Kuusi vuotta vanhan saksalaisen katumaasturin ( kampanja malli ) ensiasennus renkaina olivat Brigestonet, koko 235/55R19 101W. Alusta pitäen niiden ajettavuus ei ole täyttänyt odotuksia. Esim. ko. auton kotimaisen valmistajan talvirenkaat, koko 235/65R17 108T ovat tuntuneet ajettavuudeltaan paljon paremmilta. Huomasin jo edellisissä autoissani, että tuo 65 profiili toimii suomen teillä hyvin. Onhan nuo 19 tuuman renkaat näyttävämmät, mutta siihen se sitten jää. Nyt pitäisi siis löytää toimivat renkaat noille 19 tuuman vanteille. Hyväksytyt rengas vaihtoehdot eivät salli korkeampaa profiilia. Auton sallittu kok.massa 2430 kg.
Itse olen löytänyt (hakemalla netistä) kaksi rengas vaihtoehtoa, Continental ContiSportContact 5 235/55 R19 101W AO SUV ja Michelin Latitude Sport 3 235/55 R19 101W AO, molemmat siis ko. merkin suosittelemia.
Kysymys kuuluu, onko näillä eri automerkkien suosituksilla ja ensiasennus maininnoilla mitään ratkaisevaa merkitystä? Vaikuttaako SUV merkintä ja miten auton ajettavuuteen maantie ajossa? Entä kantavuus ja nopeusluokka, jos ei mennä alle minimi vaatimusten? Auton pääasiallinen käyttö maanteillä, mökkitiekin melko hyvä kuntoinen, ei pahemmin kiviä ja kantoja. Eli normi henkilöauton renkaillakin selviäisi, jos parantaisi ajettavuutta!
Näitä rengas vaihtoehtojahan ei pääse koeajamaan niin miten sen oikean valinnan pystyisi tekemään. Löytyykö hyviä neuvoja tai kokemusta vastaavan ongelman ratkaisemiseksi!
Kesärenkaiden vaikea valinta!
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Yleinen ongelma. Netissä jutut menevät ristiin, ja kestäviksi kehutut renkaat eivät olekaan sitä.
Itse ostaisin Michelin Energy Saverit. Vaimon Toyotassa ovat kestäneet hyvin, ja ovat hyvät ajettavat.
Kestävyys on minulla kesärenkaiden ongelma. 70-luvun puolivälistä olen autoillut, enkä osaa sanoa että joku rengas on ollut huono ajettava. Hyvä ajettava oli Michelin Pilot Sport. Niillä tosin ei voinut ajaa kuin yhden kesän, muutaman tuhat kilsaa.- Anonyymi
Miksei voinut ajaa kuin yhden kesän? Kuluivatko niin paljon muutamassa tuhannessa kilometrissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei voinut ajaa kuin yhden kesän? Kuluivatko niin paljon muutamassa tuhannessa kilometrissä?
Kuluivat niin paljon, että toisen kesän loppupuolella olisi urasyvyys ollut jo vaarallisen matala. Antoivat liikkeestä uudet renkaat alennuksella nopeaa kulumista ihmetellessään.
- Anonyymi
https://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/4981910793458
Laatu renkaat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1421712Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671372Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1751367- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761173- 591168
- 1191055