Muistakaa kun menette amikseen että teille vain nauretaan.
Kaikki insinöörit pitää teitä pilkkanaan. Käykää lukio ja opiskelkaa niin teille ei tule samoja mielenterveysongelmia kuin minulle joka johtuu kiusaamisesta.
Teillä ei ole väliä
9
141
Vastaukset
- Anonyymi
Parempi vaan syrjäytyä kun työelämä on täysin riistoa missä mielenterveys ei kestä kovallakaan kundilla kun saa maistaa kyykytystä ja vittuilua nonstoppina ja siihen alipalkkaista paskaduunia päälle.
Suomessa ei ole mitään tulevaisuutta. - Anonyymi
Ennen valmistuttiin ammatteihin siten että vanhempi ja kokeneempi työntekijä ohjasi käytännön asioissa. Siinä sitten edettiin eteenpäin porras kerrallaan. Se oli normaalia eikä ketään kiusattu. Nykyään opiskellaan pitkään ja vaikka opiskelu on ollut jo vuosia ilmaista, joudutaan vuosikausia maksamaan opintovelkoja, joita on tullut elämisestä. Toki vieläkin on niitä jotka kesällä säästävät ettei opintovelkoja syntyisi. Tosin tämä on mennyttä elämää, sillä elinkeinorakenne on muuttunut huomattavasti.
- Anonyymi
Mitä jos ennen vanhaan kaikki olisivat olleet vain insinöörejä eikä mitään muuta ammattia olisi ollut?
- Anonyymi
Kaikki ei voi olla insinöörejä kuin sinä.
- Anonyymi
On vaarallista ja typerää ajatella, että ”vain MINUN ammattialani on se ainut ja oikea. Mitään muuta ammattia ei tarvita kuin insinöörin ammatti.”.
- Anonyymi
Tarvitaan tietenkin insinöörin lisäksi muitakin ammatteja,
Diplomi insinöörejä.
- Anonyymi
Eivätkä pelkästään insinöörit. Todella monet korkeasti koulutetut suorastaan halveksivat (pelkän) ammattikoulun käyneitä ihmisiä. Tietenkään tätä ei tuoda esiin kuin ehkä juuri jossain tällaisilla keskustelupalstoilla, joissa voi esiintyä anonyymisti. Mieleeni tulee esimerkiksi tilanne, jossa eräs ammatikoulun käynyt keshuskeli "saavutuksillaan" omalla urallaan. Korkeasti koulutetut kyllä kuuntelivat ja antoivat hänelle sen hetken, mutta oikeasti he vain lähinnä häpesivät kyseisen henkilön puolesta, kun asia tuotiin myöhemmin lyhyesti esiin.
Kannattaa opiskella nuorena, jotta vanhempana ei sitten kaduta. - Anonyymi
Ei se niin yksinkertaista ole. Minäkin olen käynyt lukion ja 2kk amk insinöörikoulutusta. Piti lopettaa, kun jouduin hullujenhuoneelle mielenterveys syistä. Kun olin paremmassa kunnossa niin kävin sitten ammattikoulun, jossa on henkisesti paljon rennompi meininki, ei tarvitse stressata yhtään.
Tämän jälkeen olen ollut ammattimiehen töissä jo 10- vuotta. Siinä on yhteiskunnan koulutuspolitiikka ja yritysten palkkauskäytäntö jokseenkin täydellisesti pielessä, jos insinöörit ja amikset tekevät samaa työtä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821309Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021098Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631093Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631023Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121009Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734