~Se vetoomus nyt sitten~

yön_tytär

En määritellyt päivää jne, vaan tuo on ns. avoin vetoomus.

Mene siis seuraavaan osoitteeseen;
http://www.petitiononline.com/Suomi24/petition.html

Ja allekirjoita nimelläsi / Nikilläsi, miten haluat. Nimimerkit riittävät ylläpidolle, uskon.

Jos saan yli 10 nimeä tuohon, niin laitan parin päivän päästä ylläpidolle viestiä, että tällainen vetoomus on olemassa. Katsotaan, vastaavatko mitään. Elleivät vastaa, Lähetän heille kopion siitä jne.
Todennäköisesti tappelen kuitenkin asian puolesta, mikäli sitä niin halutaan. Tunnetusti minulla ei ole muutakaan elämää ;)

Eli jos tuntuu siltä että keskustelupalstat tarvitsevat mielestäsi siistimistä, mene ja allekirjoita nikilläsi / nimelläsi.

-Kiitos kaunis-

ps. Miksi adressi? Koska sen käyttämisestä ja vaikutuksesta ylläpitoon on olemassa toimivia esimerkkejä.

pps. Adressi haluaa sähköpostiosoitteen. Mieluiten toimivan; sitä käytetään siihen että vahvistetaan ettei sama ihminen pistä kymmeniä nimiä; ts. Todennetaan allekirjoittaja.

42

2486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ricksu

      Ehdottomasti tarvitaan siistimistä näillä palstoilla!!!

      Olen mukana nikilläni adressissa.

    • Terrieri-Laila

      Kyllä on herkkänahkaista porukkaa. Mitä siistimistä täällä nyt tarvitaan? Netissä on vaikka kuinka paljon rajumpia palstoja, myös suomi24:ssä. Miksi jonkun ilmaisoperaattorin pitäisi palkata ihmisiä vahtimaan jotain viatonta koirakeskustelua? Joku kohtuus vaatimuksillekin.

      Keskityttäisiin näin keväällä puistojen siistimiseen.

      • yön_tytär

        Ei todellakaan palkata.

        Vaan; nykyiset seriffit ovat vapaaehtoisia, eivät saa palkkaa.
        Ja seriffiksi hakevia on vaikka kuinka jonossa.
        Joten jos palstalle annetaan parit oikeudet / palsta, niin mitä se ketään köyhdyttää? Luulisi helpottavan vaan elämää.

        Ja tosiekseen; jos rekisteröitymispakko on toiminut muuallakin sinällään, niin miksei täällä? Pari riviä koodinpätkää lisää s24n servereille, siinä kaikki.

        Ei ole kohtuuton ja kallis vetoomus, ei toki.

        Ja muistuttaisin; mitä väliä vaikka on rajumpiakin palstoja? Tämä ei pyri rajuuteen, vaan asialliseen keskusteluun.

        Täällä on "vakkareilla" ihan tarpeeksi mielipide-eroja, täysiä provoja ei mielestäni enää tarvita. Minä ainakin lukiessani provoja ja ääliömäisyyksiä, kuten sen rommi-grosson, niin oikeasti naputan niin kovaa tekstiä näpäimmistöltäni, että mahdan kohta joutua ostamaan uuden. Vihaiseksi tekee ihmisten tunteettomuus ja empatian puute.

        Paljon se minäkin veetuilen suoraan jne, mutta on tiettyjä tilanteita, että jopa minä pidän mölyt mahassani, ja yksi niistä on ihmisen oma henkilökohtainen arvojärjestys elämässä koiran kuoltua.


    • Katarina

      Olen sitä mieltä, että ehdotuksesi on allekirjoituksen arvoinen.

      Olin itse täältä jo puoli vuotta pois..juuri tämän takia. Katsotaan nyt jos palsta "siistiytyy" :o)

      Hyvää kevään odotusta kaikille..

    • jaa'a

      what is the point my man??:S

      • yön_tytär

        to clean this place and eliminate all the motherfuckers?

        Ärsyttävää katsella suoria provoja ja herjausta ja asiattomuuksia ja kaikkea sitä, minkä takia täällä ei jaksa olla, vaikka haluaisikin vaihtaa ihmisten kanssa ajatuksia. Nih.


    • jessica

      Kävin allekirjottamassa!!
      Toivotaan että tämä auttaa!!
      Yöntytär sinä olet oikea enkeli kun otit tällaisen tehtävän hoitaaksei!!

      Tuhannet kiitokset sinulle,ja toivotaan parasta!!

    • sudenkorento75

      nähdä vaivaa...mukava nähdä sinustakin tällainen puoli ;-)

    • realist56

      minunkin puolestani kun näet vaivaa. Vaikka jotkut ihmettelevätkin miksi, niin tarvetta on kun tuo häiriköinti näyttää tälläkin palstalla lisääntyvän. Itsekkin aiemmin kävin usein tuolla formulapalstoilla mutta nykyisin ei juuri viitsi niitä viestejä availla kun melkein puolet on täyttä skeidaa.
      Kunpa nyt vihdoin saisivat rekisteröintipakon toteutettua.

    • hauva2

      .. yön tytär, allekirjoitin vetoomuksen. Toivottavasti tämä auttaa keskustelun asiallistumisessa.

    • issu56

      todellakin ja kävin sen itsekin allekirjoittamassa!! Kiitos sulle viitseliäisyydestäsi!!

    • damn...

      olisin mielelläni allekirjoittanut, mutta en osaa englantia niin hyvin, että olisin sen uskaltanut tehdä. toisin sanoen, en ymmärtänyt kaikkia kohtia.. olen pahoillani.

      • yön_tytär

        sitä että se vaatii sähköpostiosoitteen, jota ei näytetä muille. Sitä käytetään tunnistamiseen.

        Mainoksia sieltä ei tule jne.

        Itse vetoomus ei sido sinua mihinkään, ja voit osallistua nimimerkilläsi.

        Vaadin siinä sähköpostiosoitteen, en tavallista osoitetta jne, juuri sen takia, että jos tulee jtn epäilyksiä että olen "yksin" allekirjoittanut 20 kertaa, niin sposti osoitteet osoittavat että kyseessä on todellisia muita henkilöitä kuin minä.

        Edes ylläpito ei tule saamaan mitään sen kummempaa tietoa kenestäkään allekirjoittajasta kuin sen, mitä jokainen muukin teistä näkee: Nimimerkin, ja sen, kuinka mones allekirjoittaja olet. Ei mitään muuta.


    • spiigeli

      Kävin allekirjoittamassa! Tämä on mielestäni PARAS juttu pitkään aikaan.. Olen samaa mieltä, että on ihailtavaa kun joku jaksaa ja kerkiää perehtymään näiden palstojen "siivoamiseen":)Suuri kiitos siitä sinulle Yön tytär.

    • susanna

      kiva että jaksat tälläisen vetoomuksen.
      jos saatisiin nuo asiattomat jutut täältä pois niin jospa sitten viitsisi useamminkin vieraille.
      nimeni on listalla,kiitokset sinulle viitseliäisyydestä.

    • Tyhjäntoimittaja

      Myös minä kiitän omasta puolestani näkemästäsi vaivasta.
      Taisin olla jo 23:s allekirjoittaja!

      • koirax2

        kävin allekirjoittamassa vetoomuksen. Toivottavasti nyt todella tapahtuisi jotain myönteistä tällä palstalla ;-).


    • olen yrittänyt kahteenkin kertaan mutta torvikun olen niin entiedä niiden perillemenosta sillä en ymmärrä pätkääkään Englantia

      • yön_tytär

        Eli jos ja kun kirjoitat, sinun pitää antaa nimi/ nimimerkki ja sähköpostiosoite.

        eli klikkaa ihan ensiksi "sign the ...petition",
        sitten se kysyy name; nimi e-mail address ja sitten vielä comments, jos ja kun haluat kommentoida. Vain nimi ja sähköpostiosoite ovat pakollisia.

        Sitten klikkaat prewiev your signature. Se tarkoittaa että "esikatsele allekirjoituksesi". Sitten se menee taas uudelle sivulle. Ja sitten siinä on keltaisia tähtiä, ja lukee että "approve signature". Se tarkoittaa että hyväksy allekirjoitus. Siitä kun vielä klikkaat, niin on allekirjoitus valmis, ja se ilmestyy sinne addressiin.

        Jos joku tahtoo neuvoja, minua saa nykiä hihasta.


    • yön_tytär

      Sanottava rehellisyyden nimissä, että tuo oli kuitenkin aika helppo juttu laatia; ystäväni löysi valmiin adressipohjan, jonka vaan rekisteröin ja täytin. Aikaa projektiin meni n. 15 minuuttia, koska suht sujuvasti englantia ymmärrän. Ja ylläpidolle kun tuota infoan, menee max, vartti siihenkään. Eli ei aika eikä mikään uhrattavaksi :)

      Että älkää turhaan kiitelkö :) Oma lehmä siinä osittain on ojassa; olisi täällä kivempi olla, jos ja kun saisi palstaa "siistimmäksi".

      Kiitos kuitenkin kauniista sanoista, ilman niitä ei ehkä jaksaisi sitäkään vähää panostaa ylimääräistä :)

      • koirallinen

        sulle pitäisi sanoa, jos ei saa kiittää! Hyvä, kun joku osaa ja viitsii nähdä vaivaa tämän takia.


      • yön_tytär
        koirallinen kirjoitti:

        sulle pitäisi sanoa, jos ei saa kiittää! Hyvä, kun joku osaa ja viitsii nähdä vaivaa tämän takia.

        Saa kiittää.
        Jotenkin vaan itsellä vaivautunut olo kun on ketju täynnä kiitosta, eikä itse koe tehneensä mitään erikoista.

        Kiitos kiitoksista kuitenkin, en minä kiittämätön ole, vaivaantunut vain, kun en ole moiseen huomioon tottunut :)


      • susanna
        yön_tytär kirjoitti:

        Saa kiittää.
        Jotenkin vaan itsellä vaivautunut olo kun on ketju täynnä kiitosta, eikä itse koe tehneensä mitään erikoista.

        Kiitos kiitoksista kuitenkin, en minä kiittämätön ole, vaivaantunut vain, kun en ole moiseen huomioon tottunut :)

        totutetaan sinut kiitoksiin ja huomioon.
        on ihan oikeasti todella mukava kun jaksat panostaa asiaan omaa aikaasi.
        varmasti meille kaikille sellaisille jotka haluamme asiallisia juttuja tänne ja pois nuo turhat provot/asiattomat viestit tämä on hyvä asia.
        kiitos vielä kerran!

        ja muuten,taidat olla ensimmäinen kuitenkin joka on tälläistä (ainakin minun aikana) jaksanut tehdä.


    • Tyhjäntoimittaja

      olevan ideasi toteutumiselle käyttöä.
      Pari provosointia taas tuolla yläpuolella, jälleen kerran koiratehtailusta sekä koirien tarpeettomuudesta...
      Ja ei-rekatuilta, kuinkas muuten!

      • ***

        Mikäs tossa tehtailu ketjussa on provosoivaa, eikä tavallista mielipiteen ilmaisua..keskustelua? Eikä tuo sinun viestisikin voitais katsoa provosoivaksi?


    • felloija

      allekirjoitettu on!
      jo 36 nimeä! hyvä hyvä.
      mutta se aki sirketalo taisi olla pilailija..

    • Minkeli

      38. nimi kävi juuri kirjoittautumassa listaan!

    • Onko tämä pelkästään tämän palstan vetoomus, vai voisiko tuota vetoomusta laittaa muillekin palstoille? Siis voiko vetoomuksesta kertoa myös muilla palstoilla?

      • yön_tytär

        Sen voi laittaa muillekin palstoille; se vaan poistettiin niiltä.

        Maailmanmenoa jne, mihin vaan ajattelin että tarvetta olisi, kävin laittamassa lähes saman tekstin, mutta niin; seriffit toimivat, ja poistivat vetoomuksen. Useimmat kun haluavat olla yksinvaltijoita.

        Yksi taitaa kehitysideoissa vielä olla, muista en muista, josko missään vielä on. "yleistä lemmikeistä" taisi myös poistaa tuon.

        Mutta kopioi toki tuota palstoille, jos jaksat nähdä vaivaa tapellaksesi heidän kanssaan :D Minä vähän väsyin siihen jo.
        Mitä enemmän melua = sitä enemmän nimiä = enemmän vaikutusta.


      • yön_tytär kirjoitti:

        Sen voi laittaa muillekin palstoille; se vaan poistettiin niiltä.

        Maailmanmenoa jne, mihin vaan ajattelin että tarvetta olisi, kävin laittamassa lähes saman tekstin, mutta niin; seriffit toimivat, ja poistivat vetoomuksen. Useimmat kun haluavat olla yksinvaltijoita.

        Yksi taitaa kehitysideoissa vielä olla, muista en muista, josko missään vielä on. "yleistä lemmikeistä" taisi myös poistaa tuon.

        Mutta kopioi toki tuota palstoille, jos jaksat nähdä vaivaa tapellaksesi heidän kanssaan :D Minä vähän väsyin siihen jo.
        Mitä enemmän melua = sitä enemmän nimiä = enemmän vaikutusta.

        Voin laittaa ainakin omille palstoilleni sitä, sieltä ei ainakaan sheriffi sitä poista, ellei ylläpito sitten moisesta ota nokkiinsa.


      • ricksu
        yön_tytär kirjoitti:

        Sen voi laittaa muillekin palstoille; se vaan poistettiin niiltä.

        Maailmanmenoa jne, mihin vaan ajattelin että tarvetta olisi, kävin laittamassa lähes saman tekstin, mutta niin; seriffit toimivat, ja poistivat vetoomuksen. Useimmat kun haluavat olla yksinvaltijoita.

        Yksi taitaa kehitysideoissa vielä olla, muista en muista, josko missään vielä on. "yleistä lemmikeistä" taisi myös poistaa tuon.

        Mutta kopioi toki tuota palstoille, jos jaksat nähdä vaivaa tapellaksesi heidän kanssaan :D Minä vähän väsyin siihen jo.
        Mitä enemmän melua = sitä enemmän nimiä = enemmän vaikutusta.

        'Vetoomuksen' muillakin palstoilla ja se sai hyvin myönteisiä kommentteja.Nytkö poistettu..?
        Ihme juttu,kaikenmaailman roskakirjoitukset/solvaukset kyllä pysyvät palstoilla ilmoituksista huolimatta.


      • yön_tytär kirjoitti:

        Sen voi laittaa muillekin palstoille; se vaan poistettiin niiltä.

        Maailmanmenoa jne, mihin vaan ajattelin että tarvetta olisi, kävin laittamassa lähes saman tekstin, mutta niin; seriffit toimivat, ja poistivat vetoomuksen. Useimmat kun haluavat olla yksinvaltijoita.

        Yksi taitaa kehitysideoissa vielä olla, muista en muista, josko missään vielä on. "yleistä lemmikeistä" taisi myös poistaa tuon.

        Mutta kopioi toki tuota palstoille, jos jaksat nähdä vaivaa tapellaksesi heidän kanssaan :D Minä vähän väsyin siihen jo.
        Mitä enemmän melua = sitä enemmän nimiä = enemmän vaikutusta.

        Kävin laittamassa vetoomuksesi muutamalle palstalle. Kopioin "törkeästi" osittain tekstiäsi tästä aloituksesta. Mikäs on oma arviosi kuinka paljon nimiä kertyy? Pitäisikö laittaa oikein kunnon veikkauspeli pystyyn? Itse veikkaisin kyllä reilusti yli sataa nimeä. Tosin voidaan mennä yli parinsadankin, mutta se vaatii jo hieman enemmän töitä kuin muutamalle palstalle vetoomuksen laitto.
        Oletkos laittanut ylläpidolle jo postia, että tälläinen vetoomus on olemassa? Mitäs vastasivat? Kertoileppas meillekin sitten mitä mieltä ylläpito on.


      • palstan säännöt
        yön_tytär kirjoitti:

        Sen voi laittaa muillekin palstoille; se vaan poistettiin niiltä.

        Maailmanmenoa jne, mihin vaan ajattelin että tarvetta olisi, kävin laittamassa lähes saman tekstin, mutta niin; seriffit toimivat, ja poistivat vetoomuksen. Useimmat kun haluavat olla yksinvaltijoita.

        Yksi taitaa kehitysideoissa vielä olla, muista en muista, josko missään vielä on. "yleistä lemmikeistä" taisi myös poistaa tuon.

        Mutta kopioi toki tuota palstoille, jos jaksat nähdä vaivaa tapellaksesi heidän kanssaan :D Minä vähän väsyin siihen jo.
        Mitä enemmän melua = sitä enemmän nimiä = enemmän vaikutusta.

        on aivan turhaa vyöryttää syytä massapostituksen poistamisesta palstan seriffien niskoille näin säännöissä sanotaan ettei se ole sallittua ja seriffin KUULUU poistaa ko;n kaltaiset massapostitukset.
        Jos sinä ja ne n. 40 muuta olette sitä mieltä että tälläiset adressit ovat asiallisia eivät suinkaan kaikki ole sitä mieltä asioista keskustelupalstoilla on kymmeniä tuhansia käyttäjiä ja vaikka saisitte sata nimeä on se kärpäsenkakka tässä kävijämäärässä,kun hoitaa hommansa johon on itse vapaaehtoisesti hakemuksella hakeutunut ei useita seriffejä tarvita ja jos joku seriffi taas ei koe kykenevänsä hoitamaan hommiaan siksi että on ahnehtinut niitä kenties liikaa voi siitäkin "virasta" aina erota eikö?


      • palstan säännöt kirjoitti:

        on aivan turhaa vyöryttää syytä massapostituksen poistamisesta palstan seriffien niskoille näin säännöissä sanotaan ettei se ole sallittua ja seriffin KUULUU poistaa ko;n kaltaiset massapostitukset.
        Jos sinä ja ne n. 40 muuta olette sitä mieltä että tälläiset adressit ovat asiallisia eivät suinkaan kaikki ole sitä mieltä asioista keskustelupalstoilla on kymmeniä tuhansia käyttäjiä ja vaikka saisitte sata nimeä on se kärpäsenkakka tässä kävijämäärässä,kun hoitaa hommansa johon on itse vapaaehtoisesti hakemuksella hakeutunut ei useita seriffejä tarvita ja jos joku seriffi taas ei koe kykenevänsä hoitamaan hommiaan siksi että on ahnehtinut niitä kenties liikaa voi siitäkin "virasta" aina erota eikö?

        Tottahan toki on tuokin, että massapostitus on kiellettyä, mutta eipä sitä nyt olla jokaiselle palstalle leviteltykään tuota vetoomusta.

        Ja vaikka olisi kuinka vapaaehtoisesti hommaan hakeutunut, niin ei ketään voi ehtiä lukemaan useita satja viestejä päivässä.

        Ja ei tietenkään kaikki ole samaa mieltä asioista, eihän mistään asioista olla tälläisessä joukossa koskaan samaa mieltä. Itse en näe mitään pahaa vetoomuksessa, enkä ymmärrä miksi sitä niin kovasti vastuttettaisiin, eikä sitä olla vielä kovin vastustettukaan.

        Ja vaikka se sata nimeä olisi vain pieni kärpäsenkakka niin saattaahan se olla, että ylläpito ottaa sen vakavasti, ja jos ei ota niin yritetty on ainakin.


    • savannah

      Kävin raapustamassa oman puumerkkini :)

    • westend

      Mie olen numero 39. Alekirjoitin omani ja koirani puolesta.
      Eihän keskustelupalstaa keskinäisen kehumisen kerhoksi ole tarkoitettukaan, mutta kun minulla ei ole elämää. Olen yksinäinen ja mulla on vaan eläinystäviä sentakia olen niin raivoissani joillekin liuskeotsille mitkä käyvät turhaan keskustelupalstalla kiusaamassa.

    • manly

      Sheriffin paikalle voi pyrkiä sellaisia henkilöitä, jotka vastustavat jotain linjaa ja poistavat vastustajien mielipiteitä. Tällainen lamauttaa koko palstan, kun eriäviä mielipiteitä ei kannata kirjoittaa.
      Kun sheriffi ottaa itse osaa keskusteluun, hänellä on tiukat mielipiteen ja vastaanväittäjän viestit katoavat muutamassa sekunnissa. Tämä on tapahtunut ja minulla on viestit talletettuna koneelle. Vääriä ja valheellisia syytöksiä esitetään, ja viestit poistetaan niiden perusteella.

      Tästä syystä on parempi, ettei sheriffejä olekaan.
      Vähimmäisvaatimus sheriffille olisi, että hänen toimintaansa voitaisiin tarkkailla. Poistetut viestit pitäisi säilyttää, että niitä voitaisiin tutkia millaisia ne ovat.

      • Poistetut viestit tuskin katoavat kokonaan, uskoisin että niistä jää jokin jälki ylläpidolle. Ja sheriffejähän tarkkaillaan melko paljonkin, varsinkin jos heidän todetaan tehneen jotain rikkeitä niin heidät otetaan tarkempaan syyniin. Tosin sheriffeistä valitetaan myös niin paljon turhaan, että ylääpito ei voi jokaisen sheriffin poistelua ja kirjoittelua seurata jatkuvasti. Melko usein ylläpidolle sheriffeistä valittavat ovat itse häiriköitä, jotka ovat vain suuttuneet kun heidän viestejään on poistettu.

        En uskaltaisi edes kuvitella millainen keskustelupalsta tämäkin olisi jos täällä ei olisi sheriffiä ollenkaan. Kyllä olisi niin paljon tärkyä, lapsille sopimatonta kuvamateriaalia ja tekstiä ym. palstoilla, että loppujen lopuksi tämä olisi vain häiriköiden temmellyskenttä.

        Varmasti myös väärinkäytöksiä sheriffien osalta tapahtuu, mutta niinhän sitä tapahtuu kaikkien osalta joskus, uskoisin kuitenkin, että sheriffit ovat melko rehtejä poistoissaan ym.

        Ja sheriffikin on vain tavallinen ihminen, jolla on omat mielipiteensä, muistakaahan se myös.


      • manly
        riina00 kirjoitti:

        Poistetut viestit tuskin katoavat kokonaan, uskoisin että niistä jää jokin jälki ylläpidolle. Ja sheriffejähän tarkkaillaan melko paljonkin, varsinkin jos heidän todetaan tehneen jotain rikkeitä niin heidät otetaan tarkempaan syyniin. Tosin sheriffeistä valitetaan myös niin paljon turhaan, että ylääpito ei voi jokaisen sheriffin poistelua ja kirjoittelua seurata jatkuvasti. Melko usein ylläpidolle sheriffeistä valittavat ovat itse häiriköitä, jotka ovat vain suuttuneet kun heidän viestejään on poistettu.

        En uskaltaisi edes kuvitella millainen keskustelupalsta tämäkin olisi jos täällä ei olisi sheriffiä ollenkaan. Kyllä olisi niin paljon tärkyä, lapsille sopimatonta kuvamateriaalia ja tekstiä ym. palstoilla, että loppujen lopuksi tämä olisi vain häiriköiden temmellyskenttä.

        Varmasti myös väärinkäytöksiä sheriffien osalta tapahtuu, mutta niinhän sitä tapahtuu kaikkien osalta joskus, uskoisin kuitenkin, että sheriffit ovat melko rehtejä poistoissaan ym.

        Ja sheriffikin on vain tavallinen ihminen, jolla on omat mielipiteensä, muistakaahan se myös.

        >>Varmasti myös väärinkäytöksiä sheriffien osalta tapahtuu, ... uskoisin kuitenkin, että sheriffit ovat melko rehtejä poistoissaan ym.

        Tällaista se on, sekä- että. Huolestuin tuosta, kun laaditaan adresseja joissa halutaan sheriffejä kaksin kappalein. Ei tällainen lisääntyvä valvonta ole toivottavaa, kun siihen sisältyy väärinkäytön riski. Aina löytyy ihmisiä, jotka pyrkisivät sheriffeiksi poistamaan toisten ihmisten mielipiteitä. Väärinkäyttö on kaikkein pahinta. Häiriköinnin voi aina sivuuttaa, mutta asemaansa väärin käyttävälle sheriffille ei voida tehdä mitään. Suomen laissa on taattu sananvapaus, joka pitäisi myös näillä palstoilla toteutua.

        Tämä nyt sattui menemään koirapalstalle, en sitä heti huomannut. Toisilla palstoilla on vakavampia kysymyksiä.


      • manly kirjoitti:

        >>Varmasti myös väärinkäytöksiä sheriffien osalta tapahtuu, ... uskoisin kuitenkin, että sheriffit ovat melko rehtejä poistoissaan ym.

        Tällaista se on, sekä- että. Huolestuin tuosta, kun laaditaan adresseja joissa halutaan sheriffejä kaksin kappalein. Ei tällainen lisääntyvä valvonta ole toivottavaa, kun siihen sisältyy väärinkäytön riski. Aina löytyy ihmisiä, jotka pyrkisivät sheriffeiksi poistamaan toisten ihmisten mielipiteitä. Väärinkäyttö on kaikkein pahinta. Häiriköinnin voi aina sivuuttaa, mutta asemaansa väärin käyttävälle sheriffille ei voida tehdä mitään. Suomen laissa on taattu sananvapaus, joka pitäisi myös näillä palstoilla toteutua.

        Tämä nyt sattui menemään koirapalstalle, en sitä heti huomannut. Toisilla palstoilla on vakavampia kysymyksiä.

        Suomen laissa on tosiaan taattu sanavapaus, siihen nämä häirikötkin aina vetoavat, en siis mitenkään viittaa että sinä olisit yksi näistä, kunhan tuli mieleeni. Mutta kyllä keskustelupalstoilla on hieman eri käytännöt tuon sananvapauden kanssa, pitää noudattaa myös keskustelupalstan sääntöjä.

        Ja on totta, että väärinkäytöksiä syntyy aina, mutta niitä syntyy myös keskustelijoiden osalta. Ja mielestäni on erittäin mainio idea, että jos oikea sheriffi ei voi hoitaa hetkellisesti tehtäväänsä, niin hänen tehtävänsä voisi sitten hoitaa ns.varasheriffi. Kuten nyt esimerkiksi tällä palstalla oli melko paljon tärkyä tämän viikon aikana ja sitä ei poistettu, mutta syykin selvisi myöhemmin, eli sheriffi on saanut lapsen, hänen hommansa olisi tällä aikaa voinut hoitaa varasheriffi, jolloin palstalaiset eivät olisi vetäneet herneitä nenäänsä niin pahasti. Ja ei ole tarkoitus saada jokaiselle palstalle useaa sheriffiä, vaan että vain kiireisimmille ja niille kaikkein häirikkörakkaimmille palstoille tulisi kaksi sheriffiä.

        Mutta tämäkin on vain minun mielipiteeni, varmasti monet ovat toista mieltä.


      • realist56
        riina00 kirjoitti:

        Suomen laissa on tosiaan taattu sanavapaus, siihen nämä häirikötkin aina vetoavat, en siis mitenkään viittaa että sinä olisit yksi näistä, kunhan tuli mieleeni. Mutta kyllä keskustelupalstoilla on hieman eri käytännöt tuon sananvapauden kanssa, pitää noudattaa myös keskustelupalstan sääntöjä.

        Ja on totta, että väärinkäytöksiä syntyy aina, mutta niitä syntyy myös keskustelijoiden osalta. Ja mielestäni on erittäin mainio idea, että jos oikea sheriffi ei voi hoitaa hetkellisesti tehtäväänsä, niin hänen tehtävänsä voisi sitten hoitaa ns.varasheriffi. Kuten nyt esimerkiksi tällä palstalla oli melko paljon tärkyä tämän viikon aikana ja sitä ei poistettu, mutta syykin selvisi myöhemmin, eli sheriffi on saanut lapsen, hänen hommansa olisi tällä aikaa voinut hoitaa varasheriffi, jolloin palstalaiset eivät olisi vetäneet herneitä nenäänsä niin pahasti. Ja ei ole tarkoitus saada jokaiselle palstalle useaa sheriffiä, vaan että vain kiireisimmille ja niille kaikkein häirikkörakkaimmille palstoille tulisi kaksi sheriffiä.

        Mutta tämäkin on vain minun mielipiteeni, varmasti monet ovat toista mieltä.

        palstojen siistimiseksi olisi kuitenkin se rekisteröintipakko. Panisi kyllä jonkin verran miettimään mitä kirjoittaa ja ne pahimmat häiriköinnit vähenenisivät reippaasti, uskoisin.
        Samalla sen yhdenkin sheriffin työ kevenisi.


    • gegs

      nimeni adressiin. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe