Moikka. Oon tämmöinen 13v tyttö kellä on vakvava syömishäiriö minua joka ilta pelottaa että kuolen koska olen syönyt liian vähän jos kellään on vinkkejä mitrn daisin ruuqn maistumaan laittakaa ihmeessä! 😫
Voisiko joku kiltti auttaa minua tämän anoreksian kanssa!
4
217
Vastaukset
- Anonyymi
Kuinka pitkä oot ja paljon painat
- Anonyymi
Näyttää olevan kirjoitushäiriökin. Varmaan kannattaisi hakea jotain terapeuttista apua, kun syömishäiriö on osittain psyykkinen ongelma. Homeopatiastakin voisi olla apua, jos pääset käymään homeopaatilla.
Itsekin olen jossain määrin sairastellut sitä, ja myös bulimaniaa. Meditaatio auttoi ja ns kiirtan Baba Nam Kevalam... - Anonyymi
Olet varmaan hoidon piirissä, koska tiedät olevasi vakavasti sairas. Kuoleman riski on todellinen, olet siinä oikeassa. Äitini sairasti anoreksian yli puoli vuosisataa sitten. Silloin tauti oli harvinainen, eikä nykyisiä hoitokäytäntöjä ollut. Hän pääsi omaisen ansiosta aivan toisen alan yksityissairaalaan. Siellä lääkäri ihan reilusti sanoi, että hän tässä miettii, mitä kuolintodistukseen kirjoittaa. Äitini sai päättää itse, mitä syödä. Muistaakseni hän halusi jäätelöä ja suklaata. Niitä tuli sitten jokaisella potilasaterialla, eikä muita. Lääkkeenä oli B-vitamiinipistoksia. Äiti toipui ja sai lapsia ja elää vielä.
Sinun mielesi tekee varmasti jotain syömistä, yrität vain kieltää tarpeen. Syö sitä, mutta hallitusti, jottet oksenna. Olet kuolemassa nälkään, ja tiedät sen, samalla mielesi väittää sinun olevan kauhea läski. Tiedät, ettei se ole totta. Eli syö tai juo, jotain, mistä tykkäät, minkä perään olet kuolannut. Vähän ja kohtuullisen usein, kunnes maha taas kestää syömistä. Tarvitset myös ammattilaisen apua. Moikka!
Hienoa että kysyt rohkeasti apua tilanteeseesi. Kannustan sinua kääntymään koululääkärin, oman hoitotahosi tai terveyskeskuslääkärin puoleen, jotta saat apua tilanteeseesi ja pelkoihisi. Syömishäiriöstä toipuminen ja esimerkiksi syömisen uudelleen harjoittelu on asioita, jotka herättävät monenlaisia tunteita ja siksi niihin on tärkeää hakea ja saada ammatillista apua. On ymmärrettävää, että mielessäsi risteilee monenlaisia huolia ja pelkoja ja näistä peloista on tärkeä päästä puhumaan ja kohtaamaan niitä yhdessä terveydenhuollon ammattilaisen kanssa.
Jos ajan varaaminen tai koululääkärille/terveyskeskukseen meno jännittää, ekalle tapaamiselle/puheluun voi pyytää vaikka oman vanhemman tai läheisen ystävän tueksi.
Tsemppiä ja valoisampaa kevättä toivotellen,
Niina/Syömishäiriöliitto - SYLI ry
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783