Ruotsinkielinen palstalla: "Vi försvarar inget annat än vårt eget språk,det är vi skyldiga våra förfäder kommande släktled. Vår egen identitet och vår kultur."
Saisimmeko me suomenkieliset sanoa samoin:
Suojelemme vain omaa kieltämme, sen olemme velkaa esivanhemmillemme, vesilinnun kansalle, joka on yli 2000 vuotta asuttanut näitä Läänemeren rantoja.
Vaalimme omaa kieltämme - se ei sorra muita
24
<50
Vastaukset
- Anonyymi
On ihan ok, että ruotsinkielinen kokee tärkeäksi vaalia vain omaa kieltään.
Suojelemme vain omaa kieltämme, sen olemme velkaa esivanhemmillemme, vesilinnun kansalle, joka on yli 2000 vuotta asuttanut näitä Läänemeren rantoja.- Anonyymi
Mikä hiivatin "vesilintu"(!) Minä en ainakaan halua kuulua moiseen lintujen ryhmään.
Terv. suomenkielinen suomalainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä hiivatin "vesilintu"(!) Minä en ainakaan halua kuulua moiseen lintujen ryhmään.
Terv. suomenkielinen suomalainenViittaisikohan kalavaleen sotkaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terv. suomenkielinen suomalainenValkoinen joutsen.
- Anonyymi
Nyt voisi kommentoida.
Ei suomalaislla kuulemma ole kieltä sen enempää kuin kulttuuria olisi vastaus 😂
hurreilla ei ole mitään omaa kulttuuria.
...tai ainakaan en oikein koskaan törmää tähän kulttuuriin , edes viikottain.
Jos haluaa kokea ruotsalaista kulttuuria suomessa, helpoin tapa on mennä bussiasemalle kuuntelemaan kuultuksia :-)
- Anonyymi
Sinun on turha puhua suomenkielen ja suomalisen kulttuurin vaalimisesta niin kauan kuin olet hiljaa niiden ahimmasta uhasta.
- Anonyymi
Pysy asiallisena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pysy asiallisena.
Pysy itse, sinun on turha puhua suomenkielen ja suomalaisen kulttuurin vaalimisesta niin kauan kuin olet hiljaa niiden pahimmasta uhasta: pakkoenglannista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pysy itse, sinun on turha puhua suomenkielen ja suomalaisen kulttuurin vaalimisesta niin kauan kuin olet hiljaa niiden pahimmasta uhasta: pakkoenglannista.
Keskustele asiallisesti tai pysy poissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen kieltä ei todellakaan vaalita liikaa, englannin ylivalta estää sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen kieltä ei todellakaan vaalita liikaa, englannin ylivalta estää sen.
Sotket.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sotket.
Itse sotket parrhaasi mukaan jokaisen orastavan keskustelun pakkoenglannista.
- Anonyymi
Ruotsinkielinen kokee tärkeäksi vaalia vain omaa kieltään. Ok.
Suojelemme vain omaa kieltämme, sen olemme velkaa esivanhemmillemme, vesilinnun kansalle, joka on yli 2000 vuotta asuttanut näitä Läänemeren rantoja.- Anonyymi
Saamme, mutta emme voi, koska annamme englannin syrjäyttää koko ajan suomenkieltä täysin toissijaiseen asemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saamme, mutta emme voi, koska annamme englannin syrjäyttää koko ajan suomenkieltä täysin toissijaiseen asemaan.
Suomenkielisten ei siis tarvitse vaalia ruotsia. Kiitos.
Puretaan pakkoruotsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puretaan pakkoruotsi.Sinun ei tarvitse vaalia ruotsia, mutta anna ruotsinkielisten puhua rauhassa omaa kieltään. Älä solvaa tai vähättele toisten äidinkieltä. Kenenkään kieli ei ole toista arvokkaampi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puretaan pakkoruotsi.Katsoppas!
Nettifenno meni myöntämään ettei "pakkoeruotsi" olekaan ruotsinkielisten syytä.
Mikä Lapsus!
Muutoin: non sequitur.
Suomenkieltä ei puolusteta hyökkäilemällä ruotsinkieltä vastaan, ainoastaan rajoittamalla pakkoenglannin ylivaltaa!!!
Hyvä lähtökohta on koulujemme pakkoenglanti, puretaan se (kunnolla)! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoppas!
Nettifenno meni myöntämään ettei "pakkoeruotsi" olekaan ruotsinkielisten syytä.
Mikä Lapsus!
Muutoin: non sequitur.
Suomenkieltä ei puolusteta hyökkäilemällä ruotsinkieltä vastaan, ainoastaan rajoittamalla pakkoenglannin ylivaltaa!!!
Hyvä lähtökohta on koulujemme pakkoenglanti, puretaan se (kunnolla)!Pakkoruotsi on RKP:n syytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkoruotsi on RKP:n syytä.
Myöhäistä korjata, lapsuksesi on tuossa maailman tappiiin asti (toivottavasti). Nyt saat varmaan satikutia suoliveljiltäsi seuraavassa loosin kokouksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myöhäistä korjata, lapsuksesi on tuossa maailman tappiiin asti (toivottavasti). Nyt saat varmaan satikutia suoliveljiltäsi seuraavassa loosin kokouksessa.
Yhtä vähän ymmärtää näitä viestejäsi nyt kuin aikaisemminkin.
- Anonyymi
Kyllä tuo ruotsin kielen vaaliminen sortaa selvästi susuja ja mamujakin.
Pakkoruotsitus ja keinotekoinen kaksikielisyys hyödyttää vain rusuja muiden kansanosien kustannuksella.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041819
Päivän persu: Maahanmuuttajat ovat "rupusakkia"
Voi Petteri parkaa 🤣 "Kansanedustaja Mauri Peltokangas (ps) kutsuu kolmansista maista Suomeen muuttavia ihmisiä rupusa4131384Taisit vihdoin ymmärtää
Kuinka hirviö mun silmissä olet/olette. Antaisitte mun vaan nyt olla, että palaudun tästä edes joskus.141319Tänään sen huomasin ja se tuntuu
Vapauttavalta. Saavuttomaton rakkaus on loppunut. En tunne enää kaipuuta enkä rakkautta. Nyt voin alkaa taas elää eikä t1131268En uskalla liikkua yöllä yksin ulkona
Tai lähteä viettämään iltaa, kun kotiinpaluu myöhään ei tunnu hyvältä. Kerroin tuon yhdelle miehelle. Arvaa mitä hän va1691264Miten yrität saada tilannetta eteenpäin
ettei jäätäisi päikoilleen, missä kumpikin ikävöi omalla tahollaan?761093- 981039
Kauneutesi kiinnitti huomioni
mutta oikeesti rakastuin tapaan, miten näet asiat ja kaikki. Olet liian ihana, enkä tiedä miten sen saisin sanottua.331002Et tule koskaan löytämään tällaista syvyyttä kenestäkään toisesta
Jos vaan tietäisit, kuinka paljon tunnen sinua kohtaan. Jos vaan tietäisit, miten paljon merkitset minulle.90995En ymmärrä
Miksi ikinä olen mitään hyvää tuntenut sinua kohtaan. Koskaan et ole mitään hyvää halunnut mulle.92939