Apua

tarvitaan

Hei kaikki Psoriaatikot! Voisiko esim vanhempi väestö kertoa miten on ajan myötä selvinnyt psorista? Itse olen vasta 24 ja pelkään että esim. 40 vuotiaana olen vaikka kuinka isojen psoriläiskien peitossa. Tuntuu että pieniä läiskiä on nyt ilmestynyt viimeisen vuoden aikana enemmän uusiin paikkoihin, mikä masentaa todella paljon. Etenkin päänahassa on laajalla alueella psoria ja kampaajalla käynti on hankalaa. En koskaan pidä hiuksiani auki hilseen takia ja tuntuu että se vaan pahenee koska rapsuttelen sitä jatkuvasti! Inhoan tätä sairautta ja tuntuu välillä että mietin sitä liikaa ja häpeilen itseäni. Rakastan kesää ja aurinkoa mutta tuntuu että viime kesästäkin on iho taas pahentunut että hävettää laittaa lyhythihainen paita päälle :( Ihotautulääkärini kehoitti minua liittymään psoriasis liittoon, koska olen niin maissa ihottuman takia. Pelkään eniten sitä että sairaus vain pahenee vuosien myötä ja lopulta en enään voi olla oma sosiaalinen itseni ihottuman takia. Voisitteko kertoa onko teillä vuosien aikana psori pysynyt suurinpiirtein samanlaisena vai kuinka suurella todennäköisyydellä se pahenee sietämättömäksi? Miten päänahan rapsuttelusta pääsee eroon? Tuntuu että pesun jälkeen päänahkaa kiristää. Olen aivan huolestunut...

36

11451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvitaan

      Vielä nuorille naisille: Koetteko tämän sairauden ongelmana ja miten selviätte, vai mietittekö asiaa ollenkaan? Hävettääkö teitä kampaajalla käynti ja oletteko paljon yhteyksissä muihin psoriaarikkoihin? Kellään suvussani ei ole tätä sairautta(mikä on outoa)niin olen aika yksin asian kanssa.

      • Siiri

        Hei,
        Olen todella pahoillani sinun puolestasi.
        Minulla puhkesi psori 30 vuotiaana. Se aika on ollut yhtä helvettiä, mutta en halua sellaista kenellekään toiselle. Olen nyt 47v. Samat ajatukset oli kuin sinullakin, olinhan kuitenkin elänyt normaalia elämää siihen asti. Älä vaan tee sitä samaa virhettä kuin minä. OLen vieläkin häpeissäni ihostani, enkä ole lyhythihasilla, enkä ole käynyt sen jälkeen kampaajalla. Nyt olen käynyt ensimmäisen kerran 17 vuoteen ja kyllä tänä päivänä kampaajat ovat sellaisia päänahkoja nähneet. Että ei kun sinne vaan ennenkuin ahdistus menee liian pitkälle. Älä raavi päänahkaa se on kaikkein suurin virhe!!
        Minulla on ollut todella pahoja aikoja ihon kanssa ja vielä lisäksi tuli nivelpsori.
        Ihmissuhteet (miehet) on mennyt huonosti, koska arkailen ihoa, mutta on minulla niistäkin hyviä kokemuksia, kyllä ne miehet sen kestää.
        Nyt olen paranemaan päin, olen Paganonin kuurilla ollut jo noin kaksi vuotta ja aluksi iho parani vauhdilla, mutta sitten hitaammmin koska pitää koko ajan miettiä mitä panee suuhunsa. Sitten on Aloe Vera juoma, hae sitä ja ota pari ruokalusikallista sitä joka aamu.
        Tässä nyt aluksi, autan sinua mielelläni jos haluat muita tietoja tai keskustellla.


      • tarvitaan
        Siiri kirjoitti:

        Hei,
        Olen todella pahoillani sinun puolestasi.
        Minulla puhkesi psori 30 vuotiaana. Se aika on ollut yhtä helvettiä, mutta en halua sellaista kenellekään toiselle. Olen nyt 47v. Samat ajatukset oli kuin sinullakin, olinhan kuitenkin elänyt normaalia elämää siihen asti. Älä vaan tee sitä samaa virhettä kuin minä. OLen vieläkin häpeissäni ihostani, enkä ole lyhythihasilla, enkä ole käynyt sen jälkeen kampaajalla. Nyt olen käynyt ensimmäisen kerran 17 vuoteen ja kyllä tänä päivänä kampaajat ovat sellaisia päänahkoja nähneet. Että ei kun sinne vaan ennenkuin ahdistus menee liian pitkälle. Älä raavi päänahkaa se on kaikkein suurin virhe!!
        Minulla on ollut todella pahoja aikoja ihon kanssa ja vielä lisäksi tuli nivelpsori.
        Ihmissuhteet (miehet) on mennyt huonosti, koska arkailen ihoa, mutta on minulla niistäkin hyviä kokemuksia, kyllä ne miehet sen kestää.
        Nyt olen paranemaan päin, olen Paganonin kuurilla ollut jo noin kaksi vuotta ja aluksi iho parani vauhdilla, mutta sitten hitaammmin koska pitää koko ajan miettiä mitä panee suuhunsa. Sitten on Aloe Vera juoma, hae sitä ja ota pari ruokalusikallista sitä joka aamu.
        Tässä nyt aluksi, autan sinua mielelläni jos haluat muita tietoja tai keskustellla.

        Mitä mieltä olet Aloe Vera tuotteista? Itsekkin olen käyttänyt jo usean kk ajan aloe vera persikka mehua sekä aloe vera rasvoja. Suurempia muutoksia en ole kyllä huomannut.. voi viedä aikansa. En ole vielä ollut yhteydessä psoriaatikkoon joka käyttää tuotteita, niin onko siis ollut apua?? Paganonin dieetti on liian raskas minulle, koska laihdun todella helposti. kerro aloe kokemuksistasi!! Kiitos!


    • mizak

      kyllähän tuo mielialaan vaikuttaa. kyllä se päähän välillä ottaa tuo runsas hilseily/kutina. oon sairastanut nyt noin 4 vuotta ,täytän 26. ikinä en ole hävennyt mennä parturiin. olen käynyt varmaan vielä 6-8 eri parturissa.Ilmottanut vain että on tuota psoria.että piettäny melko lyhyttä tukkaa et saa tarpeeksi aurinkoa. ja kaikilta saanu jotain vinkkejä. et kyllä ne sitä psoria on nähny.. ei mitään häpeämistä.
      kyllä jo kesä saa tulla...paranee toi päänahka melkein täysin kesäksi..ulkomaille tässä pitäs muuttaa...ei ois tällasia vaivoja...

      • psori ongelmainen

        Löysin apua ko.tuotteilla ja ystäväni suosittelivat minulle...ja kokeilin tilata tältä sivustolta aamu-päivä-iltapäivä-ja ilta setti..sekä solunsuojaa ja probioottista yofurttia ja suoli on o.k.ja sen myötä psorini myös...terv.ikionnellinen...
        www.vitallifedepot.com


      • tarvitaan
        psori ongelmainen kirjoitti:

        Löysin apua ko.tuotteilla ja ystäväni suosittelivat minulle...ja kokeilin tilata tältä sivustolta aamu-päivä-iltapäivä-ja ilta setti..sekä solunsuojaa ja probioottista yofurttia ja suoli on o.k.ja sen myötä psorini myös...terv.ikionnellinen...
        www.vitallifedepot.com

        elikkäs mistä tilasit ja mitä??


      • apua itsekkin jo saanut..
        tarvitaan kirjoitti:

        elikkäs mistä tilasit ja mitä??

        Korkealaatuisilla patentoiduilla ravintoaineilla ja vitamiinihoidoilla...

        Näiltä sivuilta voi tilata vitallifedepot.com ystäväni ovat sieltä tilanneet ja saaneet apua...
        Basicbio .aktiviceoxy ,restorate D-vit.,Omega3 E-vit.,solunsuoja,ja ALL-IN 1000 probioottinen yoghurtti...
        lisäksi sivuilla on alan johtavat Saksalaiset ravintoalan sekä lääketieteen lääkärit vastanneet jo erillaisiin esitettyihin kysymyksiin...

        Psori-potilaiden vaivat ovat huomattavasti vähentyneet....ja helpottuneet...
        Onneksi itse ja ystäväni ovat löytäneet ko.sivut ja ko.tuotteet...


    • Fanny

      pestä hiuksiasi XZ tervasampoolla? Se on ainakin minulla auttanut päänahan psoriin. Voit laittaa ensin XZ-hiustenhoitoöljyä ja anna vaikutta jonkin aikaa ja pese sitten tällä tevasampoolla. Tee näin säännöllisesti jonkin aikaa ja kokeile auttaako. Psorin hoidossa pätee sääntö: ole säännöllinen. Yksi kerta jotain tuotetta ei vielä tuo apua. Ihon perrusrasvaus on tärkeää. Kuivaan ja vaurioituneeseen ihoon ilmestyy paljon helpommin läiskiä. Sisäisesti käytetty öljy vaikkapa vehnänalkioöljy, porkkanatabletit ja iholle Natusanin aloe veraa sisältävää kevytöljyä, joka suihkutetaan märälle iholle. Decubali clinic ja Locobasekin ovat hyviä perusvoiteita, mutta olen jotenkin jäänyt tuohon kevytöljyyn koukkuun. Imeytyy hyvin ja on nopea laittaa aamullakin ennen töihin lähtöä.Peseytymiseen olen kokenut hyväksi sekä Yves Rocherin hamamelista sisältävän lasten suihkugeelin että Natusan Top to toe wash -suihkugeelin. Kannattaa käyttää haaleata vettä ihon huuhteluun koska kuuma vesi ärsyttää ja kuivattaa ihoa. Hiuksetkin kannattaa huuhdella haalealla vedellä koska liian kuuma vesi saattaa kuivattaa entisestään päänahkaasi.

      • tarvitaan

        Ostin sitä natusan kevytöljyä ja se tuntuu kyllä iholla tosi hyvältä! Iho tulee tosi pehmeäksi, käytän sitä kyllä jatkossa! Auttaa varmasti ainakin ihon perus kuivuuteen! Hiusöljyä ostin myös ja toivon että se ajan myötä estäisi päänahan kiristelyä.. Kesää odotellessa! Onko kevytöljyyn muuten olemassa sellaista suihke-päätä, nyt olen vaan kaatanut suoraan pullsta käsiini...?


      • Siiri
        tarvitaan kirjoitti:

        Ostin sitä natusan kevytöljyä ja se tuntuu kyllä iholla tosi hyvältä! Iho tulee tosi pehmeäksi, käytän sitä kyllä jatkossa! Auttaa varmasti ainakin ihon perus kuivuuteen! Hiusöljyä ostin myös ja toivon että se ajan myötä estäisi päänahan kiristelyä.. Kesää odotellessa! Onko kevytöljyyn muuten olemassa sellaista suihke-päätä, nyt olen vaan kaatanut suoraan pullsta käsiini...?

        Natusanin öljyä on hieman rasvaisempana tässä pullossa jossa on tavallinen korkki. Kevyempi öljy on suihkepullossa. Näitä öljyjä on siis kahdenlaisia, molemmat hyviä ja sisältävät aloe veraa.


      • Siiri
        tarvitaan kirjoitti:

        Ostin sitä natusan kevytöljyä ja se tuntuu kyllä iholla tosi hyvältä! Iho tulee tosi pehmeäksi, käytän sitä kyllä jatkossa! Auttaa varmasti ainakin ihon perus kuivuuteen! Hiusöljyä ostin myös ja toivon että se ajan myötä estäisi päänahan kiristelyä.. Kesää odotellessa! Onko kevytöljyyn muuten olemassa sellaista suihke-päätä, nyt olen vaan kaatanut suoraan pullsta käsiini...?

        Tätä suihkepullossa olevaa öljyä on ainakin Anttilassa myytävänä. Eri liikkeissä saattaa olla erilaiset valikoimat Natusanin tuotteita.


    • Fanny

      Hoida itseäsi hyvin. Ei kannata valvoa, alkoholi pahentaa psoria ja muutenkin terveellinen ruoka ym. on suotuisaa psorin hoidossa. Hyvällä yleiskunnolla pystyy myös välttämään tulehdustauteja kuten kurkkutulehduksia ja suolistotulehduksia jotka itselläni saattavat laukaista ympäri vartaloa lukemattoman määrän pieniä psorinäppyjä. Ne saattavat ilmestyä yhdessä päivässä mutta niiden hoitaminen voi viedä viikkoja tai jopa kuukausia. Daivonex-voide on ollut minulla varsinainen lääke psoriin. Olen pitänyt enemmän siitä rasvaisesta mutta sitä on myös emulsiomuotoisena.
      Kestääkö ihosi aurinkoa. Joidenkin psori saattaa pahentua siitä. Itse lukeudun niihin. Jos iho pahenee auringosta, kannattaa aloittaa ajoissa ihon suojaus. Minusta tuntuu että ennestään kuivaihoisen ihmisen iho ei kestä voimakasta auringonpaistetta vaikka monet psoriaatikot vannovatkin auringon nimeen.
      Tässä sinulle nyt aluksi vähän neuvoja jotka itse olen kokenut toimiviksi.

    • Lasermies

      Ei muuta kuin laserhoitoon, jo muutaman kerran jälkeen tulokset ovat uskomattoman hyvät. Olet muutamassa viikossa paremmassa kunnossa kuin voisit edes kuvitella.kaverillani oli todella kivulias psorias käsissä ja hänellä se parani kolmen hoitokerran jälkeen kokonaan ja hinta kolmesta kerrasta oli 135 euroa, nyt hän käy hoitamassa jalkojaan ja kohta onkin kaikki kunnossa. ja muista että laserhoitohan on hoitotapa jota et tunne lainkaan, täysin kivuton, nopea ja edullinen. Ainut ongelma on että laserhoitoa on vaikea löytää suomesta.

    • jenska

      itse en sairasta psoriaasista mutta veljeni kyllä...ja olen joutunut katselemaan vierestä kuinka hän raapii ja menettää hermonsa tautiin...vähän aika sitten hän löysi luonnotuotteen nimeltä: REVIIRI KOIVUÖLJY JA VASELIINI jota valmistaa charcoal finland oy..veli otti tähän paikkaan yhteyttä. pari viikkoa veli käytti öljä päänahkaan ja ihottuma oli melkein kokonaan lähteny jopa meidän vakio parturi kampaaja huomasi sen. vaseliinilla sitten lähti ihosta... suosittelen tätä ainetta.www.charcoalfinland.com/ osotteesta löytyy yhteydenotto tiedot toivottavasti oli apua

      • Jorkke

        Kyllä Jenska on nyt varmasti oikeassa. Päänhka paranee koivuöljyllä, oli kyseessä ihotauti tai vaan normaali hilse. Myös vartalolle ja raajoihin öljy ja vaseliini on käytännössä valohoidon lisäksi ainut, joka rehellisesti auttaa ja pienentää sairaan alueen pinta-alaa. Ei kait nuista muistakaan hoioaneista mitään haittaa ole, mutta kyllä ne on (reseptiaineet mukaanlukien) koivuöljyyn ja -vasliiniin nähden aivan toisen luokan aineita.
        Olis vaan jokin hoitolaitos, joka antaisi em aineilla hoitoja. Kylpylä tms hoitolaitos sais anakin minusta heti asiakkaan. Tietääkä kukaan?


      • jenska
        Jorkke kirjoitti:

        Kyllä Jenska on nyt varmasti oikeassa. Päänhka paranee koivuöljyllä, oli kyseessä ihotauti tai vaan normaali hilse. Myös vartalolle ja raajoihin öljy ja vaseliini on käytännössä valohoidon lisäksi ainut, joka rehellisesti auttaa ja pienentää sairaan alueen pinta-alaa. Ei kait nuista muistakaan hoioaneista mitään haittaa ole, mutta kyllä ne on (reseptiaineet mukaanlukien) koivuöljyyn ja -vasliiniin nähden aivan toisen luokan aineita.
        Olis vaan jokin hoitolaitos, joka antaisi em aineilla hoitoja. Kylpylä tms hoitolaitos sais anakin minusta heti asiakkaan. Tietääkä kukaan?

        kyllähän se oli hämmästyttävää kuinka se parani ihan silmissä! ja mikä parasta se käy melkein kaikkiin ihottumiin (atoppiseen ihottumaan) kunhan vaa kokeilee... ei ainakaan mun korviin tullu tietoa semmosista hoitolaitoksista jotka tarjois hoitoja...


      • Siiri
        jenska kirjoitti:

        kyllähän se oli hämmästyttävää kuinka se parani ihan silmissä! ja mikä parasta se käy melkein kaikkiin ihottumiin (atoppiseen ihottumaan) kunhan vaa kokeilee... ei ainakaan mun korviin tullu tietoa semmosista hoitolaitoksista jotka tarjois hoitoja...

        Pitää kuitenkin muistaa,että psori on aineenvaihduntatauti. Jos otetaan esimerkki: Kun homeisessa talossa alkaa seinät vihertämään homeesta, lähtee se kätevästi pyyhekumilla pois ja vaikka sen tietää, että se tulee takaisijn on se kuitenkin hyvä keino. Sama se on psorissa kun iholle tulee läiskiä hoidetaan sitä ulkoapäin, mutta kaikki psoriaatikot tietää, että se tulee takaisin vaikka kuinka hyvän hoidon jälkeen. Itselläni ne tulee yleensä ensimmäisenä päivänä hoidon lopettamisen jälkeen. Eli huolehtikaa suolistosta ,maksasta sekä munuaisista. Psori on tavallaan allergiaa. Koisokasvit pois(peruna tomaatti, munakoiso, paprika, tomaatti chilit) Myös nautintoaineet alkoholi tupakka kahvi. Olipa siinä vasta alkua, ei se ole sen kummemmpaa kuin esim. keliaatikoilla, hekin joutuvat miettimään mitä panevat suuhunsa. Sitä vaan ei ihminen halua uskoa sellaista asiaa, mitä ei ole lääketiede "siunannu" . Psorilääkkket on niin kova bisnes, ettei sitä noin vaan kumota, lääkärit ovat valitettavasti lääketehtaiden puolella. Kun kerroin lääkärilleni kuinka hyvin lähdin paranemaan ruokavalion aloituksen jälkeen hän ei halunnut uskoa, vaikka oli nähnyt minut todella huonossa kunnossa ennen, ja puolen vuoden jälkeen suurin osa ihottumasta oli parantunut täysin.
        Hän sanoi sen olevan sattumaa.


      • siiri
        Siiri kirjoitti:

        Pitää kuitenkin muistaa,että psori on aineenvaihduntatauti. Jos otetaan esimerkki: Kun homeisessa talossa alkaa seinät vihertämään homeesta, lähtee se kätevästi pyyhekumilla pois ja vaikka sen tietää, että se tulee takaisijn on se kuitenkin hyvä keino. Sama se on psorissa kun iholle tulee läiskiä hoidetaan sitä ulkoapäin, mutta kaikki psoriaatikot tietää, että se tulee takaisin vaikka kuinka hyvän hoidon jälkeen. Itselläni ne tulee yleensä ensimmäisenä päivänä hoidon lopettamisen jälkeen. Eli huolehtikaa suolistosta ,maksasta sekä munuaisista. Psori on tavallaan allergiaa. Koisokasvit pois(peruna tomaatti, munakoiso, paprika, tomaatti chilit) Myös nautintoaineet alkoholi tupakka kahvi. Olipa siinä vasta alkua, ei se ole sen kummemmpaa kuin esim. keliaatikoilla, hekin joutuvat miettimään mitä panevat suuhunsa. Sitä vaan ei ihminen halua uskoa sellaista asiaa, mitä ei ole lääketiede "siunannu" . Psorilääkkket on niin kova bisnes, ettei sitä noin vaan kumota, lääkärit ovat valitettavasti lääketehtaiden puolella. Kun kerroin lääkärilleni kuinka hyvin lähdin paranemaan ruokavalion aloituksen jälkeen hän ei halunnut uskoa, vaikka oli nähnyt minut todella huonossa kunnossa ennen, ja puolen vuoden jälkeen suurin osa ihottumasta oli parantunut täysin.
        Hän sanoi sen olevan sattumaa.

        Sorry!
        Tuli painovirhepaholainen rukavalio hah! hah!


      • Jorkke
        Siiri kirjoitti:

        Pitää kuitenkin muistaa,että psori on aineenvaihduntatauti. Jos otetaan esimerkki: Kun homeisessa talossa alkaa seinät vihertämään homeesta, lähtee se kätevästi pyyhekumilla pois ja vaikka sen tietää, että se tulee takaisijn on se kuitenkin hyvä keino. Sama se on psorissa kun iholle tulee läiskiä hoidetaan sitä ulkoapäin, mutta kaikki psoriaatikot tietää, että se tulee takaisin vaikka kuinka hyvän hoidon jälkeen. Itselläni ne tulee yleensä ensimmäisenä päivänä hoidon lopettamisen jälkeen. Eli huolehtikaa suolistosta ,maksasta sekä munuaisista. Psori on tavallaan allergiaa. Koisokasvit pois(peruna tomaatti, munakoiso, paprika, tomaatti chilit) Myös nautintoaineet alkoholi tupakka kahvi. Olipa siinä vasta alkua, ei se ole sen kummemmpaa kuin esim. keliaatikoilla, hekin joutuvat miettimään mitä panevat suuhunsa. Sitä vaan ei ihminen halua uskoa sellaista asiaa, mitä ei ole lääketiede "siunannu" . Psorilääkkket on niin kova bisnes, ettei sitä noin vaan kumota, lääkärit ovat valitettavasti lääketehtaiden puolella. Kun kerroin lääkärilleni kuinka hyvin lähdin paranemaan ruokavalion aloituksen jälkeen hän ei halunnut uskoa, vaikka oli nähnyt minut todella huonossa kunnossa ennen, ja puolen vuoden jälkeen suurin osa ihottumasta oli parantunut täysin.
        Hän sanoi sen olevan sattumaa.

        En minä ainakaan mitään ruoka- tai juomavalioo ole pitänyt. Samat normaalit ruuat ja juomat on maistunut, ainut ero aikaisempaan oli koivuöljy ja -vaseliini jota ennen käytin daivonexiä. Sitä ennen paljon, paljon muita aineita, poppatohtoreita ja lääkäreitä (ei lääkäreistä haittaakaan ollut).


      • tarvitaan

        Minulla on itseasiassa kaapissa koivuöljyä, mutta en oikein ole osannut sitä käyttää. Miten sen saa kätevimmin päänahkaan levitettyä ja kuinka kauan pitää antaa vaikuttaa? Haju on aika kamala kyllä.. ehkä myös siksi se on pysynyt siellä kaapissa... mitenkäs hoidon jälkeen? Miten kauan on päänahka pysynyt kunnossa?


      • erik.sair.hoitaja
        Siiri kirjoitti:

        Pitää kuitenkin muistaa,että psori on aineenvaihduntatauti. Jos otetaan esimerkki: Kun homeisessa talossa alkaa seinät vihertämään homeesta, lähtee se kätevästi pyyhekumilla pois ja vaikka sen tietää, että se tulee takaisijn on se kuitenkin hyvä keino. Sama se on psorissa kun iholle tulee läiskiä hoidetaan sitä ulkoapäin, mutta kaikki psoriaatikot tietää, että se tulee takaisin vaikka kuinka hyvän hoidon jälkeen. Itselläni ne tulee yleensä ensimmäisenä päivänä hoidon lopettamisen jälkeen. Eli huolehtikaa suolistosta ,maksasta sekä munuaisista. Psori on tavallaan allergiaa. Koisokasvit pois(peruna tomaatti, munakoiso, paprika, tomaatti chilit) Myös nautintoaineet alkoholi tupakka kahvi. Olipa siinä vasta alkua, ei se ole sen kummemmpaa kuin esim. keliaatikoilla, hekin joutuvat miettimään mitä panevat suuhunsa. Sitä vaan ei ihminen halua uskoa sellaista asiaa, mitä ei ole lääketiede "siunannu" . Psorilääkkket on niin kova bisnes, ettei sitä noin vaan kumota, lääkärit ovat valitettavasti lääketehtaiden puolella. Kun kerroin lääkärilleni kuinka hyvin lähdin paranemaan ruokavalion aloituksen jälkeen hän ei halunnut uskoa, vaikka oli nähnyt minut todella huonossa kunnossa ennen, ja puolen vuoden jälkeen suurin osa ihottumasta oli parantunut täysin.
        Hän sanoi sen olevan sattumaa.

        meilaa mulle [email protected]
        kerron sulle lisää mielenkiintoista tietoa jolla saat ruokavaliosi kanssa lisää helpotusta psoriin...terv.erik.sair.hoitaja J.P.J.


      • Jorkke
        tarvitaan kirjoitti:

        Minulla on itseasiassa kaapissa koivuöljyä, mutta en oikein ole osannut sitä käyttää. Miten sen saa kätevimmin päänahkaan levitettyä ja kuinka kauan pitää antaa vaikuttaa? Haju on aika kamala kyllä.. ehkä myös siksi se on pysynyt siellä kaapissa... mitenkäs hoidon jälkeen? Miten kauan on päänahka pysynyt kunnossa?

        Päänahkaan tietyati koivuöljy. Vaseliinistä jää suurin osa tukkkaan eikä tietysti tukasta vaikuta. kuukauen sisällä päänahka oli puhdas 100% jauhopeitosta. Pysy lähes 6 kuukauta täysin puhtaana. Sitten tuli korvan päälle vähän takasin, mutta siihen uudestaan öljyä jne. Haiseehan se ja sotkiiki, mutta jos on 100% peitto päässä, niin ei sen kutinan ja hilseen kans pysty elään. Eikä se millään muulla lähtenyt. Eikä siihen mitään muita litkuja ja yogurtteja tarvinnu. Vaikka aine on vähän kallista hankkia on se niin riitoisaa ja tehokasta, ettei lopputukseen nähen se tuu kalliiksi. Sitä pittä vaan käyttää, ei se varmaankaan oo niin hyvää, että kaapista asti tehoais, tai en tiedä??


      • tarvitaan
        Jorkke kirjoitti:

        Päänahkaan tietyati koivuöljy. Vaseliinistä jää suurin osa tukkkaan eikä tietysti tukasta vaikuta. kuukauen sisällä päänahka oli puhdas 100% jauhopeitosta. Pysy lähes 6 kuukauta täysin puhtaana. Sitten tuli korvan päälle vähän takasin, mutta siihen uudestaan öljyä jne. Haiseehan se ja sotkiiki, mutta jos on 100% peitto päässä, niin ei sen kutinan ja hilseen kans pysty elään. Eikä se millään muulla lähtenyt. Eikä siihen mitään muita litkuja ja yogurtteja tarvinnu. Vaikka aine on vähän kallista hankkia on se niin riitoisaa ja tehokasta, ettei lopputukseen nähen se tuu kalliiksi. Sitä pittä vaan käyttää, ei se varmaankaan oo niin hyvää, että kaapista asti tehoais, tai en tiedä??

        No siis käytännössä miten levitys tapahtuu päänahkaan, tuntuu hankalalta koska "öljy" on niin juoksevaa niin en oikein osaa sitä levittää ihottumakohtiin... ihan sormillako, vai suoraan pullosta kaatamalla?


      • Jorkke
        tarvitaan kirjoitti:

        No siis käytännössä miten levitys tapahtuu päänahkaan, tuntuu hankalalta koska "öljy" on niin juoksevaa niin en oikein osaa sitä levittää ihottumakohtiin... ihan sormillako, vai suoraan pullosta kaatamalla?

        Muoviseen nokkapulloon neulalla pieni reikä. Nokka psorikohtaan ja annetaan pieni ruiskasu öljyä, joka sitten sormilla hierotaan. Tämä on mun tapa. Muitakin tapoja tietysi on. Pesu parin tunnin päästä. Tuoksuu vielä senkin jälkeen vähän, mutta häviää muutaman tunnin päästä. Seuraavana päivänä uudestaan. jne.


      • kysynpähän vaan
        Jorkke kirjoitti:

        Kyllä Jenska on nyt varmasti oikeassa. Päänhka paranee koivuöljyllä, oli kyseessä ihotauti tai vaan normaali hilse. Myös vartalolle ja raajoihin öljy ja vaseliini on käytännössä valohoidon lisäksi ainut, joka rehellisesti auttaa ja pienentää sairaan alueen pinta-alaa. Ei kait nuista muistakaan hoioaneista mitään haittaa ole, mutta kyllä ne on (reseptiaineet mukaanlukien) koivuöljyyn ja -vasliiniin nähden aivan toisen luokan aineita.
        Olis vaan jokin hoitolaitos, joka antaisi em aineilla hoitoja. Kylpylä tms hoitolaitos sais anakin minusta heti asiakkaan. Tietääkä kukaan?

        Outoja ovat psorivaseliinien myyntipaikat. Romukaupoista enkä huoltoasemilta lääkkeitäni osta.


    • taikuri.m36

      Moi...kaikki joilla on ongelmia psorin kanssa niin meilatkaa mun sähköpostiin niin laitan teille infoa tarkempaa joilla saatte psorinne kuriin minulla on kokemusta jo ja psori-ihmisiä joiden psori pysyy aisoissa eikä tarvi rupisista iho-alueista heidän kärsiä....
      meilatkaa mun sähkäriin niin annan lisä-infoa kaikille.
      terv.Erikois-sairaanhoitaja J.P.J.
      Tulossa mm.erik.koulutus saksalaisen ravintoalan tohtorin luento täällä Helsingissä.

      • tarvitaan

        Hmm.. mikäs sinun sähköposti osoite on?? :)


      • jpj.erik.sair.hoitaja
        tarvitaan kirjoitti:

        Hmm.. mikäs sinun sähköposti osoite on?? :)

        Moi..juu meilaa mun sähköpostiin [email protected]

        Eli mul on psori asiakkaita jotka ovat lähes täysin ilman psori-ihottumaa...nyt meilaan mulle niin otan yhteyttä ja annan sivustot mitstä saat lisäinfoa...koska en voi mainostaa täs keskustelufoorumissa....terv.Erik.sair.hoitaja


      • jpj.erik.sair.hoitaja
        tarvitaan kirjoitti:

        Hmm.. mikäs sinun sähköposti osoite on?? :)

        täs mun sähköpostiosoite...
        [email protected]

        meilaa ja kerron lisää minulla on psori-potilaita aikasta paljon jotka ovat saaneet avun ko.sairauteen...terv.erik.sair.hoitaja jpj


      • tiinu

        asti mulla on ollu psori ja aluksi se pääsi todella pahaksi, niin että jouduin 2 viikoksi sairaalan ihotauti osastolle hoidettavaksi. Siellä samassa huoneessa oli vaan mummoja joista jotkut oli aika huonossa kunnossa kun olivat sairaalassa pitäneet liian kauan valohoidossa niin oli iho palanut. Eipä ollut kiva katsella kun hoitsut liimaili jotain tekoihoa palaneisiin kohtiin ja mummot voivotteli. Kävi kyllä mielessä että mitens sitten kun itse olen vanha, en kyllä haluaisi samanlaista kokea.

        Nyt olen jo 24 vee ja en enää ajattele moisia, vaikka psori välillä onkin pahempana. Kyllä varmaan siiheksi kun minä olen vanha mummo onjo keksitty jotain tehokkaita hoitoja tähänkin tautiin. =)


      • taikuri
        tarvitaan kirjoitti:

        Hmm.. mikäs sinun sähköposti osoite on?? :)

        osoite [email protected]


      • ei helvetti kaikki sanat vo...

        Kerro taikasi millä psori parannetaan,tai lievennetään.
        jos vaan yrität rahastaa ko tuotteella niin älä ota yhteyttä.


    • NelikymppinenPsoriaatikko

      Itselläni ekat oireet ilmaantuivat samoihin aikoihin kuin sinullakin.

      Nyt olen nelikymppinen, mutta ihottuma ei juurikaan ole pahentunut vuosien varrella.

      Lisäksi sain nyt avun Daivobet-voiteesta, joten tällä hetkellä ihottumani on täysin oireeton!!

      Päänahan ihottumasta en ikävä kyllä osaa sanoa mitään, sillä itselläni ei ole siltä osin oireita.

    • Tapu 48

      Kaksikymppisenä olin hyvin ahdistunut (oli ongelmia suhteissa) ja sain psorin. Se levisi äkkiä kaikkin raajoihin ja päänahkaan. Yhteen aikaan kun vain raapaisi ihoa jostain niin heti se alkoi hilseillä. 6-7 vuotta voitelin betnovatilla ja panin muovia päälle niin että paksut hilseet sai pois. Sitten kävin 2 vuotta psykoterapiassa ja psori katosi ! Niistä kortisoonisalvoista jäi tosin pysyvät ihovauriot.

    • 24 vuotta kärsinyt

      Hei!
      Olet huolissasi psorin takia?Enpä yhtään ihmettele.Minulla on ollut kauan tämä sairaus.
      On totta, että on kyse erittäin kiusallisesta
      taudista.Olen ollut psoriliitossa,koko sairauteni
      ajan,ilman mainittavaa hyötyä.Nykyään yritän
      selvitä pelkillä kosteusvoiteilla,koska kortisooni tuntuu vain lisäävän hilsetystä,
      terveelläkin iholla.Olen käynyt etelän matkoilla
      2 kertaa vuodessa,ainahan se hetkeksi auttaa.
      Kalliiksi tulee kun aina on maksettava itse viulut.Nykyään on kuulemma kelalta mahdollisuus
      anoa sellainen kortti jolla pääsee muihin eu
      maihin hoidattamaan itseään.Tällaista mahdollisuutta en ole vielä kokeillut.
      Muuten minulle esim:oma lääkäri sanoi että
      hän nostaa kädet pystyyn ei kuulemma enää
      keksinyt mitään hoitokeinoa.Joten Suomi näyttää
      olevan kehitysmaa tämäm sairauden hoidossa?
      Kokeilin vuosia sitten valohoitoja,ei ainakaan
      minulle sopinut,päinvastoin paheni tosi paljon.Joten kyllä tässä kestämistä on,kun
      tässä maassa tätä tautia pidetään vain kosmeettisena haittana.Kuitenkin älä masennu se vain pahentaa asiaa.Ollaan yhtä hyviä veron maksajia kuin muutkin.Tai ruvetaan maahanmuuttajiksi niillehän maksetaan kaikki.

    • Yllättäen parantunut

      Minulla puhkesi psoriasis 10-vuotiaana. Laikut asettuivat kyynärpäihin, polviin, nilkkoihin ja ajoittain päänahkaan. Vaikka ihottuma ei tartu, niin esteettinen vaiva se on ja selittelyn paikka. Uimahalli, kampaaja, lyhythihaiset puserot ... kaikki hankalia.En vaivannut lääkäriä sen jälkeen, kun lapsena olin ihotautisairaalassa muutaman kuukauden. Jotain voidetta yritin tuloksetta. MUTTA oikein hämmästyin noin viisi vuotta sitten (silloin 58-vuotiaana), kun tajusin, että polvien iho on aivan sileä. Sitten hävisivät laikut nilkoista, päästä, toisesta kyynärpäästä - toisessa vielä jotain on. Omituista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe