Teillä ei ole väliä

Anonyymi

Muistakaa kun menette amikseen että teille vain nauretaan.
Kaikki insinöörit pitää teitä pilkkanaan. Käykää lukio ja opiskelkaa niin teille ei tule samoja mielenterveysongelmia kuin minulle joka johtuu kiusaamisesta.

9

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parempi vaan syrjäytyä kun työelämä on täysin riistoa missä mielenterveys ei kestä kovallakaan kundilla kun saa maistaa kyykytystä ja vittuilua nonstoppina ja siihen alipalkkaista paskaduunia päälle.

      Suomessa ei ole mitään tulevaisuutta.

    • Anonyymi

      Ennen valmistuttiin ammatteihin siten että vanhempi ja kokeneempi työntekijä ohjasi käytännön asioissa. Siinä sitten edettiin eteenpäin porras kerrallaan. Se oli normaalia eikä ketään kiusattu. Nykyään opiskellaan pitkään ja vaikka opiskelu on ollut jo vuosia ilmaista, joudutaan vuosikausia maksamaan opintovelkoja, joita on tullut elämisestä. Toki vieläkin on niitä jotka kesällä säästävät ettei opintovelkoja syntyisi. Tosin tämä on mennyttä elämää, sillä elinkeinorakenne on muuttunut huomattavasti.

      • Anonyymi

        Mitä jos ennen vanhaan kaikki olisivat olleet vain insinöörejä eikä mitään muuta ammattia olisi ollut?


    • Anonyymi

      Kaikki ei voi olla insinöörejä kuin sinä.

    • Anonyymi

      On vaarallista ja typerää ajatella, että ”vain MINUN ammattialani on se ainut ja oikea. Mitään muuta ammattia ei tarvita kuin insinöörin ammatti.”.

      • Anonyymi

        Tarvitaan tietenkin insinöörin lisäksi muitakin ammatteja,
        Diplomi insinöörejä.


    • Anonyymi

      Eivätkä pelkästään insinöörit. Todella monet korkeasti koulutetut suorastaan halveksivat (pelkän) ammattikoulun käyneitä ihmisiä. Tietenkään tätä ei tuoda esiin kuin ehkä juuri jossain tällaisilla keskustelupalstoilla, joissa voi esiintyä anonyymisti. Mieleeni tulee esimerkiksi tilanne, jossa eräs ammatikoulun käynyt keshuskeli "saavutuksillaan" omalla urallaan. Korkeasti koulutetut kyllä kuuntelivat ja antoivat hänelle sen hetken, mutta oikeasti he vain lähinnä häpesivät kyseisen henkilön puolesta, kun asia tuotiin myöhemmin lyhyesti esiin.

      Kannattaa opiskella nuorena, jotta vanhempana ei sitten kaduta.

    • Anonyymi

      Ei se niin yksinkertaista ole. Minäkin olen käynyt lukion ja 2kk amk insinöörikoulutusta. Piti lopettaa, kun jouduin hullujenhuoneelle mielenterveys syistä. Kun olin paremmassa kunnossa niin kävin sitten ammattikoulun, jossa on henkisesti paljon rennompi meininki, ei tarvitse stressata yhtään.
      Tämän jälkeen olen ollut ammattimiehen töissä jo 10- vuotta.

    • Siinä on yhteiskunnan koulutuspolitiikka ja yritysten palkkauskäytäntö jokseenkin täydellisesti pielessä, jos insinöörit ja amikset tekevät samaa työtä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe