Voisiko joku kiltti auttaa minua tämän anoreksian kanssa!

Anonyymi

Moikka. Oon tämmöinen 13v tyttö kellä on vakvava syömishäiriö minua joka ilta pelottaa että kuolen koska olen syönyt liian vähän jos kellään on vinkkejä mitrn daisin ruuqn maistumaan laittakaa ihmeessä! 😫

4

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuinka pitkä oot ja paljon painat

• Anonyymi

Näyttää olevan kirjoitushäiriökin. Varmaan kannattaisi hakea jotain terapeuttista apua, kun syömishäiriö on osittain psyykkinen ongelma. Homeopatiastakin voisi olla apua, jos pääset käymään homeopaatilla.

Itsekin olen jossain määrin sairastellut sitä, ja myös bulimaniaa. Meditaatio auttoi ja ns kiirtan Baba Nam Kevalam...

• Anonyymi

Olet varmaan hoidon piirissä, koska tiedät olevasi vakavasti sairas. Kuoleman riski on todellinen, olet siinä oikeassa. Äitini sairasti anoreksian yli puoli vuosisataa sitten. Silloin tauti oli harvinainen, eikä nykyisiä hoitokäytäntöjä ollut. Hän pääsi omaisen ansiosta aivan toisen alan yksityissairaalaan. Siellä lääkäri ihan reilusti sanoi, että hän tässä miettii, mitä kuolintodistukseen kirjoittaa. Äitini sai päättää itse, mitä syödä. Muistaakseni hän halusi jäätelöä ja suklaata. Niitä tuli sitten jokaisella potilasaterialla, eikä muita. Lääkkeenä oli B-vitamiinipistoksia. Äiti toipui ja sai lapsia ja elää vielä.

Sinun mielesi tekee varmasti jotain syömistä, yrität vain kieltää tarpeen. Syö sitä, mutta hallitusti, jottet oksenna. Olet kuolemassa nälkään, ja tiedät sen, samalla mielesi väittää sinun olevan kauhea läski. Tiedät, ettei se ole totta. Eli syö tai juo, jotain, mistä tykkäät, minkä perään olet kuolannut. Vähän ja kohtuullisen usein, kunnes maha taas kestää syömistä. Tarvitset myös ammattilaisen apua.

• Moikka!
      Hienoa että kysyt rohkeasti apua tilanteeseesi. Kannustan sinua kääntymään koululääkärin, oman hoitotahosi tai terveyskeskuslääkärin puoleen, jotta saat apua tilanteeseesi ja pelkoihisi. Syömishäiriöstä toipuminen ja esimerkiksi syömisen uudelleen harjoittelu on asioita, jotka herättävät monenlaisia tunteita ja siksi niihin on tärkeää hakea ja saada ammatillista apua. On ymmärrettävää, että mielessäsi risteilee monenlaisia huolia ja pelkoja ja näistä peloista on tärkeä päästä puhumaan ja kohtaamaan niitä yhdessä terveydenhuollon ammattilaisen kanssa.

Jos ajan varaaminen tai koululääkärille/terveyskeskukseen meno jännittää, ekalle tapaamiselle/puheluun voi pyytää vaikka oman vanhemman tai läheisen ystävän tueksi.

Tsemppiä ja valoisampaa kevättä toivotellen,
      Niina/Syömishäiriöliitto - SYLI ry

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      337
      2361
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      60
      2024
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      111
      1702
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1415
    5. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      184
      1369
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      73
      1344
    7. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      26
      1315
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1267
    9. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1227
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1056
    Aihe