M/S Hansa-Rettig

Anonyymi

Onko Hansan porukkaa vielä elossa? Olisi mukavaa kuulla kokemuksia.
Olin itse siinä 1972 ennen kuin se myytiin.
nm. OGEW

9

1837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olin 70 luvulla Hansassa ajettiin Englanti-Kanada väliä terveisin Make!!!!

• Anonyymi

Olin kallena 1970 punaparta Tuominen Piikkiöstä oli silloin puosuna.

• Anonyymi

Sattuuko kukaan tietämään, vieläkö Yrjö Lähteenmäki taapertaa pallollamme? Hansan kipinä kai aika pitkään.

• Anonyymi

Olin laivalla täkillä hommissa, hyttikaverina oli " putkitukka", kipparina oli Santalahden uljas. Ikimuistoisena ja vahvana poosuna oli Tuomisen Raikka, tuo väkivahva partaniekka. Kokkina touhusi"kakkula ola ja viiksi vallu, joka sekosi merellä, minä hänet otin kiinni, kun meinasi hypätä mereen. Koneessa oli pitkä kaveri, joka osasi pyörittää vatsalihaksiaan, myöskin oli konemies "ahi". Muistaakseni2-perämies oli Sundman ja3- perämies Heikki Armas Suomalainen. Minä olin myös laivan myyntiin saakka ja lähdettiin porukalla Suomeen Amsterdamin tokasta. Minua sanottiin mikki hiireksi, vissiin, kun olin vahva ja vikkelä.

• Anonyymi

No johan alkoi löytyä. Minä olen se "Putkitukka", olin junkkina täkillä ja tuo nimi tuli siitä, kun Leo "Leppari" leikkasi mun pitkän tukan potta päähän menetelmällä. Täkkiförsti oli Kahila, jolla oli toinen silmä "pimeänä" (himmennetty linssi). Olin mukana siinä viiksivallun vartioimisessa, kun hän oli hyttiin teljettynä. Lepparin kanssa soiteltiin kitaraa ja laulettiin keuhkot pellolle. Mukana lauloi ainakin "Näkkäläjärvi" koneförsti ja sitten vielä Elorannan Kari, joka oli täkkäri. Haltsonen ja Tamminen olivat "Syvä Rauma" ja "Pori" Tuomisen Raikka jätti lähtiessään "Suomen Kauppalaivaston Recordin" midshippi käytävän vessanpöntön päälle. Kökköön oli tökätty puutappi, jossa oli paperinen viesti, jossa oli tuo yllämainittu teksti. En vielä tänäpäivänäkään ymmärrä, mitä se tarkoitti.

• Anonyymi

Morjensta vaa Aho täällä yrittää saada yhteyksiä entisii Hansalaisiin. Jos vielä löytyy kaverita vuodelta -64 Seilasin silloin säkänä Afrikan rannikolla.V:nna -66-68 Englanti -kanadaa eka kokkina . V;na70-71 sama juttu-siitä lomille ja takaisin 21/ 7 -71 ulosmaksu 26:s helmikuuta v:nna 72 Olisi todella mukavaa kuulla vanhoista ajoista Soittaakkin voi jos haluaa puh 0451100302

terv. Lasse Aho

• Anonyymi

Olin jumkkina 1966, kippari Ruben Fågelsröm ja yliperämiehenä Gunnar Lehtonen, puosuna U. Vallin.. Korttia pelattiin ahterissa tupakkakartongeista

• Anonyymi00008

Olin Villenä,

• Anonyymi00009

Villenä ja jäin ahterii,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      56
      1242
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      95
      1230
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1060
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      935
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      823
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      114
      804
    7. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      15
      747
    8. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      742
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      629
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      623
    Aihe