Kaksi tärkeintä perustetta menestykselle ovat olleet lämpimyys ja hallittavuus.
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid voitti Tekniikan Maailman talviautovertailun 2020! Vertailuvoitto tuli hienolla suorituksella, jossa Corollan vahvuudet sijoittuivat arvostelun kannalta optimaalisesti.
Tekniikan Maailman mukaan Corolla sai täyden kympin arvosanat hallittavuudesta ja vielä tärkeämpänä lämmityslaitteesta. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen. Kokonaisuutena Tekniikan Maailma totesi Corollan olevan hieno talviauto.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c30c3f8d-f3af-4c96-8bdf-26d08f555df5
https://autotoday.fi/japanilaiset-autot-karjessa-tmn-talviautovertailussa/
Upeaa menestystä myös tämän vuoden 2020 lisäksi vuosina 2010, 2011, 2013 ja 2016:
Näin kirjoittaa Tekniikan Maailma 10.2.2016.
"Jotta nelivedon ja kaksivedon erot saataisiin näkyviin selvästi, mukaan otettiin verrokiksi jo aiemmin hyväksi talviautoksi todettu Toyota Auris Hybrid."
"Kaksivetoinen verrokki Toyota Auris osoittautui monessa suhteessa tasaveroiseksi kilpailijaksi nelivedoille. Jopa hallittavuuskokeissa se oli muutamia nelivetoja nopeampi. Ainoastaan etenemiskykykokeissa se oli selvä altavastaaja."
https://tekniikanmaailma.fi/tm-talviauto-2016-on-valittu/
Aiemmat menestykset:
Aurisin sijoituttua vertailun (TM 4/2013) kakkoseksi Tekniikan Maailman kirjoitti: ”hybridien talviominaisuuksien oivallisuus tuli taas kerran todistettua”.
2013 Auris sijoittui vertailun kakkoseksi
2011 Toyota Auris Hybrid kuului kärkikolmikkoon
2010: Toyota Prius voitti ja lämmityslaitetta kehuttiin
Voittoja ja menestystä aina kun Toyotan hybridi on ollut mukana.
TM:n talviautovertailut ovat olleet Toyotan hybridien juhlaa
286
2852
Vastaukset
- Anonyymi
Juhlat loppuvat hybrideiltä, Toyota tuo kuusi täyssähköistä autoa markkinoille ja alkaa luopua vanhasta teknologiasta nopeasti.
- Anonyymi
Toyota lopettaa hybridien juhlat ja jatkaa juhlia kuudella menestyvällä sähköautojen talvimallilla, koska se ei halua jäädä kokemaan Nokian matkapuhelinten kohtaloa.
- Anonyymi
Toyotan uudet sähköautot ovat sähköhybridien jatke: laturi ja isompi akku muuten sama .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan uudet sähköautot ovat sähköhybridien jatke: laturi ja isompi akku muuten sama .
Tänään oli jo 16C, puhaltaako tojjo vielä kuumaa, niin, että hikkoo?
Saako vilennettyä, onko TM testiä tästä miten hyvin jäähdyttää.
Ei löyvy, paskoo pukkaa siis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan uudet sähköautot ovat sähköhybridien jatke: laturi ja isompi akku muuten sama .
Säilyykö polttiskin keulalla varmuuden vuoksi, jos sähköt pimenevät?
- Anonyymi
Koska tulee? Onko taas niitä normaaleja katteettomia lupauksia?
- Anonyymi
Hihii, on Toyotan omasedällä urakka päällä. Lämpimyys on Corollan hyve, mutta tuota hallittavuutta vertailtiin kovin erilaisiin autoihin ja se mikä ihmetyttää on ettei kitkaerojarrutukslle laitettu painoa lainkaan, vaikka se on ehkä tärkein jarrutuksen tapa talvella. Toyotan jarutusmatka kasvoi tuossa testissä kovin pitkäksi.
Hauskaa kun oikein kaivaa ja hakee, niin löytää mieleisiään juttuja ja kun jättää ne huonot asia pois, niin Toyotakin tuntuu ihan kelvolta. Tosin ei meitä hämätä. Ruote ja melu on ja pysyy Toyotan riesana ja muissa vertailutesteissä Toyota ei ykkössijoja kerää.- Anonyymi
TM:n autoinsinöörit kyllä tietävät miten hallittavuutta mitataan. Hallittavuus on ollut Toyotan vahvuus verailuissa viimeset 10 vuotta.
- Anonyymi
Tämähän oli toyotalta ostettu voitto.Kuulin autopiireissä olevilta luotto henkilöiltä.
- Anonyymi
Älä nyt itkemään ala. Kyllä konsernissa on isompiakin murheita kun talviautotappio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM:n autoinsinöörit kyllä tietävät miten hallittavuutta mitataan. Hallittavuus on ollut Toyotan vahvuus verailuissa viimeset 10 vuotta.
TM:n insinöörit osaavat myös vertailla miten mennyt Octavia voitti uudenkarhean Corollan.
- Anonyymi
Hauska tämä talvitesti muutenkin, painotukset on milloin mitäkin ja jopa takavetoisia autoja on ollut ykkösen, vaikka se on lähinnä naurettavaa.
- Anonyymi
Miksi sinä valehtelet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä valehtelet?
Takaveto Bemu voitti kerran. Onko se vale?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takaveto Bemu voitti kerran. Onko se vale?
On se vale, oikein vitun iso vale. Toyotan alihankkija BMW ei ole koskaan voittanut TM talviauto vertailutestiä.
- Anonyymi
Kyllähän takavetoinen Lexus on sentäs auto etuvetoiseen Camryyn verrattuna. Kannattaa käydä seuraavana talvena kokeilemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän takavetoinen Lexus on sentäs auto etuvetoiseen Camryyn verrattuna. Kannattaa käydä seuraavana talvena kokeilemassa.
Mutta sehän ei ole Toyota. Pysytäämpäs merkissä. Aivan kuten Seat, Skoda tai Audi ei ole Folkkari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takaveto Bemu voitti kerran. Onko se vale?
Ei ole vale. BMW 318d GT A voitti vertailun vuonna 2014. Silloin olivat dieselin vielä suosittuja, nyt mennään sähkön voimalla. Corollan voitto 2020 oli sellainen hybridien joutsenlaulu. Nyt niilläkään ei enää voiteta vertailuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takaveto Bemu voitti kerran. Onko se vale?
Kyllä se on vale, kuulin luotettavalta taholta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on vale, kuulin luotettavalta taholta.
Äläpäs valehtele!
Fakta on, että BMW voitti v. 2014 (TM 04/2014) ja yhdessä MB:n kanssa v. 2024 (TM 05/2024).
- Anonyymi
Pluggaripatteriauton akku hyytyi pakkasessa, kuski pelastui lämpimään Hybridi-Toyotaan!
- Anonyymi
Plugaripatteriautosta tulee hybridi Toyotan kaltainen, kun se patteri on käytetty tyhjäksi. Ladataan, lämmitetään ja ajetaan bensalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plugaripatteriautosta tulee hybridi Toyotan kaltainen, kun se patteri on käytetty tyhjäksi. Ladataan, lämmitetään ja ajetaan bensalla.
Pentille vinkkinä, ei tule Toyotan plug in-autosta muiden kaltaista vaan meno jatkuu yhtä taloudellisesti kuin itselataavilla Toyotan malleille. Ainoa haitta jonka äkkiä keksin, on sama kuin muillakin. Ajoakusto on selvästi kalliimpi ja ehkä litiumakkuna myös haavoittuvampi kuin itselataavissa malleissa. Toyotan NiMh-akuthan ovat osoittautuneet legendaarisen kestäviksi itselataavissa malleissa.
- Anonyymi
Harmi kun näitä talvia ei oikein tahdo enää olla.
Toyota on pärjännyt kahdessa asiassa talvivertailuissa. Ensi mittailtiin kylmäpäästöjä ja ainoina hybrideinä saivat siitä melkoisen edun. Nyt tärkeintä oli lämppärin nopeus suurissa lämpötiloissa ja siinä Rolla oli hyvä ja painotus 20%.
Kun noita autoja testataan ja verrataan muissa testeissä, niin Toyota ei kärkeen nouse koskaan ja yleensä on jämä sijoilla.- Anonyymi
Ääni päässäsikö kertoi ja toiveiden tynnyristä tuli vahvistus! Harmin paikka kun kansa ostaa.
- Anonyymi
Ei ne talvet ole minnekään kadonneet. Edessä on taas joulukuussa kylmä ja luminen talvi.
- Anonyymi
Pieniä ovat Tojomiesten ilot.
- Anonyymi
Kyllähän vaginapoikien surut ja murheet Tojomiesten ilot voittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän vaginapoikien surut ja murheet Tojomiesten ilot voittaa.
Kerran kuussa iskee PMS-oireet! (pask. möivät s-tana)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran kuussa iskee PMS-oireet! (pask. möivät s-tana)
Juu, oireet kestää kerrallaan sen kuukauden vaginisteilla.
- Anonyymi
Pohjolan oloihin suunniteltu Toyota on aina ollut suosittu auto Suomessa jo kohta 60 vuotta. Toyotan ensimmäiset autot ulkomaille myytiin nimenomaan Suomeen ja siittälähtein Toyota on ollut Suomen ykkösauto.
Brian Setzer sai ensimmäisen kultalevynsä Suomesta. Eiköhän Briankin aja Toyotalla ollessaan selvinpäin.- Anonyymi
Aika paljon pystyy keräämään valheita lyhyeenkin juttuun.
Hyvä Tero. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika paljon pystyy keräämään valheita lyhyeenkin juttuun.
Hyvä Tero.Kovia syytöksiä vailla minkäänlaisia perusteluja. Helppo keino yrittää kiinnittää huomio toisarvoisiin seikkoihin kun samalla itse trollaa koko ajan Toyota sivustolla levitellen pelkkiä valheita ja provoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovia syytöksiä vailla minkäänlaisia perusteluja. Helppo keino yrittää kiinnittää huomio toisarvoisiin seikkoihin kun samalla itse trollaa koko ajan Toyota sivustolla levitellen pelkkiä valheita ja provoja.
Täytyyhän toyotasivustollakin olla jokin matalaotsainen trolli jolla on , jos ei muuta niin maskottiarvoa jolle voi vain naureskella. Tylsäähän täällä olisi jos ei olisi joku konsernihörhö vääntämässä mustaa valkoiseksi ja hippohiihtomitalleja jakamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyyhän toyotasivustollakin olla jokin matalaotsainen trolli jolla on , jos ei muuta niin maskottiarvoa jolle voi vain naureskella. Tylsäähän täällä olisi jos ei olisi joku konsernihörhö vääntämässä mustaa valkoiseksi ja hippohiihtomitalleja jakamassa.
Huomasin joskus että Pentiltä oli päässyt "tuskainen parahdus" lyhyestä työkokeilustaan Toyota-vaihtoautomyyjänä. Tajusin heti, mistä Pentin katkeruus Toyota-konsernia kohtaan on peräisin ja eihän hullua tarvitse paljoa yllyttää kun tuloksena on parinkymmenen vuoden aikana yli puoli miljoonaa Toyotan solvauskommenttia.
- Anonyymi
Toyota voitti ensimmäisen talvitestin jo 1984! Takatuuppariskooda taisi olla jo silloin viimeisten joukossa eikä hyvin pyyhkinyt volkkarillakaan! Olisiko jollakin se testi tallessa?
- Anonyymi
Ei se ollut mikään voitto vaan tuplavoitto!
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/03-1984-nakoislehti/43-421 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ollut mikään voitto vaan tuplavoitto!
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/03-1984-nakoislehti/43-421Mahtavaa!!!
- Anonyymi
TM:n arkistoista löytyy kaikki. -84 talvivertailun voitti joukon ainoa neliveto eli Tercel.
- Anonyymi
Skodaa ei ollut vertailussa mukana lainkaan. Golf oli hieman keskikastin yläpuolella.
- Anonyymi
Sinänsä hauska juttu että yksi tärkeimmistä kriteereistä -84 oli käynnistyvyys.
Näin paljon ovat ajat muuttuneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinänsä hauska juttu että yksi tärkeimmistä kriteereistä -84 oli käynnistyvyys.
Näin paljon ovat ajat muuttuneet.Ja sekin sopi hyvin tuollaisen ostaneelle, että -85 talvi oli kovin ikinä ja -87 toiseksi kovin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodaa ei ollut vertailussa mukana lainkaan. Golf oli hieman keskikastin yläpuolella.
Älä valehtele, Golf ei ollut silloinkaan keskikastin yläpuolella vaan alapuolella sijalla 13 !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele, Golf ei ollut silloinkaan keskikastin yläpuolella vaan alapuolella sijalla 13 !
Taas valetta pukkaa! Golf oli sijalla 7 ei 13! Et vain osaa lukea taulukkoa.
https://wp.tekniikanmaailma.fi/nakoislehti/lue/03-1984-nakoislehti/42-491
- Anonyymi
Onko testiä jota Toyota ei olisi voittanaut ? Ei ainakaan Suomessa !
- Anonyymi
Hybridisähkökoneisto on Toyotan paras osuus henkilöautoissa. Oikea kruunun jalokivi. Upeasti toimiva, täysautomaattinen ja luotettava propulsiokoneisto kuljettaa vaunua eteenpäin erittäin hallitusti ja hiljaisesti. Pieni kulutus ja olemattomat päästöt. Ja täysautomaattinen akuston lataus jopa ajaessa. Ei latauskaapeleita eikä tulipalon pelkoa.
- Anonyymi
Tojotan hybridisähkökoneisto oli myytävänä vuosikaudet, ei kelvannut kenellekään. Sitten yrittivät jakaa sitä ilmaiseksi, mutta tuo puutteellinen tekniikka ei kelpaa kenellekään ! "Akuston lataus vain ajaessa" Niin vintagea.
- Anonyymi
Toyotan hybriditekniikkaa käyttävät:
- Lexus
- Subaru
- Mazda
- Nissan
- Daihatsu
- BMW
- Ford
- Tesla
ja monet muut !
- Anonyymi
Toyotan itselataava laitteisto on vuosisadan keksintö!
- Anonyymi
Juu, viime vuosisadan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, viime vuosisadan.
Niin, aatella että se keksintö kantaa yhä parhaiten tänäkin päivänä.🤭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, aatella että se keksintö kantaa yhä parhaiten tänäkin päivänä.🤭
Sähköauto on yli 100 vuotta vanha keksintö, ajatella että vielä nykäänkin joku haaveilee tällaisesta museokulkineesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on yli 100 vuotta vanha keksintö, ajatella että vielä nykäänkin joku haaveilee tällaisesta museokulkineesta.
Ainakin voidaan todeta että sähköauto on ikivanhaa tekniikkaa verrattuna itselataavaan hybridiin.
- Anonyymi
Menneinä vuosina valttia oli pienet kylmäpäästöt ja Toyotan hybrid vei sillä pisteet. Nyt oli lämpiäminen yli 15 asteen jälkeen merkittävin asia jolla sai pisteet kotiin, hihii. Ajattele ulkona reilusti pakkasta ja kuskilla tietysti sen mukaiset vaatteet päällä ja pisteet saa käyttää hytti saadaan lämpimämmäksi kuin mitä kotona suositellaan sisälämpötilaksi. Ja eikun tien pieleen parkkiin ja riisumaan palttoot ja toppahousut ettei tule hiki, hihii.
- Anonyymi
Tuollaiseksi se käy ajattelutapa kun päänsä kerran palelluttaa.
Hihii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiseksi se käy ajattelutapa kun päänsä kerran palelluttaa.
Hihii.Tuleeko tuosta hihii-sanasta muillekin sama mielikuva kuin minulle? Sitähän käytetään yleisesti kuvaamaan mielisairaan kommunikointia. Kuunnelkaa YouTubesta Napoleon XIV ja kappale "They are coming to take me away"
- Anonyymi
Toyotan tekninen etevämmyys on näköjään testattu moneen kertaan vuosien varrella Suomen talvessa.
- Anonyymi
Kaikkialla on vain positiivista asiaa Toyotasta. Se on näköjään myös upein talviauto.
- Anonyymi
"Toyotan hybriditekniikkaa käyttävät:
- Lexus
- Subaru
- Mazda
- Nissan
- Daihatsu
- BMW
- Ford
- Tesla
ja monet muut !"
Täysin valetta koko höpötys. Mazdalla on joku japanin malli tojon tekniikaslla mutta mikään muu ei todellakaan myy tojon kuraa. - Anonyymi
Yhtä juhlaa vuodesta toiseen.
- Anonyymi
Tänä vuonna tulee poikkeus ja Toyota jää hännille talvivertailussa.
- Anonyymi
Patteriautot hyytyivät jo Rovaniemi-Sodankylä välillä TM:n testissä.
- Anonyymi
Ainoastaan japanilaiset hyytyivät tuolla välillä!
- Anonyymi
Kuten aloitus osoittaa Toyota on talviautojen huippua.
- Anonyymi
Voi niitä aikoja, kuten 2011 jne.. Tosin menestys riippuu täysin sen vuoden verrokeista.
Viimeisimmässä voiton vei edullinen ja loistava Skoda Octavia joka löi hurjan kalliin Toyota RAV pluggarin reilulla marginaalilla. RAV ei ole talviauto lainkaan, ei kulje sähköllä metriäkään jos pakkasta on -10 ja yli, eikä siinä ole esilämmitysmahdollisuuttakaan. RAV ei myöskään pysynyt edes ammattilaisten käsissä kun tehtiin mutkatie testiä, vaan se suistui aina ojaan oli avustimet päällä tai ei ja lopuksi öljypohja puhki kun alle sattui hieman kovempaa penkkaa, että sellainen "maasturi".
- Anonyymi
Onpa Toyota voittanut tai ollut usein talviautokärjessä.
- Anonyymi
2010,2011,2013 ja 2016, ja sen jälkeen hiljaisempaa, hihii!
- Anonyymi
Kyllä kelpaa lähteä taas tänään liikenteeseen erinomaisella talviautolla, Toyotalla,
- Anonyymi
Kerro toki millä mallilla ja iäisellä, niin saamme nauraa.
- Anonyymi
Ulkolämpö -35°C ja paras talviauto alla eli Toyotan isolohkohybrid.
- Anonyymi
Aja se ulos tallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aja se ulos tallista.
Tottakai, talviajo yhtä juhlaa.
- Anonyymi
Mulla on tommonen 2021 hybridi corolla ja ei vakuuta tuo lämppäri/imanvaihto. Ikkunat huurtuu todella kuin 80 luvun autoissa,. Lämmin on kylläkin.
- Anonyymi
Hybrideillä pärjäsi aikoinaan talvitestissä, mutta se rajoittui ja perustui pieniin kylmäpäästöin. Nykyisillä ei enää pärjää kun perusteet on muuttuneet vuosien varrella ja mm. RAV pluggari hevisi pystyyn melkein puolet halvemmalla Octavialle, kaikessa.
- Anonyymi
Älä kerro taas satuja. Asia ei ole noin.
- Anonyymi
corolla cross neliveto on seuraava voittaja
- Anonyymi
Upea auto!
- Anonyymi
Hahhah! Corolla Cross on melkein 1:1 kopio jo kauan markkinoilla olleesta Mitsubishi ASX:stä, verratkaapa huviksenne niitä kuvista (googlettakaa). Siis jo uusvanha look tullessaan markkinoille. Alunperin Corolla Cross tehtiinkin Thaimaan ja muun vinkuaasian outoon makuun mutta sitten keksivät että viedääs tätä köyhtyvään Eurooppaankin ja Jenkkeihin köyhille latinoille.
- Anonyymi
Seuraava voittaja ratkeaa jo ensi kuussa. Corolla Cross ei ole mukana, koska sitä ei ole edes vielä saatavana.
- Anonyymi
"TM:n talviautovertailut ovat olleet Toyotan hybridien juhlaa"
Toki jos viimeinen sija on juhlan aihe! - Anonyymi
Ja etuveto Skoda voitti nelivetoisen RAV4 TM:n talviautovertailussa.
- Anonyymi
Mikä muu automerkki on menestynyt talviautovertailuissa yhtä hyvin kuin Toyota?
- Anonyymi
Ei mikään.
Katso kuinka onnettomia ovat sähköpatterikaapelipiuharomut: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nain-paljon-sahkoautojen-kantamasta-katosi-pakkasella-bmw-jaatyi-jo-alkumetreilla-ruotsalaislehden-testissa/7085f118-ab7b-44de-a9d7-ed1adc61888d - Anonyymi
Paremmin ovat menestyneet Volvot, Skodat ja Audit.
- Anonyymi
Toyota on myös kaikkein luotettavin talviauto.
- Anonyymi
Ruotsin viranomaiset kieltää sähkö-vw käytön jos on pakkasta.
- Anonyymi
Toyota voittaa kesät talvet.
- Anonyymi
Maailman ostetuin auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailman ostetuin auto.
Tehtaita ympäri maailmaa. Pakko niitä on silloin myydäkin.
- Anonyymi
Toyotan hybridi ei ole kuin yhden kerran valittu niukimmalla mahdollisella piste-erolla vuoden talviautoksi. Yleisimmin menestys on ollut keskinkertaista tai huonoa.
Viimeksi viime talvena yli 60000€:n Toyotaa ei saatu lämmitettyä ennakkoon -10° pakkasessa latauksessa ollessa. Sama auto myös karkasi ainoana testiryhmästä kokeneen kuljettajan hallinnasta väistötestissä niin pahasti, että jouduttiin viemään hinurin lavalla korjaamoon ja jättämään testit sen autoyksilön osalta siihen. - Anonyymi
"Toyota on myös kaikkein luotettavin talviauto."
Se mitä lehdissä on kirjoiteltu tojon latauskelvottomista ja talvesta on tämä:
Joulukuisena päivänä pakkasta oli 17 astetta. Ei siis mitenkään erityisen hyytävää Oulun olosuhteissa, mutta Alexey Zerkinin kesäkuussa käyttöön otettu uusi Toyota Corolla Hybrid ei inahtanutkaan, kun kuskin piti lähteä ajamaan kuntosalilta kotiin.
– Tuijotin kojelautaa ja yritin käynnistää autoa monta, monta kertaa. Käynnistysilmoitusta ei tullut, vain virheilmoituksia. Lisäksi vaihdekeppi lukittui parkkiasentoon, joten autoa ei voinut liikuttaa minnekään"
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
Tuotakin autoa on käytetty neljä kertaa pajalla ja niin vain hyytyy aina uudestaan eikä lähde käyntiin ollenkaan. Ei ihme että viranomaiset saavat paljon valituksia tojoista.
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit- Anonyymi
Onhan se suuri uutinen, kun yhdessä Toyotassa on ollut ongelma. Muille merkeille tuo on tavanomaista, että ongelmia enemmän kuin tarpeeksi. Toyota on kuuluisa viattomuudestaan. Niin on aina ollut ja on edelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se suuri uutinen, kun yhdessä Toyotassa on ollut ongelma. Muille merkeille tuo on tavanomaista, että ongelmia enemmän kuin tarpeeksi. Toyota on kuuluisa viattomuudestaan. Niin on aina ollut ja on edelleen.
Ei ole ollut vain yhdessä vaan tuo on tyyppivika josta on valitettu kuluttaja-asiamiehelle paljon.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ollut vain yhdessä vaan tuo on tyyppivika josta on valitettu kuluttaja-asiamiehelle paljon.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."Niin, mutta nuo pakkas ongelmat eivät juurikaan koske Toyotaa. Ne on lähinnä muiden merkkien ongelmia ei Toyotan.
- Anonyymi
Itselataava täysihybridi Toyota Corolla Sport Touring voitti ylivoimaisesti TM Talvitestin.
Toyota on paras talviauto.- Anonyymi
Tallissa parhaimmillaan odottamassa seuraavaa markettimatkaa.
- Anonyymi
TM 4b/2021:
"Vuoden auto Suomessa -palkinnon pokannut Škoda Octavia jatkaa voittokulkuaan myös talvessa. Menestys perustuu pitkälti siihen, että sillä ei ole heikkoa osa-aluetta, ja vahvojakin on enemmän kuin muilla. Vertailussa jaettiin neljä kymppiä, joista puolet meni Škodalle. Octavia on joukon ainoa, joka saa täyden kympin kahdesta osa-alueesta: Maantieajo ja Hallittavuus. Ajettavuus erilaisissa olosuhteissa on siis kunnossa, mikä perustuu pitkälti joukon parhaaseen ohjaukseen, hyvään etupään tunnokkuuteen ja loistavaan suuntavakauteen. Myös lämmityslaite kuuluu parhaimmistoon, mikä on hyisessä talvessa hyvä asia. Pimeissä talvi-illoissa saa nauttia myös joukon parhaimmista valoista, joten perusasiat pitkää Lapin-matkaa varten ovat kunnossa. Etenemiskyky jää tässä vertailussa keskinkertaiseksi, mutta vain siksi, että joukossa on nelivetoisia autoja. Kaksivetoisten luokassa eteneminen on kärkikastia, joten sekin osa-alue on riittävän hyvä. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM 4b/2021:
"Vuoden auto Suomessa -palkinnon pokannut Škoda Octavia jatkaa voittokulkuaan myös talvessa. Menestys perustuu pitkälti siihen, että sillä ei ole heikkoa osa-aluetta, ja vahvojakin on enemmän kuin muilla. Vertailussa jaettiin neljä kymppiä, joista puolet meni Škodalle. Octavia on joukon ainoa, joka saa täyden kympin kahdesta osa-alueesta: Maantieajo ja Hallittavuus. Ajettavuus erilaisissa olosuhteissa on siis kunnossa, mikä perustuu pitkälti joukon parhaaseen ohjaukseen, hyvään etupään tunnokkuuteen ja loistavaan suuntavakauteen. Myös lämmityslaite kuuluu parhaimmistoon, mikä on hyisessä talvessa hyvä asia. Pimeissä talvi-illoissa saa nauttia myös joukon parhaimmista valoista, joten perusasiat pitkää Lapin-matkaa varten ovat kunnossa. Etenemiskyky jää tässä vertailussa keskinkertaiseksi, mutta vain siksi, että joukossa on nelivetoisia autoja. Kaksivetoisten luokassa eteneminen on kärkikastia, joten sekin osa-alue on riittävän hyvä. "Ei se ihan Toyotalle pärjää vaikka skoda on tehty siperian opeilla slaavikyykyn mailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ihan Toyotalle pärjää vaikka skoda on tehty siperian opeilla slaavikyykyn mailla.
Octavia päihitti tuossa vertailussa Toyotan Sevästi. Toyotahan ei edes pysynyt tiellä tai kestänyt vertailua loppuun saakka. Vara-auto jouduttiin hakemaan kun nesteet purskahti tielle.
Škoda Octavia Combi 1,4 TSI PHEV Style iV DSG - Pisteet 8,9
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid 2,5 AWD-i Premium - Pisteet 8,4
Tojo otti pahasti kuokkaa Skodalta vaikka oli 22.000 euroa kalliimpi. Todellinen floppaus.
- Anonyymi
Corolla ylivoimainen talviautoykkönen suurimmalla pistesaaliilla kautta aikojen, japanilaisten juhlaa!!!
- Anonyymi
Väärin ja tiedät sen oikein hyvin. Sitä paitsi vuosien varrella painotukset on eri ja joka vuonna eri autot ja ihan joka luokasta, mitä nyt sinä vuonna on tullut myyntiin.
Octavia voitti viimevuoden talviautovertailun, vaikka mukana oli Toyotan helmi ladattava RAV4 joka oli 30ke kalliimpi kuin Octavia. - Anonyymi
TM talviauto 2021:
Škoda Octavia Combi 1,4 TSI PHEV Style iV DSG - Pisteet 8,9
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid 2,5 AWD-i Premium - Pisteet 8,4
Tojo otti pahasti kuokkaan Skodalta vaikka oli 22.000 euroa kalliimpi. Todellinen floppaus.
- Anonyymi
Etuveto hybridi on niin hyvä että ei mitään syytä hankkia nelivetoa.
- Anonyymi
Näin on. TM sen todisti. Eikä kulu bensaa.
- Anonyymi
Toyotan autot ovat parhaita valintoja jokaiseen vuodenaikaan.
- Anonyymi
Talvi on Toyotien juhlaa.
- Anonyymi
Toyota Corolla sai TM:n vertailussa kympin arvosanat hallittavuudesta ja myös lämmityslaitteesta. Corollan sarakkeeseen ei kirjattu mitään merkittävän isoja heikkouksia.
- Anonyymi
Kieltämättä tasainen suoritus Toyotaksi. 10 hallittavuudessa tuli myös neljälle muulle autolle.
Lämmityslaitekokeen puute oli lyhyt kesto. Ruotsissa samana talvena testattu Corolla petti pahemman kerran reilussa pakkasessa. Ajoa pitempään jatkettaessa automaatti-ilmastointi pudotti ylälämmöt 17 asteeseen samalla kun kenkärasvat kiehuivat. Seurauksena päätä paleli ja ikkunat huurtuivat. Huono suoritus.
Tänä talvena kunnon pakkasilla olen tehnyt uusista Corollista Ruotsin testejä tukevan havainnon, suurimmassa osassa ikkunat ovat olleet osittain huurussa. Ikkunahuuruisia Octavioita en ole nähnyt yhtään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kieltämättä tasainen suoritus Toyotaksi. 10 hallittavuudessa tuli myös neljälle muulle autolle.
Lämmityslaitekokeen puute oli lyhyt kesto. Ruotsissa samana talvena testattu Corolla petti pahemman kerran reilussa pakkasessa. Ajoa pitempään jatkettaessa automaatti-ilmastointi pudotti ylälämmöt 17 asteeseen samalla kun kenkärasvat kiehuivat. Seurauksena päätä paleli ja ikkunat huurtuivat. Huono suoritus.
Tänä talvena kunnon pakkasilla olen tehnyt uusista Corollista Ruotsin testejä tukevan havainnon, suurimmassa osassa ikkunat ovat olleet osittain huurussa. Ikkunahuuruisia Octavioita en ole nähnyt yhtään.Minäkin olen ikkunahuuruisia Octavioita nähnyt runsaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen ikkunahuuruisia Octavioita nähnyt runsaasti.
Et ole, valehtelet!
- Anonyymi
Ja tulevat jatkossakin olemaan Toyotan juhlaa.
- Anonyymi
Sähkö ei lopu itselataavassa, todella mainio talviauto.
- Anonyymi
....eikä missään muussakaan Toyotassa tule kylmä.
- Anonyymi
Eihän siihen sähköä voi ladatakkaan! Sehän toimii ainoastaan bensalla. Se voi kyllä loppua, jos ei käy tankkaamassa.
- Anonyymi
Kossu aukeaa heti kun tojoa kutsuu metsähallitus.
Se tapahtuu usein, siksi tojota kuskit on alkkiksia. - Anonyymi
Toyota vei huippupisteillä TM:n talvitesti voiton!
- Anonyymi
Niin muuten oli. Onko mikään auto saanut tuota pistemäärää?
- Anonyymi
Oli yksi vuosi jopa muiden verrokkina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin muuten oli. Onko mikään auto saanut tuota pistemäärää?
Moni auto on saanut saman tai suuremman pistemäärän.
- Anonyymi
Kaksivetoinen Auriskin voitti nelivetoautot.
- Anonyymi
Onhan se hurjaa. Voittaa jopa nelivetoiset.
- Anonyymi
Valheella onneen, se on tojohönön elämää!
Auris oli kerran (2016) verrokkina nelivetojen talvivertailussa, mutta ei todellakaan voittanut vertailua. Se oli hännänhuippu kaikessa missä nelivedosta tiedetään olevan apua.
Jos se olisi ollut mukana kokonaisarvostelussa, sen pistemäärä olisi ollut 8,2, joka selviää vertailun tekstistä. Sillä se olisi sijoittunut huomattavasti keskiarvon huonommalle puolelle. Voittaja-Audin pistemäärä oli 9,4. Kolmannenkin pistemäärä oli yli 9!
- Anonyymi
Yaris Cross on talviautona täysi floppi. Ajeltava hissukseen huonon ajovakauden ja epävarmasti toimivien jarrujen vuoksi.
- Anonyymi
Ei kannata panikoida, aiheuttaa vaan turhaa otsasuonten pullistumista ja infarktin vaaraa. Auto se Toyotakin vaan on vaikka onkin jo melkein kaiken voitettavissa olevan voittanut. Lohduttanee kuitenkin että ei niin kovin hyvää voittanut jos jonkun taantuvan natsikansanauton ohitti oikealta ja vasemmalta.kun niissä on ollut vähän pientä ja isompaakin ongelmaa joita en nyt ala enää luettelemaan, kun kyllä kansa näköjään jo tietää kun kauppa ei enää käy. On kansa oppinut jo jotain.
- Anonyymi
35000 euroa maksava pikkuauto ei voi olla huono.
- Anonyymi
Valtteri hönkii lunta, Toyota-kuski nauttii talvikelistä erinomaisessa talviautossaan.
- Anonyymi
Lämmintä on ja hyvin kulkee syvälläkin lumessa.
- Anonyymi
Mielummin tällä ajaa kuin millään tojotalla: https://www.youtube.com/watch?v=j4AYEUiTDZY
- Anonyymi
Näinä synkän talvisina päivinä aloitus on hyvää luettavaa.
- Anonyymi
Toyota tekee talven kesäksi.
- Anonyymi
Hybridien neliveto toimii kuin unelma, renkaat ei koskaan sudi tyhjää vaan aina on paras veto joka pyörässä. Mahtava systeemi ja todella kestävä eikä tarvii minkäänlaista huotoa.
Neliveto systeemillä on 10 v takuu !- Anonyymi
"Neliveto systeemillä on 10 v takuu !"
Älä jaksa jankuttaa tuota samaa takuuvalhetta viikosta toiseen, joka on valheeksi osoitettu!
Ei ole mitään 10 vuoden takuita. On vain maksullinen ja rajoitettu TURVA. Yksityiskohdat turvasta on kerrottu monissa keskusteluissa aikaisemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Neliveto systeemillä on 10 v takuu !"
Älä jaksa jankuttaa tuota samaa takuuvalhetta viikosta toiseen, joka on valheeksi osoitettu!
Ei ole mitään 10 vuoden takuita. On vain maksullinen ja rajoitettu TURVA. Yksityiskohdat turvasta on kerrottu monissa keskusteluissa aikaisemmin.10 vuoden takuun lisäksi Toyotalla on virhevsstuu joka korvannee vielä 40 vuoden takaa jos Toyotassasi sattuu tulemaan jokin virhe.
- Anonyymi
Miksihän se tuo Toyotaa halveeraava trolli valehtelee Toyotan talviongelmista?
- Anonyymi
Toyotan hybridien talviongelmat on olleet laajalti tiedotusvälineissä.
Lapsellinen asioiden kieltämisesi ei kerro mitään Toyotasta, vaan sinusta!
- Anonyymi
Talvi tarvitsee Toyotia.
- Anonyymi
Hyppäsi taas tuo valheellinen ketju esiin.
- Anonyymi
Talvivalheet Toyotasta senkun lisääntyvät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talvivalheet Toyotasta senkun lisääntyvät.
Miksihän pitää yrittää pitää koko ajan valehdella noissa muissa ketjuissa ja pilkata Toyotaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän pitää yrittää pitää koko ajan valehdella noissa muissa ketjuissa ja pilkata Toyotaa.
Siksi, että mainostajille näyttäisi siltä, että täällä omn paljon keskusteloijoita.
- Anonyymi
Elämä Toyotan kanssa on huoletonta juhlaa. Aina.
- Anonyymi
...ja talvi on Toyotan juhlaa.
- Anonyymi
......mutta tämä palsta vain täyttyy Toyotan pilkasta ja valheesta.
- Anonyymi
Oikeasti vain kerran voittanut. Säälittävää. Kerran hyytynyt ja kerran ajanut ojaan. Ja ruostuu.
- Anonyymi
No tuossa tapauksessa skootasi kannattaa vaihtaa TM testivoittajaan, Toyotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuossa tapauksessa skootasi kannattaa vaihtaa TM testivoittajaan, Toyotaan.
Tässä viime talven tulokset. Octavia pieksi selvästi noin 22.000 euroa kalliimman tojottimen.
Octavia 8,9
"Vuoden auto Suomessa -palkinnon pokannut Škoda Octavia jatkaa voittokulkuaan myös talvessa. Menestys perustuu pitkälti siihen, että sillä ei ole heikkoa osa-aluetta, ja vahvojakin on enemmän kuin muilla. Vertailussa jaettiin neljä kymppiä, joista puolet meni Škodalle. Octavia on joukon ainoa, joka saa täyden kympin kahdesta osa-alueesta: Maantieajo ja Hallittavuus. Ajettavuus erilaisissa olosuhteissa on siis kunnossa, mikä perustuu pitkälti joukon parhaaseen ohjaukseen, hyvään etupään tunnokkuuteen ja loistavaan suuntavakauteen. Myös lämmityslaite kuuluu parhaimmistoon, mikä on hyisessä talvessa hyvä asia."
RAV4 8,4
"Toyotan vahvin talviajo-ominaisuus on huonolla tienpinnalla esimerkillisesti toimiva jousitus. Ohjauskin on riittävän hyvä, mutta hallittavuusosion väistökokeesta tuli pientä sanomista. Lämmityslaitekokeista tuli hyvät pisteet, joskin silloin mennään pitkälti bensiinillä. Tosin esilämmitys alle -10 °C:n lämpötilassa onnistuu ainoastaan lisävarusteisella polttoainekäyttöisellä lisälämmittimellä. "
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/4b-2021/tm-talvivertailu-lataushybridit-ladattavat-lahtivat-lappiin/
- Anonyymi
Miten Corolla voikin olla niin ylivertainen talviauto?
- Anonyymi
Turvallinen se ainakin on kun hyytyy pakkasella pihaan. Ei voi ajaa kolaria kun tojo ei käynnisty ollenkaan.
"Joulukuisena päivänä pakkasta oli 17 astetta. Ei siis mitenkään erityisen hyytävää Oulun olosuhteissa, mutta Alexey Zerkinin kesäkuussa käyttöön otettu uusi Toyota Corolla Hybrid ei inahtanutkaan, kun kuskin piti lähteä ajamaan kuntosalilta kotiin.
– Tuijotin kojelautaa ja yritin käynnistää autoa monta, monta kertaa. Käynnistysilmoitusta ei tullut, vain virheilmoituksia. Lisäksi vaihdekeppi lukittui parkkiasentoon, joten autoa ei voinut liikuttaa minnekään"
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
Tuotakin autoa on käytetty neljä kertaa pajalla ja niin vain hyytyy aina uudestaan eikä lähde käyntiin ollenkaan. Ei ihme että viranomaiset saavat paljon valituksia tojoista.
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
- Anonyymi
Tekniikan Maailma -lehti on jälleen valinnut TM Talviauton. Tänä vuonna kärjessä oli kaksi japanilaista autoa.
Ykköseksi nousi Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen.
Toiseksi tuli Mazda CX-30 2,0 Skyactiv-X A Vision Plus pistemäärällä 8,9.
Kolmanneksi tuli pistemäärällä 8,8 DS 3 Crossback Puretech 130 A Grand Chic.- Anonyymi
Kerran kahteenkymmeneen vuoteen. VW:n valmistamilla autoilla voittoja on napsittu useaan kertaan sinä aikana.
Tämän hetken hallitseva mestari on Skoda Octavia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran kahteenkymmeneen vuoteen. VW:n valmistamilla autoilla voittoja on napsittu useaan kertaan sinä aikana.
Tämän hetken hallitseva mestari on Skoda Octavia.Octavia on ongelma, ongelmia ongelmien perään, 50 sivua pelkää ongelmaa, kymmeniä erilaisia ongelmia, uusissa autoissa ongelmia.
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47084.0 - Anonyymi
"Tänä vuonna kärjessä oli kaksi japanilaista autoa."
Sinä ainakin olet ihan sekaisin! Tämän vuoden talvivertailua ei ole vielä julkaistu, eikä luettelemasi mallit ole edes mukana! - Anonyymi
Hihastako nuo ravistit? Tänä vuonna 2022, voitto meni Polestar 2 Long Range Dual Motorille, 8,9 pisteellä. Tässä sähköisten autojen sarjassa ei Toyotalla ollut ehdokastakaan.
Polttomoottoriset voitti Skoda Fabia pisteillä 8,4, Dacia toisena pisteillä 8,2. ja Toyota Yaris hybrid viidentenä pisteillä 8,0.
Noita sinun mainitsemia autoja ei olllut edes mukana vertailussa.
- Anonyymi
Lyylisi tammikuun rekisteröintitilaston nöyrryttäneen tuon sairaan Toyotan pilkkaajan, mutta ei.
- Anonyymi
Toyotan pitkäiskuiset bensakoneet ovat erittäin luotettavia. Näin kertoi amiksen työpajan opettaja ja siksi niitä käytetään opetuksessa koko ajan; pura ja kokoa. Toyota kuulemma tukee opetusta erittäin avokätisesti. Pääasia että tytöt ja pojat sekä muunsukupuoliset saavat hyvää opetusta ja harjoittelua.
- Anonyymi
Enpä sanoisi ihan noinkaan. 1. hybridi Prius hsd 1,5 vuonna 2005 viis oli talvivertailun huonoimpia ja kylmimpiä autoja.
- Anonyymi
Ei ollut, nyt muistat väärin. Eivät sähköautoy niin kylmiä ole kuin monet luulevat.
- Anonyymi
TM kehuu Toyotan maasta taivaisiin, huippupisteillä voittoon maailman suurimmassa talvitestissä.
- Anonyymi
Näinollen Toyota on tutkitusti paras talviauto, huomattavasti parempi kuin kaikki saksalaiset automerkit.
- Anonyymi
Kaikki Toyotat ovat liikenteessä myös talvella. Ne ovat lämpimiä ja etenevät lukessa hyvin. Näin TM:kin toteaa.
- Anonyymi
Trollin valheellinen ketju yrittää toisaalla aina hypätä ylös antamaan täysin väärä kuva Toyotan upeista talvuiominaisuuksista.
- Anonyymi
Eihän Toyotalla monikaan uskalla tai kehtaa lähteä pahoilla keleillä liikenteeseen.
- Anonyymi
Jälleen tänä vuonna 2022 Toyota oli paras hybridi auto. Toyota on lyömätön talviauto
- Anonyymi
Talviajo maantiellä 7
Hallittavuus 7
Etenemiskyky 7
Jarrut 7
Talvivarusteet 7
Eipä ole hääppönen talviauto tuo Yaris Cross. - Anonyymi
Mutta ei pärjännyt edes Dacialle ja Skoda Fabia olikin sitten jo ihan ylivoimainen Toyotalle.
Ja kun Yaris sai hyvät pisteet kyläkulutuksessa ja sillä on iso painoarvotus testissä, siltikään se ei riittänyt nostamaan kallista Yarista halpojen autojen rinnalle, saati ohi.
Aika nolon heikko suoritus Toyotalta, mutta se on niin tuttua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei pärjännyt edes Dacialle ja Skoda Fabia olikin sitten jo ihan ylivoimainen Toyotalle.
Ja kun Yaris sai hyvät pisteet kyläkulutuksessa ja sillä on iso painoarvotus testissä, siltikään se ei riittänyt nostamaan kallista Yarista halpojen autojen rinnalle, saati ohi.
Aika nolon heikko suoritus Toyotalta, mutta se on niin tuttua.Toyota yrittää vielä rahastaa itselataavilla. Autojen ominaisuuksiin ei kannata satsata kuin se pakollinen minimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota yrittää vielä rahastaa itselataavilla. Autojen ominaisuuksiin ei kannata satsata kuin se pakollinen minimi.
Hyvin on rahastus onnistunut viimeiset 19 vuotta ja viime tammikuun 4 myydyintä oli Toyota merkkisiä.
- Anonyymi
Nyt vaan odotetaan tojon omapojan koottuja selityksiä. Noloa mutta niin totta.
- Anonyymi
Yaris on ainoa jolla on 10v takuu. Näin pitkän takuun voi luvata vain laatuautolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yaris on ainoa jolla on 10v takuu. Näin pitkän takuun voi luvata vain laatuautolle.
Takuu Tojotalla 3v
- Anonyymi
Omat pojat ajaa TM Talvitestin voittajalla, Corollalla.
- Anonyymi
Polttomoottoriautojen testin voitti kylläkin Skoda Fabia ja Dacia Sandero oli toinen. Sähköisten autone sarjan voitti Polestar. Toyotalla ei ollut edes ehdokasta tässä sarjassa. Corollaa ei myöskään ollut ehdollakummassakaan sarjassa.
- Anonyymi
Toyota Hybridon talvitestin voittaja kun huomioidaan myös pitkä 10v takuu ja lähes ilmaiset erittäin kattavat huollot
- Anonyymi
Skoda voitti testin unohda jo Tohjotin se on vikoja pullollaan.
- Anonyymi
Aloitustekstoin vuoksi minäkin ostin Toyotan.
- Anonyymi
"Suurimmat ongelmat järjestelmän osalta olivat Toyotassa. Siinä pakkanen aiheuttaa vikakoodeja, jotka poistavat vakionopeudensäätimen käytöstä. Ongelmat vaativat syvempää selvitystä, sillä käyttötestissämme oleva Yaris valitti samoista vikakoodeista. Tutkimme asiaa."
"Vertailuautoista erityistä kiitosta vakionopeudensäätimen toiminnasta saa Škoda Fabia, jossa järjestelmä toimii kalliiden autojen tapaan. Siinä mukautuvan vakionopeudensäätimen kaukaisin etäisyys on talvellakin riittävän suuri, kun etäisyydeksi asettaa viidennen pykälän. "
https://tekniikanmaailma.fi/tm-talviauto-2022-autovalmistajilla-on-viela-tekemista-vakionopeudensaatimen-toimivuuden-kehittamiseksi-talviolosuhteissa/
- Anonyymi
Upea Toyota Corolla, itselataava hybrid voitti talviautokisan ennennäkemättömällä pisteillä!
- Anonyymi
Skoda on voittanut kaksi kertaa peräkkäin.
Tojon Yaris oli melkein viimeinen. Ei edesvoitu arvostella kaikilta osin kun ei toiminut. - Anonyymi
Ei tainnut olla yksilö vika. Kestotesi autossa sama vika kuin vertailussa olleessa autossa. Lasketaanko tuo sitten ominaisuudeksi, kun useammassa on sama vika.
- Anonyymi
Nyt on jo vuosi 2022 ja ladattavien talvitestit on selvitetty. Toyota ei ole vielä saanut edes ehdokasta kisaan, joten muut selvittivät keskinäisen paremmuutensa. Ehkä ensi vuonna Tesla ei olekaaan viimeinen, jos Toyota saa puoivalmisteensa markkinoille.
- Anonyymi
Mietipä miksi Lappi on täynnä Toyotia ja Kemijärven autokannasta jopa kolmasosa.
- Anonyymi
Mietipä sitä.
- Anonyymi
Miksi sinä valehtelit että Toyota on voittanut talviautovertailun vain kerran 0,1 pisteen erolla?? Miksi??
- Anonyymi
Okay, onhan Toyota voittanut talviautovertailun kerran aikaisemminkin, 80-luvulla! Tercel, siinäpä mainio talviauto. Taisi vaan olla maailman nopein ruostumaan tärviölle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okay, onhan Toyota voittanut talviautovertailun kerran aikaisemminkin, 80-luvulla! Tercel, siinäpä mainio talviauto. Taisi vaan olla maailman nopein ruostumaan tärviölle.
...mutta mikään muu merkki ei ole menestynyt talvivertailuissa niin hienosti kuten Toyota, josta ketjun aloitus kertoo. Toyota Prius voitti myös vuonna 2010 ja muun muassa lämmityslaitetta kehuttiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...mutta mikään muu merkki ei ole menestynyt talvivertailuissa niin hienosti kuten Toyota, josta ketjun aloitus kertoo. Toyota Prius voitti myös vuonna 2010 ja muun muassa lämmityslaitetta kehuttiin
"Toyota Prius voitti myös vuonna 2010 ja muun muassa lämmityslaitetta kehuttiin"
Jokin ei täsmää! Toyota ei ole voittanut tällä vuosituhannella talviautovertailua kuin kerran pienimmällä mahdollisella erolla seuraavaan. Skoda on voittanut useammin ja suuremmalla erolla viimeiset 2 vuotta putkeen.
Vuonna 2010 voittajia oli kolme samoilla pisteillä: Mazda 3, Skoda Yeti ja Toyota Prius. Sinä vuonna 8:ssa muussa autossa oli PAREMPI lämmityslaite kuin Priuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyota Prius voitti myös vuonna 2010 ja muun muassa lämmityslaitetta kehuttiin"
Jokin ei täsmää! Toyota ei ole voittanut tällä vuosituhannella talviautovertailua kuin kerran pienimmällä mahdollisella erolla seuraavaan. Skoda on voittanut useammin ja suuremmalla erolla viimeiset 2 vuotta putkeen.
Vuonna 2010 voittajia oli kolme samoilla pisteillä: Mazda 3, Skoda Yeti ja Toyota Prius. Sinä vuonna 8:ssa muussa autossa oli PAREMPI lämmityslaite kuin Priuksessa.2010 talvivertailun Prius maksoi yli 42000€ kun 2 muuta voittajaa olivat 16-19000€ halvempia
- Anonyymi
ŠKODA Octavia iV nappasi lataushybridien kategorian voiton Tekniikan Maailman 4/2021 laajassa talvivertailussa. Kuva: Mirva Kakko
Tekniikan Maailman vuosittainen talvitesti on suomalainen legenda ja maailmankin mittakaavassa ainutlaatuinen. Vuoden Talviauto on valittu jo viidellä vuosikymmenellä. Tekijät kertovat nyt, miten testi tehdään, mitä se vaatii ja mitä merkitystä tuloksella on.
https://www.skodamagazine.fi/tm-talvitesti-on-suomalainen-legenda/
FABIA kiri Talviauto 2022 -vertailun ykköseksi | Ajankohtaista & Uutta
Tekniikan Maailman perinteikäs ja mittava talviautovertailu pisti yhdeksän polttomoottoriautoa järjestykseen. Ykköspaikan ja Talviauto 2022 -arvonimen vei nimiinsä ŠKODA FABIA.
https://www.skodamagazine.fi/fabia-kiri-talviauto-2022-vertailun-ykkoseksi/- Anonyymi
Fääbiö ei taida myydä oikein hyvin kun on laatupuutteellinen itäkippo kuten muutkin skeidat.
Kamalaa luettavaa vagarenalla näistä skeidoista.
- Anonyymi
Talvi on ohi, mutta Toyotan juhlat jatkuvat.
- Anonyymi
Trolli sen sijaan elää talvea ja pilkkaa perusteettomasti Toyotaa.
- Anonyymi
Toyota on paras talviauto ja siksi se on täällä Lapissa suosittu. Kolmasosa Lapin autoista on Toyotia.
- Anonyymi
Näin se menee kun auton pitää olla luotettava. Kuka haluaisi jäädä korpeen kärvistelemään kolmenkymmenen asteen pakkaseen hinuria odottelemaan ?
- Anonyymi
Kiihtelysvaara ei ole Lapissa!
Pohjois-Karjalassa vanha rytökin pysyy liikenteessa suolaamattomien teiden ja Suomen parhaiden ohutpeltihitsareiden ansiosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se menee kun auton pitää olla luotettava. Kuka haluaisi jäädä korpeen kärvistelemään kolmenkymmenen asteen pakkaseen hinuria odottelemaan ?
Tojokuskit jää se on todistettu, https://keskustelu.suomi24.fi/t/17247237/kuluttajat-valittavat-usein-toyotan-latauskelvottomien-talviongelmista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojokuskit jää se on todistettu, https://keskustelu.suomi24.fi/t/17247237/kuluttajat-valittavat-usein-toyotan-latauskelvottomien-talviongelmista
Ihan oman oksennuksesi ko oksensit taas uudestaan?? Ei nyt oikein vaan oljenkorret pidä pinnalla.
- Anonyymi
Kaikkialla Toyotaa kehutaan hyvänä talviautona. Erityisesti täällä Lapissa.
- Anonyymi
Toyotaa pilkkaava trolli elää talvea, vaikka tulppaanit pian kukkivat.
- Anonyymi
Toyotan autoissa ei ole minkäänlaisia talviongelmia. 50 vuotta Toyotalla ajaneena tiedän asian paremmin kuin valehtelijat.
- Anonyymi
Näin vuonna 2022 voi hyvin hyvin todeta, ettei vanhoilla pärjää, ellei pysy kehityksen mukana. Toyota jumahti bensahybrideihin, veikkasi vetyä seuraavaksi voimanlähteeksi, ja pieleen meni. Sähköautot tulevat olemaan se seuraava kehitysaskel, eikä Toyotalla ollut mitään tarjota. Nyt on hädissään lähdetty Subarin pohjalta tarjoamaan ensimmäistä versiota vuosia kilpailijoiden perässä.
TM:n talvitestissä ovat juhlineet muut merkit. Yaris Hybrid oli tankattavien sarjassa viides, ja tuotiin kyydissä etelään sulamaan. - Anonyymi
Corollan ylivoimaiset talviautopisteet osoittavat hybridin olevan vielä vuosikymmeniä oikea valinta.
Sähköinfran kehitys on alle arvostelun sekä sähköautojen yleistyminen lapsen kengissä.- Anonyymi
Kumpi toimi 1.8 vai 2 litranen?
- Anonyymi
Mielenkiintoista todella: https://www.skodamagazine.fi/tm-talvitesti-on-suomalainen-legenda/
Vielä mielenkiintoisempaa: https://www.skodamagazine.fi/fabia-kiri-talviauto-2022-vertailun-ykkoseksi/
Kaksi vuotta putkeen Skoda on voittanut.
- Anonyymi
Kasetti ei meinaa kestää Corollan ylivoimaista voittoa.
- Anonyymi
Corollalla on voittoja kaikkialla maailmassa, ei vain kolhoosialueella kuten Skodalla.
- Anonyymi
Joillekin aloitus ei mene perille vaan valehtelu jatkuu.
- Anonyymi
Kesälläkin valehdellaan Toyotasta talviautona. Miksi Lapissa kolmasosa autoista on Toyotia?
- Anonyymi
Niinpä, vanhoja bensarouskuja.
Hybridin kanssa onkin sitten kusessa.
Jännä juttu kun Toyotan omapoika kaivoit oman avauksen jossa on useampi valhe kun palstalla kerrottiin Toyota/Subarun talviongelmista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, vanhoja bensarouskuja.
Hybridin kanssa onkin sitten kusessa.
Jännä juttu kun Toyotan omapoika kaivoit oman avauksen jossa on useampi valhe kun palstalla kerrottiin Toyota/Subarun talviongelmista.Kaikki Lapin autot ovat hybridejä. Juuri ne on tehty Pohjolan oloihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, vanhoja bensarouskuja.
Hybridin kanssa onkin sitten kusessa.
Jännä juttu kun Toyotan omapoika kaivoit oman avauksen jossa on useampi valhe kun palstalla kerrottiin Toyota/Subarun talviongelmista.Täysin kuvitelmien varassa oleva Toyotan mustaaminen vaan jatkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin kuvitelmien varassa oleva Toyotan mustaaminen vaan jatkuu.
....vaikka Toyota tekee kaikkein parhaimmat talviautot.
- Anonyymi
Heinäkuun alun Toyotien ensirekisteröintilukema on sananmukaisesti pilvissä.
- Anonyymi
Toyotaa parempaa talviautoa ei löydy. täällä Ägäslompolossa se on ainut oikea talviauto.
- Anonyymi
"Ägäslompolo"? Missä sellainen on?
- Anonyymi
Juhlaahan se on kun pitää kuskata auto etelään hinurin kyydissä, kuten kahdesta viimeisimmästä talviautovertailusta. Ei tarvitse kärsiä surkeasta ajettavuudesta pitkillä siirtymillä. Juhlaa hyvinkin!
- Anonyymi
Minä täällä laitoksessa hallitsen nyt tätä palstaa kun muut ovat menneet viettämään juhannusta.
- Anonyymi
Lahjomatonta, https://autotoday.fi/japanilaiset-autot-karjessa-tmn-talviautovertailussa/
- Anonyymi
Ykköseksi nousi Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ykköseksi nousi Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen.
TM talviauto
2022 Skoda Fabia
2021 Skoda Octavia
- Anonyymi
Toyotan vuosikymmenten voitot eivät ole sattumaa TM Talvivertailuissa.
- Anonyymi
Toyotalla on vuosikymmeniin yksi voitto. Skodalla nyt kasi viimeisintä vuotta putkeen.
- Anonyymi
Miten japanilaiset pesevät aina eurooppalaiset ja itäeurooppalaiset kaikissa testeissä?
- Anonyymi
Aika vanhoja "menestyksiä" ja tuolla talvivertailulla ei ole kauheasti merkitystä kun vuosittain siellä on kovin sekalainen valikoima aivan eri kategoria autoja keskenään ja arvioidaan vain talvisia ominaisuuksia, kuten ennen vanhaan kylmäpäästöjä ja vastaavaa turhaa asiaa autoilijan kannalta.
- Anonyymi
Näkemyshän se on tuokin.
- Anonyymi
TM:n talviautovertailut ovat olleet Toyotan hybridien juhlaa ja kenelläkään ei ole ollut ongelmia niiden kanssa
- Anonyymi
Puhut täyttä asiaa.
- Anonyymi
Johan testissäkin jo sen verran ongelmaa ettei saaanut sitä suoritettua loppuun vaan piti lavetilla viedä pois.
- Anonyymi
Toyota on ollut aina talvitestien kärkipaikoilla silloin kun se on ollut mukana vertailussa.
- Anonyymi
Voittanut on tällä vuosituhannella vain kerran ja silloinkin pienimmällä mahdollisella erolla seuraavaa. Jumbosijoja on sitten siitäkin edestä.
Volkswagen-konsernin autot ovat voittaneet useasti ja suuremmilla pisteillä kuin Toyota.
- Anonyymi
Kyllä kansa tietää mikä on paras talviauto ja ostaa sitä.
- Anonyymi
Erityisesti täällä Lapissa me tiedämme sen. Siksi kolmasosa Lapin autoista on Toyotia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erityisesti täällä Lapissa me tiedämme sen. Siksi kolmasosa Lapin autoista on Toyotia.
Oi niitä surkeita aikoja kun asia t oli noin heikolla tolalla, että Toyota oli suosiossa.
- Anonyymi
Toyotia on ollut talvivertailuissa malkein joka vuosi, ja aina ne ovat olleet ykkösiä tai kärkipaikoilla.
- Anonyymi
Luettelepa ne Toyotan mallit, jotka ovat voittaneet talviautovertailun tällä vuosituhannella!
- Anonyymi
Toyotan huoltokustannukset ovat uuden TM mukaan kaikkein pienimmät ja lisäksi Toyota täystakuu on 10v.
- Anonyymi
Kumpikin väitteistäsi on sitä itseään... p***aa!
- Anonyymi
Suurimmat huoltokulut ja takuu 3 vuotta/100 tkm.
- Anonyymi
Kokemuksesta voin sanoa, että 30 asteen pakkasella Corolla 1,8 Hybrid TS on saakelin kylmä.
- Anonyymi
Kokemuksesta voin sanoa, että 30 asteen pakkasella Corolla 2.0 Hybrid TS on saakelin kuuma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että 30 asteen pakkasella Corolla 2.0 Hybrid TS on saakelin kuuma.
TM Talviauto 2020-luku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että 30 asteen pakkasella Corolla 2.0 Hybrid TS on saakelin kuuma.
Sehän on huono juttu, parempi on auto jossa lämmön voi säätää sopivaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että 30 asteen pakkasella Corolla 2.0 Hybrid TS on saakelin kuuma.
Riippuu tallin lämpötilasta, missä se seisoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että 30 asteen pakkasella Corolla 2.0 Hybrid TS on saakelin kuuma.
Eihän se lähde edes käyntiin, kun akku on tyhjä.
- Anonyymi
Toyotan ylivertainen talvitestin voitto aiheuttaa hirmuista kateutta vielä pari vuotta voittoisan vertailutestin jälkeen!😂🤣😅😁🤗😅
- Anonyymi
Ja nuo muiden vuosien erinomaiset menestykset ovat heille todella tuskallisia.
- Anonyymi
Onpa Toyota ollut usein vertaislussa mukana.
- Anonyymi
Et sinä tästä ketjusta mihinkään pääse. Maaliskuun loppuun asti tämä on ensimmäisenä täällä.
- Anonyymi
Toyotat ovat tunnetussti hyviä talviautoja ja siksi 33 % täällä Kemijärvellä autoista on Toyotia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotat ovat tunnetussti hyviä talviautoja ja siksi 33 % täällä Kemijärvellä autoista on Toyotia.
Koko Lapissa myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko Lapissa myös.
Kun jollain alueella laskee yhteen eläkeläisten osuuden ja työttömyysasteen niin siitä saa ns. Toyotakertoimen.
Kuinka lähelle totuutta osuu siellä Kemijärvellä tämä Toyotakerroin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun jollain alueella laskee yhteen eläkeläisten osuuden ja työttömyysasteen niin siitä saa ns. Toyotakertoimen.
Kuinka lähelle totuutta osuu siellä Kemijärvellä tämä Toyotakerroin?Tämä toyitakerroin siis kuvaa Tojojen prosenttiosuutta autokannasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä toyitakerroin siis kuvaa Tojojen prosenttiosuutta autokannasta.
Ihmisillä on varaa ostaa vain loputtomasti kestäviä Toyotia.
- Anonyymi
Kyllä maailma muuttuu nopeasti. Näistä Toyotan menestyksen päivistä ei ole kuin pari vuotta, ja nyt se jo tarpoo suossa. Viimeksi ei ollut edes ehdokasta sähköautoihin, ja hybridi tuotiin lavetilla etelään. Katoavaista on mainen kunnia. Jos jää tyytyväisenä tekemään samaa kuin viime vuosituhannella, muut menevät ohi, eikä etumatkan kurominen ole helpoa.
- Anonyymi
Hyvää Joulua !
- Anonyymi
Suomessa myytiin viime vuonna yli 5000 Corollaa, vuoden talviautoa, hurja luku!
- Anonyymi
Toyotalla kävi tuona vuonna hyvä tuuri kun muden merkkien mallit joita testissä oli, eivät olleet kovin hyviä lämmityslaitteiltaan. Mitään muuta suurempaa eroa ei muihin nähden ollutkaan.
Keväämmällä tuota Corollaa testattiin Octaviaa vastaan joka oli jo vanhahko malli, mutta Octavia voitti Corollan pystyy.
Toyotan "paras" malli hävisi seuraavana talvena Skoda Fabialle ja Dacialle talvitestissä.
- Anonyymi
Toyotan ylivoimainen talvivertailun voitto siivitti Corollan myyntiä huimasti yli 5000 kappaleeseen vuonna 2022!
- Anonyymi
Aina kun tulee uusi Corolla versio myyntiin, niin se myy hyvin, kun kaikkia papat ja vaarit vaihtavat edellisen mallin Corollan uuteen.
- Anonyymi
Kuka juhlii talvivertailuvoitoilla? Lue aloituksesta.
- Anonyymi
Aloitus on tehty provokaatio mielessä.
VW:n merkit ovat voittaneet eniten talvivertailuita vuosien aikana ylivoimaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus on tehty provokaatio mielessä.
VW:n merkit ovat voittaneet eniten talvivertailuita vuosien aikana ylivoimaisesti.Sinulla ei ole esittää todisteita siitä, kuten aloituksessa on esitetty Toyotasta. Pelkkä tyhjä väite ei riitä.
- Anonyymi
Aloituksessa kerrotaan tituus jota ei ole toiseksi todistettu.
- Anonyymi
Toyota on kaikkein paras talviauto. Siksi kolmasosa Lapin autoista on Toyotia. Terveisiet vaan täältä Sallan Naruskasta.
- Anonyymi
Kemijärjellä näyttää ainakin olevan 33 % autokannasta Toyotia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kemijärjellä näyttää ainakin olevan 33 % autokannasta Toyotia.
Tojojen määrä korreloi yhteiskunnan tukien kanssa.
- Anonyymi
"Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid voitti Tekniikan Maailman talviautovertailun 2020!"
Ettei totuus unohtuisi, niin lämmityslaitetesti tehtiin vain -7 C lämpötilassa. Huonosti lämpöeristetty kori olisi ollut kylmä ja ikkunat huurussa jo -17 C lämpötilassa . - Anonyymi
Tässä oikea totuus Corolla 1.8 Hybridin lämmityslaitteesta Vi Bilägare lehden talviautovertailussa 2020. Katsokaa erityisesti lämpötilakäyrää kuljettajan pään tasolla (keltainen viiva)
https://www.vibilagare.se/public/styles/hidpi_370w/public/images/2020/02/varme1.png?itok=pzKsngjt- Anonyymi
Korjaus, punainen viiva.
- Anonyymi
20 min ja 7 astetta lämpöä. Tuossa ei paljon pipoa riisuta. Lähtölämpötila olikin kylmempi kuin TM feikkivertailussa.
- Anonyymi
Nyt omapoika saa hepulin.
- Anonyymi
Tässä hepulin aihetta vielä neljän vuoden jälkeen, tämä kaihertaa pitkään rupumerkkien omistajia.
Japanilaiset autot kärjessä TM:n talviautovertailussa!
Tekniikan Maailma -lehti on jälleen valinnut TM Talviauton. Tänä vuonna kärjessä oli kaksi japanilaista autoa.
Ykköseksi nousi Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen.
Toiseksi tuli Mazda CX-30 2,0 Skyactiv-X A Vision Plus pistemäärällä 8,9.- Anonyymi
Tuon 2020 jälkeen onkin ollut neljä vuotta hiljaisempaa. Muut merkir ovat olleet talviautovertailuiden voittajia. Ei ole Toyotaa tai Mazdaa näkynyt kärjessä, hyvä kun keskikastissa.
- Anonyymi
Yksi juhlan aihe julkaistaan aivan varmasti maaliskuun 7, päivä ilmestyvässä TM:n numerossa.
- Anonyymi
Mikä ei pärjää ja mille?
- Anonyymi
Hyvin pärjää moderni Toyota konservatiivisille, vanhoillisille ja uudistuskyvyttömille saksalaisresuille.
- Anonyymi
Ei pärjää missään asiassa tai ominaisuuksissa, harmittaako?
- Anonyymi
Saksalaiset vei tämän kauden talviautovertailun ylivoimaisesti ja usean auton voimalla.
Hauskaa kun joku nostaa vanhan höpöpojan avauksen joka on naurettu jo monesti.
Skoda Octavia pätki tuon Rollan samana keväänä parivertailussa, vaikka oli vanha malli ja uusi tulollaan.- Anonyymi
Eoi tuo aloitus ollenkaan huonone sinun vähättelystäsi, mita sinä itse huononet.
- Anonyymi
Tuosta näkyy kuka täällä riehuu ja haukkuu Toyotaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eoi tuo aloitus ollenkaan huonone sinun vähättelystäsi, mita sinä itse huononet.
No onhan tuo naurettu jo monesti ja kerrottu totuus, eikä tuo naurettava otsikko ole kuin Teroille nolo juttu.
Skoda Fabia on myös voittanut yhden vertailun lähivuosina ja toisaalta Toyotan graali ei yhtään missään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta näkyy kuka täällä riehuu ja haukkuu Toyotaa.
No kuka on kyseessä? Näkyykö kasvot tai nimi jossain?
- Anonyymi
Ovat olleet on täysin eri juttu kuin ovat.
- Anonyymi
Toyotan omapojalla on omituinen käsitys juhlista.
No kerrotaan vertailun vuoksi miten yksi saksalainen konserni on menestynyt talvivertailuissa ja myös muut saksalaiset valmistajat ovat pärjänneet paremmin kuin Toyota.
VW Golf v. 2005
Skoda Suberb v.2009
Skoda Yeti v. 2010
VW Passat v. 2015
Audi A4 v. 2016
Audi Q2 v. 2017
Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
Skoda Octavia v. 2021
Skoda Fabia v. 2022 - Anonyymi
Miksi Toyota on niin ylivoimainen?
- Anonyymi
Miksi Toyota ei pärjää testeissä ja vertailuissa?
Näin se voittokulku on mennyt talvivertailuissa:
VW Golf v. 2005
Skoda Suberb v.2009
Skoda Yeti v. 2010
VW Passat v. 2015
Audi A4 v. 2016
Audi Q2 v. 2017
Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
Skoda Octavia v. 2021
Skoda Fabia v. 2022
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän371575Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61331Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11275- 81267
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p411248Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,41243Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01224Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11200Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21170Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta11146