onko kellään tietoa onko lunkulla vielä härmäläisiä kippareita ja styyrejä botskeissaan?
lunkun härmäläiset
10
181
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin kippareita jonkin verran, styyreistä en oss nyt sanoa, tiedän että aikaisemmin oli ehdoton törni 6kk.
- Anonyymi
Ei kai MERIMIEHET viitsi lyhyemmäksi aikaa laivaan laukkuinen raahautuakaan. Kontrahdin jälkeen parin kuukauden vapaa ja taas taipaleelle. Näistä pitkistä lomistahan meitä aikoinaan kadehdittiin.
No tankkipöpöksihän siinä hiukan tuli, mutta saipa valmiuksia korona karanteeniin ja vanhainkotiin nauttimaan elämästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai MERIMIEHET viitsi lyhyemmäksi aikaa laivaan laukkuinen raahautuakaan. Kontrahdin jälkeen parin kuukauden vapaa ja taas taipaleelle. Näistä pitkistä lomistahan meitä aikoinaan kadehdittiin.
No tankkipöpöksihän siinä hiukan tuli, mutta saipa valmiuksia korona karanteeniin ja vanhainkotiin nauttimaan elämästä.Tästähän voidaan päätellä että MERIMIEHIÄ ei tarvita mihinkään koska käytännössä kaikki Suomen lipun alla työskentelevät noudattavat 1:1 vuorottelua joka ei ole 6kk suomalaisilla. Eivätkä vakituiset raahaa kovin isoja laukkuja mukanaan koska tarvittavat tavarat on laivalla. Ja laivat liikkuu silti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästähän voidaan päätellä että MERIMIEHIÄ ei tarvita mihinkään koska käytännössä kaikki Suomen lipun alla työskentelevät noudattavat 1:1 vuorottelua joka ei ole 6kk suomalaisilla. Eivätkä vakituiset raahaa kovin isoja laukkuja mukanaan koska tarvittavat tavarat on laivalla. Ja laivat liikkuu silti!
Hei montakohan laivaa Lunkulla on Suomen lipun alla? Kuinka vähän muillakaan varustamoilla? Vastaus: aika pieni on kauppalaivastomme.
Aloittaja kyseli Lunkusta ja taitaa siis olla kiinnostunut. Minulla ei ole aavistustakaan heidän laivojensa miehityksestä. Nyt on jo tuota ikääkin kertynyt aika paljon ja varsinkaan tankkilaivat eivät ole olleet suuren kiinnostukseni kohteena koskaan.
Olisi kysyjälle tietenkin suurenmoista saada vastaus kysymykseensä. Kuulemma jobeista on Suomessakin pulaa. Varsinkin ihmisten seilauksen alkutaipaleella. Toivottavasti nuoret merenkulusta kiinnostuneet pääsevät hankkimaan kokemusta ja sitä kautta urallaan eteen päin joko laivoilla tai maahommissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei montakohan laivaa Lunkulla on Suomen lipun alla? Kuinka vähän muillakaan varustamoilla? Vastaus: aika pieni on kauppalaivastomme.
Aloittaja kyseli Lunkusta ja taitaa siis olla kiinnostunut. Minulla ei ole aavistustakaan heidän laivojensa miehityksestä. Nyt on jo tuota ikääkin kertynyt aika paljon ja varsinkaan tankkilaivat eivät ole olleet suuren kiinnostukseni kohteena koskaan.
Olisi kysyjälle tietenkin suurenmoista saada vastaus kysymykseensä. Kuulemma jobeista on Suomessakin pulaa. Varsinkin ihmisten seilauksen alkutaipaleella. Toivottavasti nuoret merenkulusta kiinnostuneet pääsevät hankkimaan kokemusta ja sitä kautta urallaan eteen päin joko laivoilla tai maahommissa.Aikaisemmin oli härmäläisiä miehistönpuolella yhdellä laivalla,channel dragon, ja muistaakseni myöhemmin katjalla, nyt en osaa sanoa varmasti mutta paha pelkään että jos joku kysyy paikka miehistönpuolelle tulee eioota. Kroatiasta ja koreasta halaavat porukka töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikaisemmin oli härmäläisiä miehistönpuolella yhdellä laivalla,channel dragon, ja muistaakseni myöhemmin katjalla, nyt en osaa sanoa varmasti mutta paha pelkään että jos joku kysyy paikka miehistönpuolelle tulee eioota. Kroatiasta ja koreasta halaavat porukka töihin.
Vikahan on juuri meissä. Puhutaan 1:1 vaihtosysteemistä. Sitten puhutaan muutaman viikon vuorottelusta. Hyvät ystävät, ei sellainen onnistu MERELLÄ. Olisi huiman kallista redarille lennättää mies/nainen esim. Singaporeen ja takaisin vaikkapa Australiasta muutaman viikon kuluttua jne.
Nämä Turku - Tukholma välin lautat ovat asia erikseen. Toki ymmärtääkseni sielläkin porukka "jaksoi" olla kuukausia vielä 1970 luvulla. Nykyiset työntekijät väsyvät kovin lyhyessä ajassa. Heikentyneitä ovat Suomen pojat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vikahan on juuri meissä. Puhutaan 1:1 vaihtosysteemistä. Sitten puhutaan muutaman viikon vuorottelusta. Hyvät ystävät, ei sellainen onnistu MERELLÄ. Olisi huiman kallista redarille lennättää mies/nainen esim. Singaporeen ja takaisin vaikkapa Australiasta muutaman viikon kuluttua jne.
Nämä Turku - Tukholma välin lautat ovat asia erikseen. Toki ymmärtääkseni sielläkin porukka "jaksoi" olla kuukausia vielä 1970 luvulla. Nykyiset työntekijät väsyvät kovin lyhyessä ajassa. Heikentyneitä ovat Suomen pojat.Entäpä purjelaivojen aikaan,silloin kun miehet olivat rautaa ja laivat puuta?
- Anonyymi
Ainakin huhtikuussa yx tuttu lensi toiselle sopimukselleen masteriksi Lunkulle.
Eka törni oli 4 2 4 sopimuksella (10kk max. 60 vrk kotona verovapauden vuoksi).
Nykyisen törnin kestoa en kysynyt. Ekalla sopimuksella vaihtoi laivaa ja nyt toisella sopimuksella kolmanteen laivaan. Ekalla sopimuksella oli 4kk ekassa laivassa, vajaat 2 kk kotona ja 4kk toisessa laivassa eli laiva vaihtuu joka kerta (muutenhan vuorottelu ei toimisi eikä verovapausehto täyttyisi). Muihin suomalaisiin ei ole laivalla törmännyt. Toki joku ahvenanmaalainen konetarkastaja on käynyt laivassa.- Anonyymi
Onko Kotkasta kyseinen Masteri?
- Anonyymi
On.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892