Kuka teillä pesee ikkunat

rekattu

Meillä juuri kova periaatesota siitä,mielestäni naisten töitä,en saa niitä kunnolla puhtaiksi millään konstilla mutta nyt on naisväki päättänytkin että minä ja poika saammekin pestä ikkunat tänä vuonna

56

4578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lindax

      Meillä pidetään perheneuvottelu eli Linda istuu keittiön pöydän viereen ja avaa palaverin ja asiakohdan ikkunanpesu. Täten ehdotan että ikkunat pestään tänä keväänä koska viime syksy jäi väliin. Päätetty. KOP.

      Ja Linda ottaa räsyn ja nestepullon ja pitkän kuivauslastan ja lähtee hommiin. :D

      • yopollo

        eli pesijä tiedetään, ajankohta on ainoa mistä voi neuvotella (itsensä kanssa).


      • rekattu
        yopollo kirjoitti:

        eli pesijä tiedetään, ajankohta on ainoa mistä voi neuvotella (itsensä kanssa).

        3-2 ja heidän mielestään se on miesten työtä vaikka yritämmekin vakuuttaaa ettemme saa niitä kunnolla puhtaiksi,oiskos niksejä?


      • aikuinen
        rekattu kirjoitti:

        3-2 ja heidän mielestään se on miesten työtä vaikka yritämmekin vakuuttaaa ettemme saa niitä kunnolla puhtaiksi,oiskos niksejä?

        Ei ikkunanpesu ole miesten eikä naisten työtä.
        Ikkunat pesee se, jolla on sillä hetkellä enemmän aikaa. Jos molemmilla yhtä paljon aikaa, ikkunat pesee se, jolle se on vähemmän vastenmielistä. Jos molemmille yhtä vastenmielistä, pestään vuorotellen.. Jos ei vieläkään ratkennut, niin heitetään arpaa.

        Kun ikkunat on pesty, lopputuloksen negatiivinen arvostelija pesee ne jatkossa.
        Ei ikkunoita koskaan saa kunnolla puhtaaksi.


      • rekattu
        aikuinen kirjoitti:

        Ei ikkunanpesu ole miesten eikä naisten työtä.
        Ikkunat pesee se, jolla on sillä hetkellä enemmän aikaa. Jos molemmilla yhtä paljon aikaa, ikkunat pesee se, jolle se on vähemmän vastenmielistä. Jos molemmille yhtä vastenmielistä, pestään vuorotellen.. Jos ei vieläkään ratkennut, niin heitetään arpaa.

        Kun ikkunat on pesty, lopputuloksen negatiivinen arvostelija pesee ne jatkossa.
        Ei ikkunoita koskaan saa kunnolla puhtaaksi.

        Lohdullista,no nyt olemme sen tehtäväksemme ottaneet ja naisväellä ei sitten saa olla valittamista tuloksesta


    • tietennii - enhän mie luota ukolleni semmosta hommoo, ne ois miun pestävä uuvelleen kuitennii..

      • rekattu

        Onko se vanha sanomalehtikeino edelleen paras,on kysymys omakotitalosta ja siis aika monista ikkunoista


      • rekattu kirjoitti:

        Onko se vanha sanomalehtikeino edelleen paras,on kysymys omakotitalosta ja siis aika monista ikkunoista

        enää viitsi turata niihen lehttiin kanssa, viledalla ja astianpesuainevedellä pesen, sitten huuhtelen ja lastalla kuivaan lopuksi, ja kirkkaan on. Kova urakka tosin, jos kerralla meinaa kaikki selvittää, yleensä pesen niitä useampana päivänä.


      • Suvi2

        jotta paras se on, että ihte pessee. Jos ukolle sen homman uskois, sais sen jäläkeen pestä kuitennii ite ikkunat ja seinät sun muut.


      • Daalia
        Suvi2 kirjoitti:

        jotta paras se on, että ihte pessee. Jos ukolle sen homman uskois, sais sen jäläkeen pestä kuitennii ite ikkunat ja seinät sun muut.

        Meillä pesee mies. Tulee siistiä jälkeä ja nopeasti. Ei siinä kauan nokka tuhise. Itse haluaa tehdä eikä tarvitse käskeä.


      • Suvi2
        Daalia kirjoitti:

        Meillä pesee mies. Tulee siistiä jälkeä ja nopeasti. Ei siinä kauan nokka tuhise. Itse haluaa tehdä eikä tarvitse käskeä.

        tai muuten fiksu. Vanhat äijät hosuvat työn niin huonosti, että varmaan eivät jouvu toistamisseen tekemää.


      • rekattu
        Suvi2 kirjoitti:

        tai muuten fiksu. Vanhat äijät hosuvat työn niin huonosti, että varmaan eivät jouvu toistamisseen tekemää.

        Ei vaan teemme parhaamme pojan kanssa


      • Daalia
        Suvi2 kirjoitti:

        tai muuten fiksu. Vanhat äijät hosuvat työn niin huonosti, että varmaan eivät jouvu toistamisseen tekemää.

        Nuori ja nuori, miten sen ottaa. Täyttää kesällä 52 v. ihan hyvässä iässä. ;-)


      • sinih52
        Daalia kirjoitti:

        Meillä pesee mies. Tulee siistiä jälkeä ja nopeasti. Ei siinä kauan nokka tuhise. Itse haluaa tehdä eikä tarvitse käskeä.

        mies pesee ja tosi kirkkaat ja puhtaat ovat ei tarvitse itse mennä rätin kanssa muka jälkiä paikkailee..


      • Daalia
        sinih52 kirjoitti:

        mies pesee ja tosi kirkkaat ja puhtaat ovat ei tarvitse itse mennä rätin kanssa muka jälkiä paikkailee..

        Olen huomannut vanhan sanonnan olevan totta, työ tekijäänsä opettaa.
        *********

        Minun ei anneta edes pestä ikkunoita kun olen niin lyhyt ja joudun kurkottelemaan ym. (170 cm) :-)


      • Suvi2
        Daalia kirjoitti:

        Olen huomannut vanhan sanonnan olevan totta, työ tekijäänsä opettaa.
        *********

        Minun ei anneta edes pestä ikkunoita kun olen niin lyhyt ja joudun kurkottelemaan ym. (170 cm) :-)

        ku miul on kuus issoo kolmikertasta ikkunaa pestävän. Tikkail mie jouvu keikkumaa ku mie olen kans pien(160). Onneks kääntyyt sissääpäi, muute jäis ulkopuolet pesemättä.

        Mökil ei ole ku muutama ikkuna. Tolua mie käytän. Oletteks kokkeillu mite kirkasta sil saap. Vai onkoha miul nii huono näkö, et en raitoi huomaa. Ikkunapielet kun samal aineel pessee, ni ei tule ötököit ikkunavälist sissää.


      • Suvi2 kirjoitti:

        ku miul on kuus issoo kolmikertasta ikkunaa pestävän. Tikkail mie jouvu keikkumaa ku mie olen kans pien(160). Onneks kääntyyt sissääpäi, muute jäis ulkopuolet pesemättä.

        Mökil ei ole ku muutama ikkuna. Tolua mie käytän. Oletteks kokkeillu mite kirkasta sil saap. Vai onkoha miul nii huono näkö, et en raitoi huomaa. Ikkunapielet kun samal aineel pessee, ni ei tule ötököit ikkunavälist sissää.

        Jos ei vallan valtavan isoja lasia ole.
        Laskin juuri pestävät ikkunat,ruutuja 72kpl/2pintaa=144 pestävää tasoa n.0,5m2 kpl.Eli T-mallin ikkunat talossa.Onneksi sisimmäinen ruutu ns.lämpölasi(umpio)

        Että sääli sit'vähän meitäkin.


      • emw34 kirjoitti:

        Jos ei vallan valtavan isoja lasia ole.
        Laskin juuri pestävät ikkunat,ruutuja 72kpl/2pintaa=144 pestävää tasoa n.0,5m2 kpl.Eli T-mallin ikkunat talossa.Onneksi sisimmäinen ruutu ns.lämpölasi(umpio)

        Että sääli sit'vähän meitäkin.

        Yllättävän paljon kertyy neliöitä,kun laskee pestävät pinnat.Meillä ei varmasti ole kuin keskimääräinen ok-talon määrä pestävää.
        Laskekaapa edes noin määränä,saattaa "säikäyttää"

        meillä pesuneliöt kaikkineen n.80m2.


      • Suvi2
        emw34 kirjoitti:

        Yllättävän paljon kertyy neliöitä,kun laskee pestävät pinnat.Meillä ei varmasti ole kuin keskimääräinen ok-talon määrä pestävää.
        Laskekaapa edes noin määränä,saattaa "säikäyttää"

        meillä pesuneliöt kaikkineen n.80m2.

        Sie sanoit, jot älä sääli, mut nyt mie säälin sinnuuki. Onpa siul urakkaa - toivottavast siul on terveet ja vahvat kädet.

        Totta puhhuin mie en ole neliöit laskentkaa, enkä joka ikkunas olevii kahta semmosta vissiin viiskytsenttistä ruutuu ottant lukkuunkaan.

        Mut niist puhtaist ikkunoist on niin mukava sitte katella korreeta maalimaa.


    • on homma aiottu.
      Vaimo on aina pessyt,mutta nykyisin hänellä töitä liian kanssa,kun minusta ei ole
      (vaimon kuvitelma),niin aika kohtuullista yrittää jotain muuta konstia.

      • rekattu

        Meidän talossa on laskemani mukaan 24 ikkunaa kellarin puoli-ikkunat,kaksinkertaisia kaikki mutta tuplathan nyt samalla poistetaan,vanha talo


      • rekattu kirjoitti:

        Meidän talossa on laskemani mukaan 24 ikkunaa kellarin puoli-ikkunat,kaksinkertaisia kaikki mutta tuplathan nyt samalla poistetaan,vanha talo

        'hinnotettu',mutta täällä maalla ei siivouspalvelun hinnat ole "tolkuttomia".

        Sitten on myös tämä ns,kolmas sektori,eli kerätään varoja jonkun toiminan rahoitukseen.Siihen lienee varaa varmaan lähes kaikilla.


      • muoriska
        rekattu kirjoitti:

        Meidän talossa on laskemani mukaan 24 ikkunaa kellarin puoli-ikkunat,kaksinkertaisia kaikki mutta tuplathan nyt samalla poistetaan,vanha talo

        Suihkapullo, jossa lukee että se on tarkoitettu ikkunan pesemiseen. Sitten vain suihkaus ja toinen, kuivalla pyyhkeellä kuivaksi, ja siinä se on! Puhtaampi kuin ikinä -ikkuna!

        Ikinä en enää pese astianpesuaineella, tulee harmaaksi. Suihkaus vain pullosta, ja toinen ehkä -ja siinä se on -dadaaa... Että jotkut nykyajan keksinnöt ovatkin sitten todella toimivia!


      • Takila
        muoriska kirjoitti:

        Suihkapullo, jossa lukee että se on tarkoitettu ikkunan pesemiseen. Sitten vain suihkaus ja toinen, kuivalla pyyhkeellä kuivaksi, ja siinä se on! Puhtaampi kuin ikinä -ikkuna!

        Ikinä en enää pese astianpesuaineella, tulee harmaaksi. Suihkaus vain pullosta, ja toinen ehkä -ja siinä se on -dadaaa... Että jotkut nykyajan keksinnöt ovatkin sitten todella toimivia!

        siin on sulle saippua jolla voit tiskata, pestä ikkunat, saat pikiset kädet puhtaiksi, farkunlahkeesta öljytahrat pois, pikkupyykin puhtaaks ja keittiön kaapinovet hohtavan valkosiks. Olen kokeillut ja se toimii kelpaa kaikeen muuhun kun intiimihygieniaan. Vaelluksilla korvaa hammastahnan
        Ootako kaikki naisenpuolisko0t unohtaneet sen parhaan pesuaineen kun juoksette uusien hömpötysten perässä ja lähetätte rahaa ameriikkaan


      • Takila kirjoitti:

        siin on sulle saippua jolla voit tiskata, pestä ikkunat, saat pikiset kädet puhtaiksi, farkunlahkeesta öljytahrat pois, pikkupyykin puhtaaks ja keittiön kaapinovet hohtavan valkosiks. Olen kokeillut ja se toimii kelpaa kaikeen muuhun kun intiimihygieniaan. Vaelluksilla korvaa hammastahnan
        Ootako kaikki naisenpuolisko0t unohtaneet sen parhaan pesuaineen kun juoksette uusien hömpötysten perässä ja lähetätte rahaa ameriikkaan

        mutta, mikä Pore -saippua on kyseessä?


      • Takila
        Pirrejuupas kirjoitti:

        mutta, mikä Pore -saippua on kyseessä?

        Sillä nimellä myydään vaan yhtä tuotetta
        keltanen pakkaus 125g muistaakseni ja sillä pesen veneeni öljyisen pilssin huomenna.

        Kysykää mummolta se tiettä millä vaaleat matot pestään puhtaiks


      • Takila kirjoitti:

        Sillä nimellä myydään vaan yhtä tuotetta
        keltanen pakkaus 125g muistaakseni ja sillä pesen veneeni öljyisen pilssin huomenna.

        Kysykää mummolta se tiettä millä vaaleat matot pestään puhtaiks

        mäntysuovasta, vai? Kysysin mummolta, mutta kun on liijan ylläällä jo..


      • Takila
        Pirrejuupas kirjoitti:

        mäntysuovasta, vai? Kysysin mummolta, mutta kun on liijan ylläällä jo..

        Pore on Pore ja valkoinen tehosaippua
        ja mäntysuopa on keltainen mattapyykki ja yleispesutanko tai neste.

        http://www.vaasansaippua.fi/pore.html

        siinä sinulle opiksi ja ojennukseksi
        HH ketju ainakin myy sitä


      • rekattu
        Takila kirjoitti:

        Pore on Pore ja valkoinen tehosaippua
        ja mäntysuopa on keltainen mattapyykki ja yleispesutanko tai neste.

        http://www.vaasansaippua.fi/pore.html

        siinä sinulle opiksi ja ojennukseksi
        HH ketju ainakin myy sitä

        Vanhat konstit usein paremmat kuin uudet


      • Takila
        rekattu kirjoitti:

        Vanhat konstit usein paremmat kuin uudet

        Teelusikallinen liuotettuna veteen ja sumutinpulloon toimii ja ikkunat on puhtaat
        samoin kun koko köökki

        ja ukon paatti


      • Takila kirjoitti:

        Pore on Pore ja valkoinen tehosaippua
        ja mäntysuopa on keltainen mattapyykki ja yleispesutanko tai neste.

        http://www.vaasansaippua.fi/pore.html

        siinä sinulle opiksi ja ojennukseksi
        HH ketju ainakin myy sitä

        että epäilin mäntysuovaksi tuota Poretta, vaikka eihän sillä kukaan kristitty tietysti ole ikkunoita pesemässä :))

        En ole koskaan kuullutkaan tuosta Pore -saippuasta, sillä kysyin - eihän se ole sitten sitä kissasaippuaaksi sanottua, jolla voi pestä esim. nahkaisia huonekaluja? Tuohon Pore - nimiseen saippuaan en ole koskaan törmännyt.

        Kiitos vaan vasta uksesta..


      • Takila
        Pirrejuupas kirjoitti:

        että epäilin mäntysuovaksi tuota Poretta, vaikka eihän sillä kukaan kristitty tietysti ole ikkunoita pesemässä :))

        En ole koskaan kuullutkaan tuosta Pore -saippuasta, sillä kysyin - eihän se ole sitten sitä kissasaippuaaksi sanottua, jolla voi pestä esim. nahkaisia huonekaluja? Tuohon Pore - nimiseen saippuaan en ole koskaan törmännyt.

        Kiitos vaan vasta uksesta..

        Kaikki Vaasalaiset tuntee sen tehon ja muuta ei kodisa tarvitakkaan. anna konerempan jölkeen ukolle sankollinen kylmää vettä ja PORE saippua, kädet tulee puhtaiks , itte olin just veneen kimpus ja Poreella pesin ja nyt voin vaikka valkosta pitsiä silittää kädelläni.

        Pore kelpaa kaikkeen muuhun paitsi intiimihygieniaan.

        Jopa auton moottorin osat pesen sillä ja hyvää tulee.


      • Pirre*
        Takila kirjoitti:

        Kaikki Vaasalaiset tuntee sen tehon ja muuta ei kodisa tarvitakkaan. anna konerempan jölkeen ukolle sankollinen kylmää vettä ja PORE saippua, kädet tulee puhtaiks , itte olin just veneen kimpus ja Poreella pesin ja nyt voin vaikka valkosta pitsiä silittää kädelläni.

        Pore kelpaa kaikkeen muuhun paitsi intiimihygieniaan.

        Jopa auton moottorin osat pesen sillä ja hyvää tulee.

        oiskkoon tuo noin hyvää kuin annat ymmärtää:), mutta pitääpä kokeilla, jos mistä sitä löydän ja jos se vaikka minut korvais - siivouspäivänä.

        Kiitti vinkistä.


      • Anonyymi
        Takila kirjoitti:

        Sillä nimellä myydään vaan yhtä tuotetta
        keltanen pakkaus 125g muistaakseni ja sillä pesen veneeni öljyisen pilssin huomenna.

        Kysykää mummolta se tiettä millä vaaleat matot pestään puhtaiks

        Juurikin näin


    • Suvi2

      viidenkympin kieppeillä oleva on NUORI. Vasta 90 ikäistä voi nimittää vanhaksi - tai sitten ei.

      • Suvi2

        alkavat näköjään mennä huut jonnekin, joten lie parasta painua peiton alle. Tämäkin äskeinenkin oli tarkoitettu Daalian kirjoituksen jälkeen.


    • maron

      pesen ihan itse - mies kyllä pesisi jos pyytäisin, mutta olen siitä omituinen tyyppi että pidän ikkunanpesusta.
      Muut siivoukset ei sitten niin kiinnostakaan, mutta varsinkin keväällä on kiva katsella ulos puhtaasta ikkunasta.

    • eeroliini

      Työpanokseen nähden palkkio runsas joka kevät ;D

    • Jääräpää

      minun nauraa. Vai on naisväki päättänyt, että miehet pesee ikkunat. Kyllä ainakin meillä, niin ikkunanpesut kuin muutkin siivoukset kuuluvat niihin naisten oikeuksiin. Ja meillä ei totisesti poljeta naisten oikeuksia.

      Meillä on aikalailla selvä raja, mitkä on niitä ns. naisten töitä ja mitkä miesten töitä. Asutaan maaseudulla, puulämmitteisessä omakotitalossa, joten katsellaan asioita ehkä hieman eri näkökulmasta, kuin useimmat tälle palstalle kirjoittavat.

      Tuli tuossa mieleeni pari vanhaa sanontaa, tuolta Savon ja Karjalan rajoilta. "Joutavilla on jottain" ja "Jos ei oo mittään, niin jottain pittää olla". Eli, kun ei ole muuta tekemistä, kirjoitellaan vaikka tyhjänpäiväisyyksiä ja itsestäänselvyyksiä tänne, toisten yhtä joutavien luettaviksi ja kommentoitaviksi.

      • Takila

        Kannatat perinteitä ja loottuuttelet lisäks että ämmäin hommat on perinteisiä
        Et polje ämmäin oikeuksia
        siis et myöskään
        polje ämmääs
        mut ei mittee mie tuun ämmääs avittaan
        suap kerranki miähen avukseen

        Savo täytemaaksi Gotlanninpenkereeseen


      • rekattu

        Kuten tiedät on suuren talon ikkunoissa paljon pesemistä,myös ulkopuolelta kun on ne vanhanaikaiset tuplat
        Vaimoväki luo meillä myös lunta tai leikkaa nurmikon jos tarvis enkä ole paikalla tai poika tullut käymään,niin se täällä toimii


      • muoriska

        Herra Jääräpää on täällä????


    • yksineläjänä

      nykyisin se ikkunanpesu on minun hommani .
      Ei ole tullut ongelmaa kuitenkaan .

    • n52

      kertomalla kuinka paljon rakastan ja perusteellisella selvityksellä tyttärelleni(melkein17v.)kuinka tärkeää on hänelle oppia ikkunanpesujen salat.Varsinkin jos hän valitsee kumppaniksenn tumpelon. =kiristys

      Sen jälkeen soitan yhdelle pojistani ja kerron kuinka paljon häntä rakastan ja kysyn josko hän tulisi hakemaan täydennystä ruokiinsa ja lupaan pistää makaronia ja tonnikalaa syövälle tulevaisuuden toivolle mukaan äidin lihapullia ja plussaksi vessapaperia. =ostettu

      Kolmanneksi soitan vielä yhdelle pojistani ja kerron rakastavani häntä ja kuinka minulla on okea käsi oikeastaan kipeä joten. =velvollisuus

      Kaikki on siis kasassa ja ikkunat puhdistuvat lasteni voimalla!
      Entä minä?
      No ne äidin lihapullat!!!!

      • hennaliisa1

        ko sitä hommaa en kenelekkää toisele uskoskaa.
        Tään iltapäivää muute pesinkii ja nyt ne kiiltäät kirkkauttaa.

        Ikkunat ko pessöö ni koko huusholli on niiko ois joka paikka siivottu.


      • n52
        hennaliisa1 kirjoitti:

        ko sitä hommaa en kenelekkää toisele uskoskaa.
        Tään iltapäivää muute pesinkii ja nyt ne kiiltäät kirkkauttaa.

        Ikkunat ko pessöö ni koko huusholli on niiko ois joka paikka siivottu.

        Minä taas olen aika laiska luonne joka ajattellee,että on jo kouluttanut muksuistaan aikas hyviä ikkunan pesijöitä,mutta todellisuudessa minulla on hiukan ongelmia tuon toisen handun kanssa ja en tee sellaista hommaa ylöspäin kurkotellen jos voin siitä jotenkin livahtaa...=)

        Meillä päätettiin,että ensiviikolla sään mukaan.

        Miten sie viel ylhääl?


      • Likaisista ikkunoista on etua
        hennaliisa1 kirjoitti:

        ko sitä hommaa en kenelekkää toisele uskoskaa.
        Tään iltapäivää muute pesinkii ja nyt ne kiiltäät kirkkauttaa.

        Ikkunat ko pessöö ni koko huusholli on niiko ois joka paikka siivottu.

        Ei tarvitse verhoja ja aurinko ei paista sisään,ei näy pöly ;D


      • hennaliisa1
        n52 kirjoitti:

        Minä taas olen aika laiska luonne joka ajattellee,että on jo kouluttanut muksuistaan aikas hyviä ikkunan pesijöitä,mutta todellisuudessa minulla on hiukan ongelmia tuon toisen handun kanssa ja en tee sellaista hommaa ylöspäin kurkotellen jos voin siitä jotenkin livahtaa...=)

        Meillä päätettiin,että ensiviikolla sään mukaan.

        Miten sie viel ylhääl?

        yli puole yö.
        Tänä aamun tul nukuttuu kaheksaa ast.
        Ukko ol käyttänt koiraa ulkon, enkä mie ies kuult
        ko nukuin nii makijast.
        On mukavaa kahella ikkuunoita ja ikkunois ulos ko ne ovat nii kirkkaat.
        Nää lauantaipäivät ovat miust nii mukavii - aina olleet. Omakotitalos assuis voip kyl käyvä vaik joka ilta saunas, mut lauantaisauna on jotekii kuitekii erilaine, vissii sitä varte ko on siivottu ja leivottu ja tietää et aamul ei tarvii männä töihekää.


      • hennaliisa1
        Likaisista ikkunoista on etua kirjoitti:

        Ei tarvitse verhoja ja aurinko ei paista sisään,ei näy pöly ;D

        tuolleekii aatella, mut kyl mie ainakii tuntisin suurtä epäviihtyvyyttä, jos ei ois verhoi ikkunois ja sit ne ikkunat oisiit nii likaset ettei läpi näkis.


      • Eikö
        hennaliisa1 kirjoitti:

        tuolleekii aatella, mut kyl mie ainakii tuntisin suurtä epäviihtyvyyttä, jos ei ois verhoi ikkunois ja sit ne ikkunat oisiit nii likaset ettei läpi näkis.

        Joillakin on myös huumorintajua ;D


      • n52
        hennaliisa1 kirjoitti:

        yli puole yö.
        Tänä aamun tul nukuttuu kaheksaa ast.
        Ukko ol käyttänt koiraa ulkon, enkä mie ies kuult
        ko nukuin nii makijast.
        On mukavaa kahella ikkuunoita ja ikkunois ulos ko ne ovat nii kirkkaat.
        Nää lauantaipäivät ovat miust nii mukavii - aina olleet. Omakotitalos assuis voip kyl käyvä vaik joka ilta saunas, mut lauantaisauna on jotekii kuitekii erilaine, vissii sitä varte ko on siivottu ja leivottu ja tietää et aamul ei tarvii männä töihekää.

        tunnustaa kuinka monelta minä tänää vasta nousin ylös,mutta taisi olla kerääntynyt univelkaa ja minulle myös viikonloppu on sitä ettei kello herätä ennen seisemää.
        Vien aamuisin iltatähteni kouluun.
        Se lauantaisauna Jess!

        Onko teillä puilla lämmitettävä?


      • hennaliisa1
        n52 kirjoitti:

        tunnustaa kuinka monelta minä tänää vasta nousin ylös,mutta taisi olla kerääntynyt univelkaa ja minulle myös viikonloppu on sitä ettei kello herätä ennen seisemää.
        Vien aamuisin iltatähteni kouluun.
        Se lauantaisauna Jess!

        Onko teillä puilla lämmitettävä?

        iha puil lämmitettävä sauna.
        Kyl siin saap paremmat löylyt.


      • hennaliisa1
        Eikö kirjoitti:

        Joillakin on myös huumorintajua ;D

        Ikkuna pesukii tai pesmättä jättämine on sellasta tyylillää taaplaamista.

        Sillehä sitä tosiaakii sanotaa, et "jokkaine taaplaa tyylillää ja jälki on sen näköstä."


      • n52
        hennaliisa1 kirjoitti:

        iha puil lämmitettävä sauna.
        Kyl siin saap paremmat löylyt.

        mieltä,mutta minulla on sähköjuttu ja olen vihjaillut jälkikasvulle,että minusta olisi ihanaa jos tuossa pihalla olisi erikseen toinen sauna koska rakennusoikeuttakin on reilusti vielä jäljellä.
        Tiedä sitten toteutuuko haaveeni.
        Minä olen aina haaveillut asioita kuten viheltävä vesipannu tai oma takka ja ne ovat kyllä toteutuneet joten täytyykin jatkossa pistää kunnon pinnistys haavekohteeksi se sauna....=)


    • Pirre*

      niin, kukahan pesis :/

      • Jermu

        Ja on tehnyt kirkasta jälkeä aina.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe