Ovenavauksen laksu kun lanssi jätti avaimet asuntoon

Anonyymi

Itselläni oli sairaskohtaus, joten ambulanssi saapui ja kuskasi sairaalaan. Lähtiessä sanoin/huusin vähintään kolmesti tai neljästi, että ottaakaa avaimet. Kerroin että avaimia on olemassa kaksi kappaletta. Kerroin molempien sijainnit ja useasti toistin pyyntöä, että ottakaa mukaan edes toinen. Pyysin myös että ottaisivat nuuskapurkin minulle mukaan, joka oli pöydällä ja oikeastaan sivuseikka. Pyyntöni avaimista ei mielestäni ollut kohtuuton, sillä oli yöaika, juuri muuttanut uuteen kaupunkiin. Olin kohtelias ja itse en päässyt autossa ollessa/autoon vietäessä ottamaan avaimia. Kuskit olivat muutenkin töykeitä koko kohtaamisen ajan. Ettei jää epäselväksi, lanssikuskeille oli tehty varmasti selväksi että minulla ei ole avaimia ja tarvitsen edes toisen mukaan asunnoltani. Kerroin myös sijainnit kummallekin ja muutenkin olivatko selvästi näkyvillä. Se, etteikö pyyntö ja sen merkitys eivät millään voineet jäädä epäselväksi näille kahdelle lanssikuskille. Pyytämääni nuuskakiekkoakaan en saanut ja puhelinkin varmaan olisi jäänyt lukittuun asuntoon, ellei se olisi ollut farkkujeni taskussa jo valmiina. Pääsin sairaalalta pian pois ja keskellä yötä joudun soittamaan ovenavauspalveluun, josta varmaan kellonajan perusteella tulee laskuun ylimääräistä lisää. Voinko ohjata laskun jollekin toiselle taholle, sillä avainten jättäminen sisälle oli välinpitämättömyyttä, sillä heidän olisi pitänyt ottaa avain, koska en päässyt sitä ambulanssissa tai sinne siirtyessä niitä itse ottamaan. Ihan periaatteen vuoksi koen, että ovenavauksesta hoituva maksu olisi epäoikeudenmukaista maksattaa minulla, sillä mitään väärinymmärrystä ei asiasta voinut olla ja he myös lopulta perässään lukitsivat ulko-oveni.
Kiitoksia paljon vastauksista!
Lasku ei omaa taloutta kaataisi, mutta koen mielestäni vääryyttä, mikäli laskun joudun maksamaan.
Hyvää kevään jatkoa!

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Potilas vahinko lautakuntaan lähetät korvaus anomuksen, huonosta palvelusta!

    • Anonyymi

      Olisiko ollut parempi että he olisivat jättäneet oven auki?

    • Anonyymi

      Ei ole taloyhtiön murhe, lasku tulee tietenkin palvelun tilaajale eli sinulle. Maksat laskun ja sen jälkeen on oma asiasi haetko saatavaasi sairaanhoidolta tahi esim. kotivakuutuksesta (jos on avainturva ilman omavastuuta).

    • Anonyymi

      Ne pelasti varmaan sun hengen ja sä kehtaat itkeä jistain ovenavauksesta. Sekin pitäis sälyttää yhteiskunnan eli veronmaksajien kontolle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe