Pori-Haapamäki rata

Anonyymi

40

2876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuka tietää vaikka asia jossakin vaihees alkas eteneen.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hoh hoijjaa. On se ilimoja pidelly.


    • Anonyymi

      Ei vaan jaksa sataa...

    • Anonyymi

      PLO:n märkä unelma Pori - Keuruu - Vladivostok luotijuna/tavarajuna -radasta elää ja voi hyvin. Ja neljä kertaa vuodessa järjestettävä Resiinaralli -tapahtuma masiivisine yleisöryntäyksineen nostaa myös Haapamäen höyryveturipuiston uuteen kukoistukseen.

      • Anonyymi

        Joko Oinonen on terottanut raivurin teränsä?


    • Anonyymi

      Kyllä vuoden päästä kiskot vievät Haapamäeltä Poriin.

    • Anonyymi

      late ja kurvinen hoitaa rahoituksen.hei ihan oikeesti haapamäki-pori rata ei sovellu kuin resiinoille.jos pendoilla ajetaan on halvempi tehdä kokonaan uusi rata.veturikuski sano.

      • Anonyymi

        Tuskin siitä pendoliinilla ajetaisiin mutta jos vaikka tavarajunia. Kun asiasta mitään tietämätön noita ehdotuksia katselee, niin olisihan tuo rata järkevän tuntuinen. Kuitenkaan se ei etene, joten taustalla lienee jotain mitä emme tiedä. Joku tietää ja olisikin mukavaa jos kertoisi.


    • Anonyymi

      Pori-Haapamäki radan kunnostustyöt aloitettiin viikkositten.

      • Anonyymi

        Toivossa on hyvä elää, sano lapamato.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aatu se jo aikanaan tuollaisia junia suunnitteli. Aika on ajanut ohi tuollaisesta junasta, mutta ei Aatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aatu se jo aikanaan tuollaisia junia suunnitteli. Aika on ajanut ohi tuollaisesta junasta, mutta ei Aatusta.

        Aatun seuraajista on aika jättänyt, vaikka jotkut elävät henkitoreissaan


    • Anonyymi

      Kyllä Pori-Haapamäki välille on on saatava luotijuna.

    • Anonyymi

      Kun nyt saataisiin tämä Tampere -Keuruu, Jyväskylä-Seinäjoki yhteys toimimaan. Aina on jotain. Kiskobussit huonossa kunnossa ja uusia ei kai haluta ostakkaan näille "kannattomille" reiteille, joita valtio kuulemma joutuu ylläpitämään. Ilmastonmuutos? Käyttäkää junia, jos saataisiin nämä muutkin reitit kun vain pääväylät toimimaan.

    • Anonyymi

      Pori-Haapamäki rata saatava heti kaksi raiteiseksi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aivan huuhaata koko kirjoitus.


    • Anonyymi

      Hyvä juttu että on vain tilaajille.

      Miksi päättärinä Pori? Tehdään nyt komeampaa. Jatketaan Porista Uuteenkaupunkiin ja edelleen Turkuun. Vältetään Tampereen ruuhkat :)

    • Anonyymi

      Pori-Haapamäki välille on saatava mootorite, eikä mitään rautatietä.

      • Anonyymi

        Ei siis raatatie, vaan mootorite...


    • Anonyymi

      Virroilla topparoikka raivaa jo rataa. Mariinin porukka rupee pölkyn vaihtoon.
      Nato nuolee kiskot. Eu korjaa tasoristeykset.

    • Anonyymi

      Maanpuolustuksen näkökulmasta Pori-Haapamäki olisi syytä avata uudelleen ja nopeasti.

      Haapamäellä iso rautatiepiha joka sopii ison kaluston logistiikkaan.

    • Anonyymi

      Itä-länsisuuntainen rata suoraan syväsatamaan suorinta tietä Venäjältä. Siinäpä olisi Putinille herkkupala rosvoarmeijan huoltotieksi. Tosin sen kunnossapito tuottaisi hankaluuksia sillä suomalaiset ovat harjoiteleet radan katkaisua Muurmannin radalla. Tiedot ovat tallessa vaikka miehet alkavat olla taivaallisissa sotajoukoissa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      No menkää nyt katsomaan että missä kunnossa Porin rata on tällä hetkellä. Mistä se raha tulisi jolla Pori-Haapamäki laitettaisiin kuntoon? Koko ratalinja pitäisi käytännössä rakentaa uudelleen. Uusia siltoja pitäisi rakentaa yms. Rahti ja matkustajaliikenne on siirtynyt nykyisin kumipyörille ja siellä se tulee pysymään.

      Oinonen elää jo omaa elämäänsä eikä ilmeisesti ymmärrä tai ei halua ymmärtää realiteetteja.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joo ei taida tämä kotkotus onnistua seuraavaan pariin tuhanteen vuoteen.

    • Anonyymi

      Kannattaa varmaan ainakin yrittää saada auki tuo rata. Toisi työpaikkoja Haapamäelle.

    • Anonyymi

      Jos tuolle radalle olisi aitoa käyttöä, niin kai se olisi jo otettu käyttöön. Nämä itä-länsisuuntaiset tiet ja radat ovat paitsi meille ainkin osittain tarpeellisia, niin myös Venäjä valloitusarmeijalle erittäin tärkeitä joukkojen kuljetuksen ja niiden huollon vuoksi. Raideleveys on sama ja lähes koko rataverkko ainkain tärkeimmiltä osiltaan on rakennettu Venäjän vallan aikana ja rahoittamana. Kun Nato ei tarvitse tuota rataa niin, kysykäämme Putinilta tai ainakin hänen täkäläisiltä hengenheimolaisiltaan Li Anderssonilta ja siltä natsittajanaiselta, jonka nimi ei ole mainitsemisen arvoinen, että olisiko Venäjän intressissä tuon radan käyttöön otto?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sähkömotteja osti tuo yhtiö, täällä pitää olla diesel.


    • Anonyymi

      Optimismista huolimatta henkilöliikenne ei kannata ja kokonaiskuljetusmallilla tavara kannattaa ajaa täystonnijunina, se edellyttää käytännössä investointina suoraan 25 kN akselipainoa, hitsattua 60E1 kiskotusta beonipölkyin sekä sähköistämistä, jälkimmäinen lähinnä vetovoiman kannalta pitkittäisprofiilia ajatellen. Rata on kylläkin joka tapauksessa pakko myllätä alusrakennetta myöten 50 vuoden sisällä. Olipa infrastruktuuri mikä tahansa, Jyväskylän suuntaan mentäessä ei sitten Keuruulla saa tavara pysähtyä, koska vetovoima ei riitä tuolla nousulla. Eräs ratkaisu voisi olla vanhan liiton kohtauspaikka Huttulaan tai sitten kaksoisraide. Todennäköisesti toiseksi kustannustehokkainta on pitää rata nykyisellään ja kitkutella tämän sukupolven "vahtivuoro" loppuun. Kustannustehokkainta olisi laittaa koko rata rullalle ja siirtää tämän rataosan kuljetukset kumipyörille. Etenkin kun Tampere Jyväskylä kokonaisuudessaan ymmärtääkseni 25 kN kaksoisraiteelle.

    • Anonyymi

      Sudet ja rata, kuka menee niillä seuraavaksi eduskuntaan?

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pääsis Matti ja Liisa Haapamäjeltä kerran vuores käymähän Poris.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe