Kesärenkaiden vaikea valinta!

Anonyymi

Kuusi vuotta vanhan saksalaisen katumaasturin ( kampanja malli ) ensiasennus renkaina olivat Brigestonet, koko 235/55R19 101W. Alusta pitäen niiden ajettavuus ei ole täyttänyt odotuksia. Esim. ko. auton kotimaisen valmistajan talvirenkaat, koko 235/65R17 108T ovat tuntuneet ajettavuudeltaan paljon paremmilta. Huomasin jo edellisissä autoissani, että tuo 65 profiili toimii suomen teillä hyvin. Onhan nuo 19 tuuman renkaat näyttävämmät, mutta siihen se sitten jää. Nyt pitäisi siis löytää toimivat renkaat noille 19 tuuman vanteille. Hyväksytyt rengas vaihtoehdot eivät salli korkeampaa profiilia. Auton sallittu kok.massa 2430 kg.
Itse olen löytänyt (hakemalla netistä) kaksi rengas vaihtoehtoa, Continental ContiSportContact 5 235/55 R19 101W AO SUV ja Michelin Latitude Sport 3 235/55 R19 101W AO, molemmat siis ko. merkin suosittelemia.
Kysymys kuuluu, onko näillä eri automerkkien suosituksilla ja ensiasennus maininnoilla mitään ratkaisevaa merkitystä? Vaikuttaako SUV merkintä ja miten auton ajettavuuteen maantie ajossa? Entä kantavuus ja nopeusluokka, jos ei mennä alle minimi vaatimusten? Auton pääasiallinen käyttö maanteillä, mökkitiekin melko hyvä kuntoinen, ei pahemmin kiviä ja kantoja. Eli normi henkilöauton renkaillakin selviäisi, jos parantaisi ajettavuutta!
Näitä rengas vaihtoehtojahan ei pääse koeajamaan niin miten sen oikean valinnan pystyisi tekemään. Löytyykö hyviä neuvoja tai kokemusta vastaavan ongelman ratkaisemiseksi!

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yleinen ongelma. Netissä jutut menevät ristiin, ja kestäviksi kehutut renkaat eivät olekaan sitä.
      Itse ostaisin Michelin Energy Saverit. Vaimon Toyotassa ovat kestäneet hyvin, ja ovat hyvät ajettavat.
      Kestävyys on minulla kesärenkaiden ongelma. 70-luvun puolivälistä olen autoillut, enkä osaa sanoa että joku rengas on ollut huono ajettava. Hyvä ajettava oli Michelin Pilot Sport. Niillä tosin ei voinut ajaa kuin yhden kesän, muutaman tuhat kilsaa.

• Anonyymi

Miksei voinut ajaa kuin yhden kesän? Kuluivatko niin paljon muutamassa tuhannessa kilometrissä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei voinut ajaa kuin yhden kesän? Kuluivatko niin paljon muutamassa tuhannessa kilometrissä?

Kuluivat niin paljon, että toisen kesän loppupuolella olisi urasyvyys ollut jo vaarallisen matala. Antoivat liikkeestä uudet renkaat alennuksella nopeaa kulumista ihmetellessään.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1861
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      142
      1712
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1562
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1372
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      175
      1367
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      151
      1326
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1173
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1055
    Aihe