Olen tässä jo jonkun aikaa miettinyt irtautuvani normaalista arjesta edes joksikin aikaa. Olen vähän erakko luonne vaikka paljon kavereita ja sosiaalista elämää onkin.
Asia konkretisoitui kun ostin muutaman hehtaarin metsätilan etelälapista.
Mietin että kun tämä viirus on ohi pakkaisin tarvitsevani tavarat ja ajelisin sinne katsomaan mihin suuntaan homma menee.
Minulla ei ole mitään pakottavia siteitä jäädä paikoilleni vaan haluan nyt tehdä sen mitä sydän ja järki sanoo viisaimmaksi.
Kysymykseni kuuluu löytyykö täältä samanhenkistä ihmistä jota kiinnostaisi samat asiat? Tarkoitus olisi elää mahdollisimman omavaraisesti ja rakentaa oma erätila metsään jossa ainakin alkuun eläisi noin vuoden. Tarkoitus olisi mennä vähän niinkuin back to basics ja katsoa mihin homma menee.
Elämä omilla ehdoilla.
3
174
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulostaa kiinnostavalta, on meitä samanhenkisiä kyllä, irrottautuminen ei vaan kaikilla mahdollista, syystä tai toisesta, alkupääomaa, niin tiedoissa & taidoissa, kuin rahassakin olisi syytä olla, edes alkajaisiksi. Onnea yritykseen !
- Anonyymi
Metsätila ei elätä, pitää olla peltoa sen verran että saa suurimman osan muonistaan itse kasvatettua (pottua, porkkanaa ja lanttua lähinnä).
Jos ei ole jonkinlaista perustuloa (eläke tms) on homma melko kituliasta, ellei peräti tekemätön paikka.
Suomessa on vissiin yksi lapsiperhe jossain Pohjois-Karjalassa joka elää täysin omavaraisesti, olisiko muutama kymppi mennyt rahaa kahdessa vuodessa. Lehtijuttuja löytyy googlaamalla. On siis kyllä mahdollista ainakin niillä leveyksillä. - Anonyymi
Käynyt mielessä useammin kuin kerran...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest736146Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul1165371Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4354313Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille
34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön603589Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota1493372Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota
Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma622882- 292236
Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1352225Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks912070Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista
Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell862049