Voisiko joku kiltti auttaa minua tämän anoreksian kanssa!

Anonyymi

Moikka. Oon tämmöinen 13v tyttö kellä on vakvava syömishäiriö minua joka ilta pelottaa että kuolen koska olen syönyt liian vähän jos kellään on vinkkejä mitrn daisin ruuqn maistumaan laittakaa ihmeessä! 😫

4

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuinka pitkä oot ja paljon painat

    • Anonyymi

      Näyttää olevan kirjoitushäiriökin. Varmaan kannattaisi hakea jotain terapeuttista apua, kun syömishäiriö on osittain psyykkinen ongelma. Homeopatiastakin voisi olla apua, jos pääset käymään homeopaatilla.

      Itsekin olen jossain määrin sairastellut sitä, ja myös bulimaniaa. Meditaatio auttoi ja ns kiirtan Baba Nam Kevalam...

    • Anonyymi

      Olet varmaan hoidon piirissä, koska tiedät olevasi vakavasti sairas. Kuoleman riski on todellinen, olet siinä oikeassa. Äitini sairasti anoreksian yli puoli vuosisataa sitten. Silloin tauti oli harvinainen, eikä nykyisiä hoitokäytäntöjä ollut. Hän pääsi omaisen ansiosta aivan toisen alan yksityissairaalaan. Siellä lääkäri ihan reilusti sanoi, että hän tässä miettii, mitä kuolintodistukseen kirjoittaa. Äitini sai päättää itse, mitä syödä. Muistaakseni hän halusi jäätelöä ja suklaata. Niitä tuli sitten jokaisella potilasaterialla, eikä muita. Lääkkeenä oli B-vitamiinipistoksia. Äiti toipui ja sai lapsia ja elää vielä.

      Sinun mielesi tekee varmasti jotain syömistä, yrität vain kieltää tarpeen. Syö sitä, mutta hallitusti, jottet oksenna. Olet kuolemassa nälkään, ja tiedät sen, samalla mielesi väittää sinun olevan kauhea läski. Tiedät, ettei se ole totta. Eli syö tai juo, jotain, mistä tykkäät, minkä perään olet kuolannut. Vähän ja kohtuullisen usein, kunnes maha taas kestää syömistä. Tarvitset myös ammattilaisen apua.

    • Moikka!
      Hienoa että kysyt rohkeasti apua tilanteeseesi. Kannustan sinua kääntymään koululääkärin, oman hoitotahosi tai terveyskeskuslääkärin puoleen, jotta saat apua tilanteeseesi ja pelkoihisi. Syömishäiriöstä toipuminen ja esimerkiksi syömisen uudelleen harjoittelu on asioita, jotka herättävät monenlaisia tunteita ja siksi niihin on tärkeää hakea ja saada ammatillista apua. On ymmärrettävää, että mielessäsi risteilee monenlaisia huolia ja pelkoja ja näistä peloista on tärkeä päästä puhumaan ja kohtaamaan niitä yhdessä terveydenhuollon ammattilaisen kanssa.

      Jos ajan varaaminen tai koululääkärille/terveyskeskukseen meno jännittää, ekalle tapaamiselle/puheluun voi pyytää vaikka oman vanhemman tai läheisen ystävän tueksi.

      Tsemppiä ja valoisampaa kevättä toivotellen,
      Niina/Syömishäiriöliitto - SYLI ry

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe