Lepäävä työvoima

Anonyymi

Mä velttoilen ja Laiskottelen. Olen työttömänä korona-suomessa.
Olen nyt kuin lepäävä pakolais-turisti. Makaan, syön, siitän, lepään.
Ei mitään muuta tekoa ja ei velvollisuuksia.
Olen, lepään ja kulutan aikaa.
Ei hikinen työ vaivaa.
Elän kuin heimon päämies, se lähi-idän tai afrikan rikas oleskelija.
Vain köyhät ja orjat ja vääräuskoiset ne töitä tekee.
Meikäläinen lepää ja nukkuu, ja viihtyy.

Kyllä nyt ahnetta keinottelu-kapitalistia harmittaa, kun ei saa orjuuttaa, selkänahastani ei saa repiä mitään hyötyä itselleen !!
Siksi kateus on voimakasta omistavassa ahneessa luokassa nyt.
Ja suomi köyhä voi elää pakolaisturistin tavoin levossa, ilman karenssia
ja ilman typ -terroria ja aktiivi malli kyykytystä ! ilman palkattomia pakko työterapioita. kuntouttavaa työkokeilua, kuntouttvaa työtoimintaa.
Köyhä suomalainen saa olla nyt vapaana, kuin lomilla pakolaisturistina,
- vihdoin suomalainenkin vapaana suomessa !!

46

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tosiaan, nyt suomalainenkin työtön saa viimein ihmisoikeudet suomessa.
      Kun Aiemmin Suomi työttömiä kyykyttänyt turha hallinto on nyt korona-piilossa !!

      Joten jatkossa voisimme tarkoituksella ajaa alas ja lopetta tämä tem hallinnon toimimattomana ja suomalaisia työttömiä syrjivänä.
      Siis Alasajoon tem, te, typ, mopa, kuntasekoilu, yms hiki paja tominta ja palkattomat pakko-työt. palkaton kuntouttava työkokeilu, palkaton kuntouttava työ, jne.
      Poistoon suomalaisten työttömien herjaus ja piinaus.

    • Anonyymi

      Noin se on!
      -Nyt ei ole tullut töykeää uhkailu postia karenssin uhalla tuolta typ-toimstostakaan.
      Nyt Työtön on koronan takia saanut taas ihmisoikeudet suomessa.

      Eilen kyllä tv huomasin, miten esitettiin ongelmaa, -kun kuntottava työtoiminta kapo oli jääny ilman töitä, ja oli varassa itse syrjäytyä ! --propaganda siis on yhä kovaa !!
      Kuspää hallinto siis pelkää työpaikkojensa puolesta !!

      • Anonyymi

        Se on tuo Korona lähentänyt työttömiä ja työllisiä .Alkaa tulemaan työttömän arki tutuksi.Toivottavasti oppi jää korvien väliin ja loppuu tämän koronan jälkeen nuo pakoittamiset ja hyppyyttämiset.

        Työpaikkojen puolesta pelkäämiseen on aihetta .Talous seisoo ja supistuu ,valtion velka kasvaen. Tuo ei ole hyvä kelleen. Se on loppupelissä sosiaaliturvakin vaakalaudalla jos oikein huonosti käy.Mutta ehkä se kettuilu sitten 500 :lla toimeentulemisesta loppuu ,kun ollaan kaikki taskut käännettyinä ojanpenkalla miettimässä että mitäs nyt. Tasottuu tuloerot kummasti ja ihmisarvo vaakakupissa on jälleen sama kaikilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tuo Korona lähentänyt työttömiä ja työllisiä .Alkaa tulemaan työttömän arki tutuksi.Toivottavasti oppi jää korvien väliin ja loppuu tämän koronan jälkeen nuo pakoittamiset ja hyppyyttämiset.

        Työpaikkojen puolesta pelkäämiseen on aihetta .Talous seisoo ja supistuu ,valtion velka kasvaen. Tuo ei ole hyvä kelleen. Se on loppupelissä sosiaaliturvakin vaakalaudalla jos oikein huonosti käy.Mutta ehkä se kettuilu sitten 500 :lla toimeentulemisesta loppuu ,kun ollaan kaikki taskut käännettyinä ojanpenkalla miettimässä että mitäs nyt. Tasottuu tuloerot kummasti ja ihmisarvo vaakakupissa on jälleen sama kaikilla.

        Jotkut on eläneet tuolla jo niin kauan etteipä mitkää hyppyyttämiset enää onnistukaan. Sellaset huutelut menee kun tyhjille seinille.


    • Anonyymi

      Elät valtion ottamalla velalla. Kun unohdetaan velan otto mahdollisuus. Luodaan tilanne että ihmiset tekevät ja liikkuvat. Isossa kuvassa sillä ei ole merkitystä mutta köyhät, pienet yrittäjät ja alle 2000 eken eläjät saavat ruokansa.

    • Anonyymi

      nyt tämä turha rahanjako on järkyttävää !!
      - jaetaan rahaa nille, joilla sitä jo on !!
      - Valtio velkaantuu ja raha menee täysin hukkaan ....

      Jatkossa nämä hukatut rahat sitten maksatetaan korona-kiky ja korona aktiivi mallilla,, - siis köyhät maksaa...

      • Anonyymi

        nytkin rahaa yritysten kiinteisiin kuluihin,,verovaroista, ja lainarahaa !!
        miksi maksetaan ==??
        - eikös nyt se paljon puhuttu yrittäjä vastuu toteudukkaan ?
        - miksi sosialismia sotketaan yritystoimintaan ?
        ---- kun ollaan markkinataloudessa !!
        - jotta nyt vastuuta kantakaa omistava, keinottelijoifen luokka
        - yritysten vuokrat puolitettava . ja yrittäjä vastuu myös kiinteistökeinottelijoille !


    • Anonyymi

      jos menee aivan pohjien kautta tämä uusi massa-työttömyys., niin suomi työttömät Joutuvat uuteen kyykytys systeemiin. täytyyhän syylliset löytää !
      laitetaan jatkossa työttömät super aktiivi malliin ja niistä ilmaistöistä puristetaan se hyöty, jolla saadaan rikkaille lisää hyötyä ja rahaa.
      Korona tuhlauksen maksajaa etsitään ja köyhä se on lopulta......

      • Anonyymi

        Ei köyhä maksa mitään, tuet saattavat pienentyä mutta kaikki on silti ilmaista betaalasta lepäävälle työvoimalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei köyhä maksa mitään, tuet saattavat pienentyä mutta kaikki on silti ilmaista betaalasta lepäävälle työvoimalle.

        köyhät pakolla maksaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        köyhät pakolla maksaa...

        Minä en maksa mitään eikä ole papa petaalaksia


    • Anonyymi

      Omistamista tuetaan monin tavoin.
      SIksi kannattaa omistaa, niin saa paljon tukea ja vero-etua.
      Tai kannattaa piilotella rahoja vakuutusyhtiöiden veroparatiisiin, tms..
      - Omistamista siis tuetaan ja se on rikastuttavaa !!
      Lisäksi keinotteluun ohjataan esim. asumistukea miljardeja !!
      Näin omistamlla ja keinottelemalla saa tulonsiirtoja.
      -- Kalliiski se tulee veronmaksajille kyllä.
      Mutta rikkaiden sosialismi on tällaista.

    • Anonyymi

      Olen työvoimareserviä jo neljättä vuosikymmentä.

      Betalastmies

      • Anonyymi

        Hienoa kun kerrot sen meille kaikille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa kun kerrot sen meille kaikille

        asialleen omistautunut


    • Anonyymi

      Voin nyt korona aikaan vapaasti levätä kuin terrori ämmä, ja hautoa jotain salaista toimintaa..... On paljon aikaa. Ja ei typ ja te vaivaa.
      Suomalinenkin pääsee koronan takia nauttimaan pakolaisturistien tavoin vapaa-ajasta. mutta suomlaiselle on lepo tuet ja korvaukset paljon pienemmät. Siihen pitäsi vielä saada korptus suomalaisillekin.

      • Anonyymi

        Tammikuussa 2020 oli vielä typ kyykytystä minulla. Sen typ käynnin jälkeen olen saanut olla korona-lomilla rauhassa.. Ei ole typ kyykytys kirjeitä tullut.
        Ei ole tarvinut typ kokouksissa tehdä typ suunnitelmia, yms turhuutta.

        Ja töitä ei ole edelleenkään tarjolla palkalla... Niin kesän säitä tässä seuraan kaikessa rauhassa. Olen minäkin kuin lepäävä pakolaisturisti,, jatkuvilla lomilla. Ilman kiirettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tammikuussa 2020 oli vielä typ kyykytystä minulla. Sen typ käynnin jälkeen olen saanut olla korona-lomilla rauhassa.. Ei ole typ kyykytys kirjeitä tullut.
        Ei ole tarvinut typ kokouksissa tehdä typ suunnitelmia, yms turhuutta.

        Ja töitä ei ole edelleenkään tarjolla palkalla... Niin kesän säitä tässä seuraan kaikessa rauhassa. Olen minäkin kuin lepäävä pakolaisturisti,, jatkuvilla lomilla. Ilman kiirettä.

        heh hee... sama juttu. Itte alkuvuonna kävin typ suunnitelmaa tekemässä.
        Olikin hupaisa kokemus se. Oli paikalla 4kpl typ virkailjoita. Ja se oli sitä aitoa turha-toimintaa. - Ei mikään asia edenny, järjestyny, mutta työllistin 4kpl typ virkailijaa !!
        Olen siis hyväntekijä.
        Ja sen jälkeen iski suuri korona-pelko, ja olen saanu olla ilman typ kuykytystä.
        Mitähän seuraavaksi, ja milloin palataan normaali kyykytys tilanteeseen ?

        Se tuleva muutos voi ollakin suuri, kun se selvästi osaamaton maan halllinto on jo nyt tupsutellut velkkarahhaa sinne-tänne... suuria summia.
        Ja sitoutuo kehitysapuun, ja tukee rikkaita välimerenmaita, Kun siellä alv, ja muu verotus ei toimi, vaan vero vapudessa elävät, niin tarvitsevat meidät heidän veroja maksamaan!


    • Anonyymi

      Levossa täällä myös !
      Ei ole minua hyväksytty palkka-töihin vuosikymmeniin.

      Ja runsas ikä ei ole yhtään lisännyt palkanmaksuhaluja.
      nämä Etelä-Suomen lähiöt on täynnä lepääjiä.
      Suomi velkaantuu ja maksaa muiden maiden velkoja.

      Ns. " elvyts rahat" on huvittavia eu puuhissa. Koska ne on kuitenkin vain piilo-pankkitukea !!
      Raha järjestelmä eu tasolla on pelkkää velkaa, ja oman rahan painamista.
      Tämä järjestelmä-kupla voi kaatua milloin tahansa !

    • Anonyymi

      Ja keppi tanassa

      • Anonyymi

        Mukava se on ööliä sohvalla naattia ja kullinvartta rapsutella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukava se on ööliä sohvalla naattia ja kullinvartta rapsutella.

        No jos tykkää öölistä


    • Anonyymi

      Levossa minäkin. ei palkka-töitä löydy.
      Jännä kattoo nyt minkä aktiivi kyykytys systeemin keksivät, noi itse korkeaplkkaiset, nyt syksyllä.
      Nämä eri työttömyyden torjunta, piilottelu askartelut on niin hupaisia.
      Niistä näkee, että talous- ja poliittinen osaaminen on huonoa,, kehnoa, jne

      Mutta noin levossa voi huviksen seurata mitä itse korkeapalkkaiset ns. " asiantuntujat" taas keksii... se suurta viihdettä on !!!

      • Anonyymi

        Kyllä se suomenkin hallinto ja eri hallintotoimet viihteestä käy.
        Selvästi ymmärtämättömät ajaa vain jonkun ryhmän etua.
        Tai uskoo idealismiin tai riisto markkinatalouteen.
        Se on syvää ymmärtämättömyyttä.

        Syksyn budgettiriihi tulee olemaan show.
        Mutta asioita peitellään ja show vedetään sisäsiististi ..
        Ja Oikeisiin ongelmiin ei kajota.
        Näin se on mennyt ennenkin.
        Vastuuta ei kukaan ota. Ahnehditaan ja tuhotaan.


    • Anonyymi

      Nämä monet, lukuisat eri tasa-verot ja tasa verojen nosto lienee nyt se ainoa keino ottaa rahaa ulos. muutenkin yliverotetusta suomesta...
      Ja Nyt kun sitouduttiin kehitysapuuun rikkaille italian ja espanjan valtioille, niin lisä rahan tarve pakottaa edelleen kiristämään tasa--verotusta suomessa.

      Välimerellä kyllä pystyy elämään edelleen tax free, ei ole esim. trafi automaksuja, ei ole sähkönsiirtomaksuja, alv unohdetaan useinkin.... siis tax free elämää ja korkea elintaso.... ei lämmitykuluja.. leuto talvi, halpa ruoka,,, jne..

      Mutta suomi tyttö ja poika maksaa nöyrästi ne verot välimerellekin !!

      Syksyn budgetti-riihi, ja vallitseva massa-työttömyys suomessa aiheuttaa myös uusia säästö- ja vero-toimia ja lisää verorasitusta.
      Hankala tilanne, Kun ei ole keinoja saada edes oman maan taloutta ja työllisyyttä kuntoon. Silti esiinnytään mahtavina netto-maksajina eu-talous kuplassa !!
      Hurjaa menoa tämä on ja kallista !
      Ja Rahaa riitääsilti kummiin toimiin,, jopa terori-ämmien yms. väen, kotoutukseen täysylläpito lomille suomeen.... jne,, jne.. Rahaa siis on liikaakin.. ?

      • Anonyymi

        suuri idea siirtää suomesta elintasoa välimeren rikkaisiin maihin !! - tämä jää historiaan !!
        kuten kreikka-tuki.
        kansa ei unohda !! kun itse sohjossa kyntää.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suuri idea siirtää suomesta elintasoa välimeren rikkaisiin maihin !! - tämä jää historiaan !!
        kuten kreikka-tuki.
        kansa ei unohda !! kun itse sohjossa kyntää.....

        Lisäksi sieltä tuodaan tänne jatkuvasti porukkaa ikuiseen täysihoitoon.


    • Anonyymi

      Kävin tvt, tai mikä te keskus se onkaan.
      Siellä oli töissä virkailijoita. Ja minä ja toinen asiakas. Pesin kädet huuhteella.
      Kai ne on toiminnassa noi te typ yms työttömyyshallinto jutut.
      Palkka virkailijoille juoksee, jne.

      Itte saanu olla nyt korona aikaan ilman te typ yms. kyykytystä.
      Niin ajattelin että työttömyys virkakoneisto on myös lomautettuna....

      • Anonyymi

        Täällä taas 3kk sisällä pommitettu 3 kertaa, niin alue kohtaista.


    • Anonyymi

      Yli miljardi, selvää rahaa on jo tuhlattu afganistaniin esim..
      Ja Nyt politikkomme vaahtoavat vieraan maan asioista ja eläteistä.

      Suomessa on pitkään ollut massa-työttömyys ja eläkeläisköyhyys..
      Mitä puoluetta henkilöä äänestit?

      • Anonyymi

        "Mitä puoluetta henkilöä äänestit?"

        Palstalla nevottiin, että äänestyslippuun
        pitää laittaa ne, joita ei halua eduskuntaan.

        Eduskunnasta äänestetään ehdokkaita ulos. Ei eduskuntaan äänestetä ehdokkaita sisään.


    • Anonyymi

      Minä juon viinaa joka päivä. En ole työkykyinen enkä halua edes töihin.

    • Anonyymi

      Työmarkkinatukeen enimmäisaika (ehdotus)

      Anonyymi
      24.08.2021 20:14
      Ilmoita
      "9.2.4 Työmarkkinatuelle säädettäisiin enimmäisaika

      Jos työtön ei olisi työllistynyt enimmäisajan puitteissa, hänen palvelutarpeensa arvioitaisiin monialaisessa verkostossa ja hän siirtyisi uuden tuen piiriin. Palvelut räätälöitäisiin tuen saajan tarpeiden mukaan. Hän ei uutta tukea saadessaan olisi työtön työnhakija, mutta palveluiden tavoitteena olisi kuitenkin paluu työmarkkinoille. Vastuu palveluiden järjestämisestä siirtyisi pois työvoimahallinnolta sosiaalihuollon vastuulle."

      https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/162948/Työmarkkinatuen_kehittäminen_Selvityshenkilön_raportti_Liite.pdf?sequence=3&isAllowed=y#page69

      Yli 500 päivää työmarkkinatukea saaneilta työttömyyskorvaukset pois. Tämähän puhdistaisi jo hyvin työttömyystilastoja. Nähtäväksi jää, toteutuuko. Toivottavasti. Kyllä teilläkin rehvastelijoista menee luu kurkkuun ja turvat tukkoon.

      • Anonyymi

        Perustulo kk ilman mitään kuntouttava työtoiminta sekoiluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustulo kk ilman mitään kuntouttava työtoiminta sekoiluja.

        Palkkaa työstä kk ilman mitään sosiaaliturva sekoiluja.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe