Olen laiha teini, miten voisin saada lihaksia/lihoa edes normaalinnäköiseksi ja painoiseksi?

Anonyymi

Olen aina ollut todella laiha ja hoikka. Olen nyt 16 vuotias. Kaikki muut pojat on paljon lihaksikkaampia kuin minä ja minä olen semmonen rimpula narukäsi ja alipainoinenkin. Vaikka kuinka söisinkin paljon niin ei silti edes läskiä tule, lihaksista puhumattakaan. Vaikka muut kuitenkin sanoo että syön tosi paljonkin. Olen yrittänyt jonkin verran treenata myös kotona, salille ei tämmösenä edes kehtaa lähtä ennenkuin edes jonkinlaista tulosta sais kotona sekä voimassa että ulkonäössä. Olisiko mahdollista että jossain välissä kohtapuolin alkaisi lihaksiakin tulla enemmän niin, että näyttäisi edes normaalilta niin kuin muut pojat? Ja miten voisin edesauttaa sitä?

6

51

Vastaukset

• Ei ne lihakset ilman treenaamista tule.... salilla nimenomaan niitä tuloksia alkaa tulla, EI kotona.

• Ongelma on vain nuorena. Monelle tikkuraajaiselle pojalle tulee keski-iässä mahakumpu. Eli terveyden kannalta liikuntaa olisi hyvä harrastaa.

Kyllä kehonpainoharjoittelullakin saa lisää lihasvoimaa ja -massaa, mutta se vaatii enemmän tietoa ja tahdon lujuuttakuin mennä salille. Muutenkin ensin lisääntyy voima ja lihaksen koko vasta hitaammin.

Oletko ajatellut, että voisit olla enemmän vaikkapa juoksijatyyppiä? Se on kevyelle ihmiselle helppoa. Siltikin myös lihashuolto kannattaa muistaa.

Vaikeaa kehonmuotojaon kokonaan muuttaa. Ihmiset ovat erityyppisiä. Itse olen ollut aina pieni ja hento, ja olen sitä myös keski-iässä (vaihtoehto olisi olla lyhyt ja lihava).

• Ongelma on vain nuorena. Monelle tikkuraajaiselle pojalle tulee keski-iässä mahakumpu. Eli terveyden kannalta liikuntaa olisi hyvä harrastaa.

Kyllä kehonpainoharjoittelullakin saa lisää lihasvoimaa ja -massaa, mutta se vaatii enemmän tietoa ja tahdon lujuuttakuin mennä salille. Muutenkin ensin lisääntyy voima ja lihaksen koko vasta hitaammin.

Oletko ajatellut, että voisit olla enemmän vaikkapa juoksijatyyppiä? Se on kevyelle ihmiselle helppoa. Siltikin myös lihashuolto kannattaa muistaa.

Vaikeaa kehonmuotojaon kokonaan muuttaa. Ihmiset ovat erityyppisiä. Itse olen ollut aina pieni ja hento, ja olen sitä myös keski-iässä (vaihtoehto olisi olla lyhyt ja lihava).

• Hmm... Miten muut jotka teinipoikina on ollu tosi laihoja nii onko missä iässä alkanu näyttää semmoselta normaalilta? Ku oon oikeesti ihan laiha verrattuna muihin ikätovereihinki... Ja murrosiässä/sen jälkeenhän lihakset alkaa kasvaa enemmän, nii kyllähän joskus aikuisikään mennessä pitäs olla semmoset normaalinnäköiset lihakset. Oon varmaa joku 175-180cm pitkä ja painan vaa joku 60kg. Paino pysyny samana nyt ainaki viimesen vuoden...

• Anonyymi kirjoitti:

Hmm... Miten muut jotka teinipoikina on ollu tosi laihoja nii onko missä iässä alkanu näyttää semmoselta normaalilta? Ku oon oikeesti ihan laiha verrattuna muihin ikätovereihinki... Ja murrosiässä/sen jälkeenhän lihakset alkaa kasvaa enemmän, nii kyllähän joskus aikuisikään mennessä pitäs olla semmoset normaalinnäköiset lihakset. Oon varmaa joku 175-180cm pitkä ja painan vaa joku 60kg. Paino pysyny samana nyt ainaki viimesen vuoden...

vaikea se on alipainosella olla lihaksia.

• Mussutat makaronijauhelihamössöö (20% rasvaista lihaa!) kolmesti päivässä niin paljo et oot ihan ähkyssä, ja jatkat sanotaan vaikka vuoden. Pitäis jo jonkun verran painonkin nousta. Sit kun on vähän rasvaa kertyny niin alat treenaan, mutta muistat jatkaa silti syömistä

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka maksaa ei-turvallisesta maasta tulevan pakkokatanteenin..

..eivät kai veronmaksajat Kelan ansiosidonnaisella päivärahalla? Vastuuton mokailija maksakoon mokiensa kulut itse! Se on Ruotsin risteilyltä tai Balk
      Maailman menoa
      93
      2971
    2. Järkyttäviä Paljastuksia Nikon TV-sarjasta

Tänään se sitten alkaa, sarja nikosta ja katiskasta. Ennakkotietojen mukaan sisältö paljon ikävämpää kuin luulin. Niko käyttänyt huumeita jo 13 vuotia
      106
      2519
    3. Henna ja Tauski jälleen yhdessä onnellisina

Kihlatkin hankittu. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/503fdd42-5bef-4519-ae07-de01ca6aa9ba
      24
      2256
    4. Suomi olisi itse tarvinnut kehitysapua

suomen koronatalous ja sannan lahjarahat italiaan on kestämätön setti. Suomen julkinen ajetaan alas, teitä ei kunnosteta, omaa taloutta ei elvytetä..
      Maailman menoa
      175
      2076
    5. Sofian pätkä storyssa.

Siellä taitaa känniläinen Stefu olla vieressä. Jotain rajaa Sofia!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1400