Ihottuma? Tecfidera

Anonyymi

Olen syönyt tecfidera lääkettä noin kuukauden ja nyt kahtena päivänä ilmestyy "nokkosihottumaa", eli semmoisia läiskiä, vähän kutiaa.. Kuuluko tämöinen normaali sivuvaikituksiin?
Läiskät ilmestyy sinne tänne ja häviää ja kohta uuteen paikkaan jne..

13

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko ikinä ollut millekkään allerginen?

      Leppä kukkii

      Koivu kukkii

      Jos se on kosketus homma niin mieti oletko käyttänyt hanskoja tjsp....

      • Anonyymi

        Allergioita löytyy kyllä.. mutta lepälle ja koivulle en ole allerginen.


    • Anonyymi

      ja tecfidera kukkii. ... .. . :(

      älä syö liikaa.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat?


    • Anonyymi

      Kyllä kuuluu lääkkeeseen. Voi tulla monta tuntia lääkkeen otosta, mutta kestävät sanotaanko max 1.5h alettuaan ja sitten rauhoittuu. Yläkroppaan ja käsivarsiin asti, jalkoihin ei ole minulla tullut.

      • Anonyymi

        Minulla tuli koko ajan. Nyt ollut kolme päivää tecfidera tauolla ja koko tuon ajan tullut nokkosihottumaa, tänään ensimmäinen päivä ettei ole tullut. Uskaltaakohan sitä lääkettä enää aloittaa 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla tuli koko ajan. Nyt ollut kolme päivää tecfidera tauolla ja koko tuon ajan tullut nokkosihottumaa, tänään ensimmäinen päivä ettei ole tullut. Uskaltaakohan sitä lääkettä enää aloittaa 🙄

        Lopetitko itse vai kysyitkö lääkäriltä? Vai voisko syynä olla jokin muu, kerta nyt vasta alkoi? Lääkäri arvioi, ota sinne yhteyttä ellet jo ole ottanut.

        Minulla iho voimakkuus ja laajuus vaihtelee, joskus iho-oiretta ei tule ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetitko itse vai kysyitkö lääkäriltä? Vai voisko syynä olla jokin muu, kerta nyt vasta alkoi? Lääkäri arvioi, ota sinne yhteyttä ellet jo ole ottanut.

        Minulla iho voimakkuus ja laajuus vaihtelee, joskus iho-oiretta ei tule ollenkaan.

        Ainiin, Tecfiderassa on lyhyt puoliintumisaika, muistaakseni 1h. Sikäli siitä tulevien oireiden ei pitäis vuorokausia kestää, koska lääke poistuu elimistöstä nopeaa. Sen takia sen säännöllinen käyttö on välttämätön tehon takaamiseksi. Mut ota yhteys omaan lääkäriisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainiin, Tecfiderassa on lyhyt puoliintumisaika, muistaakseni 1h. Sikäli siitä tulevien oireiden ei pitäis vuorokausia kestää, koska lääke poistuu elimistöstä nopeaa. Sen takia sen säännöllinen käyttö on välttämätön tehon takaamiseksi. Mut ota yhteys omaan lääkäriisi.

        Kiitos vastauksesta :) olin yhteydestä lääkäriin. Lääkäri oli sitä mieltä että vois johtua tecfiderasta ja oli sitä mieltä että en sais enää käyttää kyseistä lääkettä, mutta itse halusin kokeilla vielä, eli aloitan sillä 120 mg taas alkuun kuhan kaikki nokkosihuttama hävinnyt. Pelotteli vaan jos olen allerginen sille niin voin saada henkeäuhkaavan anafylaksian.
        Pientä flunssaa ollut koko tuon kuukauden niin saattaa että se on laukassut myös tuon nokkosihottuman.. lääkärikään kun ei varmaks tiiä.. kokeilemalla selviää. Pelottaa vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :) olin yhteydestä lääkäriin. Lääkäri oli sitä mieltä että vois johtua tecfiderasta ja oli sitä mieltä että en sais enää käyttää kyseistä lääkettä, mutta itse halusin kokeilla vielä, eli aloitan sillä 120 mg taas alkuun kuhan kaikki nokkosihuttama hävinnyt. Pelotteli vaan jos olen allerginen sille niin voin saada henkeäuhkaavan anafylaksian.
        Pientä flunssaa ollut koko tuon kuukauden niin saattaa että se on laukassut myös tuon nokkosihottuman.. lääkärikään kun ei varmaks tiiä.. kokeilemalla selviää. Pelottaa vaan.

        Ootko voinu nyt Tecfideraa käyttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko voinu nyt Tecfideraa käyttää?

        Joo, huomenna tulee 2 viikkoa sillä 120mg ja perjantaina olisi tarkoitus aloittaa sillä isommalla sitten. Iho ongelmia ei ole tullut. Flunssa tuli heti kun alotin, kohta 2 viikkoa äänipaineessa 😁

        Eka tapletista tuli noin kahden tunnin päästä iha hirvee punotus ja polttava tunne, rintakehään, naamaan, korviin ja käsivarsiin.. enää tulee satunnaisesti vain rintakehään..

        Jospa tuosta isommasta annoksesta ei tulis mitään isompia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, huomenna tulee 2 viikkoa sillä 120mg ja perjantaina olisi tarkoitus aloittaa sillä isommalla sitten. Iho ongelmia ei ole tullut. Flunssa tuli heti kun alotin, kohta 2 viikkoa äänipaineessa 😁

        Eka tapletista tuli noin kahden tunnin päästä iha hirvee punotus ja polttava tunne, rintakehään, naamaan, korviin ja käsivarsiin.. enää tulee satunnaisesti vain rintakehään..

        Jospa tuosta isommasta annoksesta ei tulis mitään isompia..

        koitin samoja kikkoja. se punoitus ja tuskanen olo tuli yhtä raivokkaana mutta vaihdoin aubaggioon ja koputan puuta ei mitään oireita,toivottavasti tehoaa tautiin?


    • Anonyymi

      Minulla tuli kovat punaiset alueet iholle muut tuska olot kuumotukset ,lopetin lääkkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe