Vetoomus kaikille ruotsinkielisille!

Anonyymi

Eikö yksi pakkoruotsin poisto ole muka lopulisen kielirauhan arvoinen uhraus???

16

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistä ihmeestä oikein taas tässä kopiossasi puhut? Sama kopio ilmestyy viikosta toiseen uudestaan ihan kuin uusia päiviä tulee idästä. Tämän maan kieliasioista päättää kansa, sen enemmistö ja heidän valitsemansa edustajat.

      Koronavirus jyllää, ihmiset on huolissaan omaisistaan, terveydestään ja työpaikoistaan ja ilmastonmuutos vie seuraavat ajatukset. Mutta neljä...viisi kappaletta uusiofennomaanisia talan oppipoikia itkee täällä pahaa oloaan toisarvoisista asioista.

      Vai vielä kielirauha, kun suurin osa ihmisistä ei tiedä lainkaan mistä puhut. Kun koronasta selvitään, kaikki jatkuu ennallaan, senhän sinä tiedät. Ruotsin kielen opinnot jatkuvat täysin ennallaan - ja hyvä niin!

      Itke aluksi paha olosi pois! Sen jälkeen muistat vain äänestää vaaleissa perussuomalaisia; muuta vaihtoehtoa ei kaltaisellasi lampaalla ole. Bäääääh.... 🐑

      • Anonyymi

        Kirjoitit pitkän litanian, MUTTA et halunnut vastata itse kysymykseen?!

        Koska se on LIIAN totuudellinen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit pitkän litanian, MUTTA et halunnut vastata itse kysymykseen?!

        Koska se on LIIAN totuudellinen....

        Hän vastai, sinä et vain halunnut ymmärtää, koska kieliriidan ylläpito on sinulle elämän tehtävä ja sisältö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän vastai, sinä et vain halunnut ymmärtää, koska kieliriidan ylläpito on sinulle elämän tehtävä ja sisältö.

        "Elämme sopeutumisvaihetta matkalla johonkin uuteen, - missä joudutaan luopumaan siitä, että kaikki toimii myös ruotsiksi."


    • Anonyymi

      Minkä kielirauhan?
      Pakkoenglantiin kun et halua koskea.

      • Anonyymi

        Sotket.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotket.

        Älä leiki moderaattoria, pakkoenglannittaja.


    • Anonyymi

      Minusta kysymys on hyvä ja omana aloituksenaan vielä parempi. Ei vanhoja satojen viestien ketjua kannata kuljettaa mukana. Puhelimella niitä on raskas lukea.

      Uusi ketju on oikea ratkaisu.

      • Anonyymi

        Miksi postata sama satoja kertoja keskusteltu viesti uudelleen. Tuskin siiihen nytkään tulee lisää mitään uutta ja tuoretta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi postata sama satoja kertoja keskusteltu viesti uudelleen. Tuskin siiihen nytkään tulee lisää mitään uutta ja tuoretta?

        On teemoja, joista on jatkettava - kuten tämä.

        Palstalle tulee aina uusia kävijöitä.


    • Anonyymi

      Miksi kielifennomaani ei allekirjoittanut kielialoitetta? Miksi kielifennomaani äänesti Siniset ulos edukunnasta?

    • Kyseessä ei ole mikään uhraus.
      Vaan palautus tasa-arvoiseksi kieleksi.

      Nythän moni suru inhoaa kieltään sen sosiaalistisen taustan takia.
      Luopuminen pakkoruotsista ei siis ole luopumista vaan saamista.

      • Anonyymi

        Mikä voisi olla arvokkaampaa kuin pakon aiheuttaman vastenmielisyyden häviäminen kohtaamisista suomenruotsin kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä voisi olla arvokkaampaa kuin pakon aiheuttaman vastenmielisyyden häviäminen kohtaamisista suomenruotsin kanssa?

        Totta!


      • Anonyymi

        Niin, pakkoruotsin poistaminen palauttaisi ruotsin kielelle sen arvokkuuden.


    • Anonyymi

      Miettikääpä kysymystä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe