Olen tässä jo jonkun aikaa miettinyt irtautuvani normaalista arjesta edes joksikin aikaa. Olen vähän erakko luonne vaikka paljon kavereita ja sosiaalista elämää onkin.
Asia konkretisoitui kun ostin muutaman hehtaarin metsätilan etelälapista.
Mietin että kun tämä viirus on ohi pakkaisin tarvitsevani tavarat ja ajelisin sinne katsomaan mihin suuntaan homma menee.
Minulla ei ole mitään pakottavia siteitä jäädä paikoilleni vaan haluan nyt tehdä sen mitä sydän ja järki sanoo viisaimmaksi.
Kysymykseni kuuluu löytyykö täältä samanhenkistä ihmistä jota kiinnostaisi samat asiat? Tarkoitus olisi elää mahdollisimman omavaraisesti ja rakentaa oma erätila metsään jossa ainakin alkuun eläisi noin vuoden. Tarkoitus olisi mennä vähän niinkuin back to basics ja katsoa mihin homma menee.
Elämä omilla ehdoilla.
3
173
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulostaa kiinnostavalta, on meitä samanhenkisiä kyllä, irrottautuminen ei vaan kaikilla mahdollista, syystä tai toisesta, alkupääomaa, niin tiedoissa & taidoissa, kuin rahassakin olisi syytä olla, edes alkajaisiksi. Onnea yritykseen !
- Anonyymi
Metsätila ei elätä, pitää olla peltoa sen verran että saa suurimman osan muonistaan itse kasvatettua (pottua, porkkanaa ja lanttua lähinnä).
Jos ei ole jonkinlaista perustuloa (eläke tms) on homma melko kituliasta, ellei peräti tekemätön paikka.
Suomessa on vissiin yksi lapsiperhe jossain Pohjois-Karjalassa joka elää täysin omavaraisesti, olisiko muutama kymppi mennyt rahaa kahdessa vuodessa. Lehtijuttuja löytyy googlaamalla. On siis kyllä mahdollista ainakin niillä leveyksillä. - Anonyymi
Käynyt mielessä useammin kuin kerran...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http3024893Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k943166Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1383109Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn341601Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2361309- 471229
Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu801108Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.221086Onko 65-vuotias liian vanha lähtemään rintamalle?
Suomessa reserviläisikä nousee ensi vuoden alusta 65 ikävuoteen. Jatkossa asevelvollinen kuuluu reserviin sen vuoden lop3231060Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais621060