En tiedä, onko kellään samanlaista ahdistusta, mutta minulla alkaa koulussa välillä ahdistamaan tietyt oppiaineet opettajien takia. Jos esimerkiksi opettajani ei ole mielestäni kohtelias minua kohtaan, aine alkaa ahdistaa minua, enkä voi asialle mitään. Ja jos joku opettaja vaikka pakottaa sinut vastaamaan usein vaikket ole viitannut, niin alkaa ahdistamaan. Olen siis tällä hetkellä yläasteella. Toivoisin, että joku osaisi auttaa minua asian kanssa, koska tällä hetkellä olen ahdistunut todella monesta aineesta.
Jotkut oppiaineet alkavat ahdistaa opettajien takia.
4
60
Vastaukset
- Anonyymi
Missä koulussa sinä nyt olet, kouluthan on kiinni. Vain etäopetusta saa.
Valmistaudu tunneille aina hyvin, niin ei pelota niin paljon! - Anonyymi
Tuo kuulostaa ihan luonnolliselta herkän ihmisen reaktiolta. Itse olen sairaseläkkeellä oleva ihminen, ja reagoin monessa tilanteessa vastaavalla tavalla.
Teillä on varmaan koulukuraattori, opinto-ohjaaja, tai edes terveydenhoitaja? Juttele jonkun kanssa asiasta (tässä vaiheessa ilmeisesti etänä). Sinun on tärkeää saada opiskelluksi kaikki aineet. Joku ammattihenkilö varmasti pystyy antamaan sinulle sellaista tukea, jolla selviät hankalista tilanteista!- Anonyymi
Mene juttelemaan jonkun kouluterapeutin kanssa.
On kaksi mahdollisuutta:
1) Opettele kestämään ja opettele ymmärtämään muita ihmisiä.
Muilla ihmisillä saattaa olla huono päivä, eivätkä he jaksa aina olla ystävällisiä ja he eivät tiedä millä äänenpainolla sinulle pitäisi puhua.
Opettaja ehkä huomaa, että sinä et taida ymmärtää ja siksi oikeastaan haluaa auttaa sinua ja varmistaa, siksi kysyy. Sinä tulkitset sen "pakottamiseksi", yritä ymmärtää opettajan kannalta.
Sitten on se että kaikki ihmiset käyttävät sanaa "ahdistunut", olipa mikä asia hyvänsä, mikä ei mene just oman mielen mukaisesti, niin silloin "ahdistutaan".
Karmea sana tää "ahdistus".
2) toinen mahdollisuus on että olet yliherkkä.
Sinun pitää ottaa selville oletko sitä. Niitä on sellaisia testejä.
Jos oikeasti olet yliherkkä, niin silloin asiaa pitää katsoa toiselta kannalta.
Googlaa. Apua löytyy. Jo se että tietää että on yliherkkä, niin se auttaa.
Silloin ymmärtää asiayhteyden paremmin ja voi suhtautua toisella tavalla.
Jos on yliherkkä, niin monissa asioissa siitä on paljon hyötyä!
Kielteisenä on se että ottaa asiat kielteiseltä kannalta. Mutta siitä pääsee yli, kun tietää ja yrittää harjoituttaa itsensä kestämään sen, ja ajattelemaan toiselta kannalta.
Ammatinvalintaan vaikuttaa.
Kuten tuo edellinenkin sanoo, niin sinun on tärkeää saada opiskelusi ja että otat yhteyttä ammattihenkilöön joka antaa neuvoja ja auttaa sinua.
Hyvä kun olet ottanut asian esille, sillä tavalla ongelmat ratkeavat.
Onnea sinulle opinnoissasi!
- Anonyymi
Mä oon kans yläasteella ja sama juttu. Mulla alkaa muun muassa äikkä ja liikunta ahistaa. Yks mikä vois auttaa on että jos opettaja pyytää usein vastaamaan vastaa tarkoituksella väärin. Mulla toimii koska opettajat kyllästyy vääriin vastauksiin😅
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983