Kertokaa kouluajasta / opiskeluajasta

Anonyymi

Enimmäkseen täällä on tylsiä ja yhdentekeviä puheenaiheita, mutta kokeillaan kerrankin tällaista mielenkiintoista asiaa. Siis: Kertokaa muistoja kouluajasta ja
opiskeluajasta.
_J_

51

<50

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täytyy olla vanha havukka jos niitä pystyy myistelemaam?

      • Hyvin menee, jos vielä pystyy.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Hyvin menee, jos vielä pystyy.

        Mutta eihän yleensä tuoreita asioita muistella. Havukka se on, joka niitä muistelee?


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Hyvin menee, jos vielä pystyy.

        Mitenhän vanha olet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitenhän vanha olet?

        Varttia vaille hauta.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Varttia vaille hauta.

        No sitten aloituksen käsittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sitten aloituksen käsittää.

        Aloitus ei ole minun, mutta palstalaisten keski-ikä on todennäköisesti yli 40 v, joten tällainen vanhojen muistelu kuuluu asiaan.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Aloitus ei ole minun, mutta palstalaisten keski-ikä on todennäköisesti yli 40 v, joten tällainen vanhojen muistelu kuuluu asiaan.

        Eipä ei ole ei.


    • Anonyymi

      Kouluaikana viinamies oli kylillä juomassa viinaa ja tapasi tyttöjä. Kun jo nuoresta pitäen oli mukana porukoissa ja tapasi tyttöjä, oppi tulemaan naisten kanssa toimeen.

      Opiskeluaikoina viinamies joi viinaa opiskelijabileissä ja sielläkin oli helppo tutustua naisiin.

      Raitis mies oli yksin niin koulu- kuin opiskeluajan eikä naisiin tutustunut.

      t. viinamies

    • Peruskoulusta, lukiosta vai amiksesta? Lapsena vai aikuisena?

    • Anonyymi

      Kyllä juhlin paljon ja seurustelin ja harrastin seksiä. Olin tosi menevä ja oli paljon kavereita ja käytiin viikonloppuisin baareissa naisia iskemässä. Pelasin myös jalkapalloa seurassa ja opiskeluajat oli hyvää aikaa elämässä muutenkin. Kyllä se alkoholi olia ika hyvin mukana siinä ja ain jossain oli bileet ja naisia oli. Oon huonanut että kun ei enää juhli kun harvoin niin ei naisiakaan kiinnosta tutustua eikä ole seurustelua eikä sosiaalista elämää.

      • Anonyymi

        Vain viinaa juomalla pääsee mukaan porukoihin ja voi tavata naisia.

        t. viinamies


    • Anonyymi

      Minua kiusattiin yläasteella ja tytöt antoi pillua kiusaajille. Minua kiusattiin amiksessa ja tytöt antoi pillua kiusaajille. Vieläkö joku ihmettelee, miksi vihaan naisia.

      • Anonyymi

        Miksi vihaat naisia? miksi et vihaa kiusaajia? Onko naisten vika, että tytöt antoi pillua kiusaajille?


      • Se oli niiden teinityttöjen vika, ei aikuisten naisten.


      • Anonyymi
        p.Eppis kirjoitti:

        Se oli niiden teinityttöjen vika, ei aikuisten naisten.

        Eikä se niiden teinityttöjen vika ollut, että tuota kommentoijaa kiusattiin. Kiusaaminen on ihan puhtaasti kiusaajien itsensä syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä se niiden teinityttöjen vika ollut, että tuota kommentoijaa kiusattiin. Kiusaaminen on ihan puhtaasti kiusaajien itsensä syytä.

        Tytöt palkitsevat kovat jätkät (=kiusaajat) seksillä. Se noille tärkein syy olla kova jätkä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tytöt palkitsevat kovat jätkät (=kiusaajat) seksillä. Se noille tärkein syy olla kova jätkä.

        Luuletko ettei poikakouluissa kiusata?


    • Anonyymi

      Koulussa olin luokan kiltti silmälasipäinen oppilas. Tykkäsin oppitunneista, mutta en liikuntatunneista. Sain aina hyvän todistuksen. Lukiossa pärjäsin myös kivasti. Ylioppilaslakin sain 18-vuotiaana. Pääsin opiskelemaan korkeakouluun, ja opinnot sujuivat hienosti, vaikka jouduinkin välillä muutamaksi kuukaudeksi erääseen hankalaan paikkaan. Vapautumiseni jälkeen opinnot jatkuivat kivasti. Työpaikka tärppäsi, ja työuralla pärjäsin hyvin. Minä erittäin älykäs olen aina ollut sivistynyt menestyjä. -Likinäkörillitäti

      • Anonyymi

        Mikä oli se hankala paikka mihin jouduit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä oli se hankala paikka mihin jouduit?

        Siinä on sinulle miettimistä ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä oli se hankala paikka mihin jouduit?

        Eipä Likinäkö rillitäti vastaa kysymykseesi.


    • Ala-asteella 1-3 luokalle asti olin luokan ujoimpia. Mutta sitten ehkä alkoi 4-9 luokilla vaihe, että olin jonkinsortin pelle luokallani.

      Amiskassa meno jatkui vielä vuoden , mutta 2 seuraavaa menikin jo siihen malliin hyvin, että sain stipendinkin. Olin töissä jo, ennenkuin valmistuin.

      Kokeilin vielä jossainvaiheessa tekua, mutta ei hotsittanut.

      Tällähetkellä olen työyhteisön kokenein ja ihan arvostettu tekijä. Ei valittamista. Ei tarvitse sätkiä mihinkään suuntaan. 😁

      Ehkä jossainvaiheessa saatan opiskella koulutttajaks. Vois jotain tälläsiä työturva ynnä muita pilipalikorttikoulutuksia alkaa pitämään firman tyypeille ja muille... mutta ehkä sit muutaman vuoden päästä, kun mukerot on viilettämässä jo maailmalla. 😊
      Sit voi pakata itse laukun vaikka selkään ja polkaista moottoripyörällä Pohjois-Norjaan kouluttamaan väkeä, sit Ruotsiin ja siitä lautalla Etelä-Suomeen....😎 Se vois sopia mulle....🙃

    • Anonyymi

      No

      Odotin tuossa kaks vuotto että piäsis tekömään lapsen


      Kyllähän tämän elämä on.jotennii männy

      Parempoon päin vuoan kun ei liikoja murehi!

    • yläasteella olin kiltti tyttö noin kasi luokkaan asti sitten muutuin raggariksi. Oli pakko koska kaikkia kilttejä sukupuolesta riippumatta kiusattiin meidän luokalla. Huh mitä aikoja.

    • Anonyymi

      Seurustelin koulussa samalla luokalla olevan Katin kanssa ja sain usein seksiä ja hauskaa oli. Ei koulu muuten kiinnostanut hirveesti vaikka olin keskiverto oppilas.

      • Anonyymi

        Etkä seurustellut koska olet turkulainen/ raumalainen ätmi.


    • Alaluokilla olin tunnollinen kiltti tyttö. Lukiossa pääsi vähän lipsumaan, mutta sain kuitenkin valkolakin. Haahuilin ja luulin tietäväni kaikesta kaiken (onko mikään muuttunut?). Siinä meni vuosi/ pari ...
      Lopulta pääsin opiskelemaan. Alkuaikoina keskityin kaikkeen muuhun kuin oleelliseen.

      Lopulta "rakentava keskustelu" faijan kanssa sai minut palaamaan oikeille raiteille ja onnistuin saamaan myös opinnot kunnialla päätökseen. On kuitenkin hyvät muistot opiskeluajoista. Hauskaa ja huoletonta, vaikka tietyt rutiinit vähän häiritsivät ilonpitoa.
      Henkinen kasvu on edelleen kesken, mutta kaikki kipupisteet on jo ylitetty. Toivottavasti omaa älliä on kertynyt sen verran, etten enää koskaan heitä mitään sattuman varaan. :)

    • Anonyymi

      Kävin ala-asteen pienessä koulussa. Meitä oli joka luokka-astetta kaksi luokkaa, siis kaksi ensimmäistä, kaksi toista jne.
      Oppilaitten kesken oli todella hyvä yhteishenki, ketään ei kiusattu vaikka meitä oli yhteiskuntaluokittain laidasta laitaan olevista kodeista.
      Voin sanoa että tunsin kaikki, niin tytöt kuin pojatkin. Opettajista voisi sitten kertoakin yhtä ja toista :/ Selkeästi suosivat "paremmista" kodeista tulevia paitsi yksi nuori miesopettaja joka oli meidän kaikkien ehdoton suosikki! Mahtava tyyppi.
      Yläasteelle siiryin sitten isompaan kouluun. Oppilaita noin tuhat ja opettajia joka aineessa uusi. Kiusaamista en muista mutta en ehkä kiinnittänyt siihen huomiota sillä itseäni ei kiuattu.

    • Ala-asteella, Turussa oli aika mukavaa, olin hyvä koulussa, keskiarvo ysin pintaan. Olin sellainen hiljainen tyttö, mutta bestis oli samalla luokalla. Vitosella bestikselle iski anoreksia ja hän oli melkein koko vitosluokan poissa. Pari tyttöä alkoi kiusaamaan mua, kun haahuilin välitunnilla yksin. Bestis parani ja palasi, kiusaaminen loppui.
      Kun menin kutoselle, muutettiin maalle, tähän samaan pihaan, missä nytkin asun, eri taloon vain. Uudessa koulussa yks poika otti mut silmätikukseen ja kiusasi koko yläasteen. Todistus huononi, koska en viitsinyt lukea läksyjä enkä panostaa kouluun. Koska liian hyvät numerot vaan aiheutti kiusaamista lisää. Oli kuitenkin kavereita. ysillä kaveriksi tuli yks tyttö joka puolusti mua ja sai kiusaamisen loppumaan:)
      Pääsin nippa nappa lukioon. Se meni suht ok siihen nähden, että en jaksanut panostaa yhtään, vaan kävin tiheään Turussa ekan poikaystävän luona ja haaveilin tulevaisuudestani jossain hyvin kaukana. Valmistuin ylioppilaaksi.

      Pääsin opiskelemaan kahdesta hakemastani paikasta toiseen ja olin onneni kukkuloilla. Ekaa kertaa elämässäni tapasin ihmisiä, jotka olivat jotenkin hengenheimolaisia ja tuntui, että kuuluin joukkoon. Viikonloppuisin kävin poikaystävän luona Turussa. Hän sairastui henkisesti ja se synkensi opiskeluaikaani. Kun tuli lopputyöni tekemisen aika, erosimme, monestakin syystä. En olisi varmaan kyennyt valmistumaan, jos olisin jatkanut. Todennäköisesti olisin pimahtanut itse.

      Opiskelun loppuaika oli mukavaa, keskityin tekemään lopputyötä kellon ympäri ja sain siitä hyvät arvosanat. Muutin neljä vuotta opiskeltuani opiskelukaupungistani Turkuun. Ja sitten vasta mukava vaihe elämässäni alkoikin:)

    • Anonyymi

      Koulunkäynti on järkevää !

    • Koulussamme oli ankara kuri. Jouduin toisinaan jälki-istuntoon.

      • Anonyymi

        Miksi jouduit jälkkäreihin?


    • Kovat oli penkit ja perse puutui.

      Ala-asteella heitettiin jatkuvasti käytävälle.. Kunnes "järkiinnyin", Lukuaineiden keskiarvo oli yli ysin.. Bailasin viikonloput.

      • Sain stipendinkin.. en muista paljon.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Sain stipendinkin.. en muista paljon.

        Oletko opiskellut korkeakoulussa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko opiskellut korkeakoulussa?

        Itseasiassa olen. Kuinka niin?


    • Peruskoulu nyt meni kuten tämä elämä muutenkin, vähän massan mukana. Fyysisesti paikalla mutta katse ja ajatukset ikkunan toisella puolella. Jos luokkakaverit katsovat luokkakuvia niin tuskin muistavat jos ei nimiä ole kuvan takana.
      Olisi niillä numeroilla lukioon menty mutta valitsin ammattikoulupuolen kuten suurin osa luokan pojista.

      Ammattikoulussa tekemistä haittasi kun ei oikein vielä hahmottanut mitä isona tekisi. Linjavalintakin tehty sen perusteella mistä töitä löytyy.

      Aikuisiällä tuo opiskelu on sitten ruvennut maistumaan. Siihen teoriaan kun voi sisällyttää omia kokemuksia työelämästä niin antaa ihan eri lähtötason ja kiinnostuksen aiheeseen.

    • Anonyymi

      Koulu oli muuten kivaa, oli siellä pari kiusaaja tyyppiä aluksi mutta näytin niille ettei kannata vittuilla ja sitten ne alkoi pelkäämään minua vaikka olin rauhallinen ja käytös oli kymppi aina todistuksessa. Urheilussa olin aina hyvä ja voitin juoksussa ja uinnissa mitaleita koulujen välisissä kisoissa ja sain sitten tytöiltä ihailua ja yks tyttö pyysi että alankoi olee ja aloin tietenkin, se kestikin sitten 8 vuotta se suhde.

    • Anonyymi

      Koulussa kun 3. luokalla muutamat yritti kiusata, niin mää sanoin: Nyt tutti suuhun, ja rauhotu jo. ----- Sen jälkeen kiusaaminen väheni oleellisesti.

    • Anonyymi

      Kouluaika oli enimmäkseen kivaa, opiskeluaika yliopistossa enimmäkseen kivaa, mutta 80-luvulla siirtyminen suomalaiseen työelämään oli shokki.

    • Olen tainnut kertoa tämän tarinan ennenkin, mutta se sopinee hyvin tähänkin ketjuun.

      Aikoinaan ala-asteen ensimmäisellä taikka toisella luokalla meitä poikia ei olisi voinut tyttöjen seura kiinnostaa vähempää. Saatoimme heitä joskus välitunnilla varovasti kiusata, mutta yleensä pysyttelimme molemminpuolisesti poissa toistemme huomiosta. Samalla tavalla ajankäyttö meni kouluajan ulkopuolellakin, tyttöjä varottiin kuin ruttoa, vaikka joskus kerrostalopihalla saattoi yhteisiin sotaleikkeihin taikka peleihin ottaa osaa joku tyttökin. Yleensä he kuitenkin olivat jonkun pikku- taikka isosiskoja, joten heitä ei niin tyttöinä pidetty.

      Poikkeuksellisen tapahtuman minun elämässäni aiheutti hammaslääkäritarkastus. Kaikkien oppilaitten oli nimittäin sellaiseen mentävä, ja koska terveyskeskus sijaitsi toisessa kaupunginosassa asti, ei pieniä oppilaita haluttu päästää matkaan yksin. Ratkaisu oli, että pienet oppilaat lähetettiin matkaan kaksin.

      Opettaja valitsi jokaiselle luokan oppilaalle parin, jonka kanssa matka hammaslääkärin luokse oli yhdessä taitettava. Kaikki olisivat halunneet lähteä matkaan yhdessä parhaimman luokkakaverinsa kanssa, ja opettajan lukeman listan edetessä kaikuivat yhtäältä riemun kiljahdukset ja aina välillä kuului pettymyksen syvä huokaus.

      Kun opettaja pääsi viimein minun kohdalleni, toivoin tietysti hänen mainitsevan seuraavaksi parhaimman kaverini, jota ei oltu vielä määrätty kenenkään muun matkaan. Opettaja sanoi jonkun nimen ja luokassa tuli aivan hiljaista, taikka sitten jostain psykologisesta syystä minulta meni hetkeksi kuulo. Minä joutuisin lähtemään yhdessä tytön kanssa! Noloa.

      Kun lähdön hetki sitten koitti, taittoi matkaa kanssani pitkänhoikka vaaleatukkainen tyttö, jolla oli hyvin kaunis hymy. Yritin pitää häneen etäisyyttä, mutta hän halusi selkeästi jutustella ajankuluksi ja niin keskustelimme koko loputtomalta tuntuvan matkan ajan, siis noin 20 minuuttia. Aiheet keskustelussamme vaihtelivat kouluaineista tykkäämisiin ja muuhun sellaiseen, mutta jostain syystä aloin pitää hänen seurastaan, eikä hänkään ollut minun seurastani pahoillaan. Tuntui kuin meistä olisi tullut ystäviä oitis, vaikkei se tietystikään voinut olla mahdollista tytön kanssa.

      Pian tuli selväksi, ettei hammaslääkärimatkakumppanivalinta ollut jäänyt huomaamatta muiltakaan luokan pojilta ja aloin saada vihjailevia kommentteja tyyliin: "joko hääpäivä on valittu" jne. Jouduin aina tällaisissa tilanteissa puolustamaan omaa kunniaani nyrkein, ja vannoin etten puhu yhdenkään tytön kanssa enää ikinä.

      Nyt 35 vuotta myöhemmin voin sanoa pysyneeni päätöksessäni melko hyvin, joskin joitain lipsumisia on sattunut, mutta nämä poikkeukset ovat vain vahvistamassa sääntöä.

      Koulussa opitaan elämää varten.

    • eipä oo paljoa muistelemista, koulukiusattu kun olin aina myös armeijassa olin kiusattu vaikka osasin puolustaa itseäni niin silti olin aina kiusaamisen kohteena

    • Avasin opettajille ovia, ei ollut kavereita.

      • Yläasteella oli sitte yksi tyttö kaverina.


      • En opiskellut ensimmäisen luokan jälkeen koska kuvittelin katsomalla vastaus on huijaamista.😩 joten päästäni pistin mitä tahansa ja en laittanut, mitä olisi pitänyt.
        Joten monta luokkaa meni niin enkä lukenut kokeisiin.
        Erityisluokalla tein enemmän 6 ja 7 luokalla mutta 8 luokalla oli sijainen joka syrji minua. Joten en ollut sitten koulussa vaan hoidin sisaren lapsia ja 9 luokalla sitten vaan kävin silloin tällöin kuulemma poissa olojen takia en olisi päässyt luokalta mutta sain todistuksen.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        En opiskellut ensimmäisen luokan jälkeen koska kuvittelin katsomalla vastaus on huijaamista.😩 joten päästäni pistin mitä tahansa ja en laittanut, mitä olisi pitänyt.
        Joten monta luokkaa meni niin enkä lukenut kokeisiin.
        Erityisluokalla tein enemmän 6 ja 7 luokalla mutta 8 luokalla oli sijainen joka syrji minua. Joten en ollut sitten koulussa vaan hoidin sisaren lapsia ja 9 luokalla sitten vaan kävin silloin tällöin kuulemma poissa olojen takia en olisi päässyt luokalta mutta sain todistuksen.

        Minä olin kauppaopistossa ensin sitten siirryin tietokone-juttuihin ammattikorkean ohjelmoija-osastolle opiskeluaikoina.


      • valtakunta kirjoitti:

        En opiskellut ensimmäisen luokan jälkeen koska kuvittelin katsomalla vastaus on huijaamista.😩 joten päästäni pistin mitä tahansa ja en laittanut, mitä olisi pitänyt.
        Joten monta luokkaa meni niin enkä lukenut kokeisiin.
        Erityisluokalla tein enemmän 6 ja 7 luokalla mutta 8 luokalla oli sijainen joka syrji minua. Joten en ollut sitten koulussa vaan hoidin sisaren lapsia ja 9 luokalla sitten vaan kävin silloin tällöin kuulemma poissa olojen takia en olisi päässyt luokalta mutta sain todistuksen.

        Joten minulla on huono koulu menestys takana, lasten kasvatusta oon tehnyt jo kuitenkin ilman koulutusta yli 20 vuotta.
        Ja panostan lapsiin etteivät joudu minun tilaani. Lapset on ainut syy miksi olen elossa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Joten minulla on huono koulu menestys takana, lasten kasvatusta oon tehnyt jo kuitenkin ilman koulutusta yli 20 vuotta.
        Ja panostan lapsiin etteivät joudu minun tilaani. Lapset on ainut syy miksi olen elossa.

        Ei tuo varmaankaan lapsia sillä tavoin pahasti haittaa jos joutuu olemaan karanteenissa kun naapurirapussakin taitaa olla suurperhe joku, nehän tekevät koulutehtäviäkin puistossa kirjoineen ja kevään auringon paisteessa.

        Näen joskus vahingossa niitä kun on tuollainen nettikamera millä katson hyviä kohteita öisin taivaalta, että milloin kannattaa laittaa tähtikiikari katsomiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olin kauppaopistossa ensin sitten siirryin tietokone-juttuihin ammattikorkean ohjelmoija-osastolle opiskeluaikoina.

        Koulustus on hyvin merkittävä jatkokoulutukselle ja siinä onnistumiseen ja myös opiskelu tapojensa löytäminen miten oppia parhaiten.

        En taas tiedä mitään kauppaopistoista
        Ja ohjelmointi on ainakin erittäin tärkeä, mitä sinä ohjelmoit?


      • valtakunta
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo varmaankaan lapsia sillä tavoin pahasti haittaa jos joutuu olemaan karanteenissa kun naapurirapussakin taitaa olla suurperhe joku, nehän tekevät koulutehtäviäkin puistossa kirjoineen ja kevään auringon paisteessa.

        Näen joskus vahingossa niitä kun on tuollainen nettikamera millä katson hyviä kohteita öisin taivaalta, että milloin kannattaa laittaa tähtikiikari katsomiseen.

        Noh isolla perheellä on raskasta mennä kirjojen kera kun kumminkin tarvitse niinpaljon noi isommatkin apuja.
        minulle riittää se vien niitä pyöräilemään ja varsinkin kun välttelen leikkipuistoja nyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      39
      2737
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1649
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1535
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      1486
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1249
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      324
      1037
    7. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      974
    8. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      85
      946
    9. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      910
    10. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      865
    Aihe