huolissaan äidistäni

Anonyymi

Mun äiti on 83 v uotias,5 vuotta sitten sormet aloit särkee ja tuli turvotusta,Hän asuu Virossa ja siel on oma perhelääkärit mihin pääse ilman lähetettä,Hän kävi siel ja kirjoitetti kipulääkeittä,Meni pari vuotta ennen kun perhelääkäri teki läheteen reumatologille,vaikka se oli tiedossa.että meillä suvussa reuma,Sai äitinikin reuma diagnoosi ja jotain reumalääkeitä,Mutta ei ole mitään apu niistä ollut,kädet särkee koko ajan taukoamatta ja kädet myös palelee,öisin pitää hanskoja kädessä.Reumatologille ei ole sen jälkeen enää pääsyt kun oma lääkäri sanoo,että se on ihan normaali et kun on reumaa sit särkee .Kertokaa te jotka sairastatte reumaa,onko se normaali et on jatkuvaa särkyy 5 vuotta ja eikö ihan oikeasti ole lääkettä mitä helpottais olo?

10

551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Mun äiti on 83 v uotias,5 vuotta sitten sormet aloit särkee ja tuli turvotusta,Hän asuu Virossa ja siel on oma perhelääkärit mihin pääse ilman lähetettä,Hän kävi siel ja kirjoitetti kipulääkeittä,Meni pari vuotta ennen kun perhelääkäri teki läheteen reumatologille,vaikka se oli tiedossa.että meillä suvussa reuma,Sai äitinikin reuma diagnoosi ja jotain reumalääkeitä,Mutta ei ole mitään apu niistä ollut,kädet särkee koko ajan taukoamatta ja kädet myös palelee,öisin pitää hanskoja kädessä.Reumatologille ei ole sen jälkeen enää pääsyt kun oma lääkäri sanoo,että se on ihan normaali et kun on reumaa sit särkee .Kertokaa te jotka sairastatte reumaa,onko se normaali et on jatkuvaa särkyy 5 vuotta ja eikö ihan oikeasti ole lääkettä mitä helpottais olo?"

      - Voi, voi, kun ikävää! Terkkuja äidillesi täältä lahden toiselta puolelta saatuani veljeskansalta https://tinyurl.com/y9osohwn apua ja lääkkeitäkin silloin, kun täältä ei ole saanut.

      Nivelongelmista ja muusta olen kirjoittanut aikaisemmin jo https://tinyurl.com/ycvcm69y tuolla, myöhemmin https://tinyurl.com/y7rj9n44 täällä ja ihan pari päivää sitten https://tinyurl.com/ycft5kcx tuolla.

      Olen lopetellut juuri parin kuukauden doksisykliinikuurin ilman sen pidempiaikaisempaa apua. Omasta mielestäni Now'n Boron on tehokkaampaa hillitsemään tulehdusta nivelissä ja aionkin tilata sitä taas lisää, kirjoitettuani asiasta jo https://tinyurl.com/y7rj9n44 tuolla.

      Krooninen särky on julmaa ja ikävää, toivottavasti äitisi saa apua!

    • Anonyymi

      Äitisi olisi syytä saada toinen lääke reuman hoitoon, kun nykyinen ei vie kipuja pois. Reumaan on saatavana useita eri lääkkeitä.

      • Anonyymi

        Juuri näin, ja varsin tehokas on tämä nykyinen, hyväksi havaittu koronalääkitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, ja varsin tehokas on tämä nykyinen, hyväksi havaittu koronalääkitys.

        Ja mikähän se hyväksi havaittu lääkitys on?


    • Anonyymi

      Hei, olen 37v sälli ja sairastanut nivelreumaa syntymästä asti. Elänyt kipujen ja nivelten jäykkyys ongelmien kanssa koko elämän, välillä sattuu enemmän ja joskus vähemmän aika-ajoin niveliin tai nivelpusseihin on kertynyt myös nestettä, joka jäykistää nivelen ja aiheuttaa kipua. Eli johonkin paikkaan on särkenyt jatkuvasti tai jotain niveltä kolottanut, tänään join puoli lasillista Koivun mahlaa ja järkytyin, että mitä v*..... Ei kipuja missään säryt ja kolotukset loppu. Suosittelen kokeilemaan mulla ainakin auttoi. Olen itsekin järkyttynyt, miten voi auttaa nivel vaivoihin näin tehokkaasti ja itse olen pahin epäilijä, mutta minun kohdalla ei ollut kyllä mitään "puunhalaaja" hömppää... Vaan oikea apu nivel vaivoihin.

      • Anonyymi

        Reuma on hyvin pitkälti mentaalipuolen sairaus. Jos mieli katkera ja näkee vain asioiden kielteiset puolet, aivan varmasti niveliä särkee. Sensijaan iloinen mieli, positiivisuus ja tavoitteet elämässä pitävät mentaalipuolen ja samalla kropan kunnossa. Kannattaa kokeilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Reuma on hyvin pitkälti mentaalipuolen sairaus. Jos mieli katkera ja näkee vain asioiden kielteiset puolet, aivan varmasti niveliä särkee. Sensijaan iloinen mieli, positiivisuus ja tavoitteet elämässä pitävät mentaalipuolen ja samalla kropan kunnossa. Kannattaa kokeilla.

        "Reuma on hyvin pitkälti mentaalipuolen sairaus. Jos mieli katkera ja näkee vain asioiden kielteiset puolet, aivan varmasti niveliä särkee. Sensijaan iloinen mieli, positiivisuus ja tavoitteet elämässä pitävät mentaalipuolen ja samalla kropan kunnossa. Kannattaa kokeilla."

        - Vai että mentaalipuolen sairaus, kun tulehdus jyllää elimistössä? Jos noin olisi, pelkällä hyvällä mielellä voisi parantaa kaikki muutkin sairaudet, joka olisi aikamoista vedätystä ja puoskarointia. Toki hyvä mieli auttaa, muttei toimi edes kipulääkkeenä ja auta koviin kipuihin. Hyvällä mielellä vaan leikkauksiin ilman anestesiaa ja ihmiset kirkuisivat tuskasta. Kuvottavaa.

        Lääketieteenkin nimissä toisille potilaille tarjotaan vain mielikuvahoitoa kuten DNRS-terapiaa vähän samaan tyyliin kuin vanhukset https://tinyurl.com/ycp6fna2 ja vammaiset https://tinyurl.com/y8d3ag83 jätetään koronaan menehtymään DNR:llä (do not rescue, ei elvytetä). Eipä tarvitse puhua tasa-arvosta ja yhtäläisistä oikeuksista tuollaisessa menettelyssä mitään. Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, toiset ovat vain tasa-arvoisempia kuin toiset, Orwell sanaili aikoinaan. Tulee tietenkin halvemmaksi, kun toisiin ei tarvitse satsata niin paljon, kun annetaan mennä vaan. Systeemille näkymättömät sairaatkin, kuten homesairaat ja borrelioosin uhrit, jatkavat vaan tällä linjalla kituuttamista päivästä toiseen, kunnes noutaja tulee ilman, että kuolleisuutta https://tinyurl.com/yadcwm8s viitsittäisiin edes tutkia.

        Avainsana on se, että mitä ei haluta nähdä, sitä ei tutkita. Yksinkertaista, helppoa ja näppärää. Simsalabim. Systeemissä elintapasairaudet, kuten ylensyöminen ja liikalihavuus, ovat totta, koska ne näkyvät, kun taas luulosairautena voidaan pitää kaikkea muuta, mikä ei näy päällepäin, vaikka hoitovirheissä ja heitteille jätöissä näihin "luulotauteihin" myös kuollaan.



        Nyt jo päättyneen vakuutukseni turvin pääsin vuosia sitten kalliiseen geenitutkimukseen, jossa löytyi yksi positiivinen heterotsygootti, joka "liittyy infektio/reumaattisiin sairauksiin" lausunnon mukaan, sivuttuani https://tinyurl.com/yarurayk geeniasiaakin vastikään.

        Äidinäitini sormet turposivat muhkuraisiksi niin kuin äitinikin sormille on käynyt potiessaan myös fibromyalgiaa. Äitini sisko on entinen mielisairaanhoitaja ja tottunut arvioimaan toisten mielenterveyttä joskus https://tinyurl.com/ybazsdnm vähän liiankin hanakasti, mutta niinpä vain hänkin on kertonut turvonneiden niveliensä särkevän välillä. Olisin voinut kertoa hänelle Now'n Boronista, mutta soimattuaan luontaistuotteita en viitsi tuputtaa, vaikka tilasinkin itse juuri kaksi purkkia lisää valmistetta, josta olen kertonut https://tinyurl.com/y7rj9n44 tuolla. Enpä vaan viitsinyt satsata ylimääräisiin postikuluihin, niin aika kauan tässä joutuu nivelet särkevinä odottamaan kalsiumboroglukonaatista valmistettuja kapseleita, jotka ovat ainakin omalla kohdallani toimineet käytettyäni niitä jo aika pitkään. Kun hyviä ja toimivia lääkkeitä ei kerran saa borrelioosinkin tuhotessa niveliä, kyllä näitä pitäisi saada Suomestakin Now'n rantauduttua jo https://www.nowfoods.fi tänne.


      • sanasinko kirjoitti:

        "Reuma on hyvin pitkälti mentaalipuolen sairaus. Jos mieli katkera ja näkee vain asioiden kielteiset puolet, aivan varmasti niveliä särkee. Sensijaan iloinen mieli, positiivisuus ja tavoitteet elämässä pitävät mentaalipuolen ja samalla kropan kunnossa. Kannattaa kokeilla."

        - Vai että mentaalipuolen sairaus, kun tulehdus jyllää elimistössä? Jos noin olisi, pelkällä hyvällä mielellä voisi parantaa kaikki muutkin sairaudet, joka olisi aikamoista vedätystä ja puoskarointia. Toki hyvä mieli auttaa, muttei toimi edes kipulääkkeenä ja auta koviin kipuihin. Hyvällä mielellä vaan leikkauksiin ilman anestesiaa ja ihmiset kirkuisivat tuskasta. Kuvottavaa.

        Lääketieteenkin nimissä toisille potilaille tarjotaan vain mielikuvahoitoa kuten DNRS-terapiaa vähän samaan tyyliin kuin vanhukset https://tinyurl.com/ycp6fna2 ja vammaiset https://tinyurl.com/y8d3ag83 jätetään koronaan menehtymään DNR:llä (do not rescue, ei elvytetä). Eipä tarvitse puhua tasa-arvosta ja yhtäläisistä oikeuksista tuollaisessa menettelyssä mitään. Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, toiset ovat vain tasa-arvoisempia kuin toiset, Orwell sanaili aikoinaan. Tulee tietenkin halvemmaksi, kun toisiin ei tarvitse satsata niin paljon, kun annetaan mennä vaan. Systeemille näkymättömät sairaatkin, kuten homesairaat ja borrelioosin uhrit, jatkavat vaan tällä linjalla kituuttamista päivästä toiseen, kunnes noutaja tulee ilman, että kuolleisuutta https://tinyurl.com/yadcwm8s viitsittäisiin edes tutkia.

        Avainsana on se, että mitä ei haluta nähdä, sitä ei tutkita. Yksinkertaista, helppoa ja näppärää. Simsalabim. Systeemissä elintapasairaudet, kuten ylensyöminen ja liikalihavuus, ovat totta, koska ne näkyvät, kun taas luulosairautena voidaan pitää kaikkea muuta, mikä ei näy päällepäin, vaikka hoitovirheissä ja heitteille jätöissä näihin "luulotauteihin" myös kuollaan.



        Nyt jo päättyneen vakuutukseni turvin pääsin vuosia sitten kalliiseen geenitutkimukseen, jossa löytyi yksi positiivinen heterotsygootti, joka "liittyy infektio/reumaattisiin sairauksiin" lausunnon mukaan, sivuttuani https://tinyurl.com/yarurayk geeniasiaakin vastikään.

        Äidinäitini sormet turposivat muhkuraisiksi niin kuin äitinikin sormille on käynyt potiessaan myös fibromyalgiaa. Äitini sisko on entinen mielisairaanhoitaja ja tottunut arvioimaan toisten mielenterveyttä joskus https://tinyurl.com/ybazsdnm vähän liiankin hanakasti, mutta niinpä vain hänkin on kertonut turvonneiden niveliensä särkevän välillä. Olisin voinut kertoa hänelle Now'n Boronista, mutta soimattuaan luontaistuotteita en viitsi tuputtaa, vaikka tilasinkin itse juuri kaksi purkkia lisää valmistetta, josta olen kertonut https://tinyurl.com/y7rj9n44 tuolla. Enpä vaan viitsinyt satsata ylimääräisiin postikuluihin, niin aika kauan tässä joutuu nivelet särkevinä odottamaan kalsiumboroglukonaatista valmistettuja kapseleita, jotka ovat ainakin omalla kohdallani toimineet käytettyäni niitä jo aika pitkään. Kun hyviä ja toimivia lääkkeitä ei kerran saa borrelioosinkin tuhotessa niveliä, kyllä näitä pitäisi saada Suomestakin Now'n rantauduttua jo https://www.nowfoods.fi tänne.

        "Lääketieteenkin nimissä toisille potilaille tarjotaan vain mielikuvahoitoa kuten DNRS-terapiaa vähän samaan tyyliin kuin vanhukset https://tinyurl.com/ycp6fna2 ja vammaiset https://tinyurl.com/y8d3ag83 jätetään koronaan menehtymään DNR:llä (do not resuscitate, ei elvytetä). Eipä tarvitse puhua tasa-arvosta ja yhtäläisistä oikeuksista tuollaisessa menettelyssä mitään. Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, toiset ovat vain tasa-arvoisempia kuin toiset, Orwell sanaili aikoinaan. Tulee tietenkin halvemmaksi, kun toisiin ei tarvitse satsata niin paljon, kun annetaan mennä vaan. Systeemille näkymättömät sairaatkin, kuten homesairaat ja borrelioosin uhrit, jatkavat vaan tällä linjalla kituuttamista päivästä toiseen, kunnes noutaja tulee ilman, että kuolleisuutta https://tinyurl.com/yadcwm8s viitsittäisiin edes tutkia."

        - Lyhenteethän eroavat tuossa vain kirjaimella, jätetäänkö potilas heitteille DNRS-mielikuvaharjoittelulla tai DNR:llä, joka tarkemmin käännettynä tulee sanoista "do not resuscitate" eli "älä elvytä", jonka lisännyt edelliseen.


    • Anonyymi

      Itellä Reuma ja sormi ssa ollu kovia kipuja noin 2vuotta. Sain sitte biologisen lääkkeen ja auttoi suosittelen, mutta ihan perkeleen kallis. Joka viikko pistän lääkkeen raiteen jää ei enää satu. En kyllä tiedä miten Virossa Reuma hoito on ku ite oon ihan Suomessa. Ihmettelen ettei edes kontrolleissa käy reumatologilla ja miten viiden vuoden jälkeen voi lääkäri sanoa että normaalia. Tulehdus kipulääkkeitä kannattaa syödä kokoajan kolmen tunnin välein buranaa (tai mitä siellä Virossa onkaan) ja jos mahdollista suosittelen sitä biologista lääkettä. Mikä lääke muuten äidillä sitä on? Itsellä on embler (biologinen), Akava(tabletti) ja pronaksen aamulla(tulehdus kipu lääke). Niiden lisäksi kipujen sattuessa kolmen tunnin välein buranaa(tulehdus kipu lääke) Ei oo sormissa enää kipuja. Toivottavasti tästä on hyötyä ja äitiltäsi lähtisi kivut.

      • Anonyymi

        Vielä että kortisoonipiikit ovat myös ollut osana elämääni ja auttavat nyt ei onneksi kipuja ja pärjää.

        PS:korjaus edelliseen ei akava vaan arava.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe