Olen laiha teini, miten voisin saada lihaksia/lihoa edes normaalinnäköiseksi ja painoiseksi?

Anonyymi

Olen aina ollut todella laiha ja hoikka. Olen nyt 16 vuotias. Kaikki muut pojat on paljon lihaksikkaampia kuin minä ja minä olen semmonen rimpula narukäsi ja alipainoinenkin. Vaikka kuinka söisinkin paljon niin ei silti edes läskiä tule, lihaksista puhumattakaan. Vaikka muut kuitenkin sanoo että syön tosi paljonkin. Olen yrittänyt jonkin verran treenata myös kotona, salille ei tämmösenä edes kehtaa lähtä ennenkuin edes jonkinlaista tulosta sais kotona sekä voimassa että ulkonäössä. Olisiko mahdollista että jossain välissä kohtapuolin alkaisi lihaksiakin tulla enemmän niin, että näyttäisi edes normaalilta niin kuin muut pojat? Ja miten voisin edesauttaa sitä?

8

807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ne lihakset ilman treenaamista tule.... salilla nimenomaan niitä tuloksia alkaa tulla, EI kotona.

    • Anonyymi

      Ongelma on vain nuorena. Monelle tikkuraajaiselle pojalle tulee keski-iässä mahakumpu. Eli terveyden kannalta liikuntaa olisi hyvä harrastaa.

      Kyllä kehonpainoharjoittelullakin saa lisää lihasvoimaa ja -massaa, mutta se vaatii enemmän tietoa ja tahdon lujuuttakuin mennä salille. Muutenkin ensin lisääntyy voima ja lihaksen koko vasta hitaammin.

      Oletko ajatellut, että voisit olla enemmän vaikkapa juoksijatyyppiä? Se on kevyelle ihmiselle helppoa. Siltikin myös lihashuolto kannattaa muistaa.

      Vaikeaa kehonmuotojaon kokonaan muuttaa. Ihmiset ovat erityyppisiä. Itse olen ollut aina pieni ja hento, ja olen sitä myös keski-iässä (vaihtoehto olisi olla lyhyt ja lihava).

    • Anonyymi

      Ongelma on vain nuorena. Monelle tikkuraajaiselle pojalle tulee keski-iässä mahakumpu. Eli terveyden kannalta liikuntaa olisi hyvä harrastaa.

      Kyllä kehonpainoharjoittelullakin saa lisää lihasvoimaa ja -massaa, mutta se vaatii enemmän tietoa ja tahdon lujuuttakuin mennä salille. Muutenkin ensin lisääntyy voima ja lihaksen koko vasta hitaammin.

      Oletko ajatellut, että voisit olla enemmän vaikkapa juoksijatyyppiä? Se on kevyelle ihmiselle helppoa. Siltikin myös lihashuolto kannattaa muistaa.

      Vaikeaa kehonmuotojaon kokonaan muuttaa. Ihmiset ovat erityyppisiä. Itse olen ollut aina pieni ja hento, ja olen sitä myös keski-iässä (vaihtoehto olisi olla lyhyt ja lihava).

      • Anonyymi

        Hmm... Miten muut jotka teinipoikina on ollu tosi laihoja nii onko missä iässä alkanu näyttää semmoselta normaalilta? Ku oon oikeesti ihan laiha verrattuna muihin ikätovereihinki... Ja murrosiässä/sen jälkeenhän lihakset alkaa kasvaa enemmän, nii kyllähän joskus aikuisikään mennessä pitäs olla semmoset normaalinnäköiset lihakset. Oon varmaa joku 175-180cm pitkä ja painan vaa joku 60kg. Paino pysyny samana nyt ainaki viimesen vuoden...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm... Miten muut jotka teinipoikina on ollu tosi laihoja nii onko missä iässä alkanu näyttää semmoselta normaalilta? Ku oon oikeesti ihan laiha verrattuna muihin ikätovereihinki... Ja murrosiässä/sen jälkeenhän lihakset alkaa kasvaa enemmän, nii kyllähän joskus aikuisikään mennessä pitäs olla semmoset normaalinnäköiset lihakset. Oon varmaa joku 175-180cm pitkä ja painan vaa joku 60kg. Paino pysyny samana nyt ainaki viimesen vuoden...

        vaikea se on alipainosella olla lihaksia.


    • Anonyymi

      Mussutat makaronijauhelihamössöö (20% rasvaista lihaa!) kolmesti päivässä niin paljo et oot ihan ähkyssä, ja jatkat sanotaan vaikka vuoden. Pitäis jo jonkun verran painonkin nousta. Sit kun on vähän rasvaa kertyny niin alat treenaan, mutta muistat jatkaa silti syömistä

    • Anonyymi

      Miehellä keho ja lihakset kehittyy pitkälle sinne 30 vuotiaksi asti. Huoletta vaan salille ja terveellistä ruokaa.

    • Anonyymi

      Oman kehon painoa voi hyödyntää liikkuessa. Käsinojapunnerruksia voi tehdä ilmaiseksi kotona ja monta muutakin liikettä. Jos näitä ei voi tehdä sisällä, on ulkona tilaa harrastaa :)

      Uiminen vahvistaa käsiä ja hartioita. Liikunta voi myös lisätä ruokahalua. Huolehdi riittävästä proteiinien saannista myös. Jotkut hyötyvät kreatiinista.

      Netissä on joitakin terveysalan guruja, joiden sivuja kannattaa seurata. Dr Body on yksi tämmöinen, kuin myös Juha Hulmi.

      Käytä oikeaa tietoa ja koulutettuja ammattilaisia aloittaessasi tavoitteellisen liikuntaharrastuksen, jotta välttyisit krempoilta ja sairastumisilta. Laillistetut ravintoterapeutit toimivat myös tukenasi.
      On mahdollista, että ravinto ei imeydy vaikkapa suolisto-oireilun vuoksi. Nämä on hyvä tietää.

      Onnea elämääsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe