Pori-Haapamäki rata uudelleen käyttöön?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15394103/pori-haapamaki-rata-uudelleen-kayttoon
Radan kunnostus avaisi tavaraliikenteelle radan länsirannikolta itärajalle.
https://www.suurkeuruu.fi/a/f86bb141-8190-4cf6-a75b-9e50eb1a6261?c=1537784399031
Pori-Haapamäki rata
39
2680
Vastaukset
- Anonyymi
Kuka tietää vaikka asia jossakin vaihees alkas eteneen.
- Anonyymi
Rautatieinvestointien odotusta ja niihin liittyvää unohdustakin.
https://www.suurkeuruu.fi/puheenvuoro/art-2000007636094.html- Anonyymi
Hoh hoijjaa. On se ilimoja pidelly.
- Anonyymi
Ei vaan jaksa sataa...
- Anonyymi
PLO:n märkä unelma Pori - Keuruu - Vladivostok luotijuna/tavarajuna -radasta elää ja voi hyvin. Ja neljä kertaa vuodessa järjestettävä Resiinaralli -tapahtuma masiivisine yleisöryntäyksineen nostaa myös Haapamäen höyryveturipuiston uuteen kukoistukseen.
- Anonyymi
Joko Oinonen on terottanut raivurin teränsä?
- Anonyymi
Kyllä vuoden päästä kiskot vievät Haapamäeltä Poriin.
- Anonyymi
late ja kurvinen hoitaa rahoituksen.hei ihan oikeesti haapamäki-pori rata ei sovellu kuin resiinoille.jos pendoilla ajetaan on halvempi tehdä kokonaan uusi rata.veturikuski sano.
- Anonyymi
Tuskin siitä pendoliinilla ajetaisiin mutta jos vaikka tavarajunia. Kun asiasta mitään tietämätön noita ehdotuksia katselee, niin olisihan tuo rata järkevän tuntuinen. Kuitenkaan se ei etene, joten taustalla lienee jotain mitä emme tiedä. Joku tietää ja olisikin mukavaa jos kertoisi.
- Anonyymi
Pori-Haapamäki radan kunnostustyöt aloitettiin viikkositten.
- Anonyymi
Toivossa on hyvä elää, sano lapamato.
- Anonyymi
Jokos PLO on käynyt Ranskassa neuvottelemassa uudesta junahankinnasta Pori - Haapamäki - Keuruu - Vladivostok radalle? Leader Vesuri-ryhmältä irtoaa apurahat kehitysyhteistyöhön.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/981b8d7b-d0a9-4214-9b72-b78cea2c9338- Anonyymi
Aatu se jo aikanaan tuollaisia junia suunnitteli. Aika on ajanut ohi tuollaisesta junasta, mutta ei Aatusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aatu se jo aikanaan tuollaisia junia suunnitteli. Aika on ajanut ohi tuollaisesta junasta, mutta ei Aatusta.
Aatun seuraajista on aika jättänyt, vaikka jotkut elävät henkitoreissaan
- Anonyymi
Kyllä Pori-Haapamäki välille on on saatava luotijuna.
- Anonyymi
Kun nyt saataisiin tämä Tampere -Keuruu, Jyväskylä-Seinäjoki yhteys toimimaan. Aina on jotain. Kiskobussit huonossa kunnossa ja uusia ei kai haluta ostakkaan näille "kannattomille" reiteille, joita valtio kuulemma joutuu ylläpitämään. Ilmastonmuutos? Käyttäkää junia, jos saataisiin nämä muutkin reitit kun vain pääväylät toimimaan.
- Anonyymi
Pori-Haapamäki rata saatava heti kaksi raiteiseksi.
- Anonyymi
Haapamäen rata. https://www.suurkeuruu.fi/puheenvuoro/art-2000008530074.html
- Anonyymi
Aivan huuhaata koko kirjoitus.
- Anonyymi
Hyvä juttu että on vain tilaajille.
Miksi päättärinä Pori? Tehdään nyt komeampaa. Jatketaan Porista Uuteenkaupunkiin ja edelleen Turkuun. Vältetään Tampereen ruuhkat :) - Anonyymi
Pori-Haapamäki välille on saatava mootorite, eikä mitään rautatietä.
- Anonyymi
Ei siis raatatie, vaan mootorite...
- Anonyymi
Virroilla topparoikka raivaa jo rataa. Mariinin porukka rupee pölkyn vaihtoon.
Nato nuolee kiskot. Eu korjaa tasoristeykset. - Anonyymi
Maanpuolustuksen näkökulmasta Pori-Haapamäki olisi syytä avata uudelleen ja nopeasti.
Haapamäellä iso rautatiepiha joka sopii ison kaluston logistiikkaan. - Anonyymi
Itä-länsisuuntainen rata suoraan syväsatamaan suorinta tietä Venäjältä. Siinäpä olisi Putinille herkkupala rosvoarmeijan huoltotieksi. Tosin sen kunnossapito tuottaisi hankaluuksia sillä suomalaiset ovat harjoiteleet radan katkaisua Muurmannin radalla. Tiedot ovat tallessa vaikka miehet alkavat olla taivaallisissa sotajoukoissa.
- Anonyymi
Poikittaisrata huoltovarmuuden päärata ? https://www.suurkeuruu.fi/puheenvuoro/art-2000009135705.html
- Anonyymi
No menkää nyt katsomaan että missä kunnossa Porin rata on tällä hetkellä. Mistä se raha tulisi jolla Pori-Haapamäki laitettaisiin kuntoon? Koko ratalinja pitäisi käytännössä rakentaa uudelleen. Uusia siltoja pitäisi rakentaa yms. Rahti ja matkustajaliikenne on siirtynyt nykyisin kumipyörille ja siellä se tulee pysymään.
Oinonen elää jo omaa elämäänsä eikä ilmeisesti ymmärrä tai ei halua ymmärtää realiteetteja. - Anonyymi
Vaatisi myös kreosoottikyllästettyjen ratapölkkyjen uusimisen betonisiin.
https://www.suurkeuruu.fi/puheenvuoro/art-2000009822742.html - Anonyymi
Joo ei taida tämä kotkotus onnistua seuraavaan pariin tuhanteen vuoteen.
- Anonyymi
Kannattaa varmaan ainakin yrittää saada auki tuo rata. Toisi työpaikkoja Haapamäelle.
- Anonyymi
Jos tuolle radalle olisi aitoa käyttöä, niin kai se olisi jo otettu käyttöön. Nämä itä-länsisuuntaiset tiet ja radat ovat paitsi meille ainkin osittain tarpeellisia, niin myös Venäjä valloitusarmeijalle erittäin tärkeitä joukkojen kuljetuksen ja niiden huollon vuoksi. Raideleveys on sama ja lähes koko rataverkko ainkain tärkeimmiltä osiltaan on rakennettu Venäjän vallan aikana ja rahoittamana. Kun Nato ei tarvitse tuota rataa niin, kysykäämme Putinilta tai ainakin hänen täkäläisiltä hengenheimolaisiltaan Li Anderssonilta ja siltä natsittajanaiselta, jonka nimi ei ole mainitsemisen arvoinen, että olisiko Venäjän intressissä tuon radan käyttöön otto?
- Anonyymi
Olisi aika saada parempia kiskobusseja nykyisten karjavankkureiden tilalle.
https://www.suurkeuruu.fi/uutiset/art-2000010031282.html- Anonyymi
Sähkömotteja osti tuo yhtiö, täällä pitää olla diesel.
- Anonyymi
Optimismista huolimatta henkilöliikenne ei kannata ja kokonaiskuljetusmallilla tavara kannattaa ajaa täystonnijunina, se edellyttää käytännössä investointina suoraan 25 kN akselipainoa, hitsattua 60E1 kiskotusta beonipölkyin sekä sähköistämistä, jälkimmäinen lähinnä vetovoiman kannalta pitkittäisprofiilia ajatellen. Rata on kylläkin joka tapauksessa pakko myllätä alusrakennetta myöten 50 vuoden sisällä. Olipa infrastruktuuri mikä tahansa, Jyväskylän suuntaan mentäessä ei sitten Keuruulla saa tavara pysähtyä, koska vetovoima ei riitä tuolla nousulla. Eräs ratkaisu voisi olla vanhan liiton kohtauspaikka Huttulaan tai sitten kaksoisraide. Todennäköisesti toiseksi kustannustehokkainta on pitää rata nykyisellään ja kitkutella tämän sukupolven "vahtivuoro" loppuun. Kustannustehokkainta olisi laittaa koko rata rullalle ja siirtää tämän rataosan kuljetukset kumipyörille. Etenkin kun Tampere Jyväskylä kokonaisuudessaan ymmärtääkseni 25 kN kaksoisraiteelle.
- Anonyymi
Sudet ja rata, kuka menee niillä seuraavaksi eduskuntaan?
- Anonyymi
Rautatieyhteyksille suunta ilman lähisatamien hyyssäämistä?
https://www.suurkeuruu.fi/puheenvuoro/art-2000010135449.html - Anonyymi
Rakennettakoon monorail välille Pori-Haapamäki.
https://www.youtube.com/watch?v=kUYzuAJeg3M - Anonyymi
Pääsis Matti ja Liisa Haapamäjeltä kerran vuores käymähän Poris.
- Anonyymi
Rauhantilainfraa sotilasliitolle.
https://www.suurkeuruu.fi/puheenvuoro/art-2000010552002.html
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on531237Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241219Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141120- 1261068
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315991- 42939
- 72905
- 73899