna oli sama homma ja asia korjattiin oikein ja nousin varasijoille. Mitenköhän toimivat jos taas on käynyt tälläisiä kämmejä? Heinäkuussa valittaminen tuskin auttaa kun toinen koe on jo ihan kohta.

        Mulla sama homma, paljon pienemmät pisteet kuin mitä piti. Ilmoitin kouluun jonne hain, mutta ei kuulema ollut muita ottanut yhteyttä joten eivät tee mitään :o valittakaa heti kaikki, joilla liian pienet pisteet, niin hoksaisivat käydä ne läpi ennen kakkosvaihetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooh, ite laskin 40-50 mut sain vähemmän. Pääsin onneks tokaan vaiheeseen mut pisteet yllätti. Piristystä sulle, kyl se ens vuonna onnistaa! :)

        Tuliko sinulle siis kutsu toiseen vaiheeseen? Oliko kyse Kuopion vai turun biolääkiksestä? Minulla ei näy pisteitä ollenkaan opintopolussa laskin että noin 30 pistettä olisi tulossa, joten tuskin kouluun pääsen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko sinulle siis kutsu toiseen vaiheeseen? Oliko kyse Kuopion vai turun biolääkiksestä? Minulla ei näy pisteitä ollenkaan opintopolussa laskin että noin 30 pistettä olisi tulossa, joten tuskin kouluun pääsen...

        Moikka! Opintopolusta ei tosissaan tulokset näy, vaan osoitteessa: https://www.utu.fi/fi/opiskelijaksi/hakeminen/yhteishaku/muutokset2020/laaktdk

        Kohdassa 'valintakokeen ensimmäinen vaihe' on linkki tuloksiin, ja kaikkien koepisteet ja osiokohtaiset pisteet on taulukoitu. Pisteet on anonyymisti - kun avaat Oma Opintopolusta oman hakemuksen, on sen linkin loppuosa sun numero, jonka taulukosta löydät (tossa osoitteessa on tietysti selkeämmät ohjeet :D). Ite pääsin Kuopion tokaan vaiheeseen, Turku oli ykkönen mutta ei se Kuopiokaan oo häpeä :)


    • Onko täällä muita kakkosvaiheeseen meniöitä joita stressaa eniten se että ei tiiä yhtään millanen koe siellä on eessä? Ite oon siis menossa Kuopioon tekemään kakkosvaihetta :) samaan aikaan luottavainen fiilis ku ykkösvaihe meni ihan hyvin mutta samaan aikaan stressaa se ettei tiiä mitä on vastassa.

      • Anonyymi

        Heips! Ei sulla ois snappia tai instaa jossa jutella paremmin? Ite meen tokaan vaiheeseen Turkuun. :) Ois kiva saada pari jelppiä vielä muutamaan vaikeeseen asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heips! Ei sulla ois snappia tai instaa jossa jutella paremmin? Ite meen tokaan vaiheeseen Turkuun. :) Ois kiva saada pari jelppiä vielä muutamaan vaikeeseen asiaan.

        etanaporsas

        Toi on mun snapchat, voidaan siellä jutella. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heips! Ei sulla ois snappia tai instaa jossa jutella paremmin? Ite meen tokaan vaiheeseen Turkuun. :) Ois kiva saada pari jelppiä vielä muutamaan vaikeeseen asiaan.

        maijulaura nimellä löytää mut sekä snäpistä että instasta, saa tulla jutteleen kokeeseen liittyen ja muutenkin :)


    • Anonyymi

      Täällä enää ketään joka tulossa tokaan vaiheeseen vai ootteko kaikki lukemassa? :) Miten aattelitte kertailla/harjotella?

      • Anonyymi

        Täällä yks!
        Aattelin lukea lähinnä kertauskirjoja ja kertailla aiemmin tekemiä tehtäviä ja vikat päivät vaan yritän pitää pään kasassa kokeeseen :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yks!
        Aattelin lukea lähinnä kertauskirjoja ja kertailla aiemmin tekemiä tehtäviä ja vikat päivät vaan yritän pitää pään kasassa kokeeseen :)

        Haha, panikoin jo valmiiksi kaikkia laskuja :D ne on se mun kompastuskivi


    • Anonyymi

      Hei te jotka ootte tänä vuonna hakeneet, millaisilla pisteillä todistusvalinnassa pääsi sisään? Eikös se teillä näy opintopolussa? :) Ite hakemassa ens vuonna ja vähä mietin että mitä aineita tässä lähtis korottelemaan ja miten paljon pitää korottaa...

    • Anonyymi

      Hei! Minuakin kiinnostaisi biolääketiede. Tarvitaanko opinnoissa matematiikkaa? Olen ihan hyvä kemiassa ja biologiassa, mutta matematiikka ei niin hyvää.

      • Anonyymi

        Tsekkaas opinto-opas Turun tai Kuopion yliopiston sivuilta. Sieltä näet kurssien aiheet.


    • Anonyymi

      Jaaas näin ollaan mokattu toinen vaihe :) hitto se 17 pisteen tehtävä ku kaikki muu meni niin hyvin

    • Anonyymi

      Onko ketään, joka oisi päässyt suoraan todistuksella biolääketieteeseen? Pääsin itse tokarilla suoraan lukiosta ja en osaa päättää ottaisinko paikan vastaan vai pitäisinkö välivuoden ja koittasin kerran tosissaan lääkikseen ensi vuonna. Vähän harmittaa, kun oisi todistuksella kaikkiin hammaslääkiksiin sekä eläinlääketieteeseen päässyt tänä vuonna, kun niihinkin oisi ollut mielenkiintoa. Ihmeen korkeat rajat oli biolääketieteessä. Help

      • Anonyymi

        Itse pääsisin todistuksella Itä-Suomen yliopistoon, mutta odotan vielä Turun yliopiston tuloksia. Onko mahdollista, että varasijat voivat nousta tai voiko jonossa mennä ns. taaksepäin?


    • Anonyymi

      Mikä oli todistusvalinnan alaraja 2020?

    • Anonyymi

      Moikka! Oon tässä nyt jonkun aikaa yrittänyt etsiä tietoa siitä, millasilla todistuspisteillä biolääkikseen on tänä vuonna päässyt sisään. Nää tiedot tuntuu kuitenkin olevan täysin kiven alla, mistään ei löydy mitään. Niinpä tiedustelisinkin, olisiko jollain tässä ketjussa tietoa asiasta? Kiinnostaisi siis tietää, mitkä on alimmat pisteet, joilla on sisään päässyt?
      Kiitos jo etukäteen!

      • Sama, ois kiva saada tietää


      • Anonyymi
        malinenjanne13 kirjoitti:

        Sama, ois kiva saada tietää

        Ihan sama kiinnostaisi myös mua. Olisko joku näistä todistuksella sisään päässeistä niin ystävällinen ja avaisi, millaisilla yo-tuloksilla sisään on viime keväänä päässyt?


    • Anonyymi

      En itse päässyt todistuksella, mutta Kuopio 153 ek ja 146.7 muut. Onko muita jotka hakevat ensi keväänä?

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta!
        Itse haen lääkikseen ykkösenä, tämä biolääketiede mahdollinen varavaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!
        Itse haen lääkikseen ykkösenä, tämä biolääketiede mahdollinen varavaihtoehto.

        Hei. Onko siis mahdollista hakea valintakokeella biolääketieteeseen jos haet myös lääkikseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Onko siis mahdollista hakea valintakokeella biolääketieteeseen jos haet myös lääkikseen?

        Biolääkiksen ja lääkiksen valintakoe on samana päivänä joten molempiin pääsykokeisiin ei voi osallistua. Toki voihan molempiin hakea mut ei oo mahdollista osallistua molempiin kokeisiin :)


    • Anonyymi

      Moi. Osaako joku viime vuoden toisessa vaiheessa ollut kertoa, oliko pääsykokeessa saman verran aikaa kuin lääkikseen hakijoilla, vaikka fysiikan tehtäviä ei tehdäkään? Ts. onkohan myös tulevassakin pääsykokeessa vain suhteessa enemmän aikaa tehtäviin?

      • Anonyymi

        Sama aika on, ja itse asiassa nyt on kai tänä keväänä ihan normaalisti oma biolääketieteen pääsykoe eli se neljän tunnin koeaika, koska pääsykoe on yksiosainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama aika on, ja itse asiassa nyt on kai tänä keväänä ihan normaalisti oma biolääketieteen pääsykoe eli se neljän tunnin koeaika, koska pääsykoe on yksiosainen.

        Tieto on kyllä viiden tunnin kokeesta.


    • Anonyymi

      Hei tietääkö kukaan mikä oli 2020 toisen vaiheen maximipisteet ja alin pistemäärä jolla pääsi sisään?

      • Anonyymi

        Itse pääsin sisään n. 75 pisteellä ei ollut matalimmat, joilla pääsi sisään. Maksimi oli 90-120 pisteen väliltä, en tarkkaan muista.


    • Anonyymi

      Kävikö kukaan tekemässä tänään koetta? Mitkä fiilikset?

      • Anonyymi

        Oli aika hankala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli aika hankala

        Joo samaa mieltä, tosin jotenkin osasin arvella et jos on sama koe lääkiksen kanssa ni vaikeutuu. Harmittaa vain, kun valmennuskurssilla tuli tähän preppailtua ja koe oli mitä oli. Toki oli ns helppoja osuuksia bilsan puolella mutta toki piti olla oikein tietty määrä et niitä pisteitä sai. Katsoin mallivastaukset läpi kyllä mutta vaikea arvioida miten pisteitä tulee.. todistuspisterajatkin niin pilvissä, etten tiedä haenko enää ensi vuonna ollenkaan :/


    • Anonyymi

      Samaa mieltä että oli hankala. Ei ollu ihan samanlainen ku aikasempina vuosina

    • Anonyymi

      Joo ei ollu helpoimmasta päästä. Ootteko kattonu vielä minkälaisia pisteitä ootte saanu tehtävistä arviolta?

    • Anonyymi

      Tulikohan viime vuonna tokan vaiheen tieto vasta lääkiksen kanssa samaan aikaan, vai voiskohan olla toivoa et tulis tieto jo aiemmin..? Raastavat viikot edessä odotellessa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe