Ahdistaa yksinäisyys, entäs muita?

Anonyymi

Ahdistaa kun on niin helvetin yksinäistä. Haluaisin vaan et mulla olis enemmän kavereita. Nyt kun on tää korona niin kaikki uudet kaverisuhteet menee ihan perseelleen ja kaduttaa millainen oon aiemmin ollut. Haluaisin vaa päästä tapaamaan porukkaa ja näyttää et oon rento tyyppi enkä vitun epävarma ja ujo.
Miten ootte yhteydessä kavereihin?
Ja miten pystytte rentoutumaan isossa kaveriporukassa ilman et litkitte alkoholii ku mikäkin elefantti xDdd.? Eikä sekään auta!! Oon silti vitun hiljainen vaik oisin ihan kännissä! Mikä vittu mua vaivaa!!???
Antakaa elämänohjeita, kiitos!

8

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jospa oot introvertti tyyppi. Semmoinen, joka tarttee enemmän aikaa olla itsekseen kuin extrovertit eli ulospäinsuuntautuneet tyypit.
      Monesti introvertiltä menee enemmän aikaa uusiin asioihin tutustumisessa, mutta on sitten kyllä luotettava ja kiva kaveri, kun pääsee ulos kuorestaan.
      Älä kiirehdi. Anna itsellesi aikaa. Vaikutat nuorelta ihmiseltä.
      Jos tuntuu, että sulla on ongelmia, puhu jollekin, esim opelle, opolle, nuorisotyöntekijälle tai terveydenhoitajalle.
      Usein auttaa eteenpäin, kun juttelee jonkun kanssa.
      Tsemppiä.

      • Anonyymi

        Miten niin hän on introvertti, jos haluaa päästä tapaamaan kavereitaan. Hän on vain olosuhteiden pakosta itsensä kanssa sisällä kotonaan ja thats' it. Selvästi hän on extrovertti, koska pyrkii muiden seuraan, mutta ei olosuhteiden pakosta voi sitä toivettaan toteuttaa.

        Ei pidä psykologisoida asioita, jos ei niitä tunne. Psykologinen osaaminen vaatii pitkää kokemusta eikä mutu-tuntumalla sellaista ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin hän on introvertti, jos haluaa päästä tapaamaan kavereitaan. Hän on vain olosuhteiden pakosta itsensä kanssa sisällä kotonaan ja thats' it. Selvästi hän on extrovertti, koska pyrkii muiden seuraan, mutta ei olosuhteiden pakosta voi sitä toivettaan toteuttaa.

        Ei pidä psykologisoida asioita, jos ei niitä tunne. Psykologinen osaaminen vaatii pitkää kokemusta eikä mutu-tuntumalla sellaista ole.

        Sanoo toivovansa, että olis enemmän kavereita ja että on ujo ja epävarma.
        Ihan tavallisella keittiöpsykologialla minä asioita aattelen.
        Kirjoittaja myös valittaa vaikeutta rentoutua isossa ryhmässä.
        Ite oon introvertti ja saanu siitä oivalluksesta paljon lohtua aikoinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo toivovansa, että olis enemmän kavereita ja että on ujo ja epävarma.
        Ihan tavallisella keittiöpsykologialla minä asioita aattelen.
        Kirjoittaja myös valittaa vaikeutta rentoutua isossa ryhmässä.
        Ite oon introvertti ja saanu siitä oivalluksesta paljon lohtua aikoinaan.

        Eikä introverttiys ole vika. Se on vaan ominaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä introverttiys ole vika. Se on vaan ominaisuus.

        Noin se on.


    • Anonyymi

      Hyväksy itsesi omana itsenäsi, tuollaisena "vitun hiljaisena". Ei se mikään tauti ole, mistä pitäisi päästä eroon, vaan persoonallisuuden piirre.

      Sellaisiakin ihmisiä on, jotka viihtyvät nimenomaan hiljaisten kanssa. Ehkä yrität luoda suhteita vääräntyyppisiin ihmisiin, turhan puheliaisiin ihmisiin, jos kerran koet itsesi hiljaisemmaksi heidän seurassaan ja turvaudut sen takia juomiseenkin, etkä ilmeisestikään pysty heidän seurassaan hyväksymään itseäsi omana itsenäsi. Saattaisit löytää parempia kavereita muun tyyppisistä ihmisistä. Koska olet hiljaisempi, ehkä joku tyyppi, joka on puheliaampi, mutta tarvitsee kuuntelemista, olisi hyvä kaveri sinulle.

    • Anonyymi

      Olen itsekin ollut aina tosi hiljainen, suoraan jopa sanotaan minulle välillä, etten puhu mitään. Ja sitten on jätettykin keskustelujen ulkopuolelle, kun en kerran jaksa samanlaista paasaamista kuin muut.

      Nykyään ohitan olankohautuksella sellaiset asenteet, vaikka ne satuttaakin välillä. Olen huomannut, että olen jopa tosi puhelias toisenlaisessa seurassa. Semmoisessa, jossa ei kiinnitetä niin paljon huomiota luonneseikkoihin, vaan siihen, mitä sanon. Eli olen vaan lukossa tietyntyyppisessä seurassa.

      Sitä voi ihan vanhasta tottumuksesta pitää kiinni jostain tietystä porukasta, vaikka sen ulkpopuolelta voisi löytää paljon mukavampaakin seuraa.

      Eikös Skype sun muut sellaiset ole kanavia korona-aikanakin, että voi puhella? Tai vanha kunnon puhelimella soittaminen.

    • Anonyymi

      Minusta ne suurissa joukoissa viihtyvät rennot läpänheittäjät on usein sietämättömiä, pintapuolisia ihmisiä, jotka kätkevät epävarmuutensa joutavaan huulenheittoon. Heistä ei saa selvää ollenkaan.

      Mukavampaa minusta on seuransa tarkoin valikoivan ja vähän mutta asiaa puhuvan ihmisen kanssa, joka ottaa huomioon toisetkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe