Vanaema juures -ravintolassa

huonoa palvelua

Kävimme Vanaema Juures -ravintolassa, jota tälläkin palstalla on suositeltu. Ruoka oli hyvää kotiruokaa, mutta palvelu kylmäkiskoista (emme olleet humalassa, emmekä muutenkaan käyttäytyneet huonosti).

Huomasimme, että illan aikana suomalainen keski-ikäinen (siisti ja kohtelias) pariskunta käännytettiin ovelta, koska ravintola oli muka täynnä. Seuraavaksi paikalle tuli englantilainen pariskunta ja yllättäen tilaa löytyi heti. Kuten myös seuraaville tulokkaille. Kenelläkään heistä ei ollut pöytävarausta ja vapaita pöytiä oli koko ajan.

Pöytävaraus siis kannattaa, jos haluaa käydä ko. ravintolassa.

26

5288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käynnyt

Onhan noita muitakin maita,olis mukava katsoa kauanko Viron matkailu Englantilaisten varassa pyörii.

• siellä usein

ruokaillut. Suomlaisten suosima paikka mennyt piloille. Pitää varoittaa.

• külastaja

Virolaiset ovat suomalaisia kohtaan ylimielisiä, kutsuvat alentavasti "sommeiksi" ja "poroiksi", vaikka noin 90 prosenttia turismituloista on suomalaisten kukkaroista. Suomalaisten kannattaa suosia viron matkailussaan suomalaisten omistamia yrityksiä ja ostaa vain suomalaisia tuotteita, virostakin! Ovat laadukkaamnpiakin kuin paikalliset.
        Huvittavaa muuten, ettei Viro millään tavalla enään tilastoi maahan saapuavia, viisumivapaita turisteja.

• EI ylimielisyydelle
        külastaja kirjoitti:

Virolaiset ovat suomalaisia kohtaan ylimielisiä, kutsuvat alentavasti "sommeiksi" ja "poroiksi", vaikka noin 90 prosenttia turismituloista on suomalaisten kukkaroista. Suomalaisten kannattaa suosia viron matkailussaan suomalaisten omistamia yrityksiä ja ostaa vain suomalaisia tuotteita, virostakin! Ovat laadukkaamnpiakin kuin paikalliset.
        Huvittavaa muuten, ettei Viro millään tavalla enään tilastoi maahan saapuavia, viisumivapaita turisteja.

Nenänvartta pitkin tosiaan meitä katsovat. Todella harva on aidosti ystävällinen. Kyllä lomamatkallaan nyt toivois saavansa hyvää kohtelua, varsinkin jos itse käyttäytyy asiallisesti.

• Tinde
        EI ylimielisyydelle kirjoitti:

Nenänvartta pitkin tosiaan meitä katsovat. Todella harva on aidosti ystävällinen. Kyllä lomamatkallaan nyt toivois saavansa hyvää kohtelua, varsinkin jos itse käyttäytyy asiallisesti.

Tallinnassa olen saanut ynseätä palvelua vaikka itse jo puhun melko hyvin kieltä ja yritän sitä käyttää siellä asioidessani.

Muutenkin Tallinna on tympeä paikka, mutta miksi jäädä sinne, taskuvarkaiden ja ynseilijöiden keskelle, kun koko muu Viro on ihan toista maata. Itse suosin lomamatkailussa Etelä-Viroa ja Länsi-Viroa. Myös Peipsijärven seudut ovat näkemisen ja kokemisen arvoisia.

Minulla on asunto Keski-Virossa, Pöltsamaalla ja kesämökki Haapsalussa. Molemmissa paikoissa kohtelu ja palvelu ovat aina olleet asiallisia. Pöltsamaalla jopa lähes ihailevan ujoa - siellä suomalainen ei ole poro, vaan "ulkomaalainen" ja siksi erityisen h hyvän palvelun arvoinen.

• agaij
        Tinde kirjoitti:

Tallinnassa olen saanut ynseätä palvelua vaikka itse jo puhun melko hyvin kieltä ja yritän sitä käyttää siellä asioidessani.

Muutenkin Tallinna on tympeä paikka, mutta miksi jäädä sinne, taskuvarkaiden ja ynseilijöiden keskelle, kun koko muu Viro on ihan toista maata. Itse suosin lomamatkailussa Etelä-Viroa ja Länsi-Viroa. Myös Peipsijärven seudut ovat näkemisen ja kokemisen arvoisia.

Minulla on asunto Keski-Virossa, Pöltsamaalla ja kesämökki Haapsalussa. Molemmissa paikoissa kohtelu ja palvelu ovat aina olleet asiallisia. Pöltsamaalla jopa lähes ihailevan ujoa - siellä suomalainen ei ole poro, vaan "ulkomaalainen" ja siksi erityisen h hyvän palvelun arvoinen.

Saanko tiedustella millaista sanastoa käytät asioidessasi Tallinnassa äittäh, paluuun, yksi olut?

Ei Tallinna ole yhtään sen tympeämpi paikka kuin mikään muukaan. Riippuu suureltaosin omasta itsestään kuinka kokee jonkin kaupungin ymym.

Ja taskuvarkaita löytyy varmasti jokaisesta maailman kolkasta.

Toivottavasti tuot hyvin rahaa lähikauppoihin Põltsamaalle, Keski-Viroon.

• agaij
        külastaja kirjoitti:

Totta ensikerralla kun menen ulkomaille, Viroon,Tallinnaan. Vaihdan rahat suomessa, pankissa. Varmistan että muistan pakata mukaan omat vessapaperit. Kun pääsen Tallinnaan kävelen R-kioskiin ja ostan fazerin sinistä koska se muistuttaa minua suomesta.Sen jälkeen menen viru keskuksen seppälään ja ostan sukat koska ne on niin halvat!! Stockmannille on vaan ihan pakko mennä ja ostaa finlandia vodkaa silloin siihen ei ainakaan ole laitettu metanolia1! Puhun vain suomea koska kaikki virolaiset yämmärtävät sitä. Ja Tallnnassa keskustelen monotonisesti muille suomalaisille koska kaikki saksalais-, ranskalais-, ja italialais ryhmät puhuvat vain omaa kieltään, jota en luonnollisestikaan ymmärrä.! ja tottakai rahhan laivalta oitseäni korkeamman pinon erilaisia alkoholeja kun ne vaan on niin paljon halvenpija. ja eckerö linella jos vaan raaskin avaan yhden kossumäyriksen. Kossun voimalla laulan kierroksen karaokea ja huorittelen kaikki ylimieliset virottaret. ja tuliaisiksi sisarille vien ne fazerin siniset ja pussilliset lakuja! ehkä ensi kesänä voisi mennä Pärnuun kun siellähän ne puhuu suomea ja kaikkee ja kuitenki onhan siellä halvempaakin.
        On nii rõõmustav reisida! :)

• eteen_päin

• Big Ben Burger

PORO kiintiö oli jo päivältä täynnä.

Eivät monet halua puhua suomea, kun on Englannista saakka vieraita !

• Kusetettu

Joo, eestiläiset sahaavat omaa oksaa. Tämä rahastus alkaa nyt jo laivayhtiöistä (Tallink nostaa hintojaan n.30% viime kesästä). Suomalaisilta kiskotaan yhä enemmän suomi-lisää. Pitäiskö meidän tehdä jotain, vai haluammeko olla lypsylehmiä?

Ne perkeles luulee, että kun suomalainen saa kuukaudessa 1300 euroa käteen, että eläminen ei maksa suomessa mitään ja poroilta voi vetää mitä vaan välistä.

Just viime viikolla kehystettiin yksi taulu tallinnassa. Yks virolainen tuttava teetti ihan saman työn, niin hinta oli 300 eekkiä vähemmän.
        Ja kummatkin hinnat katsottiin "hinnastosta".

Liian monessa paikassa on nyt viimeisen vuoden aikana suomalaisten kusettaminen yleistynyt.

Eihän ne virossa vieläkään tajua mistä tallinna elää.

• panin kommnettisi
        Kusetettu kirjoitti:

Joo, eestiläiset sahaavat omaa oksaa. Tämä rahastus alkaa nyt jo laivayhtiöistä (Tallink nostaa hintojaan n.30% viime kesästä). Suomalaisilta kiskotaan yhä enemmän suomi-lisää. Pitäiskö meidän tehdä jotain, vai haluammeko olla lypsylehmiä?

Ne perkeles luulee, että kun suomalainen saa kuukaudessa 1300 euroa käteen, että eläminen ei maksa suomessa mitään ja poroilta voi vetää mitä vaan välistä.

Just viime viikolla kehystettiin yksi taulu tallinnassa. Yks virolainen tuttava teetti ihan saman työn, niin hinta oli 300 eekkiä vähemmän.
        Ja kummatkin hinnat katsottiin "hinnastosta".

Liian monessa paikassa on nyt viimeisen vuoden aikana suomalaisten kusettaminen yleistynyt.

Eihän ne virossa vieläkään tajua mistä tallinna elää.

suoraan heille.Valitettavaa suhteutumista suomalisten suosimaan ravinteliiun.

• Googletta

Virossa käy 20.000 ulkomaalaista turistia, kun suomalaisia käy 3 miljoonaa.

Tätä invaasiota he kutsuvat poroiksi !

Monet eivät osaa suomea ollenkaan, kun CCCP ajalla se ei ollut suosittua.

• Käynnyt
        Googletta kirjoitti:

Virossa käy 20.000 ulkomaalaista turistia, kun suomalaisia käy 3 miljoonaa.

Tätä invaasiota he kutsuvat poroiksi !

Monet eivät osaa suomea ollenkaan, kun CCCP ajalla se ei ollut suosittua.

"Monet eivät osaa suomea ollenkaan, kun CCCP ajalla se ei ollut suosittua."

No sinä aikanahan sitä just opittiin,Suomen teeveestä,nuorempi väki ei kyllä juuri Suomea osaa mutte voithan itse opetella Eestiä;)

Se on jopa sangen helppoa oppia,ja hauskaa.

Tosin nykymenolla aika turhaa,Tallinna alkaa tuntua vähän kehnolta lomakohteelta,ennemmin vaikka Vilnaan.

• Visa Intourist
        Käynnyt kirjoitti:

"Monet eivät osaa suomea ollenkaan, kun CCCP ajalla se ei ollut suosittua."

No sinä aikanahan sitä just opittiin,Suomen teeveestä,nuorempi väki ei kyllä juuri Suomea osaa mutte voithan itse opetella Eestiä;)

Se on jopa sangen helppoa oppia,ja hauskaa.

Tosin nykymenolla aika turhaa,Tallinna alkaa tuntua vähän kehnolta lomakohteelta,ennemmin vaikka Vilnaan.

Suomen oppiminen tapahtui salaa !

Nykyaikna ei ole tälläistä porkkanaa, ja siten Tallinnassa ei opetella enään suomea.

CCCP ajalla vai viralliset lähetystöt saivat käyttää komminikoinnissa suomea, ja Intourist oppaat.

• nagu ahv
        Visa Intourist kirjoitti:

Nykyaikna ei ole tälläistä porkkanaa, ja siten Tallinnassa ei opetella enään suomea.

CCCP ajalla vai viralliset lähetystöt saivat käyttää komminikoinnissa suomea, ja Intourist oppaat.

ma tahaksin räägita sinuga savvoo,kurat...mutsi opettaa vain soomee ja faija kymenlaaksoa,tyly kohtalo!

• nagu ahv

ma tahaksin räägita sinuga savvoo,kurat...mutsi opettaa vain soomee ja faija kymenlaaksoa,tyly kohtalo!

• reikäjuusto

Kielletty hedelmä - oli oppimisessakin moottorina.

Kaikki saivat heti töitä, kun rajat aukenini !

• Tallinnassa asunut

Tallinnassa palvelu on aina huonoa. Ihme, jos englantilaiset päästettiin sisään, sillä oman kokemukseni mukaan huono palvelu ei johtunut suomalaisuudestani vaan se on maan (tai kaupungin) tapa. Tallinnaan muutettuani itkin monta kertaa kun minua niin töykeästi kohdeltiin, mutta sitten tajusin, että siinä ei ollut mitään henkilökohtaista. Puhun niin hyvää viroa, että monesti kukaan ei tajunnut minun olevan ulkomaalainen. Mutta pian huomasin olevani itse samanlainen enkä enää edes huomannut ihmisten tylyyttä.

Jos olette joskus kiinnittäneet huomiota virolaisiin pariskuntiin tai perheisiin, niin esim. kaupassa näyttää että he riitelevät koko ajan, mutta tosiasiassa he vain keskustelevat, tavalla, joka on meille suomalaisille vieras.

• apv

Mortonkia!
        Ravintolan maine taso meni huonoksi sen jälkeen,
        kun sitä mainostettiin jossain suomalaisessa lehdessä. Minä itse syön muualla. Minä käyn sellaisessa ravintolassa, jota virolainen opas suosittelli minulle ja jonka nimeä en kerro.
        Minä kierrän sellaiset ravintolat, joita mainostetaan lehdissä.

• ruotsi on pop
        apv kirjoitti:

Mortonkia!
        Ravintolan maine taso meni huonoksi sen jälkeen,
        kun sitä mainostettiin jossain suomalaisessa lehdessä. Minä itse syön muualla. Minä käyn sellaisessa ravintolassa, jota virolainen opas suosittelli minulle ja jonka nimeä en kerro.
        Minä kierrän sellaiset ravintolat, joita mainostetaan lehdissä.

Minä en syö Tallinnan ravintoloissa enää ollenkaan, tulee vaan pahaa mieltä "palvelusta" ja suuhun saan huonompaa ruokaa kuin kotona. Sääli.

• Keinomunuainen

Minusta olisi koulutuksen paikka ja monessa paikassa.

Huomaa ettei asiakaspalveluun ole juuri kiinnitetty huomiota, kuin vasta 15 vuotta.

Varmasti kursseille olisi kysynytää, jopa itse Tallinnan ulkopuolellakin ?

• bussjuht

Mitähän siellä opetettaisiin ?

• oppisopimus

Missähän kolussa Suomessa opetetaan ko asioita ?

• EHKÄ

EI KANNATTAIS MENNÄ MINNEKKÄÄ JUURESRAVINTOLAAN!!! HIITEEN KAIKKI IDUNSYÖJÄT - LÄSKIÄ SEN OLLA PITÄÄ!!!!!

• KarmeitaKokemuksia

Vanaema juures ravintolasta ei kenelläkään hyviä kokemuksia:

"En halua suositella enää Vanaema juures-ravintolaa kenellekään! Aiemmin suosittelin! Mutta tarjoilija oli kertakaikkiaan harvinaisen epäystävällinen! Nainen, keski-ikäinen,tuli mieleen, että meillä päin sanottiin tuollaisista, että liekö vanhapiika! Sen tapaista en ole muualla Tallinnassa kokenut! Hän oikein nautti olla epäystävällinen, siltä tuntui! "

"Vanema juures oli todella karmiva kokemus. Ruoka ei ollut sitä mitä listassa luki ja kun siitä huomautti asiallisesti, tarjoilijat alkoivat aggressiivisti väittää vastaan tarkistamatta ruokalistaa. "

"Nyt oli pettymys! Kehtaanko sanoakaan, että liha raaka-aineena oli todella huonoa ja vanhaa. Lammas ja villisika MAISTUIVAT kauhealta ja lisukkeet sellaista punajuuri, suolakurkku -linjaa. Pari seurueestamme söi paistettua lohta ja rouvalta meni maha sekaisin. Ei ollut kallista, mutta en taida enää mennä sinne."

Että huh huh, vieläkö joku miettii haaskaavansa rahansa tuonne.

• Pekka-Peeloton

Ja tämä tarina on TOSI

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5686
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3771
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3313
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2658
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2192
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2137
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163