Jotkut oppiaineet alkavat ahdistaa opettajien takia.

Anonyymi

En tiedä, onko kellään samanlaista ahdistusta, mutta minulla alkaa koulussa välillä ahdistamaan tietyt oppiaineet opettajien takia. Jos esimerkiksi opettajani ei ole mielestäni kohtelias minua kohtaan, aine alkaa ahdistaa minua, enkä voi asialle mitään. Ja jos joku opettaja vaikka pakottaa sinut vastaamaan usein vaikket ole viitannut, niin alkaa ahdistamaan. Olen siis tällä hetkellä yläasteella. Toivoisin, että joku osaisi auttaa minua asian kanssa, koska tällä hetkellä olen ahdistunut todella monesta aineesta.

4

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Missä koulussa sinä nyt olet, kouluthan on kiinni. Vain etäopetusta saa.

Valmistaudu tunneille aina hyvin, niin ei pelota niin paljon!

• Anonyymi

Tuo kuulostaa ihan luonnolliselta herkän ihmisen reaktiolta. Itse olen sairaseläkkeellä oleva ihminen, ja reagoin monessa tilanteessa vastaavalla tavalla.

Teillä on varmaan koulukuraattori, opinto-ohjaaja, tai edes terveydenhoitaja? Juttele jonkun kanssa asiasta (tässä vaiheessa ilmeisesti etänä). Sinun on tärkeää saada opiskelluksi kaikki aineet. Joku ammattihenkilö varmasti pystyy antamaan sinulle sellaista tukea, jolla selviät hankalista tilanteista!

• Anonyymi

Mene juttelemaan jonkun kouluterapeutin kanssa.

On kaksi mahdollisuutta:
        1) Opettele kestämään ja opettele ymmärtämään muita ihmisiä.
        Muilla ihmisillä saattaa olla huono päivä, eivätkä he jaksa aina olla ystävällisiä ja he eivät tiedä millä äänenpainolla sinulle pitäisi puhua.
        Opettaja ehkä huomaa, että sinä et taida ymmärtää ja siksi oikeastaan haluaa auttaa sinua ja varmistaa, siksi kysyy. Sinä tulkitset sen "pakottamiseksi", yritä ymmärtää opettajan kannalta.
        Sitten on se että kaikki ihmiset käyttävät sanaa "ahdistunut", olipa mikä asia hyvänsä, mikä ei mene just oman mielen mukaisesti, niin silloin "ahdistutaan".
        Karmea sana tää "ahdistus".

2) toinen mahdollisuus on että olet yliherkkä.
        Sinun pitää ottaa selville oletko sitä. Niitä on sellaisia testejä.

Jos oikeasti olet yliherkkä, niin silloin asiaa pitää katsoa toiselta kannalta.
        Googlaa. Apua löytyy. Jo se että tietää että on yliherkkä, niin se auttaa.
        Silloin ymmärtää asiayhteyden paremmin ja voi suhtautua toisella tavalla.

Jos on yliherkkä, niin monissa asioissa siitä on paljon hyötyä!
        Kielteisenä on se että ottaa asiat kielteiseltä kannalta. Mutta siitä pääsee yli, kun tietää ja yrittää harjoituttaa itsensä kestämään sen, ja ajattelemaan toiselta kannalta.
        Ammatinvalintaan vaikuttaa.

Kuten tuo edellinenkin sanoo, niin sinun on tärkeää saada opiskelusi ja että otat yhteyttä ammattihenkilöön joka antaa neuvoja ja auttaa sinua.

Hyvä kun olet ottanut asian esille, sillä tavalla ongelmat ratkeavat.

Onnea sinulle opinnoissasi!

• Anonyymi

Mä oon kans yläasteella ja sama juttu. Mulla alkaa muun muassa äikkä ja liikunta ahistaa. Yks mikä vois auttaa on että jos opettaja pyytää usein vastaamaan vastaa tarkoituksella väärin. Mulla toimii koska opettajat kyllästyy vääriin vastauksiin😅

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      84
      1756
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1399
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      119
      1190
    4. Siltojen varjoissa

Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      287
      1137
    5. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      87
      1132
    6. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      63
      942
    7. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      56
      932
    8. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      900
    9. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      40
      887
    10. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      854
    Aihe